abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51431253
quote:
FC Barcelona-voorzitter: 'Real brengt transfermarkt in disbalans'
Datum: 13-jul-2007 08:11

FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta is geschrokken van het transferbedrag dat Real Madrid neertelde voor Porto-verdediger Pepe. Laporta meent dat de opgehoeste 30 miljoen euro de markt in disbalans brengt. "We moeten werken met realistische bedragen. Als we dat niet doen stijgen de prijzen tot recordhoogte. Op deze manier krijg je een inflatie op de transfermarkt. Barcelona heeft 17,5 miljoen euro betaald voor Gabi Milito, dat is een rechtvaardige vergoeding."

Laporta ontkent dat de nieuwelingen Milito, Eric Abidal, Yaya Touré en Thierry Henry paniekaankopen zijn na een teleurstellend seizoen. "Deze spelers hadden we sowieso gekocht - of we nu kampioen waren geworden of niet."(MA)
Babel voor 18 miljoen naar Liverpool. Torres voor 36 miljoen naar Liverpool. Henry voor 24miljoen naar Barcelona. Nani voor 20 miljoen naar Man Utd. Darren Bent voor 24 miljoen naar Tottenham. Pepe voor 30 miljoen naar Real. Ribery voor 25 miljoen naar Bayern. De geruchten rondom de beste spelers van de wereld zoals Kaka en Ronaldinho liegen er ook niet om. Bedragen minder dan 50 miljoen euro komen er niet in voor.

Zal deze stijgende lijn in worden gezet? Zolang er clubs zijn met een rijke eigenaar? Is het een tijdelijke trend en zal het over een jaar of 3 weer relatief normaal worden?

Het is natuurlijk te debiel voor woorden hoeveel geld er in om gaat en de waardes staan ook amper meer in verhouding met elkaar. Hetzelfde bedrag voor een topspits als Henry en voor een Bent komt natuurlijk amper overheen.

Hoe ontstaan zulke bedragen? Je kan het amper vraag en aanbod noemen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:00:59 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51431283
Marktwerking. Klein aanbod, grote vraag

lijkt mij.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:02:26 #3
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51431347
Vind het juist wel meevallen, begin van deze eeuw was het nog veel gekker, zoals bij de transfers van Luis Figo en Zinedine Zidana van respectieveijk Barcelona en Juventus naar Real Madrid.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51431401
quote:
'Milan bereidt megabod Ronaldinho voor'
Gepubliceerd op 12-07-07 om 11:25 door Erik Janssen

Het Spaanse dagblad AS beweert dat AC Milan bereid is de opstapclausule neer te leggen voor Ronaldinho Gaucho. De Rosseneri maken een bod klaar van maarliefst 125 miljoen euro.

Silvio Berlusconi, president van AC Milan, is van plan druk te zetten op Barcelona met een reeks biedingen. Mochten beide clubs er niet uitkomen wil de Milan-voorzitter nog dieper in de buidel tasten en hem loskopen voor 150 miljoen euro.

De Spaanse krant meldt verder dat de Braziliaan een principeakkoord heeft bereikt met de Italiaanse club. De Barcelona-aanvaller kan rekenen 45 miljoen euro verspreid over vijf jaar op zijn loonstroken vinden. Dit is exclusief premies en merchandising.

In Barcelona zijn ze echter bezig de aanvaller, die niet met Brazilië naar de Copa América is vanwege vermoeidheid, langer aan zich te binden. Momenteel loopt het contract van Ronaldo de Assis medio 2010 af.

wat er van waar is
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:05:03 #5
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_51431448
och..selecties moeten steeds meer spelers hebben om het drukke schema te spelen. Sommige ploegen steken er wat meer geld in dan de ander. de clubs hebben momenteel het geld, vroeger moesten ze wachten tot het laatste jaar van het contract en nu kan men wel met het geld komen.
pi_51431567
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:00 schreef Keiichi het volgende:

lijkt mij.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51431684
quote:

lijkt mij.
Van Pepe lopen er nog 20 rond
pi_51431764
Een paar jaar geleden waren de transferbedragen toch nog een stuk hoger?
Toen Real Ronaldo en Zidanen enzo opkoopte?
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_51432064
Zolang er nog geen 40 miljoen euro wordt betaald voor spelers van het kaliber Marc Overmars valt het nog mee.

Maar het is duidelijk dat de prijzen op de transfermarkt weer aardig omhoog gaan.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_51432114
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:13 schreef Timmehhh het volgende:
Een paar jaar geleden waren de transferbedragen toch nog een stuk hoger?
Toen Real Ronaldo en Zidanen enzo opkoopte?
het gaat er vooral om dat er nu voor middelmatige spelers zoveel betaald wordt.
Zidane was gewoon een klasse apart, ook al werd er absurt veel voor hem betaald.
pi_51432133
Ja, ik voelde na de 2 aankopen van United wel, dat het we weer richting de transferbedragen gaan van rond 2000. Dat is toen weer weggezakt (wellicht mede door de economische crisis), dus wellicht dat het een golfbeweging wordt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_51432183
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:21 schreef keeper het volgende:
Zolang er nog geen 40 miljoen euro wordt betaald voor spelers van het kaliber Marc Overmars valt het nog mee.
Echt absurd...

Keiichi heeft trouwens wel gelijk:
Marktwerking. Klein aanbod, grote vraag .

Neemt die weg dat sommige bedragen hilarisch zijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51432508
Ach, het is met een simpel stukje economie wel te verklaren. Er is van bovenaf (clubs met rijke eigenaren) een groot bedrag in de markt gepompt, waardoor over de hele linie clubs opeens meer te besteden hebben. Daarnaast gaan clubs ook meer vragen, zeker als een andere club die net veel geld heeft verdiend langs komt om te shoppen (zie nu Suarez bij Groningen).
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_51433593
Trend, ik denk dat het voorlopig alleen gaat stijgen met al die multimiljardairs die clubs gaan opkopen en die miljardencontracten voor tv-rechten.
pi_51434505
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:06 schreef Solstice het volgende:
Trend, ik denk dat het voorlopig alleen gaat stijgen met al die multimiljardairs die clubs gaan opkopen en die miljardencontracten voor tv-rechten.
En wat dacht je van de spelers die tegenwoordig alleen maar voor het geld kiezen.

Verdien je 100.000 euro per week, ga je naar een andere club omdat je daar 110.000 euro per week kan krijgen Het is te gek voor woorden. Of je nou 10 of 100 miljoen op je rekening hebt staan, op krijg je het toch niet. Maar alsnog steeds van club naar club voor het geld, het is gewoon een zielig gezicht.

Mede daarom heb ik echt helemaal niks met clubs als Real, Barca, Chelsea, Milan etc.
pi_51435481
Een speler als Darren Bent verkopen voor 24 miljoen is wel érg overdreven ja. Wel een aardige speler, en hij komt over van een degradant.

Het valt mij de laatste tijd wel meer op, als ik Drenthe voor 10 miljoen euro zie vertrekken vind ik dat een normaal bedrag. Er wordt zelfs al over 20 miljoen gesproken.

Dit lijstje liegt er trouwens ook niet om: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=49931/sc=ebb005 .Thuram voor 36 miljoen ? Cassano van Bari ( ) naar AS Roma voor 32 miljoen ? Wright Philips, totaal overbodig speler bij Chelsea, werd ook gekocht voor 30 miljoen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:57:59 #17
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51437201
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=49931/sc=ebb005

Zoals ik al zei, het valt tegenwoordig nog best mee, als je het vergelijkt met de periode rond de eeuwwisseling.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51437225
quote:

lijkt mij.
Wat hij zegt.
pi_51437310
Valt best mee hoor, alleen de echt grote clubs kunnen nog veel neerleggen. Daaronder is het een heel stuk minder.
pi_51438272
combinatie van marktwerking en economische groei. Nu gaat het economisch weer redelijk/goed dus is er door clubs meer geld te besteden
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:41:26 #21
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51438340
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:00 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Babel voor 18 miljoen naar Liverpool. Torres voor 36 miljoen naar Liverpool. Henry voor 24miljoen naar Barcelona. Nani voor 20 miljoen naar Man Utd. Darren Bent voor 24 miljoen naar Tottenham. Pepe voor 30 miljoen naar Real. Ribery voor 25 miljoen naar Bayern. De geruchten rondom de beste spelers van de wereld zoals Kaka en Ronaldinho liegen er ook niet om. Bedragen minder dan 50 miljoen euro komen er niet in voor.

Zal deze stijgende lijn in worden gezet? Zolang er clubs zijn met een rijke eigenaar? Is het een tijdelijke trend en zal het over een jaar of 3 weer relatief normaal worden?

Het is natuurlijk te debiel voor woorden hoeveel geld er in om gaat en de waardes staan ook amper meer in verhouding met elkaar. Hetzelfde bedrag voor een topspits als Henry en voor een Bent komt natuurlijk amper overheen.

Hoe ontstaan zulke bedragen? Je kan het amper vraag en aanbod noemen.
Lees dat stuk van Barça & Real. De pot verwijt de ketel!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51438595
In Engeland komt er ook bijna geen transfer voorbij waarbij minder dan 4 miljoen euro is betaald.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:55:07 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_51438731
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:41 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Lees dat stuk van Barça & Real. De pot verwijt de ketel!
Met het verschil dat Barcelona voor 5 spelers 80 miljoen uitgeeft, en er geruchten gaan dat Real dat alleen al voor Kaka uit wil geven.
pi_51449283
Volgens mij is het niet alleen meer een kwestie van vraag en aanbod. In Engeland heeft men net een sloot extra tv-geld gekregen, plus de trend dat clubs daar door miljardairs worden opgekocht.

Kan me nog een quote op vi.nl herinneren van die Amerikanen bij Liverpool in de trant van 'we gaan ons geld niet over de balk smijten', en 2 weken later betalen ze 17,5 miljoen voor Babel.

Vroeger was het nog wel erger met Figo en Zidane etc, maar toen was het Bosman-arrest volgens mij nog niet gepasseerd en hadden contracten meer waarde.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:20:28 #25
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_51449396
Bosman-arrest is er al sinds 1995.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')