Ik vind dit topic gezelligerquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
dat is het andere topic Sportlife
staat ook wel ergens in mijn myAT's
September, in Arnhem?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:23 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik vind dit topic gezelliger.
Overigens wordt mijn eerstkomende loop ook de 7 heuvelen denk ik. Oh nee, wacht een of andere in Utrecht was nog eerder waar ik me voor opgegeven heb, ben alleen vergeten wanneer precies. September oid geloof ik.
Als jij niet zo zou spammen had ik die ook jaquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
ik dacht dat jij wel de laatste post zou hebben
bij deze danquote:
ik ben een grote spam-hoerquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:24 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Als jij niet zo zou spammen had ik die ook ja
van mij wel, maar had m nog open staan van mijn edit, dus je hebt daarna ge-edit denk ik...quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:25 schreef Miss_S het volgende:
Gaby mag ik ook in het rijtje?
Hij staat in de wiki dus vraag me af waarom hij hier niet staat (in het andere nieuwe topic sta ik er wel gewoon tussen)
nee, in Utrecht dat weet ik nog wel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
September, in Arnhem?Bridge to Bridge?
die wil ik ook wel lopen denk ik
uitlopen binnen de max. gestelde tijdquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:26 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
nee, in Utrecht dat weet ik nog wel.
Wat is je doel op de 7 heuvelen motorbloem?
Whateverquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
heet trouwens MoBlo/Faithy, alleen voor bekenden/vrienden Gabydank je
*kuch*quote:
volgens mij is nu alles 'up to date'quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:29 schreef eer-ik het volgende:
copypaste effe de geupdate versie in je OP dan.
Die kan je toch nog editten.
IK ga lopen, jooo
nee, mijn info staat er niet achterquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
volgens mij is nu alles 'up to date'
veel plezier met de nieuwe schoentjes
Op de band of buiten?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:30 schreef Miss_S het volgende:
Waarom hebben we eigenlijk een plaatje met 'hardlooptopic' als er al een ander algemeen hardlooptopic is?
Maar goed ik denk dat ik vrijdag ga lopen dan zijn de gaten in mijn mond al een heel eind dicht lijkt me
ik zet je er even bijquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:41 schreef Sport_Life het volgende:
Heb mezelf ff in de wiki gezet, maar ik kan dat de startpost niet aanpassen!
Ik had haar knapper verwachtquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:45 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben fier op U!
Ze heeft ook een weblog
donequote:Op woensdag 4 juni 2008 21:52 schreef Marurk het volgende:
Mag ik ook nog in de OP?
*Marurk kijkt motorbloempje heel lief aan.
Heb me op de Wiki-pagina erbij gezet.
is volgens mij nagenoeg hetzelfdequote:Op woensdag 4 juni 2008 21:53 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zie in de OP die pedometer website staan, is dat net zoiets als mapmyrun.com maar dan mét pedometer of is dat ding specifieker oid?
Ik zou me met net zo'n verbaasde blik als zij heeft me afvragen hoe ze erin komtquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:57 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind d'r primadenk ook niet dat jij je d'r je bed uit zou schoppen, of wel?
Haar kaak is een beetje raar en ze ziet er oud uit vind ik, maar wel mooie ogen inderdaadquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:56 schreef Sport_Life het volgende:
Ik vind het best meevallen, zo mooi vind ik d'r niet. Ze heeft zo'n raar gezicht. Alsof ze verbaast is.
Hallo, heb je ooit naar haar geluisterd tijdens die start-to-run?quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:14 schreef Sport_Life het volgende:
Oh is ze vlaams?Dat maakt een hoop goed!
![]()
![]()
Ik heb dat hele programma nog nooit gebruiktquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:16 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hallo, heb je ooit naar haar geluisterd tijdens die start-to-run?
Zo. Net terug, ging iets minder dan normaal. Op een gegeven moment deden de benen minder lekker mee. Toch nog uitgelopen. Les 8 van Evy, deel 1: 2 min lopen, 1 min wandelen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:23 schreef eer-ik het volgende:
ik heb het echt gehad met die 3 minuten wandelen.
Knetterlang
Wel heerlijk gerend, stevig tempo aangehouden, 0% last van schenen.
Heerlijke schoenen
4.62 km gelopen
quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:30 schreef Timmai het volgende:
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197
hmm okey laat maar zittenquote:De lessen bouwen op van 0 naar 5 kilometer hardlopen
Er is ook van 5 naar 10 he.quote:
Netjesquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Zo. Net terug, ging iets minder dan normaal. Op een gegeven moment deden de benen minder lekker mee. Toch nog uitgelopen. Les 8 van Evy, deel 1: 2 min lopen, 1 min wandelen.
Aardige kluif nog!
Tweede keer was dit trouwens voor les 8
Ik heb nu iets gevonden naar 20km geloof ik.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Er is ook van 5 naar 10 he.
Beetje lezen
Ik heb Les 7 eergisteren gelopen ja.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Er is ook van 5 naar 10 he.
Beetje lezen
[..]
Netjes
Heb je 7 nou uiteindelijk wel of niet gelopen?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:23 schreef eer-ik het volgende:
Wel heerlijk gerend, stevig tempo aangehouden, 0% last van schenen.
Heerlijke schoenen
Ja.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:04 schreef Sport_Life het volgende:
heb je schoenen speciaal aan laten meten enzo?
Lekker weer wel om te lopenquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:38 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Afgelopen dagen druk met andere sporten geweest. Dus morgen ook maar weer eens een lesje doen
Hier geen last van de luchtvochtigheidquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:46 schreef Blik het volgende:
ik vind het wel benauwd buiten, merk dat vooral op het begin van het hardlopen dat ik daar een beetje last van heb. Maar verder is het prima, niet te warm en niet te koud
Van de runners high knap je geestelijk altijd van op. Dus loop lekker een goed eind en rek en strek lekker voor die endorfines.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:15 schreef Marurk het volgende:
Ik ga zo maar eens m'n les 14 doen dus (gisteren niet van gekomen). En ik heb zuurstof nodig nu.. zit nu al de hele dag binnen omdat ik morgen tentamen heb.![]()
Ik heb zooooooooo geen zin meer
, maar ik ben nog niet klaar.
Mooie space kees ja?quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:43 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
(heb er net weer een les op zitten), dan ben ik nu dus zo highhh.....
Ik gister en vandaag rustdag, morgen lopen.quote:
Ik loop woensdag - vrijdag - zondag op dit moment, maar misschien dat ik weer maandag - woensdag - vrijdag ga lopen of zaterdag - maandag - woensdag. Ik wissel nogal eens, als ik eens een dagje niet kan lopen dan schuift m'n hele schema een dag op.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:07 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik gister en vandaag rustdag, morgen lopen.
Ik loop altijjd volgens dat schema, maandag, woensdag, zaterdag.
prima te doen
Succes ermeequote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:19 schreef Marurk het volgende:
Maar ik ben weg nu, tot zo
*hoop dat ik 't volhoud deze keer
OK, ik ben terug, en heb nu zo'n 6 km gelopen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:19 schreef Marurk het volgende:
Maar ik ben weg nu, tot zo
*hoop dat ik 't volhoud deze keer
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:24 schreef shroomer het volgende:
Vandaag voor de tweede keer deze week de 10km gelopen. Geen goed idee om in de zon te gaan lopen.. Eerst kreeg ik na 3 km last van pijn in m'n schouder (spier tussen je nek en schouder), daarna nog 5 minuten last van m'n darmen, en toen na 7km steken in m'n zij.. uiteindelijk in 51.40 gelopen.. Het was afzien maar wel lekker
Netjesquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:41 schreef Marurk het volgende:
[..]
OK, ik ben terug, en heb nu zo'n 6 km gelopen.Het ging erg goed in vergelijking met de vorige keer. Alleen de laatste 6 minuten waren even doorbijten maar het ging me al met al goed af.
Heb nu echt zo'n lekker gevoel ('runners high').
Nu een dag rust en overmorgen op naar de volgende les.
Les 14.quote:
Da's arelaxed.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:46 schreef Marurk het volgende:
[..]
Les 14.Gisteren toch niet van gekomen, maar ik ga me nu weer aan 't schema houden. Had deze les vorige week gelopen en flinke pijn in m'n lies gekregen, en dat heeft een paar duren geduurd voordat deze blessure over was.
Jep. Een struikelblok kom je ongetwijfeld een keer tegen, dan is het gewoon een kwestie van een of meerdere dagen rust en dan opnieuw die les doen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:53 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Da's arelaxed.
Maar iig netjes dat je 'm nou hebt uitgelopen.
Ik ben voor alsnog geen struikelblokken tegengekomen, alles nog prima volgehouden.
Ik heb nu zelfs zoiets van: kunnen die pauzes wat korter!
Maar dat schijnt ook eerdaags te komen...
Eerst hardlopen uiteraard, nu is het nog enigzins koelquote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:14 schreef eer-ik het volgende:
Wat zal ik doen...
Zometeen hardlopen en daarna eten halen, of eerst eten halen, rustig eten en rond 1300 hardlopen?
Daar zit wat in.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:34 schreef Timmai het volgende:
[..]
Eerst hardlopen uiteraard, nu is het nog enigzins koel
Netjes, netjes.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:10 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik sta op het punt les 9 te gaan lopen
Wat heb je gedaan?quote:Op zondag 8 juni 2008 05:53 schreef Sport_Life het volgende:
* Sport_Life zijn knie is nu definitief naar zn gootje.
Tip voor de mensen hier: bouw rustig op!! Zeker als je al conditie hebt van andere sporten.. (maar dat moet op zich wel lukken met dat schema natuurlijk).
Ik heb gisteren dus les 9 gelopen en daarna nog een paar km's en ik was zelf al trots. Maar ook Evy was inderdaad fier op me!quote:Op zondag 8 juni 2008 10:36 schreef Abbadon het volgende:
zo...les 6 gelopen...hij was weer fijn, en volgens Evy mag ik weer fier op mezelf zijn
volgens gmap bij benadering 10 km per uur gelopen vandaag, gemiddeld
Dat heb ik ook vaakquote:Op zondag 8 juni 2008 12:20 schreef vrolijke-frits het volgende:
En gisteren kwam ik een paar andere hardlopers tegen die hun handje opstaken of knikten, mooisoort motorrijders
Jah idd.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:50 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Morgen #8
Had in eerste instantie niet eens verwacht dat ik #1 uit zou lopen
Ok, dat is mij nog iets te pittig denk ik, maar 6' moet ik redden.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:56 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jah idd.
Dit moet ik dus vanavond doen: 2' - 2' - 4' - 2' - 5' - 2' - 6' - 2' - 7' - 2' (vet gedrukt is hardlopen, normaal gedrukt is wandelen).
Goed van je.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:03 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ok, dat is mij nog iets te pittig denk ik, maar 6' moet ik redden.
Afgelopen keer ook (per ongeluk) gelopen.
Ben wel echt toe aan kortere wandeltijden iig.
Je moet op een gegeven moment natuurlijk af van die wandelmomenten, dat is the key!quote:Op zondag 8 juni 2008 13:03 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ok, dat is mij nog iets te pittig denk ik, maar 6' moet ik redden.
Afgelopen keer ook (per ongeluk) gelopen.
Ben wel echt toe aan kortere wandeltijden iig.
Idd, gaat wel goedkomen denk ikquote:Op zondag 8 juni 2008 14:23 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Je moet op een gegeven moment natuurlijk af van die wandelmomenten, dat is the key!Maar die vind ik nu nog wel een welkome afwisseling tussen het loop geweld door
Ik ga morgen les 10 lopen, ik zie wel even hoe dat gaat. Les 8 vond ik tot nu toe het zwaarste, met 2' lopen 1' wandelen. Maar ik heb 'm twee keer gelopen en hield het beide keren goed vol
Maar daarentegen heb ik gisteren wel gewoon ruim 6 km gelopenEn dat ging ook goed!
We zullen morgen wel zien.
van kroeg naar kroeg telt nietquote:Op zondag 8 juni 2008 14:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Idd, gaat wel goedkomen denk ik
Gisteravond ook nog het nodige 'gelopen'
In ieder geval voldoende beweging gehad gister
Ik heb ook vooldoende bewogen gisterenquote:Op zondag 8 juni 2008 14:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Idd, gaat wel goedkomen denk ik
Gisteravond ook nog het nodige 'gelopen'
In ieder geval voldoende beweging gehad gister
Keurigquote:Op zondag 8 juni 2008 22:59 schreef Marurk het volgende:
OK, ben terug, en kon 't gemakkelijk volhouden.
keihard tegen een paaltje gelopen en teveel op conditie gelopen (waardoor pezen het niet aankonden). Dat paaltje was de druppel denk ik.quote:
maar je bent oranjefanquote:Op maandag 9 juni 2008 18:45 schreef Adelante het volgende:
ik zou om 21 uur gaan lopen, geen kip op de weg
waar spin jij?quote:Op maandag 9 juni 2008 18:52 schreef Adelante het volgende:
het was ook een advies aan kersje
ik ga morgen spinnen én lopen, want straks inderdaad voetballuh!!!!!
indoor aan de steenstraatquote:
geldt dat ook voor deeltijdstudenten?quote:Op maandag 9 juni 2008 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
ahdaar had ik ook geinformeerd ja
verder was er niet heel veel mogelijkheid in Arnhem e.o. leek het wel.. 2 of 3 zaken.
Zit nu lekker bij het USC in Nijmegen, 60 euro per jaar![]()
staat die er op dan?quote:Op maandag 9 juni 2008 19:24 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik moet meteen aan Monopoly denken
zou je na moeten vragen...quote:Op maandag 9 juni 2008 19:25 schreef Adelante het volgende:
[..]
geldt dat ook voor deeltijdstudenten?
Niet:quote:Op maandag 9 juni 2008 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zou je na moeten vragen...
geen idee namelijk
HBO-ers betalen overigens 95 euro ofzo
quote:2. Alle studenten van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, inclusief diegenen die minder dan een jaar geleden zijn afgestudeerd. De prijs voor deze categorie bedraagt ¤ 65,50 per collegejaar.
Hehe, okey. In Utrecht kost het ook net zo veel voor UU als HU studenten.quote:Op maandag 9 juni 2008 19:30 schreef motorbloempje het volgende:
dan is dat veranderd, want in september moest ik nog meer betalen als HAN student![]()
daarom ging ik pas daar sporten toen ik overstapte naar de RU
Misschien wel interessantquote:Op maandag 9 juni 2008 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
ahdaar had ik ook geinformeerd ja
verder was er niet heel veel mogelijkheid in Arnhem e.o. leek het wel.. 2 of 3 zaken.
Zit nu lekker bij het USC in Nijmegen, 60 euro per jaar![]()
Ik ga eerst lopen.quote:Op maandag 9 juni 2008 18:54 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik ga denk ik lekker laat lopen, eerst voetbal kijken. Als ik dan nog zin heb, ga ik
dynabytequote:Op maandag 9 juni 2008 22:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
weet iemand waar ik die zen stone voor 15 kan halen
is mogelijk namelijk
[ afbeelding ]
pas de problemequote:Op maandag 9 juni 2008 22:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
dank je!
Netjes!quote:Op maandag 9 juni 2008 21:41 schreef eer-ik het volgende:
Les 8, done.
Pittig.
Wel lekker.
Steeds 2' lopen gevolgd door 1' wandelen.
Voel 't nu wel in m'n benen maar heb 'm wel lekker uit kunnen lopen.
Pace is er 9 seconden op vooruit gegaan, per kilometer, sinds m'n eerste meting, in les 6.
Nu loop ik in 7'13" een kilometer, waar ik er in les 6 7'22" over deed.
Vandaag ook het minst van de afgelopen 3 lessen gelopen, namelijk 4.49 km.
Gaat lekker
Dat gaat, in ieder geval voor nu, wel lukkenquote:
wel erg vroeg hoorquote:Op maandag 9 juni 2008 23:31 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik ga morgenochtend lopen voordat ik ga studeren. Ik ga om een uur of 5 m'n bed uit en dan meteen lopen![]()
Nu al zin in
Dat zal ongetwijfeldquote:Op maandag 9 juni 2008 23:27 schreef Adelante het volgende:
een twee weekje op herhaling is wel lekker hoor om op te bouwen
Dat probeer ik ook steeds, zit goed dicht tegen grens aan, danwel óp m'n grens soms.quote:Op maandag 9 juni 2008 23:39 schreef Adelante het volgende:
Je kunt het natuurlijk moeilijker voor jezelf maken door harder te lopen.
Wel lekker om ff tot het gaatje te gaanquote:Op maandag 9 juni 2008 23:47 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook steeds, zit goed dicht tegen grens aan, danwel óp m'n grens soms.
Uiteraard schuift die grens nu wel steeds een stukje op dus kan ik 't ook weer wat verder pushen maar ik zat vandaag wel echt tegen het eind van mn kunnen aan
whehehequote:Op maandag 9 juni 2008 23:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja! leuk! gaan we gezellig samen spinnen
Een keer gedaan, ik dacht wel ff met m'n ex mee te gaan. Ik fietste al 6 jaar door weer en wind naar school, dus hoe moeilijk kon het zijn?quote:Op maandag 9 juni 2008 23:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja! leuk! gaan we gezellig samen spinnen
ik ben de eerste keer van die fiets gelazerd, was een ochtendlesje met allemaal "bejaarden" dus ja, dan laat je je niet kennenquote:Op maandag 9 juni 2008 23:50 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Een keer gedaan, ik dacht wel ff met m'n ex mee te gaan. Ik fietste al 6 jaar door weer en wind naar school, dus hoe moeilijk kon het zijn?
Ik ging compleet stuk!![]()
Met hardlopen kan ik nu echt niet veel verder dan ik denk hoorquote:Op maandag 9 juni 2008 23:52 schreef motorbloempje het volgende:![]()
mijn eerste keer spinnen was ook echt memorabel.
Al merk ik wel dat ik nu ik écht wel gevorderde ben () ook wel écht meer mn grenzen opzoek, en dus écht veel verder ga dan in het begin!
Je kunt altijd nog veel verder dan je denkt in het begin..
vandaag was ook weer heerlijk! Woensdag weer
Ik zweet me nu echt een ongeluk als ik in rust ben.quote:Op maandag 9 juni 2008 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
met spinnen had ik dat wel. Zette vaak de weerstand nog niet hoog genoeg, of ging een langzamer tempo fietsen, terwijl ik vaak even 'door mn adem heen moet', zeg maareen ritme krijgen.
Zweette ook de eerste paar keren echt niet zoveel als nu, terwijl ik wel het gevoel had compleet afgemat te zijn
Hehe, ik zweet eerst ff uit voordat ik ga douchen, daarna meestal geen lastquote:Op maandag 9 juni 2008 23:58 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik zweet me nu echt een ongeluk als ik in rust ben.
Momenteel niet uiteraard, maar als ik net gelopen heb, en even zit uit te rusten op de bank.
Dan gutst het er temet vanaf
Dat snapte ik ook welquote:Op maandag 9 juni 2008 23:59 schreef motorbloempje het volgende:
had het ook over spinnenmaar dit is natuuurlijk het hardlooptopic
sorry
Don't sweat itquote:Op maandag 9 juni 2008 23:59 schreef motorbloempje het volgende:
had het ook over spinnenmaar dit is natuuurlijk het hardlooptopic
sorry
Ik nu ook wel.quote:Op maandag 9 juni 2008 23:59 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Hehe, ik zweet eerst ff uit voordat ik ga douchen, daarna meestal geen last
Dat snap ik, ik douche ook nooit heet na inspanning, heb het daar altijd te warm voorquote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:06 schreef Adelante het volgende:
Je moet ook wel koud douchen na inspanning he!?! Je lichaam zweet ter afkoeling en als je dan heet hebt gedouched schiet dat natuurlijk niet op
je cooling down niet lang genoeg gedaan?quote:
Ik had het eerste keer ook iddquote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:39 schreef Abbadon het volgende:
[..]
je cooling down niet lang genoeg gedaan?
hadden de meesten hier wel na hun eerste keer, volgens mij...maar daarna niet echt meer....even doorbijten dus!
alleen uitlopen is voor mij niet voldoende...ben nog behoorlijk aan het rekken en strekken ook...maar heb, behalve af en toe een beetje stramheid, nergens meer last van gehad na die eerste keer...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:04 schreef Kersje86 het volgende:
jawel cooling down was 5-6 min uitlopen mar heb gewoon lang nix meer gedaan.. zal snel wel weer over zijn.. hoop ik
Bij mij was het een dagje, daarna nergens meer last van gehad.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:04 schreef Kersje86 het volgende:
jawel cooling down was 5-6 min uitlopen mar heb gewoon lang nix meer gedaan.. zal snel wel weer over zijn.. hoop ik
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:18 schreef vrolijke-frits het volgende:
Zo. Het zit er weer op. Het ging niet van een leien dakje, maar ik heb het volgehouden. Het lichaam had er niet zo'n zin in denk ik. Volgende les weer knallen
Ik denk toch stiekem wel morgenavond, anders is mijn schema verneuktquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Toch goed om het nog effe vol te houden idd
Moge les 9
Zin an.
Wannneer ga jij nou 11 lopen?
Verneukte schema'squote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:39 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik denk toch stiekem wel morgenavond, anders is mijn schema verneukt
Vrijdag ben ik er sowieso niet, Bon Jovi concertquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:40 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Verneukte schema's
Anders moet je vrijdag, maar dan is voetbal, dus ftl
Oh, nice.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:41 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Vrijdag ben ik er sowieso niet, Bon Jovi concert
Van Velzen ook nog dacht ikquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Oh, nice.
Veronica DJ, voetbal kijken, pauze: veronica DJ, dan bon jovi.
Na een beetje brinta kan wel hoor.quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:16 schreef Kersje86 het volgende:
kan je na een brinta ontbijtje wel meteen weggaan? of ook 2 uur ertussen?
gister 5km in 23.40 mijn nek en schouders zijn zuur nuquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:23 schreef Blik het volgende:
sowieso altijd rekken en strekken, anders heb je gegarandeerd spierpijn
Is niet waar. Voor de beginners is dit misschien nodig. Maar ik heb niet gerekt voordat ik begon met Evy deel 1. De eerste minuut lopen is al een warming up op zich.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:23 schreef Blik het volgende:
sowieso altijd rekken en strekken, anders heb je gegarandeerd spierpijn
Voor de beginners is het minder hard nodig, maar als je richting de 20 a 30 minuten hardlopen gaat is het absoluut nodig om spierpijn tegen te gaan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:31 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Is niet waar. Voor de beginners is dit misschien nodig. Maar ik heb niet gerekt voordat ik begon met Evy deel 1. De eerste minuut lopen is al een warming up op zich.
Ik ga voor les 11 vanavond. Ben benieuwd hoe het me vergaat, gisteren ook al gelopenquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:00 schreef eer-ik het volgende:
Dalijk les 9 doen
Goed op weg zo lijkt me.
Ik ben ook weer terug, ging helemaal top!quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:58 schreef eer-ik het volgende:
Zo, les 9 gelopen
Ging lekker, hoogste snelheid de kilometer gehaald ook nu voor mijn doen
4'22 op de top, da's 14.22 km/uur
Goed bezig jongequote:Op woensdag 11 juni 2008 22:05 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik ben ook weer terug, ging helemaal top!
Eerste helft ging top! Daarna voelde ik dat ik gisteren ook gelopen heb, dus tandje rustiger aan gedaan. Desalniettemin lekkere avond
Die gaan we pwnenquote:Op woensdag 11 juni 2008 22:27 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Goed bezig jonge
We zijn goed op weg, I can tell you that
Rondje meer, here we come!!
op vrijdag en zondag ren ik 's ochtends...lekker begin van de dag, vind ik zelf...geeft ook energie voor de rest van de dag...quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:15 schreef Kersje86 het volgende:
zo een morning run maken, eens zien of me dat bevalt xD
dat mag nietquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:05 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik ga voor les 11 vanavond. Ben benieuwd hoe het me vergaat, gisteren ook al gelopen
echt kwaad kan het niet...maar je lichaam rust gunnen om te herstellen en te versterken tussendoor, is net zo belangrijk om beter te worden als het lopen zelf...quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:11 schreef Timmai het volgende:
[..]
dat mag niet
Ik heb het trouwens ook wel eens gedaan, 2 dagen achter elkaar.. kan dat nou veel kwaad?
Met die eerste lessen van Evy maakt het niet zoveel uit, maar als de lessen langer en zwaarder worden is het niet aan te raden om 2 dagen achter elkaar te lopen. Kans op blessures worden dan flink vergrootquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:11 schreef Timmai het volgende:
[..]
dat mag niet
Ik heb het trouwens ook wel eens gedaan, 2 dagen achter elkaar.. kan dat nou veel kwaad?
Ik zal het ook niet snel meer doen. Maar anders kwam mijn planning in de warquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Met die eerste lessen van Evy maakt het niet zoveel uit, maar als de lessen langer en zwaarder worden is het niet aan te raden om 2 dagen achter elkaar te lopen. Kans op blessures worden dan flink vergroot
zit er geen software bij?quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik snap m'n steentje niet
Computer herkent hem niet echt
hmmm, misschien nog langzamer lopen, het gevoel hebben dat je snelwandelt?quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:49 schreef Kersje86 het volgende:
Net Evy deel 1 les 1 gedaan... heb alleen de laatste 30 sec van de 3 min lopen niet kunnen volhouden -_- pftt kwas bekaf
je zou hier even kunnen kijken:quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Uhm, nee. Kan ik wel downloaden
dat kan komen omdat je apple een ander schijfformatie kent dan je windows pc.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wil hem op m'n apple doen, dan herkent hij hem wel als usb stick en kwam er ook geluid uit
Nu komt er geen geluid meer uit en herkent m'n pc hem ook niet echt..
Ja, nu ontstaat er een nucleaire reactie.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dus nu heb ik het verneukt
Goeie reactiequote:Op donderdag 12 juni 2008 13:11 schreef Adelante het volgende:
run, forest, run!!!!!!!
Ik vind het prima.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:11 schreef Grumpey het volgende:
Even vraagje, maar waarom voegen we niet even beide topics samen ofzo, ik bedoel, hier zit veel meer gezelligheid en wat jullie melden is ook voor ons boeiend en hopelijk misschien zelfs wel andersom ook
Anders moet ik me vanaf nu twee topics in de gaten gaan houden
Wat heb je gedaan tussen het herkennen en niets meer doen? Je zou gewoon bestanden erheen moeten kunnen kopiëren zonder extra software.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wil hem op m'n apple doen, dan herkent hij hem wel als usb stick en kwam er ook geluid uit
Nu komt er geen geluid meer uit en herkent m'n pc hem ook niet echt..
Niet waar!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:31 schreef Houniet het volgende:
Ah hier zijn jullie.
Wees niet bang, je bouwt het heel rustig op. Zorg ervoor dat je niet compleet buiten adem bent als je klaar bent. Als dat gebeurt weet je dat te hard loopt en dat je tempo omlaag moet. Snelheid komt later wel. En bedenk ook dat je wellicht aankomt als je de eerste weken begint, omdat je begint met spieren opbouwen. Spieren zijn zwaarder dan vetquote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:48 schreef Serinde het volgende:
Vandaag Evy d'r lessen gedownload. Ik heb he-le-maal geen conditie, ben wel slank maar het afgelopen jaar wel een kilootje of 6 aangekomen. Afvallen hoeft niet maar gewichtstoename stopzetten en conditie opbouwen, daar kan Evy me wel mee helpen denk ik![]()
Vanavond moed verzamelen en sportbh weer opzoeken, morgen beginnen
Ik had het gelezen inderdaad, dat het heel rustig opgebouwd wordt. Is ook wel nodig in mijn gevalquote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Wees niet bang, je bouwt het heel rustig op. Zorg ervoor dat je niet compleet buiten adem bent als je klaar bent. Als dat gebeurt weet je dat te hard loopt en dat je tempo omlaag moet. Snelheid komt later wel. En bedenk ook dat je wellicht aankomt als je de eerste weken begint, omdat je begint met spieren opbouwen. Spieren zijn zwaarder dan vet
Schrijf een boek over hoe je dat doet zou ik zeggenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:09 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik had het gelezen inderdaad, dat het heel rustig opgebouwd wordt. Is ook wel nodig in mijn gevalDoe sinds ik studeer niet meer aan sport, 2 jaar nu bijna. Aankomen vind ik niet erg, als in: als de omvang maar min of meer gelijk blijft
Nou les 9 danquote:Op zondag 15 juni 2008 10:18 schreef Abbadon het volgende:
zo...net les 8 gelopen...8x2 minuten met steeds 1 minuut rust...m'n ademhaling bleef lekker rustig, maar m'n kuiten begonnen na een tijdje wel te branden zeg...pffff....wel makkelijk volgehouden though
dat klinkt eerlijk gezegd beterquote:Op zondag 15 juni 2008 10:20 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nou les 9 dan
Paar keer 4 en 5 minuten lopen.
Maar opbouwen is het sleutelwoordquote:Op zondag 15 juni 2008 10:34 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dat klinkt eerlijk gezegd beterdat vertragen en versnellen is echt niks...gewoon na een goede warming up in één tempo blijven lopen is beter te doen...
natuurlijk...het feit dat ik het voel, wil voor mij ook zeggen dat ik goed bezig benquote:Op zondag 15 juni 2008 13:39 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Maar opbouwen is het sleutelwoord![]()
Inderdaad! Goed bezig!quote:Op zondag 15 juni 2008 22:15 schreef Abbadon het volgende:
[..]
natuurlijk...het feit dat ik het voel, wil voor mij ook zeggen dat ik goed bezig ben
quote:
Is inderdaad een lastig punt, als je net wat langer begint te lopen kom je ook vaak in een lekker ritme. En dan moet je opeens stoppen. Hoe irritant ook, is het wel goed voor je conditie. Het zorgt er voor dat je minder snel moe wordt en sneller hersteld van een inspanning.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:29 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Heb net ook les 8 gedaan, en inderdaad zijn die korte intervallen vervelend; zit je net in je tempo, moet je weer gaan wandelen. En hoewel de ademhaling weer snel tot rust kwam (voor zover dat nodig was), merkte ik dat tijdens die laatste paar keer hardlopen mijn kuiten wat gingen verzuren. Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik gisteren ook al ben gaan hardlopen.
was je niet sarcastisch dan?quote:
Nee. Ik steun iedereen van harte omdat ik zelf zo goed bezig ben (afgezien van afgelopen weekendquote:
in dat geval: goed bezig!quote:Op maandag 16 juni 2008 16:20 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Nee. Ik steun iedereen van harte omdat ik zelf zo goed bezig ben (afgezien van afgelopen weekend) Alleen maar positivisme van mijn kant
Kan wat mij betreft.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:10 schreef Blik het volgende:
Ik had al gevraagd of die linkjes ook in de OP konden, dan hoeft niemand er meer naar te zoeken.
Jij zit vol met goede ideeën hèquote:Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Kan wat mij betreft.
Je kan ze in de wiki rammen, die ook in de OP staat.
Dan komen ze iig alvast terug bij elk komend topic
M'n hoofd is ermee afgeladenquote:Op maandag 16 juni 2008 17:55 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Jij zit vol met goede ideeën hè
Eerst: wat ontzettend kut voor jequote:Op maandag 16 juni 2008 22:54 schreef Marurk het volgende:
Shit.
Net terug van les 17 (na een aantal dagen niet gelopen te (kunnen) hebben i.v.m. drukte). Alles ging goed. Flink tempo aangehouden (ietsje harder dan normaal), en geen enkele problemen ondervonden tot de laatste 2 minuten van het laatste loopstukje. De laatste 1,5 min. ongeveer kon ik echt niet meer i.v.m. toch wel hevige steken in de linkerkant van het borstgebied.![]()
Echt heel raar, ik dacht zelf van: Wat zijn nu die 2 minuten ofzo (want Evy zei: "We zijn er bijna, nog even volhouden!"); heb nog geprobeerd even door te rennen maar ik kon echt niet meer op een gegeven moment.
Ook merk ik weer een soort van lichte liesblessure...
Wat zouden jullie doen? Gewoon overmorgen deze les 17 opnieuw rennen, overmorgen gewoon doorgaan met les 18 of nog langer wachten?
Waarom moet mij dit nou net gebeuren in de laatste 2 minuten.Echt alles ging super, tot de laatste 1,5 minuut ofzo...
Net daarvoor gegeten of gedronken? Je moet zeker 30 minuten vantevoren niet drinken en 1 uur vantevoren niet eten als je wat langer begint te lopenquote:Op maandag 16 juni 2008 22:54 schreef Marurk het volgende:
Shit.
Net terug van les 17 (na een aantal dagen niet gelopen te (kunnen) hebben i.v.m. drukte). Alles ging goed. Flink tempo aangehouden (ietsje harder dan normaal), en geen enkele problemen ondervonden tot de laatste 2 minuten van het laatste loopstukje. De laatste 1,5 min. ongeveer kon ik echt niet meer i.v.m. toch wel hevige steken in de linkerkant van het borstgebied.![]()
Echt heel raar, ik dacht zelf van: Wat zijn nu die 2 minuten ofzo (want Evy zei: "We zijn er bijna, nog even volhouden!"); heb nog geprobeerd even door te rennen maar ik kon echt niet meer op een gegeven moment.
Wat zouden jullie doen? Gewoon overmorgen deze les 17 opnieuw rennen, overmorgen gewoon doorgaan met les 18 of nog langer wachten?
Waarom moet mij dit nou net gebeuren in de laatste 2 minuten.Echt alles ging super, tot de laatste 1,5 minuut ofzo...
Hoiquote:
Hé foto-meisjequote:
gewoon niet te snel lopen....belangrijkste is volhouden...ik merk nu bij les 8 al dat m'n tempo vanzelf steeds wat hoger wordt...en je conditie verbetert echt een stuk sneller dan je denktquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:21 schreef Ymke het volgende:
Ik ga zo aan les 3 beginnen en ik vond les 2 al killing![]()
Maar goed , het zal ooit wel eens gaan wennen , hoop ik
Al je steken krijgt ga je meestal net iets tever of je bent zwaar door je mond aan het ademen. Overdreven door je neus ademen wil ook wel eens helpen. Heel kut idd want je moet dan echt stoppen met hardlopen omdat de pijn steeds toeneemt. (probeer er ook weleens 'doorheen' te lopen maar dat is tot nu toe nog niet gelukt wanneer ik steken kreegquote:Op maandag 16 juni 2008 22:54 schreef Marurk het volgende:
Shit.
wat mij ook wel helpt is bewust je bovenlichaam een stuk rechter houden tijdens het lopen...ik heb de neiging wat voorover te lopen, en als ik dan wat omhoog kom adem ik makkelijker, en verdwijnen de steekjes ook weer...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:50 schreef shroomer het volgende:
[..]
Al je steken krijgt ga je meestal net iets tever of je bent zwaar door je mond aan het ademen. Overdreven door je neus ademen wil ook wel eens helpen. Heel kut idd want je moet dan echt stoppen met hardlopen omdat de pijn steeds toeneemt. (probeer er ook weleens 'doorheen' te lopen maar dat is tot nu toe nog niet gelukt wanneer ik steken kreeg)
Dat is zeker waar. Ik ben nu bij les 12 en ik merk zeker dat m'n conditie beter wordt. Ik ben niet zo gefixeerd op tempo, dat komt vanzelf wel. Ik probeer wel steeds hetzelfde tempo te lopen. Daar helpt Nike+ gear wel goed bij kan ik vertellenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:25 schreef Abbadon het volgende:
gewoon niet te snel lopen....belangrijkste is volhouden...ik merk nu bij les 8 al dat m'n tempo vanzelf steeds wat hoger wordt...en je conditie verbetert echt een stuk sneller dan je denkt
Dat merkte ik gisteravond ook. Ik loop ook wat naar voren gebogen en wanneer ik omhoog kwam, ging het stukken beterquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:52 schreef Abbadon het volgende:
[..]
wat mij ook wel helpt is bewust je bovenlichaam een stuk rechter houden tijdens het lopen...ik heb de neiging wat voorover te lopen, en als ik dan wat omhoog kom adem ik makkelijker, en verdwijnen de steekjes ook weer...
Zal het eens proberen volgende keer dat ik m'n PR op de 10km wil verbeterenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:52 schreef Abbadon het volgende:
[..]
wat mij ook wel helpt is bewust je bovenlichaam een stuk rechter houden tijdens het lopen...ik heb de neiging wat voorover te lopen, en als ik dan wat omhoog kom adem ik makkelijker, en verdwijnen de steekjes ook weer...
Haha ja geprobeerd maar dan werd het echt een soort spastisch gehink/huppel door de pijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:41 schreef Blik het volgende:
Het wil ook wel eens overgaan als je minder hard gaat lopen, je tempo een flink stuk verlagen.
Meer zelfmasochisme danquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:48 schreef Abbadon het volgende:
soms is hardlopen net een vorm van masochisme
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:52 schreef shroomer het volgende:
[..]
Haha ja geprobeerd maar dan werd het echt een soort spastisch gehink/huppel door de pijn.
da's dubbelop....masochisme gaat altijd over jezelfquote:
Check your facts!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:08 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's dubbelop....masochisme gaat altijd over jezelf
Bronquote:Masochisme is het beleven van (seksueel) genot aan onderwerping of kleinering, waarbij het de "masochist(e)" erom gaat de partner te verleiden/manipuleren hem/haar te domineren, kwellen of vernederen. Een middel hiertoe is het toebrengen van pijn.
Hij zegt meisje tegen mequote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:25 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Hé foto-meisjelong time no see!
![]()
[..]
gewoon niet te snel lopen....belangrijkste is volhouden...ik merk nu bij les 8 al dat m'n tempo vanzelf steeds wat hoger wordt...en je conditie verbetert echt een stuk sneller dan je denkt
jij zal altijd mijn kleine meisje blijven...ofzoquote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:17 schreef Ymke het volgende:
Hij zegt meisje tegen me![]()
In het echt ben ik wel wat ouder hoor![]()
zo, zeg...zeker lekker bezig, jaquote:Maar goed , les 3 ging super , nergens moeite mee gehad , bij thuiskomst de hond gegrepen en mee naar buiten gesleurd en nog eens 8 kilometer gewandeld
Ben lekker bezig , gaat het met jou goed?
*kuch*quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |