quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:59 schreef -marz- het volgende:
Alleen groente ga ik echt helemaal niet trekken
Even vaak als voorheen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef SHE het volgende:
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? )
Hetzelfde, alleen vaker (zoals iemand anders al zei: minstens 1 keer per dag nu).quote:en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:59 schreef -marz- het volgende:
Hoi SHE. Wat suggesteer je als veggie maaltijd? Mag ik daar ook een aardappel ofzo bij? Alleen groente ga ik echt helemaal niet trekken
Dat zei ik, en het is nog steeds zoquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:06 schreef Claudia_x het volgende:
Hetzelfde, alleen vaker (zoals iemand anders al zei: minstens 1 keer per dag nu).
Mjom mjom!quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:07 schreef SHE het volgende:
[..]
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.
Experimenteer ook eens met zoete aardappel ( de bataat ) , welke overigens echt op de blacklist staat voor de darmpatientjes.
Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen. Met zoete aardappel kun je overigens alles wat je met een gewone aardappel ook kan. Lekkerst is om er frietjes van te snijden en deze in zonnebloemolie te bakken. Ze hebben een lichtzoete smaak en zijn heerlijk met een sausje van mayo en chutney.
( Die dag geen suikers meer eten )
Daar krijg je straks een PM overquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef SHE het volgende:
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? ) en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?
Excuus voor de intieme vragen, maar ze zijn belangrijk.
Hoe maak je er dan een verantwoorde puree van die ook nog te eten is? Normaliter gooi ik er melk en boter doorheen. Je hebt eerder gezegd dat magere melk en roomboter OK zijn, maar wordt het geheel dan niet te slecht?quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:07 schreef SHE het volgende:
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.
Experimenteer ook eens met zoete aardappel ( de bataat ) , welke overigens echt op de blacklist staat voor de darmpatientjes.
Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen.
Ja, dan wordt het inderdaad slecht. Maar jullie moeten die verdomde aardappel. Ik heb dat ding niet voor niets geschrapt natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe maak je er dan een verantwoorde puree van die ook nog te eten is? Normaliter gooi ik er melk en boter doorheen. Je hebt eerder gezegd dat magere melk en roomboter OK zijn, maar wordt het geheel dan niet te slecht?
Ik vind gekookte aardappelen droog ook behoorlijk smerig. Hoe kun je die smakelijk maken?
Als we in oorlog zouden zijn en er schaarste zou heersen, dan zou ik geen enkel probleem hebben met de kaas/room en creme fraiche. Het zijn goddelijke producten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eigenlijk komen al deze vragen voort uit het feit dat ik gewend ben met kaas, room en/of creme fraiche te koken.![]()
En dit is natuurlijk onzin. Dit heeft niets met zwakte te maken, maar met een lichaam wat gewend is te functioneren op een bepaalde manier en met een typische brandstof.quote:
Je mag van mij best KH's eten s'avonds hoor; als dat voor je werkt, dan werkt dat.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
De reden dat ik niet zo goed weet wat ik nu moet eten, is dat eiwitten niet kunnen (eet ik al te veel van), suiker 's avonds uit den boze is (daar gaat m'n fruit), en koolhydraten ook niet kunnen (ik zou best een boterham lusten). Over het geheel genomen is er dus veel variatie mogelijk, maar dat helpt me nu niet.
Ik wil overigens niet klagen en ik heb ook geen schop nodig, maar ik zoek gewoon een goede oplossing. Ik ben ook niet gewend dat m'n lichaam protesteert tegen spinazie en noten.
Engelquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:32 schreef SHE het volgende:
Zelfde gaat op voor recepten; als je vastzit, inspiratie nodig hebt of gewoon ergens zin in hebt maar twijfelt..laat het dan weten. Het is echt geen moeite.
Ah, fijn om te weten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Je mag van mij best KH's eten s'avonds hoor; als dat voor je werkt, dan werkt dat.
Alleen als er dan snack gedrag van komt, dan weet je waar het aan ligt.
Fruit s'avonds is ook prima, maar wederom...etc
Je mag het schema helemaal omdraaien, van onder naar boven. Het is immers een richtlijn, geen moetje. Je mag de tijdstippen aanpassen, je mag de ochtend naar de avond gooien en de middag naar ochtend. Maakt geen fluit uit.
Als jij je lekkerder voelt met een boterham s'avonds, dan doe je dat gewoon.
Wees je er bewust van en geef dan ook niet toe aan graasgedrag later op de avond.
De kans is echter klein als je vroeg naar bed gaat. Dan heb je gelukkig niet eens de kans om ergens door verleid te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |