abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59358892
dank allen, en Vivi speciaal voor de kaart

ook namens mijn nog slapende zoon uiteraard
plannen, hm, dat is dus het eerstvolgende probleem, meneer lijkt op zijn moeder, en weet dus niet wat hij wil, ook niet als de tijd dringt, of liever juist niet als de tijd dringt, en doet net als mams, hoe meer er getrokken en geduwd en gedramd en gevraagd wordt, hoe meer het hoofd onder het kussen verdwijnt, de vingers in de oren, de jaja uit de mond, morgen is er ook een dag, ik zie wel, laat me, oftewel "zeg, Wouter, wat studeer jij eigenlijk?" "Hè...?"

ach ik ben 45 going on 46 en weet nog niet wat ik wil, en verdrink me in en verdring alles door lekker Sex and The City the movie te kijken als eerste in de vroege morgen ooooh en en en het was dus weer helemaal leuk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_59359384
gefeliciteerd oudste zoon van Milagro goed man

ow, en die film moet ik natuurlijk ook zien
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 juni 2008 @ 12:00:55 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59359934
Ik kom even tussendoor fietsen... Yppy, ook hier nog wel de vraag wanneer de tweede komt (niet eens of, nee heel stellig wanneer ). Waarop wij inmiddels vrij stellig reageren 'niet..' Door verschillende factoren hebben we besloten dat Isa helemaal niet zielig is, sterker nog, waarschijnlijk minder zielig dan met een broertje of zusje 'omdat dat zo hoort'...

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar zoals Miss_Sly al aangaf, hoe je het ook doet, je doet het toch nooit goed... Het allerbelangrijkste is toch zeker dat jullie gelukkig zijn met de keuze die je maakt

Sjak, sterkte

En Milagro, Proficiat!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:05:46 #164
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59364417
Sjak sterkte
Milagro gefeliciteerd
Igraine ook stekte met je rug.

En voor Yppy een kus. En deze bijdrage: Ookal zou ik Maud voor geen goud willen missen (he, dat rijmt), zie ik wel wat een kleine zus voor een impact heeft op de oudste. En misschien als ik dat had geweten, had ik misschien inderdaad ook voor 1 kindje gekozen. Aan de andere kant zie ik ook hoe lief Fleur voor Maud is.... maar toch. En over de impact die het op mij zowel emotineel als fysiek heeft, kan ik ook nog een heel epistel (??) schrijven. Dus laat ze lekker lullen en volg je hart (samen met Jarno en Anna).

Verder gaat het hier redelijk. Ik merk dat ik weer een beetje met mezelf in de knoop zit, maar ik ga vanaf morgen het huis grondig opruimen in de hoop dat mijn kop dan ook wat meer wordt opgeruimd. Klinkt dat nog logisch???
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:29:06 #165
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59365090
Een extra voor sjak. En dan zeggen dat die klachten 'het enige' zijn.

Dat is ook erg Sjeen, zelfs al vragen wanneer. Ik heb het idee (de hoop) dat het nu op z'n hoogtepunt is omdat Anna bijna 2 wordt. Isa is al wat ouder, blijft het dan ook?

Bij mij helpt opruimen heel goed chacama. Een opgeruimde kamer (of kast of plank of lade) maakt mijn hoofd veel rustiger. Jammer dat je zo ver weg zit, anders kwam ik wel helpen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59365146
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 07:41 schreef Sugar het volgende:
OMG, wat heb ik gezegd gisteren?
Ah, ge weet het!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 juni 2008 @ 15:33:57 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59365230
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:29 schreef YPPY het volgende:

Dat is ook erg Sjeen, zelfs al vragen wanneer. Ik heb het idee (de hoop) dat het nu op z'n hoogtepunt is omdat Anna bijna 2 wordt. Isa is al wat ouder, blijft het dan ook?

Bij mij helpt opruimen heel goed chacama. Een opgeruimde kamer (of kast of plank of lade) maakt mijn hoofd veel rustiger. Jammer dat je zo ver weg zit, anders kwam ik wel helpen.
Och... het komt met golven zeg maar. Nu komen mensen weer met de gedachte 'Goh, wel handig het als Isa naar school gaat straks, dan heb je je handen weer vrij voor een kleintje...' Lekker laten denken

Ik was bijvoorbeeld op de verjaardag van een vriendinnetje, haar jongste is nu een half jaar, een heerlijk ventje Daar zat ik een beetje mee te tutten, vraagt een van de oma's ineens 'En... begint het bij jou weer te kriebelen?' Uhm... nee... ik vind hem gewoon cute, dat wil niet zeggen dat ik zelf ook weer wil
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:36:19 #168
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59365292
Hier krijg ik de vraag ook al regelmatig en Linde is pas (bijna) 11 maanden

Wat ik me nou afvraag: stoppen ze met die vragen als je 2 kinderen hebt? Dat is toch een beetje de standaardhoeveelheid?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:59:27 #169
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59365896
Bij een tweede krijg je van iedereen zo stellig te horen dat het nu helemaal compleet is (zeker met een jongen en een meisje) dat ik de neiging krijg om mijn kont tegen de krib te gooien...Maar nee, een derde gaat er hier echt niet komen, zeker niet om alleen maar de anderen te zieken
Lekker douchen!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 16:07:45 #170
43556 miss_dynastie
pi_59366123
quote:
Mijn ervaring is dat mensen het dan aan kindlief zelf gaan vragen
'Ah, heb jij geen broertje of zusje? Nee? Zou je dat niet liever willen?'
Maar ja, ook hier geldt volgens mij dat sommige mensen altijd wel iets vinden om over te zeuren.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 juni 2008 @ 16:11:03 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59366211
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat mensen het dan aan kindlief zelf gaan vragen
'Ah, heb jij geen broertje of zusje? Nee? Zou je dat niet liever willen?'
Maar ja, ook hier geldt volgens mij dat sommige mensen altijd wel iets vinden om over te zeuren.
Ik ga Isa een heel gevat antwoord daarop leren Iets met geen zin om aandacht te moeten delen ofzo

Ik vind dat iedereen gewoon voor zichzelf moet bepalen of het gezin compleet is bij 1 kind of voor mijn part pas bij 15 kinderen...
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 16:16:12 #172
43556 miss_dynastie
pi_59366369
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ga Isa een heel gevat antwoord daarop leren Iets met geen zin om aandacht te moeten delen ofzo

Ik vind dat iedereen gewoon voor zichzelf moet bepalen of het gezin compleet is bij 1 kind of voor mijn part pas bij 15 kinderen...
Ben ik helemaal met je eens. En sommige mensen hebben altijd wat te zeuren. Eén kind is niet goed, maar een bekende die een derde kreeg deed het ook niet helemaal goed:
'Een derde? Waarom zou je dat willen? Je hebt toch al een jongen en een meisje?'
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:21:05 #173
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59366509
Ik kreeg nog wel regelmatig de vraag of we voor een meisje doorgingen. Mijn wedervraag was dan of er iets mis was met de jongens?!
Zelfs nu met 3 heb ik al een paar keer de vraag gekregen of ik niet toch een vierde wil. Ik ben nu nog in het stadium dat ik ze uitleg waarom het niet verstandig is nog een zwangerschap te riskeren maar ik denk dat als ik die vraag te vaak ga horen, ik niet meer zo geduldig ben
Saartje
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:10:53 #174
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59367724
quote:

Ook niet als de beloning een lekkere strandwandeling is met een gezellig dineetje in een strandtent
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:11:56 #175
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59367749
Ik heb die vraag ook al vaak gehad, of/wanneer een 2e komt. Ik zeg dan altijd gewoon dat ik eerst een vaste baan moet/wil hebben, wat ook zo is. Het irritantst vind ik het nog van mijn zus, die weet dat ik een jaar geleden al een 2e had gewild bij wijze van, die weet dat ik wacht op dat vaste contract. Maar toch elke keer als ik een baby op schoot krijg de vraag "en gaat het al kriebelen?" Ja dat weet je toch! En ook beetje doordrammen altijd dat we er maar eens voor moeten gaan. Hoe vaak moet ik nou uitleggen dan dat ik een vast contract wil hebben? *zucht* ze bedoelt het vast niet zo hoor, en vaak is het ook heel gezellig om samen te fantaseren over 'wat als' maar soms is het zo irritant..
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 19:43:41 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59371682
Ik ben wel benieuwd wat Chaca bedoeld met die impact ( als je erover wilt vertellen dan .. ).

En verder vind ik het eigenlijk ook een beetje raar, dat geleuter over grote baby piemels
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:27:48 #177
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59372877
Dat gaat dan lang door Sjeen. Jemig. Ik durf nu ook al bijna niet enthousiast te doen over baby'tjes. Er gaat niks rammelen, maar schattig is het wel.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:10 schreef chacama het volgende:

[..]

Ook niet als de beloning een lekkere strandwandeling is met een gezellig dineetje in een strandtent
Dat klinkt wel aantrekkelijk.

Zondag ga ik met vriendinnen naar de sauna. Een hele dag mezelf zijn. Echt heerlijk, dat is lang geleden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 08:38:26 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59382964
@vivi. Ik merk aan Fleur dat ze anders is geworden sinds Maud er is. En dan niet vwb 'ja nu moet ze leren delen' want dat kon ze al bij de oppas en op de peuterspeelzaal. Maar meer ingehouden is ze. Onzeker. Meer twijfel heeft ze. Ze zoekt vaak bevestiging in hoe ze is. Ik ben mijn spontane meisje kwijt. Net alsof ze twijfelt aan de onvoorwaardelijkheid van onze liefde nu Maud er ook is. En we doen er alles aan om haar zeker te maken van zichzelf en ons.

@ Yppy, heerlijk een dagje voor jezelf. En die strandwandeling doen we gewoon ook een keer, maar dan zonder al het opruimwerk.....
  zaterdag 14 juni 2008 @ 11:26:37 #179
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59384364
Jeetje, dat klinkt best heftig zeg .
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:02:14 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59385984
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 20:27 schreef YPPY het volgende:
Dat gaat dan lang door Sjeen. Jemig. Ik durf nu ook al bijna niet enthousiast te doen over baby'tjes. Er gaat niks rammelen, maar schattig is het wel.
[..]

Dat klinkt wel aantrekkelijk.

Zondag ga ik met vriendinnen naar de sauna. Een hele dag mezelf zijn. Echt heerlijk, dat is lang geleden.
Ben je dan niet jezelf als je thuis bent met Jarno en Anna?

Ik bedoel het niet rot verder hoor, maar ik vind het zo raar klinken als ik dat soort dingen lees. Ik ben gewoon ik, ook nu met Sasha erbij. Die is er gewoon onderdeel van voor mijn gevoel en ik heb niet het idee dat dat nog te scheiden is.
pi_59386179
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 19:43 schreef Vivi het volgende:
En verder vind ik het eigenlijk ook een beetje raar, dat geleuter over grote baby piemels
Ik moest lachen.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:16:41 #182
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59386235
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:13 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 13:17:51 #183
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59386257
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ben je dan niet jezelf als je thuis bent met Jarno en Anna?

Ik bedoel het niet rot verder hoor, maar ik vind het zo raar klinken als ik dat soort dingen lees. Ik ben gewoon ik, ook nu met Sasha erbij. Die is er gewoon onderdeel van voor mijn gevoel en ik heb niet het idee dat dat nog te scheiden is.
Ik denk dat ze bedoelt "even jezelf op de eerste plaats en geen rekening houden mét.." zoals je vroeger was dus. Ik snap het wel hoor, dat gevoel heb ik ook als ik een avondje met een vriendin ga stappen .
pi_59387046
ik snap het juist ook wel heel goed, als moeder heb je bepaalde verantwoordelijkheden die maken dat je jezelf regelmatig even een beetje aan de kant moet zetten. je komt in ieder geval minder toe aan onbezorgd jezelf zijn en aan je eigen activiteiten. op een dag ook zit er relatief veel tijd en energie in het 'zorgen'. als je niet af en toe even uit die rol kunt stappen 'vergeet' je soms hoe je was vóór het moederschap. ik ben 't met YPPY eens: af en toe eens een dagje of avondje los van die rol is echt heerlijk en onontbeerlijk. niks mis mee hoor. dus: geniet ervan morgen Yppy!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:24:14 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_59387333
*knikt mee*

Als ik bijvoorbeeld de dinsdag heb moeten werken en de vrijdag daarom vrij ben, wel Ruben naar de opvang brengen zodat ik gewoon voor mezelf bezig kan. Tuurlijk moet er dan ook wat in het huishouden gebeuren, maar dat gaat wat sneller als hij niet in de buurt is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:34:48 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59387504
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:24 schreef Troel het volgende:
*knikt mee*

Als ik bijvoorbeeld de dinsdag heb moeten werken en de vrijdag daarom vrij ben, wel Ruben naar de opvang brengen zodat ik gewoon voor mezelf bezig kan. Tuurlijk moet er dan ook wat in het huishouden gebeuren, maar dat gaat wat sneller als hij niet in de buurt is
Euh Troel, wij hebben het natuurlijk over stappen en zuipen he, ipv het huishouden doen
pi_59387527
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

Euh Troel, wij hebben het natuurlijk over stappen en zuipen he, ipv het huishouden doen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 14 juni 2008 @ 15:26:12 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59388313
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:05 schreef bixister het volgende:
ik snap het juist ook wel heel goed, als moeder heb je bepaalde verantwoordelijkheden die maken dat je jezelf regelmatig even een beetje aan de kant moet zetten. je komt in ieder geval minder toe aan onbezorgd jezelf zijn en aan je eigen activiteiten. op een dag ook zit er relatief veel tijd en energie in het 'zorgen'. als je niet af en toe even uit die rol kunt stappen 'vergeet' je soms hoe je was vóór het moederschap. ik ben 't met YPPY eens: af en toe eens een dagje of avondje los van die rol is echt heerlijk en onontbeerlijk. niks mis mee hoor. dus: geniet ervan morgen Yppy!
Je hebt mij toch ook niet horen zeggen dat er iets mis mee is?
Zoals viev het zegt, geen rekening houden met, klinkt mij anders in de oren, maar mss lees ik het dan gewoon verkeerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 14-06-2008 15:34:00 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 17:15:53 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59390042
Goh Chaca, dat klinkt best moeilijk. Wat sneu ook voor Fleur. Wellicht dat ze je bij ee opvoedwinkel kunnen adviseren?

Ypsel, fijne saunadag morgen!

Vief, dat geleuter was toch maar voor de fun en met een enorme knipoog?
Net zoiets als jongetjes die kijken wie het verst kan plassen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 17:25:20 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_59390216
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, maar Bert leest mee he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 14 juni 2008 @ 19:21:05 #191
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59392319
Wat een verhalen zijn er geschreven, zeg!
Milagro, gefeliciteerd met het VWO van je oudste!

Sjak, en de anderen met een 10-rittenkaart bij het zkh een hele dikke en hopelijk knappen jullie snel weer op.

over Eli zijn leuter: hij is besneden, en ik denk als enige zoon in dit topic. Dus das ook wat

YPPY, het klinkt heel stom, maar mensen denken aardig en geinteresseerd te zijn. Weten niet van je achtergrond (en als ze wel weten, lijkt het me wat minder opportuun om te vragen wanneer de tweede komt, om dan te roepen dat anna zielig zou zijn) en willen small-talk maken. Dat maakt het niet minder confronterend voor jou, maar wellicht kan je het makkelijker van je afzetten als je weet dat ze er niets mee bedoelen.
En wat sjeen idd zegt, wat is er mis met een simpele "Niet" als antwoord op de Wanneer-vraag. En als ze dan doorvragen "Omdat het je geen ene reet aan gaat."

Ondertiteling: Toen mijn moeder zo ziek was kon ik (en mijn vader) me ongelooflijk opnaaien over die mensen die dan gaan vragen hoe het met je gaat, met zo'n blik alsof ze je beste vriend zijn en of je dan even voor hun vermaak/interesse je zielenroerselen wil blootgeven bij de bakker. Op een gegeven moment gaf ik gewoon geen antwoord meer. "Het gaat goed, nu moet ik gaan, daag! "
Werkte voor mij iig.

Iig heel veel sterkte ermee, en blijf bij jezelf!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 19:43:32 #192
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59392668
Chacama, wat moeilijk moet dat zijn, als je ziet dat je dochter zo is veranderd.

Thuis ben ik idd niet helemaal mezelf BE. Het moeder zijn is niet iets dat helemaal vanzelf komt, waardoor het veel energie kost. Ik heb regelmatig dagen dat ik om 9 uur 's ochtends mezelf al afvraag wanneer J. thuis komt. En Anna is echt een schatje en lief enz, maar ik merk goed dat ik het vaak zwaar vind. Ben er ook veel mee bezig dat ik een 'goede moeder' wil zijn. Ter compensatie?? Van alle kanten hoor ik dat ik het goed doe, maar voor mezelf moet het altijd beter. En dat vreet energie, waardoor ik niet aan mezelf toekom. Een dagje niet moederen, niet zorgen, niet elke seconde alert zijn, een paar tellen m'n ogen dicht kunnen doen. Dat is dan zo goed om nieuwe energie te krijgen.

Davina, ik mensen die ervan weten vragen door. Zelfs als ik het nog eens vertel is het blijkbaar raar. Zeker als ik die vraag van mensen op mijn werk krijg, is het soms moeilijk om aardig te blijven, maar goed, dat lukt ook wel.
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:05:03 #193
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59393081
Ik heb dat ook hoor Yppy, dat ik veel relaxter ben als ik even niet voor Lilah hoef te zorgen. Dat komt denk ik inderdaad omdat ik ook alles zo goed mogelijk wil doen. Dat is toch niet slecht als je inderdaad op tijd aan jezelf denkt? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:10:39 #194
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59393161
De psycholoog benadrukt ook elke keer dat ik vooral tijd voor mezelf moet hebben en af moet spreken met vriendinnen.
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:12:57 #195
14746 k_i_m
pi_59393196
Ik merkte na 3 dagen werken dat ik 's avonds ineens energie overhad .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:53:59 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59394067
Klintk bekend... tijd voor jezelf. Hoor het mijn psych ook nog zo zeggen. Zorg dat je tijd voor jezelf vrijmaakt. Dus ik ga morgenavond lekker naar de musical Dirty dancing samen met mijn vader en zus....

De impact op Fleur had ook te maken met het feit dat Maud een klein zorgenkindje vanaf de geboorte was en dat heeft Fleur natuurlijk ook meegekregen. Ze weet dat Maud veel ziek was en dat ik me veel zorgen heb gemaakt. Ze heeft in de begin periode ook veel op Fred terug moeten vallen voor aandacht en dat heeft ook veel invloed gehad. Het was nu niet meer mama roepen en mama krijgen. Inmiddels is dat nu wel weer meer aan terugkomen. Maud is minder 'mama'-afhankelijk.

Ik zie dan ook gelukkig beetje bij beetje mijn kleine grote meid weer meer gek doen en vooral weer meer zingen. Zowel overdag als 's avonds in bed. En dat is toch wel een hele goede 'feel-good' thermometer. Verder probeer (ja, ik doe dus heel erg mijn best) om de aandacht er 50/50 te verdelen. Maud weet die aandacht nogal op te eisen zo af en toe. En soms doe ik dus bewust alleen dingen met Fleur. Zodat ze niet hoeft te vechten voor de aandacht. Simpel voorbeeld is een boekje lezen. Als ik 's avonds met Fleur een boekje ga lezen, zitten we nog geen twee seconden op de bank of ons 'boefje' wringt zich er tussen en gaat zich er mee bemoeien. Wanneer ik Maud dan duidelijk maak dat dit nu niet kan (we lezen vaak ook samen boekjes ect.), dan is het dramaqueen-actie 111111115 en kom ik al helemaal niet aan lezen toe. Fleur is dan echt teleurgesteld. Dus daar hebben we na een aantal tevergeefse pogingen nu de oplossing voor. Als we lekker met zijn tweetjes een boek willen lezen, ga ik met haar net even iets vroeger naar boven, kruip naast d'r in bed en dan lezen we gewoon lekker veel verhalen, zonder een boefje. En natuurlijk hoop ik van harte dat de 'Maud-acties' snel wat minder worden en we straks dus wel gewoon zonder die zusternijd dingen kunnen doen.
Merk namelijk dat het echt om aandacht van papa of mama is waar het 'probleem' ligt. Ze beconcureren elkaar constant, maar als ze samen spelen gaat het wel goed. De tijd zal het leren.\

En ik moet natuurlijk ook beseffen dat Fleur van peuter naar kleuter in veranderd is in die tijd. En dat ze nu echt niet meer een guppie is, maar al bijna 5 jaar. Met alle veranderingen die er bij horen. Want wat gaat er veel om in zo'n koppie zeg. Ze weet al dat als ze dood is ze met d'r mond open moet liggen, want dan kunnen d'r tanden gepoest worden en papa gaat eerst dood en dan mama en dan zij en dan pas Maud. Maar het zou ook wel anders kunnen zijn, maar dat weet ze niet zeker. Oh en als ze later groot is, dan wordt gelukkig wel nog steeds Fleur. Dus geen FleurTJE meer maar echt Fleur.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:19:59 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59394735
Ik bedacht me idd later dat de ene situatie net met de andere te vergelijken is, Yppy.

Ik zie dat er meer mensen hier het herkennen, en ik herken het juist helemaal niet en ga me dan vervolgens weer af zitten vragen of ik dan wel normaal ben. Dat ik helemaal geen behoefte heb aan ik-tijd.
Mss komt het nog wel als Sasha ouder is. Of niet. Kan ook.
Maar goed, ik bedoelde er iig echt niks rots mee.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:23:32 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59394828
BE, ik heb die behoefte ook niet zo heel erg hoor.
Zo af en toe. Maar ik ben graag bij en met mijn zoon.

Edit: waarmee ik niet wil suggereren dat moeders die wél behoefte hebben aan ik-tijd niet graag bij en met hun kinderen zouden willen zijn.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:31:08 #199
14746 k_i_m
pi_59395040
Nou, dan zijn jullie allebei niet normaal! .

[ Bericht 0% gewijzigd door k_i_m op 14-06-2008 21:31:25 (verkeerde PI) ]
In my life
Why do I smile
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:38:06 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59395204
Ik vind het heerlijk om te werken. Even geen mama zijn, even lekker ik. En ik vind het ook heerlijk als ik om 4 uur weer naar huis ga om de kleine op te halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59395287
Nou, dan ben ik ook niet normaal. Ik ben ook nog vrijwel nergens geen geweest zonder Thomas. En hoewel er wel op aandringt (" Zullen we vanavond lekker uit eten, dan past mijn moeder wel op.") wil ik a) niet bij mijn kind weg en b) niet dat er Iemand Anders voor hem zorgt.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:44:31 #202
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59395348
De eerste zes maanden heb ik Anna ook bijna niet alleen gelaten. Was bv technisch ook wel lastig. Ik denk dat je 'gewoon' naar jezelf moet luisteren en moet doen wat voor jezelf het beste voelt. Daar gaat het toch om?
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:45:02 #203
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59395361
Webkim, dat heb ik ook hoor. Ik begin er nu wel een beetje makkelijker in te worden, nu pas, na 19 maand
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59395376
Ik vind het wel fijn om te werken en om naar school te gaan en dan dus met hele andere dingen bezig te zijn dan moederen.

Maar als ik thuis ben, dan heb ik haar ook wel het liefste thuis. De keren dat ze is wezen logeren zijn op één hand te tellen en dat is alleen na concerten ver weg geweest. Uit eten enz doen we regelmatig, maar dan gaat ze gewoon mee.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:47:43 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59395422
Ik ben gewoon zelf nog een ontzettend zuignap voor waar het Sasha betreft. Volgende week ga ik met een stel vriendinnen high tea-en en ik ben blij dat een van de anderen haar kindje ook mee neemt (omdat dat echt even niet anders gaat) en ik dus Sasha ook mee kan nemen als speelgenootje voor haar. Ik vind hem veel te leuk om thuis te laten zeg maar.
Waarmee ik, net als Moonah idd, ook echt niet wel zeggen dat anderen hun kindje minder leuk zouden vinden hoor!

Duidelijk gevalletje van 'iedereen zit anders in elkaar'.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:58:12 #206
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59395673
Mijn schoonzusje brengt d'r zoontje ook (zeer) regelmatig weg naar mijn schoonouders, haar ouders of andere familie. Ik hoor vaak dat hij dan ook blijft slapen, zodat zij op stap kunnen, uit kunnen slapen of zelfs een midweek alleen op vakantie. Laatst 'grapte' mijn schoonbroer zelfs dat ze hem bij hun gedumpt hadden..
Ik krijg daar een beetje kriebels van. (Maar verder moeten ze dat he-le-maal zelf weten hoor!) Mijn stijl is het gewoon niet.
Ik voel mijn kinderen echt als míjn verantwoordelijkheid, ík heb ervoor gekozen om kinderen te krijgen, om moeder te zijn. Natuurlijk heb ik ook wel eens behoefte aan eigen tijd, maar ik zou me er echt niet prettig bij voelen om mijn kinderen dan maar elke week weg te brengen en anderen voor hen te laten zorgen.

Nu zeg ik niet dat mensen die dat wél met gemak doen niet verantwoordelijk zijn. Maar mijn idee over het ouderschap ligt nét iets anders.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:00:56 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59395750
Dat heb ik juist weer niet, ik breng Anna zelden weg en als ik dat doe, voel ik me schuldig. Alleen als ze bij J. is, vind ik het niet erg. Ze heeft nu twee keer gelogeerd, beide keren kon ik er niet onderuit, maar dan slaap ik zelf ook niet goed.
Het vaak-wegbrengen is toch heel iets anders dan genieten-van-even-op-jezelf?
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:06:46 #208
14746 k_i_m
pi_59395854
Ik ben al blij als mijn wederhelft thuis is, dat ik even ongestoord een half uur onder de douche kan staan voor de wekelijkse onderhoudsbeurt. Als hij niet thuis is ben ik met 5 minuten weer onder de douche vandaan omdat ik toch een soort van haast heb om er weer onder vandaan te komen. Laat staan dat ik de tijd neem om mijn benen te scheren . Dat doe ik wel met een gerust hart als er iemand thuis is. En daar geniet ik heel erg van, dat soort kleine dingen waar mijn verantwoordelijkheid even van me afvalt .
In my life
Why do I smile
pi_59395857
Wij brengen onze kinderen niet 'vaak' weg maar ik denk dat ze gemiddeld 1x per maand een nachtje bij opa & oma of bij mijn moeder slapen. Zowel zij als wij genieten daar van Met vriendinnen afspreken is sowieso geen probleem omdat mijn vriend dan met ze thuis is. Maar wij vinden het erg fijn om eens lekker samen uit eten te gaan.
pi_59395944
BE, voor alle duidelijkheid: ik bedoelde er niks verwijtends mee hoor, wilde alleen mijn begrip voor YPPY's gevoel uitdrukken. en ik ben die eerste tijd juist ook vrijwel niet zonder kinder(en) geweest (eigenlijk nog steeds vrij weinig), en had daar in eerste instantie ook weinig behoefte aan. altijd het gevoel dat ik eigenlijk 't best weet wat ze nodig hebben, etc. etc., enige controlfreakerigheid is mij sowieso nooit helemaal vreemd geweest . juist daarin schuilt denk ik wel een beetje het gevaar van 'jezelf verliezen' in het moederschap. dat je zó alleen nog moeder bent, dat je ongemerkt juist wat minder gemakkelijk 'bij jezelf blijft'. nog steeds heb ik er moeite mee om ze uit logeren te laten gaan. de keren dat dat gebeurd is zijn ook op 1 hand te tellen . maar als ik eens een dag of avond niet de zorg voor ze heb kan ik daar wel enorm van genieten, en voelen hoe belangrijk dat ook is om alles goed in evenwicht te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 14-06-2008 22:15:48 ]
pi_59395974
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:00 schreef YPPY het volgende:
vind ik ook!
hoewel ik zo'n maandelijks logeernachtje als bij snoopy ook wel heerlijk vind klinken hoor. maar hier wonen de grootouders zo ver weg dat 't dan meteen minstens voor een paar dagen is. en dat maakt de stap veel groter.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:15:11 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59396094
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:06 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben al blij als mijn wederhelft thuis is, dat ik even ongestoord een half uur onder de douche kan staan voor de wekelijkse onderhoudsbeurt. Als hij niet thuis is ben ik met 5 minuten weer onder de douche vandaan omdat ik toch een soort van haast heb om er weer onder vandaan te komen. Laat staan dat ik de tijd neem om mijn benen te scheren . Dat doe ik wel met een gerust hart als er iemand thuis is. En daar geniet ik heel erg van, dat soort kleine dingen waar mijn verantwoordelijkheid even van me afvalt .
Oh, maar dat herken ik wel. Ik douche ook het liefst als J thuis is. En ik viond het oo fijn om eens ongestoord te kunnen Fok!ken oid.
Dat schuldig voelen van Yp herken ik ook. Ben net terug van twee dagen logeren met Thies bij mijn moeder. Voel ik me schuldig omdat ik de auto poets en Thies eerder wakker wordt dan geplanned en mijn moeder dus voor hem zorgt. Ja bezopen ja. Ik weet het. Mijn moeder vond het totaal geen probleem. Maar ik zie haar ook dat ik het van geen vreemde heb....
En Bix, dat wat jij omschrijft zit er bij mij ook in ja.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:21:25 #213
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59396257
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:00 schreef YPPY het volgende:
Ik begrijp niet helemaal wat je (jullie) bedoelt denk ik
pi_59396306
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:21 schreef Koosje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat er ook nog een middenweg is
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:27:56 #215
14746 k_i_m
pi_59396421
Dat het af en toe ook wel eens lekker is als de andere helft de zorg voor het kind even helemaal overneemt, zodat je tijd hebt om wat voor jezelf te doen. Lang onder de douche staan, een tukkie tussen de middag, een keer vroeg naar bed, een boek lezen, etc. Daar hoef je je kind niet voor uit logeren te doen, maar dat is wel even lekker -als je daar behoefte aan hebt dan- .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:29:38 #216
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59396464

Dan ben ik het daar helemaal mee eens!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:34:30 #217
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59396568
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:10 schreef bixister het volgende:
BE, voor alle duidelijkheid: ik bedoelde er niks verwijtends mee hoor, wilde alleen mijn begrip voor YPPY's gevoel uitdrukken. en ik ben die eerste tijd juist ook vrijwel niet zonder kinder(en) geweest (eigenlijk nog steeds vrij weinig), en had daar in eerste instantie ook weinig behoefte aan. altijd het gevoel dat ik eigenlijk 't best weet wat ze nodig hebben, etc. etc., enige controlfreakerigheid is mij sowieso nooit helemaal vreemd geweest . juist daarin schuilt denk ik wel een beetje het gevaar van 'jezelf verliezen' in het moederschap. dat je zó alleen nog moeder bent, dat je ongemerkt juist wat minder gemakkelijk 'bij jezelf blijft'. nog steeds heb ik er moeite mee om ze uit logeren te laten gaan. de keren dat dat gebeurd is zijn ook op 1 hand te tellen . maar als ik eens een dag of avond niet de zorg voor ze heb kan ik daar wel enorm van genieten, en voelen hoe belangrijk dat ook is om alles goed in evenwicht te houden.
hoeveel kantjes had de handleiding voor Piet ook alweer?
Saartje
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:39:29 #218
14746 k_i_m
pi_59396700
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:34 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

hoeveel kantjes had de handleiding voor Piet ook alweer?
je pmbox is vol .
In my life
Why do I smile
pi_59396795
4.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:04:46 #220
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59397159
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:21 schreef Koosje het volgende:

[..]

Vooral dat wat Kim ook schrijft. Het feit dat ik zo geniet van het 'even zonder kind' betekent niet dat ik heel vaak zonder Anna ben. Juist niet. Misschien daarom ook dat die enkele keer zo fijn is. Het zelf kunnen douchen is echt heerlijk. Soms, als ik iets later kan gaan werken breng ik haar naar het kdv en ga ik dan terug naar huis om een kwartier (wowie!) onder de douche te gaan staan. Gewoon rustig en niet hoeven opletten. Of als ze slaapt een half uurtje buiten in de zon gaan zitten. Of boodschappen doen als mijn moeder op bezoek is. Die vindt het prachtig om met Anna alleen te zijn en ik vind het handig om niet 5 keer zo lang te lopen over het stukje naar de supermarkt.
*OUD heilige*
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:24:29 #221
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59397554
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

je pmbox is vol .
ik kan weggooien wat ik wil maar hij wil niet meer leeg blijft op 100% staan
Saartje
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:25:37 #222
14746 k_i_m
pi_59397573
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:24 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

ik kan weggooien wat ik wil maar hij wil niet meer leeg blijft op 100% staan
en als je je verwijderde items leegmaakt?
In my life
Why do I smile
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:32:01 #223
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59397719
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:25 schreef k_i_m het volgende:

[..]

en als je je verwijderde items leegmaakt?
Saartje
pi_59397764
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:57:57 #225
14746 k_i_m
pi_59398282
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:32 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Dat is dan 10 euro .
In my life
Why do I smile
  zondag 15 juni 2008 @ 00:06:12 #226
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59398450
De eerste jaren met mijn kinderen had ik ook weinig behoefte om iets voor mezelf te gaan doen (als in, een dag weg ofzo).

Na 6 jaar moederschap vind ik het echt heerlijk om een dag naar de sauna/met vriendinnen weg/ zelfs een paar dagen naar mijn vriendin in het buitenland.

Hoe lief ik mijn kinderen ook vind, zelfs op vakantie blijft het zorgen (al is het dan wel meer verdeeld) doorgaan. Misschien scheelt het ook dat ik niet werk, en dus weinig momenten zonder kinderen ben.

Maar een dag sauna , heerlijk! Alleen maar hoeven na te denken over waar ik nu weer eens in zal gaan, wat ik zal gaan eten, en vooral niemand die Mamamamamamama, roept.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59401209
Ik heb er nooit zo'n moeite mee gehad om de kinderen uit logeren te laten gaan.
Wel alleen bij mijn ouders.

Ik moest bij beide kinderen ook weer aan het werk toen ze 12 weken waren en mijn ouders passen 2 dagen per week op. Ze brengen de oudste dan naar school en halen hem ook weer.

Wij gaan af en toe een weekendje weg (antwerpen of brussel) met z'n tweeen en dan zijn ze ook bij mijn ouders. Of als we naar een concert of theater gaan blijven ze ook een nachtje daar.

We hebben er geen problemen mee. Het is er vertrouwd en de kinderen voelen zich er thuis.

Damon gaat dit jaar voor het eerst een paar dagen bij mijn broer logeren. Hij woont hier 250 km vandaan.
Dit vinden we wel een beetje moeilijk. Hij vroeg dit vorig jaar ook al maar toen waren we er nog niet klaar voor (Damon heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing die mijn broer niet kent ook al denkt hij van wel )
Dit jaar moeten we er toch maar doorheen en hem laten gaan (hij wil zelf uiteraard ook).
  zondag 15 juni 2008 @ 09:27:39 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59401291
Ik blijf het moeilijk vinden om mijn kinderen uit te besteden. Job is moeilijk en bewerkelijk, dus ook niet makkelijk uit te besteden. Zelfs bij mijn ouders zou ik Job niet graag laten logeren. En een oppas regel ik alleen op een tijdstip dat Job al slaapt of in ieder geval al op bed ligt.

Een avondje uit eten samen komt dus nauwelijks voor en een weekendje weg samen al helemaal niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_59401309
Ik besef wel dat we geluk hebben met mijn ouders. Zonder hen zou het niet gaan zoals het nu gaat natuurlijk.
Damon is ook moeilijk maar mijn ouders passen al op hem sinds hij 3 maanden is dus kennen hem goed en weten hoe hij is.
  zondag 15 juni 2008 @ 09:32:46 #230
640 snoopy
peanuts
pi_59401315
Dat lijkt me dan helemaal moeilijk Livelink, dat je wel zou willen maar niet kan
  zondag 15 juni 2008 @ 10:20:33 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59401665
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:06 schreef k_i_m het volgende:
je wil mijn benen ook echt niet zien
gelukkig vind ik het ook gewoon veel minder belangrijk of mn benen nou geschoren zijn of niet ik draag toch alleen maar broeken tot aan mn voeten, dus dat scheelt.

ik vind het ook heerlijk om een keer een dagje te gaan winkelen of 's avonds naar een feestje bij vriendinnen.
heerlijk om me even geen moeder te voelen! en natuurlijk kijk ik toch elk half uur op mn telefoon of ik niet toevallig heel hard nodig ben maar dan nog. even weer lekker niet alleen maar denken aan mn kind. (alleen zijn er dan wel altijd mensen die vragen naar max )
net als dat ik het heel lekker vind als ik met een vriendin én met max de stad in ben, dat die vriendin dan achter de buggy loopt. even lekker los lopen!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 15 juni 2008 @ 10:54:13 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59402035
Ik heb er helemaal geen problemen mee Sasha ergens achter te laten. Hij is zo'n allemansvriendje, dat gaat altijd wel goed.
Het is alleen zo dat ik het gewoon zelf veel te leuk vind!

De laatste weken is hij regelmatig even een uurtje bij een vriendin geweest als ik een wedstrijd had en F. nog niet thuis was en ook naar het kdv doet me heel weinig, maar ik ben wel heel blij als ik hem weer kan gaan halen. Gewoon omdat het zo leuk is.

Ik verheug me ook echt heel erg op de vakantie, lekker 2 weken alle dagen met z'n drietjes. Nou ja, 1 week, de 2e week zijn er nog een berg vrienden bij.
  zondag 15 juni 2008 @ 11:06:26 #233
37150 livelink
pi_59402182
Volgens mij is Sasha echt een heerlijk ventje, BE
En jij komt over als een echt relaxte moeder . Leuk om te lezen.

Ik zou misschien zelf ook wat relaxter moeten zijn, want veel problemen bestaan natuurlijk voornamelijk in mijn hoofd.
pi_59402197
Heb ik ook, BE. Ik verheug me ook erg op de vakantie.

We gaan in juli weer een week naar de Ardennen. In een huis in "the middle of nowhere" met veel bos en grond eromheen (en een prive zwembad dus we hopen op mooi weer)

Alleen wij vieren.

Heerlijk!
  zondag 15 juni 2008 @ 11:11:17 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59402249
Eli is supermakkelijk. Nu wat eenkennig, dus wordt het oppassen wat moeilijker, maar verder heb ik er geen problemen mee om hem uit te besteden indien nodig. Maar zeker niet structureel (buiten werkuren overdag, bedoel ik dan). Er is sprake van dat PR mss een tijdje een dag per week niet thuis slaapt, maar dat gaan we dan wel zo doen dat er geen oppas nodig is. Dat gaat me dan weer wel te ver.

En idd, even voor jezelf wat doen, zonder kind, is ook echt heerlijk. Vooral als je weet dat je kind in goede handen is, kan ik er echt even van genieten.

BE, wat voor wedstrijd had je?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59402250
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:06 schreef livelink het volgende:
Ik zou misschien zelf ook wat relaxter moeten zijn, want veel problemen bestaan natuurlijk voornamelijk in mijn hoofd.
Dat wilde ik eigenlijk toenstraks zeggen, nav je post maar ik durfde niet goed...

ik ken jou en je situatie natuurlijk niet en ik wilde je niet voor het hoofd stoten

Maar veel dingen moet je gewoon loslaten, zo van, hey..who cares.
Have a litlle faith, het komt wel goed...
  zondag 15 juni 2008 @ 11:12:09 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59402262
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:06 schreef livelink het volgende:
Volgens mij is Sasha echt een heerlijk ventje, BE
En jij komt over als een echt relaxte moeder . Leuk om te lezen.

Dat eerste kreeg ik van de week van een vriendin te horen die ik al 5 jaar niet had gezien. Dat ik een heel relaxte moeder met een heel relaxt jongetje was.

En dan kom ik gelijk bij jouw laatste zin, ik denk dat dat 'in je hoofd' wel heel erg meevalt hoor. De dingen versterken elkaar gewoon enorm.
Sasha heeft nooit echt gehuild, geen krampjes, geen dingen, vrijwel gelijk de nacht doorslapen. En dan is het natuurlijk heel makkelijk om als ouder ook heel erg relaxt te zijn.
De keren dat hij namelijk net ietsje minder in zijn hummetje was merkte ik wel dat ik gelijk wat nerveuzer, of hoe zeg je dat, zorgelijker was. Je wil gewoon heel graag dat het goed gaat met je kindje.
Het trekt allemaal een wissel op elkaar en de dingen versterken elkaar enorm.

Ik snap heel goed dat je een kindje wat heel veel huilt en die bijvoorbeeld moeilijk in slaap komt veel minder makkelijk aan een ander over laat.

Davinia, het zijn softbalwedstrijden, we hebben er deze maand nogal veel, 2 in de week zo ongeveer! Wel goed voor de lijn en de conditie.
En we spelen dus voornamelijk door de weeks 's avonds, vandaar.
  zondag 15 juni 2008 @ 12:05:25 #238
37150 livelink
pi_59403170
Het versterkt natuurlijk ook de andere kant op, Brighteyes. Als jij ontspannen bent, zal Sasha ook ontspannen zijn. Dus geef jezelf de credits die je verdient.

Lily, ik weet het allemaal wel, maar de praktijk is weerbarstig. Afgelopen weekend zijn we met mijn hele familie een weekendje weggeweest omdat mijn ouders 45 jaar getrouwd waren. Ik zag er vooraf niet eens heel erg tegenop, omdat het de laatste tijd wel wat beter ging met Job. Maar zondag ging het toch weer helemaal mis. En ik kon met de beste wil van de wereld niet meer ontspannen blijven. Stress tot in mijn tenen. Terwijl Job alweer helemaal lekker aan het spelen was op het strand, zat ik nog alleen in het appartement te vechten tegen de tranen.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 15-06-2008 20:48:59 ]
pi_59403645
Hier logeert Kim alleen bij mijn ouders. Verder nog nergens. Ja een keer bij vrienden, maar daar waren wij ook bij.
En oppassen ook alleen bij mijn ouders.
Mijn schoonouders waren hier laatst en toen zeiden ze nog dat ze wel een keer op Kim wilden passen en dat ze ook mag slapen. Maar ik durf dat niet. Omdat ze ze niet zo vaak ziet en dan ook nog slapen. Het is een dik uur rijden en wij hebben zelf geen auto. Dus als er wat is, moeten we eerst een auto regelen en dan nog een uur rijden.
  zondag 15 juni 2008 @ 12:43:23 #240
37150 livelink
pi_59403956
En net kwam de juffrouw van Job onverwachts langs om te vertellen dat het afgelopen week weer niet zo goed ging en dat het met name vrijdag hopeloos was. Goed dat ze langskomt en zich betrokken toont, maar het helpt mij niet om ontspannen met Job's problemen om te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')