abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:02:21 #276
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59495863
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? ) en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?

Excuus voor de intieme vragen, maar ze zijn belangrijk.
pi_59495866
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:59 schreef -marz- het volgende:
Alleen groente ga ik echt helemaal niet trekken
Dat is ook mijn probleem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_59495950
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef SHE het volgende:
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? )
Even vaak als voorheen.
quote:
en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?
Hetzelfde, alleen vaker (zoals iemand anders al zei: minstens 1 keer per dag nu).
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:07:08 #279
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59495985
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:59 schreef -marz- het volgende:
Hoi SHE. Wat suggesteer je als veggie maaltijd? Mag ik daar ook een aardappel ofzo bij? Alleen groente ga ik echt helemaal niet trekken
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.
Experimenteer ook eens met zoete aardappel ( de bataat ) , welke overigens echt op de blacklist staat voor de darmpatientjes.

Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen. Met zoete aardappel kun je overigens alles wat je met een gewone aardappel ook kan. Lekkerst is om er frietjes van te snijden en deze in zonnebloemolie te bakken. Ze hebben een lichtzoete smaak en zijn heerlijk met een sausje van mayo en chutney.
( Die dag geen suikers meer eten )
pi_59496031
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:06 schreef Claudia_x het volgende:

Hetzelfde, alleen vaker (zoals iemand anders al zei: minstens 1 keer per dag nu).
Dat zei ik, en het is nog steeds zo

Ik drink alleen wel veel te weinig, dat heb ik altijd al gehad en dat is ook nu zo.
En weinig papier nodig
pi_59496063
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:07 schreef SHE het volgende:

[..]

Experimenteer ook eens met zoete aardappel ( de bataat ) , welke overigens echt op de blacklist staat voor de darmpatientjes.

Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen. Met zoete aardappel kun je overigens alles wat je met een gewone aardappel ook kan. Lekkerst is om er frietjes van te snijden en deze in zonnebloemolie te bakken. Ze hebben een lichtzoete smaak en zijn heerlijk met een sausje van mayo en chutney.
( Die dag geen suikers meer eten )
Mjom mjom!

Ik poep/plas nog exact hetzelfde volgens mij. Geen significante veranderingen waargenomen

Ik ga die aardappel helemaal doodknuffelen, heb hem zo gemist

Ohja maar de poep was hier altijd al ok trouwens. Alleen op vakantie raak ik geobstipeerd maar wat wil je op campings met hurkwc's
Springfield's looking pretty dusty today
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:13:33 #282
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59496141
Overigens een geslaagd experimenteel gerecht wat ik gisteren voor mezelf heb gemaakt en wat echt onzettend bevredigend was:

Spinazie ( de bladeren dus ) in een grote slakom doen
Paprika in repen snijden
Bosuitjes klein snijden
Portobello's in grote repen snijden
Romaatjes
Beetje truffelolie

Bak de paprika, bosui , portobello en romaatjes in een goede pan met een scheutje truffelolie. Op smaak brengen met zeezout en flink wat 4-seizoenen peper.
Niet doodbakken, maar een beetje intact houden de bende.
Pan van vuur halen en iets laten afkoelen.

Ondertussen in een klein kommetje een lepeltje olie met klein scheutje azijn ( of balsamico ) mengen.
Over spinazie gooien; met je handen in de kom en goed omscheppen.
Dan de pan legen over je spinazie en nog een keer met de handen erin zodat alles goed verdeeld is.

Daarbij een groot stuk kloosterbrood met een (tomaten )tapenade die je lekker vind.
  Vis een optie? woensdag 18 juni 2008 @ 19:15:33 #283
70532 loveli
N
pi_59496185
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef SHE het volgende:
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? ) en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?

Excuus voor de intieme vragen, maar ze zijn belangrijk.
Daar krijg je straks een PM over
crap in = crap out
pi_59496194
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:07 schreef SHE het volgende:

Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen.
Hoe maak je er dan een verantwoorde puree van die ook nog te eten is? Normaliter gooi ik er melk en boter doorheen. Je hebt eerder gezegd dat magere melk en roomboter OK zijn, maar wordt het geheel dan niet te slecht?

Ik vind gekookte aardappelen droog ook behoorlijk smerig. Hoe kun je die smakelijk maken?

Eigenlijk komen al deze vragen voort uit het feit dat ik gewend ben met kaas, room en/of creme fraiche te koken.
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:26:52 #285
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59496458
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe maak je er dan een verantwoorde puree van die ook nog te eten is? Normaliter gooi ik er melk en boter doorheen. Je hebt eerder gezegd dat magere melk en roomboter OK zijn, maar wordt het geheel dan niet te slecht?

Ik vind gekookte aardappelen droog ook behoorlijk smerig. Hoe kun je die smakelijk maken?
Ja, dan wordt het inderdaad slecht. Maar jullie moeten die verdomde aardappel. Ik heb dat ding niet voor niets geschrapt natuurlijk.
Ik vind alleen wel dat we niet te anal moeten doen en wat is aardappelpuree nu zonder boter en melk?
Doe het, maar wees gewoon een beetje behouden met de boter en melk ok?
Je kunt er venkel bij koken die door je puree doen; is echt fantastisch als smaakmaker.

Verder mag je de aardappels bakken; je kan een veggie-moussaka maken, een aardappelschotel met (vega-gehakt ) en groenten. Je kunt aardappelsoep maken, je kunt ze poffen met een lekker groentenprutje of gewoon in de oven kwakken met een scheut olie en lekker veel takken rozemarijn, stukken ui en flink wat knoflook.
Je kunt gekookte aardappels bestrooien met flink wat chilipoeder en afbakken ( in olie ) .
Als er iets is wat niet droog en saai is, dan is dat de aardappel wel.

Oh en als je toch de boter en melk door je puree doet...eet er dan ingodsnaam niet teveel van. Het is een gedoogbeleid; eigenlijk ben ik het er ontzettend mee oneens
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:30:40 #286
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59496536
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eigenlijk komen al deze vragen voort uit het feit dat ik gewend ben met kaas, room en/of creme fraiche te koken.
Als we in oorlog zouden zijn en er schaarste zou heersen, dan zou ik geen enkel probleem hebben met de kaas/room en creme fraiche. Het zijn goddelijke producten.
Maar meer dan het vrijgeven van endorfinen doet het niet voor je. Het gaat linea recta naar die plekken waar je ze het meest hekelt.

Dit zijn zaken die je weer met enig beleid kan gaan eten als je op streefgewicht zit. Eerder niet.
Dus als je mijn eerlijke mening wilt over aardappelpuree, dan zeg ik : WHAT'S WRONG WITH YOU????

pi_59496670
Ik heb niet zoveel behoefte aan aardappelen, en ook niet aan room en creme fraiche. Het is meer dat ik nu door m'n misselijkheid heen nog honger heb, me slap begin te voelen, en ik geen flauw idee heb wat ik nog kan eten.

Ik haat m'n zwakheid.
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:45:29 #288
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59496884
Ik voel ook met je mee natuurlijk, maar je moet niet zeuren, maar eten.
Van die spinazie salade die ik gepost heb, zul je in elk geval flink opknappen. Een flinke vitaminenbom is dat.

Draai het eens om; het enige wat ik weglaat is pasta , kaas en aardappel. Denk je nu echt dat je je slap, misselijk en zeurderig voelt omdat je die 3 producten niet mag eten?
Je voelt je alleen maar zo omdat je niet gewend bent zuiver te eten.
Bovendien mag je meer varieren. Eet s'ochtends eens geen ei, maar roggebrood met beleg. Of bak s'ochtends een tartaartje voor jezelf en eet dat op brood, mag je zelfs wat gebakken uitjes en ketchup bij.

S'ochtends geen ei, betekent dat je die s'avonds weer kan eten..een flinke uitsmijter is fantastisch om te eten.
Smeer wat brood met mayo, leg er tomaat, gebakken ui, komkommer en sla op. Eitjes erover en smullen maar. Heb je meteen je vega-maaltijd te pakken.
Je weet wat je beter niet kunt eten, en dat is eigenlijk heel weinig. Blijft er nog een keur aan mogelijkheden over,
En heb je ergens zin in, maar zoek je een manier om het klaar te maken..gewoon zeggen. Ik heb duizenden recepten in mijn hoofd zitten dus er zit vast wel iets tussen wat precies datgene is wat je zoekt.
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:49:10 #289
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59496976
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

Ik haat m'n zwakheid.
En dit is natuurlijk onzin. Dit heeft niets met zwakte te maken, maar met een lichaam wat gewend is te functioneren op een bepaalde manier en met een typische brandstof.
Je denkt toch niet dat je lichaam je ineens gaat belonen voor het feit dat je er uitsluitend gezond voedsel in stopt?
Je moet je hoofd niet los zien van je lijf..die zijn één. En als de ene gaat zeuren, zal de ander dat direct overnemen.
Je moet het dus niet zien als een zwakte, maar als een biochemische reactie in je lichaam. Kunst is alleen nog daarboven te staan.
Baas over eigen buik enzo.

* SHE gooit haar BH op het vuur
pi_59497163
De reden dat ik niet zo goed weet wat ik nu moet eten, is dat eiwitten niet kunnen (eet ik al te veel van), suiker 's avonds uit den boze is (daar gaat m'n fruit), en koolhydraten ook niet kunnen (ik zou best een boterham lusten). Over het geheel genomen is er dus veel variatie mogelijk, maar dat helpt me nu niet.

Ik wil overigens niet klagen en ik heb ook geen schop nodig, maar ik zoek gewoon een goede oplossing. Ik ben ook niet gewend dat m'n lichaam protesteert tegen spinazie en noten.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:02:19 #291
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59497365
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
De reden dat ik niet zo goed weet wat ik nu moet eten, is dat eiwitten niet kunnen (eet ik al te veel van), suiker 's avonds uit den boze is (daar gaat m'n fruit), en koolhydraten ook niet kunnen (ik zou best een boterham lusten). Over het geheel genomen is er dus veel variatie mogelijk, maar dat helpt me nu niet.

Ik wil overigens niet klagen en ik heb ook geen schop nodig, maar ik zoek gewoon een goede oplossing. Ik ben ook niet gewend dat m'n lichaam protesteert tegen spinazie en noten.
Je mag van mij best KH's eten s'avonds hoor; als dat voor je werkt, dan werkt dat.
Alleen als er dan snack gedrag van komt, dan weet je waar het aan ligt.
Fruit s'avonds is ook prima, maar wederom...etc
Je mag het schema helemaal omdraaien, van onder naar boven. Het is immers een richtlijn, geen moetje. Je mag de tijdstippen aanpassen, je mag de ochtend naar de avond gooien en de middag naar ochtend. Maakt geen fluit uit.
Als jij je lekkerder voelt met een boterham s'avonds, dan doe je dat gewoon.
Wees je er bewust van en geef dan ook niet toe aan graasgedrag later op de avond.
De kans is echter klein als je vroeg naar bed gaat. Dan heb je gelukkig niet eens de kans om ergens door verleid te worden.

Overigens protesteert je lichaam niet tegen spinazie en noten, dat doe jij. Je lichaam is niets meer dan een laffe volgeling van je hoofd.
pi_59497703
Hmja, ik moet nog leren om meer variatie aan te brengen en de verhoudingen goed te houden. Lastig. Maar ik doe m'n best.

Dank!
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:32:32 #293
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59498319
Als ik kan helpen door een grote lijst te maken van dingen die je ten alle tijden kunt eten, dan doe ik dat met liefde. Hang je in je keuken en kijk je waar je zin in hebt.
Zelfde gaat op voor recepten; als je vastzit, inspiratie nodig hebt of gewoon ergens zin in hebt maar twijfelt..laat het dan weten. Het is echt geen moeite.
pi_59498521
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:32 schreef SHE het volgende:
Zelfde gaat op voor recepten; als je vastzit, inspiratie nodig hebt of gewoon ergens zin in hebt maar twijfelt..laat het dan weten. Het is echt geen moeite.
Engel

Ondanks fikse tegenzin toch maar een rondje wezen rennen.

Als beloning krijg ik knuffels en kopjes van poes
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59498630
ik wil chocolade
Ja doei.
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:45:51 #296
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59498738
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Je mag van mij best KH's eten s'avonds hoor; als dat voor je werkt, dan werkt dat.
Alleen als er dan snack gedrag van komt, dan weet je waar het aan ligt.
Fruit s'avonds is ook prima, maar wederom...etc
Je mag het schema helemaal omdraaien, van onder naar boven. Het is immers een richtlijn, geen moetje. Je mag de tijdstippen aanpassen, je mag de ochtend naar de avond gooien en de middag naar ochtend. Maakt geen fluit uit.
Als jij je lekkerder voelt met een boterham s'avonds, dan doe je dat gewoon.
Wees je er bewust van en geef dan ook niet toe aan graasgedrag later op de avond.
De kans is echter klein als je vroeg naar bed gaat. Dan heb je gelukkig niet eens de kans om ergens door verleid te worden.

Ah, fijn om te weten.

Wbt ontlasting: ik heb niet het idee dat ik meer plas dan normaal, poepen gaat iets moeilijker maar de structuur is wel ok (niet keihard en geen diarree) Nu even niet overigens, maar da's mijn eigen schuld
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59499720
poepen!

SOG
Ja doei.
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:15:08 #298
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59499757
Ja, fijn he, als je er een flinke bolus weet uit te persen?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59499760
Fucking kutzooi, heb nog steeds niks van Peter gehoord, terwijl zn telefoon wel gewoon overgaat. Heb op internet het telnr van zn buurman opgezocht, maar die is in gesprek. Ga hem zo nog wel ff bellen om te vragen of hij ff wil kijken of hij thuis is en wat er aan de hand is.

Zwemmen was wel lekker, 3 kwartier aquarobics en een half uur aquajoggen, verder nite echt wat bijzonders
pi_59499816
dat is naar... ik ben dan ook zo iemand die allemaal doemscenario's gaat bedenken en dan komt íe vervolgens doodleuk aankakken met zo'n bek van 'wat?'
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')