abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:06:44 #76
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59147759
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 08:13 schreef maedel het volgende:

[..]

Waarom heb jij het dan over kortzichtigheid?
Dat staat eronder.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:19:34 #77
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59148064
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat staat eronder.
Ja, blijft mijn vraag eigenlijk toch hetzelfde.
Ik vind het echt heel onaardig van je dat je het kortzichtig noemt als iemand het niet met je eens is.
En, eigenlijk ook dat je dat nog in een andere topic gaat bespreken ook.

Ik heb heel eerlijk uitgelegd waarom ik het niet logisch vind dat potten en homo's affiniteit zouden moeten hebben met transsexuelen, en dan noem je dat kortzichtig. En, dan vraag ik me echt heel serieus af of je wel weet hoe het is om homosexueel te zijn. Dat zul je wel raar vinden dat ik dat zeg, je hebt er tenslotte een boek over geschreven, maar ik ben dus gewoon wél elke dag lesbisch. En dat is misschien rot om te horen, maar ik vind dit echt heel erg kut. Dat ik gewoon een beetje afgezeken word en kortzichtig genoemd word omdat ik niet met transsexuelen in bed lig.
Gadverdamme zeg.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:27:56 #78
71919 wonderer
pi_59148300
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:31 schreef wonderer het volgende:
En jij interpreteert mij constant verkeerd, dus we kunnen net zo goed ophouden.
Point proven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:28:46 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59148326
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:14 schreef wonderer het volgende:
Ja. Ik wil dus helemaal niemand verplichten affiniteit te hebben, ik probeer alleen te begrijpen waar dei afkeer vandaan komt dat je er niet eens mee geassocieerd wil worden, en dat transvrouwen blijkbaar niet eens echt meetellen voor jou/jullie als vrouw. Klinkt bekend? Potten telden ook niet mee, tot voor kort. Ik dacht dat enige broederschap (zusterschap ) wel zou bestaan, maar blijkbaar kunnen potten net zo kortzichtig zijn als poten

Ja, misschien een beetje idealistisch van me dat ik denk dat mensen die voor hun eigen bestaan(srecht) hebben moeten vechten begrip voor andere groepen die hetzelfde doormaken op kunnen brengen, hoor, maar dat denk ik nou eenmaal
Ja, begrip kunnen opbrengen voor andere groepen die hetzelfde doormaken vind ik nog heel wat anders dan 'affiniteit hebben met'.
Ik heb gedurende mijn korte leventje wel geleerd andere mensen niet teveel te veroordelen, maar dat is geen logisch gevolg van mijn lesbisch-zijn. Overigens heb ik dat laatste nooit als een strijd ervaren. Nooit een coming-out gehad oid.
Leven en laten leven geldt ook voor transseksuelen, maar dan hoef ik toch nog niet met hen op te willen trekken, alleen maar omdat zij ook afwijken van de norm? .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:42:49 #80
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59148710
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:27 schreef wonderer het volgende:
Point proven.
Ja, je probeert het ook niet te weerleggen.
Waarmee eerder bewezen is dat het niet zo logisch is dat trans en lesbo elkaar begrijpen...
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:50:22 #81
71919 wonderer
pi_59148936
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, begrip kunnen opbrengen voor andere groepen die hetzelfde doormaken vind ik nog heel wat anders dan 'affiniteit hebben met'.
Ik heb gedurende mijn korte leventje wel geleerd andere mensen niet teveel te veroordelen, maar dat is geen logisch gevolg van mijn lesbisch-zijn. Overigens heb ik dat laatste nooit als een strijd ervaren. Nooit een coming-out gehad oid.
Leven en laten leven geldt ook voor transseksuelen, maar dan hoef ik toch nog niet met hen op te willen trekken, alleen maar omdat zij ook afwijken van de norm? .
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Jezus, hoe vaak moet ik dat nou nog ontkennen? Het enige wat ik probeerde was wat begrip proberen te kweken omdat ik vind dat begrip nooit kwaad kan. Jullie blijven maar doorzeiken dat ik jullie verplicht om affiniteit te hebben. Dat wil ik helemaal niet, ga vooral door zoals je doet, allemachtig.

Ik ben er nu wel klaar mee hoor, als ik steeds verkeerd begrepen word.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:56:21 #82
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59149119
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Jezus, hoe vaak moet ik dat nou nog ontkennen? Het enige wat ik probeerde was wat begrip proberen te kweken omdat ik vind dat begrip nooit kwaad kan. Jullie blijven maar doorzeiken dat ik jullie verplicht om affiniteit te hebben. Dat wil ik helemaal niet, ga vooral door zoals je doet, allemachtig.

Ik ben er nu wel klaar mee hoor, als ik steeds verkeerd begrepen word.
1. begrip kweken was helemaal niet nodig, want dat was er allang. ik gaf zelfs een voorbeeld (Jeanette), dat veel verder ging dan begrip, dat was acceptatie zelfs.
2. je gaat ergens anders wel lopen roepen dat er een tommy is die geen affiniteit heeft met trans, waar vervolgens iedereen weer over doorgaat dat LGBT hier geen issue zou zijn.
3. je gaat roepen dat potten ook kortzichtig kunnen zijn.
Wat moet ik dan denken?
Dus, nu ik je ga aanspreken op wat je zegt ben je er klaar mee? Nou ja, goed dan hoor.
Whatever.
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:13:11 #83
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59149549
Zullen we het nu maar weer over rooibosthee hebben dan? Of over Alanis Morissette (OMG ik en NanKing gaan er heen!), of over Bette Porter?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_59149614
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Zullen we het nu maar weer over rooibosthee hebben dan? Of over Alanis Morissette (OMG ik en NanKing gaan er heen!), of over Bette Porter?
OMG ja
* NanKing Zet Torch nog maar eens op .
ijs_beer fan!
pi_59149672
En over al dat gezeik hier ik ben er nu na 198 topic weleens klaar mee .
Kan er nu eindelijk eens gewoon gepost worden over rooibosthee of hoe erg we wachten op de nieuwe zaz.

Dat sommige mensen verwachten dat er op slakken zout gelegd moet worden

[ Bericht 0% gewijzigd door NanKing op 05-06-2008 17:25:39 ]
ijs_beer fan!
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:19:09 #86
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59149698
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:13 schreef Tha_Erik het volgende:
of over Bette Porter?
OMG Jij weet wat een vrouw nodig heeft
pi_59149711
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:19 schreef maedel het volgende:

[..]

OMG Jij weet wat een vrouw nodig heeft
Wat een paradoxale uitspraak
ijs_beer fan!
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:21:06 #88
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59149746
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:19 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat een paradoxale uitspraak
Leuk hè
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:25:45 #89
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59149843
Sorry dat ik weer in jullie discussie inbreek maar ik dacht laat ik even teruggrijpen naar het begin. Waar jij op wonderer reageerde.
quote:
[quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:21 schreef wonderer het volgende:
En hoe zouden jullie dan denken over een pre-op transseksueel? Dus een vrouw in een mannenlichaam?
]

Wil ik ook niet. transgender is volgens mij iets heel anders dan lesbisch. Ik vraag me ook altijd af waarom dat allemaal op één hoop gegooid wordt bij events.
Hier gaat het al direct mis met elkaar begrijpen vermoed ik.
Wonderers vraag is of je op pre-op transseksuelen zou kunnen vallen, daarbij ga jij er van uit dat wonderer transgenders gelijk stelt aan bi's (waar het daarvoor ging) en in het seksualiteits-hokje stopt, terwijl hij waarschijnlijk bedoelde transseksuele personen an sich.....een persoon die dus van geslacht aan het veranderen is of veranderd is...voor jou om er op te kunnen vallen iemand die van het mannelijk geslacht naar het vrouwelijk gaat....terwijl bij die persoon met vrouwelijke identiteit consequent is. Voor die personen om op jou te kunnen moeten vallen zullen ze ook lebisch moeten zijn, of minstens bi. Seksualiteit en gender zijn dus gescheiden van elkaar, maar dat maakt de vraag niet minder waard om te vragen in dit topic. Het was dus geen vraag over seksualiteit, aangezien transseksueel geen sekse is. In het geheel zijn deze twee zaken, het misverstand en het begrijpen naast elkaar heen gegaan, wat duidelijk niet bevorderlijk is geweest zo te lezen.

Alles voor iedereen helder..... want helder uitleggen is niet m'n sterkste punt, maar ik bedoel het goed

PS
dit is niet als slak op zout of andersom bedoeld....ik was gewoon wat afgeleid bij het schrijven hiervan...waardoor ik wat achter lig
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:40:10 #90
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59150139
Ja, weet je wat voor mij het probleem eigenlijk is?
Dat het nu al 198 delen over pijpen, neuken, homo's en trans gaat in Lesbeau.
Allemaal van die dingen waar ik als fulltime lesbo dan weer niet zo ontzettend veel "affiniteit" (briljant [lesbisch] boek van Sarah Waters trouwens) mee heb...
Dus, ik ben het onderhand heeeeeeeel erg zat met die onderwerpen. Ik heb me hier verdomme al eerder moeten verdedigen dat ik als lesbiënne denk, en als men dan meent mij nog te moeten gaan voorschrijven dat ik vanuit mijn achtergrond toch begrip moet hebben omdat ik ook minderheid ben en blah blah dan wordt mijn pis echt lauw ja. Net of ik mijn hele coming out nog een keer moet gaan doen. Dat hele gedoe dat ik net achter me gelaten had. Echte acceptatie en begrip is heel wat anders dan dit politiek correcte gezever.
Als het een keer over lesbische dingen gaat wordt dat óf genegeerd, óf niemand weet waar je het over hebt.

En je bent vast een schat hoor, en het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar je hebt de voorgeschiedenis niet meegekregen denk ik. Tenzij je een kloon bent van weet ik veel wie.
Dus, ik denk dat het een briljant idee zou zijn om dit onderwerp heul snel een stille dood te laten sterven, anders halen we de deel 200 niet voor 2020.
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:50:11 #91
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59150330
nee ik lees geen 197 delen om begrip op te hoeven brengen voor mensen die meer over lesbo dingen willen kletsen dan over bijzaken...kan ik zo ook wel hoor
en ik bracht het alleen nog op om iedereen proberen te laten inzien dat er gigantisch langs elkaar heen wordt gediscussieerd en de discussie dus een non-discussie is en ik er in zoverre ook niks aan toevoeg of over te melden heb tenzij ik er nog naar wordt gevraagd.

Dan luister ik ook liever naar The Ditty Bops en wens dat Amanda Barret (de ene helft van dit bandje) bij mij op de bank zat.
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:52:03 #92
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59150360
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:50 schreef MuteZukini het volgende:
en wens dat Amanda Barret (de ene helft van dit bandje) bij mij op de bank zat.
Kijk, now we're talking

Ze lijkt overigens wel een beetje op Jenny *gruwel*
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:52:40 #93
71919 wonderer
pi_59150374
Ik vond die anecdote van Maedel nou niet echt getuigen van begrip. Het was exact dezelfde reactie als een hetero die zegt "ja, niks tegen potten hoor, maar ze moeten het altijd zo laten merken!". En dan ook dat stukje dat het op een hoop gegooid wordt... Ik wilde alleen maar even uitleggen waarom dat zo was. Maedel kwam vrij hard uit de hoek van "ja, dat boeit me eigenlijk helemaal niks want ik heb er geen affiniteit mee" en de manier waarom kwam op mij echt over van "I wouldn't touch those with a ten ft pole".

Verder gaf Maedel aan dat ze transseksuelen niet begrijpt. En dat begrijp ik dan weer wel, ik probeerde alleen iets meer begrip te kweken. Maar blijkbaar kwam dat over als "je moet affiniteit hebben!".

En eerst zeggen dat ze Jeanette als een vrouw ziet, maar dan wel transvrouwen die op vrouwen vallen geen pot noemen en daar geen affiniteit mee hebben, dat gaat ook scheef, voor mij.

En verder gaat het alleen maar over dat ik blijkbaar wil dat alle potten affiniteit (wat een kutwoord is het ook eigenlijk) hebben met transseksuelen terwijl ik dat al meerdere malen ontkend heb. Het voelt bijna alsof Maedel dit onderwerp aanpakt om even haar frustratie te uiten over dat op een hoop gooien, terwijl het daar helemaal niet om te doen was.
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:54:36 #94
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59150406
Ik zie jou drie punten noemen, die ik eigenlijk niet gezegd heb.

En, de anekdote, getuigt nou net van acceptatie.
Waarom zou ik met die mevrouw praten over hoe zij vroeger heette als ik haar als vrouw accepteer? Of sterker nog, daar helemaal niet mee bezig was?
Ik was eigenlijk meer geïnteresseerd in wat ze voor werk deed, of hoe ze daar zo op die avond verzeild raakte (het was een cursus, ik ga verder niet daar niet op in wat of hoe, maar het ging niet over psychische dingen ofzo, meer een origamiclub o.i.d.).
pi_59150415
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:50 schreef MuteZukini het volgende:

Dan luister ik ook liever naar The Ditty Bops en wens dat Amanda Barret (de ene helft van dit bandje) bij mij op de bank zat.
Ik wens even met je mee
ijs_beer fan!
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:56:23 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59150446
Bette Porter!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:57:44 #97
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59150473
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:52 schreef maedel het volgende:

[..]

Kijk, now we're talking

Ze lijkt overigens wel een beetje op Jenny *gruwel*
he moeten we nou altijd en iedereen met een L-word personage vergelijken .... en volgens mij zou Jenny een dwerg lijken naast Amanda

....tall is nicer...when you're tall yourself
pi_59150475
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:56 schreef Viking84 het volgende:
Bette Porter!
JA!
Jij had ooit zo'n tof icoontje, nu moeten we de hele tijd naar die stomme wicky kijken
ijs_beer fan!
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:58:23 #99
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59150484
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:57 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

he moeten we nou altijd en iedereen met een L-word personage vergelijken .... en volgens mij zou Jenny een dwerg lijken naast Amanda

....tall is nicer...when you're tall yourself
Ik ben al blij dat jij in ieder geval de juiste associatie maakt
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:01:42 #100
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_59150554
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:58 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik ben al blij dat jij in ieder geval de juiste associatie maakt
ik onthoud om een of andere reden alleen Jenny en Shane.. ..de rest van de namen kan je me mee dood slaan....zou er niet op kunnen komen.... al heb ik afgelopen weekend een opfris avond gehad hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')