abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:32:16 #126
81237 releaze
best of both worlds
pi_59163477
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 08:10 schreef As_33 het volgende:

[..]

Rijbewijs, geen criterium; dingen als hyvesprofiel of muzieksmaak, wat doen die er nou toe. Maar wel of niet op jezelf wonen zegt gewoon ook heel veel over je karakter en de manier waarop je in het leven staat, en die zou dan wel eens heel slecht kunnen passen bij die van mij.
Daarbij kan ik me gewoon echt niet voorstellen dat je iedere keer als je langsgaat bij je vlam, de ouders ook moet ontmoeten, daar zou ik echt voor bedanken.
neuken bij ouders, ook niets. sommige mensen zouden het spannend vinden en misschien is het dat ook wel eens in de zoveel tijd, maar iedere keer als je elkaar ziet.. neee. Nooit eens superspannende geile seks, elkaar alle hoeken van de kamer laten zien, enigszins luidruchtig genieten (of verzwaarde ademhaling) op willekeurige momenten het spel starten. Nouja, wat dat betreft is een studentenhuis ook niets.
Het is gewoon bijna 9 jaar aan stappen terug voor mij. Ik heb al 3 jaar een "eigen woning" (samenwonen) en ben daar zo superblij mee.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:54:32 #127
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59163757
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 08:32 schreef releaze het volgende:

[..]

neuken bij ouders, ook niets. sommige mensen zouden het spannend vinden en misschien is het dat ook wel eens in de zoveel tijd, maar iedere keer als je elkaar ziet.. neee. Nooit eens superspannende geile seks, elkaar alle hoeken van de kamer laten zien, enigszins luidruchtig genieten (of verzwaarde ademhaling) op willekeurige momenten het spel starten. Nouja, wat dat betreft is een studentenhuis ook niets.
Het is gewoon bijna 9 jaar aan stappen terug voor mij. Ik heb al 3 jaar een "eigen woning" (samenwonen) en ben daar zo superblij mee.
We weten idd hoe je er over denkt
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:56:14 #128
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59163785
Hij bedoelt natuurlijk
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb sinds m'n 18e al m'n rijbewijs. Op 3-4 lessen na helemaal zelf betaald terwijl ik wat langer over m'n VWO deed. Zonder rijbewijs ben ik niks man Voor mij is het ook een afknapper als een meisje geen rijbewijs heeft. Zegt toch heel wat over een persoon, en dat is voor mij negatief.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:46:54 #129
81996 Bond
License to kill
pi_59164808
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 01:24 schreef elkravo het volgende:

[..]

Het feit dat jij vind dat het heel wat zegt over een persoon als iemand geen rijbewijs heeft... zegt heel wat over jou.
Als je iemand ontmoet moet het om de persoon gaan... hoe hij of zij is, of je goed met hem/haar op kan schieten etc. Ál het andere (rijbewijs, een een- of tweepersoonsbed etc.) is van uitermate ondergeschikt belang... sterker zelfs; als die ander zo leuk is zal het je werkelijk een worst wezen of ze een rijbewijs heeft of niet, en wat voor type bed ze heeft... Daar vind je wel wat op...
Iemand die dus niet zijn rijbewijs heeft, omdat pappie en mammie het niet voor hem willen betalen is dus top? Als je het brengt als: "ik heb geen rijbewijs, want niemand betaald dat voor mij", is dat toch dom! Gewoon zoals "iedereen" eerst sparen en dan uitgeven. Je krijgt niks cadeau. Ik zou dus echt wel afknappen op een vrouw die dat zegt. Ga zelf werken/sparen en doe het dan zelf.
Geen commentaar
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:51:25 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_59164920
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:58 schreef Moonah het volgende:
Wat een grappig topic!
Mijn lief is 37 en heeft geen rijbewijs. Ook geen auto.
Ik wel. Hij had laatst wel een TomTom gekocht... En niet eens voor mij, maar voor zichzelf.
Ik zat gisteravond ook nog aan jouw voorbeeld te denken.
Die TomTom mag je wat mij betreft snel weer gebruiken richting mij!

PM verder wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_59164982
Zou voor mij geen afknapper zijn. Als ik ergens zijn moet, zorg ik zelf wel dat ik er kom. Daar heb ik nagenoeg nooit iemand bij nodig.
Maar mocht je een keer in puin liggen of iets dergelijks, dan is het handig als je partner ook een rijbewijs heeft.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 10:18:38 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59165509
Ik ben 24 en heb ook geen roze papiertje. Vooral omdat mijn talent mbt autorijden niet bepaald aangeboren is. Maar als stadsbewoner heb ik er weinig last mee.

Als een vrouw daar op afknapt dan zegt het genoeg over haar schrale persoonlijkheid. Maar eigenlijk heb ik nog niet meegemaakt dat er een vrouw moeilijk over deed.
pi_59165610
quote:

Nee, echt?
pi_59165744
Ik heb ook nog geen rijbewijs. Pappie en mammie hameren er op dat het wel ontieglijk belangrijk is dat ik er een haal, maar ik heb er nog geen behoefte aan, dus wacht ik er net zo lief nog even mee. Ik heb een OV-kaart en ik woon in de stad, dus een auto zou, buiten dat ik er toch geen geld voor heb, alleen maar onhandig zijn.
Als ik nu een rijbewijs haal, heb ik wel zo'n papiertje, maar zou ik er toch niets mee doen.
Momenteel heb ik geen tweepersoonsbed, maar dat ligt er vooral aan dat ik een tweepersoons niet kwijt had gekund op m'n kamertje. Iemand die nog thuis woont zou me wel minder aanspreken waarschijnlijk.
Dat van die onafhankelijkheid begrijp ik niet. Je moet dat ding voltanken, je moet hem parkeren, je moet oppassen dat ie niet gejat wordt...
Het mooi kotsende meisje.
pi_59165830
quote:
Wat een grappig topic!
Ik wel. Hij had laatst wel een TomTom gekocht... En niet eens voor mij, maar voor zichzelf.
Heb ook geen auto, maar kocht wel een auto radio, ook voor mezelf.
Mijn zus, je hebt heul geen auto man!!
Ik zo, waarom draag jij dan een bh?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 10:35:41 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59165949
Meestal halen stadsjongeren hun rijbewijs ook wat later dan plattelandsjongeren. Voor de laatste groep is het een stuk nuttiger.
pi_59166033
Ben man van 29 en heb ondanks 60 rijlessen mijn rijbewijs nog niet. De motor slaat nog vaak af bij het wegrijden, schakelen gaat vrij schokkerig (zet 'm ook nogal eens in de verkeerde versnelling) en bij een bocht naar rechts eindig ik wel eens op de linkerbaan. Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar.

Ik fiets dus alles, maar wel met zijwieltjes want anders val ik om, en in de stad gaat mijn moeder mee, die fietst dan voorop.

Vrouwen zie ik eigenlijk bijna nooit (alleen van ver af), dus of ze dit een afknapper vinden weet ik niet.
pi_59166099
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:39 schreef Soul79 het volgende:
Ben man van 29 en heb ondanks 60 rijlessen mijn rijbewijs nog niet. De motor slaat nog vaak af bij het wegrijden, schakelen gaat vrij schokkerig (zet 'm ook nogal eens in de verkeerde versnelling) en bij een bocht naar rechts eindig ik wel eens op de linkerbaan. Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar.

Ik fiets dus alles, maar wel met zijwieltjes want anders val ik om, en in de stad gaat mijn moeder mee, die fietst dan voorop.

Vrouwen zie ik eigenlijk bijna nooit (alleen van ver af), dus of ze dit een afknapper vinden weet ik niet.
Heb je wel een vlaggetje achterop? Wel zo veilig
pi_59166222
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:39 schreef Soul79 het volgende:

Na 60 lessen de snelweg nog niet op? Na 60 lessen de motor nog af laten slaan bij het wegrijden. Na 60 lessen nog schokkerig schakelen?

Ik wil niet veel zeggen, maar dat is wel heel erg veel. Heb je misschien faalangst oid?

EDIT: Ik geloof je niet

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2008 10:47:25 ]
  vrijdag 6 juni 2008 @ 10:48:08 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_59166261
Zelfs die zijwieltjes en meefietsende moeder doet het kwartje niet bij je vallen, Noel?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_59166357
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:48 schreef Copycat het volgende:
Zelfs die zijwieltjes en meefietsende moeder doet het kwartje niet bij je vallen, Noel?
Ik las maar tot
quote:
Op de snelweg ben ik nog niet geweest, het gaat ook wel erg hard daar
pi_59167120
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:34 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik kom overal waar jij komt en waarschijnlijk in de helft van de tijd, je woont in Nederland... Niet in Amerika waar 4 uur reizen heel gewoon is, amper files, benzine gratis is en je een rijbewijs al op je 16de kan halen. In Hilversum ben je met de auto al een uur bezig om Hilversum uit te komen, net zoals Amsterdam en elke ander groot dorp.

Ik vind het eerder een beperking van je vrijheid: Je moet je aan regeltjes houden en zelfs op 5km te hard krijg je 20 euro boete, elk jaar je autotje testen (wat geld kost), je bezine betalen (wat geld kost), voor alles moet je geld neerleggen... Het is geen vrijheid dat elke mogelijke euro uit je getrokken word alsof je een melkkoe bent...

En je kan niet zeggen: Hoppah! Ik duik het weiland in van deze voor mij totaal onbekende boer en jaag lekker achter zijn koetjes aan in mijn gepimpte Lada. Nee je volgt elke keer een vastgestelde route, het enige wat je zelf mag doen is de bestemming bepalen en vertrektijd bepalen. Nee, echte vrijheid.

je kan zeggen wat je wilt maar de auto is sneller dan het ov. ja van purmerend naar amsterdam komen doe ik met ov sneller. maar vanaf mijn voordeur, naar de deur van mijn werk. doe ik met de auto echt sneller dan het ov. ook zit ik in de auto niet naast dat ongewassen aso figuur die wel naast me in de bus zou zitten.

in LA en New York e.d. heb je files die je nog nooit gezien hebt... dus in amerika geen files?

ook kan ik er niks aan doen dat jij er een uur over doet om uit hilversum te komen. mijn collega woont in hilversum en die is met ongeveer 1 a anderhalf uur hier op de zaak. (tijdens de spits NAAR amsterdam rijden)

en hoezo een beperking van je vrijheid? ben met de auto op vakantie geweest en ook met vliegtuig e.d.

die vrijheid die je met de auto hebt vind je nergens. en je rijd dan wel over vastgestelde routes maar je kan stoppen waar je wilt. parkeren en iets gaan doen oid...

zeg jij de machinist maar even dat je tussen amsterdam en haarlem ergens wilt stoppen. dat kan je vergeten...

enz enz enz
pi_59167295
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef Twin1983 het volgende:
Ik begrijp het echt niet, een auto gebruiken om van en naar je werk te rijden... je sleept dus een ding mee van +/- 1500 kilo.. puur en alleen om je eigen +/- 70 kilo op de plaats van bestemming te brengen. Koop dan een scootertje ofzo... veel leuker ook nog.

leuk op je scootertje 20 km naar je werk in de regen met je pak en nette schoentjes
  vrijdag 6 juni 2008 @ 11:33:16 #144
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59167462
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:50 schreef katerwater het volgende:
Wat een reacties ook weer

Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die hiervan een probleem heeft gemaakt. Maar misschien ligt dat anders over enkele jaren, op tram 3. Het zal wel met status te maken hebben: met een rijbewijs kom je onafhankelijker over, en onafhankelijke mannen hebben meer status.
zo status verhogend vind ik het niet, iedereen heeft tegenwoordig een rijbewijs....... het is meer het idee van ontwikkeling dat die lamme lul nog geen rijbewijs heeft gehaald onder andere omdat ie geen geld heeft Een rijbewijs is toch eerste waar je voor gaat sparen als je nog jong bent...... Nou is 24 niet hopeloos maar gaat wel opschieten

maar jah ieder zijn ding, in mijn opinie is een rijbewijs tegenwoordig gewoon een must.... zeker als je je horizon wat wilt verbreden.... jajaja openbaar vervoer openbaar vervoer...... daar sla je niet zo maar een zijweggetje mee in

ROADTRIPS!!!!
pi_59167526
Maakt mij echt geen reet uit, of een vent een rijbewijs heeft of niet. Ik heb er zelf ook geen, wel gelest, maar doordat ik een gevaar op de weg was maar even gestopt.

Als ik een vent zou willen met een rijbewijs omdat ik dat handig vind, moet ik zelf maar mijn rijbewijs halen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 11:41:01 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59167710
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:33 schreef ASroma het volgende:

[..]

zo status verhogend vind ik het niet, iedereen heeft tegenwoordig een rijbewijs....... het is meer het idee van ontwikkeling dat die lamme lul nog geen rijbewijs heeft gehaald onder andere omdat ie geen geld heeft Een rijbewijs is toch eerste waar je voor gaat sparen als je nog jong bent......
Nee

De gemiddelde student heeft meestal andere prio's. Zeker als je in de stad woont kan het best wachten tot je het gewoon van je salaris kunt betalen.
quote:
maar jah ieder zijn ding, in mijn opinie is een rijbewijs tegenwoordig gewoon een must.... zeker als je je horizon wat wilt verbreden.... jajaja openbaar vervoer openbaar vervoer...... daar sla je niet zo maar een zijweggetje mee in
Je zult me niet horen zeggen dat een auto niet erg handig is op zijn tijd. Ik hoop het papiertje nog eens binnen te halen.

Maar het is helemaal niet zo'n ramp om er geen te hebben. Tenzij je in Lutjebroek wilt wonen. Maar over het algemeen verbreed ik mijn horizon niet met zijweggetjes die van god en alle mensen verlaten liggen.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:05:21 #147
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59168376
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee

De gemiddelde student heeft meestal andere prio's. Zeker als je in de stad woont kan het best wachten tot je het gewoon van je salaris kunt betalen.
[..]

Je zult me niet horen zeggen dat een auto niet erg handig is op zijn tijd. Ik hoop het papiertje nog eens binnen te halen.

Maar het is helemaal niet zo'n ramp om er geen te hebben. Tenzij je in Lutjebroek wilt wonen. Maar over het algemeen verbreed ik mijn horizon niet met zijweggetjes die van god en alle mensen verlaten liggen.
goed als 16 of 17 bent ben je nog geen student of wat, maar heb je al wel een bijbaantje (mag ik althans hopen) en dan kun je toch mooi wat geld opzij leggen..... Als je na je studie een baan zoekt en werkt 40 uur in de week heb je inderdaad vast genoeg geld ervoor maar genoeg tijd dan weer niet. En bij de meeste werkgevers wordt toch ook wel gevraagd om een rijbewijs......

Laat ik voorop stellen dat geen rijbewijs hebben geen afknapper kan zijn, daar gaat het hier namelijk over. Maar persoonlijk vind ik het wel een blokkade van je ontwikkeling en bewegingsvrijheid als je er geen hebt....
pi_59168459
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 08:26 schreef releaze het volgende:

[..]

precies? er is niets 'precies' aan. Wat ik wel heb gemerkt is dat de mannen die ik tegenkwam die allemaal 30+ waren en nog bij papsenmams woonden allemaal mannen waren die dromen hadden, maar niks deden om die dromen wezenlijk te maken. dromen als coverup van hun eigen incompetentie. ze hadden een laag zelfbeeld, weinig doorzettingsvermogen, verbitterd naar zichzelf, durfde niet voor zichzelf op te komen en hadden gewoon totaal geen vaardigheden om denken naar doen te vertalen.
een van die jongens, waar ik toenertijd nog mee heb 'samengewoond' (bij zijn ouders ja, jezus) sprak ik laatst nog. Hij is nu 39, woont nogsteeds bij mams (pa is ondertussen al dood) heeft nogsteeds dezelfde lousy baan als wanneer ik hem voor het eerst ontmoette terwijl hij er toenertijd al een pleurishekel aan had. Wat heeft ie gedaan om het minder te maken? parttime gaan werken, voor de rest zit ie thuis bij zn moeder op zn luie krent, die nogsteeds de was voor hem doet, nogsteeds zn boterhammetjes maakt. Grow the fuck up.

Er zat geen enkele vorm van pit in die kerels.
En dat is voor mij echt noodzakelijk.
En ik zie het iedere keer terugkomen bij die mannen, als ik ze al tegenkom want gelukkig zijn het er niet zoveel. En ik zie ook dat wanneer mensen op zichzelf gaan wonen er zelfvertrouwen groeit. Je bent op jezelf aangewezen, er is niemand meer als backup, je eigen leven in eigen handen hebben dat doet veel mensen goed. (En sommige mensen minder, maar dan ben je zo instabiel dat de vonk helemaal niet overschiet)

Mijn eigen kinderen zijn ook voor hun 21e het huis uit. 21 is echt het maximum. Dat is net zo belangrijk als zindelijk zijn voor je 4e verjaardag.
Dit heeft echt niets meer te maken met het hebben van een rijbewijs
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:27:16 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59168954
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 12:05 schreef ASroma het volgende:

[..]

goed als 16 of 17 bent ben je nog geen student of wat, maar heb je al wel een bijbaantje (mag ik althans hopen) en dan kun je toch mooi wat geld opzij leggen..... Als je na je studie een baan zoekt en werkt 40 uur in de week heb je inderdaad vast genoeg geld ervoor maar genoeg tijd dan weer niet. En bij de meeste werkgevers wordt toch ook wel gevraagd om een rijbewijs......
Nou nee, het is hoe belangrijk je het zelf vind om een auto te hebben of je ervoor gaat sparen. En de meeste rijscholen werken ook s' avonds zodat je mooi na je werk even een uurtje kan lessen.

En als je voor je werk een auto nodig hebt is het wel handig het te kunnen. Maar de meeste werkgevers zal het echt een worst zijn hoe je op je werk komt. Bij mijn type werk is een rijbewijs totaal irrelevant.
quote:
Laat ik voorop stellen dat geen rijbewijs hebben geen afknapper kan zijn, daar gaat het hier namelijk over. Maar persoonlijk vind ik het wel een blokkade van je ontwikkeling en bewegingsvrijheid als je er geen hebt....
Zoals ik al zei. Het is inderdaad best handig om een auto te hebben. Maar ik vraag me werkelijk af welke ontwikkeling je nou mis loopt. 99% van de locaties die ik in mijn leven moet bereiken gaan prima zonder auto. Het duurt soms misschien wat langer.
pi_59169002
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 12:08 schreef katerwater het volgende:

[..]

Dit heeft echt niets meer te maken met het hebben van een rijbewijs
Nee, maar zeg nou zelf, de discussie over het rijbewijs is niet echt bijster interessant, die over al dan niet bij ouders wonen is toch een stuk leuker
Arseen (As), atoomnummer 33
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')