K_I_M: over relaties met moeders zal ik m'n mond maar houden, maar ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met dat claimende. Gewoon omdat jij de moeder bent. Ze is jouw dochter, die je soms ook voor jezelf wilt. En soms kun je jezelf wel in de gaten houden, maar je ziet dan toch niet alles. Heb je iemand anders die je goed kent en op je kan letten? Ik heb een half jaar lang geroepen dat het best wel ging. Niet om je in een hokje te duwen (zeker niet!), maar omdat je het zelf niet altijd ziet.
Ticootje: echt bespreken hoor, het is niet goed als je je zo voelt en het idee hebt dat je zoveel alleen met doen. Als is het maar zodat je het voor jezelf besproken hebt. Dat is vaak al een opluchting.
Deze labielo is het helemaal eens met Sugar. Raar he?

Een mooie opmerking LadyS, maar wat moeilijk ook om te horen.

Gelukkig wel dat het niet andersom is en dat het nu beter gaat, maar op zo'n moment besef je wat het met een kind doet en dat ze al zoveel doorhebben.
Het belangrijkste is dat Devin er is Kersjes, de rest van het feestje kan vervangen worden. Reserve kleertjes kunnen trouwens ook wel handig zijn. Je weet nooit wat er met de taart gebeurt.

Ieks! Daar wil ik niet aan denken Storm en Thies. Later als Anna groot is... neeeee, zij wacht heel vraag tot ze getrouwd is.

Maandag was ik weer bij de psycholoog. Het gaat op het moment weer de goede kant op. Hopelijk blijft het nu een tijdje zo. Ik krijg nu steeds vaker de vraag wanneer de tweede komt. Een paar keer heb ik gereageerd met "Dat kan niet meer." en toen kreeg ik echt een geschokte reactie. Uitgelegd dat het biologisch wel kan, maar dat ik het niet kan. En dan te horen krijgen het het zielig is voor Anna om enigskind te zijn.

Dat hoorde ik niet voor het eerst. In het begin wist ik niet wat ik daarop moest zeggen. Nu is het "liever enigskind dan geen moeder meer" en dan houden mensen hun mond. Het is niet helemaal eerlijk van me misschien, maar ik vind het zo bemoeierig en gemeen als mensen doen alsof ik egoistisch ben en het Anna niet gun om een broertje/zusje te krijgen. Blijkbaar is het niet te snappen, dat ik het gewoon niet meer durf. De kans is zo groot dat ik weer ziek word en dat kan ik niet. Niet nog eens. Maar dan ben je blijkbaar egoistisch.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*