want?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:04 schreef Buschetta het volgende:
Over 50 jaar kijken ze je raar aan (hopelijk) als je wel een rijbewijs hebt
Herkenbaar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:05 schreef Sebasser het volgende:
Toevallig de sigaretten aangeraakt voor je 18de?
Vlietuig, busreis..... mogelijkheden te overquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:08 schreef Ooster het volgende:
...maar hoe moet je dan gezellig op vakantie/kamperen?
best relevant lijkt me
Volgens mij gebruikte ik het woordje 'gezellig' in mij postquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:09 schreef Rekkie het volgende:
Vlietuig, busreis..... mogelijkheden te over
Hoezo?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef Ooster het volgende:
[..]
Volgens mij gebruikte ik het woordje 'gezellig' in mij post
Gezellig op vakantie gaan en kamperen kan ook zonder auto.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef Ooster het volgende:
[..]
Volgens mij gebruikte ik het woordje 'gezellig' in mij post
Ja na mn 75ste als ik slecht ter been ben lijkt me dat wel vervelend inderdaad.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Kan me best voorstellen dat het voor iemand een afknapper is eigenlijk. Ga je voor het eerst samen uit, komt hij je op de fiets halen. Sorry, maar na een bepaalde leeftijd heb je daar gewoon geen zin meer in.
Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Kan me best voorstellen dat het voor iemand een afknapper is eigenlijk. Ga je voor het eerst samen uit, komt hij je op de fiets halen. Sorry, maar na een bepaalde leeftijd heb je daar gewoon geen zin meer in.
Fiets, wandelvakantie, trein, busreis, vliegtuig.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:08 schreef Ooster het volgende:
...maar hoe moet je dan gezellig op vakantie/kamperen?
best relevant lijkt me
Een 1 persoonsbed vind ik opzich wel een beetje afknapper hoor.. maar dat is puur uit comfort belangenquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:16 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb ooit een gesprek gehad met een grietje in de kroeg die vroeg of ik nog thuis woonde (nee, was geloof ik een pluspunt), of ik een 2 persoonsbed had (toen niet, was minpunt), of ik een rijbewijs had, een auto had, etc. etc. op een gegeven moment had ik echt zoiets van sjeez, zout ff op hey. Vrouwen die kicken op eigendom. Laag volk is dat.
Euhm ja geen tweeperoonsbed is dan weer wel een enorm nadeel. Noem me laag volk, maar ik wil gewoon comfortabel kunnen blijven slapen na het neuken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:16 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb ooit een gesprek gehad met een grietje in de kroeg die vroeg of ik nog thuis woonde (nee, was geloof ik een pluspunt), of ik een 2 persoonsbed had (toen niet, was minpunt), of ik een rijbewijs had, een auto had, etc. etc. op een gegeven moment had ik echt zoiets van sjeez, zout ff op hey. Vrouwen die kicken op eigendom. Laag volk is dat.
Ik vind het gezellig om met z'n tweeën in de auto op zoek te gaan naar een stille camping zonder dat je van te voren weet waar je terecht komt. 's ochtends even met de auto brood halen in het dorp enz.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:15 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Hoezo?
Vind je 14 uur in een te krappe en stinkende bus met 40 graden niet gezellig dan?
Ga je toch in een hotel maffenquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:17 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Een 1 persoonsbed vind ik opzich wel een beetje afknapper hoor.. maar dat is puur uit comfort belangen
Omdat je ook wel eens naar een andere stad, dorp, gehucht wilt waar het OV minder goed is?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:19 schreef Vampier het volgende:
Waarom heb je in NL eigenlijk een rijbewijs nodig als je in de stad woont?
Het is niet zo'n afknapper van, laat dan maar zitten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef bleiblei het volgende:
Ga je toch in een hotel maffen.
Vind het maar flauwekul hoor. Ja, het is niet ideaal geen 2 persoonsbed, net als dat het niet ideaal is als je met je druipende lul uit der komt en der pa achter je staat maar hey. Een reden om af te knappen op iemand?.
ja, als jij godverdomme 65 bent idd , een 18 jarig kutje heeft de laatste keer dat ik keek gewoon 2 perfect gevormde benen die prima kunnen fietsen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Zonder rijbewijs ben je niks?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb sinds m'n 18e al m'n rijbewijs. Op 3-4 lessen na helemaal zelf betaald terwijl ik wat langer over m'n VWO deed. Zonder rijbewijs ben je niks manVoor mij is het ook een afknapper als een meisje geen rijbewijs heeft. Zegt toch heel wat over een persoon, en dat is voor mij negatief.
Wat zegt dat dan?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb sinds m'n 18e al m'n rijbewijs. Op 3-4 lessen na helemaal zelf betaald terwijl ik wat langer over m'n VWO deed. Zonder rijbewijs ben je niks manVoor mij is het ook een afknapper als een meisje geen rijbewijs heeft. Zegt toch heel wat over een persoon, en dat is voor mij negatief.
En welke leeftijd is dat?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Misschien omdat je niet je hele leven in die ene stad wilt blijven hangen? En misschien omdat je daarvoor dan weer niet afhankelijk wil zijn van het openbaar vervoer?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:19 schreef Vampier het volgende:
Waarom heb je in NL eigenlijk een rijbewijs nodig als je in de stad woont?
Een man van 30 die nog thuis woont en alleen een eenpersoonsbed heeft is inderdaad een goede reden om af te knappen, ja. Vind je dat nou echt vreemd?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef bleiblei het volgende:
Vind het maar flauwekul hoor. Ja, het is niet ideaal geen 2 persoonsbed, net als dat het niet ideaal is als je met je druipende lul uit der komt en der pa achter je staat maar hey. Een reden om af te knappen op iemand?.
En jij bent zelf 15? Ja, dan is het nog leuk om met je kalverliefde rond te crossen op de fiets inderdaad.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Okee, als je bang bent dat je heup breekt als je van die fiets af valt ben je idd er te oud voor. Tot die tijd is dat juist hartstikke tof.
In kan me de laatste keer dat ik een vrouw opgehaald heb op een date niet heugen. Maar goed, ik woon dan ook in een grote stad en niet in een amerikaanse tienerfilm.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Wat zegt het dan over die persoon?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik ben 25, heb een auto, een rijbewijs EN een vriendin.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:29 schreef mirannie het volgende:
[..]
En jij bent zelf 15? Ja, dan is het nog leuk om met je kalverliefde rond te crossen op de fiets inderdaad.
Een rijbewijs is gewoon een stukje onafhankelijkheid en mensen die roepen dat ze het net niet nodig hebben, zijn in mijn ogen niet onafhankelijk genoeg, en dat is nou juist waar ik op afknap.
offtopic!quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef Zulon het volgende:
Ik ben een jongen van 24 en heb nog geen rijbewijs. Niet iedereen krijgt namelijk rijlessen betaald door hun ouders, bovendien studeer ik nog en kan ik me voorlopig toch geen auto veroorloven,
Ten eerste hebben we het hier nergens over een kerel van 30quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:31 schreef releaze het volgende:
een kerel van 30 die nog thuiswoont is een afknapper van het sterkste soort bij mij. Gemakszucht, afhankelijkheid, geeft mij niet echt het idee dat ie zo'n wijde wereld intrekker is. en doorgaans hebben ze ook nog nooit een echt serieuze relatie gehad, tenzij ze nu weer even bij hun ouders wonen omdat de relatie kapot is, hypotheek te hoog voor in je eentje, en je op de wachtlijst staat voor huren. dat is het eeeenige excuus.
Het gaat er hier toch niet om of je nooit op een fiets zit ja dan te nee? De vraag was of het een afknapper is of TS-er geen rijbewijs heeft. Ik kan me dat wel een beetje voorstellen. Ik heb een zelf ooit een rijbewijs gehaald om af en toe lekker te rijden en vrij te zijn maar doe het praktisch nooit.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ben 25, heb een auto, een rijbewijs EN een vriendin.
Toch vind ik het gezelliger oldskool lekker met de fiets en een vriendin die me goed vasthoudt dan lafjes in de auto met 3m meter er tussen en je moeten concentreren op het verkeer.
vanaf je 13de kan je volgens mij al een folderwijk lopen hoor.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:34 schreef rival het volgende:
[..]
offtopic!
nee klopt, sommige denken daar al aan wanneer ze 15 zijn en dan beginnen ze met sparen. sparen van je krantje lopen wat natuurlijk al GEEN geld verdiend.
je kan legaal werken vanaf je 15e (sommige werkten al wat eerder)
dus in die 9 jaar kon jij nog geen geld voor een rijbewijs sparen? ok.
/offtopic
ontopic: natuurlijk knapt dat af als je als 24 jarige nog niks voor elkaar hebt
Ik heb het wel over een kerel van dertig omdat het zeer onwaarschijnlijk is dat ik op iemand val die jonger is dan dat. Dus als ik voor mezelf moet aangeven hoe erg ik geen rijbewijs of geen tweepersoonsbed vind, dan heb ik het over een dertiger.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:35 schreef bleiblei het volgende:
Ten eerste hebben we het hier nergens over een kerel van 30.
Ten tweede, als het een ontzettend lieve, zorgzame, lekkere, gespierde, rijke kerel is die ook nog eens erg goed en een tikkeltje dominant in bed is..... Laat jij het afhangen van "je woont nog thuis in een 1persoonsbed"?
Beetje dom.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
dan lafjes in de auto met 3m meter er tussen en je moeten concentreren op het verkeer.
Als je zo oppervlakkig bent dat een rijbewijs je voldoende zegt over de persoon (geldt voor mannen en vrouwen!!!), of dat je als vrouw je benen spreidt voor een auto, zou ik TS aanraden om toch zeker voor een persoon met een beetje diepgang en minder materialisme te kiezen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:29 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
In kan me de laatste keer dat ik een vrouw opgehaald heb op een date niet heugen. Maar goed, ik woon dan ook in een grote stad en niet in een amerikaanse tienerfilm.
Waarom wordt er automatisch van uitgegaan dat het gaat om materialisme? Ik vind een rijbewijs en auto gewoon een stukje onafhankelijkheid. Maakt mij echt geen drol uit wat voor auto dat dan is, als ie maar rijdt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:40 schreef mgerben het volgende:
[..]
Als je zo oppervlakkig bent dat een rijbewijs je voldoende zegt over de persoon (geldt voor mannen en vrouwen!!!), of dat je als vrouw je benen spreidt voor een auto, zou ik TS aanraden om toch zeker voor een persoon met een beetje diepgang en minder materialisme te kiezen.
Het is wel waar dat een rijbewijs je onafhankelijkheid sterk vergroot. Maar om iemand daarom nou af te schrijven... Maar goed, ik ben een man en in bezit van een rijbewijs, dus wellicht dat ik niet de juiste persoon ben om hierover te oordelen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:43 schreef mirannie het volgende:
[..]
Waarom wordt er automatisch van uitgegaan dat het gaat om materialisme? Ik vind een rijbewijs en auto gewoon een stukje onafhankelijkheid. Maakt mij echt geen drol uit wat voor auto dat dan is, als ie maar rijdt.
een persoonsbed vind ik nieteens zo erg, maar ik heb zo mn fair share aan 30+ers die nog thuiswoonden gehad. trust me, die gasten zijn NIET dminant in bed, nieteens een tikkeltje. Wel erg lief en zorgzaam, dat wel, maar ik zoek iemand met doorzettingsvermogen, iemand die vaardigheden heeft om z'n dromen uit te laten komen, iemand met drive om de wereld te zien, iemand die houdt van verandering en de touwtjes van zijn eigen leven goed in handen heeft. Zo ben ik zelf namelijk ook, en die energie in een relatie is heerlijk. Dingen doen, bezig blijven, jezelf ontwikkelen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ten eerste hebben we het hier nergens over een kerel van 30.
Ten tweede, als het een ontzettend lieve, zorgzame, lekkere, gespierde, rijke kerel is die ook nog eens erg goed en een tikkeltje dominant in bed is..... Laat jij het afhangen van "je woont nog thuis in een 1persoonsbed"?
Beetje dom.
Ik kom overal waar jij komt en waarschijnlijk in de helft van de tijd, je woont in Nederland... Niet in Amerika waar 4 uur reizen heel gewoon is, amper files, benzine gratis is en je een rijbewijs al op je 16de kan halen. In Hilversum ben je met de auto al een uur bezig om Hilversum uit te komen, net zoals Amsterdam en elke ander groot dorp. Hier heb je files, drempels, spelende kutkinderen op je weg, fietsers... Elk mogelijke hindernis, zelfs bejaarden in scootmobiels worden maar op de weg toegelaten om er speciaal voor te zorgen dat een auto in Nederland 1 uur doet over een stukje wat je in 5 minuten kan lopen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:43 schreef mirannie het volgende:
[..]
Waarom wordt er automatisch van uitgegaan dat het gaat om materialisme? Ik vind een rijbewijs en auto gewoon een stukje onafhankelijkheid. Maakt mij echt geen drol uit wat voor auto dat dan is, als ie maar rijdt.
Wat mij betreft: auto is dus geen criterium om iemand op af te rekenen, meer gewoon een algemene teleurstelling als beide die niet hebben. Wat het bed betreft, ik vind het belangrijk om alletwee gewoon een tweepersoonsbed te hebben zodat het niet zo is dat de één alleen maar bij de ander kan blijven logeren en nooit andersom. Ervaring mee, en dat veroorzaakt een ietwat scheve relatie in mijn geval.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:28 schreef SuperMocio het volgende:
Ik volg het een en ander niet. Als je zelf al een 2 persoonsbed hebt en een auto, wat boeit het dan dat je partner er geen heeft? Als je zelf geen auto en 2 persoonsbed hebt maar andere mensen daar wel op afrekent wat zegt dat dan over jou en je eigen 'onafhankelijkheid'? Daarnaast vind ik thuiswonen op je 30e nogal wat meer over iemands karakter zeggen dan automobielloos zijn.
lol, de droom van bijna iedere man volledig tot de grond toe afgebrand.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik kom overal waar jij komt en waarschijnlijk in de helft van de tijd, je woont in Nederland... Niet in Amerika waar 4 uur reizen heel gewoon is, amper files, benzine gratis is en je een rijbewijs al op je 16de kan halen. In Hilversum ben je met de auto al een uur bezig om Hilversum uit te komen, net zoals Amsterdam en elke ander groot dorp. Hier heb je files, drempels, spelende kutkinderen op je weg, fietsers... Elk mogelijke hindernis, zelfs bejaarden in scootmobiels worden maar op de weg toegelaten om er speciaal voor te zorgen dat een auto in Nederland 1 uur doet over een stukje wat je in 5 minuten kan lopen.
In Nederland kan je alles binnen 2 uur bereiken met de OV/Taxi/tram/metro/fiets en voeten, en zo niet: Dan wil je er niet dood gevonden worden.
Daarnaast is het wel of niet aangaan van een relatie op basis van wel / niet rijbewijs oppervlakkig als de klere, in plaats van eens naar het totaal pakket te kijken en niet op 1 klein dingetje. Kijk je of iemand wel of niet mag toeteren op de openbare weg. Nee daar heb je veel aan: Ja Henk is een totale klootzak vergeleken met Richard, maar hij heeft wel een rijbewijs!![]()
En dat vrijheid is ook de grootste onzin natuurlijk, je slaapt niet ineens onder de sterrenhemel en rijd niet met je paardje over de prairie zonder verantwoording te hoeven af leggen aan alles en iedereen...
Ik vind het eerder een beperking van je vrijheid: Je moet je aan regeltjes houden en zelfs op 5km te hard krijg je 20 euro boete, elk jaar je autotje testen (wat geld kost), je bezine betalen (wat geld kost), voor alles moet je geld neerleggen... Het is geen vrijheid dat elke mogelijke euro uit je getrokken word alsof je een melkkoe bent...
En je kan niet zeggen: Hoppah! Ik duik het weiland in van deze voor mij totaal onbekende boer en jaag lekker achter zijn koetjes aan in mijn gepimpte Lada. Nee je volgt elke keer een vastgestelde route, het enige wat je zelf mag doen is de bestemming bepalen en vertrektijd bepalen.Nee, echte vrijheid.
Laat ik nou toevallig in Hilversum wonen en altijd binnen 10 minuten de stad uit zijn. En een tijdje in hartje centrum Amsterdam gewerkt, en ook altijd binnen 10 minuten op de snelweg.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:34 schreef Aneurism het volgende:
In Hilversum ben je met de auto al een uur bezig om Hilversum uit te komen, net zoals Amsterdam en elke ander groot dorp.
Waar heb ik gezegd dat ik ga daten met een klootzak alleen omdat ie een rijbewijs heeft? Er wordt hier gevraagd of je er op afknapt als iemand geen rijbewijs heeft en mijn antwoord is ja. Wat dus niet automatisch betekent dat ik elke willekeurige man met rijbewijs wel wil.quote:Daarnaast is het wel of niet aangaan van een relatie op basis van wel / niet rijbewijs oppervlakkig als de klere, in plaats van eens naar het totaal pakket te kijken en niet op 1 klein dingetje. Kijk je of iemand wel of niet mag toeteren op de openbare weg. Nee daar heb je veel aan: Ja Henk is een totale klootzak vergeleken met Richard, maar hij heeft wel een rijbewijs!![]()
Ben het wel eens met wat je hier schrijft, maar dan nog is het niet al te moeilijk om een tijdje in de relatie zo'n bed te fixen. Bottom line is dat ik niet iemand zou laten lopen om wat voor meubels zij in haar huis heeft staan. Ergo: een eenpersoonsbed is voor mij geen afknapper, hooguit een onhandigheidje (waar wel een mouw aan te passen valt).quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:36 schreef As_33 het volgende:
[..]
ik vind het belangrijk om alletwee gewoon een tweepersoonsbed te hebben zodat het niet zo is dat de één alleen maar bij de ander kan blijven logeren en nooit andersom. Ervaring mee, en dat veroorzaakt een ietwat scheve relatie in mijn geval.
Die vrouwen die dit soort dingen eisen zijn zelf zeer afhankelijk... Vandaar ook dat het de meeste mannen een worst zal zijn, gezien mannen van nature veel onafhankelijker zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:28 schreef SuperMocio het volgende:
Ik volg het een en ander niet. Als je zelf al een 2 persoonsbed hebt en een auto, wat boeit het dan dat je partner er geen heeft? Als je zelf geen auto en 2 persoonsbed hebt maar andere mensen daar wel op afrekent wat zegt dat dan over jou en je eigen 'onafhankelijkheid'? Daarnaast vind ik thuiswonen op je 30e nogal wat meer over iemands karakter zeggen dan automobielloos zijn.
Gaat hij uit kan hij niet drinken watn hij moet rijden...quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Hier kan ik het deels mee eens zijn. Dat autorijden echt iets mannelijks is.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:29 schreef Amokzaaier het volgende:
Autorijden is gewoon een macho bezigheid. gasten die op hun 24e nog geen rijbewijs hebben zijn nerds/bang/lelijk/gay, meestal een combinatie.
dude krijg meer de indruk dat je een beetje gefrustreerd bent omdat je zelf geen auto en alles eromheen kan betalenquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik kom overal waar jij komt en waarschijnlijk in de helft van de tijd, je woont in Nederland... Niet in Amerika waar 4 uur reizen heel gewoon is, amper files, benzine gratis is en je een rijbewijs al op je 16de kan halen. In Hilversum ben je met de auto al een uur bezig om Hilversum uit te komen, net zoals Amsterdam en elke ander groot dorp. Hier heb je files, drempels, spelende kutkinderen op je weg, fietsers... Elk mogelijke hindernis, zelfs bejaarden in scootmobiels worden maar op de weg toegelaten om er speciaal voor te zorgen dat een auto in Nederland 1 uur doet over een stukje wat je in 5 minuten kan lopen.
In Nederland kan je alles binnen 2 uur bereiken met de OV/Taxi/tram/metro/fiets en voeten, en zo niet: Dan wil je er niet dood gevonden worden.
Daarnaast is het wel of niet aangaan van een relatie op basis van wel / niet rijbewijs oppervlakkig als de klere, in plaats van eens naar het totaal pakket te kijken en niet op 1 klein dingetje. Kijk je of iemand wel of niet mag toeteren op de openbare weg. Nee daar heb je veel aan: Ja Henk is een totale klootzak vergeleken met Richard, maar hij heeft wel een rijbewijs!![]()
En dat vrijheid is ook de grootste onzin natuurlijk, je slaapt niet ineens onder de sterrenhemel en rijd niet met je paardje over de prairie zonder verantwoording te hoeven af leggen aan alles en iedereen...
Ik vind het eerder een beperking van je vrijheid: Je moet je aan regeltjes houden en zelfs op 5km te hard krijg je 20 euro boete, elk jaar je autotje testen (wat geld kost), je bezine betalen (wat geld kost), voor alles moet je geld neerleggen... Het is geen vrijheid dat elke mogelijke euro uit je getrokken word alsof je een melkkoe bent...
En je kan niet zeggen: Hoppah! Ik duik het weiland in van deze voor mij totaal onbekende boer en jaag lekker achter zijn koetjes aan in mijn gepimpte Lada. Nee je volgt elke keer een vastgestelde route, het enige wat je zelf mag doen is de bestemming bepalen en vertrektijd bepalen.Nee, echte vrijheid.
En hij woont tot zn 30e thuisquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:07 schreef Copycat het volgende:
Mijn beste vriend is rijbewijsloos, woont in een gehucht in Italië, heeft een baan waarvoor hij de hele wereld afreist en thuis rijdt hij lekker op z'n scootertje. Hij heeft wel eens lessen gehad, maar hij en auto's besturen, is gewoon geen goede combi.
En is ie hier, dan chauffeur ik 'm graag.
Voor mij is het niet hebben van een rijbewijs iig geen afknapper.
Da's natuurlijk niet eerlijk, we 'kennen' jou al. Natuurlijk willen alle vrouwen op fok met je daten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
Even testen hoor.
Hoi, ik ben 45, woon nog bij mijn moeder (ze kan lekker koken), ik heb geen rijbewijs (toch niet nodig want ik heb een uitkering).
Wie wil er met me daten?
Het is niet de woning waar je dan op afgerekend wordt, maar het feit dat er ook nog andere mensen wonen waar je niet bij ieder bezoek mee geconfronteerd wil worden. Schoonouders zijn wel leuk hoor, die van mij tenminste, maar laat het alsjeblieft bij één keertje in de maand of zo blijven, en niet iedere keer als ik bij mijn partner langs ga, en laat ze er in de eerste maanden helemaal even buiten, als je elkaar nog leert kennen. Verder is het toch wel zo dat de meeste mensen die bij ouders wonen geen huur betalen, niet de de nodige dingen voor het huis hoeven te betalen en regelen, niet elke avond hun eigen kostje koken en niet vanuit de badkamer naakt door het huis gaan lopen en lekker luidruchtige seks gaan hebben. Nou ja, die laatste twee hebben dan misschien wat minder met zelfstandigheid te maken, wat ik eigenlijk wilde zeggen, maar ja, het zijn ook belangrijke dingenquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:00 schreef Friek_ het volgende:
Jezus, wat een beweringen in dit topic zeg. Dus als ik voor m'n 25ste geen rijbewijs en geen eigen woning heb, ben ik per definitie maar afhankelijk?Soms is het gewoon handiger om bij je ouders te blijven wonen en je rijbewijs wat uit te stellen voor later. Natuurlijk zijn beiden een enorm gemak (privacy, mobiliteit), maar zodra vrouwen gaan zeiken op dat soort zaken kunnen ze toch mooi oprotten. Als mijn identiteit wordt bepaald door een roze papiertje en een woning dan houden mensen er wel een kortzichtige visie op na.
Overigens ben ik wel van plan om beide voor m'n dertigste te bezitten. Lijkt me wel zo handig.
Ik heb nergens beweerd dat er geen nadelen aan thuiswonen zitten, maar dat het simpelweg achterlijk is om het als selectiecriterium te stellen. Als je elkaar leuk vindt, wat boeit het dan nog wat voor of diegene thuis of op zichzelf woont, of diegene een rijbewijs, TV, telefoon, tweepersoonsbed, Hyvesprofiel of muzieksmaak heeft? Het is soms wat onhandig, maar om die onhandigheden te gaan verheffen tot criteria gaat mij een stap te ver. Die eisenlijstjes smijt je toch hopelijk hard de prullenbak in als je eens verliefd wordt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:54 schreef As_33 het volgende:
[..]
Het is niet de woning waar je dan op afgerekend wordt, maar het feit dat er ook nog andere mensen wonen waar je niet bij ieder bezoek mee geconfronteerd wil worden. Schoonouders zijn wel leuk hoor, die van mij tenminste, maar laat het alsjeblieft bij één keertje in de maand of zo blijven, en niet iedere keer als ik bij mijn partner langs ga, en laat ze er in de eerste maanden helemaal even buiten, als je elkaar nog leert kennen. Verder is het toch wel zo dat de meeste mensen die bij ouders wonen geen huur betalen, niet de de nodige dingen voor het huis hoeven te betalen en regelen, niet elke avond hun eigen kostje koken en niet vanuit de badkamer naakt door het huis gaan lopen en lekker luidruchtige seks gaan hebben. Nou ja, die laatste twee hebben dan misschien wat minder met zelfstandigheid te maken, wat ik eigenlijk wilde zeggen, maar ja, het zijn ook belangrijke dingen
Dan denken de vrouwtjes dat je in een midlifecrisis zit.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:34 schreef Beach het volgende:
En wat als je als man alleen een motorrijbewijs hebt? (pas echt vrijheid)
Been there done that. Nu word ik gewoonweg niet meer verliefd op iemand die nog thuis woont. Ik vind het net zo onaantrekkelijk als dat ik patsen onaantrekkelijk vind, er gaat bij mij gewoonweg niets harder kloppen. En in het hypothetische geval 'wat als je het nou niet weet?' dan weet ik het niet, maar doorgaans weet ik in het eerste gesprek met iemand of ie op zichzelf woont of niet, want voor mij is het een keihard selectiecriterium. ik wil het nooit meer mee maken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat er geen nadelen aan thuiswonen zitten, maar dat het simpelweg achterlijk is om het als selectiecriterium te stellen. Als je elkaar leuk vindt, wat boeit het dan nog wat voor of diegene thuis of op zichzelf woont, of diegene een rijbewijs, TV, telefoon, tweepersoonsbed, Hyvesprofiel of muzieksmaak heeft? Het is soms wat onhandig, maar om die onhandigheden te gaan verheffen tot criteria gaat mij een stap te ver. Die eisenlijstjes smijt je toch hopelijk hard de prullenbak in als je eens verliefd wordt.
Je zegt het wel nogal stellig op deze manier. Wat was precies de vervelende ervaring voor je dan?quote:
Doosquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
En, kon-ie eindelijk het gaatje vinden?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Wat een grappig topic!
Mijn lief is 37 en heeft geen rijbewijs. Ook geen auto.
Ik wel. Hij had laatst wel een TomTom gekocht...En niet eens voor mij, maar voor zichzelf.
Prijs jezelf gelukkig, dit had namelijk een enorme belediging kunnen zijnquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Hij had laatst wel een TomTom gekocht...En niet eens voor mij, maar voor zichzelf.
Zulke narrow-minded vrouwen moet je uberhaupt laten schieten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef Zulon het volgende:
Ik ben een jongen van 24 en heb nog geen rijbewijs. Niet iedereen krijgt namelijk rijlessen betaald door hun ouders, bovendien studeer ik nog en kan ik me voorlopig toch geen auto veroorloven, daarnaast kan ik overal komen met fiets en openbaar vervoer, dus echt nodig heb ik het niet.
Nu merk ik dat sommige meiden hierop af lijken te knappen, of in elk geval laten blijken dat ze het nogal vreemd vinden. Dit geldt zowel voor vrouwen die zelf al een rijbewijs plus auto hebben, als voor wat jongere meisjes die net als ik nog nooit rijlessen hebben gehad.
Zelf kan het me echt niet schelen of een meisje waar ik mee date haar rijbewijs heeft of niet. Is het dan andersom wel zo, dat vrouwen dit blijkbaar van een man 'verwachten' en dat het een afknapper is als je als man geen rijbewijs hebt?
Hihi ik word er helemaal verlegen vanquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Da's natuurlijk niet eerlijk, we 'kennen' jou al. Natuurlijk willen alle vrouwen op fok met je daten.
Elke dag (door regen/wind of net als nu met benauwde warmte) 50 km op een scooter naar het werkquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef Twin1983 het volgende:
Ik begrijp het echt niet, een auto gebruiken om van en naar je werk te rijden... je sleept dus een ding mee van +/- 1500 kilo.. puur en alleen om je eigen +/- 70 kilo op de plaats van bestemming te brengen. Koop dan een scootertje ofzo... veel leuker ook nog.
Laat ik maar niet beginnen over luie kutten die hun `kids` constant van en naar school rijden... ik moest vroegah gewoon 12 kilometer fietsen naar school... over de hei.
Je hebt hier mensen in de straat die serieus 200 meter met de auto afleggen naar de supermarkt hier om de hoek.
Jij wilt ook gewoon een keer bereden worden toch?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:17 schreef Xennia het volgende:
Boeiend. Ik rijd mezelf wel. Heb alleen geen zin om dan iedere keer de bob te zijn
Het feit dat jij vind dat het heel wat zegt over een persoon als iemand geen rijbewijs heeft... zegt heel wat over jou.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Rijbewijs, geen criterium; dingen als hyvesprofiel of muzieksmaak, wat doen die er nou toe. Maar wel of niet op jezelf wonen zegt gewoon ook heel veel over je karakter en de manier waarop je in het leven staat, en die zou dan wel eens heel slecht kunnen passen bij die van mij.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat er geen nadelen aan thuiswonen zitten, maar dat het simpelweg achterlijk is om het als selectiecriterium te stellen. Als je elkaar leuk vindt, wat boeit het dan nog wat voor of diegene thuis of op zichzelf woont, of diegene een rijbewijs, TV, telefoon, tweepersoonsbed, Hyvesprofiel of muzieksmaak heeft? Het is soms wat onhandig, maar om die onhandigheden te gaan verheffen tot criteria gaat mij een stap te ver. Die eisenlijstjes smijt je toch hopelijk hard de prullenbak in als je eens verliefd wordt.
Kei romantisch, brood halen met de auto in het dorpquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:19 schreef Ooster het volgende:
[..]
Ik vind het gezellig om met z'n tweeën in de auto op zoek te gaan naar een stille camping zonder dat je van te voren weet waar je terecht komt. 's ochtends even met de auto brood halen in het dorp enz.
Misschien ben ik ook wel een romanticus![]()
Voor de rest heb ik ook een broertje dood aan auto's overigens.
precies? er is niets 'precies' aan. Wat ik wel heb gemerkt is dat de mannen die ik tegenkwam die allemaal 30+ waren en nog bij papsenmams woonden allemaal mannen waren die dromen hadden, maar niks deden om die dromen wezenlijk te maken. dromen als coverup van hun eigen incompetentie. ze hadden een laag zelfbeeld, weinig doorzettingsvermogen, verbitterd naar zichzelf, durfde niet voor zichzelf op te komen en hadden gewoon totaal geen vaardigheden om denken naar doen te vertalen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je zegt het wel nogal stellig op deze manier. Wat was precies de vervelende ervaring voor je dan?
neuken bij ouders, ook niets. sommige mensen zouden het spannend vinden en misschien is het dat ook wel eens in de zoveel tijd, maar iedere keer als je elkaar ziet.. neee. Nooit eens superspannende geile seks, elkaar alle hoeken van de kamer laten zien, enigszins luidruchtig genieten (of verzwaarde ademhaling) op willekeurige momenten het spel starten. Nouja, wat dat betreft is een studentenhuis ook niets.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:10 schreef As_33 het volgende:
[..]
Rijbewijs, geen criterium; dingen als hyvesprofiel of muzieksmaak, wat doen die er nou toe. Maar wel of niet op jezelf wonen zegt gewoon ook heel veel over je karakter en de manier waarop je in het leven staat, en die zou dan wel eens heel slecht kunnen passen bij die van mij.
Daarbij kan ik me gewoon echt niet voorstellen dat je iedere keer als je langsgaat bij je vlam, de ouders ook moet ontmoeten, daar zou ik echt voor bedanken.
We weten idd hoe je er over denktquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:32 schreef releaze het volgende:
[..]
neuken bij ouders, ook niets. sommige mensen zouden het spannend vinden en misschien is het dat ook wel eens in de zoveel tijd, maar iedere keer als je elkaar ziet.. neee. Nooit eens superspannende geile seks, elkaar alle hoeken van de kamer laten zien, enigszins luidruchtig genieten (of verzwaarde ademhaling) op willekeurige momenten het spel starten. Nouja, wat dat betreft is een studentenhuis ook niets.
Het is gewoon bijna 9 jaar aan stappen terug voor mij. Ik heb al 3 jaar een "eigen woning" (samenwonen) en ben daar zo superblij mee.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb sinds m'n 18e al m'n rijbewijs. Op 3-4 lessen na helemaal zelf betaald terwijl ik wat langer over m'n VWO deed. Zonder rijbewijs ben ik niks manVoor mij is het ook een afknapper als een meisje geen rijbewijs heeft. Zegt toch heel wat over een persoon, en dat is voor mij negatief.
Iemand die dus niet zijn rijbewijs heeft, omdat pappie en mammie het niet voor hem willen betalen is dus top? Als je het brengt als: "ik heb geen rijbewijs, want niemand betaald dat voor mij", is dat toch dom! Gewoon zoals "iedereen" eerst sparen en dan uitgeven. Je krijgt niks cadeau. Ik zou dus echt wel afknappen op een vrouw die dat zegt. Ga zelf werken/sparen en doe het dan zelf.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:24 schreef elkravo het volgende:
[..]
Het feit dat jij vind dat het heel wat zegt over een persoon als iemand geen rijbewijs heeft... zegt heel wat over jou.
Als je iemand ontmoet moet het om de persoon gaan... hoe hij of zij is, of je goed met hem/haar op kan schieten etc. Ál het andere (rijbewijs, een een- of tweepersoonsbed etc.) is van uitermate ondergeschikt belang... sterker zelfs; als die ander zo leuk is zal het je werkelijk een worst wezen of ze een rijbewijs heeft of niet, en wat voor type bed ze heeft... Daar vind je wel wat op...
Ik zat gisteravond ook nog aan jouw voorbeeld te denken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Wat een grappig topic!
Ik wel. Hij had laatst wel een TomTom gekocht...En niet eens voor mij, maar voor zichzelf.
Nee, echt?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Heb ook geen auto, maar kocht wel een auto radio, ook voor mezelf.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Wat een grappig topic!
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:39 schreef Soul79 het volgende:
Ben man van 29 en heb ondanks 60 rijlessen mijn rijbewijs nog niet. De motor slaat nog vaak af bij het wegrijden, schakelen gaat vrij schokkerig (zet 'm ook nogal eens in de verkeerde versnelling) en bij een bocht naar rechts eindig ik wel eens op de linkerbaan. Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar.
Ik fiets dus alles, maar wel met zijwieltjes want anders val ik om, en in de stad gaat mijn moeder mee, die fietst dan voorop.
Vrouwen zie ik eigenlijk bijna nooit (alleen van ver af), dus of ze dit een afknapper vinden weet ik niet.
Na 60 lessen de snelweg nog niet op? Na 60 lessen de motor nog af laten slaan bij het wegrijden. Na 60 lessen nog schokkerig schakelen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:39 schreef Soul79 het volgende:
Ben man van 29 en heb ondanks 60 rijlessen mijn rijbewijs nog niet. De motor slaat nog vaak af bij het wegrijden, schakelen gaat vrij schokkerig (zet 'm ook nogal eens in de verkeerde versnelling) en bij een bocht naar rechts eindig ik wel eens op de linkerbaan. Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar.
Ik fiets dus alles, maar wel met zijwieltjes want anders val ik om, en in de stad gaat mijn moeder mee, die fietst dan voorop.
Vrouwen zie ik eigenlijk bijna nooit (alleen van ver af), dus of ze dit een afknapper vinden weet ik niet.
Ik las maar totquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:48 schreef Copycat het volgende:
Zelfs die zijwieltjes en meefietsende moeder doet het kwartje niet bij je vallen, Noel?
quote:Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar
quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik kom overal waar jij komt en waarschijnlijk in de helft van de tijd, je woont in Nederland... Niet in Amerika waar 4 uur reizen heel gewoon is, amper files, benzine gratis is en je een rijbewijs al op je 16de kan halen. In Hilversum ben je met de auto al een uur bezig om Hilversum uit te komen, net zoals Amsterdam en elke ander groot dorp.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef Twin1983 het volgende:
Ik begrijp het echt niet, een auto gebruiken om van en naar je werk te rijden... je sleept dus een ding mee van +/- 1500 kilo.. puur en alleen om je eigen +/- 70 kilo op de plaats van bestemming te brengen. Koop dan een scootertje ofzo... veel leuker ook nog.
zo status verhogend vind ik het niet, iedereen heeft tegenwoordig een rijbewijs....... het is meer het idee van ontwikkeling dat die lamme lul nog geen rijbewijs heeft gehaald onder andere omdat ie geen geld heeftquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:50 schreef katerwater het volgende:
Wat een reacties ook weer![]()
Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die hiervan een probleem heeft gemaakt. Maar misschien ligt dat anders over enkele jaren, op tram 3. Het zal wel met status te maken hebben: met een rijbewijs kom je onafhankelijker over, en onafhankelijke mannen hebben meer status.
Neequote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:33 schreef ASroma het volgende:
[..]
zo status verhogend vind ik het niet, iedereen heeft tegenwoordig een rijbewijs....... het is meer het idee van ontwikkeling dat die lamme lul nog geen rijbewijs heeft gehaald onder andere omdat ie geen geld heeftEen rijbewijs is toch eerste waar je voor gaat sparen als je nog jong bent......
Je zult me niet horen zeggen dat een auto niet erg handig is op zijn tijd. Ik hoop het papiertje nog eens binnen te halen.quote:maar jah ieder zijn ding, in mijn opinie is een rijbewijs tegenwoordig gewoon een must.... zeker als je je horizon wat wilt verbreden.... jajaja openbaar vervoer openbaar vervoer...... daar sla je niet zo maar een zijweggetje mee in![]()
goed als 16 of 17 bent ben je nog geen student of wat, maar heb je al wel een bijbaantje (mag ik althans hopen) en dan kun je toch mooi wat geld opzij leggen..... Als je na je studie een baan zoekt en werkt 40 uur in de week heb je inderdaad vast genoeg geld ervoor maar genoeg tijd dan weer niet. En bij de meeste werkgevers wordt toch ook wel gevraagd om een rijbewijs......quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee
De gemiddelde student heeft meestal andere prio's. Zeker als je in de stad woont kan het best wachten tot je het gewoon van je salaris kunt betalen.
[..]
Je zult me niet horen zeggen dat een auto niet erg handig is op zijn tijd. Ik hoop het papiertje nog eens binnen te halen.
Maar het is helemaal niet zo'n ramp om er geen te hebben. Tenzij je in Lutjebroek wilt wonen. Maar over het algemeen verbreed ik mijn horizon niet met zijweggetjes die van god en alle mensen verlaten liggen.
Dit heeft echt niets meer te maken met het hebben van een rijbewijsquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:26 schreef releaze het volgende:
[..]
precies? er is niets 'precies' aan. Wat ik wel heb gemerkt is dat de mannen die ik tegenkwam die allemaal 30+ waren en nog bij papsenmams woonden allemaal mannen waren die dromen hadden, maar niks deden om die dromen wezenlijk te maken. dromen als coverup van hun eigen incompetentie. ze hadden een laag zelfbeeld, weinig doorzettingsvermogen, verbitterd naar zichzelf, durfde niet voor zichzelf op te komen en hadden gewoon totaal geen vaardigheden om denken naar doen te vertalen.
een van die jongens, waar ik toenertijd nog mee heb 'samengewoond' (bij zijn ouders ja, jezus) sprak ik laatst nog. Hij is nu 39, woont nogsteeds bij mams (pa is ondertussen al dood) heeft nogsteeds dezelfde lousy baan als wanneer ik hem voor het eerst ontmoette terwijl hij er toenertijd al een pleurishekel aan had. Wat heeft ie gedaan om het minder te maken? parttime gaan werken, voor de rest zit ie thuis bij zn moeder op zn luie krent, die nogsteeds de was voor hem doet, nogsteeds zn boterhammetjes maakt. Grow the fuck up.
Er zat geen enkele vorm van pit in die kerels.
En dat is voor mij echt noodzakelijk.
En ik zie het iedere keer terugkomen bij die mannen, als ik ze al tegenkom want gelukkig zijn het er niet zoveel. En ik zie ook dat wanneer mensen op zichzelf gaan wonen er zelfvertrouwen groeit. Je bent op jezelf aangewezen, er is niemand meer als backup, je eigen leven in eigen handen hebben dat doet veel mensen goed. (En sommige mensen minder, maar dan ben je zo instabiel dat de vonk helemaal niet overschiet)
Mijn eigen kinderen zijn ook voor hun 21e het huis uit. 21 is echt het maximum. Dat is net zo belangrijk als zindelijk zijn voor je 4e verjaardag.
Nou nee, het is hoe belangrijk je het zelf vind om een auto te hebben of je ervoor gaat sparen. En de meeste rijscholen werken ook s' avonds zodat je mooi na je werk even een uurtje kan lessen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
goed als 16 of 17 bent ben je nog geen student of wat, maar heb je al wel een bijbaantje (mag ik althans hopen) en dan kun je toch mooi wat geld opzij leggen..... Als je na je studie een baan zoekt en werkt 40 uur in de week heb je inderdaad vast genoeg geld ervoor maar genoeg tijd dan weer niet. En bij de meeste werkgevers wordt toch ook wel gevraagd om een rijbewijs......
Zoals ik al zei. Het is inderdaad best handig om een auto te hebben. Maar ik vraag me werkelijk af welke ontwikkeling je nou mis loopt. 99% van de locaties die ik in mijn leven moet bereiken gaan prima zonder auto. Het duurt soms misschien wat langer.quote:Laat ik voorop stellen dat geen rijbewijs hebben geen afknapper kan zijn, daar gaat het hier namelijk over. Maar persoonlijk vind ik het wel een blokkade van je ontwikkeling en bewegingsvrijheid als je er geen hebt....
Nee, maar zeg nou zelf, de discussie over het rijbewijs is niet echt bijster interessant, die over al dan niet bij ouders wonen is toch een stuk leukerquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:08 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dit heeft echt niets meer te maken met het hebben van een rijbewijs
Die over het rijbewijs gaat meer over materalistischere en op luxe gerichte mensen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:29 schreef As_33 het volgende:
[..]
Nee, maar zeg nou zelf, de discussie over het rijbewijs is niet echt bijster interessant, die over al dan niet bij ouders wonen is toch een stuk leuker
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:26 schreef releaze het volgende:
Mijn eigen kinderen zijn ook voor hun 21e het huis uit. 21 is echt het maximum. Dat is net zo belangrijk als zindelijk zijn voor je 4e verjaardag.
Je hebt tot 3 jaar geleden, 21 jaar met je kinderen, bij je ouders gewoond?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:32 schreef releaze het volgende:
Het is gewoon bijna 9 jaar aan stappen terug voor mij. Ik heb al 3 jaar een "eigen woning" (samenwonen) en ben daar zo superblij mee.
Gelukkig staan er meer stoelen in een bus, en door die domme opvatting dat je naast iemand moet zitten die stinkt is 99% van de bussen voor amper 50% gevuld. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in een volle bus gezeten, en kon staan en zitten wat ik wou. Vrijheid dus.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:19 schreef rival het volgende:
[..]
je kan zeggen wat je wilt maar de auto is sneller dan het ov. ja van purmerend naar amsterdam komen doe ik met ov sneller. maar vanaf mijn voordeur, naar de deur van mijn werk. doe ik met de auto echt sneller dan het ov. ook zit ik in de auto niet naast dat ongewassen aso figuur die wel naast me in de bus zou zitten.
Ik hoop dat je geleerd hebt wat "amper" betekend? Of wou je ook nog gaan beweren dat verhoudings gewijs er hetzelfde aantal files in USA zijn als in Nederland?quote:in LA en New York e.d. heb je files die je nog nooit gezien hebt... dus in amerika geen files?
Kortom jouw collega doet er 1 uur a anderhalf uur over... Ik IN DE SPITSquote:ook kan ik er niks aan doen dat jij er een uur over doet om uit hilversum te komen. mijn collega woont in hilversum en die is met ongeveer 1 a anderhalf uur hier op de zaak. (tijdens de spits NAAR amsterdam rijden)
Zowieso is met de auto op vakantie gaan iets voor tokkie volk van de camping. Een beetje ontwikkelde reiziger neemt het vliegtuig naar een mooi hotel.quote:en hoezo een beperking van je vrijheid? ben met de auto op vakantie geweest en ook met vliegtuig e.d.
Joh, je kan onderweg stoppen en iets gaan doen.quote:die vrijheid die je met de auto hebt vind je nergens. en je rijd dan wel over vastgestelde routes maar je kan stoppen waar je wilt. parkeren en iets gaan doen oid...
Nogmaals stoptreinquote:zeg jij de machinist maar even dat je tussen amsterdam en haarlem ergens wilt stoppen. dat kan je vergeten...
Elk van je argumenten sloeg nergens op, maar je mag nogmaals proberen hoor.quote:enz enz enz
Gelukkig sta jij wel sterk met je argumentenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:47 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Gelukkig staan er meer stoelen in een bus, en door die domme opvatting dat je naast iemand moet zitten die stinkt is 99% van de bussen voor amper 50% gevuld. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in een volle bus gezeten, en kon staan en zitten wat ik wou. Vrijheid dus.![]()
[..]
Ik hoop dat je geleerd hebt wat "amper" betekend? Of wou je ook nog gaan beweren dat verhoudings gewijs er hetzelfde aantal files in USA zijn als in Nederland?
[..]
Kortom jouw collega doet er 1 uur a anderhalf uur over... Ik IN DE SPITS25 minuten. Nu jij weer.
[..]
Zowieso is met de auto op vakantie gaan iets voor tokkie volk van de camping. Een beetje ontwikkelde reiziger neemt het vliegtuig naar een mooi hotel.
[..]
Joh, je kan onderweg stoppen en iets gaan doen.Ooit van een stop trein gehoord? Kan je ook uitstappen en "iets" gaan doen. Maar nog beter, je kan in de trein je ogen dicht doen en lekker ongestoord een uur pitten.
[..]
Nogmaals stoptrein![]()
[..]
Elk van je argumenten sloeg nergens op, maar je mag nogmaals proberen hoor.
Dit slaat natuurlijk ook helemaal nergens op, dat besef je zelf ook wel, mag ik hopen?quote:Zowieso is met de auto op vakantie gaan iets voor tokkie volk van de camping. Een beetje ontwikkelde reiziger neemt het vliegtuig naar een mooi hotel.
Ik heb ijzersterke argumenten, zeg maar dat ze niet waar zijn. Dan zeg ik dat je liegt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:53 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Gelukkig sta jij wel sterk met je argumenten.
[..]
Dit slaat natuurlijk ook helemaal nergens op, dat besef je zelf ook wel, mag ik hopen?
elke bus zit hier in de spits zo vol dat je gebruik moet maken van de staanplaatsen. dat jij nou in een lege bus zit, hulde. maar hier wonen meer mensen dan alleen ik. de bus is altijd vol. (tijdens spits)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:47 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Gelukkig staan er meer stoelen in een bus, en door die domme opvatting dat je naast iemand moet zitten die stinkt is 99% van de bussen voor amper 50% gevuld. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in een volle bus gezeten, en kon staan en zitten wat ik wou. Vrijheid dus.![]()
[..]
Ik hoop dat je geleerd hebt wat "amper" betekend? Of wou je ook nog gaan beweren dat verhoudings gewijs er hetzelfde aantal files in USA zijn als in Nederland?
[..]
Kortom jouw collega doet er 1 uur a anderhalf uur over... Ik IN DE SPITS25 minuten. Nu jij weer.
[..]
Zowieso is met de auto op vakantie gaan iets voor tokkie volk van de camping. Een beetje ontwikkelde reiziger neemt het vliegtuig naar een mooi hotel.
[..]
Joh, je kan onderweg stoppen en iets gaan doen.Ooit van een stop trein gehoord? Kan je ook uitstappen en "iets" gaan doen. Maar nog beter, je kan in de trein je ogen dicht doen en lekker ongestoord een uur pitten.
[..]
Nogmaals stoptrein![]()
[..]
Elk van je argumenten sloeg nergens op, maar je mag nogmaals proberen hoor.
Ik denk nou niet dat een hoge opleiding/hoge functie in het bedrijfsleven van invloed is op de vakantiekeuzes.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik heb ijzersterke argumenten, zeg maar dat ze niet waar zijn. Dan zeg ik dat je liegt.![]()
En ik kan niet zeggen dat ik een prof. of hoog opgeleide bank directeur ooit heb horen zeggen: Ah dit weekend weer lekker naar de caravan in Almelo.
bv in monaco...ben daar in gesprek geweest met mafkezen die vanuit saudie arabie met 3!! bentley's daarheen zijn gaan rijden!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:01 schreef Aneurism het volgende:
En ik kan niet zeggen dat ik een prof. of hoog opgeleide bank directeur ooit heb horen zeggen: Ah dit weekend weer lekker naar de caravan in Almelo.
Ik dacht toch echt dat ik het over vliegen had gehad.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:05 schreef rival het volgende:
[..]
ben daar in gesprek geweest met mafkezen die vanuit saudie arabie met 3!! bentley's daarheen zijn gaan rijden!
dat jij bij autovakantie meteen aan de camping denkt zegt meer over jou dan over mij.
ik kon in mijn vaakntie de ene dag in milaan zitten, en zo de volgende in rimini. om ff later weer in venetie te zitten in een ander hotel. dat wil ik je weleens zien doen met je vliegvakantie! (busvakantie om in jouw termen te blijven)
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:03 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ik denk nou niet dat een hoge opleiding/hoge functie in het bedrijfsleven van invloed is op de vakantiekeuzes.
Mijn baas (bankdirecteur) gaat ook met de auto in Frankrijk kamperen.
ik ben blij dat je er niet meer tegenin gaat. gelukkig besef je nu ook dat niet alles is zoals jij dat in eerste instantie denktquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:08 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat ik het over vliegen had gehad.Tja en van milaan naar rimini, naar venetie is ook prima met de trein te doen hoor, geen enkel probleem mee gehad destijds.
En een beetje Bentley rijder kan ook export en transport kosten ophoesten.
Wat moet ik dan anders beseffen? Dat een auto vakantie een tokkie vakantie is? Ben nogsteeds van die mening, net als het selecteren van je partner op basis van rijbewijs.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
ik ben blij dat je er niet meer tegenin gaat. gelukkig besef je nu ook dat niet alles is zoals jij dat in eerste instantie denkt
je bent net een klein kindje. als je in jouw hoofd je gelijk maar haaltquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Wat moet ik dan anders beseffen? Dat een auto vakantie een tokkie vakantie is? Ben nogsteeds van die mening.
Het is natuurlijk ook niet zo dat iedereen met een goede baan niet met de auto op vakantie gaat oid. Ligt ook aan de persoonlijkheid, hobby's, vrijetijdsbestedingen van die persoon.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]De directeuren die ik zie en spreek rijden niet eens zelf, laat staan dat ze gaan kamperen. Misschien verschil in grote bank.
Leuk, als je gezellig met vrouwtje en 2 kinderen op vakantie gaat. Die gaan heus wel eens gezellig met zijn 4'en met de auto een paar daagjes weg.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]De directeuren die ik zie en spreek rijden niet eens zelf, laat staan dat ze gaan kamperen. Misschien verschil in grote bank.
niet zijn directeur, zijn directeur laat zich zelfs op dat soort dagen rijden!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:19 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Leuk, als je gezellig met vrouwtje en 2 kinderen op vakantie gaat. Die gaan heus wel eens gezellig met zijn 4'en met de auto een paar daagjes weg.
Ik geloof d'r geen snars vanquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:21 schreef rival het volgende:
[..]
niet zijn directeur, zijn directeur laat zich zelfs op dat soort dagen rijden!![]()
hij denkt een beetje te zwart/wit
Ik kan me alleen voorstellen dat het terecht minder zelfstandig is, wanneer iemand te lui/mensenschuw is om op tijd met een ander vervoersmiddel op de plek van bestemming te komen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Het wordt gekoppeld aan een mate van zelfstandigheid en kan zodanig als afknapper gelden.
In sommige situaties is dat onterecht, maar dat hou je. Dat noemt men uitzonderingen.
als je gebruik maakt van OV ben je ALTIJD afhankelijk van de ander. dit heb je niet met de auto.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik kan me alleen voorstellen dat het terecht minder zelfstandig is, wanneer iemand te lui/mensenschuw is om op tijd met een ander vervoersmiddel op de plek van bestemming te komen?
Uit huis gaan, een eigen huisje hebben en een auto voor de deur zit bij veel mensen in 1 adem. Geen auto hebben veronderstelt in zekere zin nog een afhankelijkheid. Dat is het natuurlijk ook, je komt minder snel overal.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik kan me alleen voorstellen dat het terecht minder zelfstandig is, wanneer iemand te lui/mensenschuw is om op tijd met een ander vervoersmiddel op de plek van bestemming te komen?
In je auto heb je geen last van marokkanen en antillianen, in de tram wel.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je hebt ook nog een fiets of een benenwagen.
En moet je eens indenken dat de auto het ineens niet meer doet. Dan ben je ook afhankelijk, namelijk van de afstand tot het tankstation, de garagehouder of iemand anders die er verstand van heeft. Verder moet je dat ding parkeren, kan hij gejat worden en is het een grote ramp als er een krasje op komt (??)
Ik vind het niet erg als er een krasje op de tram zit. Bovendien wordt hij niet zo makkelijk gejat en hoef ik alleen maar m'n portemonnee mee te nemen wil ik ermee reizen.
sjezus lekker kort door de bocht allemaalquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Die over het rijbewijs gaat meer over materalistischere en op luxe gerichte mensen.
Die over niet-thuiswoners over onafhankelijke, wereldwijze supermensen.
Het was dan ook geen grapjequote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:37 schreef ASroma het volgende:
[..]
sjezus lekker kort door de bocht allemaal
sarcasme komt niet over op het internetquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Het was dan ook geen grapje
als mijn auto het niet doet heb ik inderdaad de fiets en de benenwagenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je hebt ook nog een fiets of een benenwagen.
En moet je eens indenken dat de auto het ineens niet meer doet. Dan ben je ook afhankelijk, namelijk van de afstand tot het tankstation, de garagehouder of iemand anders die er verstand van heeft. Verder moet je dat ding parkeren, kan hij gejat worden en is het een grote ramp als er een krasje op komt (??)
Ik vind het niet erg als er een krasje op de tram zit. Bovendien wordt hij niet zo makkelijk gejat en hoef ik alleen maar m'n portemonnee mee te nemen wil ik ermee reizen.
Is gewoon pauper om op het platteland te wonen man, in de stad heb je echt geen last van de staking van het plattelands-OV.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:53 schreef Repeat het volgende:
Geen rijbewijs hebben is gewoon pauper. Ja je kan wel op je werk komen met de trein, maar wil je een keer wat anders dan ben je gelijk de lul. Check het nu maar met de busstakingen
Ik vind dit wel een beetje erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:34 schreef rival het volgende:
[..]
offtopic!
nee klopt, sommige denken daar al aan wanneer ze 15 zijn en dan beginnen ze met sparen. sparen van je krantje lopen wat natuurlijk al GEEN geld verdiend.
je kan legaal werken vanaf je 15e (sommige werkten al wat eerder)
dus in die 9 jaar kon jij nog geen geld voor een rijbewijs sparen? ok.
/offtopic
ontopic: natuurlijk knapt dat af als je als 24 jarige nog niks voor elkaar hebt
Mensen die denken dat afhankelijkheid bepaald wordt door het wel of niet niet hebben van een rijbewijs + autoquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Inderdaad, het gaat om onafhankelijkheid. Zonder auto ben je super afhankelijk. Je bent dan gewoon ontzettend beperkt in je vrijheden. Als een meisje dan geen rijbewijs heeft, dan zegt dat veel over hoe die persoon in het leven staat. En dat spreekt mij niet echt aan. Ik wil een meid die vrij, onafhankelijk wil zijn. Niet eentje die geen rijbewijs kan betalen en auto's en het verkeer maar eng vindt.
Volgens mij hebben bijna alle paupers wel een rijbewijs. In sommige milieus val je er als volwassen vent namelijk compleet buiten zonder verlaagde opel astra met sterwielen en een driedubbelde knalpijp.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:53 schreef Repeat het volgende:
Geen rijbewijs hebben is gewoon pauper.
klopt, was ook hardstikke kort door de bocht, een overdreven reactie op zijn belachelijke voorbeeld! (niet iedereen krijgt van paps en mams het rijbewijs)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:14 schreef cmck het volgende:
Ik vind dit wel een beetje erg kort door de bocht.
Vergeet niet dat er veel studenten zijn wiens studiekosten niet altijd door papa en mama betaald worden. Ik spaarde ook wel hoor toen ik begon met werken, maar toen ik 18 werd moest ik dus aan school uitgeven
Dat is net zo goed waar iddquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Volgens mij hebben bijna alle paupers wel een rijbewijs. In sommige milieus val je er als volwassen vent namelijk compleet buiten zonder verlaagde opel astra met sterwielen en een driedubbelde knalpijp.
Alleen met eenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:41 schreef ASroma het volgende:
[..]
sarcasme komt niet over op het internet
Hoe wil jij nou op zaterdagavond een chickie oppikken om naar de biscoop te gaan, zonder glimmende automobiel.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:05 schreef J0ttem het volgende:
Ik ben 19 en heb ook geen rijbewijs. In tegenstelling tot mijn leeftijdsgenoten heb ik niet zo'n "OMG-IK-BEN-18-RIJBEWIJS-HALEN-NU!!!" drang.
Ik wil er natuurlijk ooit wel aan beginnen, maar op het moment heb ik er totaan geen behoefte aan, ik zie wel wanneer ik het in de toekomst evt. nodig heb
Ik heb die drang ook niet gehad. Ben nu 22 en werk ff om geld te verdienen. Dit jaar wil ik iig beginnen met lessen omdat ik nu de tijd en het geld heb daarvoor. Volgend jaar ga ik wss studeren en op kamers, en dan is het wel wat lastiger om te gaan lessen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:05 schreef J0ttem het volgende:
Ik ben 19 en heb ook geen rijbewijs. In tegenstelling tot mijn leeftijdsgenoten heb ik niet zo'n "OMG-IK-BEN-18-RIJBEWIJS-HALEN-NU!!!" drang.
Ik wil er natuurlijk ooit wel aan beginnen, maar op het moment heb ik er totaan geen behoefte aan, ik zie wel wanneer ik het in de toekomst evt. nodig heb
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:01 schreef Zulon het volgende:
Ik ben een jongen van 24 en heb nog geen rijbewijs. Niet iedereen krijgt namelijk rijlessen betaald door hun ouders, bovendien studeer ik nog en kan ik me voorlopig toch geen auto veroorloven, daarnaast kan ik overal komen met fiets en openbaar vervoer, dus echt nodig heb ik het niet.
Nu merk ik dat sommige meiden hierop af lijken te knappen, of in elk geval laten blijken dat ze het nogal vreemd vinden. Dit geldt zowel voor vrouwen die zelf al een rijbewijs plus auto hebben, als voor wat jongere meisjes die net als ik nog nooit rijlessen hebben gehad.
Zelf kan het me echt niet schelen of een meisje waar ik mee date haar rijbewijs heeft of niet. Is het dan andersom wel zo, dat vrouwen dit blijkbaar van een man 'verwachten' en dat het een afknapper is als je als man geen rijbewijs hebt?
ja en een kwartje voor een zak patat!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:45 schreef Lovely..18 het volgende:
Mijn ouders betaalden vroeger 7 gulden, moet je voorstellen, this echt onmogelijk
Treffend.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Volgens mij hebben bijna alle paupers wel een rijbewijs. In sommige milieus val je er als volwassen vent namelijk compleet buiten zonder verlaagde opel astra met sterwielen en een driedubbelde knalpijp.
Sommige mensen hebben WEL hobbiesquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Niks mis mee, ben inmiddels 35 en tot voor kort liet ik dat door moeders doen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:00 schreef honda1990 het volgende:
Het is toch ook makkelijk als mama de overhemden strijkt
Nou ja raar.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:16 schreef P-taa het volgende:
24? en nog geen rijbewijs? Een afknapper vind ik een groot woord maar het is wel raar.. Mijn ouders hebben mijn lessen ook nooit betaald.. Ok.. je studeert.. Maar je kunt er toch voor sparen? En wanneer je afgestudeerd bent.. En wanneer je op zoek gaat naar een baan... Zal je waarschijnlijk toch een rijbewijs nodig hebben... En om die dan nog eens te gaan halen...
Een auto kun je altijd nog gaan kopen.. maar een rijbewijs is gewoon heel praktisch...
Wat je raar noemt... De meeste studenten - zeker in Amsterdam - hebben gewoon niks aan een auto, punt. Zijn ze 24/25 dan studeren ze af en rond die tijd gaan ze hun rijbewijs halen en met hun eerste echte baan kopen ze hun eerste auto. Wat is daar in godsnaam raar aan?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:16 schreef P-taa het volgende:
24? en nog geen rijbewijs? Een afknapper vind ik een groot woord maar het is wel raar.. Mijn ouders hebben mijn lessen ook nooit betaald.. Ok.. je studeert.. Maar je kunt er toch voor sparen? En wanneer je afgestudeerd bent.. En wanneer je op zoek gaat naar een baan... Zal je waarschijnlijk toch een rijbewijs nodig hebben... En om die dan nog eens te gaan halen...
Een auto kun je altijd nog gaan kopen.. maar een rijbewijs is gewoon heel praktisch...
Raar is misschien een verkeerde woordkeuze.. maar het is zeker praktisch je rijbewijs zo snel mogelijk te halen aangezien de lessen, brandstof en belastingen steeds duurder worden.. En wanneer je gewoon netjes en defensief rijdt is er niks aan de hand. Zelf ben ik 21 en geniet al 3 jaren van mijn rijbewijs.. nooit een ongeluk of ook maar een krasje veroorzaakt.. Ik rij gewoon heel beheerst.. Netjes 120 op de snelweg omdat ik wel in de gaten heb dat wanneer je sneller gaat rijden je er toch geen tijdwinst aan overhoud.. Tevens heb je veel minder onderhoud aan je auto en je bespaart er nog brandstofkosten mee ook..quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:20 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat je raar noemt... De meeste studenten - zeker in Amsterdam - hebben gewoon niks aan een auto, punt. Zijn ze 24/25 dan studeren ze af en rond die tijd gaan ze hun rijbewijs halen en met hun eerste echte baan kopen ze hun eerste auto. Wat is daar in godsnaam raar aan?
In pauperkringen (zo noem ik het maar even) gaat men met 18 jaar vrij snel fulltime werken en daarbij past ook een auto, waarbij nog komt wat hiervoor genoemd werd: in die kringen ben je een rare vogel zonder auto/rijbewijs.
Overigens heb ik ooit eens gehoord dat in Zweden mannen pas op hun 20e ofzo mogen rijden, omdat mannen voor die leeftijd teveel brokken maken. Eigenlijk niet eens zo'n gek plan; hoe vaak lees je niet over zo'n pet-met-oorbel-sjonnie van 18 die op z'n eerste ritje met 200 uit de bocht vliegt.
Anyway, iets heel anders is als het niet-rijden op late leeftijd te maken heeft met faalangst oid. Een vriend van me heeft wel zn rijbewijs maar maakte bij zn eerste ritjes een paar deuken in de auto van zn ouders. Sindsdien rijdt hij niet meer en wordt hij heel boos/defensief als je 'm vraagt wanneer hij nou weer eens gaat rijden.
Mijn God wat een crapquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Inderdaad, het gaat om onafhankelijkheid. Zonder auto ben je super afhankelijk. Je bent dan gewoon ontzettend beperkt in je vrijheden. Als een meisje dan geen rijbewijs heeft, dan zegt dat veel over hoe die persoon in het leven staat. En dat spreekt mij niet echt aan. Ik wil een meid die vrij, onafhankelijk wil zijn. Niet eentje die geen rijbewijs kan betalen en auto's en het verkeer maar eng vindt.
Als je het goed doet dan hoef je later niet eens meer te werken...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:09 schreef Shadowlyse het volgende:
Ach een rijbewijs.![]()
Later ga ik toch op de achterbank naar mijn werk
kan je daar even blij mee zijnquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:09 schreef Shadowlyse het volgende:
Ach een rijbewijs.![]()
Later ga ik toch op de achterbank naar mijn werk
Bwehehe als je met 160+ over de snelweg blaast ben je echt wel een stukje eerder op de plaats van bestemming. Wel oppassen voor de belastingdienst natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:41 schreef P-taa het volgende:
[..]
Raar is misschien een verkeerde woordkeuze.. maar het is zeker praktisch je rijbewijs zo snel mogelijk te halen aangezien de lessen, brandstof en belastingen steeds duurder worden.. En wanneer je gewoon netjes en defensief rijdt is er niks aan de hand. Zelf ben ik 21 en geniet al 3 jaren van mijn rijbewijs.. nooit een ongeluk of ook maar een krasje veroorzaakt.. Ik rij gewoon heel beheerst.. Netjes 120 op de snelweg omdat ik wel in de gaten heb dat wanneer je sneller gaat rijden je er toch geen tijdwinst aan overhoud.. Tevens heb je veel minder onderhoud aan je auto en je bespaart er nog brandstofkosten mee ook..
De meeste mensen die in Amsterdam of Rotterdam studeren komen niet oorspronkelijk uit die stad hoor. Die komen maar al te vaak gewoon uit de provincie waar ze nog voor het studeren hun rijbewijs hebben gehaald. Ga nou niet doen alsof alleen paupers op hun 18e hun rijbewijs hebben en alsof het voor hoger opgeleiden totaal bizar en pauperig is om gelijk je rijbewijs te halen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:20 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat je raar noemt... De meeste studenten - zeker in Amsterdam - hebben gewoon niks aan een auto, punt. Zijn ze 24/25 dan studeren ze af en rond die tijd gaan ze hun rijbewijs halen en met hun eerste echte baan kopen ze hun eerste auto. Wat is daar in godsnaam raar aan?
In pauperkringen (zo noem ik het maar even) gaat men met 18 jaar vrij snel fulltime werken en daarbij past ook een auto, waarbij nog komt wat hiervoor genoemd werd: in die kringen ben je een rare vogel zonder auto/rijbewijs.
Och, als je geen rijbewijs hebt, pas je je vakantie daar aan aan, natuurlijk. Dat je dat zelf niet kunt bedenken.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:59 schreef Lightning_NL het volgende:
En wat nou als al die prutsers zonder rijbewijs hierzo, naar de USA gaan. Helemaal kansloos ben je daar dan. Of een vakantie naar elk ander willekeurig land. Dan ben je altijd gebonden aan het OV. Terwijl dat in het buitenland vaak RUK is. Je zal totaal geen vrijheid hebben om te gaan en staan waar je wilt en zeer beperkt zijn in je bewegingsvrijheid.
pretty much sums it up, in it! Alle mensen in dit topic die geen rijbewijs hebben vinden het niet nodig, alle mensen die wel een rijbewijs hebben vinden het juist wel praktisch.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het is gewoon soort zoekt soort:
Mensen die het hebben van een rijbewijs belangrijk vinden, vinden het belachelijk als iemand het niet heeft.
Mensen die dat niet belangrijk vinden, vinden het belachelijk als iemand het belangrijk vindt.
Als je dat onoverkomelijk vindt, pas je toch niet bij elkaar.
Problem solved.
Daarom had ik ervoor gespaard voordat ik ging studeren. En ik vind het ook vreemd als je halverwege 20 bent en geen rijbewijs hebt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:49 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Mijn God wat een crap_!
'k Ben 22 en heb geen rijbewijs. Ik studeer en doe alles met de fiets of lopend, zo af en toe pak ik het openbaar vervoer als ik mijn ouders of wat vrienden ga opzoeken. Dan ben ik inderdaad afhankelijk van wanneer de treinen rijden, maar aangezien die 3x in het uur gaan, zou ik mezelf niet superafhankelijk noemen.
Daar komt nog eens bij dat een rijbewijs halen een duur geintje kan zijn, zeker voor een student. Met die paar euri die je per maand overhoudt, kan je ervoor kiezen om je rijbewijs te halen, maar de prioriteit ligt daar in mijn geval zeker niet.
Maar voor de rest heb je gelijk hoor, ik ben heul onzelfstandig, vind vrijheid een vies woord en weet niet wat ik met het leven aanmoet. Meestal lig ik voor acht uur al huilend op bed.
Quelle crap
Ik heb het over rijbewijs, niet over auto...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:06 schreef liefie_ het volgende:
Waarom?
Ik vind het juist nogal vreemd dat tegenwoordig elke 18jarige meteen zn rijbewijs heeft en een auto voor de deur
Bij mij thuis ook... Op een gegeven moment woonde er 3 mensen (exclusief mijzelf) en stonden er 4 autos voor de deur! Dat is toch absurd? Ook niet echt lekker voor het milieu
Mn zusje neemt nog de auto als ze bij de supermarkt om de hoek moet zijn
Ga gewoon fietsen
Je draait mijn woorden om. Waar zeg ik dat het voor studenten bizar en pauperig is om gelijk je rijbewijs te halen? Wat ik zeg is dat het niet ongebruikelijk is dat een student op latere leeftijd zijn rijbewijs haalt, simpelweg omdat hij daar tijdens zijn studietijd niet zoveel aan heeft.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:59 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
De meeste mensen die in Amsterdam of Rotterdam studeren komen niet oorspronkelijk uit die stad hoor. Die komen maar al te vaak gewoon uit de provincie waar ze nog voor het studeren hun rijbewijs hebben gehaald. Ga nou niet doen alsof alleen paupers op hun 18e hun rijbewijs hebben en alsof het voor hoger opgeleiden totaal bizar en pauperig is om gelijk je rijbewijs te halen.
Ook de reden dat mensen die niet meer bij papa & mama wonen minder aan het rijbewijs hebben: ze kunnen niet zomaar even de wagen lenen. Ook heb je er waarschijnlijk niet genoeg geld voor.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:12 schreef liefie_ het volgende:
Ik heb gemerkt dat als er eenmaal een rijbewijs is er steeds meer met de auto gedaan word
Is het niet met de eigen auto dan wel met die van papa of mama
Nee dat zijn gewoon de dikke vatsige mensen met rijbewijs. Daar ben ik ook tegenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:12 schreef liefie_ het volgende:
Ik heb gemerkt dat als er eenmaal een rijbewijs is er steeds meer met de auto gedaan word
Is het niet met de eigen auto dan wel met die van papa of mama
Goed hoor, alleen woont ze natuurlijk nog steeds hier
Net als mensen zonder universitaire graad. Luie mafkezen zijn dat !quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
ach joh.. misschien 10 minuutjes... als je niet voor het rode verkeerslicht staat.. maar ik geef toe.. je hebt er inderdaad maar mooi 10 minuten mee gewonnenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 02:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Bwehehe als je met 160+ over de snelweg blaast ben je echt wel een stukje eerder op de plaats van bestemming. Wel oppassen voor de belastingdienst natuurlijk.
Een jongen waar ik mee date/heb gedate heeft al dat soort dingenquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat het ligt aan het soort vrouwen waar je mee wil daten. Sommige vrouwen (meestal niet het type toekomstig nobelprijswinnaar) letten heel erg op materiele zaken zoals hoe duur je kleding is, hoeveel geld je tijdens de date uitgeeft, wat voor auto je hebt enzo. Andere soorten vrouwen letten op jou en vinden het romantisch dat je voor hun stempelt in de tram.
Ik snap er geen hol van.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Een jongen waar ik mee date/heb gedate heeft al dat soort dingen
maar ik mis iets essentieels en daarom vind ik hem niet zo leuk.
Ik denk dat ik later een nobelprijs ga winnen.
Dat laatste was een grapjequote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik snap er geen hol van.Is dat waarom je later de nobelprijs krijgt?
Dat lijkt me sowieso een erg logisch iets waar niemand verbaasd over hoeft te doen hahaquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Misschien vond ze het wel belangrijk om een vriendje met een auto te hebben.
Maar het bleek geen garantie voor een leuk vriendje!
Zoiets denk ik.
Jahaa, papa's auto gebruiken in plaats van het OV. Een stuk minder afhankelijk ben je danquote:Op zondag 8 juni 2008 05:20 schreef Beroepsgokker het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben beide een rijbewijs en ik moet zeggen dat dat ook wel verdomme handig is! Auto hebben we niet, maar gebruiken we van onze ouders zeer regelmatig. Zeker nu die bussen bijna niet rijden. Ik denk dat we per week zo'n 50km rijden.
Jawel, van achteren.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:22 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
kan je daar even blij mee zijnkoop je een leuke auto waarin je fatsoenlijk op de achterbank kan zittten, mag je er nieteens zelf in rijden. Das net zoiets als een hele mooie vriendin nemen, maar haar vervolgens nooit neuken
iig heb je dan wel meer optiesquote:Op zondag 8 juni 2008 09:21 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Jahaa, papa's auto gebruiken in plaats van het OV. Een stuk minder afhankelijk ben je dan
Owja?quote:
Ja.quote:
Onzin om te zeggen dat een auto onnodig is. Bovendien wil het hebben van een rijbewijs niet automatisch zeggen dat je veel gebruikt maakt van een auto. Sterker nog ik pak de auto erg weinig, pak 9 van de 10 keer de fiets.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:00 schreef beestjuh het volgende:
Aan de vooravond van een oliecrisis die zijn weerga niet kent vind ik het zelfs een pluspunt als het object van mijn affectie geen auto heeft. Rijbewijs is ook onnodig. Al moet ik toegeven dat een brommertje, nu met de busstakingen voor lange afstanden wel handig is (1 op 40!).
Onafhankelijk worden van olie ftw
quote:Op zondag 8 juni 2008 14:48 schreef OldJeller het volgende:
Of als je met een prachtig hertje naar een black tie fuif gaat en je zegt dat je haar rond een uur of 10 komt ophalen.
Ze heeft de hele avond toilet gemaakt en kijkt er erg naar uit om deze avond met jou door te brengen en weet in haar achterhoofd dat jullie hem fantastisch zullen afsluiten.
Er wordt aangebeld.. jij bent het, jullie begroeten elkaar, je zegt moeder gedag en drinkt een Scotch on the rocks met vaders.
Het is nu toch wel tijd om richting de feestelijke gelegenheid te gaan en na vriendelijk gedag te hebben gezegd, lopen jullie hand in hand richting jouw mooi stel wielen.
Je fiets glimt prachtig in het maanlicht, zeker na de poetsbeurt van vanmiddag en je zal zeker de blits maken.
Terwijl jij nog trots knikkend en voldaan naar jullie rijtuig voor vanavond kijkt en aanstalten maakt op te vertrekken besef je plots dat je deerne niet meer naast je staat.
Een deur valt in een slot, je kijkt stomverbaasd achterom en vraagt je af wat er in hemelsnaam aan de hand is.
Na twee keer aanbellen doet vaders de deur open en je brede glimlach wordt weer tevoorschijn getoverd, zeker na die twee gezellige borrels die je met de man hebt gehad.
Hij kijkt echter ernstig... jij wordt daardoor ook serieus en denkt dat er iets ernstigs aan de had is.
Hij kijkt teleurgesteld en met onbegrip naar je fiets die achteraan de oprit staat en dan naar jou.
Hoofdschuddend sluit hij de deur.
Idd van die gasten die een uur praten over hun getunede twingoquote:Op zondag 8 juni 2008 16:26 schreef DuranK het volgende:
Ik ben 21 en heb ook nog geen rijbewijs. Ik ben wel bezig, dat wel. Maar voorlopig nog lang niet van plan om een auto te kopen. Ben wel aan het sparen hoor, voor een nieuwe versterker en een gitaar en pedalen en en en en...
Wordt ook altijd zo moe van die gasten die uren over auto's kunnen lullen, like, who the fuck cares
Geen rijbewijs en MBO'er zeker?quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef mirannie het volgende:
Wie heb jij gepijpt?quote:Op zondag 8 juni 2008 20:05 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik? HBO'er met rijbewijs en gloednieuwe auto (en nee, niet van de zaak), maar hoezo?
mjah, 20 km heb je zo gedaan met zo`n ding... nette schoenen stop je in een rugzak.. en een regenpak doet wonderen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:26 schreef rival het volgende:
[..]
leuk op je scootertje 20 km naar je werk in de regen met je pak en nette schoentjes
quote:Op zondag 8 juni 2008 14:48 schreef OldJeller het volgende:
Of als je met een prachtig hertje naar een black tie fuif gaat en je zegt dat je haar rond een uur of 10 komt ophalen.
Ze heeft de hele avond toilet gemaakt en kijkt er erg naar uit om deze avond met jou door te brengen en weet in haar achterhoofd dat jullie hem fantastisch zullen afsluiten.
Er wordt aangebeld.. jij bent het, jullie begroeten elkaar, je zegt moeder gedag en drinkt een Scotch on the rocks met vaders.
Het is nu toch wel tijd om richting de feestelijke gelegenheid te gaan en na vriendelijk gedag te hebben gezegd, lopen jullie hand in hand richting jouw mooi stel wielen.
Je fietsbolide glimt prachtig in het maanlicht, zeker na de poetsbeurt van vanmiddag en je zal zeker de blits maken.
Terwijl jij nog trots knikkend en voldaan naar jullie rijtuig voor vanavond kijkt en aanstalten maakt op te vertrekken besef je plots dat je deerne niet meer naast je staat.
Een deur valt in een slot, je kijkt stomverbaasd achterom en vraagt je af wat er in hemelsnaam aan de hand is.
Na twee keer aanbellen doet vaders de deur open en je brede glimlach wordt weer tevoorschijn getoverd, zeker na die twee gezellige borrels die je met de man hebt gehad.
Hij kijkt echter ernstig... jij wordt daardoor ook serieus en denkt dat er iets ernstigs aan de had is.
Hij kijkt teleurgesteld en met onbegrip naar je fietsglimmende auto die achteraan de oprit staat en dan naar jou. Je vangt nog niets op van "alcohol - taxi".
Hoofdschuddend sluit hij de deur.
Waarom zou je je dan laten ophalen met de fiets bij een eerste date? Dan kun je hem toch gewoon ophalen?quote:Op zondag 8 juni 2008 20:05 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik? HBO'er met rijbewijs en gloednieuwe auto (en nee, niet van de zaak), maar hoezo?
Dat is dan weer teveel gevraagd. Iets met selectieve emancipatie enzoquote:Op maandag 9 juni 2008 11:11 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Waarom zou je je dan laten ophalen met de fiets bij een eerste date? Dan kun je hem toch gewoon ophalen?
Hitsige teefjes inderdaad die er ook niets aan kunnen doen dat hun paringsdrift zo sterk is dat ze een roze vodje als indicator van de absolute alpha-male zien. Kudde-dieren. Op zondag zie je ze grazen bij Ikea, want dat is bij uitstek de biotoop waar de reu met rijbewijs ten volle tot zijn recht komt.quote:Op maandag 9 juni 2008 12:41 schreef Goodfella het volgende:
...
Eentje, die ik zelf wel luchtig vind, maar wel logisch is; de oerdrang. In natuur zie je vaak het vrouwtje een 'compleet' mannetje zoeken, Eentje van wie zij welpen wilt. Dat is vaak bij mensen niet veel anders, we zijn immers ook wezens. Sommigen meiden zijn dus niet doelbewust op je compleetheid uit maar instinctief toch wel, hun onderbewustzijn. Zoals ik al zij. Het is maar een greep uit de zoveel theorieën.
...
Eens, ik vind het ook helemaal geen afknapper, lekker belangrijkquote:Op maandag 9 juni 2008 10:34 schreef -XX- het volgende:
Autolessen zijn momenteel gewoon belachelijk duur.
Het zal voor mij geen afknapper zijn.![]()
En inderdaad, niet iedereen krijgt zijn rbw van zijn ouders...
En dat is afhankelijk?
Daarvoor komen de vrouwelijke billen (quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:24 schreef La_Vita het volgende:
Mihi neehoorzolang ik dan maar een kussentje krijg voor achterop de fiets
Het gaat niet zozeer om het hebben van een rijbewijs of niet, maar om het belang dat eraan gehecht wordt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:50 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik vind het echt apart om hier te lezen dat bepaalde lieden proberen het hebben van een rijbewijs op jonge leeftijd te koppelen aan het intellect cq. opleidingsniveau van anderen.
Beide, eerder in dit topic ging het wel daarom.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het hebben van een rijbewijs of niet, maar om het belang dat eraan gehecht wordt.
Het is tegenwoordig een pasjequote:Op donderdag 5 juni 2008 16:04 schreef G.Fawkes het volgende:
* G.Fawkes is overigens wel in het bezig van zo'n roze papiertje![]()
Kunnen HBO'ers tegenwoordig hun theorie halen dan?quote:Op zondag 8 juni 2008 20:05 schreef mirannie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:50 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik vind het echt apart om hier te lezen dat bepaalde lieden proberen het hebben van een rijbewijs op jonge leeftijd te koppelen aan het intellect cq. opleidingsniveau van anderen. Dat is namelijk wel de grootste nonsens! Om even voor mezelf te spreken, ik doe twee WO studies en woon op kamers EN heb mijn rijbewijs. Als ik om mij heen kijk, bijvoorbeeld onder medestudenten, zie ik toch dat de meerderheid van de mensen hun rijbewijs gewoon heeft.
Ook dat gelul over dat een bankdirecteur alleen met het vliegtuig op vakantie zou gaan, rare manier van redeneren hebben sommige mensen hier... Genoeg mensen met een hoge functie rijden met hun voiture (vaak de 2e auto, ivm leasebakken) naar Frankrijk, pakken daar een mooi hotelletje in de buurt van bijvoorbeeld St. Tropez en verkennen de omgeving. Ik snap niet precies wat dat te maken heeft met pauper zijn?
Ten slotte denk ik dat mensen die geen rijbewijs zijn jaloers zijn op de mensen die wel in het bezit zijn van een roze papiertje. Waarom? Geen idee, mij maakt het namelijk echt geen ruk uit. Ik vind alleen dat hier wel erg rare argumenten worden gebruikt.
Het toffe soortquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:12 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat het ligt aan het soort vrouwen waar je mee wil daten. Sommige vrouwen (meestal niet het type toekomstig nobelprijswinnaar) letten heel erg op materiele zaken zoals hoe duur je kleding is, hoeveel geld je tijdens de date uitgeeft, wat voor auto je hebt enzo. Andere soorten vrouwen letten op jou en vinden het romantisch dat je voor hun stempelt in de tram.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:04 schreef fathank het volgende:
Een vrouw die te beroerd is om voor mij door de regen te fietsen is het imho niet waard. Mannen die als makke lammetjes achter vrouwen aanrijden met hun auto.
-"Schat, kun je me over 10 minuten ophalen op het station?"
Ik: "Oke is goed".
En dan lopend naar het station gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |