abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2008 @ 10:28:03 #101
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59572647
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:16 schreef Basp1 het volgende:
Waarom hebben oude meters eigenlijk een tariefdraad nodig en de nieuwe meters niet meer? dan zouden er toch ook nieuwe meters geplaatst kunnen worden waarvan de gebruiker jaarlijks de gegevens eenmalig doorgeeft, waarom moeten we constant gemonitord kunnen worden.
De oude meters hebben een Avond/Nacht tarief die aangestuurd wordt door een korte spanning.
Die schakelt op een bepaald tijdstip in (varieert per regio) De zogenaamde tariefaders in de HAS (HuisAanSluiting) wordt op de netkabel afgetakt op de hulpaders/proefaders die daar in het net zitten. En vanaf daar door tot de ruimtes.

Tegenwoordig wordt er echter ook een signaal van een bepaalde grootte over het net gegooid. Deze is wederom verschillend per regio. De meter registreert via een spoel het signaal en schakelt zelf om.
Het is tevens naïef om te denken dat de hulpaders/proefaders in het net niet nodig zijn. Deze sturen in de meeste regio's van Nederland ook het OpenbaarVerlichtingsNet aan. Ook hier geldt: in sommige regio's ligt een aparte voedingskabel voor het OV.
quote:
Ja het klinkt paranoïde, maar waarom is het noodzakelijk om mensen constant in de gaten te kunnen houden. Nu gaat het over onze energie meter, wat zal de volgende stap zijn die onze overheid bedenkt om verplicht door te voeren.

Lees de rest van het topic nog eens rustig door en kijk zo nu en dan eens naar buiten of lees de krant.
Alles wordt geautomatiseerd. Waarom dit niet? Doe je ook moeilijk over de elektronica in je auto? Die registreert immers ook alles.
quote:
Mij bekruipt het ongemakkelijk gevoel dat het chippen van de mensen een van de volgende stappen gaat worden. Dan kan men ook in de gaten houden hoeveel energie je buitenshuis verbruikt en daarmee energie besparingen door smsen.
Er worden al mensen gechipt Ok, dat zijn rijke klootzakken die graag gered willen worden als ze weer eens door Crimineel en Co ontvoerd zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 10:41:31 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59572793
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 08:45 schreef Merovingian het volgende:

[..]

De reden om de meters te plaatsen is volgens de sterk ingekorte standpunt dat op het Journaal verteld wordt energiebesparing. Of dat dan ook gelijk het enige argument dat in de kamer/kabinet is meegenomen om tot deze beslissing te komen, betwijfel ik. Maargoed, schijnbaar zat jij erbij ofzo?
Zat JIJ erbij dan, tjonge jonge kan je nog een knulliger argument verzinnen. Energiebesparing is als reden in de publiciteit gebracht. Geen andere reden. Waarom zou ik dan aan moeten nemen dat er overige redenen zijn.
quote:
Wat betreft dat digitale netwerk: dat ligt er grotendeels al. Servers die meterstanden geautomatiseerd verwerken zijn er al, voor de mensen die hun stand via internet doorgeven, en de meteropnemers thuis hebben ook een geautomatiseerd apparaatje meer. Enige verschil is dat er in de wijkcentrales een kastje komt te hangen, die via een gsm-verbinding die standen doorgeeft. Verder moeten de database servers licht omgebouwd worden van input via internet door gebruikers, input van medewerkers en input van meteropname apparatuur naar input via gprs-verbindingen. Ook geen wereldschokkende hoeveelheid werk. Dat complete digitale netwerk waar jij het over hebt is dus voor 90% al aanwezig.
Onzin, er wordt een compleet andere infrastructuur gebruikt. Ethernet over power vereist nogal wat filters en kunst en vliegwerk om het betrouwbaar in te stellen/
quote:
En ik blijf me afvragen hoe het verschil tussen jaarlijks en dagelijks bekend zijn van je energieverbruik een inbreuk op je privacy is.
Precies, dus als er geen verschil is is de hele nieuwe meter nutteloos. Daarnaast is al tientallen keren beargumenteert waarom het een inbreuk is op je privacy.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 11:21:27 #103
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_59573422
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 09:27 schreef Merovingian het volgende:
Lees het topic door. Kan nu veel minder goed. Meteropnemers zien niet dat een kabel onder de grond afgetapt wordt.
Dat is toch vooral een kwestie van meten. Die nieuwe meter meet niet beter dan de oude, hij heeft alleen een feature waardoor het opnemen makkelijker wordt.
quote:
Ja hoor. Die zijn niet nodig, vandaar dat ik regelmatig monteurs aanstuur om ze te repareren. Ik was even vergeten dat ik als uitvoerder van Nuon niet weet dat tariefdraden overbodig zijn
Je gaat voorbij aan het functionele aspect. In een 24-uurs economie is er geen noodzaak voor een variabele tariefstructuur.
quote:
Inderdaad, je hoeft ook niet naar je verbruik te kijken als het geregistreerd wordt. Je bent helemaal vrij om iets of niets met die informatie te doen.
Mits die informatie geheel gratis is, en dat is niet zo.
quote:
Knap dat jij dat al kan voorspellen voordat het systeem uberhaupt in gebruik is genomen. Misschien kan je me ook de winnende lotto-getallen alvast voorspellen?
Ik zie niet waarom het gedrag van de consument zou veranderen. Er ontbreekt een proces wat die verandering teweeg zou moeten brengen. Daar is totaal niet over nagedacht.
quote:
Ik gebruik het niet als argument, ik zeg juist erbij dat het mogelijk een lager verbruik tot gevolg heeft. Ik weet niet of het gaat werken. Misschien wel, misschien niet.
Je gebruikt het dus wél als een argument.
quote:
En waarom zou je de meter willen zien?
Uit beveiligingsoogpunt. Maar daar zal ook wel niet over nagedacht zijn.
quote:
Oh ja, het privacy-argument, het enige echte argument dat de tegenstanders van de nieuwe meter gebruiken, is wel een steekhoudend argument om geen nieuwe meter te plaatsen, .
Dat is niet relevant. Jij wil mij verplichten om een nieuwe meter te kopen (ik zeg bewust kopen omdat hij uiteindelijk uit mijn portemonnee wordt betaald) en dan moet ik verdedigen waarom ik dat niet wil? Dat is de omgekeerde wereld. Overtuig mij en al die andere consumenten maar waarom wij die meter graag zou willen hebben. Als die meter zo geweldig is dan is het vrij eenvoudig om hem te verkopen zonder het te verplichten.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 11:54:52 #104
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59573990
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 11:21 schreef NewOrder het volgende:
Dat is niet relevant. Jij wil mij verplichten om een nieuwe meter te kopen (ik zeg bewust kopen omdat hij uiteindelijk uit mijn portemonnee wordt betaald) en dan moet ik verdedigen waarom ik dat niet wil? Dat is de omgekeerde wereld. Overtuig mij en al die andere consumenten maar waarom wij die meter graag zou willen hebben. Als die meter zo geweldig is dan is het vrij eenvoudig om hem te verkopen zonder het te verplichten.
Niemand verplicht jou om die meter te kopen. Jij wil elektra via het net? Dan krijg jij die meter er gewoon bij.
Wil je het niet? Dan plaatst je toch een aggregaat in je schuur, heb je ook geen meter meer nodig.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:16:14 #105
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_59574273
quote:

[..]

Dat is toch vooral een kwestie van meten. Die nieuwe meter meet niet beter dan de oude, hij heeft alleen een feature waardoor het opnemen makkelijker wordt.
We hebben het over het opsporen van aftappen, niet over het opnemen van meterstanden. Dat wordt niet alleen makkelijker, het wordt ook mogelijk om aftappers op te sporen die eerst niet op te sporen waren.
quote:
Je gaat voorbij aan het functionele aspect. In een 24-uurs economie is er geen noodzaak voor een variabele tariefstructuur.
Vandaar dat er overdag veel meer energie verbruikt wordt dan 's nachts. Omdat we een 24h-economie hebben. Logisch...
quote:
Mits die informatie geheel gratis is, en dat is niet zo.
Het is inderdaad niet gratis. Sterker nog, als je alle voordelen bij elkaar optelt, wordt de energie zelfs goedkoper.
quote:
Ik zie niet waarom het gedrag van de consument zou veranderen. Er ontbreekt een proces wat die verandering teweeg zou moeten brengen. Daar is totaal niet over nagedacht.
Dus omdat jij het niet ziet, kan het ook niet? Lekker arrogant.
quote:
Je gebruikt het dus wél als een argument.
Hoe kan ik iets waarvan ik zeg dat ik niet eens weet of het wel gaat werken op die manier, als argument gebruiken
quote:
Uit beveiligingsoogpunt. Maar daar zal ook wel niet over nagedacht zijn.
En wat wil je dan precies tegen wat beveiligen middels een visuele inspectie?
quote:
Verplichten? Wie heeft het hier over verplichten? Je wordt helemaal tot niets verplicht, in directe zin. Als jij er voor kiest om geen stroom af te nemen, heb je ook geen slimme meter. Jij wil zo graag stroom, tja, dan zitten daar regels aan vast. Dan doe je het toch lekker zonder? En iedereen die zo loopt te huilen over privacy, dan ga je toch lekker in de rimboe wonen? Niemand die je lastig valt, niemand die ook maar iets van je te weten komt. Maar hier wil iedereen veilig zijn, niet beroofd worden, niet betalen voor fraude van anderen, iedereen wil het allemaal goed hebben. Tja, dan komen er camera's overal te hangen. Dan krijg je een identificatieplicht. Dan krijg je preventief fouilleren. Maar nee, we willen allemaal wel dat de dader die ons gezakkenrolt heeft in het winkelcentrum opgepakt wordt, alleen dan zonder de camera's die er hangen. Kom dan zelf maar eerst eens met een betere oplossing aanzetten voordat je begint te janken. En als je al die dingen niet wil, dan moet je niet in Nederland wonen, want daar wordt dit gewoon zo gedaan, omdat de meerderheid gewoon die veiligheid wenst. Het is het een of het ander.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:17:17 #106
65252 Bart
pi_59574291
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 11:54 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Niemand verplicht jou om die meter te kopen. Jij wil elektra via het net? Dan krijg jij die meter er gewoon bij.
Wil je het niet? Dan plaatst je toch een aggregaat in je schuur, heb je ook geen meter meer nodig.
Ik moet zeggen dat we wel op 1 lijn zitten met onze logische argumentatie
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:22:25 #107
65252 Bart
pi_59574392
quote:
Overtuig mij en al die andere consumenten maar waarom wij die meter graag zou willen hebben. Als die meter zo geweldig is dan is het vrij eenvoudig om hem te verkopen zonder het te verplichten.
Dat is ook al gezegd, niet alle energiebedrijven zijn even snel met investeren in dit soort zaken. Tevens werken daar soms net zulke koppige en rechtlijnige mensen als hier op Fok, waardoor het niet allemaal even soepel loopt. Als het verplicht gesteld wordt is er geen discussie meer mogelijk, en is het in heel Nederland uniform.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:38:29 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_59574661
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 12:16 schreef Merovingian het volgende:
En iedereen die zo loopt te huilen over privacy, dan ga je toch lekker in de rimboe wonen? Niemand die je lastig valt, niemand die ook maar iets van je te weten komt. Maar hier wil iedereen veilig zijn, niet beroofd worden, niet betalen voor fraude van anderen, iedereen wil het allemaal goed hebben. Tja, dan komen er camera's overal te hangen. Dan krijg je een identificatieplicht. Dan krijg je preventief fouilleren. Maar nee, we willen allemaal wel dat de dader die ons gezakkenrolt heeft in het winkelcentrum opgepakt wordt, alleen dan zonder de camera's die er hangen. Kom dan zelf maar eerst eens met een betere oplossing aanzetten voordat je begint te janken. En als je al die dingen niet wil, dan moet je niet in Nederland wonen, want daar wordt dit gewoon zo gedaan, omdat de meerderheid gewoon die veiligheid wenst. Het is het een of het ander.
Er is in meerdere topics (en landen) aangetoond dat dat hele riedeltje van camera's, identificatieplicht enz. de samenleving geen millimeter veiliger maakt.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:54:32 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_59574959
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 12:22 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Dat is ook al gezegd, niet alle energiebedrijven zijn even snel met investeren in dit soort zaken. Tevens werken daar soms net zulke koppige en rechtlijnige mensen als hier op Fok, waardoor het niet allemaal even soepel loopt. Als het verplicht gesteld wordt is er geen discussie meer mogelijk, en is het in heel Nederland uniform.
Ik heb tot nu toe nog geen enkel hout snijdend argument gehoord waarom ik de vlag moet uithangen als ik zo'n meter in mijn huis krijg. En als er bij de energiebedrijven al mensen werken die sceptisch tegenover dat klokje staan dan zal het imo wel niet zo'n geweldig ding zijn als jij schetst.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 12:56:04 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59574983
Het argument ook dat je niets verplicht zou zijn "Dan neem je toch gewoon geen stroom"
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:04:30 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_59575111
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Het argument ook dat je niets verplicht zou zijn "Dan neem je toch gewoon geen stroom"
Idd, dat zou je eens door moeten trekken naar internet. "Hallo provider ik wil internet, dat is goed mijnheer, welke snelheid? Nou doe maar 10mbit. Okee, kan geregeld worden, maar je krijgt wel een computer van ons die wij dag en nacht kunnen monitoren. Ja maar dat wil ik niet. Nou dan neem je toch geen internet!"
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:05:46 #112
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59575132
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat argument neemt niemand. Jij bent helemaal vrij om zonnepanelen, koude en warmte technieken en/of een eventuele aggregaat in je woning te zetten.

Wanneer jij echter stroom van een Energiemaatschappij wil hebben zul je je moeten houden aan de door hun gestelde eisen.
Dat is toch niet zo heel moeilijk te snappen?
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, dat zou je eens door moeten trekken naar internet. "Hallo provider ik wil internet, dat is goed mijnheer, welke snelheid? Nou doe maar 10mbit. Okee, kan geregeld worden, maar je krijgt wel een computer van ons die wij dag en nacht kunnen monitoren. Ja maar dat wil ik niet. Nou dan neem je toch geen internet!"
Kijk, de kortzichtigheid zelve. Wat denk je dat er bij jou in de meterkast zit? Waar denk jij dat de internet kabel in is afgewerkt. JUIST een kastje dat precies bijhoudt wanneer waar en hoe jij internet gebruikt
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 13:06:03 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59575136
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als wanneer alle kleding plotseling verplicht van kunststof materialen gemaakt moeten worden. "Je bent helemaal niets verplicht, als je geen kunststof materialen wil dragen, loop je toch gewoon in je blote kont"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 13:06:29 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59575143
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat argument neemt niemand. Jij bent helemaal vrij om zonnepanelen, koude en warmte technieken en/of een eventuele aggregaat in je woning te zetten.

Wanneer jij echter stroom van een Energiemaatschappij wil hebben zul je je moeten houden aan de door hun gestelde eisen.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:08:20 #115
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59575182
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

\

Uitgeluld neem ik aan?

Er zijn in Nederland honderden zoniet duizenden bedrijven/woningen die 100% zelfvoorzienend zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 13:11:52 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59575236
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

\

Uitgeluld neem ik aan?

Er zijn in Nederland honderden zoniet duizenden bedrijven/woningen die 100% zelfvoorzienend zijn.
Nee hoor, die zelfvoorzienende woningen staan in specifiek daarvoor aangewezen wijken. IN 99 van de 100 gevallen mag je geen zonnepaneeltje op je dak leggen van de welstand commissie. En als het een huurwoning betreft kan je het helemaal schudden.

Een aggregaat in je tuin is helemaal argumentatie van zandbak niveau en zeker niet steekhoudend om privacybeperkende maatregelen door te kunnen voeren

Je argumentatie slaat als een lul op drumstel zeker gezien het feit dat alle alternatieven niet het voldoende dekkend zijn om een woning het hele jaar van stroom te voorzien. En dan hebben we sowieso nog niet over gas gehad.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 13:12:26 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59575249
God god, waar komen die dorpsidioten toch elke keer vandaan vraag je je af.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 13:13:40 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59575279
quote:

Kijk, de kortzichtigheid zelve. Wat denk je dat er bij jou in de meterkast zit? Waar denk jij dat de internet kabel in is afgewerkt. JUIST een kastje dat precies bijhoudt wanneer waar en hoe jij internet gebruikt
Een modem houdt helemaal je internet gebruik niet bij. Dat gebeurt op servers... twee jaar lang.... Ook al door de overheid verplicht.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:19:18 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_59575392
quote:

Je gaat even voorbij aan het feit dat de overheid deze hele excercitie verplicht, niet de energiebedrijven.
quote:
Met de kanttekening dat er niets opgeslagen wordt. Dat wordt natuurlijk anders met de verplichte (gaan we weer, verplicht door de overheid) opslag binnenkort, waar ik dus ook een fervent tegenstander van ben. En de energiebedrijven gaan alles loggen, dus opslaan.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:30:02 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_59575643
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

\

Uitgeluld neem ik aan?

Ja en heb je dat eindelijk voorelkaar, wordt je huis gesloopt
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:38:17 #121
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59575835
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor, die zelfvoorzienende woningen staan in specifiek daarvoor aangewezen wijken. IN 99 van de 100 gevallen mag je geen zonnepaneeltje op je dak leggen van de welstand commissie. En als het een huurwoning betreft kan je het helemaal schudden.
Alleen wanneer de wijk specifiek aangelegd is op zelfvoorziening is het idd specifiek aangewezen. Daarbuiten zijn zat woningen/bedrijven die zelfvoorzienend zijn. In 100% van de gevallen kan je gewoon een zonnepaneel in je achtertuin zetten. Ook als het een huurwoning is.
quote:
Een aggregaat in je tuin is helemaal argumentatie van zandbak niveau en zeker niet steekhoudend om privacybeperkende maatregelen door te kunnen voeren.
Ik mis een tegenargument. Of zegt het kleine stemmetje in je hoofd dit? Een aggregaat levert zelfs goedkoper spanning dan willekeurig welk energiebedrijf. Zet dat ding in de schuur of graaf hem in en je hebt er niets geen last meer van. Kijk, niemand die het ziet/hoort of na-meet. Privacy is 100% veilig.
quote:
Je argumentatie slaat als een lul op drumstel zeker gezien het feit dat alle alternatieven niet het voldoende dekkend zijn om een woning het hele jaar van stroom te voorzien. En dan hebben we sowieso nog niet over gas gehad.
Gas heb je niet nodig. Alles is elektrisch te vervangen. Ook het hele jaar. Wederom mis ik een tegenargument. Of was het wederom het kleine stemmetje?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 13:46:35 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59576045
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Alleen wanneer de wijk specifiek aangelegd is op zelfvoorziening is het idd specifiek aangewezen. Daarbuiten zijn zat woningen/bedrijven die zelfvoorzienend zijn. In 100% van de gevallen kan je gewoon een zonnepaneel in je achtertuin zetten. Ook als het een huurwoning is.
Er zijn geen woningen zelfvoorzienend, die zijn allemaal op het lichtnet aangesloten om op windstille bewolkte dagen nog in de energie behoeften te kunnen voorzien.
quote:
Ik mis een tegenargument. Of zegt het kleine stemmetje in je hoofd dit? Een aggregaat levert zelfs goedkoper spanning dan willekeurig welk energiebedrijf. Zet dat ding in de schuur of graaf hem in en je hebt er niets geen last meer van. Kijk, niemand die het ziet/hoort of na-meet. Privacy is 100% veilig.
Je mag officieel nog geen split unit airco unit aan je huis hangen. En jij denkt dat je zonder probleem een aggregaat in je tuin mag ingraven. Godskolore ik begrijp dat jij geen probleem tegen privacy schendingen hebt. Je bent zo naief als een kleuter van 4.
quote:
Gas heb je niet nodig. Alles is elektrisch te vervangen. Ook het hele jaar. Wederom mis ik een tegenargument. Of was het wederom het kleine stemmetje?
Kortom, je moet je privacy maar laten verneuken of je mag een aggregaat in je tuin ingraven en je combiketel plus gasfornuis de deur uit doen....

Ik vraag me af wie van ons twee er nu stemmetjes hoort .
pi_59576156
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:39 schreef Jarno het volgende:
Tsja, nou ben ik verder heel paranoide en pro-privacy enzo, maar ik zie niet zo in wat er kwaad kan aan een energiemeter die op afstand uit te lezen is.
Nou een hele boel indirect.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:07:27 #124
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59576514
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er zijn geen woningen zelfvoorzienend, die zijn allemaal op het lichtnet aangesloten om op windstille bewolkte dagen nog in de energie behoeften te kunnen voorzien.
Toch niet Je hebt geen direct zonlicht nodig om een ''zonne-cel'' te laden.. De woningen/bedrijven die wél op het lichtnet aangesloten zitten zijn de zogenaamde terug-leveranciers...
Lees je in het vervolg even een beetje in. Het liefst ook over info die over Nederland gaat en niet over een of ander knakenproject in Polen.
quote:
Je mag officieel nog geen split unit airco unit aan je huis hangen. En jij denkt dat je zonder probleem een aggregaat in je tuin mag ingraven. Godskolore ik begrijp dat jij geen probleem tegen privacy schendingen hebt. Je bent zo naief als een kleuter van 4.
Tot een meter diep mag je altijd sowieso graven. Enkel wanneer daar een PV geldt is dit anders en zul je idd een vergunning moeten aanvragen. Kan het niet in de tuin, zet je het in de schuur. Bij huurwoningen heb je idd altijd een HAS. Dit omdat de coöperatie dat vereist.
quote:
Kortom, je moet je privacy maar laten verneuken of je mag een aggregaat in je tuin ingraven en je combiketel plus gasfornuis de deur uit doen....

Ik vraag me af wie van ons twee er nu stemmetjes hoort .
Jij dus. Waar wordt je privacy verneukt? Waar is de situatie veranderd? Nergens. Tegenwoordig is bijna elke wijk gas loos. Simpel. Als je dan toch gas wil neem je maar een bestelling af ergens. Ennuh, je combiketel hoeft niet weg, alleen je ketel. O nee, toch niet. Die kan je laten ombouwen zodat het gewoon op Elektra werkt...

Het enige argument wat ik tot nu toe van je gehoord heb is: Blaat lekker puh Omdat ik dat vind.

Goed argument
Pak nu je barbies maar weer, want het is helaas maar al te pijnlijk duidelijk dat je de ballen verstand van techniek hebt
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 14:08:18 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59576540
ik kan even niet reageren hoor, ik ben een aggregaat aan het ingraven
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:12:50 #126
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59576650
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:
ik kan even niet reageren hoor, ik ben een aggregaat aan het ingraven
Met jouw blijk van techniek zou ik het láten doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 14:20:12 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59576777
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:
Tegenwoordig is bijna elke wijk gas loos.
Deze epic fail wil ik er nog even uitpikken hoor, god god in maanden niet meer zo gelachen.
quote:
Nu heeft 98% van de huishoudens een aardgas aansluiting.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:21:27 #128
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_59576798
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 12:16 schreef Merovingian het volgende:
We hebben het over het opsporen van aftappen, niet over het opnemen van meterstanden. Dat wordt niet alleen makkelijker, het wordt ook mogelijk om aftappers op te sporen die eerst niet op te sporen waren.
En hoe spoor je een aftapper op? Door te meten. Dat kan nu ook, allleen wordt het niet gedaan.
quote:
Vandaar dat er overdag veel meer energie verbruikt wordt dan 's nachts. Omdat we een 24h-economie hebben. Logisch...
Het gaat niet om het verbruik, het gaat om de kosten die nodig zijn om op een bepaald moment aan de energiebehoefte van dat moment te kunnen voldoen.
quote:
Het is inderdaad niet gratis. Sterker nog, als je alle voordelen bij elkaar optelt, wordt de energie zelfs goedkoper.
Verkooppraat. De kosten van de nieuwe meter inclusief installatie en kosten die nu door de overheid worden gemaakt om de meter verplicht te stellen staan niet in verhouding tot de besparing die mogelijk wordt behaald.
quote:
Dus omdat jij het niet ziet, kan het ook niet? Lekker arrogant.
Ik zei niet dat het niet kan, maar het is een illusie om te denken dat alleen door de installatie van een nieuwe meter het gedrag van de consument zal veranderen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die meter ook maar iets zal veranderen aan het energieverbruik van consumenten.
quote:
Hoe kan ik iets waarvan ik zeg dat ik niet eens weet of het wel gaat werken op die manier, als argument gebruiken
Dat moet je mij niet vragen; ik zei enkel dat er geen steekhoudende argumenten warem om de nieuwe meter verplicht te stellen, waarna jij met jouw betoog kwam.
quote:
En wat wil je dan precies tegen wat beveiligen middels een visuele inspectie?
De meter tegen misbruik. Als de meteropnemer zijn werk goed doet, dan controleert hij ook of de verzegeling van de meter intact is. Die controle is er zometeen niet meer.
quote:
Verplichten? Wie heeft het hier over verplichten? Je wordt helemaal tot niets verplicht, in directe zin. Als jij er voor kiest om geen stroom af te nemen, heb je ook geen slimme meter. Jij wil zo graag stroom, tja, dan zitten daar regels aan vast. Dan doe je het toch lekker zonder?
Je draait er omheen. De overheid gaat de meter verplicht stellen, of je dat nou wil of niet.
quote:
En iedereen die zo loopt te huilen over privacy, dan ga je toch lekker in de rimboe wonen? Niemand die je lastig valt, niemand die ook maar iets van je te weten komt. Maar hier wil iedereen veilig zijn, niet beroofd worden, niet betalen voor fraude van anderen, iedereen wil het allemaal goed hebben. Tja, dan komen er camera's overal te hangen. Dan krijg je een identificatieplicht. Dan krijg je preventief fouilleren. Maar nee, we willen allemaal wel dat de dader die ons gezakkenrolt heeft in het winkelcentrum opgepakt wordt, alleen dan zonder de camera's die er hangen. Kom dan zelf maar eerst eens met een betere oplossing aanzetten voordat je begint te janken. En als je al die dingen niet wil, dan moet je niet in Nederland wonen, want daar wordt dit gewoon zo gedaan, omdat de meerderheid gewoon die veiligheid wenst. Het is het een of het ander.
Welke veiligheid? Al die maatregelen die jij opnoemt gaan over schijnveiligheid. Het is een illusie ter bevrediging van de angstgevoelens van een bepaalde groep mensen, waarmee de werkelijke problematiek wordt gecamoufleerd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 14:24:50 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59576867
Ow ja, en al die zelfvoorzienende huizen ook in Nederland
quote:
Eerste zelfvoorzienende woning
DeltaWonen vierde in 2006 de honderdste geboortedag van één van haar voorvaderen, Woonstichting Eenvoud uit Kampen. Ter gelegenheid van dit jubileum heeft deltaWonen een nieuw woonproduct voor de toekomst gelanceerd; de zelfvoorzienende geWoonboot. Deze woonboot is de eerste zeer energiezuinige woning in Nederland die volledig onafhankelijk is van nutsvoorzieningen.
Dan zijn er dus wel enorm veel gebouwd in de laatste 2 jaar.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:25:48 #130
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_59576881
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 12:22 schreef Merovingian het volgende:
Het is op zijn zachts gezegd nogal triest als je alleen door middel van dwang in staat bent anderen te overtuigen van je ideeën.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:31:14 #131
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59576980
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 14:25 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het is op zijn zachts gezegd nogal triest als je alleen door middel van dwang in staat bent anderen te overtuigen van je ideeën.
Er is nergens dwang. Jij wil geen slimme meter, dan neem je een aggregaat. Heel simpel. Nergens geen dwang.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 14:33:36 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59577023
Dat aggregaat weer.... ow hou op, ik pis in mijn broek zometeen .
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:36:56 #133
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_59577086
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat aggregaat weer.... ow hou op, ik pis in mijn broek zometeen .
Gaat uw gang...

Je hebt nog geen steekhoudend argument gegeven. En dat geldt voor zowel meter als aggregaat.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 14:39:35 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59577146
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 14:36 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Gaat uw gang...

Je hebt nog geen steekhoudend argument gegeven. En dat geldt voor zowel meter als aggregaat.
Nee, ik ben nog aan het zoeken naar telefoonnummers van wijken vol met zelfvoorzienende huizen om te vragen welk merk aggregaat ze hebben ingegraven.

Whahahahaha.....
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:57:33 #135
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_59577515
Altijd prettig dat een zooi minimumloners weet wanneer ik op vakantie ben
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_59577663
Wat ik niet begrijp is dat de overheid met deze maatregelen komt. De energie sector is geprivatiseerd, ja toch ?
Als er een voordeel voor de consument in zou zitten, dan zouden alle electriciteitsmaatschappijen met elkaar in concurentie hierover zijn:
"stap over naar ons en krijg de meter gratis + speciale energiekortingen in dal uren" etc.

Waarom moeten we dan een speciale meter hebben?
Ik ken "onze overheid" nu zo langzamerhand wel, het gaat vrijwel altijd om geld.
Nu het rekening rijden voorlopig uitgesteld is, is er misschien wel geld te verdienen met energie heffingen in het spitsuur ipv de file belasting,
Via de nieuwe meter kun je precies zien hoeveel energie een huishouden in de spitsuren gebruikt, en deze extra eco-belasten: kassa. Verder moet er over de meter natuurlijk BTW, afvoerbijdrage, precariorechten etc betaald worden. KASSA
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 15:07:43 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59577710
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 14:57 schreef soylent het volgende:
Altijd prettig dat een zooi minimumloners weet wanneer ik op vakantie ben
Dan graaf je toch gewoon een aggregaat in in je tuin.
pi_59577752
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 15:04 schreef Oud_student het volgende:
Via de nieuwe meter kun je precies zien hoeveel energie een huishouden in de spitsuren gebruikt, en deze extra eco-belasten: kassa. Verder moet er over de meter natuurlijk BTW, afvoerbijdrage, precariorechten etc betaald worden. KASSA
Zijn er in NL dan nog geen dag & nachttarieven?

Hier in BE betaal je 's avonds/ 's nachts en in het weekend beduidend minder voor je stroom dan tijdens de kantooruren, om zo het verbruik wat gespreid te krijgen over de volledige week. Logisch ook, een beter gespreid verbruik zorgt ervoor dat er minder stroom geproduceerd moet worden => milieu & kostenbesparing.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_59577809
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 15:09 schreef Athmozz het volgende:

. Logisch ook, een beter gespreid verbruik zorgt ervoor dat er minder stroom geproduceerd moet worden => milieu & kostenbesparing.
je dacht toch niet dat "onze overheid" iets verplicht zou stellen wat ons geld bespaard
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_59577896
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 15:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

je dacht toch niet dat "onze overheid" iets verplicht zou stellen wat ons geld bespaard
Nuja, over het algemeen besparen wij er ook geen geld mee hoor.

Ze kijken gewoon naar wat er ongeveer overdag gebruikt wordt & ongeveer 's nachts, maken dan een vrij groot verschil tussen de prijs 's nachts & overdag & passen dan zowel de dag & nachtprijs (met het vaste verschil) aan zodat een gemiddeld gezin evenveel betaalt als met een enkele teller (je kan trouwens kiezen of je enkel of dubbele teller neemt). Je eigen factuur stijgt dus niet.

Dit komt dus onrechtstreeks neer op meer geld voor de energieproducerende instanties, aangezien ze dezelfde inkomsten blijven behouden maar wél een stuk minder stroom moeten produceren. Mooie regeling dus; je inwoners blijven hetzelfde betalen, het milieu wordt een beetje ontlast & er blijft nog wat geld over (waar Wallonië dan wss een of ander dom project mee financiert).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 15:16:09 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59577906
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 15:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zijn er in NL dan nog geen dag & nachttarieven?
Jawel, al zolang als ik weet zijn er dubbel tarief meters.
quote:
Hier in BE betaal je 's avonds/ 's nachts en in het weekend beduidend minder voor je stroom dan tijdens de kantooruren
hier dus ook. Ongeveer de helft per kWh, alleen is het vastrecht van de dubbeltarief meter hoger.
pi_59577949
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 15:16 schreef Swetsenegger het volgende:
hier dus ook. Ongeveer de helft per kWh, alleen is het vastrecht van de dubbeltarief meter hoger.
Logisch ook, ze moeten dubbel zoveel waarden verwerken als met een enkelvoudige meter. Sowieso zou ik het handig vinden dat het verbruik van bij imewo (de intercommunale) uitgelezen kan worden, dan moeten ze niet om de 2 jaar bij jou aan de deur komen om die meterstanden op te nemen.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 15:18:37 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 15:18:59 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59577978
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 15:17 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Logisch ook, ze moeten dubbel zoveel waarden verwerken als met een enkelvoudige meter. Sowieso zou ik het handig vinden dat het verbruik van bij imewo (de intercommunale) uitgelezen kan worden, dan moeten ze niet om de 2 jaar bij jou aan de deur komen om die meterstanden op te nemen.
Ik heb hier in de afgelopen 8 jaar nog nooit een meter opnemer gezien.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 16:25:05 #145
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_59579453
Zijn de mensen die zo paranoïde doen over hun privacy in het bezit van een GSM? Zo ja, wat is dan nog de reden om de slimme meter te weren?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 16:37:30 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59579724
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 16:25 schreef ACT-F het volgende:
Zijn de mensen die zo paranoïde doen over hun privacy in het bezit van een GSM? Zo ja, wat is dan nog de reden om de slimme meter te weren?
Sinds wanneer geeft mijn GMS mijn energie verbruik op een willekeurig moment van de dag door??
pi_59579838
wel ongeveer je locatie
  zaterdag 21 juni 2008 @ 17:53:48 #148
24533 ACT-F
pi_59581726
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds wanneer geeft mijn GMS mijn energie verbruik op een willekeurig moment van de dag door??
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 16:42 schreef Athmozz het volgende:
wel ongeveer je locatie
Dat dus.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juni 2008 @ 18:06:51 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59582019
En de correlatie is?
  zaterdag 21 juni 2008 @ 18:18:14 #150
24533 ACT-F
pi_59582224
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:06 schreef Swetsenegger het volgende:
En de correlatie is?
Ik acht je intelligent genoeg om het verband te zien. En anders...ach, dan graaf je toch een aggregaat in in je tuin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')