Wenger en Ferguson zijn dan wel uitzonderingen, maar je ziet vaak genoeg dat trainers eerst aankopen doen in de zomer en dan een paar maanden later ontslagen worden. De nieuwe trainer ziet het dan vaak niet zitten in de aangekochte spelers en gaat verder op zijn eigen manier met andere spelers.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het van een trainer laten afhangen vind ik niet zo heel raar, zeker niet als je er mee gewerkt hebt. Wel is het een verschil met wat voor trainer je te maken hebt. Een Wenger of een Ten Cate is natuurlijk wel anders naar wat voor soort club je gaat.
Een club als Villareal vind ik momenteel wel een stap hoger dan Ajax ja. Dat is een subtopper is Spanje die de laatste jaren regelmatig Europees voetbal haalt (dit seizoen zelfs 2e). Als je voor zo'n club mag spelen dan heb speel je in een grotere competitie met meer wedstrijden op topniveau, in dat soort wedstrijden kan een speler zich het snelst en best ontwikkelen.quote:Hoe zie je bijvoorbeeld de stap van Gabri naar Ajax ten opzichte van clubs als Espanyol, Villareal in Spanje waar hij eventueel ook naar had kunnen gaan? Waren die clubs een stap hogerop geweest dan Ajax?
Daar heb je gelijk en en dat heb ik verkeerd uitgedrukt. Misschien had ik moeten zeggen spelers zonder het natuurtalent die niet al vanaf de jeugd in de top spelen en zich wat later alsnog ontwikkelen. Voorbeelden kunnen dan zijn een spelers als Huntelaar, Stam en van Nistelrooy, die waren allen nog niet klaar voor een basisplaats bij een topclub terwijl een Bergkamp, van Basten, Sneijder en van der Vaart op die leeftijd al basisspeler in de echte top. Als van Nistelrooy op zijn 18e bijvoorbeeld al bij PSV had gezeten en daar zelden tot nooit aan spelen toe zou komen dan was het de vraag of hij uiteindelijk wel de grote speler zou zijn geworden die het nu is.quote:Ik vind laatbloeiers trouwens geen spelers van 22 hoor, Blwah. Bij een laatbloeier heb ik eerder een Hasselbaink of Alves voor me die op zijn 27ste ineens heel erg veel scoort en een klapper kan maken.
Dat snap ik zelf ook niet. die jongen heeft zonder enige twijfel potentie, maar dit is pas zijn eerste seizoen waarin hij echt belangrijk is voor Heerenveen. Voor zo'n jongen lijkt het mij ook verstandig dat hij nog minimaal 1 seizoen in Nederland blijft en aantoont dat hij klaar is voor een niveau in een grotere competitie. Nog 1 seizoen in jezelf investeren bij een club die Europees voetbal speelt en waarvan je zeker bent dat je een basisplaats hebt, dat maakt de kans dat je klaar bent voor een grotere club en daar daadwerkelijk ook aan spelen toekomt veel groter.quote:Van een Bradley vind ik het dan wel raar. Die wil erg graag naar Engeland, maar hij zou echt wel de potentie kunnen hebben voor een transfer naar een top 8 club daar; alleen zal die er dit seizoen niet zijn. Waarom zou je dan naar een club daaronder gaan als je nog een jaar Europees bij Heerenveen kan voetballen?
Ik denk dat Ajax dan wel een stap vooruit is. Hij is goed genoeg om daar een basisplaats te veroveren en Ajax bij Ajax traint hij dagelijks met individueel betere aanvallers die hem scherper en beter kunnen maken. Verder speelt Ajax normaal gesproken een grotere rol in de titelrace, er worden meer wedstrijden gespeeld waarbij de druk op Ajax enorm is. Wedstrijden spelen onder die grote druk is ook een kwaliteit, op dat gebied kan hij zich normaal gesproken beter ontwikkelen bij Ajax.quote:Het verhaal van Douglas gaat ook heel interessant worden. Ajax heeft nu daadwerkelijk interesse getoond. Twente heeft voorronde CL, Ajax heeft UEFA Cup. De doelstelling van Ajax zal kampioen zijn, de doelstelling van Twente bij de eerste 5? Ajax heeft al een nieuwe trainer met aansprekende naam, Twente zou ook een aansprekende naam kunnen krijgen (Olsen), een verrassende naam (McLaren) of een mwah naam (Koster). Het elftal bij Ajax is redelijk rond, bij Twente zou er veel kunnen veranderen. Qua salaris zal hij er op vooruit gaan bij Ajax lijkt me, qua speeltijd zou hij meer harde garanties hebben bij Twente - al halen ze hem bij Ajax niet voor de bank. Zou Ajax nu wel of geen stap hogerop zijn?
Tuurlijk, maar dat is eerder de fout van de club dan een speler. Ik kan het als speler zijnde absoluut begrijpen dat je mede voor een trainer kiest. Maar alleen op voorspraak van de trainer komen, is weer een tweede. Maar als Engelaar nu met Rutten mee gaat naar Schalke of een speler van Heerenveen naar Feyenoord met Verbeek, dan is dat best begrijpelijk.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:42 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wenger en Ferguson zijn dan wel uitzonderingen, maar je ziet vaak genoeg dat trainers eerst aankopen doen in de zomer en dan een paar maanden later ontslagen worden. De nieuwe trainer ziet het dan vaak niet zitten in de aangekochte spelers en gaat verder op zijn eigen manier met andere spelers.
Absoluut. Maar is de stap voor Huntelaar naar Villareal dan ook een club hogerop? Ik vind het toch lastig hoor. Net nog steeds als die van Kruiswijk van Groningen naar Anderlecht.quote:[..]
Een club als Villareal vind ik momenteel wel een stap hoger dan Ajax ja. Dat is een subtopper is Spanje die de laatste jaren regelmatig Europees voetbal haalt (dit seizoen zelfs 2e). Als je voor zo'n club mag spelen dan heb speel je in een grotere competitie met meer wedstrijden op topniveau, in dat soort wedstrijden kan een speler zich het snelst en best ontwikkelen.
Zeker. Daarvan zijn er wel meer waarvan ze net op het goede moment de juiste keuze maakte. Huntelaar is daar ook een uitstekend voorbeeld van. Of Lindgren bijvoorbeeld. Even twee stappen terug om er drie vooruit te kunnen maken. Andersom gaat dat natuurlijk ook wel eens fout. Zoals ik hierboven al noemde, de Vayrinen's, de Lurling's en de Kennedy's.quote:[..]
Daar heb je gelijk en en dat heb ik verkeerd uitgedrukt. Misschien had ik moeten zeggen spelers zonder het natuurtalent die niet al vanaf de jeugd in de top spelen en zich wat later alsnog ontwikkelen. Voorbeelden kunnen dan zijn een spelers als Huntelaar, Stam en van Nistelrooy, die waren allen nog niet klaar voor een basisplaats bij een topclub terwijl een Bergkamp, van Basten, Sneijder en van der Vaart op die leeftijd al basisspeler in de echte top. Als van Nistelrooy op zijn 18e bijvoorbeeld al bij PSV had gezeten en daar zelden tot nooit aan spelen toe zou komen dan was het de vraag of hij uiteindelijk wel de grote speler zou zijn geworden die het nu is.
quote:[..]
Dat snap ik zelf ook niet. die jongen heeft zonder enige twijfel potentie, maar dit is pas zijn eerste seizoen waarin hij echt belangrijk is voor Heerenveen. Voor zo'n jongen lijkt het mij ook verstandig dat hij nog minimaal 1 seizoen in Nederland blijft en aantoont dat hij klaar is voor een niveau in een grotere competitie. Nog 1 seizoen in jezelf investeren bij een club die Europees voetbal speelt en waarvan je zeker bent dat je een basisplaats hebt, dat maakt de kans dat je klaar bent voor een grotere club en daar daadwerkelijk ook aan spelen toekomt veel groter.
Ajax of Schalke is een lastige voor zo'n jongen. Ik denk eerder dat hij nog wat beter kan settelen in Nederland en bij Ajax kan gaan spelen dan gelijk weer over de grens naar Schalke - ook al is het nog geen kilometerquote:[..]
Ik denk dat Ajax dan wel een stap vooruit is. Hij is goed genoeg om daar een basisplaats te veroveren en Ajax bij Ajax traint hij dagelijks met individueel betere aanvallers die hem scherper en beter kunnen maken. Verder speelt Ajax normaal gesproken een grotere rol in de titelrace, er worden meer wedstrijden gespeeld waarbij de druk op Ajax enorm is. Wedstrijden spelen onder die grote druk is ook een kwaliteit, op dat gebied kan hij zich normaal gesproken beter ontwikkelen bij Ajax.
Twente heeft dan wellicht wel voor 1 jaar Champions League, maar de kans is ook redelijk groot dat ze zich niet kwalificeren omdat ze een zware tegenstander zullen loten. Het is dan beter om naar de lange termijn te kijken en niet te kiezen op basis van de korte termijn.
Nog beter zou ik het overigens voor hem vinden om naar de Bundesliga te gaan naar Schalke '04. Daar speelt hij en bij een grotere club in een grotere competitie met een hoger niveau en ook voorronde Champions League.
Eens. Alleen voor een trainer kiezen is dom, het enigzins mee laten tellen is zeer begrijpelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tuurlijk, maar dat is eerder de fout van de club dan een speler. Ik kan het als speler zijnde absoluut begrijpen dat je mede voor een trainer kiest. Maar alleen op voorspraak van de trainer komen, is weer een tweede. Maar als Engelaar nu met Rutten mee gaat naar Schalke of een speler van Heerenveen naar Feyenoord met Verbeek, dan is dat best begrijpelijk.
Voor Huntelaar vind ik het wel degelijk een stap voorwaarts. Er zullen nu wellicht nog clubs zijn die enigzins twijfelen aan zijn kwaliteiten omdat hij 'slechts' in de Nederlandse competitie speelt en nog maar 1 wedstrijd in de Champions League heeft gespeeld.quote:Absoluut. Maar is de stap voor Huntelaar naar Villareal dan ook een club hogerop? Ik vind het toch lastig hoor. Net nog steeds als die van Kruiswijk van Groningen naar Anderlecht.
Waarom zou hij zich in Nederland moeten gaan settelen als hij een 5-jarig contract kan tekenen bij Schalke? Hij zou gek zijn als hij het niet zou doen. Ten eerste is het cultuurverschil tussen Duitsland en Nederland niet zo heel erg groot (zeker niet als je moeiteloos de stap van Brazilië naar Nederland al hebt gemaakt), de Bundesliga is een sterkere competitie, Schalke een mooiere clubquote:Ajax of Schalke is een lastige voor zo'n jongen. Ik denk eerder dat hij nog wat beter kan settelen in Nederland en bij Ajax kan gaan spelen dan gelijk weer over de grens naar Schalke - ook al is het nog geen kilometer. Ben ook erg benieuwd wat hij gaat doen.
Als speler word je daar echt niet beter van lijkt me.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:13 schreef Rots het volgende:
Niet eens altijd kwa geld, maar meer kwa aanhang en traditie.
Hoe je het ook wendt of keert, Ajax is financieel nog steeds een flinke stap hogerop. Denk ook aan de landelijke/wereldwijde uitstraling die een club als Ajax, Feyenoord of PSV nog steeds heeft.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is het dan omdat Ajax nog altijd Ajax is? Is het de financiele opwaardering bij een rijkere club? Ik denk dat veel mensen het niet meer begrijpen wanneer spelers nu nog van een club als Heerenveen, Twente of AZ naar Ajax of PSV zouden gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |