Als er geen dwang is dan zou ik de huidige meter kunnen behouden, maar dat kan niet. Bovendien moet ik wél meebetalen aan de nieuwe meter, zelfs al zou ik hem niet gebruiken.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:31 schreef TheThirdMark het volgende:
Er is nergens dwang. Jij wil geen slimme meter, dan neem je een aggregaat. Heel simpel. Nergens geen dwang.
dat is nu eenmaal het nadeel van een maatschappij. Ik wil niet meebetalen voor profiteurs die 30 jaar lang stempelen, helaas moet ik dat ook maar doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:22 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als er geen dwang is dan zou ik de huidige meter kunnen behouden, maar dat kan niet. Bovendien moet ik wél meebetalen aan de nieuwe meter, zelfs al zou ik hem niet gebruiken.
Ik heb een prepaid in de tijd gekocht dat je die nog anoniem kon kopen, en me nergens aangemeld. Als ze een beetje hun best doen zullen vast wel weten dat ik die telefoon bezit, maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:25 schreef ACT-F het volgende:
Zijn de mensen die zo paranoïde doen over hun privacy in het bezit van een GSM? Zo ja, wat is dan nog de reden om de slimme meter te weren?
Het heeft niets met een maatschappij te maken maar met de overheid. Een maatschappij die is ingericht op basis van vrijwillig handelen kent dit soort dwaze mechanismen niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:30 schreef Athmozz het volgende:
dat is nu eenmaal het nadeel van een maatschappij. Ik wil niet meebetalen voor profiteurs die 30 jaar lang stempelen, helaas moet ik dat ook maar doen.
Als ze zo geweldig zijn, dan zou men ze ook gewoon kunnen verkopen zonder ze te verplichten.quote:Verder zijn de kosten van die dingen vrij klein, daardoor hoeven ze minder personeel in dienst te houden om de controle van die meters & invoering van die waarden te doen; gaat de kans op fouten verkleinen (een mens schrijft wel eens een foutje over, een pc leest als het systeem goed geïmplementeerd is geen fouten uit). Dit gaat dus nog een besparing opleveren voor de energiemaatschappijen.
Dat is een idee van de EU. Dwaasheid kent immers geen grenzen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:04 schreef Oud_student het volgende:
Waarom moeten we dan een speciale meter hebben?
Neen. De winst komt namelijk niet in jouw zak, dus waarom zou iemand het laten doen? Geen enkel redelijk argument voor dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:45 schreef NewOrder het volgende:
Als ze zo geweldig zijn, dan zou men ze ook gewoon kunnen verkopen zonder ze te verplichten.
Ik zou wel eens een artikel willen zien waarin staat dat het door de EU opgelegd wordt. Er zijn inderdaad veel landen binnen de EU die dergelijke zaken in gebruik nemen, maar vb België doet dat nog niet. Er komen meer en meer stemmen om dat te doen (vooral vanuit eandis, die in BE de meters moet controleren & bijhouden), maar het is geen verplichting van de EU uit.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:46 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is een idee van de EU. Dwaasheid kent immers geen grenzen.
Nee, ik zie geen verband tussen een techniek waarbij plaatsbepaling als bijverschijnsel inherent is aan de techniek (maar niet het doel) en een techniek die als DOEL heeft specifieke gegevens van mij door te geven.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik acht je intelligent genoeg om het verband te zien. En anders...ach, dan graaf je toch een aggregaat in in je tuin!
Zo'n 10% door aftapping. Verder is er nog een groot verlies door een slechte cosinus phi, al dan niet bewust door de gebruiker. Tot zo'n 85% wordt toegestaan, daaronder moet je betalen. De nieuwe meters meten de cosinus phi, de oude niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:42 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel KWH worden er eigenlijk jaarlijks afgetapt, of gaan verloren door lekstromen? Want dat is eigenlijk de enigste reden geweest die ik gehoord heb waarom we aan die "slimme" meter zouden moeten.
Wat is het nut dan? Kunnen ze ook aan het eind van het jaar opvragen wat mijn verbuik was.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:23 schreef Athmozz het volgende:
Die meters hebben niet tot doel om "specifiek" gegevens door te geven, daar zal een keer per maand (of per 3 maand) opgevraagd worden wat je verbruik is & dan zullen adh daarvan accuratere facturen opgemaakt worden.
"We kijken alleen met een camera in je slaapkamer om te zien of je geen kneedbommen aan het maken ben, maar daar heb je verder geen last van"quote:Wat interesseert het nuon / essent of jij alles tussen 2 en 3 's nachts verbruikt, of dat je het mooi uitspreidt. Het enige wat ze inderdaad zullen doen is kijken naar verdacht hoge verbruiken die kunnen duiden op een wietplantage, maar daar heb je als gebruiker geen last van (tenzij je natuurlijk een plantage hebt, maar laten we dat even buiten beschouwing)
Doorgeven? Aan wie? Ben je bang dat deze gegevens klakkeloos bij overheid en justitie terechtkomen? In dat geval ben je paranoïde. Deze gegevens zijn enkel bedoeld voor je energiemaatschappij, dus ik zie het probleem niet dat een één of andere medewerker van een nutsbedrijf kan zien wanneer je stroom (of gas) verbruikt.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, ik zie geen verband tussen een techniek waarbij plaatsbepaling als bijverschijnsel inherent is aan de techniek (maar niet het doel) en een techniek die als DOEL heeft specifieke gegevens van mij door te geven.
Durf het topic eens door te lezen, dan zie nog meer redenen staan dan het gemakkelijker maken van meteropnamesquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is het nut dan? Kunnen ze ook aan het eind van het jaar opvragen wat mijn verbuik was.
Zolang ze die camerabeelden alleen maar gebruken om te checken of ik kneedbommen maak, mogen ze bij mij een camera ophangen. Lekker boeiend weer.quote:"We kijken alleen met een camera in je slaapkamer om te zien of je geen kneedbommen aan het maken ben, maar daar heb je verder geen last van"
Aan het energiebedrijf. dat DOET dat ding toch??quote:
Neequote:Ben je bang dat deze gegevens klakkeloos bij overheid en justitie terechtkomen?
Jij niet, ik zie het probleem wel. Namelijk dat het volkomen nutteloos is. Overigens zijn dit wederom volledig andere argumenten dan die waarmee de regering ze wil verplichten. Daar gaat het namelijk om 'energiebesparing'quote:In dat geval ben je paranoïde. Deze gegevens zijn enkel bedoeld voor je energiemaatschappij, dus ik zie het probleem niet dat een één of andere medewerker van een nutsbedrijf kan zien wanneer je stroom (of gas) verbruikt.
Zoals gezegd heb ik hier in 8 jaar tijd geen meter opnemer gezien. Ik vul keurig elk jaar online mijn meterstand in... Hoezo makkelijker.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:44 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Durf het topic eens door te lezen, dan zie nog meer redenen staan dan het gemakkelijker maken van meteropnames![]()
Tja, zo kan je alles benaderenquote:Zolang ze die camerabeelden alleen maar gebruken om te checken of ik kneedbommen maak, mogen ze bij mij een camera ophangen. Lekker boeiend weer.
Eh, als hiermee illegale stroomaftappers of andere verliezen opgespoord kunnen worden dan bespaart dat wel degelijk energie. De manier waarop de overheid dit verkondigt vind ik ook dubieus en ik sta zeker niet achter verplichting vanuit de overheid. Maar als energiemaatschappijen een slimme meter willen hebben in geval dat er toch een nieuwe meter moet komen, dan is dat hun goed recht. Want zij zijn immers de eigenaar van de meter en daar heb jij niets over te zeggen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Jij niet, ik zie het probleem wel. Namelijk dat het volkomen nutteloos is. Overigens zijn dit wederom volledig andere argumenten dan die waarmee de regering ze wil verplichten. Daar gaat het namelijk om 'energiebesparing'.
Het is maar wat je logisch noemt. Als mensen zo'n slimme meter nou niet willen, moet je ze het dan maar door de strot duwen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:53 schreef Athmozz het volgende:
Logischerwijs moet dit dus vanuit de regering verplicht gesteld worden, anders komen ze er nooit door.
Het gaat om richtlijn 2006/32/EG. De richtlijn gaat uiteraard niet alleen over meters, maar heeft wel betrekking op alle lidstaten.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:59 schreef Athmozz het volgende:
Ik zou wel eens een artikel willen zien waarin staat dat het door de EU opgelegd wordt.
quote:De lidstaten zorgen ervoor dat eindafnemers voor elektriciteit, aardgas, stadsverwarming en/of stadskoelingen en warm water voor huishoudelijke doeleinden, voorzover dit technisch mogelijk en financieel redelijk is en voorzover dit in verhouding staat tot de potentiële energiebesparingen, tegen
concurrerende prijzen de beschikking krijgen over individuele meters die het actuele energieverbruik van de eindafnemer nauwkeurig weergeven en informatie geven over de tijd waarin sprake was van daadwerkelijk verbruik.
Wanneer een bestaande meter wordt vervangen, worden deze individuele meters tegen concurrerende prijzen altijd ter beschikking gesteld, tenzij dit technisch onmogelijk is of niet kostenefficiënt in verhouding tot de geraamde potentiële besparingen op lange termijn. Wanneer een nieuwe aansluiting wordt gemaakt in een nieuw gebouw of in geval van een ingrijpende renovatie overeenkomstig Richtlijn 2002/91/EG worden deze individuele meters tegen concurrerende prijzen altijd ter beschikking gesteld.
Sinds wanneer moet je verplicht een GSM hebben van de overheid, dat is het verschil. Die meter wordt je door de strot gewrongen, een mobieltje niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:25 schreef ACT-F het volgende:
Zijn de mensen die zo paranoïde doen over hun privacy in het bezit van een GSM? Zo ja, wat is dan nog de reden om de slimme meter te weren?
Ik hoop dat je zelf snapt dat dit als een tang op een varken slaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
"We kijken alleen met een camera in je slaapkamer om te zien of je geen kneedbommen aan het maken ben, maar daar heb je verder geen last van"
Leer nou eens lezen. Ik zeg dat er meer voordelen zijn van nieuwe meters dan alleen het makkelijker opnemen van de standen, en jij gaat vervolgens weer door over die standenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd heb ik hier in 8 jaar tijd geen meter opnemer gezien. Ik vul keurig elk jaar online mijn meterstand in... Hoezo makkelijker.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je verplicht een GSM stroom te hebben van de overheid, dat is het verschil. Die meter gsm wordt je door de strot gewrongen, een mobieltje meter niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |