abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59395287
Nou, dan ben ik ook niet normaal. Ik ben ook nog vrijwel nergens geen geweest zonder Thomas. En hoewel er wel op aandringt (" Zullen we vanavond lekker uit eten, dan past mijn moeder wel op.") wil ik a) niet bij mijn kind weg en b) niet dat er Iemand Anders voor hem zorgt.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:44:31 #202
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59395348
De eerste zes maanden heb ik Anna ook bijna niet alleen gelaten. Was bv technisch ook wel lastig. Ik denk dat je 'gewoon' naar jezelf moet luisteren en moet doen wat voor jezelf het beste voelt. Daar gaat het toch om?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:45:02 #203
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59395361
Webkim, dat heb ik ook hoor. Ik begin er nu wel een beetje makkelijker in te worden, nu pas, na 19 maand
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59395376
Ik vind het wel fijn om te werken en om naar school te gaan en dan dus met hele andere dingen bezig te zijn dan moederen.

Maar als ik thuis ben, dan heb ik haar ook wel het liefste thuis. De keren dat ze is wezen logeren zijn op één hand te tellen en dat is alleen na concerten ver weg geweest. Uit eten enz doen we regelmatig, maar dan gaat ze gewoon mee.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:47:43 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59395422
Ik ben gewoon zelf nog een ontzettend zuignap voor waar het Sasha betreft. Volgende week ga ik met een stel vriendinnen high tea-en en ik ben blij dat een van de anderen haar kindje ook mee neemt (omdat dat echt even niet anders gaat) en ik dus Sasha ook mee kan nemen als speelgenootje voor haar. Ik vind hem veel te leuk om thuis te laten zeg maar.
Waarmee ik, net als Moonah idd, ook echt niet wel zeggen dat anderen hun kindje minder leuk zouden vinden hoor!

Duidelijk gevalletje van 'iedereen zit anders in elkaar'.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:58:12 #206
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59395673
Mijn schoonzusje brengt d'r zoontje ook (zeer) regelmatig weg naar mijn schoonouders, haar ouders of andere familie. Ik hoor vaak dat hij dan ook blijft slapen, zodat zij op stap kunnen, uit kunnen slapen of zelfs een midweek alleen op vakantie. Laatst 'grapte' mijn schoonbroer zelfs dat ze hem bij hun gedumpt hadden..
Ik krijg daar een beetje kriebels van. (Maar verder moeten ze dat he-le-maal zelf weten hoor!) Mijn stijl is het gewoon niet.
Ik voel mijn kinderen echt als míjn verantwoordelijkheid, ík heb ervoor gekozen om kinderen te krijgen, om moeder te zijn. Natuurlijk heb ik ook wel eens behoefte aan eigen tijd, maar ik zou me er echt niet prettig bij voelen om mijn kinderen dan maar elke week weg te brengen en anderen voor hen te laten zorgen.

Nu zeg ik niet dat mensen die dat wél met gemak doen niet verantwoordelijk zijn. Maar mijn idee over het ouderschap ligt nét iets anders.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:00:56 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59395750
Dat heb ik juist weer niet, ik breng Anna zelden weg en als ik dat doe, voel ik me schuldig. Alleen als ze bij J. is, vind ik het niet erg. Ze heeft nu twee keer gelogeerd, beide keren kon ik er niet onderuit, maar dan slaap ik zelf ook niet goed.
Het vaak-wegbrengen is toch heel iets anders dan genieten-van-even-op-jezelf?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:06:46 #208
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59395854
Ik ben al blij als mijn wederhelft thuis is, dat ik even ongestoord een half uur onder de douche kan staan voor de wekelijkse onderhoudsbeurt. Als hij niet thuis is ben ik met 5 minuten weer onder de douche vandaan omdat ik toch een soort van haast heb om er weer onder vandaan te komen. Laat staan dat ik de tijd neem om mijn benen te scheren . Dat doe ik wel met een gerust hart als er iemand thuis is. En daar geniet ik heel erg van, dat soort kleine dingen waar mijn verantwoordelijkheid even van me afvalt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59395857
Wij brengen onze kinderen niet 'vaak' weg maar ik denk dat ze gemiddeld 1x per maand een nachtje bij opa & oma of bij mijn moeder slapen. Zowel zij als wij genieten daar van Met vriendinnen afspreken is sowieso geen probleem omdat mijn vriend dan met ze thuis is. Maar wij vinden het erg fijn om eens lekker samen uit eten te gaan.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_59395944
BE, voor alle duidelijkheid: ik bedoelde er niks verwijtends mee hoor, wilde alleen mijn begrip voor YPPY's gevoel uitdrukken. en ik ben die eerste tijd juist ook vrijwel niet zonder kinder(en) geweest (eigenlijk nog steeds vrij weinig), en had daar in eerste instantie ook weinig behoefte aan. altijd het gevoel dat ik eigenlijk 't best weet wat ze nodig hebben, etc. etc., enige controlfreakerigheid is mij sowieso nooit helemaal vreemd geweest . juist daarin schuilt denk ik wel een beetje het gevaar van 'jezelf verliezen' in het moederschap. dat je zó alleen nog moeder bent, dat je ongemerkt juist wat minder gemakkelijk 'bij jezelf blijft'. nog steeds heb ik er moeite mee om ze uit logeren te laten gaan. de keren dat dat gebeurd is zijn ook op 1 hand te tellen . maar als ik eens een dag of avond niet de zorg voor ze heb kan ik daar wel enorm van genieten, en voelen hoe belangrijk dat ook is om alles goed in evenwicht te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 14-06-2008 22:15:48 ]
pi_59395974
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:00 schreef YPPY het volgende:
vind ik ook!
hoewel ik zo'n maandelijks logeernachtje als bij snoopy ook wel heerlijk vind klinken hoor. maar hier wonen de grootouders zo ver weg dat 't dan meteen minstens voor een paar dagen is. en dat maakt de stap veel groter.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:15:11 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59396094
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:06 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben al blij als mijn wederhelft thuis is, dat ik even ongestoord een half uur onder de douche kan staan voor de wekelijkse onderhoudsbeurt. Als hij niet thuis is ben ik met 5 minuten weer onder de douche vandaan omdat ik toch een soort van haast heb om er weer onder vandaan te komen. Laat staan dat ik de tijd neem om mijn benen te scheren . Dat doe ik wel met een gerust hart als er iemand thuis is. En daar geniet ik heel erg van, dat soort kleine dingen waar mijn verantwoordelijkheid even van me afvalt .
Oh, maar dat herken ik wel. Ik douche ook het liefst als J thuis is. En ik viond het oo fijn om eens ongestoord te kunnen Fok!ken oid.
Dat schuldig voelen van Yp herken ik ook. Ben net terug van twee dagen logeren met Thies bij mijn moeder. Voel ik me schuldig omdat ik de auto poets en Thies eerder wakker wordt dan geplanned en mijn moeder dus voor hem zorgt. Ja bezopen ja. Ik weet het. Mijn moeder vond het totaal geen probleem. Maar ik zie haar ook dat ik het van geen vreemde heb....
En Bix, dat wat jij omschrijft zit er bij mij ook in ja.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:21:25 #213
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59396257
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:00 schreef YPPY het volgende:
Ik begrijp niet helemaal wat je (jullie) bedoelt denk ik
pi_59396306
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:21 schreef Koosje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat er ook nog een middenweg is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:27:56 #215
14746 k_i_m
pi_59396421
Dat het af en toe ook wel eens lekker is als de andere helft de zorg voor het kind even helemaal overneemt, zodat je tijd hebt om wat voor jezelf te doen. Lang onder de douche staan, een tukkie tussen de middag, een keer vroeg naar bed, een boek lezen, etc. Daar hoef je je kind niet voor uit logeren te doen, maar dat is wel even lekker -als je daar behoefte aan hebt dan- .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:29:38 #216
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59396464

Dan ben ik het daar helemaal mee eens!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:34:30 #217
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59396568
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:10 schreef bixister het volgende:
BE, voor alle duidelijkheid: ik bedoelde er niks verwijtends mee hoor, wilde alleen mijn begrip voor YPPY's gevoel uitdrukken. en ik ben die eerste tijd juist ook vrijwel niet zonder kinder(en) geweest (eigenlijk nog steeds vrij weinig), en had daar in eerste instantie ook weinig behoefte aan. altijd het gevoel dat ik eigenlijk 't best weet wat ze nodig hebben, etc. etc., enige controlfreakerigheid is mij sowieso nooit helemaal vreemd geweest . juist daarin schuilt denk ik wel een beetje het gevaar van 'jezelf verliezen' in het moederschap. dat je zó alleen nog moeder bent, dat je ongemerkt juist wat minder gemakkelijk 'bij jezelf blijft'. nog steeds heb ik er moeite mee om ze uit logeren te laten gaan. de keren dat dat gebeurd is zijn ook op 1 hand te tellen . maar als ik eens een dag of avond niet de zorg voor ze heb kan ik daar wel enorm van genieten, en voelen hoe belangrijk dat ook is om alles goed in evenwicht te houden.
hoeveel kantjes had de handleiding voor Piet ook alweer?
Saartje
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:39:29 #218
14746 k_i_m
pi_59396700
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:34 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

hoeveel kantjes had de handleiding voor Piet ook alweer?
je pmbox is vol .
In my life
Why do I smile
pi_59396795
4.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:04:46 #220
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59397159
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:21 schreef Koosje het volgende:

[..]

Vooral dat wat Kim ook schrijft. Het feit dat ik zo geniet van het 'even zonder kind' betekent niet dat ik heel vaak zonder Anna ben. Juist niet. Misschien daarom ook dat die enkele keer zo fijn is. Het zelf kunnen douchen is echt heerlijk. Soms, als ik iets later kan gaan werken breng ik haar naar het kdv en ga ik dan terug naar huis om een kwartier (wowie!) onder de douche te gaan staan. Gewoon rustig en niet hoeven opletten. Of als ze slaapt een half uurtje buiten in de zon gaan zitten. Of boodschappen doen als mijn moeder op bezoek is. Die vindt het prachtig om met Anna alleen te zijn en ik vind het handig om niet 5 keer zo lang te lopen over het stukje naar de supermarkt.
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:24:29 #221
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59397554
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

je pmbox is vol .
ik kan weggooien wat ik wil maar hij wil niet meer leeg blijft op 100% staan
Saartje
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:25:37 #222
14746 k_i_m
pi_59397573
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:24 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

ik kan weggooien wat ik wil maar hij wil niet meer leeg blijft op 100% staan
en als je je verwijderde items leegmaakt?
In my life
Why do I smile
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:32:01 #223
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59397719
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:25 schreef k_i_m het volgende:

[..]

en als je je verwijderde items leegmaakt?
Saartje
pi_59397764
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:57:57 #225
14746 k_i_m
pi_59398282
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:32 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Dat is dan 10 euro .
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')