quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Je zult eens moeten zoeken!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:01 schreef NanKing het volgende:
Altijd handig voor mensen die 't topic niet zo snel terug kunnen vinden
Nou, dat ik dat zei had ook vooral te maken met het punt dat ze alle afwijkende sexualteiten dan maar bij elkaar gooien. En dat ik dat jammer vind. Een trans is geen lesbo, maar andersom ook niet dusquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:11 schreef wonderer het volgende:
Mijn punt was dus niet om transseksuelen op een hoop te gooien met lesbo's (want dat klopt inderdaad, het is iets heel anders), maar ik was benieuwd hoe belangrijk dat vrouwenlichaam dus was.
Jup, maar als je de 35 gepasseerd bent, dan is dat toch echt heel anders eigenlijk dan dat je rond de 20 bent.quote:En ik kan me best voorstellen dat een trans het even meldt. Sommigen zijn gewoon heel blij dat ze eindelijk zichzelf kunnen zijn. Je hebt ook homo's (m/v) die het graag aan iedereen laten weten, zeker als ze na lange tijd net uit de kast zijn.
Da's wel waar ja, mensen lijken niet echt te beseffen dat transseksualiteit niets met geaardheid te maken heeft. Maar de groep transgenders is dan weer niet echt groot genoeg voor hun eigen groepjes en vanwege het verwantschap door het uitgekotst worden door de maatschappij krijg je vaak van die GLBT dingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:38 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, dat ik dat zei had ook vooral te maken met het punt dat ze alle afwijkende sexualteiten dan maar bij elkaar gooien. En dat ik dat jammer vind. Een trans is geen lesbo, maar andersom ook niet dus
Niet als je TS bent... het kan best zijn dat die Jeanette nog maar heel kort "klaar" was. Niet iedereen begint het proces op z'n 16e.quote:Jup, maar als je de 35 gepasseerd bent, dan is dat toch echt heel anders eigenlijk dan dat je rond de 20 bent.
Ja, en daar baal ik dus eigenlijk onderhand best wel van. Want ik als huis-tuin-en-keuken-pot wordt dus wel op één hoop gegooid met allerlei mensen waar ik nul raakvlak mee hebquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Da's wel waar ja, mensen lijken niet echt te beseffen dat transseksualiteit niets met geaardheid te maken heeft. Maar de groep transgenders is dan weer niet echt groot genoeg voor hun eigen groepjes en vanwege het verwantschap door het uitgekotst worden door de maatschappij krijg je vaak van die GLBT dingen.
[..]
Denk je dat transseksuelen het leuk vinden om te horen "ach joh, je bent gewoon pot/flikker, zeik niet zo"?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:23 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, en daar baal ik dus eigenlijk onderhand best wel van. Want ik als huis-tuin-en-keuken-pot wordt dus wel op één hoop gegooid met allerlei mensen waar ik nul raakvlak mee heb
Ja, weet je, als ik heel eerlijk ben, ik heb affiniteit met potten. Niet met transseksuelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Denk je dat transseksuelen het leuk vinden om te horen "ach joh, je bent gewoon pot/flikker, zeik niet zo"?
Je hebt affiniteit met vrouwen die op vrouwen vallen. Daar kunnen ook vrouwen bij zitten die als man geboren zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:47 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, weet je, als ik heel eerlijk ben, ik heb affiniteit met potten. Niet met transseksuelen.
Dus, als ik naar een potten evenement ga, dan ga ik naar een potten evenement en niet naar een afwijkende seksualiteiten evenement.
Waarmee ik alleen maar wil zeggen, dat men wel de neiging heeft om alles dat niet hetero is op één hoop te mikken. En dat is fout, en daar heb ik als pot ook helemaal geen behoefte aan.
Wat niet wil zeggen dat ik me niet kan inleven in dat het lastig is om transseksueel te zijn. Het heeft alleen helemaal niks met lesbo te maken. En, als we dat zelf als groep al niet uit elkaar houden, waarom zou de buitenwereld dat dan wel doen?
Of gewoon omdat liefde tussen twee mensen per definitie mooi is. In welk hokje je het ook zou willen stoppenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je hebt affiniteit met vrouwen die op vrouwen vallen. Daar kunnen ook vrouwen bij zitten die als man geboren zijn.
Daarnaast is het gros van de transseksuelen in hun brongeslacht homoseksueel, ook al voelen ze dat zelf niet zo. Of juist andersom (zoals ik).
Veel transseksuelen denken eerst dat ze homo zijn.
Maar ik begrijp dat je net zo min als een hetero zit te wachten op de verhalen. Net zoals waarschijnlijk hetero's geen behoefte hebben aan verhalen over gelijkslachtige liefde, tenzij om enige nieuwsgierigheid en sensatielust te bevredigen.
Nee, ik heb affinitieit met lesbiënnes.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je hebt affiniteit met vrouwen die op vrouwen vallen. Daar kunnen ook vrouwen bij zitten die als man geboren zijn.
Jammer.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee, ik heb affinitieit met lesbiënnes.
Ja, ik vind het jammer dat dat niet mag.quote:
begrijp je dan wel een man die op een man valt?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:40 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, ik vind het jammer dat dat niet mag.
Ik ben pot, en daar heb ik affiniteit mee. Ik weet niet hoe het is om trans te zijn. Ik denk dat dat een groter issue is dan op vrouwen vallen. Dat speelt dan denk ik zo ook een grotere rol.
Dus, waarom nou net doen of ik dat begrijp? Als ik een hetero al niet begrijp?
Ik val ze niet aan, probeer alleen te begrijpen wat ze bedoelen en hoever ze daarin gaan. Ik weet namelijk niet of je op voorhand kunt zeggen dat je niet geïnteresseerd bent in een persoon omdat die vroeger een ander geslacht had.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou ja, worden Maedel en Viking hier nou aangevallen omdat ze durven zeggen dat ze niks met transseksuelen hebben (of willen hebben)? En natuurlijk, hypothetisch gezien kan er een uitzondering zijn. Als men zegt niet op blond haar te vallen, of niet op kleinere mensen, dan kan het nog zo zijn dat er een iemand is die dat toch is. Maar je mag toch wel gewoon zeggen dat je op een bepaald type mens niet valt? Dat je dat type niet uitzoekt? Dat je daar niet zomaar voor zou kiezen?
Whehe, ik breek hier ook weer eens in.
Dat was mijn idee in het begin ook. Er werd zo mooi gezegd dat een vrouw niet alleen een kut of vrouwenlichaam is, maar zelfs al is dat door operatie verkregen en is de persoonlijkheid gewoon vrouw, dan nog telt het niet?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:12 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ik val ze niet aan, probeer alleen te begrijpen wat ze bedoelen en hoever ze daarin gaan. Ik weet namelijk niet of je op voorhand kunt zeggen dat je niet geïnteresseerd bent in een persoon omdat die vroeger een ander geslacht had.
Affiniteit dat is iets dat je met een ander persoon hebt en kan op heel veel dingen zijn, dat dwingt je niet om affiniteit met een transseksueel te hebben. Een transseksueel is niet iemand die uit Transseksuëlië komt, transseksueel is een diagnose op basis waarvan iemand medisch behandeld is. Net als dat iemand met een intersex aandoening (bijv. ambigue genetalia) die niet al na de geboorte is geopereerd op later leeftijd dat aan laat passen. Dat mensen je zien zoals je bent daar gaat het om, en dus is iemand die met vrouwelijk geslacht is geboren maar zich man voelt en zich laat behandelen, een man en niet een transseksueel. Affiniteit daarop baseren is dus naar mijn inzicht wat absurd.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:30 schreef Viking84 het volgende:
Maar ik voel me hier bijna verplicht om affiniteit te hebben met transseksuelen, omdat zij ook afwijken van de norm.
eerlijk gezegd is dat wel een heel erg grove uitspraak, al is het onzin, zoiets zou ik niet over m'n lippen laten komen.quote:Zo kun je ook wel stellen dat ik maar affiniteit moet hebben met pedo's. Onzin natuurlijk.
Natuurlijk is dat niet verplicht. En het hoeft ook helemaal niet. Maar de argumenten waarom (in brede zin, niet alleen van jou) vond ik niet erg overtuigend en daar ga ik dus op in.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:30 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ok, misschien ben ik wel wat te kortzichtig. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik op een transseksueel zou vallen. Als het zou gebeuren en ik zou later te horen krijgen dat ze ooit een man was, dan kijk ik er misschien wel anders tegenaan dan wanneer ik meteen weet dat ze ooit een man is geweest. Want dan ken ik haar als vrouw en niet als een vrouw die ooit een man was. Ik geloof trouwens niet dat ik niet zou merken dat ik met een transseksueel te maken had.
Maar ik voel me hier bijna verplicht om affiniteit te hebben met transseksuelen, omdat zij ook afwijken van de norm. Zo kun je ook wel stellen dat ik maar affiniteit moet hebben met pedo's. Onzin natuurlijk.
de bagger layout. Maar die heb ik altijd al.... en normaal zag ik nooit zo scheef... Met de layout 'new' zie ik ook scheef.....quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:37 schreef wonderer het volgende:
Hier is alles goed. Welke layout gebruik je?
yep.. klopt.... maar ach het wentquote:Op woensdag 4 juni 2008 01:47 schreef wonderer het volgende:
Weird...
goed plan.. moet ik een ventilator midden in de nacht van de zolder halen... zolder heeft een luik en een schuiftrap... lijkt me geen goed plan als ik nog een vriendelijk contact met de buren wil behoudenquote:Op woensdag 4 juni 2008 01:56 schreef wonderer het volgende:
bak met ijsblokjes voor een ventilator zetten.
Nou, ik vind dat je net doet of je omdat je pot bent, ook maar moet op moet komen voor transseksuelen. Maar voor mij, is een transseksueel gewoon iets heel anders. Hoe kan ik me nou gaan voorstellen hoe het zou zijn als ik verliefd zou worden op een trans en of ik dan zou afknappen of niet?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat was mijn idee in het begin ook. Er werd zo mooi gezegd dat een vrouw niet alleen een kut of vrouwenlichaam is, maar zelfs al is dat door operatie verkregen en is de persoonlijkheid gewoon vrouw, dan nog telt het niet?
Blijkbaar maakt het uiterlijk van de persoon in kwestie toch meer uit dan men in eerste instantie wilde doen geloven. Of ik heb het verkeerd begrepen.
dat is knap lastig... vervelend ook nog eens...... en irritant al helemaalquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:21 schreef Noodly het volgende:
Er komt geen water uit de kraan en ik heb dorst en ik wil douchen![]()
tvp
kom eens met voorbeelden van het 'alles op één hoop gooien'?quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:55 schreef maedel het volgende:
[..]
....
Dat is misschien niet politiek correct, maar ik word echt heel pissig van dat alles maar op één hoop gooien.
....
Waarom zou een pot meer invoelingsvermogen moeten hebben met een trans?
....
.quote:nou, als we die nou eens buiten beschouwing laten en gewoon normaal met elkaar omgaan
Als ze het stiekem maar eng vinden zouden ze dat zo kunnen zeggen, da's beter dan zeggen dat het je heel pissig maakt dat alles op één hoop wordt gegooid.quote:Ik heb liever dat iemand eerlijk kan zijn en zijn gevoelens tov alles kan uiten dat stiekem het maar eng vinden en er niets van zeggen
Meestal als iemand iets stiekem vindt of doet, spreek hij/zij zichzelf niet uit. Dat bedoelde ik er mee.quote:Als ze het stiekem maar eng vinden zouden ze dat zo kunnen zeggen, da's beter dan zeggen dat het je heel pissig maakt dat alles op één hoop wordt gegooid.
Vind maar raak voor een knaak. Ik heb het over hoe ik me voel, en voor mijn gevoel hoef ik me niet te verantwoorden, dat is namelijk zo of niet. En daarbij, stel je eerst maar eens voor. Ik was namelijk iets aan het uitleggen tegen wonderer, over een ding waar we al 198 delen weten waar het over gaat.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:18 schreef MuteZukini het volgende:
Ik vind bovenal dat je een mening moet kunnen onderbouwen en daar heb ik nog niks van gezien, dus vraag ik ernaar.
Maar een gevoel komt toch ook ergens vandaan, toch? Je gevoel is pissigheid over dat alles op één hoop gegooid wordt. En dan moet iedereen er maar van uit gaan dat inderdaad alles op die ene hoop gegooid wordt zoals je zegt, iets wat je niet kunt verdedigen. Dus dan mogen anderen die er rationeler over denken zich best wel afvragen hoe je bij zoiets irrationeels komt, of niet soms?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:49 schreef maedel het volgende:
[..]
Vind maar raak voor een knaak. Ik heb het over hoe ik me voel, en voor mijn gevoel hoef ik me niet te verantwoorden, dat is namelijk zo of niet. En daarbij, stel je eerst maar eens voor. Ik was namelijk iets aan het uitleggen tegen wonderer, over een ding waar we al 198 delen weten waar het over gaat.
Omg, die moet je hier poste Cruijffiaanse uitsprakenquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Inderdaad, gevoel blijft gevoel. Daar komt soms (of meestal?) weinig rationaliteit bij kijken, anders was het geen gevoel. En gevoel mag. Gelukkig.
Die ga ik even lezenquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:01 schreef NanKing het volgende:
[..]
Omg, die moet je hier poste Cruijffiaanse uitspraken
Je zult het vast niet zo bedoeld hebben (hoop ik), maar hier word ik natuurlijk best hels van.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:14 schreef wonderer het volgende:
maar blijkbaar kunnen potten net zo kortzichtig zijn als poten
Waarom heb jij het dan over kortzichtigheid?quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:31 schreef wonderer het volgende:
En jij interpreteert mij constant verkeerd, dus we kunnen net zo goed ophouden.
Dat staat eronder.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:13 schreef maedel het volgende:
[..]
Waarom heb jij het dan over kortzichtigheid?
Ja, blijft mijn vraag eigenlijk toch hetzelfde.quote:
Point proven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:31 schreef wonderer het volgende:
En jij interpreteert mij constant verkeerd, dus we kunnen net zo goed ophouden.
Ja, begrip kunnen opbrengen voor andere groepen die hetzelfde doormaken vind ik nog heel wat anders dan 'affiniteit hebben met'.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:14 schreef wonderer het volgende:
Ja. Ik wil dus helemaal niemand verplichten affiniteit te hebben, ik probeer alleen te begrijpen waar dei afkeer vandaan komt dat je er niet eens mee geassocieerd wil worden, en dat transvrouwen blijkbaar niet eens echt meetellen voor jou/jullie als vrouw. Klinkt bekend? Potten telden ook niet mee, tot voor kort. Ik dacht dat enige broederschap (zusterschap) wel zou bestaan, maar blijkbaar kunnen potten net zo kortzichtig zijn als poten
Ja, misschien een beetje idealistisch van me dat ik denk dat mensen die voor hun eigen bestaan(srecht) hebben moeten vechten begrip voor andere groepen die hetzelfde doormaken op kunnen brengen, hoor, maar dat denk ik nou eenmaal
Ja, je probeert het ook niet te weerleggen.quote:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Jezus, hoe vaak moet ik dat nou nog ontkennen? Het enige wat ik probeerde was wat begrip proberen te kweken omdat ik vind dat begrip nooit kwaad kan. Jullie blijven maar doorzeiken dat ik jullie verplicht om affiniteit te hebben. Dat wil ik helemaal niet, ga vooral door zoals je doet, allemachtig.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, begrip kunnen opbrengen voor andere groepen die hetzelfde doormaken vind ik nog heel wat anders dan 'affiniteit hebben met'.
Ik heb gedurende mijn korte leventje wel geleerd andere mensen niet teveel te veroordelen, maar dat is geen logisch gevolg van mijn lesbisch-zijn. Overigens heb ik dat laatste nooit als een strijd ervaren. Nooit een coming-out gehad oid.
Leven en laten leven geldt ook voor transseksuelen, maar dan hoef ik toch nog niet met hen op te willen trekken, alleen maar omdat zij ook afwijken van de norm?![]()
![]()
.
1. begrip kweken was helemaal niet nodig, want dat was er allang. ik gaf zelfs een voorbeeld (Jeanette), dat veel verder ging dan begrip, dat was acceptatie zelfs.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Jezus, hoe vaak moet ik dat nou nog ontkennen? Het enige wat ik probeerde was wat begrip proberen te kweken omdat ik vind dat begrip nooit kwaad kan. Jullie blijven maar doorzeiken dat ik jullie verplicht om affiniteit te hebben. Dat wil ik helemaal niet, ga vooral door zoals je doet, allemachtig.
Ik ben er nu wel klaar mee hoor, als ik steeds verkeerd begrepen word.
OMG jaquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Zullen we het nu maar weer over rooibosthee hebben dan? Of over Alanis Morissette (OMG ik en NanKing gaan er heen!), of over Bette Porter?
OMG Jij weet wat een vrouw nodig heeftquote:
Wat een paradoxale uitspraakquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:19 schreef maedel het volgende:
[..]
OMG Jij weet wat een vrouw nodig heeft
Leuk hèquote:
Hier gaat het al direct mis met elkaar begrijpen vermoed ik.quote:[quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:21 schreef wonderer het volgende:
En hoe zouden jullie dan denken over een pre-op transseksueel? Dus een vrouw in een mannenlichaam?]
Wil ik ook niet. transgender is volgens mij iets heel anders dan lesbisch. Ik vraag me ook altijd af waarom dat allemaal op één hoop gegooid wordt bij events.
Kijk, now we're talkingquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:50 schreef MuteZukini het volgende:
en wens dat Amanda Barret (de ene helft van dit bandje) bij mij op de bank zat.
Ik wens even met je meequote:Op donderdag 5 juni 2008 17:50 schreef MuteZukini het volgende:
Dan luister ik ook liever naar The Ditty Bops en wens dat Amanda Barret (de ene helft van dit bandje) bij mij op de bank zat.
he moeten we nou altijd en iedereen met een L-word personage vergelijkenquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:52 schreef maedel het volgende:
[..]
Kijk, now we're talking
Ze lijkt overigens wel een beetje op Jenny *gruwel*
JA!quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:56 schreef Viking84 het volgende:
Bette Porter!
Ik ben al blij dat jij in ieder geval de juiste associatie maaktquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:57 schreef MuteZukini het volgende:
[..]
he moeten we nou altijd en iedereen met een L-word personage vergelijken![]()
![]()
.... en volgens mij zou Jenny een dwerg lijken naast Amanda
....tall is nicer...when you're tall yourself
ik onthoud om een of andere reden alleen Jenny en Shane..quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:58 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik ben al blij dat jij in ieder geval de juiste associatie maakt
quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
JA!
Jij had ooit zo'n tof icoontje, nu moeten we de hele tijd naar die stomme wicky kijken
Ja, ik wilde dat erbij zeggen maar bedankt me het is vast té als ik dat onthouden hebquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]?
Die heb ik toen nog een beetje gefixt.
Hihi.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
JA!
Jij had ooit zo'n tof icoontje, nu moeten we de hele tijd naar die stomme wicky kijken
Meisje, meisje, wat typ je weer haastigquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja, ik wilde dat erbij zeggen maar bedankt me het is vast té als ik dat onthouden heb![]()
.
Vind jij Tina stom?quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hihi.
Ja iedereen vond mijn Tina-icoontje stom. En ik vind Tina niet leuk meer
.
Ik vind Tina al stom sinds ze niet meer zwanger isquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:14 schreef maedel het volgende:
[..]
Vind jij Tina stom?
Jij loopt zeker voor?
Niet net als ik, brave bejaarde, die wacht op de dvd met nederlandse subs bij de mediamarkt....
Mea culpa, ik zal het niet meer doenquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meisje, meisje, wat typ je weer haastig.
huh? hoezo dat nou?quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind Tina al stom sinds ze niet meer zwanger is.
ja logischquote:Ik ga nu voor Bette.
Ik heb tijdens het schrijven van die post teruggelezen en direct gereageerd op jouw posts om zeker te weten dat het niet mis had, dus of ik ben een kei in jou misinterpreteren, of er gaat iets anders niet goed.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:54 schreef maedel het volgende:
Ik zie jou drie punten noemen, die ik eigenlijk niet gezegd heb.
En, de anekdote, getuigt nou net van acceptatie.
Waarom zou ik met die mevrouw praten over hoe zij vroeger heette als ik haar als vrouw accepteer? Of sterker nog, daar helemaal niet mee bezig was?
Ik was eigenlijk meer geïnteresseerd in wat ze voor werk deed, of hoe ze daar zo op die avond verzeild raakte (het was een cursus, ik ga verder niet daar niet op in wat of hoe, maar het ging niet over psychische dingen ofzo, meer een origamiclub o.i.d.).
quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:50 schreef wonderer het volgende:
Ik ben er nu wel klaar mee hoor, als ik steeds verkeerd begrepen word.
Ok, nog een keer dan.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb tijdens het schrijven van die post teruggelezen en direct gereageerd op jouw posts om zeker te weten dat het niet mis had, dus of ik ben een kei in jou misinterpreteren, of er gaat iets anders niet goed.
En nee, persoonlijk vind ik het geen acceptatie als je niks wil horen over transseksualiteit. Dat je accepteert dat ze een vrouw is, prima, niet meer dan logisch. Dat je negeert dat daar een lijdensweg aan vooraf is gegaan, niet zo prima. Jij verwijt mensen dat ze te hetero doen als ze dat niet zijn om geaccepteerd te worden; moeten transseksuelen dan hun leven VOOR de transitie verbergen willen ze serieus genomen worden? Wat als het een biovrouw was geweest die had gezegd "mijn vriendin heet geertje, dat vind ik ook zo'n mooie naam", zou je er dan net zo over gevallen zijn?
Nou, echt waar, wat een ontiegelijk kromme redenatie, dat ik niks wil horen over transseksualiteit. Dat heb ik nergens gezegd, dat maak je er nu zelf van.quote:En nee, persoonlijk vind ik het geen acceptatie als je niks wil horen over transseksualiteit.
Ja, als ik uitgedaagd en perongeluk/expres steeds verkeerd begrepen word, ga ik door. Ik heb m.i. goede argumenten en uitleg gegeven waarom ik denk wat ik denk, en daar wordt verder ook niet op ingegaan. Ik doe mijn best om te laten zien wat ik bedoelde, maar er worden alleen maar een paar dingetjes uitgepikt waar mevrouw het niet mee eens is. Lekker discussieren wordt dat dan.quote:
Ze heeft ergens gesteld dat dat alles op een gevoel is gestoeld, en tsja met gevoelens is het maar moelijk discussiëren..... een non-discussie (wat het hier is geworden) kan je beter bijleggen en achter je laten en over andere dingen verder gaanquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:10 schreef wonderer het volgende:
Mijn probleem is de manier van discussieren, niet het onderwerp. Ik wilde alleen wat begrip kweken, zowel bij mij over het waarom van hun mening, als bij hen over het waarom van het "op een hoop gooien" en die anecdote.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:51 schreef wonderer het volgende:
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee, ik heb affinitieit met lesbiënnes.
quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:40 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, ik vind het jammer dat dat niet mag.
Ik ben pot, en daar heb ik affiniteit mee. Ik weet niet hoe het is om trans te zijn. Ik denk dat dat een groter issue is dan op vrouwen vallen. Dat speelt dan denk ik zo ook een grotere rol.
Dus, waarom nou net doen of ik dat begrijp? Als ik een hetero al niet begrijp?
Tot zover het woord affiniteitquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:14 schreef wonderer het volgende:
Ja. Ik wil dus helemaal niemand verplichten affiniteit te hebben, ik probeer alleen te begrijpen waar dei afkeer vandaan komt dat je er niet eens mee geassocieerd wil worden, en dat transvrouwen blijkbaar niet eens echt meetellen voor jou/jullie als vrouw. Klinkt bekend? Potten telden ook niet mee, tot voor kort. Ik dacht dat enige broederschap (zusterschap) wel zou bestaan, maar blijkbaar kunnen potten net zo kortzichtig zijn als poten
Ja, misschien een beetje idealistisch van me dat ik denk dat mensen die voor hun eigen bestaan(srecht) hebben moeten vechten begrip voor andere groepen die hetzelfde doormaken op kunnen brengen, hoor, maar dat denk ik nou eenmaal
quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:10 schreef wonderer het volgende:
Het doet me persoonlijk net zoveel als een discussie over of honden of katten beter zijn.
Ik vind het trouwens super dat je om dieren net zo veel geeft en af weet als van transgenders, 't is een wat aparte vergelijking maar die hoeft niet spaak te gaanquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:32 schreef wonderer het volgende:
Ik had gehoopt dat ik met mijn laatste posts nog wat duidelijkheid kon verschaffen, maar blijkbaar ben ik daar naief in geweest
Dat was ook mijn insteek ja. Ik heb mijn username niet per ongeluk gekozen, ik probeer gewoon dingen te begrijpen en bij andere mensen begrip te kweken. Met de angst voor het onbekende hebben we hier allemaal vaak zat te maken gehad.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:41 schreef MuteZukini het volgende:
we kijken allemaal vanuit een andere hoekje naar de discussie, en dat is niet naief, als er maar geprobeerd wordt dichter bij elkaar te komen![]()
dankjewelquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:43 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Mooi gesproken Stroek![]()
En daarmee zet ik een keer de koffie/thee/verse jus/warme chocolademelk en grote kan water met citroenschijfjes klaar.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Of over Alanis Morissette (OMG ik en NanKing gaan er heen!)
Doe maar heel veel water, m'n geliefde Utrechtje staat in de fik.quote:
ajjj... dat ziet er idd heftig uit.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:06 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Doe maar heel veel water, m'n geliefde Utrechtje staat in de fik.![]()
Een brand dus inderdaad. 35 graden, da's lekker!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:26 schreef wonderer het volgende:
Hm, even googlen dan maar.
We gaan vandaag en morgen het behang in de logeerkamer eraf halen en dan verven... en het is 35 graden buiten
Wat voor blauw is dat? (Foto!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:33 schreef wonderer het volgende:
Waarschijnlijk dezelfde blauw als onze slaapkamer (we hebben nog een hele emmer over tenslotte), maar met witte lambrisering, want de vloerbedekking is ook blauw.
Da's ideaal!quote:Ben benieuwd dus. Hoef ik in ieder geval niet zo te peuteren bij de plinten want die gaan er deze keer af
Ja ik zag het.quote:En ja, ik had ook een link gevonden
Ik heb ook wel grenzen, maar ik zou denk ik prima kunnen leven in een wat minder Hollands klimaat.quote:En ik hou niet van warmDe badkamer lijkt wel een sauna (raam op het zuiden). Hopelijk kunnen we een beetje slapen vannacht.
je gaat toch wel nog wat aan de muur hangen he.... op z'n minst wolkjes...en als je dat toch doet van die engeltjes die over zo'n wolkje heen leunenquote:Op zondag 8 juni 2008 00:57 schreef wonderer het volgende:
Hemelsblauw. http://gallery.nietoverdr(...)/normal_P1060534.jpg
Het is IRL iets donkerder maar niet veel.
Dat opperde ik ook al maar daar was manlief het niet mee eensquote:Op zondag 8 juni 2008 13:26 schreef MuteZukini het volgende:
[..]
je gaat toch wel nog wat aan de muur hangen he.... op z'n minst wolkjes...en als je dat toch doet van die engeltjes die over zo'n wolkje heen leunen![]()
![]()
chairrail??? heb alleen stoelplank gevonden, maar het is wel iets zeldzaams hier blijkbaarquote:Op zondag 8 juni 2008 17:11 schreef wonderer het volgende:
Helemaal blauw gaat niet, want de vloerbedekking is ook blauw. En de keuken is mooi donkerrood. Volgens mij moet dat wel lukken, zeker met een witte chairrail (wat is dat in het nederlands?) ertussen.
En ach, het is toch maar de logeerkamer
knijn is ook net n beer...quote:Op maandag 9 juni 2008 18:08 schreef wonderer het volgende:
Ik moest net aan je denken. Hard aan het werk geweest dus.
En wex, dat zijn knijnen volgens mij
supers!!!!! GEFELI!!quote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:41 schreef Stroekie het volgende:
zet koffie/thee/water/verse jus en chocolademelk klaar voor een ieder
Tja, het regent weer enzo...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:59 schreef DR34M3R het volgende:
jajajaja.... zachtjes aan komt er weer leven in de brouwerij hier...
Ik zou er als ik jou was een folietje omheen doen....quote:Op maandag 16 juni 2008 12:52 schreef Stroekie het volgende:
zet een schaal met gesmeerde broodjes, koffie/thee/water/verse jus en chocolademelk klaar
jij bent bang dat ik er mee blijf zitten ?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:07 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik zou er als ik jou was een folietje omheen doen....
Oh! Die lust ik ook welquote:Op maandag 16 juni 2008 12:52 schreef Stroekie het volgende:
zet een schaal met gesmeerde broodjes, koffie/thee/water/verse jus en chocolademelk klaar
Hmmm.... ik mis idd ook de botenquote:Op maandag 16 juni 2008 16:38 schreef wonderer het volgende:
Foto's van de Boston Pride. Zoek de verschillen met Amsterdam.
je hebt hem niet aangesproken ?quote:Op maandag 16 juni 2008 18:41 schreef wonderer het volgende:
Ja, stom he?Ik vraag me af of het een Nederlander was/
Nope, hij liep aan de andere kant van de weg.quote:
quote:
Nou, dat valt anders reuze mee hoor, netjes!quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:21 schreef wonderer het volgende:
Nou, technisch gezien tien uur les en dertig uur theorie... plus wat losse uurtjes oefenen.
Maar ik begon 5 januari met lessen, dus best lang
Oh, ok, ik zet hem op mijn to-do lijstje voor morgen. Hoef morgen maar 3 uurtjes te werken, dus het lijkt me dat dat moet gaan lukkenquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:35 schreef wonderer het volgende:
In mijn blog een wat uitgebreidere beschrijving over hoe het eraan toegaat enzo. Het is volgens mij best anders dan in Nederland.
Heb het toch nog maar ff gelezenquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:35 schreef wonderer het volgende:
In mijn blog een wat uitgebreidere beschrijving over hoe het eraan toegaat enzo. Het is volgens mij best anders dan in Nederland.
Life is a rocky road?quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:11 schreef wonderer het volgende:
Nu in leven houden!
Neuj dat zongen ze niet bij de bavaria reclamequote:Op donderdag 19 juni 2008 23:29 schreef wonderer het volgende:
Life is a bunch of chemical and biological processes.
ik heb je voor de zekerheid maar gequote.. anders raak je de draad nog kwijt met alle tussenliggende postsquote:
"hopen dat ik niemand doodrij"?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:27 schreef wonderer het volgende:
Vraag me wel af hoe mijn dromen gaan verlopen... Als ik over autorijden droomde, was het hoofdthema "als de politie er maar niet achter komt dat ik geen rijbewijs heb", later was het rijlessen, en nu?
Dat is nog eens een goed recept om ontoerkeningsvatbaar te worden verklaard.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:57 schreef wonderer het volgende:
Och, met moorden heb ik nooit zoveel moeite in mijn dromen... Ik ramde pas nog iemand een mes tussen zijn ribben, weet alleen niet meer waarom.
quote:Herinner me nu trouwens ineens weer een "reclame" tegen vosjes in gevangenschap op "tv"... de kop van het arme beest lag helemaal open (alsof iemand een masker van rauw gehakt had gemaakt) van het tussen het gaas proberen door te komen, en er viel een stukje vlees af, en hij knaagde op zijn buik.
Best ranzig.
Geweldige dag gehad.. en de avond was nog beter zelfsquote:Op zondag 22 juni 2008 21:41 schreef MuteZukini het volgende:
weten we ook wie er niet op de mega Pann was vannacht ....al kan ik me voorstellen dat de beertjes in de dierentuin wel leuker zijn geweest om naar te kijkendan die van Bearforce1
op de Pann
Soms wel, maar ik weet nooit wat ik moet met die dromen.. Of zo'n stomme droom dat je dan denkt dat je wakker bent en dan pas tijdens het pakken van je ontbijt door hebt dat er iets niet klopt en dan echt wakker wordt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 23:17 schreef wonderer het volgende:
Paar dagen terug had ik er zes die ik toen allemaal nog wist (nu niet meer). Best lekker, beetje snoozen
Gelukkig maar. "fake" wakker worden is stom en vermoeiend..quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:38 schreef wonderer het volgende:
Dat heb ik nog nooit gehad, "fake" wakkerworden.
Blijkbaar heeft er iemand een succesvolle reanimeer poging gedaanquote:Op zondag 29 juni 2008 10:32 schreef DR34M3R het volgende:
* dr34m3r wrijft in ogen
Jawel, ik zie het goed, het topic leeft weer
Goedemorgen
de patient mag inderdaad nog niet te veel bezoek op het zelfde tijdstip ontvangenquote:Op zondag 29 juni 2008 11:51 schreef DR34M3R het volgende:
Al heb ik het idee dat de toestand nog niet helemaal stabiel is
Natuurlijk welquote:Op zondag 29 juni 2008 11:55 schreef DR34M3R het volgende:
Ik vraag me af of we #200 halen...
Met Zoner Photo Studio... alles om de objecten die je in kleur wilt houden selecteer je en maak je zwart witquote:Op zondag 29 juni 2008 19:16 schreef wonderer het volgende:
Da's wel vet, hoe doe je dat?
Tuurlijk weten dames te praten...waar zijn het anders dames voor hequote:Op zondag 29 juni 2008 19:20 schreef DJKiwi het volgende:
Wow, nog een slowchat![]()
Die Lesbeau's weten wel van praten zeg, anders was er nog lang geen #198
Ik weet geen leuk onderschriftquote:Op zondag 29 juni 2008 22:52 schreef Noodly het volgende:
[..]
whehe, die blik van die voorste.
Iets voor Katten en poesjeshumor # 13 - Why Dutch loozed
tuuk welquote:Op maandag 30 juni 2008 20:48 schreef MuteZukini het volgende:
zozo wat een levendigheid...het lijkt hier de Tielse Waalkade wel, dat was me toch een enerverend stukje * MuteZukini doesn't think sotijdens 't lopen van de parade afgelopen zaterdag. Maar gelukkig heeft Nijmegen een leuke Waalkade, waar waarschijnlijk ook vaker lesbeau's komen dan in Tiel.
* MuteZukini hoopt dat ze niet tegen zichzelf aan het jengelen is![]()
![]()
Tiel moet het volgens mij ook niet van een bruisend nachtleven hebben. laat staan roze, en wat is dan het volgende, over een paar jaar Roze zaterdag in Staphorst waar dan wel om 0.00 uur alle muziek moet stoppen voor het eren van de zondagsrust ?quote:Op maandag 30 juni 2008 20:48 schreef MuteZukini het volgende:
zozo wat een levendigheid...het lijkt hier de Tielse Waalkade wel, dat was me toch een enerverend stukje * MuteZukini doesn't think sotijdens 't lopen van de parade afgelopen zaterdag. Maar gelukkig heeft Nijmegen een leuke Waalkade, waar waarschijnlijk ook vaker lesbeau's komen dan in Tiel.
![]()
tegen mezelf jengelen is nog altijd beter dan tegen 't fruitvliegje te jengelen dat steeds voor m'n beeld langs vliegt... word daar zooo moe vanquote:
Vorig jaar was het tenminste in Bergen op Zoom, zo hoort het ookquote:Op maandag 30 juni 2008 20:48 schreef MuteZukini het volgende:
![]()
je kan komend weekend in Keulen in de herkansing, daar worden meer dan een half miljoen mensen verwacht op hun pridequote:Op maandag 30 juni 2008 23:14 schreef MuteZukini het volgende:
ja da's helemaal waar + dat ze daar al een Canal Pride hebben elk jaar, zoiets kun je bijvoorbeeld niet in Nijmegen houden...dus ik ben voor Roze Zaterdag in Nijmegen voor zo lang ik er woon...
![]()
De roze meifeesten en de roze woensdag met de vierdaagse stellen helaas niet zoveel voor dat ze kunnen concurreren met een Pride Parade en alles eromheen. Of misschien moet ik gewoon naar Parijs verhuizenDaar komen tenminste 100 duizenden op zo'n parade af
... alleen kan ik daar niet trouwen...als ik dat zou willen....dus schiet ik ook niks mee op.
![]()
+ * MuteZukini 's beheersing van de Franse taal is belabberd
BoZ was dus echt super vorig jaar. Zelden zo gastvrij ontvangen als vorig jaar in Bergen op Zoom. Was gewoon ontroerend.quote:Op maandag 30 juni 2008 22:08 schreef MuteZukini het volgende:
Bij Bergen op Zoom denk ik ook al snel "....of all places!?!?!", maar ja ik was er toen niet bij ofzo dus kan er echt niks over zeggen. ...ben er sowieso nog nooit van me leven geweest
www.csd-cologne.dequote:Op dinsdag 1 juli 2008 07:56 schreef maedel het volgende:
[..]
BoZ was dus echt super vorig jaar. Zelden zo gastvrij ontvangen als vorig jaar in Bergen op Zoom. Was gewoon ontroerend.![]()
Wonderer, Amsterdam is een commercieel feest, dat heeft niet zoveel meer te maken met statements. De roze zaterdag is het statementmoment van oudsher.
Ik wist niet dat het in Keulen te doen was trouwens volgend weekend. Is wel lekker dichtbij
Verse jus, lekkert.quote:Op donderdag 3 juli 2008 07:51 schreef Stroekie het volgende:
zet koffie/thee/water/verse jus en chocolade melk klaar voor een ieder
Dat vroeg ik me ook af een paar week geleden.... na 6 maand thuis zitten was ik het verleerdquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:37 schreef Noodly het volgende:
Werk, wat is dat?
Ik moet morgen weerquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:47 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af een paar week geleden.... na 6 maand thuis zitten was ik het verleerd
zwemles is hobby iddquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:53 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Ik moet morgen weerKrap twee weken geweest maar het voelt eeuwig.
Vakantie![]()
Wat doe je nu dan Wex? En ik dacht dat jij zwemles gaf, of was dat meer een hobby?
ik blijf optimistisch over de goede afloopquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:48 schreef Noodly het volgende:
Stroeks verwoede pogingen het topic hoog te houden![]()
Goed idee, thee
ik heb een broodje met een frisse zomersalade genomen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:15 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Verse jus, lekkert.
Zet ik wel een schaal met broodjes klaar. En cruesli,yoghurt, fruitjes, cornflakes
Ik vind het wel weer lekker zo niet heel warmquote:Op donderdag 3 juli 2008 13:04 schreef Stroekie het volgende:
Je moet toch wat met zulk triest weer buiten
het is hier benauwd... warm en klam en vooral broeierig door al die irritante wolken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:10 schreef Noodly het volgende:
[..]
Ik vind het wel weer lekker zo niet heel warm![]()
jij hebt natuurlijk ook nog de verfrissende buien die wij gisteren al gehad hebben nog te goedquote:Op donderdag 3 juli 2008 13:18 schreef Wexy het volgende:
[..]
het is hier benauwd... warm en klam en vooral broeierig door al die irritante wolken.
Ja het is nooit goed voor een Nederlander
ow dat zal het zijn...... dat is vast dat hele wolkendek wat ik zie op buienradar..... maar die gaat langs ons heen...... snif snik snif snik....quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:38 schreef Stroekie het volgende:
[..]
jij hebt natuurlijk ook nog de verfrissende buien die wij gisteren al gehad hebben nog te goed
Dat is vast heel spannendquote:Op donderdag 3 juli 2008 13:00 schreef Wexy het volgende:
[..]
zwemles is hobby idd
en zit nu de telefoon op te nemen bij een adsl/telefoniebedrijf...
Vlug dit topic volbaggeren dan, zodat ze in het nieuwe topic een tvp kan plaatsen waar ze wat langer plezier van heeftquote:
echt wel, leuke gesprekken gehad vandaagquote:
Hehehe, dat laatste klinkt wel bekendquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:15 schreef Nugget het volgende:
Eh.
Ik ben 21, en ik woon in Hilversum. Ik werk bij de VPRO en studeer officieel aan de HKU, maar daar hoef ik pas in februari 2009 weer te zijn, dus ik weet niet of dat relevant is. Ik heb altijd een dummy bij me waar ik tekeningetjes in maak, of boodschappenlijstjes in opschrijf of simpelweg mijn dagplanning uit probeer te tekenen wanneer het me te ingewikkeld wordt. Ik kan niet stil zitten en kan daardoor best vervelend zijn. Ook kan in het algemeen niet zo goed met mensen overweg, maar daar schijnen weinig mensen last van te hebben, dus ik denk dat ik best sympathiek ben.
Zoiets, denk ik!
Goedquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:24 schreef Wexy het volgende:
[..]
echt wel, leuke gesprekken gehad vandaag
Lekker om mensen te kunnen helpen...
Hoi Nuggetquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:15 schreef Nugget het volgende:
Eh.
Ik ben 21, en ik woon in Hilversum. Ik werk bij de VPRO en studeer officieel aan de HKU, maar daar hoef ik pas in februari 2009 weer te zijn, dus ik weet niet of dat relevant is. Ik heb altijd een dummy bij me waar ik tekeningetjes in maak, of boodschappenlijstjes in opschrijf of simpelweg mijn dagplanning uit probeer te tekenen wanneer het me te ingewikkeld wordt. Ik kan niet stil zitten en kan daardoor best vervelend zijn. Ook kan in het algemeen niet zo goed met mensen overweg, maar daar schijnen weinig mensen last van te hebben, dus ik denk dat ik best sympathiek ben.
Zoiets, denk ik!
Yeah, er was niet genoeg ruimte om door te groeien, zeg maar. En ik kreeg als stagiair ook de kutklusjes natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:32 schreef Nugget het volgende:
Viel het tegen?
Aangenaam Nugget!quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:15 schreef Nugget het volgende:
Eh.
Zoiets, denk ik!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |