bovendien is het "niet kunnen ontbijten" volgens mij heel vaak een aangeleerd/aangewend iets. als je een week lang gewoon ontbijt, ook al heb je geen trek in eten, gaat je lichaam er aan wennen en word je niet meer misselijk bij de gedachte aan eten s ochtends ofzo... tiener leeftijd is een heel goed moment om gezond gedrag aan te leren, zoals ontbijten.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Daarom waarom zou je (niet jij maar algemeen) aan zo'n jonge jongen die nu hard zijn best gaat doen, doodleuk vertellen dat ontbijten niet zo nodig is, terwijl hij aangeeft later honger te krijgen
Een gezond eetpatroon aanleren is erg belangrijk en als je het goed doet zoals hij nu doet op jonge leeftijd is het geen regime maar LEVENSWIJZEquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:56 schreef octopussy het volgende:
Over dat ontbijten: lees maar eens het boekje "wat is nu gezond" van M. Katan (voedingdeskundige). In principe kan het geen kwaad om NIET te ontbijten. Het 'aanzwengelen van je verbrandingskacheltje' is onzin omdat je verbranding dag en nacht gewoon doorgaat.
persoonlijk heb ik
a. geen zin om tegen heug en meug te eten.
b. juist last van lekkere trek als ik eenmaal heb ontbeten. Kennelijk komt er wel een hormoonproductie op gang die het hongergevoel aanwakkert. Als ik niet eet 's ochtends heb ik ook geen honger tot in de vroege middag.
Een gezond eetpatroon aanleren is prima. Maar het moet geen regime worden. Ik denk zelfs dat het juist goed is om af en toe dat ritme helemaal om te gooien.
Wat een gemeen kreng, die weegschaalquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:05 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb gisteren toch maar een digitale weegschaal gekocht bij Blokker (was in de aanbieding) maar ik vind 'm erg stomIk was op mijn oude streepjesweegschaal al in gewicht gezakt van 74 kilo naar 72 kilo en nu ben ik op mijn nieuwe weer 74 kilo
Ow ok ik dacht misschien moeten jullie juist niet ontbijtenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:07 schreef Rewimo het volgende:
Die operatie heeft er niks mee te maken, miss_S. Ook na een operatie is het verstandig om een geregeld eetpatroon te hebben.
Wel is het blijkbaar zo dat octo zich niet prettig voelt als ze wèl ontbijt. Dat is dan iets wat voor haar persoonlijk geldt. In het algemeen kun je beter wel ontbijten.
En je broeken kunnen nu natuurlijk ook niet meer dicht, nu de weegschaal zegt dat die twee kilo er weer aan zittenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:09 schreef Stiemie het volgende:
ja en het allerergste is dat ik nu dus gewoon weer opnieuw moet beginnenen ik was juist zo trots op die 2 kilo en dat mijn oude broeken weer dichtkunnen.
Hè ymme...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:14 schreef ymme het volgende:
Bah![]()
De vader van een goede vriend van ons, ligt op sterven op dit moment.
Ook kanker, ongeveer te vergelijken als mijn schoonvader.
Zo weet je wel weer even, hoe hard het leven is.
In de ochtend heb je al een tijdje niet gegeten en moet je dus eten om je hersenen glucose te geven zodat je goed aan de slag kanquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:07 schreef Rewimo het volgende:
Die operatie heeft er niks mee te maken, miss_S. Ook na een operatie is het verstandig om een geregeld eetpatroon te hebben.
Wel is het blijkbaar zo dat octo zich niet prettig voelt als ze wèl ontbijt. Dat is dan iets wat voor haar persoonlijk geldt. In het algemeen kun je beter wel ontbijten.
ho maar ho maar, tandje lager graag..quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Een gezond eetpatroon aanleren is erg belangrijk en als je het goed doet zoals hij nu doet op jonge leeftijd is het geen regime maar LEVENSWIJZE
En leuk dat je een boekje hebt gelezen maar je weet dat er veel verschillende dingen worden geschreven en is Sonja Bakker ok niet een voedingsdeskundige? Dus dat zegt zeker niet alles
En dat jij het anders doet kan, maar jij hebt een operatie ondergaan om af te vallen dus denk niet dat jij het beste advies vanuit jouw situatie kan geven
Zolang het maar duidelijk isquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ho maar ho maar, tandje lager graag..
Voor mijn gevoel zitten ze ineens wel weer een stuk strakker inderdaadquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En je broeken kunnen nu natuurlijk ook niet meer dicht, nu de weegschaal zegt dat die twee kilo er weer aan zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |