Wat leukquote:Op maandag 16 juni 2008 20:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Fipo
Ik was zondag bij een hele leuke jongen. En uh. Ja het was leuk![]()
En nog best gezond gegeten ook. Wakker gemaakt worden met warme croissantjes en jus de orange
Nou ergens hoop ik van wel want hij is zo leuk en zo ongelofelijk knap! Maar ergensquote:
Ja ik moet wel van mezelf! Ik ga het NU in koeiige letters in mijnen agenda schrijven. Het begint om 7 uur dus misschien om half/kwart voor zeven afspreken daarvoor of in de buurt?quote:Op maandag 16 juni 2008 20:53 schreef Chicolate het volgende:
Oooooh PF![]()
![]()
Zoals het er nu uitziet kan ik donderdag trouwens wel komen trainen, jij ook?
jullie gaan dan allebei bij elkaar trainen?quote:Op maandag 16 juni 2008 20:53 schreef Chicolate het volgende:
Oooooh PF![]()
![]()
Zoals het er nu uitziet kan ik donderdag trouwens wel komen trainen, jij ook?
Ja goed planquote:Op maandag 16 juni 2008 20:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja ik moet wel van mezelf! Ik ga het NU in koeiige letters in mijnen agenda schrijven. Het begint om 7 uur dus misschien om half/kwart voor zeven afspreken daarvoor of in de buurt?
Nee chico bij mij!quote:Op maandag 16 juni 2008 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jullie gaan dan allebei bij elkaar trainen?volgens mij loop je elkaar dan mis
Jaquote:Op maandag 16 juni 2008 20:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Nee chico bij mij!
(Toch?)
kickboksen/muay thai heet het!quote:Op maandag 16 juni 2008 20:56 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja goed plan. Hebben we ook nog tijd voor omkleden/verlegen naar elkaar kijken enzo
. Maar uhm, moet ik me nog aan kledingvoorschriften houden? (en moet ik mn bescherming meenemen?) Nu ik het zo bekijk weet ik helemaal niet wat ze bij thai chi allemaal dragen/doen enzo
.
Nu schaam ik me pas echtquote:Op maandag 16 juni 2008 20:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
kickboksen/muay thai heet het!
Uhm.. een broek waar je goed in kan trappen, hemdje.
Je hebt nodig: scheenbeschermers+bokshandschoenen+bandage maar die eerste twee kun je eventueel lenen. En een bitje als je dat aan durft.
* Knuffelquote:Op maandag 16 juni 2008 21:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik voel me heel zielig. M'n hele hoofd zit vol snot en m'n keel doet zeer en kriebelt en nu moet ik ook nog 25 portfolio's nakijken en boehoe. En ik heb thee maar ik proef het niet eens. En m'n favoriete joggingbroek zit in de was. En m'n labello is op en m'n lippen doen zeer. En m'n vriendje heeft de hele week avonddiensten. Tot 00:00. En dan slaap ik al. Want ik moet steeds vroeg op.
hug me.
Handschoenen kun je lenen maar die stinken wel echt te erg (moet ze zelf ook nog kopen haha)quote:Op maandag 16 juni 2008 21:06 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nu schaam ik me pas echt. Ik haal opeens alles door elkaar.
Broek: check (tkd broek), hemdje: check, scheenbeschermers: check, handschoenen/bandage: niet check, bitje: check. En borstbescherming, ook check
(moet ik altijd aan hebben van mijn trainer "ook als je even ergens anders gaat trainen")
Aaaahwquote:Op maandag 16 juni 2008 21:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik voel me heel zielig. M'n hele hoofd zit vol snot en m'n keel doet zeer en kriebelt en nu moet ik ook nog 25 portfolio's nakijken en boehoe. En ik heb thee maar ik proef het niet eens. En m'n favoriete joggingbroek zit in de was. En m'n labello is op en m'n lippen doen zeer. En m'n vriendje heeft de hele week avonddiensten. Tot 00:00. En dan slaap ik al. Want ik moet steeds vroeg op.
hug me.
Mijn "man" wou vanochtend per se een half uur eerder wakker worden zodat hij kon zien hoe ik sliep want dat vond hij zo lief. Toen ik wakker werd voelde ik me wel een beetje bekekenquote:Op maandag 16 juni 2008 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp niet hoe die mannen het in hun hoofd halen. Ze zouden soep moeten maken en labello moeten kopen en een warm voetenbadje moeten maken en je voetjes afdrogen met de allerzachtste handdoek en wat honing in de thee doen en zeggen dat je zo schattig bent met een verstopt neusgat en waterige ogen. Enwaarom
is
je
favoriete
joggingbroek
niet
schoon
.
Het leven zou zo simpel zijn als mannen gewoon je gedachten konden lezen. Is dat nou te veel gevraagd?
Beterschap en een hele dikke knuffel *hug*quote:Op maandag 16 juni 2008 21:02 schreef Razztwizzle het volgende:
hug me.
Ik stink ook na een goede trainingquote:Op maandag 16 juni 2008 21:09 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Handschoenen kun je lenen maar die stinken wel echt te erg (moet ze zelf ook nog kopen haha)
Gewoon even niets eten en je andere zintuigen verwennenquote:Op maandag 16 juni 2008 21:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Oooh nee 't is niet de schuld van m'n lief!! Hij baalt ook van de avonddiensten. 't arme ding. Hij belt heel veelwant er is niet zoveel te doen daar.
En ik ga zo inderdaad maar eens douchen en mezelf iets minder zielig voelen want daar schiet ik niets mee op en ik krijg er alleen maar zin van in iets zoets (wat ik toch niet proef, dus dat is raar).
Oeh, hij is dus ook al blijven slapenquote:Op maandag 16 juni 2008 21:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Mijn "man" wou vanochtend per se een half uur eerder wakker worden zodat hij kon zien hoe ik sliep want dat vond hij zo lief. Toen ik wakker werd voelde ik me wel een beetje bekeken
quote:Op maandag 16 juni 2008 21:12 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon de schuld geven Razz
*knuff*
Wat heeft 'ie gedaan?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
het is allemaal de schuld van mannen
kan de mijne ook wel even schieten nu
Nee ik sliep bij hem, tweede keer. Ga niet vanuit Amsterdam in m'n eentje met de trein 's nachtsquote:Op maandag 16 juni 2008 21:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Oeh, hij is dus ook al blijven slapen
Ik vind het ook altijd heel erg leuk om Peter te zien slapen/wakker worden. Dan kan ik ook echt uren naar hem kijken ( wat ook regelmatig gebeurd als ik 's nachts weer eens wakker lig van de pijn)
Nee, dan m'n huisgenootquote:Op maandag 16 juni 2008 21:12 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon de schuld geven Razz
*knuff*
ik houd zielsveel van die klojo, maar sóms..quote:Op maandag 16 juni 2008 21:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik moest wel even lachen om Claudia_x. Ain't it the truth...
[..]
Wat heeft 'ie gedaan?
Overleggen hoeft ook nog niet eens. Want hij moet nog steeds doen wat hij het beste vindt, maar hij had het op z'n minst even kunnen zeggen op de dag dat hij dat op zijn werk had afgesproken...quote:Op maandag 16 juni 2008 21:23 schreef Sylvana het volgende:
Jeetje MoBlo, kan me voorstellen dat je daar niet echt blij mee bent als hij zo laks is en zulke dingen niet eens ff met je overlegd of zelfs meteen doorgeeft als hij zoiets weet. Dat zou ik ook niet leuk vinden nee. Peter is ook laks, heeft bijvoorbeeld al weken geen internet en doet er tot nu toe ook weinig aan om daar verandering in te brengen. Maar goed, das voor het grootste gedeelte natuurlijk gewoon zijn probleem ( een weekendje niet internetten als ik bij hem ben is ook geen ramp ofzo)
Heb het wel gezegd hoor, iets vanquote:Op maandag 16 juni 2008 21:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat is inderdaad wel wat makkelijk ja... heb je wel duidelijk (ondubbelzinnig, op geen enkele manier anders te interpreteren) gezegd dat je dat soort dingen volgende keer graag meteen hoort?
Idd, heb jij je ergens op verheugd, iets dat voor het laatst kan eigenlijk, en dan gaat het niet door omdat hij gaat werken zonder iets te zeggen. Dat is wel heel erg balen dan ja. Helemaal als je samenwoont, om zoiets belangrijks dan 2 weken lang niet te zeggen, apart hoor.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Overleggen hoeft ook nog niet eens. Want hij moet nog steeds doen wat hij het beste vindt, maar hij had het op z'n minst even kunnen zeggen op de dag dat hij dat op zijn werk had afgesproken...![]()
En ondanks dat ik vind dat hij het allemaal zelf moet weten enzo, baal ik wel dat hij dus de laatste echte vakantie die hij heeft (omdat hij volgend jaar om deze tijd afgestudeerd is) gaat werken, we er niet gewoon een gezellige veel-dingen-doen-vakantie van kunnen makenmoet ik mezelf gaan vermaken
![]()
Vaak kun je dat soort dingen ook beter hebben als je zelf goed in je vel zit. Ik tenminste wel, ik moet niet èn ongesteld zijn, èn heel druk met afstuderen, èn met stage, èn dan ook nog te horen krijgen dat hij de komende drie maanden waarschijnlijk meer avonddiensten draait dan gewone diensten.. kuch, bijvoorbeeld dan hè, ....quote:Op maandag 16 juni 2008 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, apart is het niet, zo ís hij gewoon, is zich ook van geen kwaad bewusthet is vaak ook wel schattig, maar soms komt het me écht de strot uit, zoals nu
![]()
Daar mag je ook best van balen, zeker als jij je al verheugde op een vakantie samen. Ik denk op dat soort momenten vaak dat hij blijkbaar liever werkt in plaats van dingen met mij te gaan doen. Waarschijnlijk heeft hij er niet eens zo diep over nagedacht, maar het blijft een rotgevoel.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
En ondanks dat ik vind dat hij het allemaal zelf moet weten enzo, baal ik wel dat hij dus de laatste echte vakantie die hij heeft (omdat hij volgend jaar om deze tijd afgestudeerd is) gaat werken, we er niet gewoon een gezellige veel-dingen-doen-vakantie van kunnen makenmoet ik mezelf gaan vermaken
![]()
Da's wel waar ja. De rest van de tijd ben je gewoon een zelfstandige vrouw met een eigen leven die ook best zichzelf kan vermaken, maar af en toe wil je gewoon een sterke man die er is om tegenaan te kruipen als het je allemaal teveel wordt.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Vaak kun je dat soort dingen ook beter hebben als je zelf goed in je vel zit. Ik tenminste wel, ik moet niet èn ongesteld zijn, èn heel druk met afstuderen, èn met stage, èn dan ook nog te horen krijgen dat hij de komende drie maanden waarschijnlijk meer avonddiensten draait dan gewone diensten.. kuch, bijvoorbeeld dan hè, ....
Arm kindquote:Op maandag 16 juni 2008 21:41 schreef shinydiscoball het volgende:
Als we het over mannen gaan hebben...ik heb dus best wel een blauwtje gelopen![]()
Die jongen #2 waar ik het steeds over had, nou we hebben elkaar een paar keer gezien... en ik vroeg hem(ineens in een heel directe bui, normaal had ik dit nooit gezegd en heb er wel een week over nagedacht hoe ik dit ging zeggen): wanneer ga je me zoenen? Zei hij: ja je gaf geen signalen af in het begin terwijl ik je wel ontzettend leuk vond maar omdat ik dacht dat jij me gewoon als vriend zag heb ik een beetje afstand van je genomen, bovendien ga je zometeen een halfjaar weg.
Dus nu...is er niks. En ik vond hem zo ontzettend leuk. Heb dit ook nog nooit zo gehad ofzo...dus ik was lekker in tranen gister
Thanks.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Arm kindTrek het je niet teveel aan,
als hij je supersuper leuk had gevonden dan was hij er hoe dan ook voor gegaan! Je hebt er niks aan kunnen doen.
gezellie kwakquote:Op maandag 16 juni 2008 21:51 schreef kwakveense het volgende:
ik weet nog wel een leuke engelsman (tuba-ist) die op zich wel een vriendin heeft, maar ach, die noemde hij laatst een "moany bitch" dusseh... alles kan stuk
*oh, eh...de-lurk* :$ ik hoor hier helemaal niet met mn BMI van 33, maar ik vind t zo gezellig hier met al die mannenpraat... t duurt nog zo lang voor ik op bmi 27 zit (lees, zeker een jaar of anderhalf)... dusseh, als jullie t niet erg vinden lurk ik nog wat meer en post ik af en toe even mee (kwak is de naam...)
quote:Op maandag 16 juni 2008 20:21 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, echt heel raar. Zo kreeg ik vanmiddag plots een opgezette buik. Wat had ik op: 2 bruine boterhammen met jam, sinaasappel-ananassap (vers geperst) en een salade. Geen idee waar het van komt.
Ik ga eerst eens uitzoeken wáár ik precies op reageer. Kan ik daarna m'n dieet aanpassen.
Zo Miss Congeniality kijken!![]()
Hoeveel wil je hebben voor die lichte spijkerbroek?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou voor alle dames die misschien nog interesse hebben:
[TK] dames merkkleding maat XL/XXL, 44
wat een werk om dat te uploaden zeg......
nou zeg eens wat leuksquote:Op maandag 16 juni 2008 22:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hoeveel wil je hebben voor die lichte spijkerbroek?.
Ja, dat is wel zo. Ik word niet zo heel snel boos, kan veel hebben, maar die teleurstelling zit idd veel dieper.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Sylvana: ik vind teleurstelling eigenlijk veel erger. Boosheid kun je eruit schreeuwen, maar teleurstelling zit vaak dieper.
heeeeeeeeel herkenbaar... vriendlief hier, heeft niet zulke goede voelsprieten zeg maar....quote:Op maandag 16 juni 2008 22:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat is nog het ergste, hoe ze dan zelf niks in de gaten hebben. En word dan maar eens boos, als het geen opzet is.
Dank je, je kunt me oprapenquote:
Ik hou eigenlijk ook wel van mannen, ze zijn vaak ook zo lekker recht voor z'n raap, veel simpeler dan vrouwen inderdaad. Maarja, de mijne moet natuurlijk wel precies begrijpen hoe gecompliceerd ik ben en daar op de juiste momenten op in kunnen spelen.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:03 schreef SHE het volgende:
Overigens heb ik niks tegen mannen. Tenzij het mannen zijn die mijn badkamer verprutsen.
Mannen zijn zoveel logischer, zoveel taaier en zoveel ongecompliceerder. Ik ben dol op vrouwen en op hun typische vrouwelijkheid, maar over het algemeen word ik stapelgek van ze.
U ziet de vrouwelijke tegenstrijdigheid he?
joh ik heb geen idee, heb nog nooit iets verkochtquote:Op maandag 16 juni 2008 22:08 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb geen idee wat broeken van Esprit doen. Heb je niet een richtprijs?
.
Idd, erg herkenbaar jaquote:Op maandag 16 juni 2008 22:10 schreef motorbloempje het volgende:
Teleurstelling.. nou ja.. ik weet niet of ik dat goed omschrijf, maar het is meer een
'weten dat hij nu eenmaal zo is' en het 'dan maar niet zeggen, omdat je niet -dat zeikwijf- wilt zijn' maar ondertussen opgevroten worden door irritatie en onbegrip 'waarom zegt hij dat niet gewoon even...?'
en als dat zich herhaalt, ga je je én nog geirriteerder (teleurgestelder) voelen, maar wil je nog steeds 'niet zeuren'
enzo
Ik weet niet wat jij leuk vind, ik ben namelijk een kneus met dingen zonder prijs. Ik ben altijd bang iemand met een bod te beledigen en afdingen durf ik nooitquote:Op maandag 16 juni 2008 22:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
joh ik heb geen idee, heb nog nooit iets verkocht(ja vroeger toen ik 10 was op de rommelmarkt).
Nieuwprijs van die broek was 69,95 geloof ik...
doe maar een leuk bod
Volgens mij geldt dat voor het mannelijke geslacht als geheel. Tenminste, in mijn omgeving zie ik dat vrouwen van nature veel meer aan anderen denken en rekening met anderen houden, terwijl mannen gewoon lekker hun eigen gang gaan. Dat leidt vanzelf tot teleurstellingen als je van een ander dezelfde mate van inleving verwacht die je zelf geeft. Wat natuurlijk bij voorbaat een verloren zaak is. Maarja, je kunt toch niet zonder ze hè.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:08 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
heeeeeeeeel herkenbaar... vriendlief hier, heeft niet zulke goede voelsprieten zeg maar....
(en toch houden we het al bijna 5 jaar samen uit)
Duidelijk zijn voordat je jezelf gaat opvreten. Da's beter dan niets zeggen omdat je de niet wilt zeuren en je intussen zwaar kut voelen. Of niets zeggen en hem niets kwalijk nemen, als je dat kunt is dat het beste.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, erg herkenbaar ja
Maarja, wat doe je ertegen?
En dan word jij steeds geïrriteerder, terwijl meneer zich misschien nog steeds van geen kwaad bewust is. Zeker als je het nooit in voor mannen begrijpelijke termen tegen hem hebt gezegd omdat je niet wilt zeuren. Eigenlijk is dat ook niet eerlijk, want je gaat het hem dan toch kwalijk nemen terwijl hij niet de kans krijgt om iets aan z'n fouten te doen, maarja... De bedoeling is goed.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:10 schreef motorbloempje het volgende:
Teleurstelling.. nou ja.. ik weet niet of ik dat goed omschrijf, maar het is meer een
'weten dat hij nu eenmaal zo is' en het 'dan maar niet zeggen, omdat je niet -dat zeikwijf- wilt zijn' maar ondertussen opgevroten worden door irritatie en onbegrip 'waarom zegt hij dat niet gewoon even...?'
en als dat zich herhaalt, ga je je én nog geirriteerder (teleurgestelder) voelen, maar wil je nog steeds 'niet zeuren'
enzo
15 euro?quote:Op maandag 16 juni 2008 22:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leuk vind, ik ben namelijk een kneus met dingen zonder prijs. Ik ben altijd bang iemand met een bod te beledigen en afdingen durf ik nooit. Op de rommelmarkt kocht ik altijd alles met prijsje, omdat ik dan niet hoefde te onderhandelen
. Dus jij moet het zeggen
.
haha net zo'n kneus als ik dus :p want dat is ook de reden dat ik moeite heb om een prijs te noemen.. ben al snel bang dat het teveel is enzo... want denk je van 15 euro (exclusief verzenden?)quote:Op maandag 16 juni 2008 22:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leuk vind, ik ben namelijk een kneus met dingen zonder prijs. Ik ben altijd bang iemand met een bod te beledigen en afdingen durf ik nooit. Op de rommelmarkt kocht ik altijd alles met prijsje, omdat ik dan niet hoefde te onderhandelen
. Dus jij moet het zeggen
.
nou dan heb ik toch goed gedacht, thanx MoBlo voor de bevestigingquote:Op maandag 16 juni 2008 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
15 euro?
zij moet er vanaf, jij wil het hebben, minimum bod van 2,50, het is meer waard, maar toch geen nieuwe zut meer
zoiets?
haha ja echt welquote:
Tja, en dat vind ik dus "eng" om zo duidelijk tegen hem te zijn, bang dat ik hem van me wegduw, dat hij het uitmaakt, dat het van hem dan niet meer hoeft. Ik bedenk dan meteen de meest erge doemscenario's, waardoor ik er steeds meer tegenop zie om het hem te zeggen en het uiteindelijk dus nog steeds niet durf.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Duidelijk zijn voordat je jezelf gaat opvreten. Da's beter dan niets zeggen omdat je de niet wilt zeuren en je intussen zwaar kut voelen. Of niets zeggen en hem niets kwalijk nemen, als je dat kunt is dat het beste.
quote:Op maandag 16 juni 2008 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
jarenlang op de vlooienmarkt gestaan met koninginnendag enzo...
in mn topjaar 1000 gulden binnengesleept
Deal!quote:Op maandag 16 juni 2008 22:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha net zo'n kneus als ik dus :p want dat is ook de reden dat ik moeite heb om een prijs te noemen.. ben al snel bang dat het teveel is enzo... want denk je van 15 euro (exclusief verzenden?)
Dus daarom cijfer je jezelf weg en maak je jezelf zo klein, dat hij geen last van je heeft?quote:Op maandag 16 juni 2008 22:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, en dat vind ik dus "eng" om zo duidelijk tegen hem te zijn, bang dat ik hem van me wegduw, dat hij het uitmaakt, dat het van hem dan niet meer hoeft. Ik bedenk dan meteen de meest erge doemscenario's, waardoor ik er steeds meer tegenop zie om het hem te zeggen en het uiteindelijk dus nog steeds niet durf.
Pfff, ik ben zelf ook niet moeilijk hoor
mooi zoquote:
na mijn eerste jaar (paar honderd euro) kreeg ik steeds meer van bekenden/vrienden/familie om te verkopen. Hele zolders en kledingkasten werden leeggehaaldquote:Op maandag 16 juni 2008 22:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]zooo das veel joh! mijn top was 45 gulden ofzo
en daar was ik al heeeeeeel blij mee toendertijd :p
trouwens nog mensen hier met maat 39-40? kheb ook nog schoenen in de aanbieding
Nou, ik ben nogal heel erg onzeker, en ik heb ontzettend weinig zelfvertrouwen en nogal last van verlatingsangst ( niet zo heel gek na mn vorige relaties en ouders die keer op keer gaan scheiden) Dus ik ben heel erg goed in doemscenario's bedenken, terwijl ik verstandelijk ook wel weet dat ze nergens op slaan en dat het vast niet zo zal lopen. Maar mn gevoel is daarmee heel erg in tegenstrijd zeg maarquote:Op maandag 16 juni 2008 22:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Sylvana: denk je echt dat hij bij je weggaat als jij hem ergens op aanspreekt waar je echt mee zit? Als je het op een normale, niet al te verwijtende manier doet?
Zo ja, wil je echt de rest van je leven doorbrengen met iemand die niet tegen een beetje opbouwende kritiek kan?
Uhm, in mezelf wegcijferen voor anderen ben ik idd de wereldkampioene jaquote:Op maandag 16 juni 2008 22:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Dus daarom cijfer je jezelf weg en maak je jezelf zo klein, dat hij geen last van je heeft?
*vriendelijke schop onder je kont*
Mens, durf te leven!
Ik ook, kan veel beter met mannen opschieten. Maar de mijne, die kan ik af en toe wel achter het behang plakken. Maar dat weet ie dan ook wel, op msn zijn we pissig, en als we elkaar weer in het echt zien kan je 2 dingen krijgen: het is meteen weer goed, of een van ons 'breekt', gooit het hele verhaal inclusief tranen eruit, mag even uithuilen en we maken het weer helemaal goedquote:Op maandag 16 juni 2008 22:09 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik hou eigenlijk ook wel van mannen, ze zijn vaak ook zo lekker recht voor z'n raap, veel simpeler dan vrouwen inderdaad. Maarja, de mijne moet natuurlijk wel precies begrijpen hoe gecompliceerd ik ben en daar op de juiste momenten op in kunnen spelen.
Hoewel zo'n heerlijk vrouwengesprek op z'n tijd ook wel lekker is, over figuren (van jezelf en van anderen), de hel die bikini's kopen heet en de kledingkeuze van mensen die je collectief niet mag.
Of dit hier natuurlijk...
Je hebt pmquote:Op maandag 16 juni 2008 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
nog even een sub-tekst voor Syl:
naast Dom is hij ook je partner/vriend en misschien toekomstig man. Zelfs in een 24/7 D/s moeten dit soort dingen ge-uit kunnen worden... weet niet of dit één van onderliggende redenen is, maar kan het me wel voorstellen...een goed D kan ook tegen kritiek
![]()
![]()
Same here. Ik denk ook niet dat je me gelooft als ik zeg dat ik ruim 10 jaar hardcore sales ervaring heb.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:23 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb 1 keer op de rommelmarkt gestaan met een vriendin. Ik had 15 gulden, en zij 250. Aan het eind van de dag heb ik alle rommel die nog op het kleedje lag weggegeven
.
quote:Op maandag 16 juni 2008 22:25 schreef Sylvana het volgende:
Uhm, in mezelf wegcijferen voor anderen ben ik idd de wereldkampioene ja
Whehe, 10 jaar geleden, toen we nog jong en dun warenquote:Op maandag 16 juni 2008 22:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Same here. Ik denk ook niet dat je me gelooft als ik zeg dat ik ruim 10 jaar hardcore sales ervaring heb.
Zodra ik iets van mezelf moet verkopen, doe ik mezelf altijd tekort. Ik geef het OF gratis, OF ik vraag er een ontzettend stom bedrag voor.
Het zal wel met een verstoord zelfbeeld te maken hebben. Dat kan haast niet anders.
Allebei mag. Goed initiatief ook, sambal verhoogt je lichaams temperatuur, is goed voor je.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:58 schreef mordradead het volgende:
Mannen zijn ook laks, zojuist heb ik dus met vrienden besloten dat we maar met z'n allen in een zaalvoetbal/chillteam moeten. Ik kan jullie nu wel vertellen dat dat niks wordt
En een DSLR hoeft niet zoveel te kosten hoor... je moet je niet doodstaren op MP enzobelangrijker is een goede lens.... ik heb eergister een nieuwe gekocht... dat is ganz geil
She..... mag je bij de japanse rijst ook sambal toevoegen? Of gewoon een gesneden peper?
We waren inderdaad belachelijk mager.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Whehe, 10 jaar geleden, toen we nog jong en dun waren. Ik geef ook altijd alles weg, volgens mij is dat ook een stuk luiheid. Dan hoef je er niet overna te denken en heb je toch iemand blij gemaakt. Zo heb ik laatst opgeruimd hier en mijn moeder 5 tassen in d'r maag gesplitst. Als ze ze niet wil geeft ze ze weer aan iemand anders. Nou prima, ben ik ervanaf
.
Ik wilde zeggen gelukkig hebben we de foto's nog, maar ik heb die foto's van dat feest al een paar jaar niet meer kunnen vindenquote:
Beterschap!!!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
het slechte nieuws is: keelpijn, moe, presentatie afzeggen, werken
het goede nieuws is: ..... ehm...
ik wil weer naar bed
quote:Op maandag 16 juni 2008 22:04 schreef motorbloempje het volgende:
zeg maar gewoon MoBlo hoor![]()
of Faithy, maakt niet uit!
ik heb daarnet een nieuwe afkorting bedacht..
SOPpen... Studie Ontwijkend Pijpen
Zou kunnen, morgen schrap ik de jam.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:00 schreef SHE het volgende:
[..]
Wat dacht je van suikers?
Jam en ananas-sinaasappelsap, De rest van je maaltijd bestond ook uitsluitend uit suikers.
Misschien kun je eens een dagboekje bijhouden, wat je eet en wanneer je buik zeer gaat doen.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:47 schreef ColdFeet het volgende:
TVP. SHE, ik heb vreselijk gezondigd gisteren. Tot het avondeten ging het goed; voor de luch bestelde ik braaf een salade met kip en een perrierVerder yoghurt, appels, dat soort gezonds.
Maar ja. Toen gingen we uit eten gisteravond. En heb ik verrukkelijke crostini gegeten met peterseliepesto en aubergine en feta (en amandelschaafsel, toen moest ik nog even aan je denken), gevolgd door verrukkelijke verse pasta met verse pesto
, dit alles begeleid door ont-zet-tend lekkere wijn. voor het toetje heb ik me ingehouden (vin santo met cantuccini) maar stiekem heb ik lekker meegegeten van manliefs speculoostiramisu
En nu heb ik een plofbuik![]()
Afijn, ik ga vol goede moed verder. ik heb een tas vol gezonds bij me, en gezond avondeten gekocht voor vandaag en morgen.
SHE, mag ik wel een lepel bio-jam in mijn kwark doen?
Ah, dank je, hier kan ik wat meequote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:06 schreef SHE het volgende:
Kan wel, maar dan niet met jam erbij.
Probeer je voeding zoveel mogelijk bij elkaar te eten; dus fruit apart, groenten+ rijst of een aardappel en vlees+vis ook alleen met groenten, brood apart.
Je beperkt hiermee het risico dat je darmen ineens een shitload aan suikers te verwerken krijgen.
Wil je genieten van een sapje, doe dat lekker s'ochtends voor je echte ontbijt.
Of in de middag, ter vervanging van een maaltijd. ( fruitsalade bv )
Ik meen dat montignac hier ooit eens een interessante theorie over had. Ik zal het eens opzoeken. Het heeft te maken met de scheikundige reactie van diverse voedingsstoffen in je lichaam.
Mja, ik vond het ook een beetje flauw om op mijn verjaardag enkel salade te eten en water te drinkenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je er maar van genoten hebt. Endorfinen zijn natuurlijk ook heerlijk.
In principe ben ik voor bio-jam, maar het blijven suikers. Probeer dan vandaag verder van fruit en andere suikerhoudende voeding af te blijven.
Verkapt feliciteer me post?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mja, ik vond het ook een beetje flauw om op mijn verjaardag enkel salade te eten en water te drinken
Het was de plofbuik wel waard, gelukkig.
En ik zal mijn verdere suikerinname vandaag beperken tot een sinaasappeltje.
Vanavond een salade met gemarineerde kip en gecarameliseerde uien met balsamico
Dat was gisteren, hon. Vandaag ben ik gewoon suf 26quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:40 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Verkapt feliciteer me post?.
Gefeliciteerd met je verjaardag!.
Het ziekenhuis natuurlijkquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
De universiteit, het kasteel, het ziekenhuis? Bel ze op. Geef de situatie aan, zeg dat je het geheel begrijpt van hun kant maar dat je echt heel erg graag eerder wil worden geholpen etc. Gebruik je charmes, praat je zelf vooraan op de wachtlijst!
Uhm, das een goeie, dat zal ik eens even opzoeken danquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Doet je zorgverzekering niet aan wachttijdbemiddeling?
Hoor je haar stem ook steeds om je heen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik wilde ook nog even opmerken dat ik nu voor de achtste keer in één week Marga van Praag ben tegengekomen en ik het gevoel heb dat ze me achtervolgt. Ben ik nu paranoïde?
Ik kom haar steeds tegenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Hoor je haar stem ook steeds om je heen?
Maar wel mafWoont ze vlakbij ofzo?
Ik heb laatst een sachertorte gemaaktquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:50 schreef -marz- het volgende:
Gefeli nog met je verjaardag CF!
Als ik jarig was zou ik een hele grote chocoladetaart voor mezelf bakken en opeten, fuck dieten! Dus je hebt het nog zéér netjes gehouden.
MoBlo ook gefeliciteerd met een 8supergoei man.
Razz ik was ook 73,9 vorige week
Ik vermoed (het is alleen maar een vermoeden) dat het haar nog niet opgevallen isquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:53 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik kom haar steeds tegenbij de AH, bij 't Turkse winkeltje, bij 't gemeentehuis, op de fiets, op het station. En ze is ook altijd ietsje later dan ik. Sta ik zeg maar bij 't brood bij de AH, dan komt zij door het draaideurdingetje binnen. Ik denk dat ik er maar iets van ga zeggen
.
Wow! Nice.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:12 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb laatst een sachertorte gemaakt. Gek dat die dingen gewoon beter smaken als ze een dag of 2 in de koelkast staan
.
Ik zie jou steeds voor me, liggend op de grond, schaterlachend met een fles spa op de voorgrondquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik vermoed (het is alleen maar een vermoeden) dat het haar nog niet opgevallen is
En dan is dat een hele maffe vraag natuurlijk, whaha! Ik zie het dus helemaal voor me
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:13 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]
Sachertorte is misschien wel de beroemdste taart ter wereld. De taart uit Wenen bestaat uit chocoladecake, gevuld met abrikozenmarmelade en bedekt met een dikke laag chocoladeglazuur. De taart is een veel geëxporteerd product. In vier verschillende formaten, verpakt in houten kistjes, gaan ze de hele wereld over. De houdbaarheid is, dankzij de dikke laag glazuur, bijzonder lang.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:45 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik zie jou steeds voor me, liggend op de grond, schaterlachend met een fles spa op de voorgrond![]()
Aaargh, ik heb nu zin in chocola. En dat terwijl ik nog Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie in de kast heb staan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:13 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]
Sachertorte is misschien wel de beroemdste taart ter wereld. De taart uit Wenen bestaat uit chocoladecake, gevuld met abrikozenmarmelade en bedekt met een dikke laag chocoladeglazuur. De taart is een veel geëxporteerd product. In vier verschillende formaten, verpakt in houten kistjes, gaan ze de hele wereld over. De houdbaarheid is, dankzij de dikke laag glazuur, bijzonder lang.
haha ja dat is inderdaad best bijzonderquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:20 schreef k_i_m het volgende:
Trouwens wel bijzonder. Post ik dat ik bijna 3kg ben afgevallen, geen reactie. Plak ik een plaatje van een taart, krijg ik ineens wel reactie.
Oh, maar ik ben dan ook een choco-addictquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:20 schreef k_i_m het volgende:
Trouwens wel bijzonder. Post ik dat ik bijna 3kg ben afgevallen, geen reactie. Plak ik een plaatje van een taart, krijg ik ineens wel reactie.
hmmm lekkere snack a jacks? time out koekjes? 20+ kaas? toastje met filet americain of 20+ smeerkaas?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:28 schreef k_i_m het volgende:
Ik ga zo maar eens naar de appie. Worst en chips halen voor mijn wederhelft. En voor mijzelf een doosje Smint. Heb ik ook wat.
Nee helaas. Ik zit op een zeer strikt dieet (vandaar dat het ook zo hard gaat) waarbij "normaal eten" voorlopig uit den boze is. Repen shakes en soepen zijn het mottoquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
hmmm lekkere snack a jacks? time out koekjes? 20+ kaas? toastje met filet americain of 20+ smeerkaas?
hmmm ik dieet ook best goed (ben ook al 15 kg kwijt in 5 maanden)... maar... ik neem wel tussendoortjes hoor, want ik wil ook gezond blijven eten...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee helaas. Ik zit op een zeer strikt dieet (vandaar dat het ook zo hard gaat) waarbij "normaal eten" voorlopig uit den boze is. Repen shakes en soepen zijn het motto. Ja, en Smintjes. Niet eens een pepermuntje
.
Ik moet straks als mijn einddoel in zicht is langzaam weer eten gaan toevoegen, net zolang totdat mijn gewicht constant blijft. Maar tot die tijd dus niks.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
hmmm ik dieet ook best goed (ben ook al 15 kg kwijt in 5 maanden)... maar... ik neem wel tussendoortjes hoor, want ik wil ook gezond blijven eten...
Ben zo bang dat ik het anders niet vol houd en ik ga jo-jo-en....
(overall al 38 kg kwijt)
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:36 schreef k_i_m het volgende:
Nee, dat valt reuze mee. Ik doe alleen maar bananenshakes bijvoorbeeld, en die smaken ook echt naar banaan. En het leuke is, 3 uur later smaakt het nog steeds naar banaan als je een boer laat. Maar de andere smaken zijn ook prima te doen, ik hou alleen niet zo van variatie
.
haha ach wij worden ook regelmatig door Miss_S afgebrandquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:40 schreef k_i_m het volgende:
Oja, ik koop dus geen slimfast bij de Etos, ik doe een "officieel" dieet. Volgens mij was er ook een topic over, waarin de mensen die dit dieet deden door Miss_S werden afgebrand. Ik zal eens even zoeken.
Het Pavlov-effect dat je plaatje teweegbrengt heeft me afgeleidquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:20 schreef k_i_m het volgende:
nee hoor, dat is mijn chocolade truffel taartquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:39 schreef Mini_rulez het volgende:
Die sachertorte ziet er trouwens wel heerlijk uit. Alleen jammer dat het waarschijnlijk één van de ongezondste onder de taarten is...
tsja, ik kan niet zeggen dat ik vóór dit soort manieren avn afvallen ben, en ik ga t ook geen mensen aanraden, maar t is jouw lijf, jouw leven, en t lijkt me dat je er weloverwogen mee bezig bent. dusseh, bravo voor je drie kilo!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:40 schreef k_i_m het volgende:
Oja, ik koop dus geen slimfast bij de Etos, ik doe een "officieel" dieet. Volgens mij was er ook een topic over, waarin de mensen die dit dieet deden door Miss_S werden afgebrand. Ik zal eens even zoeken.
nee, zo bedoelde ik het écht niet. ik ben heel aardig hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:52 schreef k_i_m het volgende:
Jezus, dat klinkt net alsof ik mijn eten uitkots ofzo. Maar zo bedoelde je het vast niet.
ja maar... dat was precies wat ik probeerde te zeggen...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Goed verwoord Mini_Rulez! Ben het helemaal met je eens. Ik vind gewoon dat iedereen die gewicht kwijt moet (of wil) raken dat moet doen op een manier die bij hem/haar past. Als je kan crashdieëten zonder daarna een enorme drang naar veel en ongezond eten te ontwikkelen, nou, prima toch.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:04 schreef kwakveense het volgende:
[..]
nee, zo bedoelde ik het écht niet. ik ben heel aardig hoor
Ja, ik ben in dat topic ook hard van leer getrokken zag ikquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:05 schreef Mini_rulez het volgende:
k_i_m: in dit topic is er een beetje aversie ontstaan tegen té streng lijnen, geloof ik. Misschien is dat ook omdat er van tijd tot tijd mensen langskomen die vinden dat sommigen van ons al te streng zijn, omdat ze vaak best weinig eten vergeleken met mensen met écht overgewicht. Wij moeten dan steeds verdedigen dat we toch echt wel gezond bezig zijn omdat we 'tenminste niet crashdiëten'. Als er dan opeens iemand langskomt die wel een crashdieet volgt, is dat even slikken.
Maar zoals je zelf ook al zei in dat andere topic, er is een verschil tussen mensen die structureel verkeerd eten of bij wie er diepere problemen aan hun overgewicht ten grondslag liggen, of iemand die verder wel gezond is maar gewoon even snel wat kilo's kwijt moet. Jij krijgt hopelijk hierna ook geen enorme terugval, wat wel zou gebeuren als er een fundamenteel probleem zat in je relatie met eten.
Ja ik denk het welquote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:51 schreef shinydiscoball het volgende:
Dat is inderdaad wel in verhouding BJ.
Misschien een stomme vraag, maar op welk punt meet je je schouders? Ik neem aan op de hoogte van waar je arm ophoud en je schouders beginnen?
Geen idee. Kan ook iets hoger...ik ben een n00b wat betreft het lichaamquote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:44 schreef -marz- het volgende:
Mooie verhoudingen Jen.
[..]
Ja ik denk het wel(waar anders?)
Net weer snoeihard lood gepompten 250 sit-ups! Mijn buik is van staal.
jeetje 250 situps...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:44 schreef -marz- het volgende:
Mooie verhoudingen Jen.
[..]
Ja ik denk het wel(waar anders?)
Net weer snoeihard lood gepompten 250 sit-ups! Mijn buik is van staal.
oja...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
jeetje 250 situps...
en uhhhh ik dacht altijd dat het borst, taille, heup was???
dus dat heb ik gemeten
Heb jij geen last van je rug? Toen ik zo'n borstomvang had stikte ik van de rugklachten.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:27 schreef kwakveense het volgende:
hihi, dan ben ik de ingedeukte versie van BJ:
lengte 1.60
borst 116
hmmm, nee, oh wacht...*meet na*... dude! ik heb me een tiental vergistquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Heb jij geen last van je rug? Toen ik zo'n borstomvang had stikte ik van de rugklachten.
Heb de boel er toen vanaf laten halen
Das fijnquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik heb m'n leven weer een beetje opgeruimd,
gezond eten zal nu ook gemakkelijker gaan..
Leg eens uit? Het staat nergens. Ik weet zelf wat de fucntie van koolhydraten zijn, maar voor zover ik weet kan je die energie overal uit halen. Ik heb wel sites gevonden die wel degelijk beweren dat koolhydraten over het algemeen gemeden moeten worden (niet per sé geheel weggelaten) en niet alleen snelle suikers.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je wel degelijk KH's eet, want integenstelling tot wat jij beweert, heb je wel degelijk KH's nodig. Een eetpatroon zonder KH's , of zelfs een langdurig low carb dieet is ontzettend dom.
Mocht je benieuwd zijn naar het hoe en waarom, dan moet ik je verwijzen naar google voor een uitleg van de functie van koolhydraten.
NIETS wordt in je lichaam direct omgezet in vet, dat probeerde ik al eerder te zeggen. Je lichaam zet in principe alles om in energie en pas als je tevéél hebt ga je het omzetten in vet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik heb nog een vraag. Klopt het dat je snelle suikers mijdt omdat ze direct worden omgezet in vet en er niets mee gebeurt? Waarom is het?
Nou, als ik afval gaat er zelden wat van mijn cup af. Dat is ook bevestigd door de plastisch chirurg en de huisarts. Ja, pas als ik graatmager ben, en dat is nu ook weer niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:49 schreef Mini_rulez het volgende:
70G is wel wat veel van het goede inderdaad... Maarja, uiteindelijk moet er daar toch ook wat vanaf gaan? Het is per slot van rekening ook gewoon vet.
Op zich kun je beter te veel overhouden dan te weinig, maar goed. We zijn nou eenmaal nooit tevreden.
1.70quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
Brons Juweel, welkom. wat is je lengte? Als je niet zo groot bent is 51 misschien niet zo raar, maar anders...
Niet om lullig te zijn, maar das behoorlijk ondergewicht ... waarom wil je zo weinig wegen? En als je perse zo smal wil worden, misschien een idee om erbij krachttraining te doen? Dan is je gewicht hoger (spiermassa) maar het vet enzo wel allemaal weg ...quote:
Ze worden niet per se sneller omgezet in vet. Wat Freecell zegt is waar: uiteindelijk moet je gewoon minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt, in welke vorm dan ook. Het probleem met snelle suikers is dat ze voor een snelle verhoging van je insulinespiegel zorgen, waardoor er direct veel suiker uit je bloed gehaald wordt voor opslag en verbranding. Je lichaam kan zo'n insulineshot niet meteen balanceren, dus als de suikers opraken, kun je juist een tekort aan suikers in je bloed krijgen, waardoor je je slap of prikkelbaar gaat voelen en weer de neiging krijgt om te gaan eten. Over het algemeen is het zo dat je grote schommelingen in je insulineniveaus en bloedsuikerspiegel wilt vermijden. Daarom kun je beter 'langzame' suikers eten, die geleidelijker afgebroken worden en zorgen voor een geleidelijkere afgifte van suikers aan je bloed, en dus ook een beter gereguleerde aanmaak van insuline en een langzamere opname van glucose uit je bloed. Daarmee hou je het beter vol tot de volgende maaltijd en voorkom je suikerkicks/-dips.quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik heb nog een vraag. Klopt het dat je snelle suikers mijdt omdat ze direct worden omgezet in vet en er niets mee gebeurt? Waarom is het?
Op zich wordt er na elke maaltijd insuline aangemaakt, en dat zorgt direct voor opslag. Op dat moment zal er misschien wel íets omgezet worden in vet (maar vooral in glycogeen, de snelle opslagvorm van suikers). Maar goed, als je daarna weer een tijdje niet eet zal dat vet ook weer vrijgemaakt worden want bij een dieet moet er per saldo meer vrijgemaakt dan opgeslagen worden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:56 schreef freecell het volgende:
[..]
NIETS wordt in je lichaam direct omgezet in vet, dat probeerde ik al eerder te zeggen. Je lichaam zet in principe alles om in energie en pas als je tevéél hebt ga je het omzetten in vet.
Als je 1000 kcal per dag aan toffee's eet en verder niets, val je ook wel af. (niet dat het gezond is en je zult absoluut honger hebben, maar je valt wel af.) net zo goed als wanneer je 1000 kcal eet aan iets anders.
*knuffel*quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
daarbij trouwens ook slecht nieuws..
gisteren is die dame van de motorclub overleden, 's ochtends om 9 uur nogwat heeft ze de strijd opgegeven
"pil kilo's", "stoppen met roken kilo's"......quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:44 schreef k_i_m het volgende:
Het afzien wordt hier trouwens beloond; vanochtend 81,4kgNog 1,4kg en ik ben de "pil kilo's" weer kwijt
.
Same herequote:Op woensdag 18 juni 2008 16:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Bij mij zijn het allemaal gewoon eet-kilo's.
dat waren de eerste twee blokkenquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Had je nu propositielogica, motorbloempje?
Dit is echt abracadabra voor mijquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat waren de eerste twee blokken
de laatste twee zijn natuurlijke deductie.
Eerste zonder kwantoren, de laatste met.
Bewijsbomen en zulks..
quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat weet jij veel smilies te proppen in een bericht waar het woord 'crematie' in voorkomt zeg!
Ha, dat vond altijd ik erg leuk! Ik heb er eens een topic over geopend op Fok!. Eens zien of ik dat nog kan vinden...quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
dat waren de eerste twee blokken
de laatste twee zijn natuurlijke deductie.
Eerste zonder kwantoren, de laatste met.
Bewijsbomen en zulks..
ik begin het ook steeds meer te waarderen.. het wordt pas leuk als je het doorhebtquote:Op woensdag 18 juni 2008 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ha, dat vond altijd ik erg leuk! Ik heb er eens een topic over geopend op Fok!. Eens zien of ik dat nog kan vinden...
Gevonden! Vrouwen en logicaquote:Op woensdag 18 juni 2008 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik begin het ook steeds meer te waarderen.. het wordt pas leuk als je het doorhebt
Bij Rechten heb ik ook een logica-vak gedaan: argumentatieleer, niet onbelangrijk bij deze studie! Ik ben een echte Alpha maar ben hier goed in.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gevonden! Vrouwen en logica
Heb je hier nu een herkansing voor?
Ik heb altijd een alpha-vakkenpakket gehad en ik heb een alpha-studie gedaan (taalkunde), maar dat heeft me er niet van weerhouden om logica te gaan doen. Logica.
Ik weet niet wat het is maar ik heb het ook! Tot misselijkheid aan toe soms. Honger komt totaal niet meer voor, en dat terwijl ik normaal net Holle Bolle Gijs ben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:29 schreef Claudia_x het volgende:
Laat ik even ontopic gaan. Ik heb de laatste paar dagen een beetje een vervelend gevoel. Ik denk dat het komt doordat ik m'n koolhydraten bij het avondeten mis. Het fijne is dat mijn hongergevoel is verdwenen. Hier is voor in de plaats gekomen dat ik me in de loop van de dag vol begin te voelen tegen het misselijke aan. Als ik aan het diner begin, dan eet ik een beetje met tegenzin m’n vlees/vis en laat ik m’n groenten staan. Met name de groenten smaken me niet.
Waar zou dit door kunnen komen? Eet ik ongebalanceerd? Ik heb geen enkel suikerafkickgevoel gehad en ik voel me verder prima.
Mijn moeder had de dressing gemaakt, en toen ik hem zag was het eerste dat ik zei: "je hebt er teveel peper in gedaan"quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:36 schreef -marz- het volgende:
Klinkt goed chico ! Jammer van teveel peper, dat soort dingen overkomt mij ook zeer regelmatig.
Claudia ik heb er op zich geen verstand van... Maar ik vraag me af of je misschien te weinig eet overdag? Als ik echt stevige honger heb kan ik me ook misselijk voelen en weinig eten binnenkrijgen.
Ik heb die twee boterhammen met twee eieren echt nodig 's ochtends. Daar word ik overigens niet misselijk van. Dat komt pas veel later op de dag (tegen een uur of 3), eigenlijk als ik gestopt ben met brood eten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:48 schreef -marz- het volgende:
Dat is best veel brood en best veel ei in de ochtend. Honger zal het niet zijn iig? Niet gewend om overdag zo veel te eten misschien ?
Waarom denk je zelf dat het aan te weinig koolhydraten in de avond ligt?
OK, dat ga ik proberen. Ik wil sowieso vaker soep gaan maken, want dat smaakt me altijd prima. Is het belangrijk om om 8 uur uberhaupt nog iets te eten? Ik kan die maaltijd best missen (zo laat ga ik niet naar bed).quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:53 schreef SHE het volgende:
Dit zijn teveel eiwitten, zeker als je elke dag vlees/vis eet. Dat overvolle gevoel komt van de eiwitten. Welke jullie wrs niet gewend zijn in die mate te eten.
Tel daarbij de noten EN de yoghurt en je komt op een subtantiele hoeveelheid.
Overigens wel weer typisch...eerst willen ze geen honger lijden, nu willen ze weer trek. Vrouwen
Maar laten we iets proberen; gooi 2 x per week vlees en vis uit je voeding. Nul, niks, noppes, nada.
In plaats daarvan mag je alle groenten. Ja, ook de aardappel. MITS je belooft dat je er echt geen vlees/vis bij eet.
En als je natuurlijk geen darm aandoening hebt.
Probeer het eens een week en kijk hoe je je voelt. Of het beter aanvoelt.
Maak een aardappelschotel; een ratatouille, een preischotel met puree..maak er wat van.
Overigens mag wat mij betreft die yoghurt s'avonds ook wel door iets anders worden vervangen. Neem een stuk roggebrood bijvoorbeeld. Ook lekker.
Absoluut niet zelfs. Die is meer bedoeld als vangnet. Voor de nachtbrakers onder ons.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
OK, dat ga ik proberen. Ik wil sowieso vaker soep gaan maken, want dat smaakt me altijd prima. Is het belangrijk om om 8 uur uberhaupt nog iets te eten? Ik kan die maaltijd best missen (zo laat ga ik niet naar bed).
quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:59 schreef -marz- het volgende:
Alleen groente ga ik echt helemaal niet trekken
Even vaak als voorheen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef SHE het volgende:
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? )
Hetzelfde, alleen vaker (zoals iemand anders al zei: minstens 1 keer per dag nu).quote:en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:59 schreef -marz- het volgende:
Hoi SHE. Wat suggesteer je als veggie maaltijd? Mag ik daar ook een aardappel ofzo bij? Alleen groente ga ik echt helemaal niet trekken
Dat zei ik, en het is nog steeds zoquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:06 schreef Claudia_x het volgende:
Hetzelfde, alleen vaker (zoals iemand anders al zei: minstens 1 keer per dag nu).
Mjom mjom!quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:07 schreef SHE het volgende:
[..]
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.
Experimenteer ook eens met zoete aardappel ( de bataat ) , welke overigens echt op de blacklist staat voor de darmpatientjes.
Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen. Met zoete aardappel kun je overigens alles wat je met een gewone aardappel ook kan. Lekkerst is om er frietjes van te snijden en deze in zonnebloemolie te bakken. Ze hebben een lichtzoete smaak en zijn heerlijk met een sausje van mayo en chutney.
( Die dag geen suikers meer eten )
Daar krijg je straks een PM overquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef SHE het volgende:
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? ) en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?
Excuus voor de intieme vragen, maar ze zijn belangrijk.
Hoe maak je er dan een verantwoorde puree van die ook nog te eten is? Normaliter gooi ik er melk en boter doorheen. Je hebt eerder gezegd dat magere melk en roomboter OK zijn, maar wordt het geheel dan niet te slecht?quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:07 schreef SHE het volgende:
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.
Experimenteer ook eens met zoete aardappel ( de bataat ) , welke overigens echt op de blacklist staat voor de darmpatientjes.
Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen.
Ja, dan wordt het inderdaad slecht. Maar jullie moeten die verdomde aardappel. Ik heb dat ding niet voor niets geschrapt natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe maak je er dan een verantwoorde puree van die ook nog te eten is? Normaliter gooi ik er melk en boter doorheen. Je hebt eerder gezegd dat magere melk en roomboter OK zijn, maar wordt het geheel dan niet te slecht?
Ik vind gekookte aardappelen droog ook behoorlijk smerig. Hoe kun je die smakelijk maken?
Als we in oorlog zouden zijn en er schaarste zou heersen, dan zou ik geen enkel probleem hebben met de kaas/room en creme fraiche. Het zijn goddelijke producten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eigenlijk komen al deze vragen voort uit het feit dat ik gewend ben met kaas, room en/of creme fraiche te koken.![]()
En dit is natuurlijk onzin. Dit heeft niets met zwakte te maken, maar met een lichaam wat gewend is te functioneren op een bepaalde manier en met een typische brandstof.quote:
Je mag van mij best KH's eten s'avonds hoor; als dat voor je werkt, dan werkt dat.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
De reden dat ik niet zo goed weet wat ik nu moet eten, is dat eiwitten niet kunnen (eet ik al te veel van), suiker 's avonds uit den boze is (daar gaat m'n fruit), en koolhydraten ook niet kunnen (ik zou best een boterham lusten). Over het geheel genomen is er dus veel variatie mogelijk, maar dat helpt me nu niet.
Ik wil overigens niet klagen en ik heb ook geen schop nodig, maar ik zoek gewoon een goede oplossing. Ik ben ook niet gewend dat m'n lichaam protesteert tegen spinazie en noten.
Engelquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:32 schreef SHE het volgende:
Zelfde gaat op voor recepten; als je vastzit, inspiratie nodig hebt of gewoon ergens zin in hebt maar twijfelt..laat het dan weten. Het is echt geen moeite.
Ah, fijn om te weten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Je mag van mij best KH's eten s'avonds hoor; als dat voor je werkt, dan werkt dat.
Alleen als er dan snack gedrag van komt, dan weet je waar het aan ligt.
Fruit s'avonds is ook prima, maar wederom...etc
Je mag het schema helemaal omdraaien, van onder naar boven. Het is immers een richtlijn, geen moetje. Je mag de tijdstippen aanpassen, je mag de ochtend naar de avond gooien en de middag naar ochtend. Maakt geen fluit uit.
Als jij je lekkerder voelt met een boterham s'avonds, dan doe je dat gewoon.
Wees je er bewust van en geef dan ook niet toe aan graasgedrag later op de avond.
De kans is echter klein als je vroeg naar bed gaat. Dan heb je gelukkig niet eens de kans om ergens door verleid te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |