Maar die vreemd afwijkingen tov soortgelijke omstandigheden zijn door middel van statistiek ook wel te bapalen zijn daarvoor hebben jullie geen slimme meters nodig.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat we allemaal tegenkomen. Normale huishuidens, shoarmatenten, complete zigeunerkampen. Echt niet alleen wietkwekers.
juist ik heb er ook een en ben er blij mee, verbruik je veel, dan moet je eind van dezelfde maand het gelag betalen, net als de telefoon, en komt er iemand anders in je huis, dan moet hij gewoon de volgende maand betalen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wie is "ze"?
Het voordeel is dat je waarschijnlijk geen belachelijke voorschotten meer hoeft te betalen omdat het stroomverbruik veel beter in kaart gebracht kan worden.
De mensen worden in principe ook beloond wanneer ze nacht tarief gebruiken. Maar de meeste mensen die het hebben zijn te dom om ermee overweg te kunnen.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:03 schreef henkway het volgende:
Het zal zeker bijdragen aan terugdringing van het verbruik, wel moeten mensen beloond worden door nachtverbruik, dat gebeurd nu niet meer bij dubbele meters.
Mensen met een enkele meter zijn meestal goedkoper uit omdat het niet beloond wordt, je kunt niet snachts TV kijken, het enkel tarief moet gelijk zijn aan het piektarief, dan heeft de besparing voordeel.quote:Op zondag 22 juni 2008 18:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De mensen worden in principe ook beloond wanneer ze nacht tarief gebruiken. Maar de meeste mensen die het hebben zijn te dom om ermee overweg te kunnen.
Je zal echt alleen s nachts moeten wassen/drogen ed om er op vooruit te gaan.
lig je ook s'nachts onder de hoogtezon??quote:Op zondag 22 juni 2008 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij wassen en drogen altijd 's nachts. Handig, die moderne machines met uitgestelde start. En met 3 kinderen wordt er elke nacht in ieder geval 1 was gedraaid en ongeveer 2 keer per week een trommel drogen.
Heb ik niet.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:50 schreef henkway het volgende:
[..]
lig je ook s'nachts onder de hoogtezon??
Nee, waarom in godsnaamquote:staat er nooit ergens een electrisch kacheltkje te snorren sávonds met 1200 watt
2 halogeen lampjes, verder geen licht aan 's avonds langer dan de tijd nodig om te pissen.quote:ofwel 30 lampen
Schakelt vanzelf uitquote:of een koffiezetapparaat met 800 watt
quote:of een stofzuiger met 2000 watt
beeldbuis. Dat is het enige wat langdurig aan staat.quote:of een LCD met 300 watt
Nee, 2 laptops met een oplader/voeding met een maximaal vermogen van 60 watt (en een enorm laag energieverbruik in hybernation.quote:of een PC met 300 watt
Nee.quote:en een feun met 1200 watt
Ik denk het wel. Voorheen had ik mijn waterbed er nog bij met een klokschakelaar tussen 23:00 en 07:00. Nu nog een aircootje die ook pas aangaat als we naar bed gaan. Verder staat er af en toe een ventilator aan.quote:nee baas dat ga je niet redden
Wij verbruiken 's nachts & in het weekend ongeveer dubbel zoveel of overdag, zonder dat we daar extra moeite voor moeten doen.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:17 schreef henkway het volgende:
De meeste mensen met een dubbele meter zijn duurder uit, dus sloop die meter er maar uit
Dat is wel clever, maar die heb ik ook niet meerquote:Op zondag 22 juni 2008 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voorheen had ik mijn waterbed er nog bij met een klokschakelaar tussen 23:00 en 07:00.
En waarom moet dat dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat is er sluw aan
Het is een elektriciteitsmeter die op afstand afgelezen kan worden, iets wat ze al jaren in belgie hebben.
Waarom moet dat dan 'live', elk tijdstip? Waarom niet per week?quote:Op zondag 22 juni 2008 15:36 schreef Athmozz het volgende:
Om er statistiek op te kunnen toepassen moeten er wel accurate meetwaarden zijn.
Als iemand van jou aftapt om daar een zigeunerkamp op te draaien, dan ga jij dat pas na een jaar door hebben als je de stroomrekening moet doorgeven, dan heb je dat pas na een jaar door. Met dergelijke meters kan dat veel sneller gebeuren. (want begin na een jaar die zigeuners nog maar eens terug te vinden)
Precies, dan zou elke maand ook nog kunnen, in plaats van, zoals nu, elk jaar.quote:
Ze zullen wel niet live gaan controleren hoor, zoiets vraagt teveel bandbreedte op hun netwerk (plus véél te dure apparatuur om die data allemaal te loggen).quote:Op zondag 22 juni 2008 20:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom moet dat dan 'live', elk tijdstip? Waarom niet per week?
[..]
Ja en hoe vaak hoor je van brand door een droger?quote:Op zondag 22 juni 2008 20:21 schreef Athmozz het volgende:
Zaken zoals wassen / drogen kunnen idd ook perfect 's nachts,
Kijk jij ook steeds achterom??quote:Op maandag 23 juni 2008 16:42 schreef Cothen het volgende:
Overigens, als je je hier druk om maakt vergeet niet dan om vooral niet te internetten, te bellen, te faxen of staks met het rekeningrijden en ov-chip te reizen wat de gestapo, KGB, CIA, FBI en AIVD kunnen je zo traceren....
En owja, je pinbetalen kunnen ze ook overal volgen.
Bij degelijk onderhoud? Zowat nooit.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja en hoe vaak hoor je van brand door een droger?
En dan lig jij lekker te slapen. Nee doe maar niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |