dat ookquote:Op maandag 26 mei 2008 00:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nee, dat geldt alleen voor Janine
quote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef roooosje het volgende:
Willeke doet het goed
Ach, Jef had misschien toen een identiteitscrisis.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik snap niet waarom ze hem gekozen hebben, het is veel te kort geleden, maargoed ze hebben wel vaker 1 acteur voor meerdere rollen gebruikt, alleen minder opvallend.
Barto Baat speelde in seizoen een of andere Neil van Dongen en kwam later ten toneel als Jef Alberts![]()
En vergeet die rechercheur niet die de moord van Pascale op wilde lossen, die speelde in seizoen 1 een of andere boerenknecht
Erg veel lijken op een comedie....quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:16 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoe vonden jullie de familie stukje aan tafel:P
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik snap niet waarom ze hem gekozen hebben, het is veel te kort geleden, maargoed ze hebben wel vaker 1 acteur voor meerdere rollen gebruikt, alleen minder opvallend.
Barto Baat speelde in seizoen een of andere Neil van Dongen en kwam later ten toneel als Jef Alberts![]()
En vergeet die rechercheur niet die de moord van Pascale op wilde lossen, die speelde in seizoen 1 een of andere boerenknecht
Zo Die hardquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:17 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
In seizoen 2 zien we de rechercheur, die Ludo moest helpen bij de bevrijding van Nina in de cliffhanger van seizoen 14, als schoonmaker in de fabriek van Jef. Koen Heeze, de huurmoordenaar van Martine uit seizoen 4, is te zien als een investeerder voor het project van Arnie en Tim en later van Frits.
Zo jij hebt goed opgelet, ik vind seizoen 2 overigens stukken beter dan seizoen 1, iets minder amateuristisch en de echte klassieke gtst-sfeer is hier aanwezig, een absolute aanraderquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:17 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
In seizoen 2 zien we de rechercheur, die Ludo moest helpen bij de bevrijding van Nina in de cliffhanger van seizoen 14, als schoonmaker in de fabriek van Jef. Koen Heeze, de huurmoordenaar van Martine uit seizoen 4, is te zien als een investeerder voor het project van Arnie en Tim en later van Frits.
Das toch vrij heftig. Ik heb zo het vermoeden dat GTST niet meer lang online te zien zal zijn ivm dalende reguliere kijkcijfersquote:GTST volgt met ruim 52.000 kijkers
Barbara moet gewoon optiefen, zeikerige, mutserige, drammerige, bazige, uitgeleefde huisvrouwquote:Op woensdag 28 mei 2008 00:12 schreef Perico het volgende:
Hebben de scriptschrijvers het lef Rabarbara opnieuw te laten vallen voor stoute Wout euhhhh Dr. Huygens?
Hij heeft vast een assistente nodigkan Bar weer dr ouwe beroep oppakken... *zucht*
Helemaal met je eens! Ze is erger dan de Libelle en Margriet stereotypes. In de eerste seizoenen waren de vrouwen nog glamourvol en spannend. De vrouw van Nico Stenders bijvoorbeeld.. of Henriette Tol, de vrouw van Jef...quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:02 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Barbara moet gewoon optiefen, zeikerige, mutserige, drammerige, bazige, uitgeleefde huisvrouw
De oude Milan was nog veel egoïstischer dan Nina, maar jaquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:23 schreef bobjuh het volgende:
Go Milan.
Eindelijke die domme egostische koe gedumpt
was Milan eigenlijk al geboren toen de oude Milan nog mee speeldequote:Op woensdag 28 mei 2008 19:13 schreef alors het volgende:
[..]
De oude Milan was nog veel egoïstischer dan Nina, maar ja
Goed punt. In seizoen 2 zie je een hele aflevering verschillende verhaallijnen en dan gaat de laatste scène over een hele andere lijn, waardoor de spanning gelijk weer wordt opgevoerd.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:09 schreef ScottTracy het volgende:
Ik vind het altijd zo jammer dat in elke aflevering maximaal 3 verhaallijnen worden behandeld, terwijl er nu toch zeker 8 lopen. Ook is het jammer dat dan ook alleen de personages voorkomen die in die verhaallijnen spelen, nooit een spontane ontmoeting met een ander personage ofzo.
de huidige milan (dat gewoon een totaal ander karakter is en ongelofelijk langzaam en ongeloofwaardig praat) loopt al tegen de 30, die andere milan is jonger...!quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
was Milan eigenlijk al geboren toen de oude Milan nog mee speelde![]()
En Moris is nog ouder volgens mij
Sinds All Stars weer op tv is kijk nauewlijk nog gtst ik zie alleen de laatse 3 min ofzo.
En als ik hier zo lees dan mis ik volgens mij ook niets.
Inderdaadquote:Op woensdag 28 mei 2008 21:31 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Goed punt. In seizoen 2 zie je een hele aflevering verschillende verhaallijnen en dan gaat de laatste scène over een hele andere lijn, waardoor de spanning gelijk weer wordt opgevoerd.
Vroegah was alles beter.quote:Op donderdag 29 mei 2008 07:49 schreef fotostarter het volgende:
Zoals gtst 10 jaar geleden was, wordt het ooit meer
De huisvrouwen zijn nu juist een stuk minder slovend dan in seizoen 1 en 2, het huishouden van Jef en Robert was toen bijzonder ouderwets, ze werkten de hele dag en avond, en zowel Laura als Karin zetten koffie, kookten, deden het huishouden. En toch stonden ze hun mannetje, maar op een veel minder zeikerige zogenaamd semi-kijk-mij-eens-geëmancipeerd-zijn manier dan nu.quote:Op donderdag 29 mei 2008 07:15 schreef lady-wrb het volgende:
en wat hierboven genoemd werd: wat meer glamour en wat minder van die slovende huisvrouwen.
maar daartegenover stonden wel martine hafkamp en stefanie stenders. die hielden nog een beetje het evenwicht erin.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De huisvrouwen zijn nu juist een stuk minder slovend dan in seizoen 1 en 2, het huishouden van Jef en Robert was toen bijzonder ouderwets, ze werkten de hele dag en avond, en zowel Laura als Karin zetten koffie, kookten, deden het huishouden. En toch stonden ze hun mannetje, maar op een veel minder zeikerige zogenaamd semi-kijk-mij-eens-geëmancipeerd-zijn manier dan nu.
Ja okee, maar dat waren geen huisvrouwen, maargoed er waren toen verschillende slechteriken die onafhankelijk van elkaar opereerden en je had ze op verschillende niveaus. Bijvoorbeeld lage criminaliteit zoals dat café waar Marieke Vollaard verkracht werd of waar die Marco die Job vasthield, criminaliteit op niveau wat door Ludo Sanders, Frits van Houten en Martine Hafkamp werd bewerkstelligd en tot slot echte topcriminaliteit zoals door Herman Hogendoorn, Onno P. Wassenaar, Luigi Pavese enzovoorts.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar daartegenover stonden wel martine hafkamp en stefanie stenders. die hielden nog een beetje het evenwicht erin.
Goed gesproken. Echte topcriminaliteit hebben we nu niet meer. Vadim Kadar kwam het beste in de buurt, in het vorige seizoen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja okee, maar dat waren geen huisvrouwen, maargoed er waren toen verschillende slechteriken die onafhankelijk van elkaar opereerden en je had ze op verschillende niveaus. Bijvoorbeeld lage criminaliteit zoals dat café waar Marieke Vollaard verkracht werd of waar die Marco die Job vasthield, criminaliteit op niveau wat door Ludo Sanders, Frits van Houten en Martine Hafkamp werd bewerkstelligd en tot slot echte topcriminaliteit zoals door Herman Hogendoorn, Onno P. Wassenaar, Luigi Pavese enzovoorts.
Interressant, seizoen 3 kan ik me het slechts herrineren, dat betekent dus dat Martine verder ging da Frits, Ludo en Rien, maar was ze ook machtiger, ik weet wel dat ze terugweek voor Herman Hogendoorn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:54 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Over Martine heb ik echter meer twijfels. Vergeet niet hoeveel aanslagen zij heeft laten plegen. Ze heeft Rolf Huygens uit de weg laten ruimen, net als de getuigen in die zaak. Ook zijn vrouw werd door Martine onder handen genomen. En natuurlijk Helen Helmink en Peter Kelder, die ze in seizoen 3 ook dood wilde hebben.
Martine kende daarbij ook veel onderwereldfiguren en had zat handlangers. Zij is in principe gevaarlijker dan Frits en Rien zijn, in de eerste seizoenen, en gaat later ook verder dan Ludo in haar wraakacties. Dus van mij mag je haar wel bij de topcriminelen zetten. Ze hebben haar alleen in seizoen 14 wat afgezwakt, om haar personage wat geloofwaardiger te maken en minder vatbaar om gearresteerd te worden, terwijl ze in de eerste seizoenen puur en puur slecht was.
maar niemand wist toch van de tweelingbroer van frits? alleen augusta toch?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:17 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Interressant, seizoen 3 kan ik me het slechts herrineren, dat betekent dus dat Martine verder ging da Frits, Ludo en Rien, maar was ze ook machtiger, ik weet wel dat ze terugweek voor Herman Hogendoorn.
Rien vond ik overigens helemaal niet zo slecht, eerder een knullig oplichtertje, volgens mij is Frits er ook ingeschreven om zijn rol over te nemen als slechterik en hebben ze het er later bij bedacht dat het zijn halfbroer is.
Wat ook opmerkelijk is, is dat Frits tegen Rien in de gevangenis zegt dat Rien zijn enige broer is, toen klopte dat, nu na het 'Hans van Houten' gebeuren niet meer natuurlijk
Met Martine en Herman was het een beetje gelijkspel. Herman wist haar meestal te overtroeven, maar dat wilde niet zeggen dat ze het niet steeds weer probeerde om hem kapot te maken, omdat ze hem als hoofdverantwoordelijke achtte voor de zelfmoord van haar vader. Frits is meestal de speelbal van Martine. In seizoen 2 moet hij Hogendoorn vermoorden en in seizoen 4 brengt Martine hem in contact met Onno P. Wassenaar, wat nou ook niet echt vlekkeloos verloopt voor Frits.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:17 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Interressant, seizoen 3 kan ik me het slechts herrineren, dat betekent dus dat Martine verder ging da Frits, Ludo en Rien, maar was ze ook machtiger, ik weet wel dat ze terugweek voor Herman Hogendoorn.
Rien vond ik overigens helemaal niet zo slecht, eerder een knullig oplichtertje, volgens mij is Frits er ook ingeschreven om zijn rol over te nemen als slechterik en hebben ze het er later bij bedacht dat het zijn halfbroer is.
Wat ook opmerkelijk is, is dat Frits tegen Rien in de gevangenis zegt dat Rien zijn enige broer is, toen klopte dat, nu na het 'Hans van Houten' gebeuren niet meer natuurlijk
Klopt, alleen na dat debacle met Wassenaar kan ik me goed herrineren dat Frits zich los had geweekt van Martine, ze kwam nog een keer naar hem toe, maar hij wees haar de deur geloof ik.quote:Op zondag 1 juni 2008 10:41 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Met Martine en Herman was het een beetje gelijkspel. Herman wist haar meestal te overtroeven, maar dat wilde niet zeggen dat ze het niet steeds weer probeerde om hem kapot te maken, omdat ze hem als hoofdverantwoordelijke achtte voor de zelfmoord van haar vader. Frits is meestal de speelbal van Martine. In seizoen 2 moet hij Hogendoorn vermoorden en in seizoen 4 brengt Martine hem in contact met Onno P. Wassenaar, wat nou ook niet echt vlekkeloos verloopt voor Frits.
Ik vraag me af of Frits dat zelf ook wilde, wat ik me ook afvroeg is wanneer Frits definitief uit de gratie is gevallen, in seizoen 4 was het zo bij zowat iedereen behalve Martine, en hoewel ik seizoen 1 en 2 goed ken, kan ik me 3 echt slecht herrineren..quote:Ik denk dat het te rechtvaardigen is dat Frits Rien zijn enige broer noemt, omdat hij Hans en Augusta achter zich had gelaten en niets meer met hen te maken wilde hebben. Rien zegt ook de hele tijd dat Frits zo graag een Hogendoorn had willen zijn en een hekel aan de Van Houten-naam had.
Frits zelf ook neem ik aan.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:23 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar niemand wist toch van de tweelingbroer van frits? alleen augusta toch?
quote:Op maandag 2 juni 2008 10:28 schreef BVO het volgende:
Even Daury bellen.
kan me zo'n scene uit Pulp Fiction herinneren. (Ik heb alleen deze GTST aflevering niet gezien, dus weet niet of het overeenkomt).quote:
Het kwam redelijk op hetzelfde neer ja...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:55 schreef RSie het volgende:
[..]
kan me zo'n scene uit Pulp Fiction herinneren. (Ik heb alleen deze GTST aflevering niet gezien, dus weet niet of het overeenkomt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en info over de cliffSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
dat anita zwanger isquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:17 schreef BalLon het volgende:
Ik heb even wat gemist; wat staat er in die brief die dennis niet mag lezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen met ADHD slikken meestal ritalin of Methylfenidaat, of iig dat is wat ik slik.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:39 schreef Otmed het volgende:
Was het ritalin dan? En het waren er een stuk of 5.
Maar het was toch niet eens ritalinquote:Op woensdag 4 juni 2008 00:46 schreef Mss het volgende:
Dat je van 5 van die dingen + alcohol echt niet dood gaat
Jawel, methylfenidaat is de naam van de stof, en Ritalin is de merknaam, een en hetzelfde dus.quote:
Oh ok. Vrij debiel dan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:40 schreef Mss het volgende:
[..]
Jawel, methylfenidaat is de naam van de stof, en Ritalin is de merknaam, een en hetzelfde dus.
janine betrapte floris met die blonde in bedquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:02 schreef Canisfire het volgende:
wat is er gebeurt dan ? Janine ritalin ?
Goeie kop heeft die kerel wel, lekker zou ik nou niet zeggen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:27 schreef digispeed het volgende:
die nieuwe familie is helemaal top
vooral die man is een lekker ding
Ludo + humor.quote:Op donderdag 5 juni 2008 04:26 schreef James1988 het volgende:
Ludo: "Ze heeft me ook neergeschoten"
Arts: "Met een wapen bedoelt u?"
Ludo: *pokerface* "Nee, met een plumeau"
Arts:![]()
Ludo: "Nee, natuurlijk met een vuurwapen"Raap me op.
Een huurmoordenaar die nog even naar huis laat bellen is nog erger.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:23 schreef TornadoDK het volgende:
Jack de commando laat zich wel heel makkelijk overmeesteren
Vergeet niet dat Jack de commando een stevige duik wel kan overleven, behalve als hij degene is die geraakt is, wat ik niet hoop anders sterft de naam Van Houten bij deze uitquote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:42 schreef GSMboy het volgende:
He, nu vallen ze omlaag... nu weet ik al dat ze omlaag vallen beide...
Als RTL/Endemol nou even had gewacht tot maandag en dan beide te laten vallen, dat was spannender geweest.
Beide zijn vast wel dood denk ik zo.
Lijkt me erg op de clliffhanger van Ludo en Bowien lijken.
Als dat het plan zou zijn, dan zou Jack's lichaam dus overboord vallen, in het water, en misschien weer boven komen drijven, en gevonden worden. Jack moest verdwijnen, en nooit meer gevonden worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:01 schreef Perico het volgende:
De huurmoordenaar was een lachertje.... je hebt op zijn minst een geweer met vizier om hem van een afstand mee om zeep te helpen... volgens mij is een kogel vanaf de wal in Jacks kop op de boot, effectiever dan zoals nu het 'plan' was.
Dat is echt belachelijk ja. Die hitman had gewoon bovenop de bergtop moeten schieten, dan was Jack door de druk van de kogel zo achterover het ravijn in gevallen.quote:Okee, okee, het is een soap, we spelen mee
Doe mij ook zo'n barmhartige hitman, die me een kopje thee aanbiedt, naar huis laat bellen, en voorop laat gaan in een beklimming waar 1 trap naar beneden hem uitschakelt..
Emancipatie.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het is ook weer zo een gezin waarbij zij nogal dominant is, waarom zitten gtst mannen in een gezin toch steeds onder de plak? Robert en Jef vroeger helemaal niet, maar sinds het Fischer tijdperk des te meer en dhr Huygens ook weer.
quote:Na achttien jaar begon 'Robert' tegen te staan
Acteur Wilbert Gieske is als Robert Alberts de godfather van de RTL-soap Goede Tijden, Slechte Tijden. Voor Gieske, die vanaf het eerste uur in 1990 in de serie zit, valt het doek op 20 juni. "Het initiatiefloze van mijn karakter vond ik het ergste. Hij had geen eigen gedachten meer."
Hoe moet het nu met uw broer?
"Dan bedoelt u Jef Alberts. Ik heb het achttien jaar voorgedaan, hij moet het nu alleen kunnen. Hij kan me altijd bellen, want ik ga niet dood. Oh nee, dat mag ik nog niet vertellen."
Dan zal ik dat niet opschrijven. U wilde er met een geisha vandoor?
"Klopt, daarmee zit ik straks nog in de zomer-cliffhanger, waar ik echt niks over mag zeggen."
Heeft de producent overwogen u te vervangen?
"Had gemogen, dan was ik er definitief vanaf geweest. Wilden ze niet. Ik heb nog aangeboden dat ik dood zou gaan. Wilden ze ook niet. Beschouw ik maar als een compliment vanuit de productie. Inderdaad, wie verhuist, kan altijd nog terugkomen. Sommigen hebben dat gedaan. Ik zeg nu nee."
Hebt u vroeger wel meegedacht of meegeschreven?
"Nee. Als acteur kun je aanpassingen voorstellen. In plaats van Endemol bepaalt de klant, RTL, steeds meer wie eruit moet. Orginaliteit en creativiteit worden ingedamd. Jammer. Je bent een marionet. Toen we begonnen, hadden we autonome personages met een eigen verhaal. Jongens van de middelbare school, zoals Arnie Alberts, zochten een plek in de maatschappij. Later kregen de ouders uit de bijrollen de grote verhalen."
En voor de jonkies werd GTST een opstapje naar de grote wereld?
"Iedereen mag zijn leuke hoofd laten zien om een sprong te maken. Dat is legitiem. Maar ik heb er moeite mee als je als goudzoeker komt in plaats van om je te ontwikkelen als acteur."
Waarom bent u opgehouden?
"De verhalen werden mij te krankzinnig. Ze hadden niets meer te maken met mijn personage. Je leert het uit je hoofd, roept het en dan is het goed. Dat vond ik te weinig. Dus heb ik gevraagd: gaan we zo door of niet? Daaruit heb ik deze conclusie getrokken. Er komen nu steeds meer families in. Als er één jeuk aan zijn vinger heeft, staan er vijf omheen om het erg te vinden. Doe je allemaal hetzelfde. Een autonoom personage heeft zijn eigen drive. Het initiatiefloze van mijn karakter vond ik het ergste. Mijn personage had geen eigen gedachten meer."
U staat niet op de Wiki-pagina 'Swiebertje-effect'. Wordt dat geen tijd?
"Gelukkig niet. Het Swiebertje-effect is dat je net zo raar moet doen als je personage en dat de bekendheid daarvan groter is dan van jezelf. Mijn personage doet niet raar. Ik hoor dat ik mezelf gebleven ben, dus ik kan er wel mee omgaan. Ik heb wel zo'n fase gehad: 'ik ben het niet'. Ik stond nog niet op straat of ze riepen 'Hé Robert', al corrigeerden ze dat vaak zelf weer."
Geen zwart gat voor Wilbert Gieske?
"Helemaal niet. De dingen liggen achter elkaar in mijn leven. Het één kan niet zonder het ander. De vrijheid die ik nu ervaar is ook dankzij die achttien jaar GTST."
Maurits Schmidt
Wacht maar tot je seizoen 4 zit, dat was echt een soort climax van de eerste seizoenen, Frits en Martine op hun best, de driehoek van Linda, Roos en Arnie, Linda die dan maar achter Robert aangaat, chantage van Flash en A&A, hun fusie, de ontvoering van Daniël, Simon die door al zijn tegenslagen een hele andere richting kiest, wat hem (naar wat ze doen dachten) het leven kost. De huwelijken van Robert & Laura en Jef & Silvia.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:47 schreef Frey het volgende:
Na het zien van seizoen 2 besef ik nog meer wat voor flutpersonages er nu allemaal in zitten. Er zijn er nog maar een paar die er echt bovenuit steken, terwijl vroeger bijna iedereen wist te boeien.
Ohja, ik haat die blik van haar.quote:Op zondag 8 juni 2008 00:50 schreef WHATSHESAID het volgende:
Jef & Sylvia
Ik vind de ontwikkeling van Vicky ook zo raar... Eerst was het een of ander ruig kind dat op d'r 15e in een kraakpand woonde en nu is het ruigste wat ze doet d'r mond telkens zo irritant tuiten als iets haar niet aanstaat/ze boos is/ze haar zin niet krijgt/ze verontwaardigd is.
Gijs?quote:
ze noemde toch zijn achternaam of praktijk? daar werkte ze toen...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gijs?
Hoorde wel een verwijzing naar de eerste man van Barbara, maar die heette geen Gijs...weet alleen ff niet hoe die wel heette.
Ze verwees naar de vader van Charlie.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:37 schreef alors het volgende:
[..]
ze noemde toch zijn achternaam of praktijk? daar werkte ze toen...
edit:
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/gijs.xml
Das het seizoen dat ik begon te kijken.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:35 schreef nWo4Life het volgende:
Seizoen 4 is inderdaad en geweldig seizoen, maar vlak nummer 3 ook niet uit. Martine wordt kwaadaardiger dan ooit, Jack wordt geboren en valt in handen van Hogendoorn senior, Rien sterft, Helen ontdekt eindelijk dat Peter haar zoon in, de oprichting van Flash (geweldige moment met de fiets door het raam), Frits vs. Herman vs. Martine, oprichting LindaLook, Roos en Arnie worden verliefd, Lotje sterft, Laura belandt in een sekte, enz.
Seizoen 4 gaat daar subliem op verder. Echt, deze seizoenen staan bol van de spanning en geen moment is saai. Ik mis die tijd enorm en ben zo blij met die DVD-boxen!
Ja ook, maar ook naar dokter Bentz vd Berg, met dat gesprekmet die Lonnke bij Janine. Dat was Gijs.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ze verwees naar de vader van Charlie.Die heette David (zoals de post boven je, vertelde). Ik heb ze niet horen verwijzen naar haar voormalige baas hoor.
Geweldige screencaps en je weet hoezeer ik het met je eens ben!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:20 schreef Frey het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Geweldig personage.
Oh dat heb ik dan volledig gemist. Was dat die scene dat die Lonneke zei: "maar ik hoef niet gelijk naar een kankerspecialist". Want die naam Bensz vd Berg heeft bij mij geen lampje doen branden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:49 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ook, maar ook naar dokter Bentz vd Berg, met dat gesprekmet die Lonnke bij Janine. Dat was Gijs.
Die scenes in de sekte zou ik wel weer willen zienquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Das het seizoen dat ik begon te kijken.Was indd. heel sterk. Herinner ik me nog heel goed. Zo leerde ik Laura zo'n beetje kennen. Sektes enzo.
quote:Op zondag 8 juni 2008 01:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Nu we toch bezig zijn
Een van de mooiste afleveringen uit een even mooi seizoen 4, compleet met leader:
Deel1
Deel2
Deel3
Ja, staat me heel vaag bij. Ook dat het escaleerde en ze helemaal in de war was ofzo? En dat die mensen haar huis binnen kwamen of zoiets. Weet ook nog dat het haar van Laura ontzettend rood was.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:25 schreef roooosje het volgende:
[..]
Die scenes in de sekte zou ik wel weer willen zien. In mijn herinnering waren die vet eng
.
Het beste aan Hogendoorn sr was dat hij niet eens zo vaak aanwezig was, maar wel iemand die wanneer hij eenmaal in beeld verscheen altijd aan het langste eind trok. En natuurlijk het feit dat geen slechterik machtiger was dan hij speelt natuurlijk ook een rol.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:04 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Geweldige screencaps en je weet hoezeer ik het met je eens ben!
Toen hij Jack wilde neerschieten, zei die kale: "Je moet de groeten van Nick hebben."quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:11 schreef Blawh het volgende:
Misschien heb ik iets gemist, maar hoe weet Jack dat Nick die ene gast had ingemoord om hem uit de weg te ruimen?
Owjah, dat was het. Bedanktquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:14 schreef roooosje het volgende:
[..]
Toen hij Jack wilde neerschieten, zei die kale: "Je moet de groeten van Nick hebben."
Liefde maakt blind.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:33 schreef alors het volgende:
Sjors, wat is die ook belachelijk naief. Nu moet ze straks ook Nick verlaten, anders slaat het nergens op. Jack wilde ze al niet meer zien na een vage beschuldiging, dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe weet jij dat Jack dat weet, of mis ik nu iets?quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:11 schreef Blawh het volgende:
Misschien heb ik iets gemist, maar hoe weet Jack dat Nick die ene gast had ingemoord om hem uit de weg te ruimen?
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 12 juni 2008 04:54 schreef Perico het volgende:
Dennis de Engerd ja, die mag blijven... echt iemand om trots op te zijn... een domme alcoholistische stalker en vrouwenmepper/bedreiger die bij zijn moeder woont ...
Eruit moet die pummel, dat personage hebben ze echt goed weten te verklooien, als je ziet hoe die erin kwam en ineens na Anita werd het van iemand die nooit zijn vrouw kwaad deed, een geweldadige, obsessieve freak.quote:Op donderdag 12 juni 2008 04:54 schreef Perico het volgende:
OMG ik vind Mevrouw Huygens... charmant... zelfs Lonneke... kan Lonneke niet de plek van Barrrrrrrrr innemen?
Dennis de Engerd ja, die mag blijven... echt iemand om trots op te zijn... een domme alcoholistische stalker en vrouwenmepper/bedreiger die bij zijn moeder woont ...
Vind ook dat indd. dat laatste seizoen toch nog wat geworden is. In de periode dat Nout, Fos, Florien en Nina enzo een opmars maken heb ik vrijwel niet gekeken. Vond het zo'n onzin en gezeik. Nina was ineens 16 jaar en rond die periode ben ik toch een tijd afgeknapt. Rond die tijd met dat neerschieten van Ludo ben ik pas weer gaan kijken (weet niet hoeveel tijd daar tussen zat). Nu is het niveau weer beetje omhoog gegaan. Grofste fout is echter wel dat Dennis de zoon van Robert en Laura is. Dat hadden ze echt nooit moeten doen. Arnie was al te lang weg en het was totaal niet relevant of nodig.quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:16 schreef Otmed het volgende:
Ik vind de scènes met de familie Huygens echt fascinerend. Elke scène weer goed opletten hoe ze het doen. Ze zijn echt toffer dan ik had gedacht. Sowieso was seizoen 18 beter dan mijn verwachtingen. Als ik zo terug kijk naar de verhaallijn met de stalker van Dian, ben ik toch wel blij dat ik niet ben gestopt met kijken. Helaas denk ik ook aan hoe Lovetree het altijd wist te verpesten, maar ach.
En volgens mij wordt de cliffhanger best goed.
Tja, wat wil je met Sjors.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:23 schreef GGMM het volgende:
'Sorry dat ik het de hele tijd over mijn verdwenen broer heb, laten we het weer over je bank gaan hebben'
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik zat op de muziek te wachten. De scènes waren ook best goed.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:38 schreef Frey het volgende:
Robert en Laura die herinneringen ophalen.![]()
En uiteraard met hun tune erbij.
En de Ludo tune was er natuurlijk ook weer.![]()
Ben benieuwd wat Ludo nu gaat doen.
Dat zou vanuit Ludo natuurlijk wel hypocriet zijn!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 02:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik hoop dat Ludo Nick nu eens laat vallen, ik weet dat Jack Nick een smerige streek heeft geleverd inzake Valentijn, maar ik vind Jack toch altijd stukken beter dan Nick. Nick is gewoon een soort Rien Hogendoorn, probeert iemand te zijn, probeert van alles uit, kan er geen zak van en dan heeft ie pappie nodig om hem te redden. Jack lijkt dan in ieder geval meer op zijn pa Frits, een stuk zelfstandiger en iemand die het zelf heeft gemaakt, al is Frits natuurlijk onvervangbaar
Ik vond dat wel erg dom, dat zeg je toch niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:02 schreef GSMboy het volgende:
De killer zei tegen Jack: "Je moet de groeten van Nick hebben".
Dat wilde Nick zelf.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik vond dat wel erg dom, dat zeg je toch niet.
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/wout.xmlquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:24 schreef GGMM het volgende:
Heeft die wout al eerder in GTST gespeeld? Ken hem niet meer.
Wout is de vader van dat nieuwe gezin.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:26 schreef Dizer het volgende:
Wie is wout?
En wie is die gladjanus?
En wat doet lorena achter de bar?
Ik vind Nick ook zo'n vervelende huilie. Hij is net als Nina maar dan nog erger, eerst ruzie maken met papa, maar toch altijd weer bij papa aankloppen als hij wat moet. Zelfstandigheid hebben ze nooit geleerd blijkbaar. Bij Nina is dat nog wel aandoenlijk want die is ook nog geen 20, maar Nickquote:Op vrijdag 13 juni 2008 02:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik hoop dat Ludo Nick nu eens laat vallen, ik weet dat Jack Nick een smerige streek heeft geleverd inzake Valentijn, maar ik vind Jack toch altijd stukken beter dan Nick. Nick is gewoon een soort Rien Hogendoorn, probeert iemand te zijn, probeert van alles uit, kan er geen zak van en dan heeft ie pappie nodig om hem te redden. Jack lijkt dan in ieder geval meer op zijn pa Frits, een stuk zelfstandiger en iemand die het zelf heeft gemaakt, al is Frits natuurlijk onvervangbaar
Slecht geacteerd of niet, ik vond het toen wel stukken beter dan nu.quote:
Chief Information Officer, toch?quote:Op maandag 16 juni 2008 15:15 schreef nWo4Life het volgende:
Op de website van GTST staat een Spectrum-artikel over de vermissing van Jack van Houten, de CIO van Pharmas. Voor zover ik weet bestaat er geen CIO-functie. Wel een CEO; Chief Executive Officer (directeurtje). Ze schrijven het gewoon zoals ze het uitspreken....
Klopt, maar ik betwijfel of dat de functie van Jack is. Is hij niet de eigenaar van Pharmas en in dat verband zou hij toch de CEO moeten zijn en zou er een CIO onder hem moeten werken?quote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/soaps/gtst/meerdijk/inwoners/wout.xml
Wie wil Barbara nou niet vergeten?quote:Op maandag 16 juni 2008 19:42 schreef Starlie het volgende:
[..]
Sjees wat stom zeg, dat je een "oude bekende" een rol geeft van een ander...
Als hij en Barbara elkaar tegenkomen zijn het nu dus volkomen vreemde voor elkaar...
Ik vind ook dat het te snel na Wout is, Erik Koningsberger speelde in seizoen 1 Appie Bosma, in dat seizoen waar Pascale werd vermoord was hij de rechercheur, dat kan op zich wel. Beiden hebben de eerste keer een vrij grote rol gehad, dat vergeten kijkers niet zo snel, zo blijkt.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:42 schreef Starlie het volgende:
[..]
Sjees wat stom zeg, dat je een "oude bekende" een rol geeft van een ander...
Als hij en Barbara elkaar tegenkomen zijn het nu dus volkomen vreemde voor elkaar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ben benieuwd hoe dat gaat!I think you're the same as me.
We see things they'll never see...
You and I are gonna live forever.
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ach, ik denk niet dat de schrijvers het helemaal hebben uitgedieptquote:Op maandag 16 juni 2008 18:01 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Klopt, maar ik betwijfel of dat de functie van Jack is. Is hij niet de eigenaar van Pharmas en in dat verband zou hij toch de CEO moeten zijn en zou er een CIO onder hem moeten werken?
Haha ik wilde dat ook nog zeggen. Met dat langere haar lijkt hij idd erg op de Robert van vroegerquote:Op maandag 16 juni 2008 22:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Robert ziet er met dit kapsel beter uit, zo lijkt hij meer op de oude Robert, een ervaren charmante zakenman, ipv een figuur met een midlife crisis die graag jong wilt zijn
Ik vind trouwens dat het hele personage Robert weer een stuk leuker is geworden, nu hij weggaat moeten de schrijvers wel nadruk op hem leggen en heeft hij zowaar weer een rol, iets wat ze hem al heel lang niet meer toebedeelden...
Jammer dat ze er nu pas iets van maken inderdaad. Bij Valerie was het net zoiets. Ik begon haar leuk te vinden vlak voor haar dood.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik vind trouwens dat het hele personage Robert weer een stuk leuker is geworden, nu hij weggaat moeten de schrijvers wel nadruk op hem leggen en heeft hij zowaar weer een rol, iets wat ze hem al heel lang niet meer toebedeelden...
Ik vind Laura's nieuwe kapsel ook ERG goed staan! Lekker vlot en classy. Haalt haar echt op.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Robert ziet er met dit kapsel beter uit
Zeker, maar wel beetje jammer van die enorme wallen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 03:43 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik vind Laura's nieuwe kapsel ook ERG goed staan! Lekker vlot en classy. Haalt haar echt op.
Klopt, moest ik ook aan denken, zo zie je dat het best goede personages zijn, als die makers ze niet proberen weg te cijferen achter een stel etalagepoppen zoals Charlie, Dennis enzovoorts.quote:Op woensdag 18 juni 2008 01:17 schreef Frey het volgende:
[..]
Jammer dat ze er nu pas iets van maken inderdaad. Bij Valerie was het net zoiets. Ik begon haar leuk te vinden vlak voor haar dood.
Wauw, bedankt mijn waardequote:Gefeliciteerd overigens.![]()
Janine was er al achter gekomen voordat Lonneke het tegen haar had gezegd, denk dat het dus niet verzonnen is.quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:43 schreef gekke_sandra het volgende:
Is Huygens nou echt al eens voor de tuchtraad gekomen? Of was dat verzonnen door Ludo en Lonneke? Misschien bedoelen ze daar Barrrrr wel mee en was hij altijd al dokter en geen fysiotherapeutOf het is gewoon heel simpel en ze hebben hem inderdaad voor een andere rol gevraagd.
Beetje apart, wij zaten thuis wel heel ff te twijfelen of het een droom was. Je weet het tenslotte maar nooit met die nieuwe personages.quote:
Jij mag blij zijn als je er nog zo goed uitziet op haar leeftijd. En puur natuur, anders had ze ze wel laten liften.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zeker, maar wel beetje jammer van die enorme wallen.
Hmm ik vond Skipquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Beetje apart, wij zaten thuis wel heel ff te twijfelen of het een droom was. Je weet het tenslotte maar nooit met die nieuwe personages.![]()
Wel beetje jammer dat Wout al eens bij tuchtcollega aantekening heeft gehad. Ik vind hm wel aardig.
Btw. die Dex is echt een knappe gast.Eindelijk weer eens leuke jongen in de soap.
![]()
Ja, het hoeft niet per se in GTST te zijn, in mijn slaapkamer is ook goed.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:57 schreef alors het volgende:
[..]
Hmm ik vond Skip![]()
![]()
leuker, ik hoop nog steeds dat hij op een dag weer langskomt.
Ja, daar heb je een punt. Ze ziet er nog wel goed en hip uit voor haar leeftijd. Maar nu vond ik haar wallen wel beetje erg opvallen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:13 schreef Marble het volgende:
[..]
Jij mag blij zijn als je er nog zo goed uitziet op haar leeftijd. En puur natuur, anders had ze ze wel laten liften.
Jack?quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:37 schreef fotostarter het volgende:
Wie houd die gun bij nick tegen zijn bolus?
Het moet welquote:
Nee het is geen droomquote:
Sjorsquote:Op donderdag 19 juni 2008 15:13 schreef RSie het volgende:
of het is gewoon de huurmoordenaar die nu het dubbele bedrag betaald krijgt van Jack!
of misschien is het Sjors wel die erachter is gekomen dat Nick er wel wat mee te maken heeft en nu doordraait!
Je hebt gelijk het was een droomquote:
bo·lus (dem; bolussen)quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:37 schreef fotostarter het volgende:
Wie houd die gun bij nick tegen zijn bolus?
Helaasquote:
Ze verknoeien vaak alles al met die vooruitblikken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:23 schreef pleeborstel het volgende:
Vicky wordt vast ontvoerd
Dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:00 schreef RSie het volgende:
nou volg ik GTST al sinds het begin,.. maar het is me nog nooit opgevallen dat er speciale karaktermuziekjes zijn. en ik begrijp er geen reet van dat mensen zelfs een muziekje herkennen uit bepaalde seizoenen etc.
Het was wel een droomquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:04 schreef GSMboy het volgende:
[..]
bo·lus (dem; bolussen)
1 Zeeuws broodje met stroop en kaneel
2 (geen meervoud) fijne, vettige kleiaarde
3 (informeel) hoop, drol
4 strooppil of -brok, vooral gebruikt als dierengeneesmiddel
[..]
Helaas
Verder benieuwd naar morgen. Wat gaat er met Vicky gebeuren?![]()
Ach, muziek valt voor de een meer op dan voor de ander. Sommige mensen letten gewoon wat meer op detailsquote:
Inderdaad. Ik hoor zoiets gewoon meteen. Maar komt ook omdat ik al jaren allerlei themes en zo verzamel, dus dan let je daar ook meer op.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:00 schreef Otmed het volgende:
[..]
Ach, muziek valt voor de een meer op dan voor de ander. Sommige mensen letten gewoon wat meer op details.
Nou, morgen de zomercliff. Ben benieuwd.
Even wat vragen vor de kennersquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:49 schreef nWo4Life het volgende:
Wat dom dat die scène met het geweer een dagdroom was. Zet dat dan niet in het voorfilmpje. Ik weet heus wel waarom ze dat doen, maar het irriteert me eerlijk gezegd wel.
En wat doen ze dat arme jongetje aan dat JJ speelt? Die jankt alleen maar de hele tijd, omdat hij zijn moeder zoekt. Laat dat kind toch gaan.![]()
Dat muziekje toen Charlie met Martijn Huygens in dat ziekenhuis op de uitslag zat te wachten, was een remake van de spanningstheme uit seizoen 9 met Pete Jenssens. Leuk dat ze nog wat oude muziek hergebruiken. Ik merk dat het toch beter is als er herkenbare muziek wordt gebruikt. In de eerste seizoenen hoor je altijd dezelfde themes en nooit in een andere versie. Nu is er voor elke scène speciale muziek, dat is wel creatief, maar zorgt ook voor onherkenbaarheid en dat is iets negatiefs. Maar goed dat Ludo's theme en die van Laura en Robert wederkerig zijn. Ik weet ook dat veel mensen niet eens op de muziek letten, maar mij valt zoiets meteen op.
Nee helaas.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:06 schreef Frey het volgende:
Maar de Ludo tune moet iedereen toch wel kennen. Anders reserveren we vast een boot.
Dat gaat mij ook te ver.quote:
Neeeequote:
De Robert en Laura theme zit inderdaad niet in seizoen 1 en 2. Pas als Lotje sterft wordt het liedje voor het eerst gebruikt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Even wat vragen vor de kennersIn seizoen 1 komt dat Robert en Laura muziekje niet voor toch of wel? En is je het muziekje opgevallen wat je vaak hoorde bij Helen Helmink, in aflevering 1 bijvoorbeeld als ze zielig op een parkbankje zit, wanneer is dat eruit gegaan?.
En wat ik ook een bijzondere vond is toen Karin Jef voorgoed in de steek liet, dat muziekje werd daarna ook niet meer gebruikt.
Ik ben benieuwd
Aan boord.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:35 schreef RSie het volgende:
[..]
+1 zelfs na het gepostte filmpje met die muziek eronder gaat er nog geen belletje rinkelen.
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:56 schreef alors het volgende:
Straks de laatste aflevering.. ik heb nog niet echt dat 'cliff'-gevoel![]()
Vorig jaar was er natuurlijk ook al heel veel bekend over de cliff, nu niet echt...
Ik zie 't luchtkussen eronder al voor mequote:
Dennis heeft het vast gedroomd.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:31 schreef vrouwtje het volgende:
Als Rick en Anita met zo'n val hun nek niet hebben gebroken...
Zoiets ja. Dennis deed zn ogen dicht net zoals Bassie van Bassie en Adriaan, en ging het even aan de binnenkant van zn ogen bekijken. Daarna deed hij zn ogen open en stonden ze er nog.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dennis heeft het vast gedroomd.
Maar ze hadden beter die scene als cliffhanger kunnen gebruiken, ipv die kop van Nick. Maar uiteindelijk zal anita het kind wel verliezen, is Rick een paar maanden verlamd om ineens op wonderbaarlijke wijze weer op te staan, en belandt Dennis in de gevangenis, of zoiets....
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:42 schreef vrouwtje het volgende:
[..]
Zoiets ja. Dennis deed zn ogen dicht net zoals Bassie van Bassie en Adriaan, en ging het even aan de binnenkant van zn ogen bekijken. Daarna deed hij zn ogen open en stonden ze er nog.
Nee idd, en je zag dat Anita zelf maar ff op het randje ging zitten zodat ze naar achter kon vallen...quote:
Slechte droom van Dennisquote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:49 schreef Starlie het volgende:
[..]
Nee idd, en je zag dat Anita zelf maar ff op het randje ging zitten zodat ze naar achter kon vallen...
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:35 schreef donpsp het volgende:
Ik ben normaal niet zo'n zeur over slechte programma's of slechte afleveringen. Maar nu zeg ik wel; een slechte cliff. En dat ik het zeg zegt al genoeg..
Btw, kan iemand deze arme knul helpen? Whaha omg ik lag in een deuk
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:35 schreef donpsp het volgende:
Ik ben normaal niet zo'n zeur over slechte programma's of slechte afleveringen. Maar nu zeg ik wel; een slechte cliff. En dat ik het zeg zegt al genoeg..
Btw, kan iemand deze arme knul helpen? Whaha omg ik lag in een deuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |