abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:23:19 #101
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59514956
Het vastleggen van gelimiteerde transfersommen in contracten zou verplicht moeten worden gesteld, Miralem Sulejmani zou nooit een contract aangeboden gekregen hebben met daarin een vastgestelde transfersom van > 12 miljoen euro en als dat wel het geval was, zou hij niet getekend hebben. Mocht een speler het nou geweldig doen en de club wil de gelimiteerde transfersom verhogen, zijn zij verplicht het contract op te waarderen en de speler gaat bij het ondertekenen automatisch akkoord met een hogere vraagprijs. Zo krijg je nooit gezeik van spelers of clubs die met totale onrealistische vraagprijzen op de proppen komen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:26:20 #102
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59515043
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
Het vastleggen van gelimiteerde transfersommen in contracten zou verplicht moeten worden gesteld, Miralem Sulejmani zou nooit een contract aangeboden gekregen hebben met daarin een vastgestelde transfersom van > 12 miljoen euro en als dat wel het geval was, zou hij niet getekend hebben. Mocht een speler het nou geweldig doen en de club wil de gelimiteerde transfersom verhogen, zijn zij verplicht het contract op te waarderen en de speler gaat bij het ondertekenen automatisch akkoord met een hogere vraagprijs. Zo krijg je nooit gezeik van spelers of clubs die met totale onrealistische vraagprijzen op de proppen komen.
regels pegels. Als hij een limiet wilde had hij dat moeten eisen, anders mond dicht en voetballen. Bij Heerenveen...
pi_59516333
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
Het vastleggen van gelimiteerde transfersommen in contracten zou verplicht moeten worden gesteld
Dat had hij toch gewoon kunnen eisen toen hij bij Heerenveen ging tekenen.
Meneer tekent met zijn volle verstand een langdurig contract hoor.
Dan had hij maar een korter contract moeten tekenen, een afkoopsom moeten eisen, of gewoon NIET tekenen. Die spelers moeten niet zo miepen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:18:40 #104
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_59516418
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:02 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dan was het wel een Babel-achtig bedrag...
Hmm.., Babel-achtig zou 50 miljoen voor Miki zijn oid.. Kom op zeg, 17-18 miljoen voor Ryan Babel
Ik kan er nog steeds niet bij..

We'll see
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:22:00 #105
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59516492
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:16 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat had hij toch gewoon kunnen eisen toen hij bij Heerenveen ging tekenen.
Meneer tekent met zijn volle verstand een langdurig contract hoor.
Dan had hij maar een korter contract moeten tekenen, een afkoopsom moeten eisen, of gewoon NIET tekenen. Die spelers moeten niet zo miepen.
Hij tekent niet een contract als hij weet dat Heerenveen twee jaar later een absurd hoge transfersom verlangt.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:23:40 #106
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59516543
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Hij tekent niet een contract als hij weet dat Heerenveen twee jaar later een absurd hoge transfersom verlangt.
Dan had hij maar hersens van God moeten vragen, in plaats van een goed stel benen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:26:11 #107
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59516615
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:23 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dan had hij maar hersens van God moeten vragen, in plaats van een goed stel benen.
Met verplichte contractuele afkoopsommen voorkom je dit.

Je kan toch niet verwachten dat een jeugdspeler het beste uit contractsonderhandelingen weet te slepen?
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:27:52 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59516662
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Domme mensen, die voorkom je daar niet mee hoor...
quote:
Je kan toch niet verwachten dat een jeugdspeler het beste uit contractsonderhandelingen weet te slepen?
Waarom niet?
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:28:49 #109
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59516690
Natuurlijk kan een club vragen wat hij wil, maar je kan niet van je speler vragen dat hij dit maar best vindt. Heerenveen vraagt belachelijk veel voor Miralem Sulejmani, zeer onrealistisch ook. Gevolg hiervan kan een verstoorde arbeidsrelatie zijn, met alle gevolgen van dien.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:32:43 #110
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59516806
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:28 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk kan een club vragen wat hij wil, maar je kan niet van je speler vragen dat hij dit maar best vindt. Heerenveen vraagt belachelijk veel voor Miralem Sulejmani, zeer onrealistisch ook. Gevolg hiervan kan een verstoorde arbeidsrelatie zijn, met alle gevolgen van dien.
Wie bepaalt wat onrealistisch is, als Heerenveen dit realistisch vindt is dat hun goed recht. En de verstoorde arbeidsrelatie is ook voor rekening van Heerenveen. Maar verplichte afkoopsommen is echt overbodig en onzin.
pi_59516822
quote:

Daar heeft hij toch een manager voor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_59516876
open een er een topic over!
pi_59516882
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:23 schreef pfaf het volgende:

[..]

pi_59516983
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:28 schreef M0NTANA het volgende:
Ik zie niet in waarom dat bedrag onrealistisch is. Hij heeft een langdurig contract en Heerenveen wil nog een jaar met hem verder. Verkopen hoeft niet omdat Heerenveen financieel kerngezond is, dus doen ze hem alleen weg voor een bod dat ze simpelweg niet kunnen weigeren. Met Sulejmani in de selectie heb je gewoon meer kans om voor een prijs mee te doen, aan 12 miljoen( terwijl je al 20+ miljoen op de bank hebt staan) heb je niet zoveel. Bovendien levert Sulejmani dat volgend jaar ook nog wel op.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:41:44 #115
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59517087
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat bedrag onrealistisch is. Hij heeft een langdurig contract en Heerenveen wil nog een jaar met hem verder. Verkopen hoeft niet omdat Heerenveen financieel kerngezond is, dus doen ze hem alleen weg voor een bod dat ze simpelweg niet kunnen weigeren. Met Sulejmani in de selectie heb je gewoon meer kans om voor een prijs mee te doen, aan 12 miljoen( terwijl je al 20+ miljoen op de bank hebt staan) heb je niet zoveel. Bovendien levert Sulejmani dat volgend jaar ook nog wel op.
Dat laatste moet je nog maar afvragen, Miralem Sulejmani heeft nog geen half jaar achtereen top gepresteerd, hij zal nog ver kunnen terugvallen.
pi_59517091
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens behalve op het laatste punt niet.
Je weet nooit wat er met een voetballer kan gebeuren of wat er met de transfermarkt gebeurd.
Dat is gewoon te koffiedik kijken.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:45:13 #118
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59517205
quote:
Denk dat hij doelde op het verplicht stellen van contractuele afkoopsommen (zoals in Spanje).
pi_59517240
Als Heerenveen zijnde (met 20 mil op de bank) is het geen enorm groot risico. Je gaat er in principe gewoon vanuit dat er niets ernstigs gebeurd en dat hij zijn niveau zal behouden. En dan is hij gewoon nog steeds veel geld waard, want het is een uitzonderlijk talent. Garanties heb je natuurlijk nooit.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:45:59 #120
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_59517244
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat laatste moet je nog maar afvragen, Miralem Sulejmani heeft nog geen half jaar achtereen top gepresteerd, hij zal nog ver kunnen terugvallen.
Daarom, waarom zou Ajax hem dan voor 12 miljoen moeten/willen kopen als er dat risico is dat hij zo ver terug kan vallen?
Wanneer men bij SC Heerenveen er het vertrouwen in heeft, dat 'ie dat niet gaat doen, dan vraagt men gewoon wat extra. Mochten ze er geen vertrouwen in hebben, dan was 'ie al lang verkocht geweest..

Sorry hoor, maar ik vind dit gewoon sneu eigenlijk. De transfermarkt en verhoudingen zijn nu eenmaal veranderd. Get used to it!
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:46:11 #121
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59517256
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Heerenveen denkt dat hij dat niet zal doen, anders zouden ze 'm wel verkopen. En aangezien hij nog steeds bij hen onder contract staat mogen ze dat vinden en er naar handelen..
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:56:02 #122
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59517553
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:45 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Daarom, waarom zou Ajax hem dan voor 12 miljoen moeten/willen kopen als er dat risico is dat hij zo ver terug kan vallen?
Wanneer men bij SC Heerenveen er het vertrouwen in heeft, dat 'ie dat niet gaat doen, dan vraagt men gewoon wat extra. Mochten ze er geen vertrouwen in hebben, dan was 'ie al lang verkocht geweest..

Sorry hoor, maar ik vind dit gewoon sneu eigenlijk. De transfermarkt en verhoudingen zijn nu eenmaal veranderd. Get used to it!
Als er wordt vastgehouden aan die 18 miljoen euro (?), kan ik me voorstellen dat het management van Miralem Sulejmani zal aansturen op een verstoorde arbeidsrelatie. Kijk, het is heel simpel: Sulejmani ziet een overstap naar Ajax als een vooruitgang, dan doet het er niet toe wat de rest daar van vindt. Stel dat Sulejmani niet meer kan voetballen voor Heerenveen, aangezien zij vasthouden aan een - in zijn ogen - absurd hoge transfersom, wordt Heerenveen de enige verliezer in deze zaak. Clubs moeten hun positie kennen.
pi_59517751
Zo'n arbitragezaak verliest hij gewoon keihard hoor.
En Heerenveen zal gewoon blijven vasthouden aan de transfersom.
Weer zo'n arbitragezaak lijkt me voor Ajax trouwens ook niet echt prettig.

Als hij verstandig is gaat hij gewoon nog een jaartje zijn best doen bij Heerenveen, tenzij de clubs er nu uitkomen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:05:25 #124
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59517827
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:03 schreef venomsnake het volgende:
Zo'n arbitragezaak verliest hij gewoon keihard hoor.
En Heerenveen zal gewoon blijven vasthouden aan de transfersom.
Weer zo'n arbitragezaak lijkt me voor Ajax trouwens ook niet echt prettig.
Bepaalde spelers zullen ook na het verliezen van een arbitragezaak zich keihard blijven opstellen en uiteindelijk zal Heerenveen er nooit meer zoveel voor vangen als nu de vraagprijs is, tevens zullen ze hem wel moeten verkopen om niet aan totale kapitaalvernietiging te doen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:08:19 #125
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_59517938
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:56 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als er wordt vastgehouden aan die 18 miljoen euro (?), kan ik me voorstellen dat het management van Miralem Sulejmani zal aansturen op een verstoorde arbeidsrelatie. Kijk, het is heel simpel: Sulejmani ziet een overstap naar Ajax als een vooruitgang, dan doet het er niet toe wat de rest daar van vindt. Stel dat Sulejmani niet meer kan voetballen voor Heerenveen, aangezien zij vasthouden aan een - in zijn ogen - absurd hoge transfersom, wordt Heerenveen de enige verliezer in deze zaak. Clubs moeten hun positie kennen.
Dat is de omgekeerde wereld. Sulejmani's zaakwaarnemer ziet een overstap naar Ajax als een financiële vooruitgang en zal er in die zin alles aan doen om een transfer te forceren. Ik heb Miki zelf nog niet horen klagen (à la Silva, Suarez, etc).., jij wel? Hij heeft met z'n volle verstand een contract voor 2,5 jaar met eenzijdige optie voor nog 2 jaar getekend. Dat is een risico (alhoewel, een paar ton voor een uitzonderlijk toptalent) wat SC Heerenveen heeft genomen en onder andere AZ en Ajax niet aandurfden. Sulejmani had ook kunnen 'mislukken' bijvoorbeeld. Waarom zou op het moment dat een 'grotere' club zich meldt dan SC Heerenveen 'm ingepakt en met een strik er om heen dan af moeten leveren?

In sportief opzicht zal Ajax een vooruitgang zijn, maar dat zijn er nog vele clubs. Er is gewoon sprake van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Daar hebben beide partijen zich maar aan te houden, simpel! En als één van beiden daar van af wil, dan dient hij over de brug te komen, in dit geval de 'kopende club'..

Jij stelt dus voor om spelers die bij SC Heerenveen tekenen een clausule van 5 miljoen te geven, zodat Ajax ze kan kopen als ze het goed doen? Spelers die bij Ajax tekenen hebben vervolgens een clausule van 10 miljoen, dan kunnen ze naar Engeland, Italië, etc. Tsja
pi_59518020
quote:

[..]

In Spanje is het verplicht en daar heb je waanzinnige afkoopsommen en daar tekenen spelers ook gewoon voor. Ik weet nog dat Joey Gudjonsson van RKC naar Betis Sevilla ging. Hij tekende een contract met een afkoopsom van 130 mln gulden! Je zorgt er alleen maar voor dat de afkoopsommen in contracten absurd hoog worden, terwijl als ze er nu komen in overleg komen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:11:24 #127
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_59518042
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bepaalde spelers zullen ook na het verliezen van een arbitragezaak zich keihard blijven opstellen en uiteindelijk zal Heerenveen er nooit meer zoveel voor vangen als nu de vraagprijs is, tevens zullen ze hem wel moeten verkopen om niet aan totale kapitaalvernietiging te doen.
Bullshit!!

Dat komt 'grotere' clubs wel goed uit natuurlijk, maar het zou mooi belachelijk zijn. Zullen we Huntelaar dan maar voor 12 miljoen (verdient Ajax er toch nog wat op) naar Barca laten vertrekken? Suarez kan wel voor 13 miljoen naar Inter Milan. Oja, en Van der Wiel, dat is een jeugdproduct en heeft dus weinig gekost. Die mag dan wel voor 1 miljoen naar Everton
pi_59518051
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hem bij Heerenveen gewoon behouden, ook al gaat hij zich wat vijandig opstellen (zie Alves).
Het enige dat Heerenveen wil is hem nog een jaartje houden, niets mis mee.
En ze gaan toch wel weer voetballen op den duur, willen zich maar wat graag in de kijker spelen.

Ik zou als Ajax zijnde trouwens helemaal geen speler willen die zich met dat soort praktijken bezig houdt.
Voordat je het weet flikt zo'n speler bij Ajax hetzelfde.
pi_59518105
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Bullshit!!

Dat komt 'grotere' clubs wel goed uit natuurlijk, maar het zou mooi belachelijk zijn. Zullen we Huntelaar dan maar voor 12 miljoen (verdient Ajax er toch nog wat op) naar Barca laten vertrekken? Suarez kan wel voor 13 miljoen naar Inter Milan. Oja, en Van der Wiel, dat is een jeugdproduct en heeft dus weinig gekost. Die mag dan wel voor 1 miljoen naar Everton
Die vergelijking is dan ook niet helemaal waar (netto winst tussen deze transfers en die van Sulejmani is een heel groot verschil) maar ik begrijp je punt wel.
Laat Sulejmani nog lekker een jaar in de luwte in Friesland ballen en daarna hopelijk naar Ajax.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:14:05 #130
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59518146
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:08 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld. Sulejmani's zaakwaarnemer ziet een overstap naar Ajax als een financiële vooruitgang en zal er in die zin alles aan doen om een transfer te forceren. Ik heb Miki zelf nog niet horen klagen (à la Silva, Suarez, etc).., jij wel? Hij heeft met z'n volle verstand een contract voor 2,5 jaar met eenzijdige optie voor nog 2 jaar getekend. Dat is een risico (alhoewel, een paar ton voor een uitzonderlijk toptalent) wat SC Heerenveen heeft genomen en onder andere AZ en Ajax niet aandurfden. Sulejmani had ook kunnen 'mislukken' bijvoorbeeld. Waarom zou op het moment dat een 'grotere' club zich meldt dan SC Heerenveen 'm ingepakt en met een strik er om heen dan af moeten leveren?
Klagen niet, maar hij schijnt wel zijn zinnen te hebben gezet op een transfer naar Ajax.
quote:
In sportief opzicht zal Ajax een vooruitgang zijn, maar dat zijn er nog vele clubs. Er is gewoon sprake van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Daar hebben beide partijen zich maar aan te houden, simpel! En als één van beiden daar van af wil, dan dient hij over de brug te komen, in dit geval de 'kopende club'..
Als de speler er vanaf wil, kan hij natuurlijk een breuk forceren, dat weet jij ook.
quote:
Jij stelt dus voor om spelers die bij SC Heerenveen tekenen een clausule van 5 miljoen te geven, zodat Ajax ze kan kopen als ze het goed doen? Spelers die bij Ajax tekenen hebben vervolgens een clausule van 10 miljoen, dan kunnen ze naar Engeland, Italië, etc. Tsja
Per speler verschilt dit natuurlijk, maar jongens als Luis Suarez en Miralem Sulejmani zullen in eerste instanttie een contract ondertekenen met een relatief lage contractuele afkoopsom, welke dan later - bij goede prestaties - kan worden verhoogd, logischerwijze ook na verbetering van overige voorwaarden zoals salaris.
pi_59518290
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:14 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Per speler verschilt dit natuurlijk, maar jongens als Luis Suarez en Miralem Sulejmani zullen in eerste instanttie een contract ondertekenen met een relatief lage contractuele afkoopsom, welke dan later - bij goede prestaties - kan worden verhoogd, logischerwijze ook na verbetering van overige voorwaarden zoals salaris.
Die gaan dat nieuwe contract dan toch nooit tekenen als ze daardoor een hogere afkoopsom krijgen . Dan maar liever nog een jaar voetballen voor 1 ton ipv 6 ton en daarna sowieso 1,5 miljoen pakken.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:19:23 #132
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59518347
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:10 schreef Steven184 het volgende:

[..]

In Spanje is het verplicht en daar heb je waanzinnige afkoopsommen en daar tekenen spelers ook gewoon voor. Ik weet nog dat Joey Gudjonsson van RKC naar Betis Sevilla ging. Hij tekende een contract met een afkoopsom van 130 mln gulden! Je zorgt er alleen maar voor dat de afkoopsommen in contracten absurd hoog worden, terwijl als ze er nu komen in overleg komen.
Een contract wordt natuurlijk altijd in overleg opgesteld, als bijvoorbeeld Miralem Sulejmani een contract tekent met een afkoopsom van honderd miljoen euro, kan hij hier niets tegenin brengen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:48:11 #133
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_59519427
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:14 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klagen niet, maar hij schijnt wel zijn zinnen te hebben gezet op een transfer naar Ajax.
En je bron is? Ajaxfanzone, Ajaxnews, Ajaxsoccer, Ajax... Telegraaf.., ze lullen elkaar allemaal ongefundeerd na..
quote:
[..]
Als de speler er vanaf wil, kan hij natuurlijk een breuk forceren, dat weet jij ook.
Dus moet je er maar voor buigen? Zet 'm de rest van z'n contractstermijn op de bank of laat de FIFA 'm een speelverbod opleggen.. Nogmaals, dat zou de omgekeerde wereld zijn..
quote:
[..]

En dan krijgen we dus de situatie waarin iedere speler een minimale afkoopsom van 100miljoen krijgt en we vervolgens hetzelfde onderhandel-gekloot krijgen, want er is toch niemand die dat betaald..

Geen afkoopsom-clausule betekent heel simpel: Je dient je contract uit of je club bepaald voor welk bedrag je weg mag. Als je dat niet wilt, dan vraag je zelf maar om een clausule. We hadden dit 'zij hebben iets wat wij willen en we willen het zo snel en goedkoop mogelijk'-gezeik, overigens voornamelijk in de media en op dit soort forums, met Huntelaar, met Samaras, we hadden het met Alves en nou gaan we het weer met Sulejmani krijgen?
Het is heel simpel, in het geval Huntelaar had SC Heerenveen een vraagprijs en daar heeft Ajax netjes aan voldaan. Wat betreft Alves naar Boro hetzelfde verhaal, jammer dat daar de AZsoap tussendoor fietste..
Dat heet fatsoen, dat heet zaken doen. Wil je dat als speler niet, teken dan geen contract en ga lekker op een trapveldje achteraf voetballen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:02:48 #134
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_59519920
Het zit Montana gewoon dwars dat zijn oogappel niet naar Ajax komt.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:04:57 #135
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59519988
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

En je bron is? Ajaxfanzone, Ajaxnews, Ajaxsoccer, Ajax... Telegraaf.., ze lullen elkaar allemaal ongefundeerd na..
Heb het inderdaad uit de Telegraaf, zei hebben het van zijn zaakwaarnemer. Niet echt een geweldige bron dus.
quote:
[..]

Dus moet je er maar voor buigen? Zet 'm de rest van z'n contractstermijn op de bank of laat de FIFA 'm een speelverbod opleggen.. Nogmaals, dat zou de omgekeerde wereld zijn..
Zoals hij ooit ook bij jullie binnenkwam, bedoel je?
quote:
[..]

En dan krijgen we dus de situatie waarin iedere speler een minimale afkoopsom van 100miljoen krijgt en we vervolgens hetzelfde onderhandel-gekloot krijgen, want er is toch niemand die dat betaald..
De contractuele afkoopsommen moeten dan ook realistisch zijn, Miralem Sulejmani die twee jaar terug een contract tekent met daarin een afkoopsom van acht miljoen euro, zorgt er persoonlijk voor dat Heerenveen hem wel een verbeterde aanbieding moet doen. Op dat moment is het opnieuw een keuze maken: afkoopsom verhogen en daarvoor in de plaats een hoger salaris of naar een andere club. Je kan nu stellen dat Sulejmani twee jaar geleden nooit zijn contract ondertekend zou hebben, als hij wist dat Heerenveen zo'n absurd hoge afkoopsom zou verlangen.
quote:
Geen afkoopsom-clausule betekent heel simpel: Je dient je contract uit of je club bepaald voor welk bedrag je weg mag. Als je dat niet wilt, dan vraag je zelf maar om een clausule. We hadden dit 'zij hebben iets wat wij willen en we willen het zo snel en goedkoop mogelijk'-gezeik, overigens voornamelijk in de media en op dit soort forums, met Huntelaar, met Samaras, we hadden het met Alves en nou gaan we het weer met Sulejmani krijgen?
Dat is gewoon de positie die een club heeft, Heerenveen scout geweldig, maar als het er eenmaal op aankomt, ziet iedere speler de club toch als springplank en wil men zo snel mogelijk weg. Wat betreft Afonso Alves hebben jullie nog geluk gehad, hij heeft nog een aardige duit opgeleverd. Maar het gaat een keer verkeerd, jullie treffen een keer een speler die er wel alles voor over heeft om een breuk te forceren.
quote:
Het is heel simpel, in het geval Huntelaar had SC Heerenveen een vraagprijs en daar heeft Ajax netjes aan voldaan. Wat betreft Alves naar Boro hetzelfde verhaal, jammer dat daar de AZsoap tussendoor fietste..
Nu heeft Heerenveen ook een vraagprijs, maar Ajax wil daar niet aan voldoen (hoop ik tenminste, als het écht om 18 miljoen euro gaat). De speler zou toch weleens heel graag weg willen bij Heerenveen, dus loop je het risico een ontevreden speler te krijgen, met alle gevolgen vandien.
quote:
Dat heet fatsoen, dat heet zaken doen. Wil je dat als speler niet, teken dan geen contract en ga lekker op een trapveldje achteraf voetballen.
Ja, ach.
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:15:26 #136
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59520281
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:02 schreef Happel het volgende:
Het zit Montana gewoon dwars dat zijn oogappel niet naar Ajax komt.
Neuh, om eerlijk te zijn ken ik hem niet eens zo goed. Heb hem weleens gezien in samenvattingen en tijdens Heerenveen - Ajax, maar ik ben geen fan geworden ofzo. Wat me alleen zo dwars zit - en niet nu ineens - is de houding van clubs als Heerenveen en FC Groningen, die zichzelf overschatten. Het bedrag wat Ajax vorige zomer ontving voor Wesley Sneijder en Ryan Babel was al uitzonderlijk hoog, maar het is gewoon debiel dat men denkt dat Miralem Sulejmani hetzelfde moet kosten. Waarom wordt de realiteit uit het oog verloren? Waarom niet gewoon een normale onderhandeling, waarbij drie partijen uiteindelijk krijgen wat ze willen?
pi_59520348
We kunnen hier wel blijven ouwenhoeren over wel of niet naar Ajax. Maar het zal duidelijk zijn waar ie speelt op 1 september
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:17:58 #138
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59520360
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:04 schreef M0NTANA het volgende:

De speler zou toch weleens heel graag weg willen bij Heerenveen, dus loop je het risico een ontevreden speler te krijgen, met alle gevolgen vandien.
Dat is Heerenveen's probleem toch? En daar hebben ze het volste recht toe. Ik snap echt niet waar jij het zotte idee vandaan haalt dat Heerenveen spelers zou moeten verkopen, terwijl deze met het volle verstand een contract getekend heeft?
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:20:13 #139
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59520440
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat is Heerenveen's probleem toch? En daar hebben ze het volste recht toe. Ik snap echt niet waar jij het zotte idee vandaan haalt dat Heerenveen spelers zou moeten verkopen, terwijl deze met het volle verstand een contract getekend heeft?
Dat is mijn punt niet.

Mijn punt is dat Heerenveen nu vraagt om een arbitragezaak, aangezien zij zich debiel opstellen.

Als er op een normale wijze wordt onderhandelt met normale bedragen, hoor je mij er niet over.
pi_59520474
De markt bepaalt wat een normaal bedrag is, niet de volledig objectieve Ajax-supporter gelukkig.
pi_59520499
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:21 schreef MaxPower het volgende:
De markt bepaalt wat een normaal bedrag is, niet de volledig objectieve Ajax-supporter gelukkig.
Zo is het. Helaas.
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:22:19 #142
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59520510
quote:
27 miljoen euro voor Miralem Sulejmani is normaal?
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:22:44 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59520519
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat is mijn punt niet.

Mijn punt is dat Heerenveen nu vraagt om een arbitragezaak, aangezien zij zich debiel opstellen.

Als er op een normale wijze wordt onderhandelt met normale bedragen, hoor je mij er niet over.
Ik vind dat Heerenveen zich volkomen normaal opstelt. Waarom zou Heerenveen moeten onderhandelen? Omdat jij dat vindt? Zij willen 27 miljoen zien en daarmee basta. Bevalt het Ajax niet, moeten ze maar verder zoeken.
pi_59520532
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat zegt Max niet. Maar als het betaald wordt wel.
Ik vind ieder bedrag boven de 10 miljoen voor zo'n spelertje waanzin.
pi_59520540
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Is 100 miljoen voor Ronaldo normaal? Boeiend. Als het betaald wordt is hij het blijkbaar waard.
pi_59520578
quote:
Zal er alleen een club zijn die dat bedrag voor hem wil betalen?
Niet lullig bedoeld, maar als Heerenveen slim is verkopen ze Sulejmani voor 10 miljoen + een dik doorverkooppercentage.
Tot nu toe is gebleken dat als je bij Ajax een stap hogerop gaat er wel voor betaald wordt.
Denk dat Heerenveen daar qua geld het meeste mee verder komt.

Maar dit argument kan natuurlijk weer gelijk verworpen worden omdat sch het geld niet nodig heeft.

En zoals ik al eerder zei: Misschien stort te transfermarkt straks wel helemaal in.
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:26:15 #147
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_59520619
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:56 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als er wordt vastgehouden aan die 18 miljoen euro (?), kan ik me voorstellen dat het management van Miralem Sulejmani zal aansturen op een verstoorde arbeidsrelatie. Kijk, het is heel simpel: Sulejmani ziet een overstap
naar Ajax als een vooruitgang, dan doet het er niet toe wat de rest daar van vindt.
Dat is natuurlijk heel relatief, want als Sulejmani de patat in de kantine op de Vijverberg lekkerder vindt kan hij de Graafschap ook als een stap vooruit benoemen. Er zijn nu eenmaal argumenten om een club een stap vooruit te vinden, en met het aanstellen van Sollied als coach en de opstelling van Heerenveen om zijn goede spelers niet zomaar te laten vertrekken én het kapitaal op de bank kun je nu niet zeggen dat Ajax meer potentie/ambitie heeft de titel te halen dan Heerenveen. Ze spelen ookk beide UEFAcup, dus ook daar geen echt verschil. Heerenveen is te lang stabiel als subtopper en Ajax te onstabiel als topper om van een onoverbrugbaar verschil te spreken.Je kunt het op salaris gooien, dat nog wel.
quote:
Stel dat Sulejmani niet meer kan voetballen voor Heerenveen, aangezien zij vasthouden aan een - in zijn ogen - absurd hoge transfersom, wordt Heerenveen de enige verliezer in deze zaak. Clubs moeten hun positie kennen.
Ook een club als Ajax moet zijn positie kennen en weten dat een zeer goed presterende speler van een concurrerend team niet voor weinig overgekocht han worden. Natuurlijk vraaagt Heerenveen de hoofdprijs, en neemt daarbij een bepaald risico. Maar om daarom te stellen dat er een verplichte afkoopssom in het contract moet van elke speler .Daar heb je zaakwaarnemers voor, die regelen het maar met de club. Sulejmani heeft ook aan Heerenveen te danken dat hij bij Ajax in de belangstelling staat...
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:26:52 #148
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59520638
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:24 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zal er alleen een club zijn die dat bedrag voor hem wil betalen?
Niet lullig bedoeld, maar als Heerenveen slim is verkopen ze Sulejmani voor 10 miljoen + een dik doorverkooppercentage.
Het is geen handelshuis, maar een voetbalclub. Als Heerenveen slim is verkopen ze Sulejmani niet! Wat heeft Heerenveen aan weer een nieuwe vrachtwagen vol dollars? Komt het publiek daarvoor naar de stadions? Geraak je daar een ronde verder mee in de UEFA cup?
pi_59520650
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het is geen handelshuis, maar een voetbalclub. Als Heerenveen slim is verkopen ze Sulejmani niet! Wat heeft Heerenveen aan weer een nieuwe vrachtwagen vol dollars? Komt het publiek daarvoor naar de stadions? Geraak je daar een ronde verder mee in de UEFA cup?
Lees ook mijn stuk eens verder
Daar weerleg ik namelijk alles omdat ik zeg dat sch het geld niet nodig heeft
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:30:22 #150
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59520727
Heerenveen heeft het de laatste jaren geweldig gedaan qua scouting en doorverkopen, maar de eerste scheurtjes waren al zichtbaar bij Georgios Samaras en Afonso Alves. De club, of eigenlijk het bestuur, denkt zich zo arrogant te moeten gedragen, dat ik eigenlijk hoop dat men de deksel keihard op de neus krijgt. Arbitragezaak, instorten van de transfermarkt of een blessure, het maakt mij niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')