abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:25:43 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59702013
quote:
Leaked NIST Docs: “Unusual” Event Before Collapse Of WTC 7
Paul Joseph Watson & Aaron Dykes
Prison Planet
Wednesday, June 25, 2008

Leaked confidential NIST documents concerning the investigation into the collapse of WTC 7, the 47-storey skyscraper that was not hit by a plane but imploded in under seven seconds on 9/11, reveal that an "unusual" event preceded the collapse of the building - a "jet of flames" that shot out of several windows after most of the fire had already died down.

The leaked documents precede a BBC hit piece documentary which airs on July 6th and is set to claim that WTC 7 was the first steel-framed building in history to suffer a complete collapse from fire damage alone — a scientific impossibility.

The documents - entitled Confidential and Predecisonal Document NIST Report on Building 7 - form the preamble for a long-awaited final verdict on what caused a structurally reinforced building to fall like a controlled demolition despite suffering relatively minimal fire damage.

[..]
We will be combing through the lengthy NIST documents over the course of the next few days to pick out more irregularities and potential smoking guns over the next few days - stay tuned.

Kijk aan er kan weer flink gespeculeerd worden wat voor ongein er nu weer is gebeurd met WTC7. Het begint meer en meer een smoking gun te worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:32:21 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_59702204
Oud nieuws?
A.F.C. Ajax
pi_59702286
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk aan er kan weer flink gespeculeerd worden wat voor ongein er nu weer is gebeurd met WTC7. Het begint meer en meer een smoking gun te worden.
Af en toe plopt er nog even een bericht op. Zie het als laatste stuiptrekkingen van een stervende fabel...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:41:33 #4
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59702442
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:35 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Af en toe plopt er nog even een bericht op. Zie het als laatste stuiptrekkingen van een stervende fabel...
Laten we het hopen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_59702454
Even een plaatsen
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_59702700
quote:

[..]

Het begint pas?
Ik dacht dat er al zoveel rokende pistolen waren...

Pfff... Wat een zooi irritante reclame zeg op die site...
pi_59702747
Ah, nog een topic!
pi_59702796
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:54 schreef Xith het volgende:
Ah, nog een topic!
Tuurlijk!

Je weet toch onderhand wel dat elk miniscuul strohalmpje wordt aangegrepen om nog maar weer eens door te gaan over het grote 9/11 complot.
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:11:42 #9
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_59703216
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:32 schreef SoupNazi het volgende:
Oud nieuws?
Ondanks dat er "June 25, 2008" in het artikel staat is deze theorie al jaren oud.

Wat deze theorie eigenlijk zegt is:
"Ik snap niet hoe het gebouw zo heeft kunnen instorten. Omdat ik het niet snap is dus min of meer bewezen dat het vliegtuig niet de oorzaak van de instorting was."
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:15:43 #10
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59703346
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:56 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Tuurlijk!

Je weet toch onderhand wel dat elk miniscuul strohalmpje wordt aangegrepen om nog maar weer eens door te gaan over het grote 9/11 complot.
Wel vaker dan 1 maal...
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:16:16 #11
18159 Dlocks
pi_59703367
quote:
was the first steel-framed building in history to suffer a complete collapse from fire damage alone — a scientific impossibility.
Dus iets wat nog nooit eerder is voorgekomen is wetenschappijk onmogelijk?

Daarnaast zit er een groot verschil tussen "vuur door materialen" en "vuur door kerosine".

Tevens was er ook nog meer aan de hand dan alleen een vuurtje. Een kerosine explosie, de impact van het vliegtuig die het gebouw invliegt wat het metalen frame beschadigde etc. etc.
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:24:08 #12
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59703602
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:16 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Daarnaast zit er een groot verschil tussen "vuur door materialen" en "vuur door kerosine".

Tevens was er ook nog meer aan de hand dan alleen een vuurtje. Een kerosine explosie, de impact van het vliegtuig die het gebouw invliegt wat het metalen frame beschadigde etc. etc.
Het gaat over WTC7 Maar dan is het nog steeds zo dat het niet alleen vuur was.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:24:10 #13
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59703604
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:16 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Het artikel gaat over WTC7, niet de twin towers . Tevens tvp voor de nodige 's
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:34:27 #14
18159 Dlocks
pi_59703917
Oeps, niet goed gelezen
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:36:22 #15
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59703975
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:24 schreef Terecht het volgende:

[..]

Het artikel gaat over WTC7, niet de twin towers . Tevens tvp voor de nodige 's
GMTA enzo
Onikaan ni ov dovah
pi_59704061
quote:

[..]

Weer een typisch voorbeeld van het weglaten van feiten door conspirancy aanhangers.. fire damage alone my ass, dit gat van zo'n 100 meter hoog en enkele meters diep zat er echt niet al voor 11/9:

http://www.debunking911.com/WTC7.htm
http://www.debunking911.com/pull.htm

Structure Magazine explains one probable cause of the WTC 7 collapse. "Single Point of Failure: How the Loss of One Column May Have Led to the Collapse of WTC 7"

http://www.structuremag.o(...)C7-Gilsanz-Nov07.pdf
pi_59704069
Veel mensen beschouwen de verschillende WTC onderdelen als losse gebouwen. Volgens mij waren ze echter onder maaiveld verbonden door parkeergarages, metrotunnels enz enz. Ik vind het dus helemaal niet zo verbazingwekkend dat WTC7 is ingestort na 1 en 2, het zou best kunnen dat de funderingen met elkaar in verbinding stonden. Ook kan het instorten van 1 en 2 hebben gezorgd voor een enorme luchtdruk die vlammen uit WTC 7 blies, juist omdat ze ondergronds in verbinding stonden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:42:22 #18
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59704164

donderdag 26 juni 2008 @ 13:46:37 #19
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59704286
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

GMTA enzo

Hier is trouwens een preview van de BBC documentaire waar de OP over sprak:
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)cy_files/7330169.stm

Lijkt me een interessante aflevering te worden .

Uit de gelekte documenten:

donderdag 26 juni 2008 @ 13:58:34 #20
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59704674
Ohja, en Tomahawk raketten hebben dus géén wielen
  donderdag 26 juni 2008 @ 14:51:54 #21
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59706397
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Ohja, en Tomahawk raketten hebben dus géén wielen
Ik vraag het me af hoor, want die dromer of hoe hij zichzelf ook noemt was er toch behoorlijk stellig over. Het kan zijn dat een tomahawk zo snel door de lucht rijdt, dat die wielen nooit te zien zijn op de film van een 5 frame p/s beveilingscamera, je weet het niet hè!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_59708327
Is een van de completdenkers trouwens weleens op de site geweest van het WTC?

Ik was in New York in 2003 (of 2004 dat ben ik even kwijt) en ben toen even gaan kijken daar, wat me opviel is dat er nog een aantal gebouwen stonden die hevig beschadigd waren. Deze gebouwen waren niet meer in gebruik door de zware beschadigingen maar er was ook nog geen tijd/geld geweest om ze te slopen (ze waren op dat moment net klaar met de plekken van de twin towers op te ruimen).
Als je deze gebouwen had gezien dan snap je ook dat WTC 7 heeft kunnen instorten als daar meer puin op gevallen dan op die gebouwen.
pi_59712069
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:51 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik vraag het me af hoor, want die dromer of hoe hij zichzelf ook noemt was er toch behoorlijk stellig over. Het kan zijn dat een tomahawk zo snel door de lucht rijdt, dat die wielen nooit te zien zijn op de film van een 5 frame p/s beveilingscamera, je weet het niet hè!
Dromer doelde op een Predator. Maar die heeft geen ruimte voor een explosieve lading omdat het een gewoon vliegtuigje is.
pi_59712315
Maar de conspicary no-plane(but tomahawk!!) aanhangers begrijpen toch ook wel dat er op die dag 4 vliegtuigen vermist raakten? Waarom zou de overheid 4 vliegtuigen met bemanning ergens (in zee?) laten verdwijnen om vervolgens te faken dat er vliegtuigen in het WTC vliegen?
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:17:34 #25
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59712327
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:06 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dromer doelde op een Predator. Maar die heeft geen ruimte voor een explosieve lading omdat het een gewoon vliegtuigje is.
* ATuin-hek vraagt zich af hoe lang het gaat duren tot iemand een "het was een predator met een mininuke" hypothese plaatst
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:42:35 #26
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_59712892
Heuj

Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_59713890
Misschien is het toch goed om het hele gedoe rond 9/11 weer wat centraler te gaan maken. Er wordt nu in diverse topics veel geroepen, maar niet echt goed gediscussieerd.
pi_59715622
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:26 schreef ToT het volgende:
Misschien is het toch goed om het hele gedoe rond 9/11 weer wat centraler te gaan maken. Er wordt nu in diverse topics veel geroepen, maar niet echt goed gediscussieerd.
Ja, das jammer idd.

Waar ik me vooral aan erger is dat iemand roept "Vliegtuig kunnen een gebouw niet laten instorten!" en niet uitleggen waarom. Wanneer ik uitleg waarom ik denk dat het wel zou kunnen, wordt het compleet genegeerd. Zo komen we dus nergens.
Dit gebeurt naar mijn idee met een aantal meer 'vreemde' zaken/argumeten rondom de aanslagen.

Dus Lambiekje (of iemand anders), zou je aub een poging willen wagen?
pi_59716189
Volgens mij was dat gebaseerd op de uitspraken van de architect(en) (?) van het gebouw die zeiden dat het WTC op een vliegtuig-impact berekend was.
Daatbij was de brand niet intens genoeg om stalen constructies te laten smelten.
pi_59716409
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:42 schreef ToT het volgende:
Volgens mij was dat gebaseerd op de uitspraken van de architect(en) (?) van het gebouw die zeiden dat het WTC op een vliegtuig-impact berekend was.
Daatbij was de brand niet intens genoeg om stalen constructies te laten smelten.
De constructies zijn niet gesmolten maar verzwakt.

En het WTC was berekend op een kleiner vliegtuig dat vlak voor de landing de weg kwijt was. Niet op een groter vliegtuig, met meer kerosine en met een grotere snelheid.

Weer die simpele dingen die al zo vaak behandeld zijn.
pi_59716506
Het staal hoeft ook niet te smelten, bij hoge temperatuuur (maar onder het smeltpunt van staal) verliest het zijn sterkte al.
Wanneer fabriekshallen en pakhuizen afbranden zie je vaak al dat de staalconstructie verkronkeld op de grond ligt, en dat is dan zonder kerosine.

De ontwerpers van het WTC hadden idd rekening gehouden met de impact van een passagiersvliegtuig. Vandaag dat de flats nog een klein uur bleven staan en niet direct instortten Ze hadden echter niet rekening gehouden met die duizende liters brandende kerosine, en ik geloof dat de brandwerende isolatie ook niet helemaal naar behoren was.

Die opmerkingen waren overigens gebaseerd op theorieen van anderen, die klakkeloos gekopieerd worden. Dat resulteert dan is opmerkingen als "Ze moeten messen van aluminium maken!". (Was in dat andere no-plane topic). Ook daar ontbrak enige beredeningen, en uiteindelijk ging het dan ook over 3d projectoren orbs en andere ufo's.
pi_59716557
Heb je toevallig wat leesvoer daarover? Op tv heb ik mensen zien zeggen wat ik net postte, maar als je duidelijk kunt aantonen dat wat jij zegt klopt, dan kunnen we deze discussie idd voor eens en voor altijd achter ons laten.
pi_59716689
Ja idd; dat van die aluminium messen is idd een beetje ehhh...Willem-Alexanders, om het woordje "dom" maar niet te gebruiken!

Met hoge snelheden kun je de meest bizarre dingen krijgen; je kunt net zo goed vragen waarom messen niet van kip gemaakt worden, aangezien ze met Myth Busters ook kippen door vliegtuigrompen heen jassen.

@ verzwakken van de constructie door het vuur: dat is idd al eens gezegd en dat klinkt ook best plausibel.
pi_59716787
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:52 schreef ToT het volgende:
Heb je toevallig wat leesvoer daarover? Op tv heb ik mensen zien zeggen wat ik net postte, maar als je duidelijk kunt aantonen dat wat jij zegt klopt, dan kunnen we deze discussie idd voor eens en voor altijd achter ons laten.
Jij komt met een verhaal zonder bronnen op de proppen, en ik moet met bronnen aan gaan tonen dat dat niet klopt?
Lekker makkelijk weer!

Vooruit dan maar:
http://911myths.com/html/wtc_707_impact.html
http://911myths.com/html/progressive_collapse.html
pi_59716879
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:52 schreef ToT het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staal_(metaal)
Staat al iets bij het plaatje aan de rechterkant.

http://www.cybercomm.nl/~cesmetel/kennisweb/staal/fec05.htm
Toestandsdiagram van FeC (is staal) is eigenlijk het proces wat doorlopen wordt bij het maken van staal. Wanneer staal in bepaalde temperatuurgebieden overgaat, veranderd het van structuur. Als ik het goed hebj wordt het bij brand dus weer austenitisch (maar is weer een tijdje geleden dat ik dit allemaal geleerd heb). Daar heeft het iig mee te maken, maar is best ingewikkeld.
pi_59717210
hij kon de impact niet weerstaan volgens jou?
pi_59717470
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:10 schreef Toryu het volgende:
hij kon de impact niet weerstaan volgens jou?
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar nee. De WTC torens waren niet gebouwd om de impact van een Boeing 767 die doelbewust op hoge snelheid met veel kerosine in het gebouw vloog te weerstaan.
pi_59717771
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar nee. De WTC torens waren niet gebouwd om de impact van een Boeing 767 die doelbewust op hoge snelheid met veel kerosine in het gebouw vloog te weerstaan.
En toch deed ie het
pi_59717949
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:24 schreef Toryu het volgende:

[..]

En toch deed ie het
Eventjes jah.
pi_59718607
Het is wel grappig om te zien hoe stellig de anti-conspiracy mensen zijn, dacht dat het aan de conspiracy gelovers lag....

Maar kan een van jullie mij verklaren waarom WTC7 in vrije val naar beneden komt?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_59718779
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:44 schreef Boswachtertje het volgende:
Het is wel grappig om te zien hoe stellig de anti-conspiracy mensen zijn, dacht dat het aan de conspiracy gelovers lag....

Maar kan een van jullie mij verklaren waarom WTC7 in vrije val naar beneden komt?
Waarom zou ik? Kun jij aantonen dat WTC7 in een vrije val naar beneden kwam?
pi_59718901
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:27 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Eventjes jah.
We hebben het toch over de impact, niet over de brand? Of heb ik het nu helemaal fout door te stellen dat de gebouwen door brand bezweken?
pi_59719514
Waarom zit een mod in een niet-feedback topic off-topic te ruzien over feedback zaken? Gewoon editten wat je niet zint en berichtje erbij: 'verdere uitleg in feedback a.u.b.', klaar
pi_59719541
good point, Xith!
pi_59719559
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:44 schreef Boswachtertje het volgende:

WTC7 is al helemaal debunked in het vorige topic, slimpie.
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:59:36 #47
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59720726
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:48 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af ja. Tot nu toe alleen dingen gezien die relatief in de buurt kwamen, wat niet echt gek is.
Onikaan ni ov dovah
pi_59722593
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:48 schreef SpaceSpiff het volgende:
Ik kan hier wel youtube video's gaan plaatsen, maar dat voegt denk ik weinig toe aan de discussie.
De vraag die ik bij WTC7 namelijk heb is:
- Hoe kan het zijn dat dezelfde beelden zo verschillend kunnen worden geinterpreteerd? Voor mij is het duidelijk een 'te nette instorting' als ik die beelden zie, terwijl anderen dit zien als logisch gevolg van de geleden schade aan het gebouw. En daarom is het voor mij niet gedebunked.

Zie bv de eerste paar hits op deze googlesearch en je ziet beide kanten van het verhaal direct terug..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 27 juni 2008 @ 07:28:46 #49
52357 Lambiekje
pi_59723237
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:56 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Tuurlijk!

Gedraag je!

[ Bericht 19% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:49:09 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 08:43:22 #50
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59723677
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 19:06 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Een predator?! Die dingen zijn zo traag al dikke stront, die pak je nog met de meest belabberde beveilingscamera's mee.

En tja, zoals je al aangeeft, het zijn niet de meest effectieve apparaten om explosieven onder te hangen.

Gedraag je!

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:50:04 ]
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:14:23 #51
52357 Lambiekje
pi_59724077
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:49 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

De constructies zijn niet gesmolten maar verzwakt.

En het WTC was berekend op een kleiner vliegtuig dat vlak voor de landing de weg kwijt was. Niet op een groter vliegtuig, met meer kerosine en met een grotere snelheid.

Weer die simpele dingen die al zo vaak behandeld zijn.
het was berekend op kracht 2 impacts .... en waarom zou men het in calcuren op een lege vliegtuig.

Gedraag je!

[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:51:58 ]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:20:22 #52
52357 Lambiekje
pi_59724166
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:55 schreef ToT het volgende:
Ja idd; dat van die aluminium messen is idd een beetje ehhh...Willem-Alexanders, om het woordje "dom" maar niet te gebruiken!

Met hoge snelheden kun je de meest bizarre dingen krijgen; je kunt net zo goed vragen waarom messen niet van kip gemaakt worden, aangezien ze met Myth Busters ook kippen door vliegtuigrompen heen jassen.

@ verzwakken van de constructie door het vuur: dat is idd al eens gezegd en dat klinkt ook best plausibel.
Gedraag je!

[ Bericht 17% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:52:55 ]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:24:02 #53
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59724238
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat een vliegtuig uit meer dan vleugels alleen. En met meer dan 800 km/h heb je zo achterlijk veel kinetische energie dat dat makkelijk kan.

[ Bericht 25% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:53:46 ]
pi_59724326
lol
pi_59724721
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 03:17 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik kan hier wel youtube video's gaan plaatsen, maar dat voegt denk ik weinig toe aan de discussie.
De vraag die ik bij WTC7 namelijk heb is:
- Hoe kan het zijn dat dezelfde beelden zo verschillend kunnen worden geinterpreteerd? Voor mij is het duidelijk een 'te nette instorting' als ik die beelden zie, terwijl anderen dit zien als logisch gevolg van de geleden schade aan het gebouw. En daarom is het voor mij niet gedebunked.

Zie bv de eerste paar hits op deze googlesearch en je ziet beide kanten van het verhaal direct terug..
De welbekende Youtube wijsheid gemengd met huis tuin en keuken wijsheid. Daar schieten we weinig mee op.

Kun je met die wijsheid misschien eens uitleggen waarom een gebouw sneller omvalt als het het explosieven is gedaan dan wanneer het instort door veel schade?
Dat het een nette intstorting is wil nog niet zeggen dat het met opzet is gedaan.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:53:59 #56
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59728019
quote:

[..]
Heb je wel eens gezien wat een verfschilfer met genoeg kinetische energie aan kan richten?

Edit: Of hoeveel kans een bakstenen muur heeft tegen een houten balk met voldoende snelheid.

[ Bericht 16% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:54:12 ]
Onikaan ni ov dovah
pi_59728282
quote:
Pardon? Kwam het vliegtuig er onbeschadigd aan de andere kant van de toren weer uit?
Neen.

Ik weet niet of jij begrijpt dat een vliegtuig van ettelijke tientallen tonnen, vol met kerosine, prima in staat is een gebouw met een gevel van stalen balken in kan vliegen.

[ Bericht 22% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:54:44 ]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:07:16 #58
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59728337
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb je wel eens gezien wat een verfschilfer met genoeg kinetische energie aan kan richten?
Zoiets hadden de Mythbusters ook ooit eens in de praktijk gebracht, een sateprikker(oid, kan het me niet precies herinneren) de met de windsnelheid van een orkaan dwars door een palmboom gaat.

En dat terwijl de palmboom toch echt sterker is, huh hoe kan dat nou
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:14:02 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59728503
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:07 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zoiets hadden de Mythbusters ook ooit eens in de praktijk gebracht, een sateprikker(oid, kan het me niet precies herinneren) de met de windsnelheid van een orkaan dwars door een palmboom gaat.

En dat terwijl de palmboom toch echt sterker is, huh hoe kan dat nou
Was uiteindelijk een pianosnaar ja Maar dat idee idd. Ook de stro waar ze het eerst mee probeerden wisten ze een aardig eind die boom in te krijgen.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:23:12 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59728747
Ik ga meteen een bijl van pianosnaren maken
pi_59728788
Toch wel grappig. Mensen als Lambiekje roepen telkens dat de niet gelovers onderzoek moeten plegen. Maar zelf doen ze dat blijkbaar niet.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:33:40 #62
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59729027
Ik zal hem maar nog eens posten:

En lees vooral dit achterliggende stuk met de onderbouwing van het filmpje!
pi_59730251
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:33 schreef Erasmo het volgende:

Goed filmpje!
Had 'em nog niet gezien.
Ben wel benieuwd wat bijvoorbeeld Lambiekje hiervan vindt/vond.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:29:57 #64
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59730433
Hij vind dat je dat soort dingen niet kan simuleren.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 13:34:44 #65
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59730532
Of dat de mensen met verstand van zaken in het complot zitten natuurlijk.
Ik ga naar huis.
pi_59730840
quote:

[..]

ffs Lambiek, kom nou eens met wetenschappelijk bewijs, of misschien een logische beredenatie in plaats van alleen te roepen dat het onmogelijk is. Dit is toch geen discussieren zo?!?
Anders mag je er wat mij betreft over ophouden, dit is nu de 4e keer dat ik het je vraag.

[ Bericht 11% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:55:47 ]
pi_59735351
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het was berekend op kracht 2 impacts ....
Wat zijn kracht 2 impacts?
quote:
en waarom zou men het in calcuren op een lege vliegtuig
Waarom niet, als je er van uitgaat dat het waarschijnlijke scenario is dat een vliegtuig dat wil landen in mistige omstandigheden van koers afraakt?
De kans dat een vliegtuig bij de start het WTC raakt is extreem klein. De kans dat een vliegtuig halverwege de vlucht van koers afraakt en zich in het WTC bouwt ook.
Ik denk niet dat iemand ten tijde toen het WTC werd ontworpen ook maar één moment heeft overwogen dat een vol vliegtuig als een wapen gebruikt zou worden. En zelfs als men daar wel over nadenkt, is het nog maar de vraag of je daar je flat op moet ontwerpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:56:33 ]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:22:11 #68
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59735367
quote:

[..]
quote:
Abstract

The problem of the airplane wing cutting through the exterior columns of the World Trade Center is treated analytically. The exterior columns are thin-walled box beam made of high strength steel. The complex structure of the airplane is lumped into another box, but it has been found that the equivalent thickness of the box is an order of magnitude larger than the column thickness. The problem can be then modeled as an impact of a rigid mass traveling with the velocity of 240 m/s into a hollow box-like vertical member. The deformation and failure process is very local and is broken into three phases: shearing of the impacting flange; tearing of side webs; and tensile fracture of the rear flange. Using the exact dynamic solution in the membrane deformation mode, the critical impact velocity to fracture the impacted flange was calculated to be 155 m/s for both flat and round impacting mass. Therefore, the wing would easily cut through the outer column. It was also found that the energy absorbed by plastic deformation and fracture of the ill-fated column is only 6.7% of the initial kinetic energy of the wing.
How the airplane wing cut through the exterior columns of the World Trade Center
quote:
A numerical simulation of the aircraft impact into the exterior columns of the World Trade Center (WTC) was done using LS-DYNA. For simplification, the fuselage was modeled as a thin-walled cylinder, the wings were modeled as box beams with a fuel pocket, and the engines were represented as rigid cylinders. The exterior columns of the WTC were represented as box beams. Actual masses, material properties and dimensions of the Boeing 767 aircraft and the exterior columns of the WTC were used in this analysis. It was found that about 46% of the initial kinetic energy of the aircraft was used to damage columns. The minimum impact velocity of the aircraft to just penetrate the exterior columns would be 130 m/s. It was also found that a Boeing 767 traveling at top speed would not penetrate exterior columns of the WTC if the columns were thicker than 20 mm.
Impact of the Boeing 767 Aircraft into the World Trade Center

Papers die openbaar zijn:
http://web.mit.edu/civenv(...)ircraft%20Impact.pdf
http://hsrlab.gatech.edu/AUTODYN/papers/paper142.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:57:03 ]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:56:51 #69
18159 Dlocks
pi_59738560
quote:

[..]

[..]
Zal ik eens heel zacht en langzaam met de zijkant van een papiertje over je tong gaan?

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:57:27 ]
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:38:47 #70
52357 Lambiekje
pi_59748202
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:24 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat een vliegtuig uit meer dan vleugels alleen. En met meer dan 800 km/h heb je zo achterlijk veel kinetische energie dat dat makkelijk kan.
de romp van het vliegtuig had ook best voor de helft in de torens gekund (zie bv Empire State). Het punt is dat ook de vleugels en achtervleugel als boter in de torens fietsten... en dát is een fysieke onmogelijkheid. Dat maakt het voor mijn dat het gewoon een cartoonimpact was en dat het NOOIT EN TE NIMMER een vliegtuig geweest kan zijn.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:39:54 #71
52357 Lambiekje
pi_59748208
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:48 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

De welbekende Youtube wijsheid gemengd met huis tuin en keuken wijsheid. Daar schieten we weinig mee op.

Kun je met die wijsheid misschien eens uitleggen waarom een gebouw sneller omvalt als het het explosieven is gedaan dan wanneer het instort door veel schade?
Dat het een nette intstorting is wil nog niet zeggen dat het met opzet is gedaan.
I N E R T I A
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:41:29 #72
52357 Lambiekje
pi_59748217
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Goed filmpje!
Had 'em nog niet gezien.
Ben wel benieuwd wat bijvoorbeeld Lambiekje hiervan vindt/vond.
Nog erger dan het gevisualiseerde pancake-instort filmpje. Sneue quatsch is dit.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:43:37 #73
52357 Lambiekje
pi_59748231
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:56 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Zal ik eens heel zacht en langzaam met de zijkant van een papiertje over je tong gaan?

Gedraag je!

[ Bericht 14% gewijzigd door ToT op 28-06-2008 10:59:46 ]
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:11:06 #74
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59748491
Welkom in de ondoorgrondelijke wegen van Lambiekjes wonderbaarlijke wereld. Genieten dit
pi_59748515
Bij reconstructie via computer vraag ik me 1 ding af.
Van wie hebben ze alle gedetallieerde informatie gekregen om de recontructie na te maken.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:23:01 #76
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59748609
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 10:13 schreef Positive_Thinking het volgende:
Van wie hebben ze alle gedetallieerde informatie gekregen om de recontructie na te maken.
Ze hadden geloof ik de beschikking over de blueprints van de twin towers en boeing.
pi_59748773
Blijft de vraag staan van wie gekregen?
Zijn dit de laatst geupdate blueprints of zijn er nog verandereing geweeest in de constructie en niet verwerkt?

Ik laat open of het waar is niet en of er meer achter zit. Laat dat duidelijk zijn.

Maar info die we zelf niet kunnen controleren en/of achteraf vrij gegeven wordt door partijdige partijen. Dan zet ik er bij voorbaat al grote vraagtekens bij.
pi_59748788
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:33 schreef Erasmo het volgende:

Jammer dat het einde er niet op staat he, Zodat je kan zien hoe het vliegtuig er aan de andere kant weer uit komt.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:47:52 #79
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59748901
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 10:36 schreef Positive_Thinking het volgende:
Zijn dit de laatst geupdate blueprints of zijn er nog verandereing geweeest in de constructie en niet verwerkt?

Ik laat open of het waar is niet en of er meer achter zit. Laat dat duidelijk zijn.

Maar info die we zelf niet kunnen controleren en/of achteraf vrij gegeven wordt door partijdige partijen. Dan zet ik er bij voorbaat al grote vraagtekens bij.
De blueprint hebben ze wrs gekregen van de Port Authority, de eigenaar van het WTC. Ik neem aan dat evt veranderingen in de constructie zijn doorgegeven aan de betrokkenen, zeker weten doe ik het niet. Maar dat is geen reden om de simulatie als onbetrouwbaar af te doen als daar geen enkele aanleiding of aanwijzingen voor zijn.

Die EEM analyse is met haar inherente tekortkomingen een redelijke simulatie van wat er gebeurd zou kunnen zijn. Wat wel met grote zekerheid is vast te stellen is dat de torens niet dmv een CD zijn ingestort, daarvoor zijn er teveel gegevens bekend die een CD tegenspreken.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:56:38 #80
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59749002
Laten we niet vergeten dat wanneer een hypothese niet nodig is om een gebeurtenis te verklaren, het niets meer is dan speculatie. Een onnodige hypothese is er per definitie één waarvoor geen bewijs is vereist. Als er geen feiten voor een hypothese zijn uit te leggen, dan is er niets dat kan worden geleerd door de hypothese te onderzoeken.

Een CD van het WTC is zo'n hypothese.

[ Bericht 11% gewijzigd door Terecht op 28-06-2008 11:03:23 ]
pi_59749059
Lambiekje, ga zo door en je wint........een tijdelijke ban, that is!

Ik heb even alle echt laatdunkende opmerkingen verwijderd.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:02:00 #82
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59749073
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 11:01 schreef ToT het volgende:
Lambiekje, ga zo door en je wint........een tijdelijke ban, that is!

Ik heb even alle echt laatdunkende opmerkingen verwijderd.
Mods kunnen toch heul niet bannen?
pi_59749301
Nope, maar we kunnen het wel aanvragen.
pi_59749601
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 10:36 schreef Positive_Thinking het volgende:

Dus wat dat betref geloof je ook niks van de complot theorien neem ik aan.

Wel een beetje vreemd om er maar vanuit te gaan dat de tekeningen misschien niet goed zijn. Zo kun je voor alles wel een excuus verzinnen om het in twijfel te trekken.
pi_59749643
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 10:38 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Jammer dat het einde er niet op staat he, Zodat je kan zien hoe het vliegtuig er aan de andere kant weer uit komt.
En wat is het belang daarvan dan?

Het gaat er om om aan te tonen dat een vliegtuig best wel een stalen en betonnen constructie kan vernielen. Of en hoe het er aan de andere kant uitkomt maakt niet veel uit voor die bewering.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:21:16 #86
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59750547
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

de romp van het vliegtuig had ook best voor de helft in de torens gekund (zie bv Empire State). Het punt is dat ook de vleugels en achtervleugel als boter in de torens fietsten... en dát is een fysieke onmogelijkheid. Dat maakt het voor mijn dat het gewoon een cartoonimpact was en dat het NOOIT EN TE NIMMER een vliegtuig geweest kan zijn.
Er is pas nog een wetenschappelijke paper gegeven waar het tegendeel in stond. Jij weet toch alles zo goed? Dan mag jij nu uit gaan leggen waar ze het fout hebben. Zoniet, hou dan ajb op met dergelijke ongefundeerde en onbewezen uitspraken.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:22:12 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59750572
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

I N E R T I A
Dat is geen uitleg. Dat is 1 weinig zeggend woord.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:23:44 #88
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59750609
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er is pas nog een wetenschappelijke paper gegeven waar het tegendeel in stond. Jij weet toch alles zo goed? Dan mag jij nu uit gaan leggen waar ze het fout hebben. Zoniet, hou dan ajb op met dergelijke ongefundeerde en onbewezen uitspraken.
Op welke paper doel je?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:25:16 #89
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59750645
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is geen uitleg. Dat is 1 weinig zeggend woord.
Die in de loop der tijd meerdere definities heeft gehad, wie weet welke definitie Lambiekje aan traagheid heeft toegeschreven.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:27:25 #90
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59750711
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:23 schreef Terecht het volgende:

[..]

Op welke paper doel je?
Die jij laatst plaatste
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:35:02 #91
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59750922
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:38 schreef Lambiekje het volgende:
de romp van het vliegtuig had ook best voor de helft in de torens gekund (zie bv Empire State).
Uhuh, dus als een 'klein' B25tje zónder swept wings en met een lagere snelheid met gemak in een ouder gebouw met een uit veel meer staal bestaande constructie kan vliegen, kan een 767 het niet in een WTC.

Kijk, zelfs een grafiekje voor je;

De impact van een 767 veroorzaakt 160 maal zoveel kinetische energie als een Mitchell.

[ Bericht 20% gewijzigd door nietzman op 28-06-2008 12:47:49 ]
Ik ga naar huis.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:45:18 #92
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59751144
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die jij laatst plaatste
Ach so. Ik had je verkeerd gelezen, ik dacht dat er uitgegeven ipv gegeven stond .
pi_59754509
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

I N E R T I A
Want als er explosieven zijn gebruikt is de valversnelling hoger? Of de traagheid ineens lager?

Typisch weer zo'n gevalletje de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Maar ik ben blij dat je een poging waagt.
pi_59755273
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 11:33 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Dus wat dat betref geloof je ook niks van de complot theorien neem ik aan.

Wel een beetje vreemd om er maar vanuit te gaan dat de tekeningen misschien niet goed zijn. Zo kun je voor alles wel een excuus verzinnen om het in twijfel te trekken.
In veel gevallen trek ik mijn twijfels over zaken in de media ja. Of denk je werkelijk dat alle media echt zo onafhankelijk is en nooit in zaken een bepaalde richting op gestuurd wordt? En dat gebeurt zeer zeker op politiek gebied en op zaken waar grote belangen spelen, of waar belangrijke mensen voordeel bij hebben.

Ik denk liever zelf na over zaken van wat er kan, mogelijk is en welke belangen er spelen, dan gelijk alles klakkeloos te geloven, omdat het zo in het ieuws is.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 16:30:38 #95
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59755360
Er is een subtiel verschil tussen sceptisch zijn over wat er in de media komt en geloven dat de Amerikaanse overheid met de hulp van fantasie-AIDS, reptillians, hologrammen, controlled demolitions, Tomahawks, mindcontrol en chemtrails 9/11 in scene heeft gezet.
Ik ga naar huis.
pi_59755946
Beetje over the top om alles op 1 kluitje te gooien als conspiracy die tot 9/11 heeft geleid, maar ik be het er well mee eens dat als je in AL die zaken 100% blindelings gelooft, dat je wel het stadium van "een gezonde dosis scepsis hebben" enigszins voorbij bent.
pi_59756286
Dat is ook altijd zo grappig bij mensen die in een complot geloven. Er zijn geen middenwegen. Of je gelooft in een complot, of je bent een vriendje van Bush.

In mijn geval is het toch echt zo dat ik Bush een ontzettend eikel en een blamage voor Amerika vind. Maar ik ben ervan overtuigd dat 9/11, zeker in de grote lijnen, zo gegaan is als de officiele onderzoeken uitwijzen. Er zullen vast wel teveel fouten zijn gemaakt en mensen zullen 9/11 hebben uitgebuit. Echter zie ik nergens redenen om aan te nemen dat overheidsdiensten het bewust hebben laten gebeuren of eraan hebben meegewerkt.
pi_59756311
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 16:26 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

In veel gevallen trek ik mijn twijfels over zaken in de media ja. Of denk je werkelijk dat alle media echt zo onafhankelijk is en nooit in zaken een bepaalde richting op gestuurd wordt? En dat gebeurt zeer zeker op politiek gebied en op zaken waar grote belangen spelen, of waar belangrijke mensen voordeel bij hebben.

Ik denk liever zelf na over zaken van wat er kan, mogelijk is en welke belangen er spelen, dan gelijk alles klakkeloos te geloven, omdat het zo in het ieuws is.
Ik vroeg geen oordeel over de media, maar een oordeel over de complotgelovers.

Als je er al vanuit gaat dat de onderzoekers verkeerde blauwdrukken van de WTC torens hebben gekregen krijg ik al snel het idee dat je wel klakkeloos geloofd wat complotgelovers zeggen.
pi_59758207
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 10:13 schreef Positive_Thinking het volgende:
De info was imo tot op zekere hoogte gedetailleerd, NIST geeft helaas niet al hun gebruikte data en input vrij.
Wel of geen beton om de core ? Verstevigde verdiepingen, 1 verdieping vol accu's. Lijkt me info die vrij belangrijk is om computermodellen te schrijven.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:36:07 #100
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59758909
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De info was imo tot op zekere hoogte gedetailleerd, NIST geeft helaas niet al hun gebruikte data en input vrij.
Wel of geen beton om de core ? Verstevigde verdiepingen, 1 verdieping vol accu's. Lijkt me info die vrij belangrijk is om computermodellen te schrijven.
Allemaal rond de impact zones?
Onikaan ni ov dovah
pi_59759428
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Allemaal rond de impact zones?

Allemaal ? Geen idee.
quote:
The NIST report provides some information about "General Description of Tenant Layout." For the floors in question it says, "Generally open space filled with workstations. Offices, conference rooms, and work areas in exterior corners."

But on the 95th floor, Marsh & McLennan had a "large walled data center along north and east sides," according to the NIST report. And that's exactly where the plane hit – the north wall of the 95th floor.

Fuji Bank had torn up the 81st floor, he said, and stripped it down to the bare bone to reinforce the trusses so that the floor could hold more weight. Then they had built a raised floor and filled the entire floor with server-size Uninterrupted Power Supply (UPS) batteries.

The NIST documents that accompany the final report confirm the source's information that Fuji Bank had reinforced the 81st floor.

http://www.erichufschmid.net/TFC/Bollyn-Fuji-WTC.html
Eisenhower1961.
pi_59759579
Kun jij nou echt niks in je eigen woorden uitleggen en durf je nou echt nooit stelling te nemen Resonancer?
pi_59759944
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zowat alles is te verkrijgen. Sommige info zal je wel via de FOIA moeten gaan en zal je de transactiekosten + overmaakkosten kosten en je zal de benodigde software nodig hebben. Enige uitzondering zal de informatie zijn die niet eigendom is van het NIST.
quote:
Wel of geen beton om de core ?
De NIST is daar 100% duidelijk over. En dat is je al eens verteld.
quote:
Verstevigde verdiepingen,
De NIST is daar 100% duidelijk over.
quote:
1 verdieping vol accu's. Lijkt me info die vrij belangrijk is om computermodellen te schrijven.
Want? En die info is toch bekend, dus wat is je punt?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:31:36 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59760003
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Allemaal ? Geen idee.
[..]
Als je dat niet weet, waarom kom je er dan in deze context mee?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:25:54 #105
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_59761003
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 17:02 schreef ToT het volgende:
Beetje over the top om alles op 1 kluitje te gooien als conspiracy die tot 9/11 heeft geleid, maar ik be het er well mee eens dat als je in AL die zaken 100% blindelings gelooft, dat je wel het stadium van "een gezonde dosis scepsis hebben" enigszins voorbij bent.
beetje rare manier van redeneren..
ik zou zeggen, bekijk de zaken stuk voor stuk en vel pér zaak een oordeel..
wat de uitkomst van al die zaken bij elkaar is zie je later wel..
als de uitkomst dan is: "allemaal waar" of "allemaal onwaar" of iets daartussenin, dan is dat de uitkomst lijkt me..
of zou jij bij de uitkomst "allemaal waar" redeneren: "maar dat wordt een beetje over de top, weetjewat: ik gooi bv chemtrails en de moonhoax eruit...." ?
Huig
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:27:18 #106
165802 Reki
no comment.
pi_59761033
interessant, tvp
zie ondertitel :)
pi_59761912
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als je dat niet weet, waarom kom je er dan in deze context mee?
Omdat het onderdeel van het " allemaal " is.
quote:
And they all made it out because an enormous elevator machine room happened to be located on the 81st floor, where the nose of the jet hit.
http://www.usatoday.com/news/nation/2002/05/17/stairway.htm
Zie ik niet in de animatie..

Meer animatie:
http://www.kz.tsukuba.ac.jp/~isobe/WTC_genko_e.htm

[ Bericht 37% gewijzigd door Resonancer op 28-06-2008 22:36:16 ]
Eisenhower1961.
pi_59763591
Conclusie...? Vliegtuigen kun geen gebouw binnen vliegen?
En wat wil je met de 2e link?

Je doet echt precies hetzelfde als Lambiekje. Hersenloos links dumpen en dan wachten tot er weer iets zinnigs gezegd wordt zodat je nog meer links kunt dumpen.
Als het nog ff zo door gaat ga ik (wederom) afhaken. Het lijkt wel alsof we tegen een muur aan het praten zijn.
pi_59763716
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 23:37 schreef Toryu het volgende:

Je doet echt precies hetzelfde als Lambiekje. Hersenloos links dumpen en dan wachten tot er weer iets zinnigs gezegd wordt zodat je nog meer links kunt dumpen.
Als het nog ff zo door gaat ga ik (wederom) afhaken. Het lijkt wel alsof we tegen een muur aan het praten zijn.
Dacht je nu werkelijk dat de "truthers" uit zijn op discussie? Het enige wat ze willen is hun onzinnige platitudes herhalen zodat ze hun banale wereldbeeld in elk geval voor zichzelf kunnen bevestigen en herbevestigen.
pi_59767665
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 23:37 schreef Toryu het volgende:

Je doet maar, ik herhaal en vul aan met info wat ik eerder zo hersenloos zei:
Vliegtuigen vliegen op video's DOOR de gebouwen heen, dat zie ik op de animaties niet terug.

Als ik moet wachten tot er iets zinnigs over gezegd wordt dan...
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 09:43:42 #111
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59767763
quote:
Op zondag 29 juni 2008 09:25 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Vliegtuigen vliegen op video's DOOR de gebouwen heen, dat zie ik op de animaties niet terug.

Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken maar op de animatie van Purdue zie je vliegtuigonderdelen er aan de andere kant van het gebouw weer uitkomen, net zoals op videobeelden.
  zondag 29 juni 2008 @ 10:04:50 #112
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59767917
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 22:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Meer animatie:
http://www.kz.tsukuba.ac.jp/~isobe/WTC_genko_e.htm
De animatie van Purdue was van WTC1, niet WTC2. Daarbij, er zijn limieten aan hoe gedetailleerd je zo'n EEM analyse kunt maken. Je moet het dan ook zien als een schatting, een idee van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Een 100% waarheidsgetrouwe simulatie is onmogelijk met de huidige technieken en zal ook nooit gerealiseerd kunnen worden. Het is immers een model, oftewel een vereenvoudiging van de werkelijkheid.

In het NIST impact model van de Twin Towers zaten 500.000 nodes, en als je een beetje bekend bent met EEM weet je hoe bizar veel dat zijn. Veel beter dan dat zal het niet gaan worden, daar zijn simpelweg de technieken niet voor beschikbaar, en die zullen er ook nooit komen.

Dat betekent niet dat zo'n analyse geen nut of waarde heeft, maar dat je realistisch moet blijven in hoeverre de techniek in staat is zulke complexe gebeurtenissen te vangen in modellen.
pi_59769082
quote:
Op zondag 29 juni 2008 09:25 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat is de enige kritiek die je hebt op dat filmpje, dat het niet de "achterkant" van de impact laat zien?
pi_59773282
quote:
Op zondag 29 juni 2008 09:43 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken maar op de animatie van Purdue zie je vliegtuigonderdelen er aan de andere kant van het gebouw weer uitkomen, net zoals op videobeelden.
Mijn punt is dat de animaties niet overeenkomen met de werkelijkheid, maar je zegt zelf ook al dat dit ' n "schatting" is. Mij lijkt dat in dit soort " schattingen " de inhoud van 'n verdieping en evt verstevigingen meer dan details zijn.
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 16:16:09 #115
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59773557
Verstevigingen? .

Hoe nuttig is het om alleen een vijftigste verdieping te verstevigen? Ontlast je daarmee daadwerkelijk de onderliggende 49 verdiepingen van het gewicht van de 60 er boven? .

Ik denk dat een UPSje, serverrackje of kluisje verdomde veel minder indruk op een 767 maakt dan bijvoorbeeld een liftkoker.
Ik ga naar huis.
  zondag 29 juni 2008 @ 17:03:27 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59774290
quote:
Op zondag 29 juni 2008 15:56 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de animaties niet overeenkomen met de werkelijkheid, maar je zegt zelf ook al dat dit ' n "schatting" is. Mij lijkt dat in dit soort " schattingen " de inhoud van 'n verdieping en evt verstevigingen meer dan details zijn.
Dat EEM analyses niet 100% de werkelijkheid nabootsen was allang bekend en dat is meerdere malen in dit en voorgaande topics gezegd. Purdue heeft met name de structurele response van het gebouw getracht te simuleren, wat interessant is voor de vakgroep die de simulaties heeft uitgevoerd.

NIST heeft gedetailleerdere simulaties gedaan dan Purdue. Wie zegt dat NIST en Purdue dergelijke zaken niet in haar model hebben meegenomen, danwel hebben afgewogen of het significant genoeg was om mee te nemen in de modelvorming?

Ik heb het idee dat je verwachtingen van dergelijke modelvorming te hoog liggen, en de accuraatheid ervan te laag inschat. Om een voorbeeldje te geven: men kan tegenwoordig auto crashtests met EEM analyse doen, aangezien het dermate goed de werkelijkheid kan nabootsen dat er nauwelijks significante verschillen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 29-06-2008 17:27:15 ]
pi_59774603
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 22:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Misschien omdat de animatie over de noord toren gaat en je quote over de zuid toren... Uit hetzelfde artikel

In the north tower, the first to be hit, the jet slammed into the center of the building at the 94th through 98th floors — well above the north tower's 81st floor elevator machine room.
  zondag 29 juni 2008 @ 17:29:00 #118
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59774721
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:22 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Misschien omdat de animatie over de noord toren gaat en je quote over de zuid toren... Uit hetzelfde artikel

In the north tower, the first to be hit, the jet slammed into the center of the building at the 94th through 98th floors — well above the north tower's 81st floor elevator machine room.
Had ik ook al opgemerkt idd
pi_59774910
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:22 schreef mouzzer het volgende:

[..]

uhm ik heb gelinkt naar zowel 'n animatie van wtc 1 als 2 crash.

WTC 2 : http://www.kz.tsukuba.ac.jp/~isobe/WTC_genko_e.htm
2 avi files.

Maar.. ook op de 91 verdieping van de North tower was iets ongebruikelijks.(zolas eerder gequote)
Het Data center, NIST noemt dit typical workspace, maar dat was het zeker niet.
Waar dat Data center dan uit bestond en welke gevolgen dit had voor de crash (en bijbehorende animatie) blijft voor mij n ? Uit de Purdue animatie lijkt te blijken dat dit geen gevolgen had.
Eisenhower1961.
pi_59775206
Is dit allemaal wel relevant? Met die simulatie is wel aangetoond dat een vliegtuig dat gebouw kan binnenvliegen.
Met of zonder serverruimte of machinekamer van lift.
pi_59775298
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:56 schreef Toryu het volgende:
Is dit allemaal wel relevant? Met die simulatie is wel aangetoond dat een vliegtuig dat gebouw kan binnenvliegen.
Erin kennelijk wel , maar erdoor? IMO is het op de video's de neus die erdoor heenkomt (maar dat zullen anderen ongetwijfeld anders zien) , en dat zie ik in de animaties niet terug.
Relevantie : indien op de video's de neus erdoor komt en in de animatie is dit niet terug te zien klopt of de animatie niet of de video is fake, of ik zie het niet goed dat kan ook.
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 18:09:57 #122
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59775426
quote:
Op zondag 29 juni 2008 18:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Erin kennelijk wel , maar erdoor? IMO is het op de video's de neus die erdoor heenkomt (maar dat zullen anderen ongetwijfeld anders zien) , en dat zie ik in de animaties niet terug.
Relevantie : indien op de video's de neus erdoor komt en in de animatie is dit niet terug te zien klopt of de animatie niet of de video is fake, of ik zie het niet goed dat kan ook.
http://www.911myths.com/index.php/Nose_out

Ja het is 9/11 myths, maar die nose out is duidelijk GEEN nose out. Het is ook gewoon misleidend om je te beaseren op vage beelden die van héél veraf gemaakt zijn, terwijl alle andere beelden die beter zicht hadden op die zijde geen nose out laten zien.
pi_59777189
quote:
Op zondag 29 juni 2008 18:09 schreef Terecht het volgende:

[..]

http://www.911myths.com/index.php/Nose_out

Ja het is 9/11 myths, maar die nose out is duidelijk GEEN nose out. Het is ook gewoon misleidend om je te beaseren op vage beelden die van héél veraf gemaakt zijn, terwijl alle andere beelden die beter zicht hadden op die zijde geen nose out laten zien.
Vage beelden ? Valt wel mee vind ik.
Ik ben niet de enige die dat denkt te zien.

Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 19:52:46 #124
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59777290
Het zal je verbazen, maar wat mensen denken te zien is niet zo verdomde relevant.

Ik zie in wolken soms ook grote tieten of strakke billen.
Ik ga naar huis.
pi_59778469
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:52 schreef nietzman het volgende:
Het zal je verbazen, maar wat mensen denken te zien is niet zo verdomde relevant.

Ik zie in wolken soms ook grote tieten of strakke billen.
Ik zie in de wolken soms experimenten met EM velden.

Je weet dat 'n groot gedeelte van het werk van NIST gebaseerd is op (o.a. niet vrijgegeven) video's en foto's?
quote:
Some 200 technical experts—including about 85 career NIST experts and 125 leading experts from the private sector and academia—reviewed tens of thousands of documents, interviewed more than 1,000 people, reviewed 7,000 segments of video footage and 7,000 photographs,
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Zij zullen ongetwijfeld niet van zichzelf zegen dat ze iets denken/menen te zien, maar dat ze het zien.
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 20:44:51 #126
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59778548
En zij zeggen dat het geen noseout is. Typisch hè?
Ik ga naar huis.
pi_59778929
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:44 schreef nietzman het volgende:
En zij zeggen dat het geen noseout is. Typisch hè?
Zij zeggen dat 'n motor en het landingsgestel door het wtc heen kwamen.
Het object in de video's lijkt mij te verbranden in de explosie en vind het ook helemaal niet op iets dergelijks lijken.
NIST zegt volgens mij niets over het object in de video's, maar heb ook niet alle kennis direkt paraat.
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 21:11:45 #128
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59779124
Dan nog, één of twéé videos. Da's dan nog altijd net zoiets als zeggen dat er een raket in het pentagon vloog omdat er naast honderden ooggetuigen die een vliegtuig zágen, éen iemand is die iets hoorde dat "sounded like a missile."
Ik ga naar huis.
  zondag 29 juni 2008 @ 21:17:10 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59779254
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zij zeggen dat 'n motor en het landingsgestel door het wtc heen kwamen.
Het object in de video's lijkt mij te verbranden in de explosie en vind het ook helemaal niet op iets dergelijks lijken.
NIST zegt volgens mij niets over het object in de video's, maar heb ook niet alle kennis direkt paraat.
Een motor is natuurlijk flink wat steviger dan een holle glasvezel neus he
  zondag 29 juni 2008 @ 23:20:09 #130
52357 Lambiekje
pi_59783010
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:56 schreef Toryu het volgende:
?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken. Dus dan is het dat ook waar. Er is zóóó niets aangetoond met dat animatietje.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:22:23 #131
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59783076
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken.
Uhuh, net als alle complot-filmpjes. En die geloof je voor het gemak wèl.
Ik ga naar huis.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:23:57 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59783117
quote:

[..]

?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken. Dus dan is het dat ook waar. Er is zóóó niets aangetoond met dat animatietje.
Nee want de achterliggende cijfers zijn gelukkig door de mensen van de universiteit uit hun duim gezogen

Ze hebben de nummers gechrunched en onder het mom van toegankelijkheid ook de resultaten omgezet in een visuele presentatie.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:24:57 #133
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59783141
quote:

[..]

Ah daar is het geraaskalk weer. Er staan nog wat vragen voor je open.
Onikaan ni ov dovah
pi_59783543
quote:

[..]

Ah ben je er weer?
pi_59783614
quote:

[..]

En met al jouw gilles de la tourette aanvallen, vage filmpjes en misplaatste hoogmoed bewijs je wel wat?
  zondag 29 juni 2008 @ 23:42:55 #136
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59783622
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ah daar is het geraaskalk weer. Er staan nog wat vragen voor je open.
En dan mis ik voornamelijk nog de argumentatie die verder reikt dan 'waarom maken we dan geen messen van aluminium?'
  maandag 30 juni 2008 @ 07:25:03 #137
52357 Lambiekje
pi_59786192
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:42 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En dan mis ik voornamelijk nog de argumentatie die verder reikt dan 'waarom maken we dan geen messen van aluminium?'
jullie troldebunkers snappen het echt niet, hè.
pi_59786622
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 17:24 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Ik vroeg geen oordeel over de media, maar een oordeel over de complotgelovers.

Als je er al vanuit gaat dat de onderzoekers verkeerde blauwdrukken van de WTC torens hebben gekregen krijg ik al snel het idee dat je wel klakkeloos geloofd wat complotgelovers zeggen.
En dit kan je ook omdraaien dat mensen die klakkeloos geloven wat ze te zien te horen en te lezen krijgen en totaal alles ontkennen van de complots. Als ik de lijst met complots zie kun je er zowiezo al velen door strepen met gezond verstand.

Als ik dit topic doorlees worden net zoveel dingen ontkracht met artikelen video's etc als dat de complot theorien met links en dergelijke komen. Probeer er maar ens met gezond verstand en wij als burgers die nooit alle details zullen weten, maar eens de waarheid te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Positive_Thinking op 30-06-2008 08:53:50 ]
  maandag 30 juni 2008 @ 09:38:17 #139
52357 Lambiekje
pi_59787208
quote:
Op maandag 30 juni 2008 08:43 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

En dit kan je ook omdraaien dat mensen die klakkeloos geloven wat ze te zien te horen en te lezen krijgen en totaal alles ontkennen van de complots. Als ik de lijst met complots zie kun je er zowiezo al velen door strepen met gezond verstand.
zo als welke ??
quote:
Als ik dit topic doorlees worden net zoveel dingen ontkracht met artikelen video's etc als dat de complot theorien met links en dergelijke komen. Probeer er maar ens met gezond verstand en wij als burgers die nooit alle details zullen weten, maar eens de waarheid te zien.
geldstromen, belangen en macht .. tonen toch echt wel aan dat overheden tot zeer vuile spelletjes in staat zijn.
pi_59787833
quote:
Op maandag 30 juni 2008 09:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zo als welke ??
[..]

geldstromen, belangen en macht .. tonen toch echt wel aan dat overheden tot zeer vuile spelletjes in staat zijn.
Welke belangen en geldstromen hebben we het hier over? De mensen die een vaag youtube filmpje in elkaar knutselen, er een boek over schrijven, en er vervolgens mee het talkshow- en schnabbelcircuit in duiken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:17:27 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59787911
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ach daar hebben we weer zo'n fantastische oneline.

Ik post een simulatie waarin redelijk accuraat wordt berekend wat er zou gebeuren als er een vliegtuig het wtc in zou vliegen. Het enige wat je daarop te antwoorden hebt is dat ie zóóó dom is, vind je het dan vreemd dat me dan het gevoel bekruipt dat je achterliggende site niet eens gelezen hebt?

Maar goed, als wij het niet snappen kom dan maar eens met een goed onderbouwde, natuurkundig onderlegde uitleg die verder gaat als '''messen van alu!!!!11 Birdstrikes!!! kijk dan!!!'' en dan komen we tenminste ergens.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:54:43 #142
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59788810
quote:

[..]

Er staat nog een vraag voor je open.
Onikaan ni ov dovah
pi_59790564
quote:

[..]

Nee inderdaad. En ondanks al jouw kennis van zaken kun je ons niet goed uitleggen hoe het dan wel zit. Zou je toch aan het denken moeten zetten.
pi_59796672
quote:
Op maandag 30 juni 2008 08:43 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Het is lastig. En het wordt nog lastiger gemaakt door mensen die allerlei rare theorien op het net gooien. Probeer maar eens op google wat informatie over de WTC torens te vinden je krijgt vooral complotverhalen.

Maar ook zonder alle details goed te weten te komen kun je een zeer helder beeld krijgen van wat er gebeurd is. Niet van alle miljoenen details die er zijn rond de aanslagen, maar zeker wel de grote lijnen.
pi_59798447
quote:

[..]

Nee, jouw argumenten zijn van dusdanig hoog technisch niveau dat ik er geen touw aan vast kan knopen.

pi_59799930
quote:

[..]

troldebunkers
Is dit je nieuwe stopwoordje?
  maandag 30 juni 2008 @ 19:12:21 #147
52357 Lambiekje
pi_59800318
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:13 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Welke belangen en geldstromen hebben we het hier over? De mensen die een vaag youtube filmpje in elkaar knutselen, er een boek over schrijven, en er vervolgens mee het talkshow- en schnabbelcircuit in duiken?
Doe nu niet of je het niet weet.
  maandag 30 juni 2008 @ 19:15:55 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59800406
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Doe nu niet of je het niet weet.
Je hebt nog een vraag over een serie voorlopig ongefundeerde uitspraken open staan. Heb je überhaupt de intentie daar nog iets aan te doen?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juni 2008 @ 19:19:15 #149
52357 Lambiekje
pi_59800484
quote:
Urban Moving Systems: the US-Israeli 9/11 Financial Nexus

With the global awakening of what really happened on 9/11 surging ahead at full steam, many people are now aware of facts such as prior government knowledge of the attacks, the mysterious collapse of WTC 7, all of the military and terror drills going on at the same time of the attacks, and the possibility that WTC 1, 2 and 7 were brought down by controlled demolition, and not by fire.

What is not known by the majority of these people, but is as equally important as WTC 7 is the story of Urban Moving Systems. It is no surprise that the hidden history of Urban Moving Systems remains unknown to of the majority of the American population, and even within the 9/11 truth community, since it's story was never included in the official 9/11 Commission Report, and has been absent from all of the popular 9/11 "truth movies."
Het wordt steeds leuker het 911 Complot. Overigens heeft Open Complicity het wel behandeld maar niet specifiek onder de UMS naam.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 30-06-2008 19:42:55 ]
pi_59802545
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het wordt steeds leuker het 911 Complot. Overigens heeft Open Complicity het wel behandeld maar niet specifiek onder de UMS naam.
Zijn behoorlijk wat sites die deze info al jaren delen:
http://www.whatreallyhappened.com/sears.html

Als je hier teveel aandacht aan schenkt lees je al snel termen als anti semiet..
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')