quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:30 schreef kwakveense het volgende:
[quote Levi]
het is echt de hel. probeer hier om tien uur s ochtends (universiteit he, voor 10 uur gebuert hier geen drol) word op te starten en - wee je gebeente- tegelijkertijd outlook en internet explorer....
Als je net gedoucht hebt welquote:
Het regent hier, kampvuur gaat -denk ik- niet lukken.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:41 schreef freecell het volgende:
Ik heb wel een westerngitaar. Wie regelt een kampvuur?
Marsmellows iemand?
Je moet wel eten hoorquote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:50 schreef Zeeltje het volgende:
wow stress hier.. overmorgen moet ik afstuderen.. en ik heb zo'n honger.. maar leef even op redbull... zoooo slecht
Ik weet niet hoe t met Zeeltje is, maar de dag voor mijn afstuderen was ik zo enorm gestresst dat ik geen hap door mn keel kreegquote:
Hier schijnt de zon, dus het kan hier welquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:14 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het regent hier, kampvuur gaat -denk ik- niet lukken.
De chiropractor begint nu wat te helpen. De eerste paar keer hield ik er alleen spierpijn aan over, maar nu doet het ook echt watquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:37 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell: helpt het wel, de chiropractor?
En: recept van de taart, alstublieft!Of stuur een stukje op
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:51 schreef ColdFeet het volgende:
Met kokosmeel bedoel je gemalen kokos?
Ik heb al helemaal inspiratie: vervang de melk door rumen eet warme taart bij gebakken ananas met een bol slagroomijs
Geen wonder dat ik ooit dik ben geworden
Jouw appeltaartquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb met valentijnsdag een mini-appeltaartje gebakken voor mijn lief en dat warm met een bol kaneelijs geserveerd. Dat was zo lekker.
![]()
![]()
Ja, gemalen kokosquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:51 schreef ColdFeet het volgende:
Met kokosmeel bedoel je gemalen kokos?
Ik heb al helemaal inspiratie: vervang de melk door rumen eet warme taart bij gebakken ananas met een bol slagroomijs
Echt wel! Kokos met rum is goldenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, gemalen kokos
Warm eten kan wel, heet niet, dan is de taart nog te zacht![]()
Ik weet niet zo goed of het met rum wel lekker is eigenlijk, lijkt mij helemaal geen combinatie. De taart smaakt een beetje (in de verte) naar kokosmakronen. Daar stop je ook geen rum in
Je bent soms zo heerlijk voorspelbaar.quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
Je bent soms zo heerlijk voorspelbaar.Heb nog even getwijfeld of ik het voor je zou posten.
quote:
quote:itness gedaan, volgende dingen:
10 minuten crosstrainer
10 minuten hoog tempo spinnen
2 series van 'powerliften' (3 keer elke 'handgreep', respectiefelijk binnenkant bovenarmen, buitenkant bovenarmen en beide geloof ik)
2 series bovenbeen spieren
2 series buikspieren
5 minuten 'schaatsapparaatding'
30 situps
pilates:
een uur pilates, eerste keer, mèn, wat zwaar is dat! Ben benieuwd of het ooit makkelijker zal gaan
Wel tof trouwens
mijn schoonmoeder maakt altijd chcolade/kokos/mailbu taartquote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, gemalen kokos
Warm eten kan wel, heet niet, dan is de taart nog te zacht![]()
Ik weet niet zo goed of het met rum wel lekker is eigenlijk, lijkt mij helemaal geen combinatie. De taart smaakt een beetje (in de verte) naar kokosmakronen. Daar stop je ook geen rum in
Ik heb vanavond een nieuwe gekocht van tefal en die is bij mij niet erg secuurquote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
zal ik zon leuke ouderwetse nemen of een secure digitale?
quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:06 schreef Zeeltje het volgende:
Goedemorgen iedereen!
Net contract getekend, dus kunnen vanaf vrijdag( officieel vandaag maar ik studeer morgen af ) aan de slag!
weeg nu 76,6 kg dus 1 ons aangekomen.. maar is niet ergdadelijk met klussen zweet ik me toch kapot, en ben ik flink bezig!
Ik zat bij Luigiquote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:57 schreef Ymke het volgende:
@troel , als je een half uur geleden bij de action dacht wie is dat rare mens in dat blauwe autootje die zo naar me zit te glimlachen , dat was ik
Wilde de auto parkeren en je even gedag zeggen maar je was ineens verdwenen .
Ps je ziet er goed uit zeg![]()
@ de rest
wat gaaf! fotograferen isquote:Op woensdag 28 mei 2008 11:01 schreef Yoni het volgende:
Meer vrije tijd dus...en vooraaaal meer tijd om te fotograferen. Per januari ga ik m'n eigen bedrijfje beginnen
quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:01 schreef Yoni het volgende:
Ik heb vanmiddag ook een sollicitatiegesprek en volgende week twee!
Ik was helemaal niet van plan om weg te gaan bij mijn werkgever, maar mijn contractverlaging naar 36 uur werd niet geaccepteerd. Dus ben ik gaan rondneuzen naar wat anders en dan hopelijk voor 32 uur!
Meer vrije tijd dus...en vooraaaal meer tijd om te fotograferen. Per januari ga ik m'n eigen bedrijfje beginnen
Ja, tis echt suf van ze! Ik heb keurig een verzoek ingediend en me netjes aan alle voorwaarden gehouden, binnen een halve dag wezen ze mijn verzoek af. Wettelijk gezien sta ik waarschijnlijk gewoon in mijn recht, maar ik heb geen zin in juridisch getouwtrek en heb dus gezegd dat ze niet verbaasd moesten zijn mijn cv tegen te komen op Monsterboard.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Spannend!
Niet zo handig van je werkgever om je niet minder uren te laten werken... nu raken ze je helemaal kwijt. Werkgevers hebben soms maar een rare logica.![]()
Wel heel gaaf dat je straks meer tijd hebt voor je passie!En met dat bedrijfje komt het vast helemaal goed!
Heb ik wel vertrouwen in.
Vanavond zwemmen!quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
Yoni, ik hoop dat het wat wordt!
En Zeel, je zegt dat je morgen gaat afstuderen... wil dat zeggen dat je dan je afstudeerzitting hebt ofzo?
Ik stink. Kapotte geisers
kun je ook lekker douchen in het zwembadquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Vanavond zwemmen!Ben je meteen weer schoon!
Stink je hooguit nog naar chloor.
Ja daar ben ik idd wel blij omquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Vanavond zwemmen!Ben je meteen weer schoon!
Stink je hooguit nog naar chloor.
En dan hopen dat niemand kijkt als je sommige lichaamsdelen wilt wassen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:44 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kun je ook lekker douchen in het zwembadga je gewoon uitgebreid met je douchegel, shampoo en scrubgel daar staan
Hebben ze geen moslimvriendelijke douchehokjes?quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
En dan hopen dat niemand kijkt als je sommige lichaamsdelen wilt wassen.![]()
(maar wat jij zegt bedoelde ik dus eigenlijk met mijn post... )
Misschien wel in het golfslagbad.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hebben ze geen moslimvriendelijke douchehokjes?
en die lui zich maar afvragen waar al het schuim vandaan komtquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Misschien wel in het golfslagbad.Moet je daar ff heen lopen.
Ja, zo kan je het ook lezenquote:Op woensdag 28 mei 2008 13:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en die lui zich maar afvragen waar al het schuim vandaan komt
*meldt!quote:
Wat zijn we erggggquote:Op woensdag 28 mei 2008 18:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
*meldt!![]()
Ik heb net een uur liggen pitten op de bank. Heb met moeite een pizza in de oven geschoven.
quote:
Oh, ik ben dus niet de enige die slaapt op de wcquote:Op woensdag 28 mei 2008 18:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar ik heb echt al nachten achter elkaar te weinig geslapen. Ben de hele dag moe, tot ik in mijn bed lig, dan word ik hyper.
Gevolg: ik lig tot 2 uur wakker en kan om 6.45 er niet uit komen. Ben vanmorgen op 't toilet weer in slaap gevallen.
![]()
Ik moest ook aan jou denken toen ik wakker werd op de plee.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, ik ben dus niet de enige die slaapt op de wc
maar volgende week gaan we ècht!
misschien eens bij de drogist vragen naar melatonine? slaap je heerlijk op maar is geen vreselijk heavy slaapmiddelquote:Op woensdag 28 mei 2008 18:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar ik heb echt al nachten achter elkaar te weinig geslapen. Ben de hele dag moe, tot ik in mijn bed lig, dan word ik hyper.
Gevolg: ik lig tot 2 uur wakker en kan om 6.45 er niet uit komen. Ben vanmorgen op 't toilet weer in slaap gevallen.
![]()
Ik heb het in huis. Ik denk er alleen steeds pas aan als ik al een paar uur wakker lig.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
misschien eens bij de drogist vragen naar melatonine? slaap je heerlijk op maar is geen vreselijk heavy slaapmiddelgebruik het zelf ook ( ik ben net een klein kind, als ik de dag erna jarig ben, een sollicitatie heb, of iets anders belangrijks kan ik meestal niet slapen
) om lekker in te slapen.
tja suffie , dan ist je eigen schuldquote:Op woensdag 28 mei 2008 19:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb het in huis. Ik denk er alleen steeds pas aan als ik al een paar uur wakker lig.
Welkomquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:46 schreef jhvhprotocol het volgende:
Zal ik me dan maar even voorstellen.
Ik ben Bas, wonende te Groningen. Ik ben 1 meter 83 lang en ik weeg 113 kilo. Ik ben vanaf ongeveer mijn 8e (?) zwaarlijvig. (Of zal ik gewoon dik zeggen?).
Nu heb ik vorige week besloten dat ik het niet langer zo wil, ik ben niet blij met hoe ik er nu uitzie. En het is niet goed voor mijn gezondheid. Ik ben met mijn moeder eerst naar de huisarts gegaan, die heeft eerst voor preventief onderzoek een bloedtest laten afnemen. Die was in orde. Mijn moeder heeft een fysiotherapeut gecontacteerd, die zijn praktijk heeft in een Achmea Healthcenter hier in de buurt. Daar zijn we dinsdag jl. heengeweest en die heeft me verteld wat er gaat gebeuren, en hoe-en-wat enzo. Ik moest afgelopen 2 dagen bijhouden wat ik op een dag allemaal at, en dan begint morgen mijn afval-avontuur.Voorheen deed ik vrijwel niet aan sport, heb nooit aan voetbal ofzo gedaan dus om nog zomaar bij een sportvereniging te gaan is niet zinnig. Dan val je toch buiten de boot. Daarom ga ik dus sporten in een sportschool, beginnend met 3 keer per week. En ook onder begeleiding van de fysio, tot op het punt dat ik zijn begeleiding bij het sporten niet meer nodig heb. Dan kan ik op eigen houtje mijn gang gaan in de sportschool. Ik was er laatst, en ik moet toch zeggen dat ik me daar als 15 jarige wel zwaar in de minderheid voel. En al helemaal als een dik iemand.
Ik hou jullie op de hoogte, en jullie mogen me alles vragen.
-Bas.
Een zakje of een doos?quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:44 schreef Yoni het volgende:
Welkom alle nieuwe mensjes!
Ik heb net een pakje Oreo's op. Wáááár is mijn motivatie..grrrrr!
Ik denk ergens waar de mijne ook is.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:44 schreef Yoni het volgende:
Welkom alle nieuwe mensjes!
Ik heb net een pakje Oreo's op. Wáááár is mijn motivatie..grrrrr!
Sorryquote:Op donderdag 29 mei 2008 11:58 schreef Rewimo het volgende:
Ik krijg nu trek in koek
Gelukkig is het te slecht weer om naar het winkelcentrum te gaan - geen jas bij me...
Eén zakje. Kregen we gratis bij de Albert.nl bestelling hier op werkquote:
Ik heb mijn weegschaal ook onder de kast gemoffeld inmiddels thuisquote:Op donderdag 29 mei 2008 11:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik denk ergens waar de mijne ook is.![]()
Ik heb al 3 volkoren biscuits met pure chocolade op.
Ik ga er wel op staan en zucht dan een keer en houdt mijn lijstje voor het eerst in maanden niet bij. (noteer normaal iedere dag mijn gewicht in een excel docje.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:15 schreef Yoni het volgende:
[..]
Eén zakje. Kregen we gratis bij de Albert.nl bestelling hier op werk![]()
[..]
Ik heb mijn weegschaal ook onder de kast gemoffeld inmiddels thuis![]()
quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:24 schreef Yoni het volgende:
Soms stap ik er op en dan ren ik heel hard weer weg![]()
Van het weekend zwempak weer mee nemen maar bij vriendjelief vandaan en weer braaf op dinsdag gaan zwemmen!
Je hebt trouwens een zoethoudertje waar je niet dik van wordt, maar hopelijk wel blij in je mail Levi
Ja, en het waren nog nieuwe ookquote:
Het klaart hier net weer wat op, maar zo donker was het hier wel, inclusief donder en bliksem.quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:10 schreef ymme het volgende:
Is het bij jullie ook z'n slecht weer
Het regent hier pijpenstelen, donker, maar wordt verlicht door de bliksem, en stilte hoef je ook niet te verwachten, door de donders.
Superleuk, zeg!quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik word beroemd![]()
net fotoshoot gehad voor B-Wise, een blad ter promotie van beta-studies voor scholieren die eindexamen gaan doen (VWO). Dinsdag interview gehad, en vandaag dus de foto's voor bij het artikel.
Gaat over vrouwen die een beta-studie doen, en dat het écht niet alleen voor mannen is
Maar denk je echt dat zo'n blad het beter maakt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
nou, bij scheikunde en natuurkunde enzo wordt het wat normaler, maar bij Informatica-Informatiekunde is het écht triest gesteld
we zijn namelijk de énige 3 op ehm.. 5 jaargangen Informatiekunde
Nou ja.. ik wilde graag meewerken omdat ik erg enthousiast ben over mijn studie, en of het werkt.. tsja.. ik vind het voor mij wel fijn dat er bijna geen vrouwen zijnquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar denk je echt dat zo'n blad het beter maakt?
Daarnaast: het is ook gewoon een kwestie van keuzevrijheid, hoor. Dat gepush richting vakken en beroepen
Dat meen je niet... Don't get mad, maar ik vind dat echt je reinste onzin! 'ik ben een mannenpersoon'? Heb je geen vriendinnen?quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
tsja.. ik vind het voor mij wel fijn dat er bijna geen vrouwen zijnben meer een mannen-persoon
(zie Slankdezomerin-topic
)
In dàt geval zijn ze lekker op tijdquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
@Rewimo: dat blad komt ene paar keer per jaar uit. Dus het is voor de volgende lichting zeg maar
quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:40 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, ik wel. Liefst met wat alcohol achter de kiezen, waardoor je net wat opener bent dan anders. Ik heb laatst nog met A (voorlopig mijn enige vriendin hiero) echt zo enorm gelachen, in de kroeg!
Ik weet t niet, dat heb je met mannen gewoon net wat minder. Maar mannen zijn verder ook tof, hoor
Oh, zoquote:Op donderdag 29 mei 2008 14:59 schreef octopussy het volgende:
ja sorry, heb geen zin om het with stupid dingesje op te zoeken
dude... dat meen je toch niet?quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:22 schreef teigan het volgende:
Ik zat ook in een mannenstudie, beviel me op zich wel...
ik vrees dat ik gewoon van beide sekses niet superveel vrienden heb.... Ik ben gewoon alleen handig bij gebrek aan beter....
ik weet het eigenlijk niet, misschien ben ik ook wel slecht in het onderhouden van vriendschappen. Maar het gebeurt nog wel eens... Vorig jaar was er iemand, eigenlijk een hele tijd best intensief mee opgetrokken, en toen begon hij aan een nieuwe studie, en weinig/niks meer van hem gehoord sindsdien.... Dan ga je echt aan jezelf twijfelen... En jezelf neit zo de moeite waard vinden speelt ook een rol denk ik..quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
dude... dat meen je toch niet?
Ik ben benieuwd hoe het zal lopen met oude vriendschappen, en hoe het zal gaan met het ontstaan van nieuwe vriendschappen. Maar manlief en ik zijn er allebei vrij makkelijk in, geloof ik.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:24 schreef jhvhprotocol het volgende:
Zo, ben er weer. De eerste keer wezen sporten in de sportschool.
Het was echt leuk. Ik heb eerst 5 minuten gefietst op stand 1, daarna 5 minuten op stand 3, daarna weer 5 minuten op stand 1. Daarna ging ik crosstrainen (zwaar!) voor 6 minuten geloof ik. Ik vond het echt leuk. Het was er wel redelijk rustig toen ik er was (17.15 - 17.45). Volgende week krachttraining en ga ik ook even het zwembad checken.
Maandag om half 6 gaat het fatfight verder. XD
Wat eet je dan precies en op welke tijden?quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:07 schreef jhvhprotocol het volgende:
Wat eten jullie zoal op een dag? Ik eet nu zoals het hoort. Geen tussendoortjes en niet meer naar AH na school en dat soort dingen.Liever gezet eet ik wel op school in de 1e pauze een broodje met wat drinken, dan 2e pauze vaak van die schoolkoekjes en weer wat drinken. (Drinken als in multivit enzo XD). En daarna niks meer tot het avondeten. Wat vaak resulteert in dat ik me 's avonds vaak voleet met fruit. XD *Eet 3 kiwi's op*. Ik krijg 's avonds heel vaak honger, en dat is juist het slechtst.
Misschien inderdaad een kwestie van vraag en aanbod, maar ik heb toch echt voornamelijk mannelijke vrienden. En een 'beste vriendin' heb ik al helemaal nietquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat meen je niet... Don't get mad, maar ik vind dat echt je reinste onzin! 'ik ben een mannenpersoon'? Heb je geen vriendinnen?
Volgens de definitie ben ik ook een 'mannenpersoon', ik heb meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden. Maar het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, als je het mij vraagt.
En geen ontbijt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:26 schreef jhvhprotocol het volgende:
@Miss_S:
10.00: 1e pauze, broodje+drinken. (Bijvoorbeeld broodje met ham en wat boter, en multivitamine spul).
12.00: 2e pauze, schoolkoek+stuk fruit. (Vb sultana + flesje water en appel).
En dan rond een uur of 18.00 avondeten. En de trek slaat dan toe rond een uur of 21.30, dan grijp ik naar de fruit.
Boterhammen in plaats van bolletjesquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:36 schreef jhvhprotocol het volgende:
@Miss_S: Ik weet dat ontbijten erg goed is, maar ik eet niet graag iets 's ochtends als ontbijt maar wil dat wel graag doen. Daarom ben ik nog aan het rondkijken van wat gezond is én ik goed kan eten 's ochtends. (Iemand ideeën?). En hoe bedoel je gewoon brood? Met niks erop? Dat is toch hardstikke droog?:p Dan tenminste een beetje boter ofzo.
je zou ook nog bruiner brood kunnen eten, of mueslibollen ofzoquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:47 schreef jhvhprotocol het volgende:
^Ik eet ook boterhammen, dat bedoel ik met broodjes.Bruin brood, om precies te zijn.
Ik zat zelf inderdaad te denken aan iets als muesli of iets van dat kaliber.
Dit is wel erg weinig hoor. En probeer te ontbijten met bijvoorbeeld een drinkontbijt. Dat is makkelijk en lekker snel. De eerste pauze zou ik 2 boterhammen met beleg eten. Multivitamine spul is denk ik niet nodig. Kijk maar eerst hoeveel kcal er in een glas zitten. Rond 12.00 (de middagpauze?) zou ik 3 boterhammen met beleg eten. Misschien met een glas melk (melk verkopen ze toch wel op school?).quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:26 schreef jhvhprotocol het volgende:
@Miss_S:
10.00: 1e pauze, broodje+drinken. (Bijvoorbeeld broodje met ham en wat boter, en multivitamine spul).
12.00: 2e pauze, schoolkoek+stuk fruit. (Vb sultana + flesje water en appel).
En dan rond een uur of 18.00 avondeten. En de trek slaat dan toe rond een uur of 21.30, dan grijp ik naar de fruit.
Maaltijden overslaan is nooit een goed ideequote:Op donderdag 29 mei 2008 23:11 schreef octopussy het volgende:
Ontbijten is alleen maar goed als je er snoepgedrag mee kan onderdrukken. Voor de rest is het overrated
waar heb je die wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maaltijden overslaan is nooit een goed idee
nou, opzich..quote:
Gewoon verzond verstandquote:
Daarom waarom zou je (niet jij maar algemeen) aan zo'n jonge jongen die nu hard zijn best gaat doen, doodleuk vertellen dat ontbijten niet zo nodig is, terwijl hij aangeeft later honger te krijgenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:13 schreef Rewimo het volgende:
Was gisteren nog iets over in het nieuws, dat ontbijt zo belangrijk is. Juist als je maaltijden overslaat krijg je een tijdje later snackdrangEn dan gaat het vaak fout omdat je dan verkeerde dingen gaat eten.
Een strak ritme is helemaal niet verkeerd als je begintAls ik op onregelmatige tijden eet ga ik "zoeken" en dan heb ik de neiging om van alles te eten waar ik normaal gesproken niet eens aan zou beginnen. In het weekend probeer ik het ritme erin te houden, maar dat lukt niet altijd, doordat je nu eenmaal andere dingen doet dan door de week (uitslapen
)
bovendien is het "niet kunnen ontbijten" volgens mij heel vaak een aangeleerd/aangewend iets. als je een week lang gewoon ontbijt, ook al heb je geen trek in eten, gaat je lichaam er aan wennen en word je niet meer misselijk bij de gedachte aan eten s ochtends ofzo... tiener leeftijd is een heel goed moment om gezond gedrag aan te leren, zoals ontbijten.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Daarom waarom zou je (niet jij maar algemeen) aan zo'n jonge jongen die nu hard zijn best gaat doen, doodleuk vertellen dat ontbijten niet zo nodig is, terwijl hij aangeeft later honger te krijgen
Een gezond eetpatroon aanleren is erg belangrijk en als je het goed doet zoals hij nu doet op jonge leeftijd is het geen regime maar LEVENSWIJZEquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:56 schreef octopussy het volgende:
Over dat ontbijten: lees maar eens het boekje "wat is nu gezond" van M. Katan (voedingdeskundige). In principe kan het geen kwaad om NIET te ontbijten. Het 'aanzwengelen van je verbrandingskacheltje' is onzin omdat je verbranding dag en nacht gewoon doorgaat.
persoonlijk heb ik
a. geen zin om tegen heug en meug te eten.
b. juist last van lekkere trek als ik eenmaal heb ontbeten. Kennelijk komt er wel een hormoonproductie op gang die het hongergevoel aanwakkert. Als ik niet eet 's ochtends heb ik ook geen honger tot in de vroege middag.
Een gezond eetpatroon aanleren is prima. Maar het moet geen regime worden. Ik denk zelfs dat het juist goed is om af en toe dat ritme helemaal om te gooien.
Wat een gemeen kreng, die weegschaalquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:05 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb gisteren toch maar een digitale weegschaal gekocht bij Blokker (was in de aanbieding) maar ik vind 'm erg stomIk was op mijn oude streepjesweegschaal al in gewicht gezakt van 74 kilo naar 72 kilo en nu ben ik op mijn nieuwe weer 74 kilo
Ow ok ik dacht misschien moeten jullie juist niet ontbijtenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:07 schreef Rewimo het volgende:
Die operatie heeft er niks mee te maken, miss_S. Ook na een operatie is het verstandig om een geregeld eetpatroon te hebben.
Wel is het blijkbaar zo dat octo zich niet prettig voelt als ze wèl ontbijt. Dat is dan iets wat voor haar persoonlijk geldt. In het algemeen kun je beter wel ontbijten.
En je broeken kunnen nu natuurlijk ook niet meer dicht, nu de weegschaal zegt dat die twee kilo er weer aan zittenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:09 schreef Stiemie het volgende:
ja en het allerergste is dat ik nu dus gewoon weer opnieuw moet beginnenen ik was juist zo trots op die 2 kilo en dat mijn oude broeken weer dichtkunnen.
Hè ymme...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:14 schreef ymme het volgende:
Bah![]()
De vader van een goede vriend van ons, ligt op sterven op dit moment.
Ook kanker, ongeveer te vergelijken als mijn schoonvader.
Zo weet je wel weer even, hoe hard het leven is.
In de ochtend heb je al een tijdje niet gegeten en moet je dus eten om je hersenen glucose te geven zodat je goed aan de slag kanquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:07 schreef Rewimo het volgende:
Die operatie heeft er niks mee te maken, miss_S. Ook na een operatie is het verstandig om een geregeld eetpatroon te hebben.
Wel is het blijkbaar zo dat octo zich niet prettig voelt als ze wèl ontbijt. Dat is dan iets wat voor haar persoonlijk geldt. In het algemeen kun je beter wel ontbijten.
ho maar ho maar, tandje lager graag..quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Een gezond eetpatroon aanleren is erg belangrijk en als je het goed doet zoals hij nu doet op jonge leeftijd is het geen regime maar LEVENSWIJZE
En leuk dat je een boekje hebt gelezen maar je weet dat er veel verschillende dingen worden geschreven en is Sonja Bakker ok niet een voedingsdeskundige? Dus dat zegt zeker niet alles
En dat jij het anders doet kan, maar jij hebt een operatie ondergaan om af te vallen dus denk niet dat jij het beste advies vanuit jouw situatie kan geven
Zolang het maar duidelijk isquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ho maar ho maar, tandje lager graag..
Voor mijn gevoel zitten ze ineens wel weer een stuk strakker inderdaadquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En je broeken kunnen nu natuurlijk ook niet meer dicht, nu de weegschaal zegt dat die twee kilo er weer aan zitten
'quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:51 schreef Sjeen het volgende:
*ben mijn knopje kwijt... iemand mijn knopje gezien toevallig?
Ok... heb je hier ook een gebruiksaanwijzing bij? Het is volgens mij de geavanceerdere versie van mijn oude knopjequote:
Ik zou van die rode afblijven. Dat ziet eruit alsof je spontaan zin krijgt in patat met veel mayonaise en magnumsquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok... heb je hier ook een gebruiksaanwijzing bij? Het is volgens mij de geavanceerdere versie van mijn oude knopje
't Is heel simpel eigenlijkquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:00 schreef Sjeen het volgende:
Ok... heb je hier ook een gebruiksaanwijzing bij? Het is volgens mij de geavanceerdere versie van mijn oude knopje
Natuurlijk ben je welkomquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:14 schreef tass het volgende:
Hallo allemaal, mag ik hier ook posten zonder dat ik zwaar ga dieeten en via Ik Wil Ook ga meedoen???
Ik wil op lichte basis het brooddieet doen gecombineerd met een appel voor de maaltijd....
Klinkt misschien beetje vreemd, maar het ergste is gewoon dat ik weet dat ik geen doorzettingsvermogen heb en geen zelfdiscipline om echt aan een uitgebalanceerd te gaan beginnen. Zelfde geld ook voor bewegen. En ja ik weet het allemaal, maar dan wil ik het maar op een simpele manier gaan doen. Ik hoef geen tientallen kiloos kwijt, alleen maar een paar om wat lekkerder in mijn broeken te passen....
Ben ik hier aan het goeie adres om te mogen posten hoe ik me elke dag voel of hebben jullie eventueel suggesties waar ik dan moet wezen??
Thanks
ik vind daten en dat soort dingen wel leuk en komt er iets leuks in voort is het altijd mooi meegenomen zo niet heb ik toch vaak een gezellige avond gehadquote:
Biologische babykledingwinkel? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:33 schreef ColdFeet het volgende:![]()
Freecell, ik las in het slanktopic dat je lang vakantie hebt... Kom maar een keer hierheen! Gezellig! Ik heb amper vakantie. En er is hier een biologische babykledingwinkel
Mens! Dat gaat hartstikke goed! Zo lang ben je nog niet bezig...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:48 schreef Brighteyes het volgende:
Grrrr... die -10 wil nog net even niet lukken. Heb al op 9,7 gezeten, maar nu nog net even die paar ons.![]()
Hopelijk ben ik er eind volgende week wel helemaal zeker enzo.
Een echte mannenverslindster ben je aan het wordenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:22 schreef Riann het volgende:
vanavond weer lekker uit mijn dak als vrijgezellen dameik weet nog niet wat ik aan zal een rokje of een broek.
En morgenavond staat er een date gepland.![]()
Heb er weer zin in
Ja, best wel hè?quote:Op maandag 2 juni 2008 08:49 schreef Miss_S het volgende:
Wat is het hier rustig zeg.....
Ja maar 4 posts op een dag hier is lang geledenquote:Op maandag 2 juni 2008 08:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, best wel hè?Het viel mij ook al op.
Maar het is natuurlijk ook weekend geweest
Hier verder alles goed. Ontbijten met optimel vanille-yoghurt is echt een aanrader (ik ben opeens helemaal van de yoghurtjes)
Dat ligt er aan wat je gisteren gegeten hebtquote:Op maandag 2 juni 2008 09:29 schreef Sjeen het volgende:
twee kilo zwaarder dan gisteren... dat is toch niet echt normaal he
Tijd om je knop weer te vinden?quote:Op maandag 2 juni 2008 08:41 schreef Levitation het volgende:
Zo, het is weer maandag.![]()
Familieweekend gehad (van mijn mans familie), niet zo goed voor de lijn.Wel veel bewogen, maar nog meer dan dat veel gegeten/gesnoept. Ging vanmorgen op de weegschaal staan...
![]()
... het loopt echt weer de spuigaten uit.
92.6kg stond er vanmorgen, betekent dat ik 5kg ben aangekomen, waarvan 4 in de afgelopen maand.
![]()
*meejompelt voor Teiganquote:Op maandag 2 juni 2008 09:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wat je gisteren gegeten hebtIk heb ook wel eens schommelingen van 2 Kilo, maar meestal is het er 2 dagen later ook weer af.
Over het algemeen heb ik dan óf iets zouts gegeten waardoor ik vocht vasthoud, óf ik heb iets van pannekoeken gehad. Daar word ik altijd onverklaarbaar zwaar van.
Maar je moet wel héééél veel gegeten hebben wil het blijvend zijn
@Teigan: dat was inderdaad een mooie mijlpaal!![]()
En ik heb er niet eens voor gejompeld! Hier alsnog![]()
![]()
voor Teigan!
Dankjewel voor de tipquote:Op maandag 2 juni 2008 09:49 schreef kwakveense het volgende:
@ miss s: succes met je kiezen! neem vooral vast een pijnstiller in zodra je weer mag drinken en wacht niet tot je echt pijn hebt...
met mij is t ook nog steeds bagger, ik heb dit weekend geen gekke dingen gedaan, niet gedronken alleen wel heel onregelmatig gegeten - gekke dingen op gekke tijden, en dan vliegt het er werkelijk aan. bah. ik wil naar beneden niet omhoog!
goed, ik maak zo braaf weer een gezond lunch pakketje (de hele week netjes gedaan en om nou te zeggen dat t resultaat heeft geboekt... maar goed, de aanhouder wint) en dan hop op de fiet naar t wurk...
fijne dag allemaal!
3 meiquote:Op maandag 2 juni 2008 13:30 schreef YPPY het volgende:
Supercalifratiusdinges teigan!
Levi, wat balen zeg. Maar hoe je dat stopt? Ik weet het niet, maar hoop wel voor je dat het lukt. Weet je wat het punt was waarop het fout ging?
Eigenlijk wel, maar mijn lichaam roept heel sterk om koolhydraten als ik me zo voel. Ik wil dan eigenlijk alleen maar dingen als snoep, koek, ontbijtkoek enz hebben.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:24 schreef teigan het volgende:
Levitation, eigenlijkj zou je juist omdat het op je werk niet lekker loopt lief voor je lichaam moeten zijn... Het even extra verwennen met goede dingen, en goed eten..
Maar dat is wel lastig weet ik uit ervaring...
Ja aan dat probleem zat ik dus ook te denkenquote:Op maandag 2 juni 2008 13:21 schreef teigan het volgende:
ik vond het toen zo vervelend, moest je van die bruisibuprofen drinken, en als dat in dat gat van je kies kwam ging ik door de grond, zoveel pijn deed dat..
ik hoop dat het voor jou meevalt qua pijn miss_s
Zodra je thuis komt en de verdoving nog werkt meteen een pijnstiller nemen door een rietjequote:Op maandag 2 juni 2008 15:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja aan dat probleem zat ik dus ook te denken
Maar verder kijk ik er niet tegen op, het moet gebeuren en ze zijn door en staan mooi dus ga van het beste uit
En nu weer de tuin in
zorg anders dat je voor die momenten nog een extra roggeboterham bij je hebt, zo krijgt je lichaam toch wat extra koolhydraten, maar overlaad je het niet met slechte dingen..quote:Op maandag 2 juni 2008 14:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar mijn lichaam roept heel sterk om koolhydraten als ik me zo voel. Ik wil dan eigenlijk alleen maar dingen als snoep, koek, ontbijtkoek enz hebben.En die roep kan echt heel sterk zijn, een stuk sterker dan mijn gezonde verstand. Maar het gaat vandaag nog goed. Heb 2 roggeboterhammetjes met kaas op en 2 sinaasappels. En ik heb nog een sinaasappel voor straks.
Dat klinkt echt ultiem smerigquote:Op maandag 2 juni 2008 15:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Zodra je thuis komt en de verdoving nog werkt meteen een pijnstiller nemen door een rietje
Hmm, ik had een wat vervelend gevoel (zeker toen tegelijkertijd de bovenste en onderste verstandskies van dezelfde kant eruit ging) en die bloederige gaasjes zijn vies, maar ik heb diezelfde avond nog boterhammetjes kunnen eten. Traag, dat wel, maar ik had absoluut geen rietje nodig.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Zodra je thuis komt en de verdoving nog werkt meteen een pijnstiller nemen door een rietje
Vast voedsel vond ik prettiger dan vloeibaarquote:Op maandag 2 juni 2008 15:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Hmm, ik had een wat vervelend gevoel (zeker toen tegelijkertijd de bovenste en onderste verstandskies van dezelfde kant eruit ging) en die bloederige gaasjes zijn vies, maar ik heb diezelfde avond nog boterhammetjes kunnen eten. Traag, dat wel, maar ik had absoluut geen rietje nodig.
Zal wel geluk zijn.
En dan nog door een tandarts die het aankondigde met 'ik ga het proberen'
neem van die granen ontbijtbiscuit dingenquote:Op maandag 2 juni 2008 15:16 schreef Levitation het volgende:
Zie dat ik een typfoutje gemaakt heb in het aantal boterhammetjes... het zijn er 3.Meer wil ik er eigenlijk ook niet eten, ze zijn zonder beleg al 100kcal per stuk.
Moet eigenlijk iets van een liga meenemen, maar die zijn per 2 verpakt en dan eet ik dat ook op.
jawel, maar het zou iets van een maand duren voordat die opgelost waren. En hij had nogal lange uiteinden gelaten waardoor ik steeds het gevoel had een haar in mijn mond te hebben.quote:
Die evergreens valt wel mee, althans, als je er 1 pakt (dat is geloof ik 75kcal). Een gewone droge boterham heeft ook al 85kcal en dan doe je er ook nog eens beleg op. Dan zit je al snel op meer kcal dan van een liga.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:24 schreef teigan het volgende:
maar leveren liga's niet ook best veel kcal?Dan zou ik toch eerder een boterham pakken denk ik..
Maar kcal is toch niet het enige dat telt? Liga (of eigenlijk evergreen) heeft veel meer vezels dan een gewoon koekje en vult dus beter en het heeft ook nog eens duidelijk minder kcal dan bijvoorbeeld een gevulde koek. En een evergreen heeft minder kcal dan een droge boterham en is ook smakelijker.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:32 schreef octopussy het volgende:
[..]
jawel, maar het zou iets van een maand duren voordat die opgelost waren. En hij had nogal lange uiteinden gelaten waardoor ik steeds het gevoel had een haar in mijn mond te hebben.
Oja, Liga heeft zo ongeveer dezelfde voedingswaarde als een gewone koek. Niets gezond aan eigenlijk. Idd beter een boterham of een bakje yoghurt nemen oid.
Het is mijn eigen tandarts dus heb de volste vertrouwen in hemquote:Op maandag 2 juni 2008 15:19 schreef Levitation het volgende:
Ik had na het verstandskiezen trekken geen "gapend gat", was keurig dicht genaaid. Alleen zetten ze het dan aan je wang vast en doet lachen pijn.Bij mij zijn ze onder getrokken, boven heb ik nog. Durf ook eerlijk gezegd niet meer.
Onder heb ik 2 keer 2 dagen in de ziektewet gezeten met een hele dikke blauwe wang en best wel veel pijn.
![]()
Hopelijk is de kaakchirurg die het bij miss_s gaat doen wat minder een slager dan die ik had.
Succes!quote:Op maandag 2 juni 2008 16:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het is mijn eigen tandarts dus heb de volste vertrouwen in hem
Maar ik zal over 24 uur wel laten weten hoe ik er dan over denk
Dat klinkt inderdaad niet zo prettig, maar ik vind het moeilijk voor te stellen dat ze er zomaar een kies uit kunnen trekkenquote:Op maandag 2 juni 2008 17:28 schreef kwakveense het volgende:
als ze al door zijn zal t vast meevallen miss s, die van mij moesten uitgebeiteld worden (lagen op zn kant) en dan word je idd gehecht enzo. de rest valt wel mee!
Dat kan ik mezelf niet voorstellen he als je niks binnenhoud moet je vooral een plakkerige liga gaan etenquote:Op maandag 2 juni 2008 17:25 schreef Troel het volgende:
Ach joh, ik ken mensen die vlak na een operatie weer aan de liga zijn omdat ze niets binnen houden, dus het zal ongetwijfeld erg gezond zijn
hm, dan had jij geluk... De eerste keer hebben ze bij mij lopen trekken, toen brak er wat af, en daar hebben ze naar gezocht totdat de kans te groot was dat ze mijn zenuw zouden raken... Ik denk dat ze toch zeker een half uur zoet waren met mij....quote:Op maandag 2 juni 2008 18:31 schreef octopussy het volgende:
Ik vond dat echt bizar he? Komt die kaakchirurg (verdoving ingewerkt) en de assistente. Duwt 'ie even op die kies en krak, klaar.... 10 seconden werk!
Zo kijk ik er nu ook tegen aan, en hopelijk duurt het inderdaad maar 10 secquote:Op maandag 2 juni 2008 19:12 schreef Stormqueen het volgende:
Euj!
Ik wilde even zeggen dat het erg mee kan vallen hoor, mijn verstandskiezen zijn er ook uit getrokken en het enige wat ik had was een beurs gevoel in mijn bek. Logisch, want het is ook beurs
Das ook redelijk matigquote:
Daarom ben jij ook zo slimquote:Op maandag 2 juni 2008 20:12 schreef conleche het volgende:
Waarom moet verstandskiezen er eigenlijk uit? Ik heb ze nog steeds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |