Met jouw blijk van techniek zou ik het láten doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:ik kan even niet reageren hoor, ik ben een aggregaat aan het ingraven
Deze epic fail wil ik er nog even uitpikken hoor, god god in maanden niet meer zo gelachen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:
Tegenwoordig is bijna elke wijk gas loos.
quote:Nu heeft 98% van de huishoudens een aardgas aansluiting.
En hoe spoor je een aftapper op? Door te meten. Dat kan nu ook, allleen wordt het niet gedaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:16 schreef Merovingian het volgende:
We hebben het over het opsporen van aftappen, niet over het opnemen van meterstanden. Dat wordt niet alleen makkelijker, het wordt ook mogelijk om aftappers op te sporen die eerst niet op te sporen waren.
Het gaat niet om het verbruik, het gaat om de kosten die nodig zijn om op een bepaald moment aan de energiebehoefte van dat moment te kunnen voldoen.quote:Vandaar dat er overdag veel meer energie verbruikt wordt dan 's nachts. Omdat we een 24h-economie hebben. Logisch...
Verkooppraat. De kosten van de nieuwe meter inclusief installatie en kosten die nu door de overheid worden gemaakt om de meter verplicht te stellen staan niet in verhouding tot de besparing die mogelijk wordt behaald.quote:Het is inderdaad niet gratis. Sterker nog, als je alle voordelen bij elkaar optelt, wordt de energie zelfs goedkoper.
Ik zei niet dat het niet kan, maar het is een illusie om te denken dat alleen door de installatie van een nieuwe meter het gedrag van de consument zal veranderen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die meter ook maar iets zal veranderen aan het energieverbruik van consumenten.quote:Dus omdat jij het niet ziet, kan het ook niet? Lekker arrogant.
Dat moet je mij niet vragen; ik zei enkel dat er geen steekhoudende argumenten warem om de nieuwe meter verplicht te stellen, waarna jij met jouw betoog kwam.quote:Hoe kan ik iets waarvan ik zeg dat ik niet eens weet of het wel gaat werken op die manier, als argument gebruiken![]()
De meter tegen misbruik. Als de meteropnemer zijn werk goed doet, dan controleert hij ook of de verzegeling van de meter intact is. Die controle is er zometeen niet meer.quote:En wat wil je dan precies tegen wat beveiligen middels een visuele inspectie?
Je draait er omheen. De overheid gaat de meter verplicht stellen, of je dat nou wil of niet.quote:Verplichten? Wie heeft het hier over verplichten? Je wordt helemaal tot niets verplicht, in directe zin. Als jij er voor kiest om geen stroom af te nemen, heb je ook geen slimme meter. Jij wil zo graag stroom, tja, dan zitten daar regels aan vast. Dan doe je het toch lekker zonder?
Welke veiligheid? Al die maatregelen die jij opnoemt gaan over schijnveiligheid. Het is een illusie ter bevrediging van de angstgevoelens van een bepaalde groep mensen, waarmee de werkelijke problematiek wordt gecamoufleerd.quote:En iedereen die zo loopt te huilen over privacy, dan ga je toch lekker in de rimboe wonen? Niemand die je lastig valt, niemand die ook maar iets van je te weten komt. Maar hier wil iedereen veilig zijn, niet beroofd worden, niet betalen voor fraude van anderen, iedereen wil het allemaal goed hebben. Tja, dan komen er camera's overal te hangen. Dan krijg je een identificatieplicht. Dan krijg je preventief fouilleren. Maar nee, we willen allemaal wel dat de dader die ons gezakkenrolt heeft in het winkelcentrum opgepakt wordt, alleen dan zonder de camera's die er hangen. Kom dan zelf maar eerst eens met een betere oplossing aanzetten voordat je begint te janken. En als je al die dingen niet wil, dan moet je niet in Nederland wonen, want daar wordt dit gewoon zo gedaan, omdat de meerderheid gewoon die veiligheid wenst. Het is het een of het ander.
Dan zijn er dus wel enorm veel gebouwd in de laatste 2 jaar.quote:Eerste zelfvoorzienende woning
DeltaWonen vierde in 2006 de honderdste geboortedag van één van haar voorvaderen, Woonstichting Eenvoud uit Kampen. Ter gelegenheid van dit jubileum heeft deltaWonen een nieuw woonproduct voor de toekomst gelanceerd; de zelfvoorzienende geWoonboot. Deze woonboot is de eerste zeer energiezuinige woning in Nederland die volledig onafhankelijk is van nutsvoorzieningen.
Het is op zijn zachts gezegd nogal triest als je alleen door middel van dwang in staat bent anderen te overtuigen van je ideeën.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:22 schreef Merovingian het volgende:
Dat is ook al gezegd, niet alle energiebedrijven zijn even snel met investeren in dit soort zaken. Tevens werken daar soms net zulke koppige en rechtlijnige mensen als hier op Fok, waardoor het niet allemaal even soepel loopt. Als het verplicht gesteld wordt is er geen discussie meer mogelijk, en is het in heel Nederland uniform.
Er is nergens dwang. Jij wil geen slimme meter, dan neem je een aggregaat. Heel simpel. Nergens geen dwang.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:25 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is op zijn zachts gezegd nogal triest als je alleen door middel van dwang in staat bent anderen te overtuigen van je ideeën.
Gaat uw gang...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat aggregaat weer.... ow hou op, ik pis in mijn broek zometeen .
Nee, ik ben nog aan het zoeken naar telefoonnummers van wijken vol met zelfvoorzienende huizen om te vragen welk merk aggregaat ze hebben ingegraven.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gaat uw gang...
Je hebt nog geen steekhoudend argument gegeven. En dat geldt voor zowel meter als aggregaat.
Dan graaf je toch gewoon een aggregaat in in je tuin.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:57 schreef soylent het volgende:
Altijd prettig dat een zooi minimumloners weet wanneer ik op vakantie ben
Zijn er in NL dan nog geen dag & nachttarieven?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:04 schreef Oud_student het volgende:
Via de nieuwe meter kun je precies zien hoeveel energie een huishouden in de spitsuren gebruikt, en deze extra eco-belasten: kassa. Verder moet er over de meter natuurlijk BTW, afvoerbijdrage, precariorechten etc betaald worden. KASSA
je dacht toch niet dat "onze overheid" iets verplicht zou stellen wat ons geld bespaardquote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:09 schreef Athmozz het volgende:
. Logisch ook, een beter gespreid verbruik zorgt ervoor dat er minder stroom geproduceerd moet worden => milieu & kostenbesparing.
Nuja, over het algemeen besparen wij er ook geen geld mee hoor.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
je dacht toch niet dat "onze overheid" iets verplicht zou stellen wat ons geld bespaard![]()
Jawel, al zolang als ik weet zijn er dubbel tarief meters.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Zijn er in NL dan nog geen dag & nachttarieven?
hier dus ook. Ongeveer de helft per kWh, alleen is het vastrecht van de dubbeltarief meter hoger.quote:Hier in BE betaal je 's avonds/ 's nachts en in het weekend beduidend minder voor je stroom dan tijdens de kantooruren
Logisch ook, ze moeten dubbel zoveel waarden verwerken als met een enkelvoudige meter. Sowieso zou ik het handig vinden dat het verbruik van bij imewo (de intercommunale) uitgelezen kan worden, dan moeten ze niet om de 2 jaar bij jou aan de deur komen om die meterstanden op te nemen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:16 schreef Swetsenegger het volgende:
hier dus ook. Ongeveer de helft per kWh, alleen is het vastrecht van de dubbeltarief meter hoger.
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan graaf je toch gewoon een aggregaat in in je tuin.
Ik heb hier in de afgelopen 8 jaar nog nooit een meter opnemer gezien.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Logisch ook, ze moeten dubbel zoveel waarden verwerken als met een enkelvoudige meter. Sowieso zou ik het handig vinden dat het verbruik van bij imewo (de intercommunale) uitgelezen kan worden, dan moeten ze niet om de 2 jaar bij jou aan de deur komen om die meterstanden op te nemen.
Sinds wanneer geeft mijn GMS mijn energie verbruik op een willekeurig moment van de dag door??quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:25 schreef ACT-F het volgende:
Zijn de mensen die zo paranoïde doen over hun privacy in het bezit van een GSM? Zo ja, wat is dan nog de reden om de slimme meter te weren?
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds wanneer geeft mijn GMS mijn energie verbruik op een willekeurig moment van de dag door??
Dat dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:42 schreef Athmozz het volgende:
wel ongeveer je locatie
Ik acht je intelligent genoeg om het verband te zien. En anders...ach, dan graaf je toch een aggregaat in in je tuin!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:06 schreef Swetsenegger het volgende:
En de correlatie is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |