Dat lijkt me sterk Ruudje....quote:
Weet inmiddels hoe hij er uitziet, want google is niet te vertrouwen: zoekresultaten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waar is zijn zonnebankkleurtje, Montana?
Ik heb liever verdedigersquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:28 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Hij mag voor 11 a 12 miljoen wel komen, voor 18 miljoen vind ik het risico toch te groot.
http://www.feanonline.nl/quote:'Geen Sulejmani voor Ajax'
De kans dat Miralem Sulejmani naar Ajax vertrekt is volgens algemeen directeur Yme Kuiper klein. Volgens Kuiper is het niet te bedoeling om Sulejmani aan een Nederlandse club te verkopen. De Serviër staat volgens De Telegraaf op het punt om een contract te tekenen bij Ajax.
Kuiper: "Wij hebben niet de behoefte Sulejmani bij een andere Nederlandse ploeg te zien. Sulejmani heeft nog een contract tot 2010 met een optie voor nog twee jaar. Hij kan bij ons Europees spelen en bovendien heeft hij maar één seizoen zijn kwaliteiten bij ons laten zien."
quote:Heerenveen vraagt 'Sneijder-achtig bedrag' voor Sulejmani
17/06/2008 10:40
Ajax zal diep in de buidel moeten tasten om het standvastige SC Heerenveen te vermurwen Miralem Sulejmani te laten gaan.
SC Heerenveen werkt voorlopig niet mee aan een overgang van Sulejmani naar Ajax. De Friezen zien een transfer naar Amsterdam ook niet als een positieverbetering, omdat beide clubs komend seizoen uitkomen in het UEFA Cup-toernooi.
'Er is een grens, dat je zegt: Voor dat bedrag móéten we hem wel laten gaan', stelt directeur Yme Kuiper deze week in Voetbal International. 'Maar dat geldt alleen als er Wesley Sneijder-achtige bedragen op tafel komen.' Real Madrid betaalde vorig jaar 27 miljoen euro voor Sneijder.
Sulejmani heeft in Friesland een zeer goed eerste seizoen achter de rug. De Servische aanvaller heeft oren naar een overgang naar Ajax, maar is afhankelijk van de medewerking van SC Heerenveen vanwege zijn tot medio 2011 doorlopende contract.
Die verliest ie natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:29 schreef M0NTANA het volgende:
Arbitragezaak?
Ja en nee.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:28 schreef MaxPower het volgende:
Goede teksten.
Kuiper gaat zich te groot voelenquote:
Wat hebben we aan nog weer een stoot geld? Er staat al dik 20 miljoen op de bank. Spelers die zo duur zijn denken er niet eens over om naar Heerenveen te komen, wij moeten in de categorie spelers van 3-4 miljoen zoeken. Dus geld zat.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, natuurlijk is het super voor Heerenveen dat ze vast kunnen houden en willen aan spelers. Mooi dat ze volgend seizoen eventueel weer kunnen profiteren van de talenten van Sulejmani.
Nee, want je weet nooit wat er gaat gebeuren met Sulejmani qua fysiek of qua mentaliteit. Waarom zou je nu niet 12,5 miljoen oid kunnen pakken en gewoon 10 miljoen pure winst hebben wat je weer opnieuw kan investeren in 2 spelers. Zo standvastig vasthouden aan een prijs is wel erg extreem, zeker voor zo'n speler.
Ik denk niet dat Heerenveen er ooit meer dan 15 miljoen voor zou kunnen krijgen van welke club dan ook.
Heerenveen zal nooit een concurrent zijn voor Ajax.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:07 schreef One_conundrum het volgende:
Kuiper snapt hoe het werkt. Geen spelers verkopen aan concurrenten.
Mwoah. de plaatsen 2 tot 5 he.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heerenveen zal nooit een concurrent zijn voor Ajax.
jij hebt t doorquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:07 schreef One_conundrum het volgende:
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:07 schreef One_conundrum het volgende:
Ajax strijd voor de eerste plaats en kan soms tweede eindigen, Heerenveen gaat voor een plaats bij de eerste vijf en kan soms zesde (of lager) eindigen, dan blijft Ajax ten alle tijden een sportieve verbetering (zeker nu play-offs om tweede CL-plaats verdwijnen).quote:
Natuurlijk wel, strijden voor eerste twee plaatsen of strijden voor plaatsen vanaf plek drie.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:37 schreef One_conundrum het volgende:
op de lange termijn wel, maar voor komend(e) seizoen(en) is het verschil toch echt niet significant.
jah, de ambitie ja. Maar je moet het ook waar kunnen maken. en dat zie ik nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, strijden voor eerste twee plaatsen of strijden voor plaatsen vanaf plek drie.
True, maar zelfs SCH supporters zullen toch wel inzien dat Sulej nog geen Sneijder achtige bedragen waard is?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:42 schreef One_conundrum het volgende:
Heerenveen is net wat upcoming en Ajax zit in een dipje (dip).
De tijd dat we spelers voor een schijntje moesten laten gaan is voorbij. Deal with it.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:49 schreef Triptamine het volgende:
[..]
True, maar zelfs SCH supporters zullen toch wel inzien dat Sulej nog geen Sneijder achtige bedragen waard is?
Daarom: +- 12 mil. Maar 27 milquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:04 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De tijd dat we spelers voor een schijntje moesten laten gaan is voorbij. Deal with it.
27 mil "eisen" voor Sulej neigt naar kapsonesquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tussen de 10 en 15 miljoen zou anders ook geen schijntje zijn om van een club die niet voor het kampioenschap strijdt naar een club die wel om een kampioenschap strijdt te gaan, waar de salarissen ook nog eens stukken hoger liggen, met bijbehorende ambities.
Je spreekt uit ervaring begrijp ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:07 schreef Triptamine het volgende:
[..]
27 mil "eisen" voor Sulej neigt naar kapsones
Andre Wetzel ook.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:07 schreef One_conundrum het volgende:
Sollied wil kampioen worden hoor.
?quote:
Kom op zeg moet ik hem echt uitleggen? Ajax = Kapsones met een hoofdletter K.quote:
en van basten ookquote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:10 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Kom op zeg moet ik hem echt uitleggen? Ajax = Kapsones met een hoofdletter K.
Dat nietige Heerenveen zomaar 27 miljoen durft te vragen aan het grote Ajax.
Rot toch op.
dit:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:07 schreef Triptamine het volgende:
[..]
27 mil "eisen" voor Sulej neigt naar kapsones
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:52 schreef One_conundrum het volgende:
Ach, waarom zouden wij onze kleine kans op het kampioenschap weggeven voor 9 mil? of 15? als we toch wel 25 op de bank hebben?
en dat snapt kuiper heel goed en maakt dat zo duidelijk. Make him an offer he can't refuse...
Er is gewoon ondanks alles nog een groot verschil tussen Heerenveen en Ajax / PSV / buitenlandse clubs (want ook bij een andere club dan Ajax was het behoorlijk van de zotte geweest).quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:12 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
en van basten ook
er is een verschil tussen ambities hebben en het waarmaken daarvan. zoals ik zonet ook al zei...
jij gaat argumenten bedenken voor SCH om hem wél te verkopenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dan kan je beter nu gewoon 14 miljoen plus bonussen pakken, daarvan weer twee of drie groeibriljantjes kopen en opleiden - of nog meer stoppen in opleiding en stadion.
Dat kunnen we nu ook al, maar dan mét Sulejmani erbij...quote:Een blessure hier of daar en het zit compleet tegen. Dan kan je beter nu gewoon 14 miljoen plus bonussen pakken, daarvan weer twee of drie groeibriljantjes kopen en opleiden - of nog meer stoppen in opleiding en stadion.
Ja, er zijn toch voor en tegenargumentenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:34 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
jij gaat argumenten bedenken voor SCH om hem wél te verkopen![]()
Dat klopt wel, maar met de zaak Alves in je achterhoofd lijkt het me niet ideaal om weer zo'n rompslomp te hebben. Uiteindelijk hebben jullie wel gecashed voor Alves, maar de manier waarop en de invloed van 1 zo'n man, dan ben je misschien toch beter af door hem te verkopen voor een behoorlijk bedrag?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:36 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat kunnen we nu ook al, maar dan mét Sulejmani erbij...
Maar moet Heerenveen eeuwig blijven kassen dan? Of mogen ze ook eens proberen kampioen te worden. Bij wijze van spreken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, er zijn toch voor en tegenargumenten
[..]
Dat klopt wel, maar met de zaak Alves in je achterhoofd lijkt het me niet ideaal om weer zo'n rompslomp te hebben. Uiteindelijk hebben jullie wel gecashed voor Alves, maar de manier waarop en de invloed van 1 zo'n man, dan ben je misschien toch beter af door hem te verkopen voor een behoorlijk bedrag?
Ja hoor, elke speler is precies zoals Alves en gedraagt zich ook zo.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat klopt wel, maar met de zaak Alves in je achterhoofd lijkt het me niet ideaal om weer zo'n rompslomp te hebben. Uiteindelijk hebben jullie wel gecashed voor Alves, maar de manier waarop en de invloed van 1 zo'n man, dan ben je misschien toch beter af door hem te verkopen voor een behoorlijk bedrag?
iig sterker als jouw post waar ik die reactie op plaatstequote:
jij blij dat hij niet naar ajax gaatquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:44 schreef _Mike_ het volgende:
Zal je zien dat hij volgend jaar een blessure krijgt en er een jaar uit ligt.
Dat kan je niemand wijsmaken, dus doe geen moeite. Ajax is oppermachtig en wint al jaren op rij het kampioenschap, de beker en de Champions League.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:11 schreef SaCn het volgende:
[..]
Heerenveen is een concurrent van Ajax ja.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:11 schreef SaCn het volgende:
[..]
Heerenveen is een concurrent van Ajax ja.
http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=741680quote:EXCLUSIEF: "Sulejmani snel naar Ajax"
SC Heerenveen-speler Miralem Sulejmani speelt volgend seizoen in het shirt van Ajax. De Servische aanvaller heeft persoonlijk een akkoord bereikt met de Amsterdammers. Dat zegt zijn zaakwaarnemer Jovica Radonjic vandaag. Volgens de belangenbehartiger van de vleugelspeler zijn ook de clubs er bijna uit.
Radonjic zegt dat Heerenveen en Ajax nog steeds in onderhandeling zijn. "De onderhandelingen lopen al sinds begin mei. Beide clubs zijn nu echter heel dicht bij een akkoord. Voor het einde van de week komt er witte rook. Of dat voor zaterdag is kan ik uit professionele overwegingen niet zeggen," aldus Radonjic exclusief tegenover Goal.com.
Sulejmani heeft zich afgelopen seizoen bij Heerenveen ontpopt tot publiekslieveling. De geboren Serviër speelde in alle competitiewedstrijden van de Friezen mee en scoorde daarin vijftien doelpunten. Daarnaast gaf hij tien maal een voorzet waaruit een medespeler doel trof. De manager ontkent dat Sulejmani zelf liever naar een andere club wil vertrekken omdat het te lang duurt.
"Ajax is nog steeds zijn eerste keus. Hij wil volgend seizoen dat shirt dragen."
Maandag gaf Heerenveen-voorzitter Yme Kuiper in weekblad Voetbal International aan dat zij Sulejmani niet zomaar laten gaan. Enkel voor ‘Wesley Sneijder-achtige’ bedragen zou de club zwichten. Real Madrid betaalde vorig jaar 27 miljoen euro aan Ajax voor Sneijder. Geconfronteerd met de uitspraken van Radonjic wil Kuiper vandaag geen toelichting geven.
De term ‘Sneijder-achtige bedragen’ verbaast Radonjic. "Dat bedrag is niet waar. Zo veel geld voor een speler van Heerenveen is haast surrealistisch."
Vaag... Is dat Goal wat betrouwbaar?quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=741680
Neequote:Op woensdag 18 juni 2008 16:24 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Vaag... Is dat Goal wat betrouwbaar?
Je vergeet de Europese Supercup in 2004 en 2006, terwijl de tegenstander voor de JC schaal al jaren niet meer komt opdagen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:14 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat kan je niemand wijsmaken, dus doe geen moeite. Ajax is oppermachtig en wint al jaren op rij het kampioenschap, de beker en de Champions League.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:14 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat kan je niemand wijsmaken, dus doe geen moeite. Ajax is oppermachtig en wint al jaren op rij het kampioenschap, de beker en de Champions League.
Daar wil ik wel een foto van zienquote:Op woensdag 18 juni 2008 16:41 schreef zjroentje het volgende:
Als een zaakwaarnemer exclusief met één of andere vage site spreekt, dan ga ik toch altijd zo kijken ->
->quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Daar wil ik wel een foto van zien
quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Daar wil ik wel een foto van zien
Ajax doet tenminste nog mee om het kampioenschap!quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:14 schreef Happel het volgende:
[..]
Voor spek en bonen, ja.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ajax doet tenminste nog mee om het kampioenschap!
Twee jaar achter elkaar tot laatste speeldag meedoen is wat anders dan zevende en zesde, Heerenveen zit daar tussenin ongeveer.quote:
Die kut-Happel denkt dat alles onder de kampioen gelijkwaardig is.quote:
quote:
Is dat niet zo dan?quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Die kut-Happel denkt dat alles onder de kampioen gelijkwaardig is.
Lijkt me niet, natuurlijk telt alleen het kampioenschap, maar de ranglijst na 34 wedstrijden is een prima manier om de clubs op volgorde te rangschikken en dan lijkt het me logisch dat de nummer twee beter is dan de nummer vier, vijf of zes. Of ben je het daar niet mee eens?quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lijkt me niet, natuurlijk telt alleen het kampioenschap, maar de ranglijst na 34 wedstrijden is een prima manier om de clubs op volgorde te rangschikken en dan lijkt het me logisch dat de nummer twee beter is dan de nummer vier, vijf of zes. Of ben je het daar niet mee eens?
Er zijn wel meer methodes om vast te stellen wie er beter is natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lijkt me niet, natuurlijk telt alleen het kampioenschap, maar de ranglijst na 34 wedstrijden is een prima manier om de clubs op volgorde te rangschikken en dan lijkt het me logisch dat de nummer twee beter is dan de nummer vier, vijf of zes. Of ben je het daar niet mee eens?
Denkt?quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Die kut-Happel denkt dat alles onder de kampioen gelijkwaardig is.
Ja, dat is gewoon met een -t en niet -dt.quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon met een -t en niet -dt.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan was het wel een Babel-achtig bedrag...quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:58 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
En dat Sneijder-achtige is dus geen 27 miljoen, maar gewoon een bod wat niet af te slaan is.. 18 miljoen netto oid
Hou op!quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook bewust de ranglijst na 34 wedstrijden, de play-offs waren gewoon een kwaadaardig gezwel waar we na drie jaar eindelijk van genezen verklaard zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:05 schreef PyTh het volgende:
Julie zijn overigens officieel als 3e geindigid dit jaar, niet?
quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:13 schreef DivineJester het volgende:
Het wordt nog een rel-topic hier.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
Het vastleggen van gelimiteerde transfersommen in contracten zou verplicht moeten worden gesteld, Miralem Sulejmani zou nooit een contract aangeboden gekregen hebben met daarin een vastgestelde transfersom van > 12 miljoen euro en als dat wel het geval was, zou hij niet getekend hebben. Mocht een speler het nou geweldig doen en de club wil de gelimiteerde transfersom verhogen, zijn zij verplicht het contract op te waarderen en de speler gaat bij het ondertekenen automatisch akkoord met een hogere vraagprijs. Zo krijg je nooit gezeik van spelers of clubs die met totale onrealistische vraagprijzen op de proppen komen.
Dat had hij toch gewoon kunnen eisen toen hij bij Heerenveen ging tekenen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
Het vastleggen van gelimiteerde transfersommen in contracten zou verplicht moeten worden gesteld
Hmm.., Babel-achtig zou 50 miljoen voor Miki zijn oid.. Kom op zeg, 17-18 miljoen voor Ryan Babelquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:02 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dan was het wel een Babel-achtig bedrag...
Hij tekent niet een contract als hij weet dat Heerenveen twee jaar later een absurd hoge transfersom verlangt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat had hij toch gewoon kunnen eisen toen hij bij Heerenveen ging tekenen.
Meneer tekent met zijn volle verstand een langdurig contract hoor.
Dan had hij maar een korter contract moeten tekenen, een afkoopsom moeten eisen, of gewoon NIET tekenen. Die spelers moeten niet zo miepen.
Dan had hij maar hersens van God moeten vragen, in plaats van een goed stel benen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hij tekent niet een contract als hij weet dat Heerenveen twee jaar later een absurd hoge transfersom verlangt.
Met verplichte contractuele afkoopsommen voorkom je dit.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan had hij maar hersens van God moeten vragen, in plaats van een goed stel benen.
Domme mensen, die voorkom je daar niet mee hoor...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met verplichte contractuele afkoopsommen voorkom je dit.
Waarom niet?quote:Je kan toch niet verwachten dat een jeugdspeler het beste uit contractsonderhandelingen weet te slepen?
Wie bepaalt wat onrealistisch is, als Heerenveen dit realistisch vindt is dat hun goed recht. En de verstoorde arbeidsrelatie is ook voor rekening van Heerenveen. Maar verplichte afkoopsommen is echt overbodig en onzin.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:28 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk kan een club vragen wat hij wil, maar je kan niet van je speler vragen dat hij dit maar best vindt. Heerenveen vraagt belachelijk veel voor Miralem Sulejmani, zeer onrealistisch ook. Gevolg hiervan kan een verstoorde arbeidsrelatie zijn, met alle gevolgen van dien.
Daar heeft hij toch een manager voor.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
Je kan toch niet verwachten dat een jeugdspeler het beste uit contractsonderhandelingen weet te slepen?
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan had hij maar hersens van God moeten vragen, in plaats van een goed stel benen.
Ik zie niet in waarom dat bedrag onrealistisch is. Hij heeft een langdurig contract en Heerenveen wil nog een jaar met hem verder. Verkopen hoeft niet omdat Heerenveen financieel kerngezond is, dus doen ze hem alleen weg voor een bod dat ze simpelweg niet kunnen weigeren. Met Sulejmani in de selectie heb je gewoon meer kans om voor een prijs mee te doen, aan 12 miljoen( terwijl je al 20+ miljoen op de bank hebt staan) heb je niet zoveel. Bovendien levert Sulejmani dat volgend jaar ook nog wel op.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:28 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk kan een club vragen wat hij wil, maar je kan niet van je speler vragen dat hij dit maar best vindt. Heerenveen vraagt belachelijk veel voor Miralem Sulejmani, zeer onrealistisch ook. Gevolg hiervan kan een verstoorde arbeidsrelatie zijn, met alle gevolgen van dien.
Dat laatste moet je nog maar afvragen, Miralem Sulejmani heeft nog geen half jaar achtereen top gepresteerd, hij zal nog ver kunnen terugvallen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat bedrag onrealistisch is. Hij heeft een langdurig contract en Heerenveen wil nog een jaar met hem verder. Verkopen hoeft niet omdat Heerenveen financieel kerngezond is, dus doen ze hem alleen weg voor een bod dat ze simpelweg niet kunnen weigeren. Met Sulejmani in de selectie heb je gewoon meer kans om voor een prijs mee te doen, aan 12 miljoen( terwijl je al 20+ miljoen op de bank hebt staan) heb je niet zoveel. Bovendien levert Sulejmani dat volgend jaar ook nog wel op.
Ik ben het met je eens behalve op het laatste punt niet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat bedrag onrealistisch is. Hij heeft een langdurig contract en Heerenveen wil nog een jaar met hem verder. Verkopen hoeft niet omdat Heerenveen financieel kerngezond is, dus doen ze hem alleen weg voor een bod dat ze simpelweg niet kunnen weigeren. Met Sulejmani in de selectie heb je gewoon meer kans om voor een prijs mee te doen, aan 12 miljoen( terwijl je al 20+ miljoen op de bank hebt staan) heb je niet zoveel. Bovendien levert Sulejmani dat volgend jaar ook nog wel op.
Denk dat hij doelde op het verplicht stellen van contractuele afkoopsommen (zoals in Spanje).quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Transferbedragen worden steeds absurder. Trend of tijdelijk?
Wanneer is een club een stap hogerop?
Daarom, waarom zou Ajax hem dan voor 12 miljoen moeten/willen kopen als er dat risico is dat hij zo ver terug kan vallen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat laatste moet je nog maar afvragen, Miralem Sulejmani heeft nog geen half jaar achtereen top gepresteerd, hij zal nog ver kunnen terugvallen.
Heerenveen denkt dat hij dat niet zal doen, anders zouden ze 'm wel verkopen. En aangezien hij nog steeds bij hen onder contract staat mogen ze dat vinden en er naar handelen..quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat laatste moet je nog maar afvragen, Miralem Sulejmani heeft nog geen half jaar achtereen top gepresteerd, hij zal nog ver kunnen terugvallen.
Als er wordt vastgehouden aan die 18 miljoen euro (?), kan ik me voorstellen dat het management van Miralem Sulejmani zal aansturen op een verstoorde arbeidsrelatie. Kijk, het is heel simpel: Sulejmani ziet een overstap naar Ajax als een vooruitgang, dan doet het er niet toe wat de rest daar van vindt. Stel dat Sulejmani niet meer kan voetballen voor Heerenveen, aangezien zij vasthouden aan een - in zijn ogen - absurd hoge transfersom, wordt Heerenveen de enige verliezer in deze zaak. Clubs moeten hun positie kennen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:45 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Daarom, waarom zou Ajax hem dan voor 12 miljoen moeten/willen kopen als er dat risico is dat hij zo ver terug kan vallen?
Wanneer men bij SC Heerenveen er het vertrouwen in heeft, dat 'ie dat niet gaat doen, dan vraagt men gewoon wat extra. Mochten ze er geen vertrouwen in hebben, dan was 'ie al lang verkocht geweest..
Sorry hoor, maar ik vind dit gewoon sneu eigenlijk. De transfermarkt en verhoudingen zijn nu eenmaal veranderd. Get used to it!
Bepaalde spelers zullen ook na het verliezen van een arbitragezaak zich keihard blijven opstellen en uiteindelijk zal Heerenveen er nooit meer zoveel voor vangen als nu de vraagprijs is, tevens zullen ze hem wel moeten verkopen om niet aan totale kapitaalvernietiging te doen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:03 schreef venomsnake het volgende:
Zo'n arbitragezaak verliest hij gewoon keihard hoor.
En Heerenveen zal gewoon blijven vasthouden aan de transfersom.
Weer zo'n arbitragezaak lijkt me voor Ajax trouwens ook niet echt prettig.
Dat is de omgekeerde wereld. Sulejmani's zaakwaarnemer ziet een overstap naar Ajax als een financiële vooruitgang en zal er in die zin alles aan doen om een transfer te forceren. Ik heb Miki zelf nog niet horen klagen (à la Silva, Suarez, etc).., jij wel? Hij heeft met z'n volle verstand een contract voor 2,5 jaar met eenzijdige optie voor nog 2 jaar getekend. Dat is een risico (alhoewel, een paar ton voor een uitzonderlijk toptalent) wat SC Heerenveen heeft genomen en onder andere AZ en Ajax niet aandurfden. Sulejmani had ook kunnen 'mislukken' bijvoorbeeld. Waarom zou op het moment dat een 'grotere' club zich meldt dan SC Heerenveen 'm ingepakt en met een strik er om heen dan af moeten leveren?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als er wordt vastgehouden aan die 18 miljoen euro (?), kan ik me voorstellen dat het management van Miralem Sulejmani zal aansturen op een verstoorde arbeidsrelatie. Kijk, het is heel simpel: Sulejmani ziet een overstap naar Ajax als een vooruitgang, dan doet het er niet toe wat de rest daar van vindt. Stel dat Sulejmani niet meer kan voetballen voor Heerenveen, aangezien zij vasthouden aan een - in zijn ogen - absurd hoge transfersom, wordt Heerenveen de enige verliezer in deze zaak. Clubs moeten hun positie kennen.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met verplichte contractuele afkoopsommen voorkom je dit.
Je kan toch niet verwachten dat een jeugdspeler het beste uit contractsonderhandelingen weet te slepen?
Bullshit!!quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bepaalde spelers zullen ook na het verliezen van een arbitragezaak zich keihard blijven opstellen en uiteindelijk zal Heerenveen er nooit meer zoveel voor vangen als nu de vraagprijs is, tevens zullen ze hem wel moeten verkopen om niet aan totale kapitaalvernietiging te doen.
Ik denk dat ze hem bij Heerenveen gewoon behouden, ook al gaat hij zich wat vijandig opstellen (zie Alves).quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bepaalde spelers zullen ook na het verliezen van een arbitragezaak zich keihard blijven opstellen en uiteindelijk zal Heerenveen er nooit meer zoveel voor vangen als nu de vraagprijs is, tevens zullen ze hem wel moeten verkopen om niet aan totale kapitaalvernietiging te doen.
Die vergelijking is dan ook niet helemaal waar (netto winst tussen deze transfers en die van Sulejmani is een heel groot verschil) maar ik begrijp je punt wel.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Bullshit!!
Dat komt 'grotere' clubs wel goed uit natuurlijk, maar het zou mooi belachelijk zijn. Zullen we Huntelaar dan maar voor 12 miljoen (verdient Ajax er toch nog wat op) naar Barca laten vertrekken? Suarez kan wel voor 13 miljoen naar Inter Milan. Oja, en Van der Wiel, dat is een jeugdproduct en heeft dus weinig gekost. Die mag dan wel voor 1 miljoen naar Everton
Klagen niet, maar hij schijnt wel zijn zinnen te hebben gezet op een transfer naar Ajax.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:08 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat is de omgekeerde wereld. Sulejmani's zaakwaarnemer ziet een overstap naar Ajax als een financiële vooruitgang en zal er in die zin alles aan doen om een transfer te forceren. Ik heb Miki zelf nog niet horen klagen (à la Silva, Suarez, etc).., jij wel? Hij heeft met z'n volle verstand een contract voor 2,5 jaar met eenzijdige optie voor nog 2 jaar getekend. Dat is een risico (alhoewel, een paar ton voor een uitzonderlijk toptalent) wat SC Heerenveen heeft genomen en onder andere AZ en Ajax niet aandurfden. Sulejmani had ook kunnen 'mislukken' bijvoorbeeld. Waarom zou op het moment dat een 'grotere' club zich meldt dan SC Heerenveen 'm ingepakt en met een strik er om heen dan af moeten leveren?
Als de speler er vanaf wil, kan hij natuurlijk een breuk forceren, dat weet jij ook.quote:In sportief opzicht zal Ajax een vooruitgang zijn, maar dat zijn er nog vele clubs. Er is gewoon sprake van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Daar hebben beide partijen zich maar aan te houden, simpel! En als één van beiden daar van af wil, dan dient hij over de brug te komen, in dit geval de 'kopende club'..
Per speler verschilt dit natuurlijk, maar jongens als Luis Suarez en Miralem Sulejmani zullen in eerste instanttie een contract ondertekenen met een relatief lage contractuele afkoopsom, welke dan later - bij goede prestaties - kan worden verhoogd, logischerwijze ook na verbetering van overige voorwaarden zoals salaris.quote:Jij stelt dus voor om spelers die bij SC Heerenveen tekenen een clausule van 5 miljoen te geven, zodat Ajax ze kan kopen als ze het goed doen? Spelers die bij Ajax tekenen hebben vervolgens een clausule van 10 miljoen, dan kunnen ze naar Engeland, Italië, etc. Tsja
Die gaan dat nieuwe contract dan toch nooit tekenen als ze daardoor een hogere afkoopsom krijgenquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Per speler verschilt dit natuurlijk, maar jongens als Luis Suarez en Miralem Sulejmani zullen in eerste instanttie een contract ondertekenen met een relatief lage contractuele afkoopsom, welke dan later - bij goede prestaties - kan worden verhoogd, logischerwijze ook na verbetering van overige voorwaarden zoals salaris.
Een contract wordt natuurlijk altijd in overleg opgesteld, als bijvoorbeeld Miralem Sulejmani een contract tekent met een afkoopsom van honderd miljoen euro, kan hij hier niets tegenin brengen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
In Spanje is het verplicht en daar heb je waanzinnige afkoopsommen en daar tekenen spelers ook gewoon voor. Ik weet nog dat Joey Gudjonsson van RKC naar Betis Sevilla ging. Hij tekende een contract met een afkoopsom van 130 mln gulden! Je zorgt er alleen maar voor dat de afkoopsommen in contracten absurd hoog worden, terwijl als ze er nu komen in overleg komen.
En je bron is? Ajaxfanzone, Ajaxnews, Ajaxsoccer, Ajax... Telegraaf.., ze lullen elkaar allemaal ongefundeerd na..quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klagen niet, maar hij schijnt wel zijn zinnen te hebben gezet op een transfer naar Ajax.
Dus moet je er maar voor buigen? Zet 'm de rest van z'n contractstermijn op de bank of laat de FIFA 'm een speelverbod opleggen.. Nogmaals, dat zou de omgekeerde wereld zijn..quote:[..]
Als de speler er vanaf wil, kan hij natuurlijk een breuk forceren, dat weet jij ook.
En dan krijgen we dus de situatie waarin iedere speler een minimale afkoopsom van 100miljoen krijgt en we vervolgens hetzelfde onderhandel-gekloot krijgen, want er is toch niemand die dat betaald..quote:[..]
Per speler verschilt dit natuurlijk, maar jongens als Luis Suarez en Miralem Sulejmani zullen in eerste instanttie een contract ondertekenen met een relatief lage contractuele afkoopsom, welke dan later - bij goede prestaties - kan worden verhoogd, logischerwijze ook na verbetering van overige voorwaarden zoals salaris.
Heb het inderdaad uit de Telegraaf, zei hebben het van zijn zaakwaarnemer. Niet echt een geweldige bron dus.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En je bron is? Ajaxfanzone, Ajaxnews, Ajaxsoccer, Ajax... Telegraaf.., ze lullen elkaar allemaal ongefundeerd na..
Zoals hij ooit ook bij jullie binnenkwam, bedoel je?quote:[..]
Dus moet je er maar voor buigen? Zet 'm de rest van z'n contractstermijn op de bank of laat de FIFA 'm een speelverbod opleggen.. Nogmaals, dat zou de omgekeerde wereld zijn..
De contractuele afkoopsommen moeten dan ook realistisch zijn, Miralem Sulejmani die twee jaar terug een contract tekent met daarin een afkoopsom van acht miljoen euro, zorgt er persoonlijk voor dat Heerenveen hem wel een verbeterde aanbieding moet doen. Op dat moment is het opnieuw een keuze maken: afkoopsom verhogen en daarvoor in de plaats een hoger salaris of naar een andere club. Je kan nu stellen dat Sulejmani twee jaar geleden nooit zijn contract ondertekend zou hebben, als hij wist dat Heerenveen zo'n absurd hoge afkoopsom zou verlangen.quote:[..]
En dan krijgen we dus de situatie waarin iedere speler een minimale afkoopsom van 100miljoen krijgt en we vervolgens hetzelfde onderhandel-gekloot krijgen, want er is toch niemand die dat betaald..
Dat is gewoon de positie die een club heeft, Heerenveen scout geweldig, maar als het er eenmaal op aankomt, ziet iedere speler de club toch als springplank en wil men zo snel mogelijk weg. Wat betreft Afonso Alves hebben jullie nog geluk gehad, hij heeft nog een aardige duit opgeleverd. Maar het gaat een keer verkeerd, jullie treffen een keer een speler die er wel alles voor over heeft om een breuk te forceren.quote:Geen afkoopsom-clausule betekent heel simpel: Je dient je contract uit of je club bepaald voor welk bedrag je weg mag. Als je dat niet wilt, dan vraag je zelf maar om een clausule. We hadden dit 'zij hebben iets wat wij willen en we willen het zo snel en goedkoop mogelijk'-gezeik, overigens voornamelijk in de media en op dit soort forums, met Huntelaar, met Samaras, we hadden het met Alves en nou gaan we het weer met Sulejmani krijgen?
Nu heeft Heerenveen ook een vraagprijs, maar Ajax wil daar niet aan voldoen (hoop ik tenminste, als het écht om 18 miljoen euro gaat). De speler zou toch weleens heel graag weg willen bij Heerenveen, dus loop je het risico een ontevreden speler te krijgen, met alle gevolgen vandien.quote:Het is heel simpel, in het geval Huntelaar had SC Heerenveen een vraagprijs en daar heeft Ajax netjes aan voldaan. Wat betreft Alves naar Boro hetzelfde verhaal, jammer dat daar de AZsoap tussendoor fietste..
Ja, ach.quote:Dat heet fatsoen, dat heet zaken doen. Wil je dat als speler niet, teken dan geen contract en ga lekker op een trapveldje achteraf voetballen.
Neuh, om eerlijk te zijn ken ik hem niet eens zo goed. Heb hem weleens gezien in samenvattingen en tijdens Heerenveen - Ajax, maar ik ben geen fan geworden ofzo. Wat me alleen zo dwars zit - en niet nu ineens - is de houding van clubs als Heerenveen en FC Groningen, die zichzelf overschatten. Het bedrag wat Ajax vorige zomer ontving voor Wesley Sneijder en Ryan Babel was al uitzonderlijk hoog, maar het is gewoon debiel dat men denkt dat Miralem Sulejmani hetzelfde moet kosten. Waarom wordt de realiteit uit het oog verloren? Waarom niet gewoon een normale onderhandeling, waarbij drie partijen uiteindelijk krijgen wat ze willen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:02 schreef Happel het volgende:
Het zit Montana gewoon dwars dat zijn oogappel niet naar Ajax komt.
Dat is Heerenveen's probleem toch? En daar hebben ze het volste recht toe. Ik snap echt niet waar jij het zotte idee vandaan haalt dat Heerenveen spelers zou moeten verkopen, terwijl deze met het volle verstand een contract getekend heeft?quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:04 schreef M0NTANA het volgende:
De speler zou toch weleens heel graag weg willen bij Heerenveen, dus loop je het risico een ontevreden speler te krijgen, met alle gevolgen vandien.
Dat is mijn punt niet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is Heerenveen's probleem toch? En daar hebben ze het volste recht toe. Ik snap echt niet waar jij het zotte idee vandaan haalt dat Heerenveen spelers zou moeten verkopen, terwijl deze met het volle verstand een contract getekend heeft?
Zo is het. Helaas.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:21 schreef MaxPower het volgende:
De markt bepaalt wat een normaal bedrag is, niet de volledig objectieve Ajax-supporter gelukkig.
27 miljoen euro voor Miralem Sulejmani is normaal?quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:21 schreef MaxPower het volgende:
De markt bepaalt wat een normaal bedrag is, niet de volledig objectieve Ajax-supporter gelukkig.
Ik vind dat Heerenveen zich volkomen normaal opstelt. Waarom zou Heerenveen moeten onderhandelen? Omdat jij dat vindt? Zij willen 27 miljoen zien en daarmee basta. Bevalt het Ajax niet, moeten ze maar verder zoeken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet.
Mijn punt is dat Heerenveen nu vraagt om een arbitragezaak, aangezien zij zich debiel opstellen.
Als er op een normale wijze wordt onderhandelt met normale bedragen, hoor je mij er niet over.
Dat zegt Max niet. Maar als het betaald wordt wel.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
27 miljoen euro voor Miralem Sulejmani is normaal?
Is 100 miljoen voor Ronaldo normaal? Boeiend. Als het betaald wordt is hij het blijkbaar waard.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
27 miljoen euro voor Miralem Sulejmani is normaal?
Zal er alleen een club zijn die dat bedrag voor hem wil betalen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:21 schreef MaxPower het volgende:
Dat is natuurlijk heel relatief, want als Sulejmani de patat in de kantine op de Vijverberg lekkerder vindt kan hij de Graafschap ook als een stap vooruit benoemen. Er zijn nu eenmaal argumenten om een club een stap vooruit te vinden, en met het aanstellen van Sollied als coach en de opstelling van Heerenveen om zijn goede spelers niet zomaar te laten vertrekken én het kapitaal op de bank kun je nu niet zeggen dat Ajax meer potentie/ambitie heeft de titel te halen dan Heerenveen. Ze spelen ookk beide UEFAcup, dus ook daar geen echt verschil. Heerenveen is te lang stabiel als subtopper en Ajax te onstabiel als topper om van een onoverbrugbaar verschil te spreken.Je kunt het op salaris gooien, dat nog wel.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als er wordt vastgehouden aan die 18 miljoen euro (?), kan ik me voorstellen dat het management van Miralem Sulejmani zal aansturen op een verstoorde arbeidsrelatie. Kijk, het is heel simpel: Sulejmani ziet een overstap
naar Ajax als een vooruitgang, dan doet het er niet toe wat de rest daar van vindt.
Ook een club als Ajax moet zijn positie kennen en weten dat een zeer goed presterende speler van een concurrerend team niet voor weinig overgekocht han worden. Natuurlijk vraaagt Heerenveen de hoofdprijs, en neemt daarbij een bepaald risico. Maar om daarom te stellen dat er een verplichte afkoopssom in het contract moet van elke spelerquote:Stel dat Sulejmani niet meer kan voetballen voor Heerenveen, aangezien zij vasthouden aan een - in zijn ogen - absurd hoge transfersom, wordt Heerenveen de enige verliezer in deze zaak. Clubs moeten hun positie kennen.
Het is geen handelshuis, maar een voetbalclub. Als Heerenveen slim is verkopen ze Sulejmani niet! Wat heeft Heerenveen aan weer een nieuwe vrachtwagen vol dollars? Komt het publiek daarvoor naar de stadions? Geraak je daar een ronde verder mee in de UEFA cup?quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zal er alleen een club zijn die dat bedrag voor hem wil betalen?
Niet lullig bedoeld, maar als Heerenveen slim is verkopen ze Sulejmani voor 10 miljoen + een dik doorverkooppercentage.
Lees ook mijn stuk eens verderquote:Op donderdag 19 juni 2008 15:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het is geen handelshuis, maar een voetbalclub. Als Heerenveen slim is verkopen ze Sulejmani niet! Wat heeft Heerenveen aan weer een nieuwe vrachtwagen vol dollars? Komt het publiek daarvoor naar de stadions? Geraak je daar een ronde verder mee in de UEFA cup?
Is Sulejmani van minder belang voor Heerenveen dan Babel voor Ajax was?quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Neuh, om eerlijk te zijn ken ik hem niet eens zo goed. Heb hem weleens gezien in samenvattingen en tijdens Heerenveen - Ajax, maar ik ben geen fan geworden ofzo. Wat me alleen zo dwars zit - en niet nu ineens - is de houding van clubs als Heerenveen en FC Groningen, die zichzelf overschatten. Het bedrag wat Ajax vorige zomer ontving voor Wesley Sneijder en Ryan Babel was al uitzonderlijk hoog, maar het is gewoon debiel dat men denkt dat Miralem Sulejmani hetzelfde moet kosten. Waarom wordt de realiteit uit het oog verloren? Waarom niet gewoon een normale onderhandeling, waarbij drie partijen uiteindelijk krijgen wat ze willen?
In beide zaken heeft de directie glansrijk gewonnen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
Heerenveen heeft het de laatste jaren geweldig gedaan qua scouting en doorverkopen, maar de eerste scheurtjes waren al zichtbaar bij Georgios Samaras en Afonso Alves. De club, of eigenlijk het bestuur, denkt zich zo arrogant te moeten gedragen, dat ik eigenlijk hoop dat men de deksel keihard op de neus krijgt. Arbitragezaak, instorten van de transfermarkt of een blessure, het maakt mij niet uit.
En zo is het.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:07 schreef One_conundrum het volgende:
Het gaat er toch ook om wat Miralem Sulejmani vindt? Als hij Feyenoord een vooruitgang vindt en hij daar per se naartoe wilt, dan is dat voor hem ook gewoon een vooruitgang. Van Heerenveen naar Ajax zal om vele redenen altijd een stap omhoog zijn, van een subtopper naar een topper.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:26 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel relatief, want als Sulejmani de patat in de kantine op de Vijverberg lekkerder vindt kan hij de Graafschap ook als een stap vooruit benoemen. Er zijn nu eenmaal argumenten om een club een stap vooruit te vinden, en met het aanstellen van Sollied als coach en de opstelling van Heerenveen om zijn goede spelers niet zomaar te laten vertrekken én het kapitaal op de bank kun je nu niet zeggen dat Ajax meer potentie/ambitie heeft de titel te halen dan Heerenveen. Ze spelen ookk beide UEFAcup, dus ook daar geen echt verschil. Heerenveen is te lang stabiel als subtopper en Ajax te onstabiel als topper om van een onoverbrugbaar verschil te spreken.Je kunt het op salaris gooien, dat nog wel.
Natuurlijk kan men een leuk bedrag vragen, maar achttien miljoen euro is al absurd, laat staan "Wesley Sneijder-achtige bedragen." Heerenveen vraagt met zo'n opstelling gewoon om een arbitragezaak.quote:[..]
Ook een club als Ajax moet zijn positie kennen en weten dat een zeer goed presterende speler van een concurrerend team niet voor weinig overgekocht han worden. Natuurlijk vraaagt Heerenveen de hoofdprijs, en neemt daarbij een bepaald risico. Maar om daarom te stellen dat er een verplichte afkoopssom in het contract moet van elke speler.Daar heb je zaakwaarnemers voor, die regelen het maar met de club. Sulejmani heeft ook aan Heerenveen te danken dat hij bij Ajax in de belangstelling staat...
Voor een Sneijder-achtig bedrag, altijd doen!quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:35 schreef DivineJester het volgende:
Overigens, wat zou MONTANA zeggen als Sulejmani bij Ajax had gevoetbald en naar Real Madrid had gekund, wat weldegeleijk een stap hogerop is...
Ajax is al 4 jaar op rij geen kampioen. En het verschil met Heerenveen en Twente is nu echt niet groot meer. Groot gelijk van Kuiper als hji zijn beste speler wil behouden. Ajax wil Huntelaar toch ook het liefst behouden?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ajax strijd voor de eerste plaats en kan soms tweede eindigen, Heerenveen gaat voor een plaats bij de eerste vijf en kan soms zesde (of lager) eindigen, dan blijft Ajax ten alle tijden een sportieve verbetering (zeker nu play-offs om tweede CL-plaats verdwijnen).
Misschien de leiding wel, ik zie hem het liefst vertrekken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ajax is al 4 jaar op rij geen kampioen. En het verschil met Heerenveen en Twente is nu echt niet groot meer. Groot gelijk van Kuiper als hji zijn beste speler wil behouden. Ajax wil Huntelaar toch ook het liefst behouden?
Maar dus niet voor een luttele 12 miljoen!quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:36 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Voor een Sneijder-achtig bedrag, altijd doen!
Afgelopen jaar hebben we goed onderhandelt bij de transfers van Wesley Sneijder en Ryan Babel, beide spelers hadden wat mij betreft mogen blijven, maar een vertrek was niet tegen te houden. Maar als Heerenveen denkt hetzelfde te moeten vragen voor Miralem Sulejmani, dank denk ik echt dat men de realiteit uit het oog verloren is. Hoog inzetten, geen probleem mee. Maar dit soort debiele bedragen? Kansloos!quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:35 schreef DivineJester het volgende:
Overigens, wat zou MONTANA zeggen als Sulejmani bij Ajax had gevoetbald en naar Real Madrid had gekund, wat weldegeleijk een stap hogerop is...
Het contract wat Miralem Sulejmani twee jaar geleden ondertekende, heeft niets te maken met de voetballer die hij nu is, logisch dus dat hij van dat contract afwil.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:36 schreef SCH het volgende:
Het is eerder absurd dat spelers zich niet aan een contract willen houden MONTANA.
Ajax zal altijd een verbetering zijn ten opzichte van Heerenveen en/of FC Twente.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ajax is al 4 jaar op rij geen kampioen. En het verschil met Heerenveen en Twente is nu echt niet groot meer. Groot gelijk van Kuiper als hji zijn beste speler wil behouden. Ajax wil Huntelaar toch ook het liefst behouden?
12 miljoen een luttel bedrag voor Sulejmani?quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:39 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar dus niet voor een luttele 12 miljoen!
Ga toch weg, man. Zelfs 12 miljoen euro is al heel erg veel geld, daar mag Heerenveen al blij mee zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:39 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar dus niet voor een luttele 12 miljoen!
Dat is natuurlijk ook bullshit. Je kan moeilijk een contract vaststellen wat volstaat met mits'en en maar'en, plus nog eens een hoop 'als-en'. Wanneer Heerenveen hem nu een nieuw contract wil bieden, zullen ze flink wat water bij de wijn moeten voor een eventuele realistische afkoopsom waardoor Sulejmani niet onbetaalbaar wordt voor clubs, plus nog eens een salarisverhoging.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het contract wat Miralem Sulejmani twee jaar geleden ondertekende, heeft niets te maken met de voetballer die hij nu is, logisch dus dat hij van dat contract afwil.
Wat zeg ik verkeerd dan? Het ís toch logisch dat hij van dat contract afwil?quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook bullshit. Je kan moeilijk een contract vaststellen wat volstaat met mits'en en maar'en, plus nog eens een hoop 'als-en'. Wanneer Heerenveen hem nu een nieuw contract wil bieden, zullen ze flink wat water bij de wijn moeten voor een eventuele realistische afkoopsom waardoor Sulejmani niet onbetaalbaar wordt voor clubs, plus nog eens een salarisverhoging.
Anders dient ie dat contract gewoon uit en loopt ie gratis de deur uit na twee jaar of vangt Heerenveen eventueel minder volgend seizoen. Maar wat je zegt is natuurlijk complete bullshit.
Nee, dat gaat het niet. Bij de contractbesprekingen ja, maar nu niet meer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het gaat er toch ook om wat Miralem Sulejmani vindt?
Twente speelt wellicht CL en heeft titelaspiraties (net als Ajax). Twente gaat een mooi groot stadion bouwen. Ik denk dat de toekomst er wel eens rooskleurig uit kan gaan zien voor deze clubsquote:Op donderdag 19 juni 2008 15:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ajax zal altijd een verbetering zijn ten opzichte van Heerenveen en/of FC Twente.
Dat laatste bestrijd ik niet, maar een overstap naar Ajax en in mindere mate Feyenoord, zal altijd een verbetering zijn. Het blijven topclubs, in tegenstelling tot FC Twente.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Twente speelt wellicht CL en heeft titelaspiraties (net als Ajax). Twente gaat een mooi groot stadion bouwen. Ik denk dat de toekomst er wel eens rooskleurig uit kan gaan zien voor deze clubs
Maar het feit waarom het gaat en dat mis jij even is dat wanneer je een contractuele afkoopsom verplicht gaat stellen zoals jij voorstelde, dat die afkoopsom niks meer waard wordt. Clubs zullen namelijk afkoopsommen absurd hoog neerzetten in de contracten en zullen alle transfer plaatsvinden onder de waarde van die afkoopsommen. Je schiet er dus niks mee op en een spelers kan nog steeds zeggen dat hij weg wil, al wil een club niet de contractuele afkoopsom bepalen. Gebeurt in spanje, maar ook hier bij spelers die afkoopsom in hun contract hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Een contract wordt natuurlijk altijd in overleg opgesteld, als bijvoorbeeld Miralem Sulejmani een contract tekent met een afkoopsom van honderd miljoen euro, kan hij hier niets tegenin brengen.
Daar is een speler toch zelf bij? Nu is zo'n contractueel vastgelegde transfersom niet standaard, dus staat hij in maar weinig contracten. Maar als het verplicht moet, betekent het niet dat het net als in Spanje onrealistische bedragen moeten zijn, het kan ook heel gericht. Jongens als Jon Dahl Tomasson, Klaas Jan Huntelaar, Georgios Samaras, Afonso Alves en Miralem Sulejmani zijn allemaal bij Heerenveen terechtgekomen om daarna een stap hogerop te maken, zo'n gelimiteerde afkoopsom zal hen allen goed uitkomen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar het feit waarom het gaat en dat mis jij even is dat wanneer je een contractuele afkoopsom verplicht gaat stellen zoals jij voorstelde, dat die afkoopsom niks meer waard wordt. Clubs zullen namelijk afkoopsommen absurd hoog neerzetten in de contracten en zullen alle transfer plaatsvinden onder de waarde van die afkoopsommen. Je schiet er dus niks mee op en een spelers kan nog steeds zeggen dat hij weg wil, al wil een club niet de contractuele afkoopsom bepalen. Gebeurt in spanje, maar ook hier bij spelers die afkoopsom in hun contract hebben.
En welke gelimiteerde afkoopsom had je bij spelers als Ryan Babel en Wesley Sneijder willen zien, Montana? Wat was, bij het tekenen van hun (eerste) contracten 'realistisch' geweest?quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daar is een speler toch zelf bij? Nu is zo'n contractueel vastgelegde transfersom niet standaard, dus staat hij in maar weinig contracten. Maar als het verplicht moet, betekent het niet dat het net als in Spanje onrealistische bedragen moeten zijn, het kan ook heel gericht. Jongens als Jon Dahl Tomasson, Klaas Jan Huntelaar, Georgios Samaras, Afonso Alves en Miralem Sulejmani zijn allemaal bij Heerenveen terechtgekomen om daarna een stap hogerop te maken, zo'n gelimiteerde afkoopsom zal hen allen goed uitkomen.
Jongens uit de eigen opleiding hebben iets meer verbondenheid met de club dan gescoute spelers die je club zien als een springplank, daarbij kan je natuurlijk een hele hoge transfersom in het contract laten zetten. Jongens die een bepaalde club zien als tussenstop, zullen dit niet zo snel doen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En welke gelimiteerde afkoopsom had je bij spelers als Ryan Babel en Wesley Sneijder willen zien, Montana? Wat was, bij het tekenen van hun (eerste) contracten 'realistisch' geweest?
Maar waarom 150 miljoen en niet 300 miljoen?quote:Je gaat er veel te gemakkelijk over heen dat wanneer je op jouw manier redeneert een contract echt helemaal niets meer waard is. Het Bosman-arrest heeft al voor een grote verandering gezorgd, het Webster-arrest is ook zorgwekkend, hoewel we daar nog niet echt de gevolgen van zien. Maar als je overal 'verplicht' afkoopsommen in wilt gaan zetten, dan is het einde helemaal zoek. Nu (zonder afkoopsom) heeft een club nog de mogelijkheid om te vragen wat zij wenselijk achten. Willen ze een speler niet verkopen, dan doen ze dat niet (met het risico van een stakende/weigerachtige speler, dat wel..). Maar met een gelimiteerde afkoopsom ben je gewoon de sjaak.. Stel je voor dat Christiano Ronaldo 150 miljoen als afkoopsom heeft staan? Real Madrid betaald het gewoon en verdiend binnen 2 weken de eerste 100 miljoen terug met shirtjes-verkoop, tsja.. Daar sta je dan als ManUtd... En die lijn kun je overal doortrekken, op ieder niveau en met iedere speler..
Op dit moment is Man Utd Europees Kampioen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:17 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Waarom zou iemand uit eigen opleiding wel een hele hoge transfersom in het contract laten zetten en een talent van buitenaf niet? Clubliefde bestaat vrijwel niet meer.. Iedereen wil op den duur hogerop en meer geld verdienen.
Waarom zou Christiano Ronaldo met 300 miljoen akkoord gaan? ManUtd is toch ook een 'tussenstop'?
Ook toen hij bij ManUtd zijn eerste contract tekende in 2004 (oid)? Denk je dat Christiano Ronaldo de intentie had de rest van zijn carrière daar door te brengen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Op dit moment is Man Utd Europees Kampioen?
Hoe kan het dan een tussenstop zijn?
Waarom zou hij overstappen? Alleen financieel zou hij daar beter van kunnen worden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ook toen hij bij ManUtd zijn eerste contract tekende in 2004 (oid)? Denk je dat Christiano Ronaldo de intentie had de rest van zijn carrière daar door te brengen?
Dat kan best omdat Manchester United toen ook gewoon een Europese topclub was.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ook toen hij bij ManUtd zijn eerste contract tekende in 2004 (oid)? Denk je dat Christiano Ronaldo de intentie had de rest van zijn carrière daar door te brengen?
Het hoeven geen hoge bedragen te zijn, maar clubs halen gewoon geen spelers meer die niet met een hoge transfersom akkoord gaan. Zo is het in Spanje gegaan en zo zal het hier ook gaan. En als het zo is als jij voorstelt dan had Huntelaar echt geen afkoopsom opgenomen als waarvoor hij nu naar Ajax is gegaan, zelfde met Alves. Voor Heerenveen een goede reden om een andere speler te halen die beter aan hun voorwaarden voldoet. Zo gaat het bij alle clubs werken en dan wordt je als spelers gedwongen wel hoge afkoopsommen te accepteren.quote:Op donderdag 19 juni 2008 16:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daar is een speler toch zelf bij? Nu is zo'n contractueel vastgelegde transfersom niet standaard, dus staat hij in maar weinig contracten. Maar als het verplicht moet, betekent het niet dat het net als in Spanje onrealistische bedragen moeten zijn, het kan ook heel gericht. Jongens als Jon Dahl Tomasson, Klaas Jan Huntelaar, Georgios Samaras, Afonso Alves en Miralem Sulejmani zijn allemaal bij Heerenveen terechtgekomen om daarna een stap hogerop te maken, zo'n gelimiteerde afkoopsom zal hen allen goed uitkomen.
Miralem Sulejmani wil ik er best bijhebben, maar niet te koste van alles. 12 miljoen euro vind ik al fors.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:31 schreef dagizmo het volgende:
Hou maar op Montana....je probeert op een zielige manier je gelijk hier te krijgen, dat het arrogant is van Heerenveen om zijn spelers niet te verkopen aan ons aller Ajax. En dat het stom is en niet lief en debiel en kapitaalvernietiging etc. Kun je niet hier gewoon oprotten en bij je eigen clupje gaan lopen huilen?
Je bent nu al sinds topic 2 bezig om Sulejmani op te eisen en ik hoop dat je erin stikt gozer. Continu huilen over prijs te hoog, arrogant Heerenveen,etc,etc. Probeer jij maar die Huntelar te houden voor je clupje,lijkt me momenteel misschien een betere zaak.
Dan laten we de echte mensen, die wel verstand en geld hebben om te handelen, een eventuele transfer uitzoeken. Of wil je Sulejmani zo graag hebben dat je je zakgeld beschikbaar stelt?
Word een beetje ziek van je gezeik hier.
Dat is het geval in de hele voetbalwereld en niet alleen bij Heerenveen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:44 schreef M0NTANA het volgende:
Ben gewoon van mening dat men niet echt realistisch meer is bij Heerenveen, de verhoudingen zoek zijn.
Mooie conclusie, tijd om een streep onder deze discussie zetten. De plaat van Montana blijft hangen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:54 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is het geval in de hele voetbalwereld en niet alleen bij Heerenveen.
quote:'Heerenveen wil en hoeft Sulejmani niet kwijt'
Met enkele uitspraken in het tijdschrift Voetbal International blies Danny Blind, technisch manager van Ajax, deze week de transferperikelen rond Miralem Sulejmani weer nieuw leven in. Volgens het bestuurslid heeft de Amsterdamse club reeds een akkoord bereikt met de veelbelovende aanvaller van de Friese formatie.
"Maar wij zijn ook een partij in deze zaak en van overeenstemming met Ajax is nog geen sprake", benadrukt Heerenveen-directeur Henk Hoekstra donderdag in de Leeuwarder Courant. "Ajax heeft geregeld contact met ons gehad en de interesse is er. Maar nogmaals, van een akkoord is absoluut nog geen sprake."
Hoekstra benadrukt dat de Friese club Sulejmani 'niet kwijt wil en hoeft', maar laat de deur toch open op een kiertje. "Wellicht komt er een aanbieding die we niet kunnen weigeren." Eerder liet collega Yme Kuiper al optekenen dat Heerenveen alleen mee wilde aan een vertrek als er als er 'Wesley Sneijder-achtige bedragen' op tafel kwamen.
De Friezen zien een transfer naar Amsterdam ook niet als een positieverbetering, omdat beide clubs komend seizoen uitkomen in het UEFA Cup-toernooi. De negentienjarige Sulejmani heeft een fraai eerste seizoen achter de rug. De Servische aanvaller, die op 6 februari van dit kalenderjaar debuteerde als international tegen Wit-Rusland, was een van de smaakmakers in Friesland.
quote:"Wellicht komt er een aanbieding die we niet kunnen weigeren."
quote:dat Heerenveen alleen mee wilde aan een vertrek als er als er 'Wesley Sneijder-achtige bedragen' op tafel kwamen
Op zich wel slim van Ajax, gewoon jongens bij Heerenveen wegkapen net voor hun doorbraak. Miralem Sulejmani zal vorig jaar rond deze tijd niet veel meer gekost hebben dan Darko Bodul nu.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:18 schreef DJ_Ryow het volgende:
we pikken gewoon die A1 spits van ze en laten Sulejmani daar, kunnen we het geld mooi gebruiken voor 2 verdedigers.
precies, gewoon slimmer zijn. laat ze maar stikken in hun Sneijder-achtige bedragen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op zich wel slim van Ajax, gewoon jongens bij Heerenveen wegkapen net voor hun doorbraak. Miralem Sulejmani zal vorig jaar rond deze tijd niet veel meer gekost hebben dan Darko Bodul nu.
Dit is toch ook daadwerkelijk gebeurd? Staat me iets van bij dat er een spits van de A's naar Ajax is gegaan/zou gaan.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:18 schreef DJ_Ryow het volgende:
we pikken gewoon die A1 spits van ze en laten Sulejmani daar, kunnen we het geld mooi gebruiken voor 2 verdedigers.
Darko Bodul, maar is nog niet rond, geloof ik.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:35 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dit is toch ook daadwerkelijk gebeurd? Staat me iets van bij dat er een spits van de A's naar Ajax is gegaan/zou gaan.
Alleen zou Sulejmani bij Ajax niet de tijd hebben gekregen om zich t eontwikkelen zoals bij Heerenveen. Daarom slagen veel voetballers wel bij subtoppers, maa rniet bij de topclubs. Zo zal het altijd blijven.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op zich wel slim van Ajax, gewoon jongens bij Heerenveen wegkapen net voor hun doorbraak. Miralem Sulejmani zal vorig jaar rond deze tijd niet veel meer gekost hebben dan Darko Bodul nu.
Klopt, dat is al decennia zo. Ronald de Boer zette ooit ook een stap terug, om er daarna twee vooruit te maken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Alleen zou Sulejmani bij Ajax niet de tijd hebben gekregen om zich t eontwikkelen zoals bij Heerenveen. Daarom slagen veel voetballers wel bij subtoppers, maa rniet bij de topclubs. Zo zal het altijd blijven.
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat Heerenveen ook veel potentieel heeft nu. Heerenveen en Twente zitten Ajax en PSV op de hielen. Natuurlijk, Ajax is een grotere club met vooral een grotere historie.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Alleen zou Sulejmani bij Ajax niet de tijd hebben gekregen om zich t eontwikkelen zoals bij Heerenveen. Daarom slagen veel voetballers wel bij subtoppers, maa rniet bij de topclubs. Zo zal het altijd blijven.
Komt wel goed, daar maak ik me niet meer druk om.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:07 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb het nieuwe shirt van Ajax al meteen laten bedrukken met Mickey.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wellicht dat Ogararu nu ook in de deal betrokken kan worden.
Gewoon een transfer met gesloten beurzen, al ons afval naar Heerenveen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wellicht dat Ogararu nu ook in de deal betrokken kan worden.
Een droomvoorhoede zeker maar dan moet Huntelaar nog wel blijven.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:34 schreef JeroenV het volgende:
Waarschijnlijk dus binnenkort Ajacied.
Nu maar hopen dat hij zijn geld waarmaakt, wel een droomvoorhoede.
16 miljoen bruto is dan dus waarschijnlijk incl eventuele prermies? Dan is het een prima bedrag.quote:Ajax en SC Heerenveen akkoord over Miralem Sulejmani
Amsterdam, 04 jul 2008
Ajax en SC Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de overgang van de Servische voetballer Miralem Sulejmani. Met de transfer van de 19-jarige aanvaller is een bruto bedrag van 16,25 miljoen euro gemoeid.
Sulejmani werd op 5 december 1988 geboren in Servië. Voordat de aanvaller naar SC Heerenveen kwam speelde hij voor Partizan Belgrado. Afgelopen seizoen stond de Serviër 34 wedstrijden voor de Friese club op het veld en hij maakte daarin 15 doelpunten.
Op 6 februari 2008 debuteerde Sulejmani in het nationale elftal van Servië in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Macedonië (1-1). In het seizoen 2007-2008 ontving Sulejmani uit handen van een vakjury de Johan Cruijff prijs voor Talent van het Jaar in de Eredivie
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
16 miljoen bruto is dan dus waarschijnlijk incl eventuele prermies? Dan is het een prima bedrag.
brutoquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:37 schreef venomsnake het volgende:
Doen ze goed in Friesland, 16 miljoen euro!!
En is hij nou zoveel beter dan Luis Suarez een jaar geleden?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:37 schreef venomsnake het volgende:
beter dan Babel voordat die naar Pool ging in ieder gevalquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En is hij nou zoveel beter dan Luis Suarez een jaar geleden?
Als Huntelaar vertrekt pikken we Berg op voor een prikjequote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:37 schreef venomsnake het volgende:
veel te weinig godverdomme!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:37 schreef venomsnake het volgende:
Nee.. Achteraf gezien had Groningen er meer uit motten halen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En is hij nou zoveel beter dan Luis Suarez een jaar geleden?
Nouja niet goed genoeg bevonden, het was meer het probleem dat hij zo'n corrupte zaakwaarnemer heeft/had. Dat in combinatie met dat ze hem mischien niet goed genoeg vonden inderdaad.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:00 schreef RayMania het volgende:
Ongelofelijk eigenlijk dat zo'n speler twee jaartjes terug nog stages liep in Nederland en door onder andere AZ niet goed gevonden werd. Ik ben er blij mee, fantastische speler en wat een heerlijke aanval wordt dat dan op de vleugels.
Voor Nederlandse begrippen is het best een hoop geld.quote:
Ja nu hebben we in plaats van 20 miljoen 36 miljoen op de lopende rekening.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:15 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Voor Nederlandse begrippen is het best een hoop geld.
Grootste binnenlandse transfer ooit.
Maar goed, Heerenveen hoefde niet te verkopen, dus komt het in en ander daglicht te staan.
Waar heb je meer aan.. 16 miljoen of Sulejmani. Dat is denk ik de vraag.
Ik denk een jaartje Suelejmani nu ik er wat langer over nadenk. Hij zou zijn waarde volgend jaar ook nog wel hebben.
Heerenveen kennende bar weinig. Waarom is mij een raadsel.. Enorm zonde, met een goede keeper en betere verdediging en ontdekkingen als Alves en Sulejmani kan Heerenveen gewoon om de titel meedoen, dat zie je dit seizoen al.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:22 schreef venomsnake het volgende:
Hoeveel daarvan gaat/mag er geïnvesteerd worden denk je?
LOL inderdaadquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:34 schreef One_conundrum het volgende:
Had dat meisje dat chatte met Vito toch gelijk
Zeker voor een club die europees erg weinig inkomsten heeft gehad de laatste jaren, maarja de transferbedragen voor Babel en Heitinga waren dan ook erg gul van Atletico en Liverpool.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:38 schreef mcyodogg het volgende:
16 miljoen... best opmerkelijk dat dat nog door een Nederlandse club op tafel gelegd kan worden.
Ajax kan veel meer op tafel leggen, maar Sulejmani is nooit zoveel waard in 1 jaar.. ik vond 12 zatquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:38 schreef mcyodogg het volgende:
16 miljoen... best opmerkelijk dat dat nog door een Nederlandse club op tafel gelegd kan worden.
Ajax heeft de laatste jaren wel grote transferbedragen binnengehaald (Sneijder, Babel, Heitinga) en daarvan mag best wat uitgegeven worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:38 schreef mcyodogg het volgende:
quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:07 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb het nieuwe shirt van Ajax al meteen laten bedrukken met Mickey.
Dat ze van onze selectie (Verhaegh) afblijven ja!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:16 schreef vitessezuid113 het volgende:
16 miljoenin Heerenveen zijn ze denk ik nu nog aan het lachen
Daar komt nog eens bij dat ze nu van het gezeur afzijn ( zie Alves ) en de speler heeft zijn zin )
Elm zal wel de volgende worden over een paar jaar![]()
En als Heerenveen nu niet leuk kan gaan winkelen dan weet ik het ook niet meer ( o.a Janmaat zal nu wel niet lang meer op zich laten wachten )
Ajax heeft natuurlijk goed zaken gedaan vorig jaar op financieel vlak door de verkoop van o.a Sneijder en ze moeten wat.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:38 schreef mcyodogg het volgende:
Nou als Huntelaar nog verkocht wordt krijgt Heerenveen ook weer geld als ze nou met heel veel miljoenen komen valt er te praten en dat kunnen ze nu , maar zou me niets verbazen als ze zuinig blijven met het geld.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:22 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat ze van onze selectie (Verhaegh) afblijven ja!
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:22 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat ze van onze selectie (Verhaegh) afblijven ja!
3 miljoen volgens Vitesse maar dan zou er wel een percentage bij doorverkoop in moeten zitten als ie naar jullie gaatquote:
Je zou denken dat je met al die miljoenen toch wel wat leukes kan kopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:35 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Heerenveen kennende bar weinig. Waarom is mij een raadsel.. Enorm zonde, met een goede keeper en betere verdediging en ontdekkingen als Alves en Sulejmani kan Heerenveen gewoon om de titel meedoen, dat zie je dit seizoen al.
AS Monaco en clubs uit de Premier Leaguequote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:01 schreef MaxPower het volgende:
Bradley gaat sowieso weg, al loopt het nog niet storm voor hem, gek genoeg.
Pranjic wil nu ook wel weg denk ik, die wil toch ook wel een klapper maken. Hij wilde blijven bij groeiende ambities maar die zijn nu even geparkeerd.
Aardig wat dusquote:Naast diverse clubs uit de Premier League mengt nu ook AS Monaco zich in de strijd om Michael Bradley (foto). De Monegasken hebben zes miljoen euro over voor de middenvelder, die bij SC Heerenveen nog tot 2009 onder contract staat. (Le Figaro)
quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:12 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Komt wel goed, daar maak ik me niet meer druk om.
Spelers als Sulejmani kopen... Waarom per se al het geld uitgeven als je blijkbaar ook spelers van zijn kaliber voor weinig kan halen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:18 schreef Elvislives het volgende:
Vraag me altijd af wat Heerenveen nou met al dat geld doet.
Omdat ze er geen kampioen mee worden.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Spelers als Sulejmani kopen... Waarom per se al het geld uitgeven als je blijkbaar ook spelers van zijn kaliber voor weinig kan halen?
Gelukkig is Ajax als beursgenoteerd bedrijf verplicht om wel de transfersom prijs te gevenquote:'Dubbel gevoel bij vertrek Mickey'
Waar sinds het einde van de competitie al druk over gespeculeerd werd, kreeg vrijdag zijn beslag. Miralem Sulejmani staat de komende jaren bij Ajax onder contract. De Friese eredivisionist ging uiteindelijk overstag met een transfersom van 16,25 miljoen euro die de Amsterdammers wilden betalen voor de talentvolle Serviër.
Yme Kuiper houdt een dubbel gevoel over aan het vertrek van de smaakmaker. "In sportief opzicht laat de club een flinke veer", vertelt de directeur op de website van Heerenveen. "Mickey heeft laten zien een uitzonderlijk talent te zijn. Reden waarom we hem heel graag hadden willen houden. Het is geen geheim dat we daar dan ook alles aan gedaan hebben. Financieel gezien betekent zijn vertrek daarentegen een flinke opsteker, welke voor de langere termijn zonder meer een heilzame werking zal hebben.”
De negentienjarige linkspoot kende een uitstekend seizoen in Friesland. Hij scoorde vijftien keer in 34 Eredivisie-duels. Tegen Ajax scoorde hij zowel uit als thuis één keer. De nieuwe Ajax-hoofdtrainer Marco van Basten liet al eens vallen te genieten van Sulejmani, die met zijn onberekenbare dribbels en snelheid voor gevaar zorgt. In zijn eerste volledige seizoen in het buitenland kreeg Sulejmani, die twee interlands speelde, de Johan Cruijff-prijs als grootste talent van de Eredivisie.
"Zoals bekend, is het niet onze gewoonte bedragen te noemen, maar de opbrengst die de media vermelden, komt redelijk in de buurt", vervolgt Kuiper. "Zelf hadden we zoiets van als we hem dan toch kwijt moeten, zal het transferbedrag van “Alves-achtige” omvang moeten zijn. Gezien het feit dat zijn overgang een nieuw record op het gebied van binnenlandse transfers betekent, zijn we daar prima in geslaagd. Waarmee we de kwaliteit van onze selectie kunnen blijven waarborgen.”
Heerenveen deed financieel goede zaken met de verkoop van Sulejmani. De Friezen haalden hem eind 2006 op bij Partizan Belgrado door slechts een opleidingsvergoeding van een paar ton te betalen. De Amsterdammers kregen Sulejmani eerder voor een paar ton aangeboden, maar zagen destijds af van zijn komst.
Die discussie ga ik niet met je aan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:06 schreef MaxPower het volgende:
Het gaat Kuiper natuurlijk vooral om het bedrag wat Heerenveen krijgt, niet wat Ajax aan zijn aandeelhouders vertelt.
Alsof dat anders zou kunnen zijn dan wat Ajax op zijn website meldt als beursgenoteerd bedrijfquote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:06 schreef MaxPower het volgende:
Het gaat Kuiper natuurlijk vooral om het bedrag wat Heerenveen krijgt, niet wat Ajax aan zijn aandeelhouders vertelt.
23 miljoen euro.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:46 schreef leolinedance het volgende:
Wat is dat bruto/netto verhaal nu? Hoeveel is er nu écht bij Ajax van de rekening verdwenen?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Nu nog even een straatsteen vinden om Huntelaar aan te slijten en nog een goede verdediger kopen, dan kan het feest beginnen zodra Van Basten is ontslagen.
Ajax wil kampioen worden met Suljemani...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:48 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Omdat ze er geen kampioen mee worden.
Dus we kunnen nog jaren van hem genieten?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat ze dan eerst een wat betere verdedigers kopen dan Oleguer en Henrique
De mensen die denken dat Sulemanj 99% zeker voor meer geld wordt verkocht over 2 á 3 jaar zijn overigens echt grappig
Hij heeft een seizoen op een beetje niveau gespeeld en geen EU pas. Alleen al doordat laatste is het al bijna onmogelijk om een toptransfer te maken
Jij bent echt lachwekkendquote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat ze dan eerst een wat betere verdedigers kopen dan Oleguer en Henrique
De mensen die denken dat Sulemanj 99% zeker voor meer geld wordt verkocht over 2 á 3 jaar zijn overigens echt grappig
Hij heeft een seizoen op een beetje niveau gespeeld en geen EU pas. Alleen al doordat laatste is het al bijna onmogelijk om een toptransfer te maken
Van Suarez ook, alleen leidt het uiteindelijk wel Ajax de afgrond inquote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:56 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dus we kunnen nog jaren van hem genieten?
Ik ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of alle voorbeelden te geven van spelers zonder EU pas die voor 20 miljoen euro of meer zijn verkocht
Denilson.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Pato, Ronaldo, Sheva en Robinho
En dan houdt het op volgens mij
Misschien moet je Chelsea er maar buiten laten, want volgens mij kostten lui als Mikel, Essien, Drogba en Mutu ook meer dan 20 miljoen.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Pato, Ronaldo, Sheva en Robinho
En dan houdt het op volgens mij
Zonder EU pas kun je altijd nog naar Engeland. Hij is al international toch? En ook nog jong genoeg om voor die talentenuitzondering in aanmerking te komen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als Ajax volgend seizoen de CL wint krijgt Heerenveen 16.25 miljoen, anders niks.quote:Op zondag 6 juli 2008 05:28 schreef MaxPower het volgende:
wat is nou het nettobedrag wat heerenveen aan deze transfer overhoudt?
Alleen Engeland blijft dan over. Italie en Spanje is moeilijk(bovendien zal je nooit Spanjaard worden, en Zuid Amerikanen na 1 of 2 jaar daar wel) en Duitsland en Frankrijk willen of kunnen niet betalenquote:Op zondag 6 juli 2008 01:44 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zonder EU pas kun je altijd nog naar Engeland. Hij is al international toch? En ook nog jong genoeg om voor die talentenuitzondering in aanmerking te komen.
Bosingwa, Malouda, Anelka was bijna 20 miljoen, Hargreaves, Nani, Anderson, Carrick, Mascherano, Torres, Modric, Darren Bent en Jo.quote:Op zondag 6 juli 2008 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel transfers zijn er al geweest van meer dan 20 miljoen dit seizoen of vorig seizoen?
Mascherano ook niet toch?quote:Op zondag 6 juli 2008 20:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarvan alleen Modric, Jo en Anderson geen EU pas hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |