Ja ik denk het welquote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:51 schreef shinydiscoball het volgende:
Dat is inderdaad wel in verhouding BJ.
Misschien een stomme vraag, maar op welk punt meet je je schouders? Ik neem aan op de hoogte van waar je arm ophoud en je schouders beginnen?
Geen idee. Kan ook iets hoger...ik ben een n00b wat betreft het lichaamquote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:44 schreef -marz- het volgende:
Mooie verhoudingen Jen.
[..]
Ja ik denk het wel(waar anders?)
Net weer snoeihard lood gepompten 250 sit-ups! Mijn buik is van staal.
jeetje 250 situps...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:44 schreef -marz- het volgende:
Mooie verhoudingen Jen.
[..]
Ja ik denk het wel(waar anders?)
Net weer snoeihard lood gepompten 250 sit-ups! Mijn buik is van staal.
oja...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
jeetje 250 situps...
en uhhhh ik dacht altijd dat het borst, taille, heup was???
dus dat heb ik gemeten
Heb jij geen last van je rug? Toen ik zo'n borstomvang had stikte ik van de rugklachten.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:27 schreef kwakveense het volgende:
hihi, dan ben ik de ingedeukte versie van BJ:
lengte 1.60
borst 116
hmmm, nee, oh wacht...*meet na*... dude! ik heb me een tiental vergistquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Heb jij geen last van je rug? Toen ik zo'n borstomvang had stikte ik van de rugklachten.
Heb de boel er toen vanaf laten halen
Das fijnquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik heb m'n leven weer een beetje opgeruimd,
gezond eten zal nu ook gemakkelijker gaan..
Leg eens uit? Het staat nergens. Ik weet zelf wat de fucntie van koolhydraten zijn, maar voor zover ik weet kan je die energie overal uit halen. Ik heb wel sites gevonden die wel degelijk beweren dat koolhydraten over het algemeen gemeden moeten worden (niet per sé geheel weggelaten) en niet alleen snelle suikers.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je wel degelijk KH's eet, want integenstelling tot wat jij beweert, heb je wel degelijk KH's nodig. Een eetpatroon zonder KH's , of zelfs een langdurig low carb dieet is ontzettend dom.
Mocht je benieuwd zijn naar het hoe en waarom, dan moet ik je verwijzen naar google voor een uitleg van de functie van koolhydraten.
NIETS wordt in je lichaam direct omgezet in vet, dat probeerde ik al eerder te zeggen. Je lichaam zet in principe alles om in energie en pas als je tevéél hebt ga je het omzetten in vet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik heb nog een vraag. Klopt het dat je snelle suikers mijdt omdat ze direct worden omgezet in vet en er niets mee gebeurt? Waarom is het?
Nou, als ik afval gaat er zelden wat van mijn cup af. Dat is ook bevestigd door de plastisch chirurg en de huisarts. Ja, pas als ik graatmager ben, en dat is nu ook weer niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:49 schreef Mini_rulez het volgende:
70G is wel wat veel van het goede inderdaad... Maarja, uiteindelijk moet er daar toch ook wat vanaf gaan? Het is per slot van rekening ook gewoon vet.
Op zich kun je beter te veel overhouden dan te weinig, maar goed. We zijn nou eenmaal nooit tevreden.
1.70quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
Brons Juweel, welkom. wat is je lengte? Als je niet zo groot bent is 51 misschien niet zo raar, maar anders...
Niet om lullig te zijn, maar das behoorlijk ondergewicht ... waarom wil je zo weinig wegen? En als je perse zo smal wil worden, misschien een idee om erbij krachttraining te doen? Dan is je gewicht hoger (spiermassa) maar het vet enzo wel allemaal weg ...quote:
Ze worden niet per se sneller omgezet in vet. Wat Freecell zegt is waar: uiteindelijk moet je gewoon minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt, in welke vorm dan ook. Het probleem met snelle suikers is dat ze voor een snelle verhoging van je insulinespiegel zorgen, waardoor er direct veel suiker uit je bloed gehaald wordt voor opslag en verbranding. Je lichaam kan zo'n insulineshot niet meteen balanceren, dus als de suikers opraken, kun je juist een tekort aan suikers in je bloed krijgen, waardoor je je slap of prikkelbaar gaat voelen en weer de neiging krijgt om te gaan eten. Over het algemeen is het zo dat je grote schommelingen in je insulineniveaus en bloedsuikerspiegel wilt vermijden. Daarom kun je beter 'langzame' suikers eten, die geleidelijker afgebroken worden en zorgen voor een geleidelijkere afgifte van suikers aan je bloed, en dus ook een beter gereguleerde aanmaak van insuline en een langzamere opname van glucose uit je bloed. Daarmee hou je het beter vol tot de volgende maaltijd en voorkom je suikerkicks/-dips.quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik heb nog een vraag. Klopt het dat je snelle suikers mijdt omdat ze direct worden omgezet in vet en er niets mee gebeurt? Waarom is het?
Op zich wordt er na elke maaltijd insuline aangemaakt, en dat zorgt direct voor opslag. Op dat moment zal er misschien wel íets omgezet worden in vet (maar vooral in glycogeen, de snelle opslagvorm van suikers). Maar goed, als je daarna weer een tijdje niet eet zal dat vet ook weer vrijgemaakt worden want bij een dieet moet er per saldo meer vrijgemaakt dan opgeslagen worden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:56 schreef freecell het volgende:
[..]
NIETS wordt in je lichaam direct omgezet in vet, dat probeerde ik al eerder te zeggen. Je lichaam zet in principe alles om in energie en pas als je tevéél hebt ga je het omzetten in vet.
Als je 1000 kcal per dag aan toffee's eet en verder niets, val je ook wel af. (niet dat het gezond is en je zult absoluut honger hebben, maar je valt wel af.) net zo goed als wanneer je 1000 kcal eet aan iets anders.
*knuffel*quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
daarbij trouwens ook slecht nieuws..
gisteren is die dame van de motorclub overleden, 's ochtends om 9 uur nogwat heeft ze de strijd opgegeven
"pil kilo's", "stoppen met roken kilo's"......quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:44 schreef k_i_m het volgende:
Het afzien wordt hier trouwens beloond; vanochtend 81,4kgNog 1,4kg en ik ben de "pil kilo's" weer kwijt
.
Same herequote:Op woensdag 18 juni 2008 16:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Bij mij zijn het allemaal gewoon eet-kilo's.
dat waren de eerste twee blokkenquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Had je nu propositielogica, motorbloempje?
Dit is echt abracadabra voor mijquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat waren de eerste twee blokken
de laatste twee zijn natuurlijke deductie.
Eerste zonder kwantoren, de laatste met.
Bewijsbomen en zulks..
quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat weet jij veel smilies te proppen in een bericht waar het woord 'crematie' in voorkomt zeg!
Ha, dat vond altijd ik erg leuk! Ik heb er eens een topic over geopend op Fok!. Eens zien of ik dat nog kan vinden...quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
dat waren de eerste twee blokken
de laatste twee zijn natuurlijke deductie.
Eerste zonder kwantoren, de laatste met.
Bewijsbomen en zulks..
ik begin het ook steeds meer te waarderen.. het wordt pas leuk als je het doorhebtquote:Op woensdag 18 juni 2008 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ha, dat vond altijd ik erg leuk! Ik heb er eens een topic over geopend op Fok!. Eens zien of ik dat nog kan vinden...
Gevonden! Vrouwen en logicaquote:Op woensdag 18 juni 2008 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik begin het ook steeds meer te waarderen.. het wordt pas leuk als je het doorhebt
Bij Rechten heb ik ook een logica-vak gedaan: argumentatieleer, niet onbelangrijk bij deze studie! Ik ben een echte Alpha maar ben hier goed in.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gevonden! Vrouwen en logica
Heb je hier nu een herkansing voor?
Ik heb altijd een alpha-vakkenpakket gehad en ik heb een alpha-studie gedaan (taalkunde), maar dat heeft me er niet van weerhouden om logica te gaan doen. Logica.
Ik weet niet wat het is maar ik heb het ook! Tot misselijkheid aan toe soms. Honger komt totaal niet meer voor, en dat terwijl ik normaal net Holle Bolle Gijs ben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:29 schreef Claudia_x het volgende:
Laat ik even ontopic gaan. Ik heb de laatste paar dagen een beetje een vervelend gevoel. Ik denk dat het komt doordat ik m'n koolhydraten bij het avondeten mis. Het fijne is dat mijn hongergevoel is verdwenen. Hier is voor in de plaats gekomen dat ik me in de loop van de dag vol begin te voelen tegen het misselijke aan. Als ik aan het diner begin, dan eet ik een beetje met tegenzin m’n vlees/vis en laat ik m’n groenten staan. Met name de groenten smaken me niet.
Waar zou dit door kunnen komen? Eet ik ongebalanceerd? Ik heb geen enkel suikerafkickgevoel gehad en ik voel me verder prima.
Mijn moeder had de dressing gemaakt, en toen ik hem zag was het eerste dat ik zei: "je hebt er teveel peper in gedaan"quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:36 schreef -marz- het volgende:
Klinkt goed chico ! Jammer van teveel peper, dat soort dingen overkomt mij ook zeer regelmatig.
Claudia ik heb er op zich geen verstand van... Maar ik vraag me af of je misschien te weinig eet overdag? Als ik echt stevige honger heb kan ik me ook misselijk voelen en weinig eten binnenkrijgen.
Ik heb die twee boterhammen met twee eieren echt nodig 's ochtends. Daar word ik overigens niet misselijk van. Dat komt pas veel later op de dag (tegen een uur of 3), eigenlijk als ik gestopt ben met brood eten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:48 schreef -marz- het volgende:
Dat is best veel brood en best veel ei in de ochtend. Honger zal het niet zijn iig? Niet gewend om overdag zo veel te eten misschien ?
Waarom denk je zelf dat het aan te weinig koolhydraten in de avond ligt?
OK, dat ga ik proberen. Ik wil sowieso vaker soep gaan maken, want dat smaakt me altijd prima. Is het belangrijk om om 8 uur uberhaupt nog iets te eten? Ik kan die maaltijd best missen (zo laat ga ik niet naar bed).quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:53 schreef SHE het volgende:
Dit zijn teveel eiwitten, zeker als je elke dag vlees/vis eet. Dat overvolle gevoel komt van de eiwitten. Welke jullie wrs niet gewend zijn in die mate te eten.
Tel daarbij de noten EN de yoghurt en je komt op een subtantiele hoeveelheid.
Overigens wel weer typisch...eerst willen ze geen honger lijden, nu willen ze weer trek. Vrouwen
Maar laten we iets proberen; gooi 2 x per week vlees en vis uit je voeding. Nul, niks, noppes, nada.
In plaats daarvan mag je alle groenten. Ja, ook de aardappel. MITS je belooft dat je er echt geen vlees/vis bij eet.
En als je natuurlijk geen darm aandoening hebt.
Probeer het eens een week en kijk hoe je je voelt. Of het beter aanvoelt.
Maak een aardappelschotel; een ratatouille, een preischotel met puree..maak er wat van.
Overigens mag wat mij betreft die yoghurt s'avonds ook wel door iets anders worden vervangen. Neem een stuk roggebrood bijvoorbeeld. Ook lekker.
Absoluut niet zelfs. Die is meer bedoeld als vangnet. Voor de nachtbrakers onder ons.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
OK, dat ga ik proberen. Ik wil sowieso vaker soep gaan maken, want dat smaakt me altijd prima. Is het belangrijk om om 8 uur uberhaupt nog iets te eten? Ik kan die maaltijd best missen (zo laat ga ik niet naar bed).
quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:59 schreef -marz- het volgende:
Alleen groente ga ik echt helemaal niet trekken
Even vaak als voorheen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef SHE het volgende:
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? )
Hetzelfde, alleen vaker (zoals iemand anders al zei: minstens 1 keer per dag nu).quote:en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:59 schreef -marz- het volgende:
Hoi SHE. Wat suggesteer je als veggie maaltijd? Mag ik daar ook een aardappel ofzo bij? Alleen groente ga ik echt helemaal niet trekken
Dat zei ik, en het is nog steeds zoquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:06 schreef Claudia_x het volgende:
Hetzelfde, alleen vaker (zoals iemand anders al zei: minstens 1 keer per dag nu).
Mjom mjom!quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:07 schreef SHE het volgende:
[..]
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.
Experimenteer ook eens met zoete aardappel ( de bataat ) , welke overigens echt op de blacklist staat voor de darmpatientjes.
Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen. Met zoete aardappel kun je overigens alles wat je met een gewone aardappel ook kan. Lekkerst is om er frietjes van te snijden en deze in zonnebloemolie te bakken. Ze hebben een lichtzoete smaak en zijn heerlijk met een sausje van mayo en chutney.
( Die dag geen suikers meer eten )
Daar krijg je straks een PM overquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:02 schreef SHE het volgende:
Ook wil ik graag van iedereen weten hoe het plassen gaat ( plas je vaker/minder? ) en hoe de ontlasting is ( is er verandering, is het een constante ontlasting, gaat het 'makkelijk'?
Excuus voor de intieme vragen, maar ze zijn belangrijk.
Hoe maak je er dan een verantwoorde puree van die ook nog te eten is? Normaliter gooi ik er melk en boter doorheen. Je hebt eerder gezegd dat magere melk en roomboter OK zijn, maar wordt het geheel dan niet te slecht?quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:07 schreef SHE het volgende:
De door mij gehate aardappel mag je dan inderdaad hebben.
Experimenteer ook eens met zoete aardappel ( de bataat ) , welke overigens echt op de blacklist staat voor de darmpatientjes.
Je mag het pureren, bakken ( olie! ) koken en poffen.
Ja, dan wordt het inderdaad slecht. Maar jullie moeten die verdomde aardappel. Ik heb dat ding niet voor niets geschrapt natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe maak je er dan een verantwoorde puree van die ook nog te eten is? Normaliter gooi ik er melk en boter doorheen. Je hebt eerder gezegd dat magere melk en roomboter OK zijn, maar wordt het geheel dan niet te slecht?
Ik vind gekookte aardappelen droog ook behoorlijk smerig. Hoe kun je die smakelijk maken?
Als we in oorlog zouden zijn en er schaarste zou heersen, dan zou ik geen enkel probleem hebben met de kaas/room en creme fraiche. Het zijn goddelijke producten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eigenlijk komen al deze vragen voort uit het feit dat ik gewend ben met kaas, room en/of creme fraiche te koken.![]()
En dit is natuurlijk onzin. Dit heeft niets met zwakte te maken, maar met een lichaam wat gewend is te functioneren op een bepaalde manier en met een typische brandstof.quote:
Je mag van mij best KH's eten s'avonds hoor; als dat voor je werkt, dan werkt dat.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
De reden dat ik niet zo goed weet wat ik nu moet eten, is dat eiwitten niet kunnen (eet ik al te veel van), suiker 's avonds uit den boze is (daar gaat m'n fruit), en koolhydraten ook niet kunnen (ik zou best een boterham lusten). Over het geheel genomen is er dus veel variatie mogelijk, maar dat helpt me nu niet.
Ik wil overigens niet klagen en ik heb ook geen schop nodig, maar ik zoek gewoon een goede oplossing. Ik ben ook niet gewend dat m'n lichaam protesteert tegen spinazie en noten.
Engelquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:32 schreef SHE het volgende:
Zelfde gaat op voor recepten; als je vastzit, inspiratie nodig hebt of gewoon ergens zin in hebt maar twijfelt..laat het dan weten. Het is echt geen moeite.
Ah, fijn om te weten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Je mag van mij best KH's eten s'avonds hoor; als dat voor je werkt, dan werkt dat.
Alleen als er dan snack gedrag van komt, dan weet je waar het aan ligt.
Fruit s'avonds is ook prima, maar wederom...etc
Je mag het schema helemaal omdraaien, van onder naar boven. Het is immers een richtlijn, geen moetje. Je mag de tijdstippen aanpassen, je mag de ochtend naar de avond gooien en de middag naar ochtend. Maakt geen fluit uit.
Als jij je lekkerder voelt met een boterham s'avonds, dan doe je dat gewoon.
Wees je er bewust van en geef dan ook niet toe aan graasgedrag later op de avond.
De kans is echter klein als je vroeg naar bed gaat. Dan heb je gelukkig niet eens de kans om ergens door verleid te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |