En zeggen opa en oma er dan niks van? Ik kan me voorstellen dat het na alles wat er gebeurd is moeilijk is om er wat van te zeggen en het klopt ook wel dat ieder recht heeft op zijn eigen opvoedmethoden, maar naar mijn idee ga je écht je boekje niet te buiten als je op zo'n moment je mond open doet.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Je kunt je er niet mee bemoeien, maar het was vreselijk om mee te maken
Mee eens...arm kind...je moet het maar net (verkeerd) treffen met zulke ouders zegquote:Op zondag 15 juni 2008 21:55 schreef Sugar het volgende:
Poeh, dat zou me echt zo tegen de borst stuiten. Als ze dat al doen in het 'openbaar', wat gebeurt er dan achter gesloten deuren? Misschien denk ik te dramatisch, hoor, maar ik vind het best schrikken als mensen zo met een kind omgaan. Ik zou je nichtje heel graag willen beschermen tegen ouders die zo doen. Waar leert zij dat mensen veilig zijn, van wie krijgt ze wel die steun?
Oma, oom en tante laten het gebeuren, dus het zal zo horen? Zal mijn schuld wel zijn?
Ik begrijp de drempel best, Karin, echt. Maar ik moet dit toch hier neerzetten.
Nee hoor, dat is niet te dramatisch. Dat denk ik ook altijd.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:55 schreef Sugar het volgende:
Poeh, dat zou me echt zo tegen de borst stuiten. Als ze dat al doen in het 'openbaar', wat gebeurt er dan achter gesloten deuren? Misschien denk ik te dramatisch,
Zo hadden wij met koninginnedag bedacht dat Lilah bij mijn ouders zou blijven slapen, zodat wij even een avondje met elkaar zouden hebben, dat we ook niet op een biertje meer of minder hoefden te kijken. Toen puntje bij paaltje kwam vonden we het eigenlijk toch niet nodig en hebben we de teleurgestelde oma afgebeldquote:Op zondag 15 juni 2008 22:01 schreef Lishe het volgende:
En over logeren.... Tijdens ons weekendje weg vorig jaar... kwamen lief en ik tot de conclusie dat het als ouder nooit meer goed is. In ons dagelijks leven zijn er genoeg momenten dat ik denk: Oma, kom ze alsjeblieft even halen, ik ben op. Maar als ze dan daadwerkelijk een dag of nacht weg zijn Lena gaat binnenkort voor het eerst echt logeren, bij mijn tante dan wil ik zo snel mogelijk weer terug, hoezeer ik ook geniet van die momenten. Dubbel is het, vind ik.
Weet je, ik heb altijd zoiets van: de eigen familie kan beter wat zeggen dan de 'koude' kant, maar als die allemaal hun mond dichthouden... het gaat wel om het welzijn van een klein meiske voor wie verder misschien niemand opkomt. Mensen die het zien en denken: het is zo moeilijk om er iets van te zeggen, laat dat '...' maar doen. Maar als niemand zijn mond open trekt... je kunt anders ook advies vragen bij bijv. het consultatiebureau of het AMK? Je hoeft niet perse meteen namen te noemen, maar zij kunnen misschien wel helpen je gevoel en ervaring te duiden.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
(weet je, ik was een maand of 4 geleden ook al de boeman, doordat ik wel ergens iets van zei....ik wil gewoon niet weer de klos zijn....)
achterop de brief staat de optie 'ben net bevallen, bevallingsdatum...'quote:Op maandag 16 juni 2008 11:04 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb een oproep gekregen voor het bevolkings onderzoek (uitstrijkje). Maar in de bijgesloten folder stond dat als je zwanger was je tot 6 maanden na de bevalling dit niet hoefde te doen. Maar wel met de nadruk op zwanger ZIJN op het moment van het ontvangen van de uitnodiging. Nu ben ik dus niet meer zwanger, maar het is ook geen 6 maanden geleden. Moet ik het gewoon terugsturen voor een nieuwe afspraak?
Ik weet dat ik de dokter moet bellen, maar die is per dag maar 2 uur bereikbaar. Iemand ervaring??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |