niets wat niet opgelost kan worden met een scheutje wodka zeggen wij in CUL altijdquote:Op donderdag 19 juni 2008 19:11 schreef Sno0ze het volgende:
Lipton Clear Green Lemon. Niet zo lekker als de normale, groene variant. De citroensmaak is mij te chemisch.![]()
quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:10 schreef DarkElf het volgende:
*zucht, heb ik niet vaak maar soeppie werd drie keer niets...
bah.. en nu heb ik geen avondeten.
echt... ik moet morgenochtend boodschappen doen.. er ligt wel kipfiletbeleg maar heb geen zin in broodquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik kan me aboluut niet voorstellen dat jij niks meer in de (koel)kast hebt liggen om een maaltijdje te bereiden
![]()
Alhoewel...ik greep vanochtend gewoon mis naar fruit wat ik normaal in overvloed hebToen heb ik Milou maar een paar tomaatjes meegegeven naar school
Hele fijne dag toegewenst!!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:46 schreef Patries86 het volgende:
met heel veel moeite 2 boterhammen flokken naar binnen te werken (tja me trouwdag)
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:46 schreef Patries86 het volgende:
met heel veel moeite 2 boterhammen flokken naar binnen te werken (tja me trouwdag)
Hey, die kiwi wodka ga ik vant weekend eens proberenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Vanaaf bbq: ik heb zalmspiezen gemarineerd in basilicum en tomaat, biefstuk en zelfgemaakte sateetjes.
Ook nog champignons gemarineerd in olijfolie, veel verse peterselie en knoflook.
Nu een kiwi-wodka drankje: 6 kiwi's in de grinder, halve liter bronwater, flink shaken,. In een glas een beetje wodka doen, kiwidrink eroverheen en ijsblokjes erbij....smaakt verrukkelijk
Had je nu wél goed gelezen?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:20 schreef Wiebeldak het volgende:
Avond maal zijn 2 goed gevulde pistoletjes gezond met daarbij een Hoegaarden biertje
Van de leukigheid, of van de triestigheid?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:19 schreef Nightwhisper het volgende:
Niets.. krijg geen hap door mn keel.. :s
Van de triestigheid helaas.. Gaat niet echt lekker de laatste tijd en nou heeft mn vriend t ook nog uitgemaakt na bijna 3 jaarquote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:22 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Van de leukigheid, of van de triestigheid?
OT: Ik heb nog een stukje Turks brood gepakt met lemon curd...
Oh dat is niet cool, maar je moet wel blijven eten!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:42 schreef Nightwhisper het volgende:
[..]
Van de triestigheid helaas.. Gaat niet echt lekker de laatste tijd en nou heeft mn vriend t ook nog uitgemaakt na bijna 3 jaar![]()
Njah dat probeerde k gister dus en toen werd k onwijs misselijk dus k doe maar ff voorzichtig aan..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:52 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh dat is niet cool, maar je moet wel blijven eten!
En dat is?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:06 schreef Isegrim het volgende:
Ik was jullie even kwijt, maar het is hier momenteel toch vooral EK-voer wat de klok slaat.
Vannacht om een uur of twee inderdaad een lading kroketten, patat e.d. weggewerkt. Troostvoer.quote:
Joah. Mn kerel wilde pizza, dus hij pizza, ik een slice van zijn pizza en 2 pita broodjes met shoarmaquote:Op zondag 22 juni 2008 16:22 schreef PeRi het volgende:
én shoarma én pizza??
Ik heb mn plannen veranderd, geen zin in risotto en geen zin om lang in de keuken te hangen. Dus net maar even wat kip in reepjes gesneden en gemarineerd, knoflooksausje gemaakt. Gaan we eten met naanbrood.
Ooooohquote:Op maandag 23 juni 2008 10:30 schreef DarkElf het volgende:
ik heb vannacht tomaatjes gedroogd in de oven( met tijm, olijfolie, zout, pietie suiker) daar gaat rucola, geitenkaas en munt bij als salade
en misschien nog een klein pannetje soep maken erbij...
Ha, dat klinkt lekkerquote:Op maandag 23 juni 2008 22:26 schreef Dyob het volgende:
Tosti Quattro Formage met zelfgemaakte salade
Ja, klopt! Was alleen ff de naam kwijtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Kipschotel klinkt als de Provencaalse kip van Knorr, daar moeten ook sperziebonen, champignons en cherrytomaten in. Wij hebben hem vorige week op, heel lekker.
Nee hoorquote:Op maandag 23 juni 2008 22:29 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ha, dat klinkt lekker! Welke kazen had je erop? Of waren het gewoon vier plakken
.
Wij aten vanavond risotto met broccoli, spinazie, erwtjes, courgette. Vriendjelief had er nog gegrillde kip bij en ik een salade. Nais.
Pitjes zijn te gek!quote:
Hoelaat kan ik aanschuivenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:13 schreef SHE het volgende:
Grote gevulde courgettes; gevuld met een prut van verse kruiden ( salie-basilicum-oregano-thijm ) , rundergehakt, tomaten en kastanjechampignons. Afgemaakt met pecorino.
Daarbij een rucola salade met gegrilde plakken aubergines en courgettes; een sloot olijfolie, lombokpeper en zout.
ziet er goed smakelijk uitquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:42 schreef SHE het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor een experiment was het bijzonder. Ik moet er alleen niet aan denken dit elke dag te eten. Veel te veel veggies
Ik vind het er lekker uit zien en ik hou niet eens van courgettequote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:04 schreef SHE het volgende:
Niet zo slijmen bitches, als ik zeg 'experiment', dan bedoel ik : mislukt
Ahhhh dus het stond mooi op de foto maar was in werkelijkheid niet te vreten??quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:04 schreef SHE het volgende:
Niet zo slijmen bitches, als ik zeg 'experiment', dan bedoel ik : mislukt
Nee joh...jij bent geen courgette meisje.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:55 schreef Bluezz het volgende:
We hebben net een perenijsje op
En ik wil nu ook gevulde courgette, maar niet met die lap eronder. Gewoon plane op een bordje met die heerlijke gehaktrommel
Mijn Bloes, wat doe je???quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:22 schreef Bluezz het volgende:
Polenta
Maar de rest
Ben niet zo van de grote vlezen trouwens, heb een vega hart.
Daar schrik je van he?
Oh dat klinkt smakelijk. Ik ga denk ik een variatie daarop maken. Eens zien wat ik in de kast heb liggen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:39 schreef Doodkapje het volgende:
Geroosterd brood met noten-paturain, tomaat en sjalotjes + een bakje yogurt met Smacks
Met improviseren kun je ook ver komenquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:36 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oh dat klinkt smakelijk. Ik ga denk ik een variatie daarop maken. Eens zien wat ik in de kast heb liggen.
Het is een Spaans stokbroodje met yorkham, geitenkaas, sla, tomaat en tuinkers geworden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Met improviseren kun je ook ver komen
Jummiequote:Op woensdag 25 juni 2008 13:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is een Spaans stokbroodje met yorkham, geitenkaas, sla, tomaat en tuinkers geworden.![]()
Ik heb deze week tuinbonen in mijn biologische pakketje zitten.Heeft iemand een recept waarvan ik niet over mijn nek ga? Bij voorkeur iets waarbij je de tuinbonen helemaal niet meer proeft.
Dubbeldoppen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is een Spaans stokbroodje met yorkham, geitenkaas, sla, tomaat en tuinkers geworden.![]()
Ik heb deze week tuinbonen in mijn biologische pakketje zitten.Heeft iemand een recept waarvan ik niet over mijn nek ga? Bij voorkeur iets waarbij je de tuinbonen helemaal niet meer proeft.
Kind toch! Dat ziet er zalig uit!quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:33 schreef SHE het volgende:
Salade met gegrilde pastrami en een mayo-dragon dressing
[ afbeelding ]
Goddelijk!quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:48 schreef SHE het volgende:
Zoals beloofd de ossenhaas, met balsamico-thijm saus
[ afbeelding ]
Hoe maken we dat?
Nou simpel:
In een pan wat ganzenvet laten smelten. WAAT?? Ja, ganzenvet : Graisse d'Oie van Rougié tk bij Makro/Hanos
Als het vet gesmolten is, voeg je sjalotjes en een flinke bos verse thijm toe.
Als alles gefruit is, giet je er 150ml aceto balsamico op en 50 ml maple syrup.
Laat inkoken; zeven , klaar : balsamico saus to die for
Dan kastanjechampignons bakken in olijfolie; kort en krachtig; zouten, peper, maple syrup. Klaar
Romaatjes in een ovenschaal; zout, peper en olijfolie; 10 minuten op 220gr
Ossenhaasje bakken in ganzenvet; mooi bruin bakken op hoog vuur, 5 minuten laten rusten, op smaak brengen en op bord leggen.
Nou..dat is verdikkeme lekker. En de smaak sensatie was een dikke 10. Deze krijgt mijn moeder NOOIT. Ha!
Oeh, gevulde portobelloquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:12 schreef Bluezz het volgende:
Lekkerrrrrrrrrrrr SHE.
En vandaag aten we vega![]()
[ afbeelding ]
LINK
En bij het afgieten liet ik water op m'n been vallenquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:13 schreef LastRequest het volgende:
Vlinderpasta met tomaten/pecorinosaus is bijna klaar
owgos!!!quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:18 schreef LastRequest het volgende:
[..]
En bij het afgieten liet ik water op m'n been vallen
Au au au...
Ja vind mezelf erg zielig nu, thanksquote:
Bij die toko ga ik vaker bestellen! De kippenpootjes waren echt héérlijk en er zat lekkere gekruide rijst bij. De meeste dingen die je thuis laat bezorgen zijn niet om over naar huis te schrijven, maar dit was echt wel heel smakelijk. Chicko Fried Chicken te Rotterdam voor de liefhebbers.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:57 schreef Isegrim het volgende:
Toch wel trek nu dus ik heb wat kippenpootjes met rijst besteld.
Ik ben het volledig eens met Coldfeet dat je ze moet dubbeldoppen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh dat ga ik proberen denk ik.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dubbeldoppen.
Vervolgens snipper je een witte ui, die fruit je, daarna arborio erbij oid, even bakken, droge vermouth erbij, tuinbonen en reepjes pancetta, en dan langzaam bouillon toevoegen.
Tuinbonenrisotto a la River Cafe. Zelfs mijn tuinbonen-hatende echtgenoot vond het lekker
Eerst die dingen uit de peulen doppen, en vervolgens het harde, wat bittere vliesje verwijderen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oh dat ga ik proberen denk ik. [ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij dubbeldoppen?
Nu heb ik ineens ook zin in iets vets. Slechte invloed!quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:43 schreef FutureFairytale het volgende:
pff.. heb ineens een grote behoefte aan iets vets; geen idee wat maar ik ga zo iets heel slechts eten
Hmm lekker, ga ik binnenkort ook ns etenquote:Op donderdag 26 juni 2008 14:45 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]kersen met maden
![]()
![]()
![]()
*bijna over nek gaat
Ohhh relaxed is dat hequote:Op donderdag 26 juni 2008 17:33 schreef Tezz het volgende:
Ik realiseer me net dat ik al de hele week braaf aan het koken ben zonder boodschappen gedaan te hebben (alleen afgelopen maandag wat verse groenten gehaald), hihi! Volgens mij kan ik nog wel een paar weken 'overleven' als ik zo de inhoud van mijn kelderkast zie.....
Vandaag griekse kofte (met rode ui, champignons, courgette en tomaten) met rijst!
zul je altijd zien; heb je zo'n kloterige eenmalige bbq gekocht, gaat het klereding niet aanquote:
Het zijn ook kutdingen, hoor. Je kunt het beste een paar luchtgaten in de zijkanten rammen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zul je altijd zien; heb je zo'n kloterige eenmalige bbq gekocht, gaat het klereding niet aan
we slingeren nu de oven maar aan....
Maandag, dinsdag, woensdag en gisteren gehadquote:
heul nietquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:25 schreef Faithy het volgende:
[..]ik krijg ook het idee dat Kwee alleen maar junkfood eet
![]()
![]()
quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:49 schreef Qwea het volgende:
2 x een pistolet met kaas, komkommer, ham, sla, ananas, augurk en tomaat
quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:44 schreef Qwea het volgende:
broodje hagelslag met sinaasappelsap
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:04 schreef Qwea het volgende:
omg, wat was mijn groentesoep gruwelijk lekker.
Alleen nu zit ik zo vol dat er geen toetje meer in kan
waar zie je nou weer 2x per week. Maandag groente, woensdag groente, gisteren groente, vanaaf pizza, morgen groente, zondag groente.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Kan jij leven op twee keer in de week groente?
Als ik een dag geen groente gegeten heb voel ik me lichamelijk gelijk kut. Heb jij daar dan helemaal geen last van?
Nu kannik natuurlijk ook al die keren dat er "pizza!!" of "patat" (of friet, wat jij wiltquote:
dat was de lunch hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nu kannik natuurlijk ook al die keren dat er "pizza!!" of "patat" (of friet, wat jij wilt) e.d. staat gaan kwooten maar dat is misschien een beetje flauw.
![]()
Maar ik zou niet voldoende hebben aan een blaadje sla en een tomaatje e.d. op een broodje. Dat reken ik zelfs niet eens mee in mijn groente-inname. Dat is gewoon extra.
Neuh, alleen met patat merk ik het. Of pittige zooi. Maar met pizza heb ik geen last van mn darmen hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:39 schreef SHE het volgende:
Brood met kaas, schitnzel, aardappels, vla, hagelslag, sinaasappelsap.
Je krijgt in elk geval genoeg suikers en vetten binnen.
Ik vind het wel bizar dat iemand die claimt een spastische darm te hebben, zich niet kut voelt met wat jij eet.
Ik zie ook niets anders dan patat, pizza, aardappels-vlees-flauwe groenten en pannenkoeken voorbij komen.
Maar goed, jouw lijf.
Ja dat snap ik ook wel. Maar als jij die post aanhaalt als een 'kijk ik heb groente gegeten' bewijs dan ga ik er vanuit dat dit ook daadwerkelijk de enige groente is die je gegeten hebt die dag. Zeker gezien wat je verder steeds post aan maaltijden.quote:
oh my!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:39 schreef Xennia het volgende:
bugles met danish chef
Ahwwwwquote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:44 schreef Isegrim het volgende:
Vanavond ga ik bij ColdFeet eten, dus wat ik krijg is nog een verrassing!ColdFeet, je hoeft niet zuinig te doen met de kruiden enzo want ik ben verkouden.
Receptje?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:42 schreef Qwea het volgende:
turkse salade met gebakken aardappels, en een kippenpoot.
Alhoewel ik maar eens flink van het turkse salade recept ga afwijken
http://www.receptenweb.nl(...)ish?recipeId=743-1-1quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Receptje?Ik kan me niks voorstellen bij Turkse salade.
Heb je mijn voicemailtje / sms-jes van begin deze middag wel gehad dat ik niet kom omdat ik me te ziek voel?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ahwwww
Ik heb nog wel een fles tequila liggen om je neus een beetje open te krijgen?
We eten turks/libanees/marokkaansig
Het eten klinkt heerlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:19 schreef ColdFeet het volgende:
Ise, ik had niet zoveel tijd om te koken vandaag... Je mist de couscoussalade die ik gister had gemaakt, de zoete kip en de sinaasappelpudding. Ik heb geen camera bij me, die ligt in Belgie. Wel ligt hier nog een pot speculoospasta voor je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |