Wat eet je dan precies en op welke tijden?quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:07 schreef jhvhprotocol het volgende:
Wat eten jullie zoal op een dag? Ik eet nu zoals het hoort. Geen tussendoortjes en niet meer naar AH na school en dat soort dingen.Liever gezet eet ik wel op school in de 1e pauze een broodje met wat drinken, dan 2e pauze vaak van die schoolkoekjes en weer wat drinken. (Drinken als in multivit enzo XD). En daarna niks meer tot het avondeten. Wat vaak resulteert in dat ik me 's avonds vaak voleet met fruit. XD *Eet 3 kiwi's op*. Ik krijg 's avonds heel vaak honger, en dat is juist het slechtst.
Misschien inderdaad een kwestie van vraag en aanbod, maar ik heb toch echt voornamelijk mannelijke vrienden. En een 'beste vriendin' heb ik al helemaal nietquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat meen je niet... Don't get mad, maar ik vind dat echt je reinste onzin! 'ik ben een mannenpersoon'? Heb je geen vriendinnen?
Volgens de definitie ben ik ook een 'mannenpersoon', ik heb meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden. Maar het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, als je het mij vraagt.
En geen ontbijt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:26 schreef jhvhprotocol het volgende:
@Miss_S:
10.00: 1e pauze, broodje+drinken. (Bijvoorbeeld broodje met ham en wat boter, en multivitamine spul).
12.00: 2e pauze, schoolkoek+stuk fruit. (Vb sultana + flesje water en appel).
En dan rond een uur of 18.00 avondeten. En de trek slaat dan toe rond een uur of 21.30, dan grijp ik naar de fruit.
Boterhammen in plaats van bolletjesquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:36 schreef jhvhprotocol het volgende:
@Miss_S: Ik weet dat ontbijten erg goed is, maar ik eet niet graag iets 's ochtends als ontbijt maar wil dat wel graag doen. Daarom ben ik nog aan het rondkijken van wat gezond is én ik goed kan eten 's ochtends. (Iemand ideeën?). En hoe bedoel je gewoon brood? Met niks erop? Dat is toch hardstikke droog?:p Dan tenminste een beetje boter ofzo.
je zou ook nog bruiner brood kunnen eten, of mueslibollen ofzoquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:47 schreef jhvhprotocol het volgende:
^Ik eet ook boterhammen, dat bedoel ik met broodjes.Bruin brood, om precies te zijn.
Ik zat zelf inderdaad te denken aan iets als muesli of iets van dat kaliber.
Dit is wel erg weinig hoor. En probeer te ontbijten met bijvoorbeeld een drinkontbijt. Dat is makkelijk en lekker snel. De eerste pauze zou ik 2 boterhammen met beleg eten. Multivitamine spul is denk ik niet nodig. Kijk maar eerst hoeveel kcal er in een glas zitten. Rond 12.00 (de middagpauze?) zou ik 3 boterhammen met beleg eten. Misschien met een glas melk (melk verkopen ze toch wel op school?).quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:26 schreef jhvhprotocol het volgende:
@Miss_S:
10.00: 1e pauze, broodje+drinken. (Bijvoorbeeld broodje met ham en wat boter, en multivitamine spul).
12.00: 2e pauze, schoolkoek+stuk fruit. (Vb sultana + flesje water en appel).
En dan rond een uur of 18.00 avondeten. En de trek slaat dan toe rond een uur of 21.30, dan grijp ik naar de fruit.
Maaltijden overslaan is nooit een goed ideequote:Op donderdag 29 mei 2008 23:11 schreef octopussy het volgende:
Ontbijten is alleen maar goed als je er snoepgedrag mee kan onderdrukken. Voor de rest is het overrated
waar heb je die wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maaltijden overslaan is nooit een goed idee
nou, opzich..quote:
Gewoon verzond verstandquote:
Daarom waarom zou je (niet jij maar algemeen) aan zo'n jonge jongen die nu hard zijn best gaat doen, doodleuk vertellen dat ontbijten niet zo nodig is, terwijl hij aangeeft later honger te krijgenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:13 schreef Rewimo het volgende:
Was gisteren nog iets over in het nieuws, dat ontbijt zo belangrijk is. Juist als je maaltijden overslaat krijg je een tijdje later snackdrangEn dan gaat het vaak fout omdat je dan verkeerde dingen gaat eten.
Een strak ritme is helemaal niet verkeerd als je begintAls ik op onregelmatige tijden eet ga ik "zoeken" en dan heb ik de neiging om van alles te eten waar ik normaal gesproken niet eens aan zou beginnen. In het weekend probeer ik het ritme erin te houden, maar dat lukt niet altijd, doordat je nu eenmaal andere dingen doet dan door de week (uitslapen
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |