Ofwel, Game on!quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:15 schreef appelsap het volgende:
Ticootje herkenbaar hoor! Hier ook zo'n vriend die in het begin nooit dingen uit zichzelf deed. Als ik dan vroeg waarom niet dan was het: Niet aan gedacht, ik wist niet dat ik dat ook moest doen..
Een goed gesprek hebben heeft hier goed geholpen. En ook af en toe gewoon aan zijn lot overlaten. Dan merkt hij vanzelf wel dat een luier verschoond moet worden, dat een kind eten nodig heeft, en dat dat niet door de kaboutertjes gedaan wordt.
Ingrid, zo'n opmerking zou tegen mij toch niet gemaakt moeten worden hoor. Alsof je niets meer bent dan dat.
Great minds think alikequote:
quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Weet je wat het ook nog is......als je man dan eens iets met het kindje doet dan is het in je ogen "verkeerd" , kun je het zelf stukken beter enz enz enz
Je timmert toch niet op Ruben he?quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:22 schreef Troel het volgende:
omdat ik geen kracht had in mijn armen om Ruben op te timmeren en verloren aan de commode zat omdat ik door mijn benen zakte en bijna flauw viel.
Wat dat betreft heb ik ooit eens de wijze opmerking gelezen dat het echt geen kindermishandeling is als een kind eens een dag in niet matchende kleren rondloopt...quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Weet je wat het ook nog is......als je man dan eens iets met het kindje doet dan is het in je ogen "verkeerd" , kun je het zelf stukken beter enz enz enz
ik denk dat dat door de koorts komtquote:
Ik was ook best kwaad. En vond en vind het raar dat ze dat zo zegt. Djeez gelukkig ook. Wat maakt het nou uit wie er voor het drinken zorgt. De ene keer ik, de andere keer hij. Dat hebben we ook gezegd.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:31 schreef Stiemie het volgende:
Ingrid ik vind het ook wel een rare opmerking van je schoonmoeder hoor. Ik zou me er best kwaad over kunnen maken denk ikJe bent huisvrouw maar geen butler. En 'savonds en in het weekend zijn jullie toch gewoon allebei vrij. Waarom zou jij dan perse de drankjes moeten regelen zeg!
Ik denk dat er TILLEN had moeten staanquote:
Ja, nouja. Zo erg is het nou ook allemaal weer niet. Ik vind gewoon dat ze zich niet zo moet aanstellen met haar "ik heb Lilah al zolang niet meer gezien" als er potdorie 3 dagen tussen zitten.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:30 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik denk dat er TILLEN had moeten staan
Maar Troel, wat is er dat je Ruben niet meer kon tillen?Edit: beterschap, nogmaals
k_i_m, wat ik me nog bedacht, je kan natuurlijk ook als je moeder belt, zeggen: "Ma, ik ben nu boodschappen aan het doen, dus hetkomt niet uit, maar je bent van harte uitgenodigd om zaterdagmiddag te komen." dan weeet zij dat ze zaterdag kan komen, en heeft ze meer rust, en jij kan je voorbereiden dat je moeder dan komt.
En Stiemie, alvast van harte gefeliciteerd!
Ja, of andersom, dat hij allang wist dat er een afstrijkdingetje aan een pak voeding zat en ik daar anderhalve maand later een keer achter kwam. Hij had dat van de kraamverzorgster gezien en ik nietquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:26 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat scheelt natuurlijk ook k_i_m dat wij moeders tijdens ons verlof met de baby al heel veel ervaring opdoen. Onze mannen zijn dan toch vaak minder thuis i.v.m. werk en dan is het soms toch nog wat onzekerder als je het ineens alleen moet gaan doen.
Daar had ik nou weer helemaal geen last van. Logisch ook, ik word ten slotte over een paar weken al weer 33 en F. heeft de 30 gelukkig ook gehaald.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:31 schreef Stiemie het volgende:
Macka inderdaad ik vond het bijvoorbeeld in het begin erg moeilijk als Linde ging logeren bij opa en oma. Maar allebei de opa's en oma's hebben 2 kinderen grootgebracht en daarvan is echt wel wat blijven hangen hoorPas toen ik ging denken van 'Is het echt zo'n vre-se-lij-ke- ramp als ze eens eerst brood eet en dan pas fruit of als ze eens iets meer/minder slaapt etc' kreeg ik weer meer rust. Ik zie gewoon dat opa's, oma's en Linde enorm genieten van zo'n oppasdagje en dat is toch het belangrijkste
Staat ook gewoon op de verpakking hoor..quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, of andersom, dat hij allang wist dat er een afstrijkdingetje aan een pak voeding zat en ik daar anderhalve maand later een keer achter kwam. Hij had dat van de kraamverzorgster gezien en ik niet.
Pssst BE ik ben ook al 32 hoorquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar had ik nou weer helemaal geen last van. Logisch ook, ik word ten slotte over een paar weken al weer 33 en F. heeft de 30 gelukkig ook gehaald.
Ik bedoelde dat ik mijn en zijn ouders die zich al bewezen hadden eerder zou vertrouwen dan hemzelf.quote:
Ik ben wel zo'n type die eerst de verpakking leest voor ik mijn kind de inhoud voer...quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:41 schreef k_i_m het volgende:
Jij denkt dat ik de verpakking ga lezen terwijl een bus met een schepje voor zich spreekt.
Ah zo ik begreep 'm al niet helemaalquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik mijn en zijn ouders die zich al bewezen hadden eerder zou vertrouwen dan hemzelf.
En dat dan dus met een hele dikke vette knipoog he.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:42 schreef Troel het volgende:
Pfff, wat een ouwe wijven zijn jullie zeg
'k ben net 26
Nou, dan was het jou dus nooit overkomen!quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:40 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Ik ben wel zo'n type die eerst de verpakking leest voor ik mijn kind de inhoud voer...
Kinders, stop met ruzie maken!quote:
* DaviniaHR schudt Tex de hand.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:59 schreef texelonia het volgende:
Ik ben net 27 en ik vind mezelf ook oudBijna 30
Ik heb tegenwoordig ook af en toe steunkousen aan, door dat soort dingen voel ik me af en toe ook zo'n oud wijfEn dingen die voor je gevoel 2 jaar geleden gebeurden en wat gewoon al meer dan 10 jaar geleden is...
quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:59 schreef texelonia het volgende:
Ik ben net 27 en ik vind mezelf ook oudBijna 30
Ik heb tegenwoordig ook af en toe steunkousen aan
ik ben 30 en mij schatten ze bijna altijd jongerquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:34 schreef Kersjes het volgende:
Ik ben 28 maar word meestal (veel) jonger geschat![]()
Dat dus.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:28 schreef pinquit het volgende:
HEY waarom gaat het altijd over leeftijd op OUD'
Mijne draagt m als stropdas met kerst...quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:57 schreef Moonah het volgende:
Schoenmaat.
Neuslengte.
Aantal vingers
Lengte van de piemel van je man.
Dan win ik!![]()
.
Nou, dat zou ik niet te hard roepen Suug!quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:58 schreef Sugar het volgende:
Mooiste piemel van je man. Dan win ik.![]()
En grootste piemel des zoons, dan win ik zeker! Storm heeft echt een behoorlijk apparaat.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, dat zou ik niet te hard roepen Suug!
Die van Thies mag er ook zijn.
Zéker in erectie.
Ik heb nog nooit een mooie gezien anders...quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:58 schreef Sugar het volgende:
Mooiste piemel van je man. Dan win ik.![]()
En grootste piemel des zoons, dan win ik zeker! Storm heeft echt een behoorlijk apparaat.
Eerstvolgende zomermeet met rondlopende blote kindjes die met water spelen zullen we zien wie wint.quote:
Pics or....quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:02 schreef Sugar het volgende:
Nou, dan ken je dus die van mijn man niet.
Dat hoop ik inderdaad niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:02 schreef Sugar het volgende:
Nou, dan ken je dus die van mijn man niet.
Nee, daar let je niet op, dat zíe je toch?!quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:03 schreef Troel het volgende:
Ik weet nog dat mijn schoonzusje Ruben verschoonde en het haar meteen opviel dat dat er compleet anders uit zag dan bij haar eigen zoontje. 't Is maar waar je op let.
Echt waar!quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:05 schreef Igraine het volgende:
BE, dat kán toch niet! Serieus?
Ja ik ook. Ik had echt zoiets van dat meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen je toch niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:08 schreef Moonah het volgende:
Gadver, ik krijg daar toch een naar gevoel bij zeg.
Ik snap je heel goed hoor Ypsel. Het is niet egoīstisch. Het is verstandig. En het gaat mensen geen zak aan. Klaar! Overigens vind ik de manier waarop je het blijkbaar vertelde "dat kan niet meer" wel een beetje cru.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:08 schreef YPPY het volgende:
Ik krijg nu steeds vaker de vraag wanneer de tweede komt. Een paar keer heb ik gereageerd met "Dat kan niet meer." en toen kreeg ik echt een geschokte reactie. Uitgelegd dat het biologisch wel kan, maar dat ik het niet kan. En dan te horen krijgen het het zielig is voor Anna om enigskind te zijn.Dat hoorde ik niet voor het eerst. In het begin wist ik niet wat ik daarop moest zeggen. Nu is het "liever enigskind dan geen moeder meer" en dan houden mensen hun mond. Het is niet helemaal eerlijk van me misschien, maar ik vind het zo bemoeierig en gemeen als mensen doen alsof ik egoistisch ben en het Anna niet gun om een broertje/zusje te krijgen. Blijkbaar is het niet te snappen, dat ik het gewoon niet meer durf. De kans is zo groot dat ik weer ziek word en dat kan ik niet. Niet nog eens. Maar dan ben je blijkbaar egoistisch.
De laatste tijd is Ruben de enige die ik verschoond heb, dus ik weet het nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, daar let je niet op, dat zíe je toch?!
Zoon van een goede vriend werd bij ons verschoond, ik zag ook meteen dat die een klein schuimpje heeft. Ik zei er wijselijk niets van ("Whhaaaaah! Die van jou heeft een kleintje!!!"). Maar toen ik Thies verschoonde viel hem wél op dat Thies groot geschapen is.
Dat vind ik ook hoor, het is niet goed als ik dat zo zeg. En toch doe ik het. Misschien wil ik anderen shockeren omdat zij mij zo in mijn hart raken? Ik weet het niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:14 schreef Moonah het volgende:
Overigens vind ik de manier waarop je het blijkbaar vertelde "dat kan niet meer" wel een beetje cru.![]()
Daar verschillen onze meningen dan overquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:15 schreef snoopy het volgende:
En enig kind zijn is helemaal niet zielig, ik kan het weten![]()
Checkt moeder ook na de tijd of er veranderingen zijn opgetreden?quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:21 schreef debuurvrouw het volgende:
even checken?![]()
Zo'n jongen kan toch nooit meer wat met wat voor meisje dan ook![]()
En even vragen of het naar ieders wens was.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Checkt moeder ook na de tijd of er veranderingen zijn opgetreden?
Ze heeft toch een halfzus die bij jullie in huis woont zelfs?quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:06 schreef Ticootje het volgende:
De kans is zeer minimaal, dus ik verwacht eigenlijk dat Jen de enige blijft. En nee, dat is niet zielig.
Ahneeeequote:
Ja, maar die is 13 jaar ouder... Dus dat is nou niet echt een speelmaatje als ze een jaar of 5 is... Dan is Priscil al bijna het huis uit.. Zo bedoel ik het meer.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ze heeft toch een halfzus die bij jullie in huis woont zelfs?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
misschien wel BE..of je hebt pietjes
Hier 10 jaar verschil en idd het is meer een ideae oppas dan speelmaatje. En ze zijn dol op elkaar, daar niet van en ze zullen voor elkaar door het vuur gaan. Maar het is heel ander als zedicht op elkaar zitten iets wat ik dolgraag ook mee had wllen maken, 2 kindjes dicht bij elkaar. Dat is het enige waar ik het verschrikkelijk moeilijk mee heb trouwens, dat ik geen 3e kindje kan krijgen. Lichamelijk is dat niet handig, maar nu mijn koppie zo goed is en ik zo aan het opknappen ben komt dat weer boven en het det zeerquote:Op donderdag 12 juni 2008 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar die is 13 jaar ouder... Dus dat is nou niet echt een speelmaatje als ze een jaar of 5 is... Dan is Priscil al bijna het huis uit.. Zo bedoel ik het meer.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:11 schreef milagro het volgende:
Maneki, dat groeit allemaal weer aan, joh, no worries, komt goed, en Tico, Selsun shampoo helpt echt, en hem ook, en haar en hem, reclame van weleer voor de ouderen onder ons, hetgeen meteen een bruggetje is naar het ouder geschat worden, dames, dat komt omdat jullie al drie koters hebben op relatief jonge leeftijd, én omdat de wereld vol zit met afgunstige zeikwijven, mannen zullen je zelden ouder schatten immers en het al helemaal niet zo zeggen áls ze het doen... en dat brengt me op Yppy, het gore lef die mensen, waar bemoeien ze zich mee, enig kind zegt het toch al, die zijn altijd éééénig, klopt toch, jouw meisje is een schuimpje om te zien... wat me weer brengt op piemelschuim, het verhaal van BR dus, okay hier komt ie dan GADVERREDAMME!!!!!!!!!!... niet toevallig een Poolse collega, hč, niet dat er iets mis met Polen is, ben gek op de Noord en de Zuid immers, maar nu we het toch over piemels hebben, ik zal maar niet uitwijden over die van mijn zoons, zeker niet na het verhaal van BE ( gadverredamme) maar wat ik wel kwijt wil is dat mijn oudste zoon geslaagd is voor zijn VWO
zo, in 1 adem, net zo makkelijk!
Oww gadverquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:02 schreef Kersjes het volgende:
BE, wat een horror voor die zoon! Stel je voor dat hij in bed ligt met een meisje en flashbacks krijgt naar toen zijn mama hem op dezelfde manier vasthadControleert mama ook of hij zijn tanden gepoetst heeft, of remsporen in zijn onderbroek heeft zitten?
![]()
Ach, YP, wat rot dat mensen je met deze gevoelens opzadelenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:08 schreef YPPY het volgende:
maar ik vind het zo bemoeierig en gemeen als mensen doen alsof ik egoistisch ben en het Anna niet gun om een broertje/zusje te krijgen. Blijkbaar is het niet te snappen, dat ik het gewoon niet meer durf. De kans is zo groot dat ik weer ziek word en dat kan ik niet. Niet nog eens. Maar dan ben je blijkbaar egoistisch.
Staat 'ie dan, met zijn grote piemel!quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:11 schreef Sugar het volgende:
Milagro, wat stoer, dat zie ik Storm nou nog niet doen.Gefeliciteerd, man!
quote:
Met de kids gaat het super. Ze zijn leuk, zowel samen als apart. Met mij nog niet helemaal goed. Ik loop nog steeds het ziekenhuis plat met van alles en nog wat. Maar er komt een dag dat ik met minder afspraken het ziekenhuis uit ga dan dan dat ik er mee naar toe ga...quote:Sjak, hoe gaat het met jou? En met je koningskoppeltje zo samen?
'Het enige' zegt ze dan.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:36 schreef sjak het volgende:
Het enige waar ik nog last van heb zijn moeheid, slecht zien en duizeligheid.
Gewoon met een onschuldige glimlach vragen hoe het met hem gaat. (En vooral niet naar beneden kijken)quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:51 schreef snoopy het volgende:
Oh en Sugar, ik weet nu toch wel echt teveel over jouw man nuHoe moet dat nu als ik hem binnenkort eventueel zie als ik in Eindhoven ben? Ik weet niet of ik een neutrale blik kan opzetten
OMGquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:47 schreef Igraine het volgende:
Een piemelmeet? Komt de man van Sugar ook dan?
Én niet naar zijn neus kijken!quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:54 schreef sjak het volgende:
[..]
Gewoon met een onschuldige glimlach vragen hoe het met hem gaat. (En vooral niet naar beneden kijken)
quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:47 schreef Igraine het volgende:
Ik baal trouwens wel een beetje, ik heb al een tijdje last van m'n rug/been maar dacht dat ik een spiertje verrekt had op vakantie of zoets. Vandaag toch maar naar de huisarts geweest omdat het wel erg zeer doet en nu is het waarschijnlijk Ischias. Bleh! Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Nou ja, ik heb gelijk een afspraak met de fysio gemaakt, daar kan ik maandag terecht. Hopelijk helpt dat een beetje...
Noah ook, hij is een beetje te jong voor een minderwaardigheidscomplexquote:
Gheghe!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 07:41 schreef Sugar het volgende:
OMG, wat heb ik gezegd gisteren?![]()
![]()
Sorry, mensen.
Yay! Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:11 schreef milagro het volgende:
Maneki, dat groeit allemaal weer aan, joh, no worries, komt goed, en Tico, Selsun shampoo helpt echt, en hem ook, en haar en hem, reclame van weleer voor de ouderen onder ons, hetgeen meteen een bruggetje is naar het ouder geschat worden, dames, dat komt omdat jullie al drie koters hebben op relatief jonge leeftijd, én omdat de wereld vol zit met afgunstige zeikwijven, mannen zullen je zelden ouder schatten immers en het al helemaal niet zo zeggen áls ze het doen... en dat brengt me op Yppy, het gore lef die mensen, waar bemoeien ze zich mee, enig kind zegt het toch al, die zijn altijd éééénig, klopt toch, jouw meisje is een schuimpje om te zien... wat me weer brengt op piemelschuim, het verhaal van BE dus, okay hier komt ie dan GADVERREDAMME!!!!!!!!!!... niet toevallig een Poolse collega, hč, niet dat er iets mis met Polen is, ben gek op de Noord en de Zuid immers, maar nu we het toch over piemels hebben, ik zal maar niet uitwijden over die van mijn zoons, zeker niet na het verhaal van BE ( gadverredamme) maar wat ik wel kwijt wil is dat mijn oudste zoon geslaagd is voor zijn VWO
zo, in 1 adem, net zo makkelijk!
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:00 schreef Vivi het volgende:
Hier ook nog eens Yay voor Milagro &Zn![]()
(kan iemand een sigarenrokende cheersmiley maken?)
Och... het komt met golven zeg maar. Nu komen mensen weer met de gedachte 'Goh, wel handig het als Isa naar school gaat straks, dan heb je je handen weer vrij voor een kleintje...' Lekker laten denkenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:29 schreef YPPY het volgende:
Een extravoor sjak. En dan zeggen dat die klachten 'het enige' zijn.
![]()
Dat is ook erg Sjeen, zelfs al vragen wanneer. Ik heb het idee (de hoop) dat het nu op z'n hoogtepunt is omdat Anna bijna 2 wordt. Isa is al wat ouder, blijft het dan ook?
Bij mij helpt opruimen heel goed chacama. Een opgeruimde kamer (of kast of plank of lade) maakt mijn hoofd veel rustiger. Jammer dat je zo ver weg zit, anders kwam ik wel helpen.
Mijn ervaring is dat mensen het dan aan kindlief zelf gaan vragenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:29 schreef YPPY het volgende:
Dat is ook erg Sjeen, zelfs al vragen wanneer. Ik heb het idee (de hoop) dat het nu op z'n hoogtepunt is omdat Anna bijna 2 wordt. Isa is al wat ouder, blijft het dan ook?
Ik ga Isa een heel gevat antwoord daarop lerenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat mensen het dan aan kindlief zelf gaan vragen![]()
'Ah, heb jij geen broertje of zusje? Nee? Zou je dat niet liever willen?'
Maar ja, ook hier geldt volgens mij dat sommige mensen altijd wel iets vinden om over te zeuren.
Ben ik helemaal met je eens. En sommige mensen hebben altijd wat te zeuren. Eén kind is niet goed, maar een bekende die een derde kreeg deed het ook niet helemaal goed:quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ga Isa een heel gevat antwoord daarop lerenIets met geen zin om aandacht te moeten delen ofzo
Ik vind dat iedereen gewoon voor zichzelf moet bepalen of het gezin compleet is bij 1 kind of voor mijn part pas bij 15 kinderen...
Ook niet als de beloning een lekkere strandwandeling is met een gezellig dineetje in een strandtentquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:29 schreef YPPY het volgende:
Een extravoor sjak. En dan zeggen dat die klachten 'het enige' zijn.
![]()
Bij mij helpt opruimen heel goed chacama. Een opgeruimde kamer (of kast of plank of lade) maakt mijn hoofd veel rustiger. Jammer dat je zo ver weg zit, anders kwam ik wel helpen.
Dat klinkt wel aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:10 schreef chacama het volgende:
[..]
Ook niet als de beloning een lekkere strandwandeling is met een gezellig dineetje in een strandtent
Ben je dan niet jezelf als je thuis bent met Jarno en Anna?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 20:27 schreef YPPY het volgende:
Dat gaat dan lang door Sjeen. Jemig. Ik durf nu ook al bijna niet enthousiast te doen over baby'tjes. Er gaat niks rammelen, maar schattig is het wel.
[..]
Dat klinkt wel aantrekkelijk.![]()
Zondag ga ik met vriendinnen naar de sauna. Een hele dag mezelf zijn. Echt heerlijk, dat is lang geleden.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:43 schreef Vivi het volgende:
En verder vind ik het eigenlijk ook een beetje raar, dat geleuter over grote baby piemels![]()
Ik denk dat ze bedoelt "even jezelf op de eerste plaats en geen rekening houden mét.." zoals je vroeger was dus. Ik snap het wel hoor, dat gevoel heb ik ook als ik een avondje met een vriendin ga stappenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben je dan niet jezelf als je thuis bent met Jarno en Anna?
Ik bedoel het niet rot verder hoor, maar ik vind het zo raar klinken als ik dat soort dingen lees. Ik ben gewoon ik, ook nu met Sasha erbij. Die is er gewoon onderdeel van voor mijn gevoel en ik heb niet het idee dat dat nog te scheiden is.
Euh Troel, wij hebben het natuurlijk over stappen en zuipen he, ipv het huishouden doenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:24 schreef Troel het volgende:
*knikt mee*
Als ik bijvoorbeeld de dinsdag heb moeten werken en de vrijdag daarom vrij ben, wel Ruben naar de opvang brengen zodat ik gewoon voor mezelf bezig kan. Tuurlijk moet er dan ook wat in het huishouden gebeuren, maar dat gaat wat sneller als hij niet in de buurt is
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
Euh Troel, wij hebben het natuurlijk over stappen en zuipen he, ipv het huishouden doen
Je hebt mij toch ook niet horen zeggen dat er iets mis mee is?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:05 schreef bixister het volgende:
ik snap het juist ook wel heel goed, als moeder heb je bepaalde verantwoordelijkheden die maken dat je jezelf regelmatig even een beetje aan de kant moet zetten. je komt in ieder geval minder toe aan onbezorgd jezelf zijn en aan je eigen activiteiten. op een dag ook zit er relatief veel tijd en energie in het 'zorgen'. als je niet af en toe even uit die rol kunt stappen 'vergeet' je soms hoe je was vķķr het moederschap. ik ben 't met YPPY eens: af en toe eens een dagje of avondje los van die rol is echt heerlijk en onontbeerlijk.![]()
niks mis mee hoor. dus: geniet ervan morgen Yppy!
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
Euh Troel, wij hebben het natuurlijk over stappen en zuipen he, ipv het huishouden doen
vind ik ook!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:00 schreef YPPY het volgende:
Het vaak-wegbrengen is toch heel iets anders dan genieten-van-even-op-jezelf?
Oh, maar dat herken ik wel. Ik douche ook het liefst als J thuis is. En ik viond het oo fijn om eens ongestoord te kunnen Fok!ken oid.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:06 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben al blij als mijn wederhelft thuis is, dat ik even ongestoord een half uur onder de douche kan staan voor de wekelijkse onderhoudsbeurt. Als hij niet thuis is ben ik met 5 minuten weer onder de douche vandaan omdat ik toch een soort van haast heb om er weer onder vandaan te komen. Laat staan dat ik de tijd neem om mijn benen te scheren. Dat doe ik wel met een gerust hart als er iemand thuis is. En daar geniet ik heel erg van, dat soort kleine dingen waar mijn verantwoordelijkheid even van me afvalt
.
Ik begrijp niet helemaal wat je (jullie) bedoelt denk ikquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:00 schreef YPPY het volgende:
Het vaak-wegbrengen is toch heel iets anders dan genieten-van-even-op-jezelf?
Ik denk dat ze bedoelt dat er ook nog een middenweg isquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:21 schreef Koosje het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je (jullie) bedoelt denk ik
hoeveel kantjes had de handleiding voor Piet ook alweer?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:10 schreef bixister het volgende:
BE, voor alle duidelijkheid: ik bedoelde er niks verwijtends mee hoor, wilde alleen mijn begrip voor YPPY's gevoel uitdrukken. en ik ben die eerste tijd juist ook vrijwel niet zonder kinder(en) geweest (eigenlijk nog steeds vrij weinig), en had daar in eerste instantie ook weinig behoefte aan. altijd het gevoel dat ik eigenlijk 't best weet wat ze nodig hebben, etc. etc., enige controlfreakerigheid is mij sowieso nooit helemaal vreemd geweest. juist daarin schuilt denk ik wel een beetje het gevaar van 'jezelf verliezen' in het moederschap. dat je zķ alleen nog moeder bent, dat je ongemerkt juist wat minder gemakkelijk 'bij jezelf blijft'. nog steeds heb ik er moeite mee om ze uit logeren te laten gaan. de keren dat dat gebeurd is zijn ook op 1 hand te tellen
. maar als ik eens een dag of avond niet de zorg voor ze heb kan ik daar wel enorm van genieten, en voelen hoe belangrijk dat ook is om alles goed in evenwicht te houden.
je pmbox is volquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
hoeveel kantjes had de handleiding voor Piet ook alweer?
Vooral dat wat Kim ook schrijft. Het feit dat ik zo geniet van het 'even zonder kind' betekent niet dat ik heel vaak zonder Anna ben. Juist niet. Misschien daarom ook dat die enkele keer zo fijn is. Het zelf kunnen douchen is echt heerlijk. Soms, als ik iets later kan gaan werken breng ik haar naar het kdv en ga ik dan terug naar huis om een kwartier (wowie!) onder de douche te gaan staan. Gewoon rustig en niet hoeven opletten. Of als ze slaapt een half uurtje buiten in de zon gaan zitten. Of boodschappen doen als mijn moeder op bezoek is. Die vindt het prachtig om met Anna alleen te zijn en ik vind het handig om niet 5 keer zo lang te lopen over het stukje naar de supermarkt.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:21 schreef Koosje het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je (jullie) bedoelt denk ik
en als je je verwijderde items leegmaakt?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
ik kan weggooien wat ik wil maar hij wil niet meer leegblijft op 100% staan
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:25 schreef k_i_m het volgende:
[..]
en als je je verwijderde items leegmaakt?
Dat is dan 10 euroquote:
je wil mijn benen ook echt niet zienquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:06 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben al blij als mijn wederhelft thuis is, dat ik even ongestoord een half uur onder de douche kan staan voor de wekelijkse onderhoudsbeurt. Als hij niet thuis is ben ik met 5 minuten weer onder de douche vandaan omdat ik toch een soort van haast heb om er weer onder vandaan te komen. Laat staan dat ik de tijd neem om mijn benen te scheren. Dat doe ik wel met een gerust hart als er iemand thuis is. En daar geniet ik heel erg van, dat soort kleine dingen waar mijn verantwoordelijkheid even van me afvalt
.
Dat wilde ik eigenlijk toenstraks zeggen, nav je post maar ik durfde niet goed...quote:Op zondag 15 juni 2008 11:06 schreef livelink het volgende:
Ik zou misschien zelf ook wat relaxter moeten zijn, want veel problemen bestaan natuurlijk voornamelijk in mijn hoofd.
Dat eerste kreeg ik van de week van een vriendin te horen die ik al 5 jaar niet had gezien. Dat ik een heel relaxte moeder met een heel relaxt jongetje was.quote:Op zondag 15 juni 2008 11:06 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is Sasha echt een heerlijk ventje, BE![]()
En jij komt over als een echt relaxte moeder. Leuk om te lezen.
Ik zou misschien zelf ook wat relaxter moeten zijn, want veel problemen bestaan natuurlijk voornamelijk in mijn hoofd.
Op zon-/vaderdagquote:Op zondag 15 juni 2008 12:43 schreef livelink het volgende:
En net kwam de juffrouw van Job onverwachts langs om te vertellen dat het afgelopen week weer niet zo goed ging en dat het met name vrijdag hopeloos was. Goed dat ze langskomt en zich betrokken toont, maar het helpt mij niet om ontspannen met Job's problemen om te gaan.
Dat begrijp ik natuurlijk. Weten en doen zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:05 schreef livelink het volgende:
Lily, ik weet het allemaal wel, maar de praktijk is weerbarstig.
En wat voegt het eigenlijk toe?quote:Op zondag 15 juni 2008 12:43 schreef livelink het volgende:
En net kwam de juffrouw van Job onverwachts langs om te vertellen dat het afgelopen week weer niet zo goed ging en dat het met name vrijdag hopeloos was. Goed dat ze langskomt en zich betrokken toont, maar het helpt mij niet om ontspannen met Job's problemen om te gaan.
En zeggen opa en oma er dan niks van? Ik kan me voorstellen dat het na alles wat er gebeurd is moeilijk is om er wat van te zeggen en het klopt ook wel dat ieder recht heeft op zijn eigen opvoedmethoden, maar naar mijn idee ga je écht je boekje niet te buiten als je op zo'n moment je mond open doet.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Je kunt je er niet mee bemoeien, maar het was vreselijk om mee te maken
Mee eens...arm kind...je moet het maar net (verkeerd) treffen met zulke ouders zegquote:Op zondag 15 juni 2008 21:55 schreef Sugar het volgende:
Poeh, dat zou me echt zo tegen de borst stuiten. Als ze dat al doen in het 'openbaar', wat gebeurt er dan achter gesloten deuren? Misschien denk ik te dramatisch, hoor, maar ik vind het best schrikken als mensen zo met een kind omgaan. Ik zou je nichtje heel graag willen beschermen tegen ouders die zo doen. Waar leert zij dat mensen veilig zijn, van wie krijgt ze wel die steun?
Oma, oom en tante laten het gebeuren, dus het zal zo horen? Zal mijn schuld wel zijn?
Ik begrijp de drempel best, Karin, echt. Maar ik moet dit toch hier neerzetten.
Nee hoor, dat is niet te dramatisch. Dat denk ik ook altijd.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:55 schreef Sugar het volgende:
Poeh, dat zou me echt zo tegen de borst stuiten. Als ze dat al doen in het 'openbaar', wat gebeurt er dan achter gesloten deuren? Misschien denk ik te dramatisch,
Zo hadden wij met koninginnedag bedacht dat Lilah bij mijn ouders zou blijven slapen, zodat wij even een avondje met elkaar zouden hebben, dat we ook niet op een biertje meer of minder hoefden te kijken. Toen puntje bij paaltje kwam vonden we het eigenlijk toch niet nodig en hebben we de teleurgestelde oma afgebeldquote:Op zondag 15 juni 2008 22:01 schreef Lishe het volgende:
En over logeren.... Tijdens ons weekendje weg vorig jaar... kwamen lief en ik tot de conclusie dat het als ouder nooit meer goed is. In ons dagelijks leven zijn er genoeg momenten dat ik denk: Oma, kom ze alsjeblieft even halen, ik ben op. Maar als ze dan daadwerkelijk een dag of nacht weg zijn Lena gaat binnenkort voor het eerst echt logeren, bij mijn tante dan wil ik zo snel mogelijk weer terug, hoezeer ik ook geniet van die momenten. Dubbel is het, vind ik.
Weet je, ik heb altijd zoiets van: de eigen familie kan beter wat zeggen dan de 'koude' kant, maar als die allemaal hun mond dichthouden... het gaat wel om het welzijn van een klein meiske voor wie verder misschien niemand opkomt. Mensen die het zien en denken: het is zo moeilijk om er iets van te zeggen, laat dat '...' maar doen. Maar als niemand zijn mond open trekt... je kunt anders ook advies vragen bij bijv. het consultatiebureau of het AMK? Je hoeft niet perse meteen namen te noemen, maar zij kunnen misschien wel helpen je gevoel en ervaring te duiden.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
(weet je, ik was een maand of 4 geleden ook al de boeman, doordat ik wel ergens iets van zei....ik wil gewoon niet weer de klos zijn....)
achterop de brief staat de optie 'ben net bevallen, bevallingsdatum...'quote:Op maandag 16 juni 2008 11:04 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb een oproep gekregen voor het bevolkings onderzoek (uitstrijkje). Maar in de bijgesloten folder stond dat als je zwanger was je tot 6 maanden na de bevalling dit niet hoefde te doen. Maar wel met de nadruk op zwanger ZIJN op het moment van het ontvangen van de uitnodiging. Nu ben ik dus niet meer zwanger, maar het is ook geen 6 maanden geleden. Moet ik het gewoon terugsturen voor een nieuwe afspraak?
Ik weet dat ik de dokter moet bellen, maar die is per dag maar 2 uur bereikbaar. Iemand ervaring??
Ik heb dat ooit eens allemaal laten verlopen, vergetenquote:Op maandag 16 juni 2008 11:04 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb een oproep gekregen voor het bevolkings onderzoek (uitstrijkje). Maar in de bijgesloten folder stond dat als je zwanger was je tot 6 maanden na de bevalling dit niet hoefde te doen. Maar wel met de nadruk op zwanger ZIJN op het moment van het ontvangen van de uitnodiging. Nu ben ik dus niet meer zwanger, maar het is ook geen 6 maanden geleden. Moet ik het gewoon terugsturen voor een nieuwe afspraak?
Ik weet dat ik de dokter moet bellen, maar die is per dag maar 2 uur bereikbaar. Iemand ervaring??
Hier ook.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:36 schreef LadyS het volgende:
Hier kan ik gewoon de hele dag bellen
En vaak kan ik dan in ieder geval de volgende dag terecht, en als ik vroeg bel, zelfs nog dezelfde dag
ben zo druk geweest met alles laatste tijd, maar jah, beetje te groot nogquote:Op maandag 16 juni 2008 12:01 schreef Jelief het volgende:
Gats Evenstar. Sterkte , ik hoop dat ze snel weer beter is.
pakje aangekomen?
Dat dus dames!quote:Op maandag 16 juni 2008 20:18 schreef YPPY het volgende:
Sterkte evenstar
Beterschap Grijs.
Wat goed chacama! Opruimen is zo fijn en helemaal omdat je je er zoveel beter door voelt.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:23 schreef chacama het volgende:
Grijs, hopelijk ben je er snel vanaf. Een andere AB is dus blijkbaar niet mogelijk?
En om er nog een schepje bovenop te doen.... ik ben gisteravond nog gaan sporten. Geloof dat ik of zwanger ben () of dat ik eindelijk ontzwangerd ben. Voel me echt gewoon zo ontzettend lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |