Ik hoop dat je zelf snapt dat dit als een tang op een varken slaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
"We kijken alleen met een camera in je slaapkamer om te zien of je geen kneedbommen aan het maken ben, maar daar heb je verder geen last van"
Leer nou eens lezen. Ik zeg dat er meer voordelen zijn van nieuwe meters dan alleen het makkelijker opnemen van de standen, en jij gaat vervolgens weer door over die standenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd heb ik hier in 8 jaar tijd geen meter opnemer gezien. Ik vul keurig elk jaar online mijn meterstand in... Hoezo makkelijker.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je verplicht een GSM stroom te hebben van de overheid, dat is het verschil. Die meter gsm wordt je door de strot gewrongen, een mobieltje meter niet.
Nee hoor, want je gewoon een aggregaat ingraven in je tuin. Geen meter meer nodigquote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:39 schreef AchJa het volgende:
Sinds wanneer moet je verplicht een GSM hebben van de overheid, dat is het verschil. Die meter wordt je door de strot gewrongen, een mobieltje niet.
Ik heb het niet over aggregaten. Leer jij ook eens lezen. Je kan ook prima zonder stroom.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, krijgen we nu het ingegraven aggregaat weer![]()
![]()
Uiteraard! Terug naar de middeleeuwen!!! Je was doen in de aangrenzende vijver! Lazer toch op idioot, zonder elektriciteit kan niemand meer.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:44 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik heb het niet over aggregaten. Leer jij ook eens lezen. Je kan ook prima zonder stroom.
De halve wereld zit zonder elektra, ik denk dat zelfs een verwend nest als jij ook wel zonder prik kan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard! Terug naar de middeleeuwen!!! Je was doen in de aangrenzende vijver! Lazer toch op idioot, zonder elektriciteit kan niemand meer.
quote:Op zondag 22 juni 2008 01:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
De halve wereld zit zonder elektra, ik denk dat zelfs een verwend nest als jij ook wel zonder prik kan.
Wat de EG zegt doet niet echt terzake he als de Nederlandse regering ze verplicht. Heb je uberhaupt dit topic wel gelezen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:51 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf snapt dat dit als een tang op een varken slaat.
Die EG richtlijn verplicht dus niet het gebruik van slimme meters, enkel de aanmaning mensen beter te informeren over hun energieverbruik & waarmee ze kunnen besparen. Of je met die raadgeving iets doet is jouw zaak...
Ik raak een beetje in de war van jouw sublieme argumentatie. Ergens tussen het ingraven van aggregaten en terug gaan naar een houtgestookte kachel plus kaarsen heb ik blijkbaar briljante andere standpunten van je gemistquote:Op zaterdag 21 juni 2008 22:06 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Leer nou eens lezen. Ik zeg dat er meer voordelen zijn van nieuwe meters dan alleen het makkelijker opnemen van de standen, en jij gaat vervolgens weer door over die standen
Als ze oranje zijn hangt iedereen zonder problemen zijn buurt vol.quote:Op zondag 22 juni 2008 00:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
De hele buurt behangen met die dingen om voor 1 huishouden stroom te genereren...
Vandaag nog steeds denk je?quote:Op zondag 22 juni 2008 09:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze oranje zijn hangt iedereen zonder problemen zijn buurt vol.
Zeker als je hem vergelijkt met jouw argumentenquote:Op zondag 22 juni 2008 07:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
1 van de betere argumenten in dit topic
echt... stop er mee, want je maakt je onsterfelijk belachelijk.quote:Op zondag 22 juni 2008 09:14 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Zeker als je hem vergelijkt met jouw argumenten
In de ogen van bepaalde mensen waarschijnlijk wel, maar laat dat nou net het soort mensen zijn waarvan het me echt geen ruk uitmaakt wat ze van me denken. Andersom is het precies hetzelfdequote:Op zondag 22 juni 2008 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
echt... stop er mee, want je maakt je onsterfelijk belachelijk.
Dat is niet waar. De verplichting is op een andere manier verwoord.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:51 schreef Athmozz het volgende:
Die EG richtlijn verplicht dus niet het gebruik van slimme meters, enkel de aanmaning mensen beter te informeren over hun energieverbruik & waarmee ze kunnen besparen. Of je met die raadgeving iets doet is jouw zaak...
Wauw 10%,quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:34 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Zo'n 10% door aftapping. Verder is er nog een groot verlies door een slechte cosinus phi, al dan niet bewust door de gebruiker. Tot zo'n 85% wordt toegestaan, daaronder moet je betalen. De nieuwe meters meten de cosinus phi, de oude niet.
Op diezelfde website staat een stukje uit 2006 waarin het volgende wordt gezegd:quote:
Maar ik was eingelijk niet eens op zoek naar die bron ik was op zoek naar de totale stroomconsumptie van enderland om eens te berekenen hoeveel kilotonnen wiet er niet geproduceerd zouden worden met al die afgetapte stroom. Ok gevonden op de CBS site.quote:
Uiteraard wordt alle afgetapte stroom voor wietkwekenbruiktquote:Op zondag 22 juni 2008 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wauw 10%,
ik heb toch een ander bron gevonden die denkt dat het 1% is, nogal een subtiantieel verschil.
[..]
Op diezelfde website staat een stukje uit 2006 waarin het volgende wordt gezegd:
[..]
Maar ik was eingelijk niet eens op zoek naar die bron ik was op zoek naar de totale stroomconsumptie van enderland om eens te berekenen hoeveel kilotonnen wiet er niet geproduceerd zouden worden met al die afgetapte stroom. Ok gevonden op de CBS site.
Stroom verbruik per maand in nederland is ongeveer 10.000 *10^6 KWH per maand.
Een 1000 watt lamp die 10 weken aan staat op 12-12 daarvan zou een kweker 1000 gram vanaf kunnen halen. Dus per kilogram heeft een kweker 10*7*12*1000=840 KWH nodig.
Bij 10% verlies zou het dus betekenen dat er in nederland 0.1* 10.000*10^6 / 840 = 1.2*10^6 kilo wiet per maand geproduceerd wordt. 1,2 miljoen kilo wiet per maand, nou dat lijkt me nogal veel
Zels bij 1% verlies zou de wiet productie op 120.000 kilo per maand zitten.
Stel dat 10% van de nederlanders heel regelmatig wat rookt, 5 gram per week, 1.6*10^6*0.005*4=32000 kilo per maand wat al die mensen zouden oproken. Nog steeds aan de heel hoge kant dan die 1% verlies.
Nou ik ken geen andere particuliere mogelijkheden die zo energeiverbruikend zijn dat het voor een particulier rendabel wordt om stroom af te tappen. Dus waar gaat de rest van de stroom naar toe.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:09 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Uiteraard wordt alle afgetapte stroom voor wietkwekenbruikt
Natuurlijk niet. Ik heb echter al een stuk of vijf argumenten aangevoerd waarom een nieuwe meter goed zou zijn. Van de "oppositie" krijg ik alleen maar te horen: "mijn privacy!". Terwijl ze toch zowat alles al weten van je als ze zouden willen. Het privacy-argument is in mijn ogen dus niet heel sterk, aangezien er dus weinig verandert. Mijn argumenten voor de nieuwe meter, zijn sterk of minder sterk. Wat jij zegt, meterstanden opnemen is nu ook niet zo moeilijk, even jaarlijks doorgeven. Straks hoeft dat helemaal niet meer. Ook niet echt een groot verschil. Heb je in jouw geval helemaal gelijk in. In mijn geval ook. Het verschil daarin is echter wel aanwezig voor die duizenden mongolen die te lui zijn om 1x per jaar die stand door te geven, waardoor er weer iemand langs moet komen. Dat hoeft dan dus niet meer. Overal is wel wat voor en tegen te zeggen. Maar het privacy-argument maakt zo weinig uit t.o.v. de huidige situatie dat de voordelen imho een stuk zwaarder meetellen.quote:Op zondag 22 juni 2008 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bent ECHT van mening dat een aggregaat in je tuin ingraven of helemaal geen stroom meer afnemen een haalbaar alternatief is als je tegen deze verplichte meter bent?!??
Je wil niet weten wat we allemaal tegenkomen. Normale huishuidens, shoarmatenten, complete zigeunerkampen. Echt niet alleen wietkwekers.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou ik ken geen andere particuliere mogelijkheden die zo energeiverbruikend zijn dat het voor een particulier rendabel wordt om stroom af te tappen. Dus waar gaat de rest van de stroom naar toe.
Verder vraag ik me nu nog steeds af of er 1 of 10% verlies is. Jij zegt zo stellig 10%en gaat verder niet meer op de post in. Ik vind een factor 10 nogal veel namelijk , vooral als de voornaamste reden van die nieuwe meters het verlies terug dringen is.
Stop dan eens met die onzin.quote:
En het feit dat het simpelweg niets toevoegt en zelfs meer geld en energie kost en het meest belangrijke feit dat de klant geen keuze heeft. Vind je dat laatste niet zorgelijk? Dat andere mensen voor jou gaan verzinnen wat goed voor je is? En dan nog met name de mensen die keer op keer de fout in gaan met privacy gevoelige informatie.quote:Ik heb echter al een stuk of vijf argumenten aangevoerd waarom een nieuwe meter goed zou zijn. Van de "oppositie" krijg ik alleen maar te horen: "mijn privacy!".
Je privacy wordt NOG verder afgeknaagd. Als je het hellend vlak van de afgelopen 5 jaar niet ziet ben je blind of naďef.quote:Terwijl ze toch zowat alles al weten van je als ze zouden willen. Het privacy-argument is in mijn ogen dus niet heel sterk, aangezien er dus weinig verandert.
Er hoeft helemaal niemand langs te komen, pas wanener de bewoner verhuisd. In de tussentijd schat je gewoon het verbruik aan de hand van historische gegevens en gooit er wat mij betreft nog 25% bovenop. Uiteindelijk moet die klant TOCH zijn werkelijke verbuik betalen.quote:Mijn argumenten voor de nieuwe meter, zijn sterk of minder sterk. Wat jij zegt, meterstanden opnemen is nu ook niet zo moeilijk, even jaarlijks doorgeven. Straks hoeft dat helemaal niet meer. Ook niet echt een groot verschil. Heb je in jouw geval helemaal gelijk in. In mijn geval ook. Het verschil daarin is echter wel aanwezig voor die duizenden mongolen die te lui zijn om 1x per jaar die stand door te geven, waardoor er weer iemand langs moet komen.
Nu ook niet.quote:Dat hoeft dan dus niet meer.
Tja, dan zal ik als ik jou was de historie nog maar eens naslaan voordat je vrijheden die over eeuwen heen met veel pijn en moeite bereikt zijn ten grabbel gooit voor een meteropnemer minder.quote:Overal is wel wat voor en tegen te zeggen. Maar het privacy-argument maakt zo weinig uit t.o.v. de huidige situatie dat de voordelen imho een stuk zwaarder meetellen.
En laat dat nu net de ENIGE reden voor deze nieuwe meter zijn volgens degenen die hem willen verplichtenquote:De tegenstanders noemen trouwens ook kosten als argument. Echter, niemand weet wat de kosten gaan worden, en niemand weet wat de opbrengsten gaan worden. Eigenlijk kan dus niemand dat argument gebruiken. De tegenstanders niet, want ze weten helemaal niet dat het duurder wordt, de voorstanders ook niet, want die weten niet of het goedkoper wordt. Die kunnen dus eigenlijk van de lijst....
"Ze weten toch al alles" vind ik geen sterk argument.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:17 schreef Merovingian het volgende:
Van de "oppositie" krijg ik alleen maar te horen: "mijn privacy!". Terwijl ze toch zowat alles al weten van je als ze zouden willen.
Veel van die zaken ivm privacy heb ik ook mijn twijfels over (zoals elektronische identiteitskaarten; de eerste beveiliging die niet gekraakt raakt moeten ze nog vinden), maar om hier iets in te gaan zoeken wat je privacy inperkt vind ik toch vrij vergaand.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Ze weten toch al alles" vind ik geen sterk argument.
Maar die vreemd afwijkingen tov soortgelijke omstandigheden zijn door middel van statistiek ook wel te bapalen zijn daarvoor hebben jullie geen slimme meters nodig.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat we allemaal tegenkomen. Normale huishuidens, shoarmatenten, complete zigeunerkampen. Echt niet alleen wietkwekers.
juist ik heb er ook een en ben er blij mee, verbruik je veel, dan moet je eind van dezelfde maand het gelag betalen, net als de telefoon, en komt er iemand anders in je huis, dan moet hij gewoon de volgende maand betalen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wie is "ze"?
Het voordeel is dat je waarschijnlijk geen belachelijke voorschotten meer hoeft te betalen omdat het stroomverbruik veel beter in kaart gebracht kan worden.
De mensen worden in principe ook beloond wanneer ze nacht tarief gebruiken. Maar de meeste mensen die het hebben zijn te dom om ermee overweg te kunnen.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:03 schreef henkway het volgende:
Het zal zeker bijdragen aan terugdringing van het verbruik, wel moeten mensen beloond worden door nachtverbruik, dat gebeurd nu niet meer bij dubbele meters.
Mensen met een enkele meter zijn meestal goedkoper uit omdat het niet beloond wordt, je kunt niet snachts TV kijken, het enkel tarief moet gelijk zijn aan het piektarief, dan heeft de besparing voordeel.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De mensen worden in principe ook beloond wanneer ze nacht tarief gebruiken. Maar de meeste mensen die het hebben zijn te dom om ermee overweg te kunnen.
Je zal echt alleen s nachts moeten wassen/drogen ed om er op vooruit te gaan.
lig je ook s'nachts onder de hoogtezon??quote:Op zondag 22 juni 2008 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij wassen en drogen altijd 's nachts. Handig, die moderne machines met uitgestelde start. En met 3 kinderen wordt er elke nacht in ieder geval 1 was gedraaid en ongeveer 2 keer per week een trommel drogen.
Heb ik niet.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:50 schreef henkway het volgende:
[..]
lig je ook s'nachts onder de hoogtezon??
Nee, waarom in godsnaamquote:staat er nooit ergens een electrisch kacheltkje te snorren sávonds met 1200 watt
2 halogeen lampjes, verder geen licht aan 's avonds langer dan de tijd nodig om te pissen.quote:ofwel 30 lampen
Schakelt vanzelf uitquote:of een koffiezetapparaat met 800 watt
quote:of een stofzuiger met 2000 watt
beeldbuis. Dat is het enige wat langdurig aan staat.quote:of een LCD met 300 watt
Nee, 2 laptops met een oplader/voeding met een maximaal vermogen van 60 watt (en een enorm laag energieverbruik in hybernation.quote:of een PC met 300 watt
Nee.quote:en een feun met 1200 watt
Ik denk het wel. Voorheen had ik mijn waterbed er nog bij met een klokschakelaar tussen 23:00 en 07:00. Nu nog een aircootje die ook pas aangaat als we naar bed gaan. Verder staat er af en toe een ventilator aan.quote:nee baas dat ga je niet redden
Wij verbruiken 's nachts & in het weekend ongeveer dubbel zoveel of overdag, zonder dat we daar extra moeite voor moeten doen.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:17 schreef henkway het volgende:
De meeste mensen met een dubbele meter zijn duurder uit, dus sloop die meter er maar uit
Dat is wel clever, maar die heb ik ook niet meerquote:Op zondag 22 juni 2008 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voorheen had ik mijn waterbed er nog bij met een klokschakelaar tussen 23:00 en 07:00.
En waarom moet dat dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat is er sluw aan
Het is een elektriciteitsmeter die op afstand afgelezen kan worden, iets wat ze al jaren in belgie hebben.
Waarom moet dat dan 'live', elk tijdstip? Waarom niet per week?quote:Op zondag 22 juni 2008 15:36 schreef Athmozz het volgende:
Om er statistiek op te kunnen toepassen moeten er wel accurate meetwaarden zijn.
Als iemand van jou aftapt om daar een zigeunerkamp op te draaien, dan ga jij dat pas na een jaar door hebben als je de stroomrekening moet doorgeven, dan heb je dat pas na een jaar door. Met dergelijke meters kan dat veel sneller gebeuren. (want begin na een jaar die zigeuners nog maar eens terug te vinden)
Precies, dan zou elke maand ook nog kunnen, in plaats van, zoals nu, elk jaar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |