Je kan er idd iemand mee doodgooien dat kreng weegt bijna 300 gramquote:Op zondag 25 mei 2008 17:46 schreef TheSilencer het volgende:
Was die Russian Army Duiker zo'n Zlatoust van 58mm? Daar word je toch mee doodgegooid (letterlijk)?
Heb de mijne ooit verkocht voor 150 EURO of zo...
Ik heb het ooit voor elkaar gekregen de mijne om zeep te helpenquote:Op zondag 25 mei 2008 17:46 schreef TheSilencer het volgende:
Was die Russian Army Duiker zo'n Zlatoust van 58mm? Daar word je toch mee doodgegooid (letterlijk)?
Heb de mijne ooit verkocht voor 150 EURO of zo...
quote:Op zondag 25 mei 2008 18:47 schreef Adsum het volgende:
[..]
Ik heb het ooit voor elkaar gekregen de mijne om zeep te helpen
Nee, ik wou er een Destro (ala Panerai) van maken, dus kroon aan de linkerkant.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:01 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Tering heb je er met een Leopard II overheen gereden of zo?
LOLquote:Op zondag 25 mei 2008 19:13 schreef Adsum het volgende:
[..]
Nee, ik wou er een Destro (ala Panerai) van maken, dus kroon aan de linkerkant.
Heb de wijzerplaat losgeschroefd en 180 graden gedraaid. So far so goed...
Wou ik de wijzerplaatschroefjes weer aandraaien, maar dat ging niet helemaal lekker. Flink kracht gezet en toen volgens mij met een schroef een beetje het uurwerk doorboord...
Heb hem toen maar helemaal uit elkaar gehaald en een paar losse onderdelen nog weten de verkopen
Ik dacht iets van 150 ook.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:41 schreef TheSilencer het volgende:
allsystems, waar ging die Zlatoust nou voor weg dan?
De reserveonderdelen heb ik van Steef gekocht (voor 5 euro of zo) en meeverkocht voor die 150 EURO.
Die Tag Heuer? Rond de 2Kquote:
Ik heb hem gehad, de versie met blauwe wijzerplaat, maar moet zeggen dat ik vrij er snel op uitgekeken was.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:35 schreef LENUS het volgende:
Ok, ben al een tijdje opzoek naar een mooi ende stijlvol horloge. Ik heb mijn oog laten vallen op de Tag Heuer Carrera. Zijn er hier users die dit exemplaar hebben en/of hij bevalt. Deze is het dus:
[ afbeelding ]
*Grijns*quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:25 schreef Angeliquetje het volgende:
Gelukkig was ie ook maar 7 euro 90. Wou ff jullie smaak testen!
Hou je van stijl en heb je niet zoveel geld te besteden? Ik heb dan voor 8 euro een mooi exemplaar gevonden. Dit is hem:quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:11 schreef Angeliquetje het volgende:
Weet iemand trouwens nog een mooi mechanisch horloge voor onder de 175...?
Liefst een metalen behuizing.
Ik hou wel van stijl...
Maurice Lacroixquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:24 schreef StateOfMind het volgende:
Snel even de camera bij mijn broer gehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beide horloges zijnquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:37 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn bescheiden collectie tot op heden:
[ afbeelding ]
Wat was je kwijt?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:47 schreef StateOfMind het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb hem eindelijk om de pols hangen![]()
De Maurice Lacroix Masterpiece Peseux 7046 ML101
Ik heb er bijna 4 (heeeeeeeeele lange) weken op moeten wachten, maar vanochtend was het dan eindelijk zover: ik kon hem ophalen![]()
Een zeer mooi handbewerkt Peseux handopwinduurwerk, caliber 7046. 17 Steens. Blauwe wijzers, seconde op de 6. Heeele mooie bewerkte wijzerplaat met zilveren Romeinse cijfers. De wijzerplaat is trouwens van echt zilver, wat ik niet wist, aangezien de wijzerplaat ivoorkleurig is. Dit vond ik een leuke bijkomstigheid.
De band is een soepele bruine krokodillenlederen band met vouwsluiting.
Enkele foto's uit het vorige topic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb geprobeerd een paar duidelijke foto's te maken met mijn GSM, maar helaas zijn het onscherpe wazige foto's waarop de details niet te zien zijn.
Waar? Dat is niet veel geld voor een Masterpiecequote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:25 schreef StateOfMind het volgende:
Hij was 1495 euro, maar ik heb er 1150 voor betaald, inclusief 3 jaar verlengde garantie (nu 5 jaar) en inclusief 1e servicebeurt.
Is toch een aanzienlijk deel van mijn maandsalaris, maar gelukkig is er ook zoiets als vakantiegeld![]()
Nu maar sparen voor de volgende.
Juwelier Eugene van Baal in Nijmegen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:00 schreef Elegy het volgende:
[..]
Waar? Dat is niet veel geld voor een Masterpiece
Ah thnx! Wel, ik ga dan maar eens sparen voor een Masterpiece, want mijn huidige MLC is een beetje eenzaam zoquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Juwelier Eugene van Baal in Nijmegen.
Het is en blijft natuurlijk een smak geld, maar voor een Masterpiece is het niet duur. Het is dan natuurlijk wel een van de 'simpelste' horloges uit de Masterpiece serie (de enige complicaties zijn de datum en de secondenwijzer op '6'), maar ik vind hem een van de mooiere uit die serie. En dat is wat voor mij telt.
Overigens wens ik je veel succes toe als je er ook een wil, want er schijnt heel moeilijk aan te komen te zijn.
Ik heb er twee prima horloge's voor weinigquote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:50 schreef Angeliquetje het volgende:
Beste vienden. Is Vostok Europe een kwalikatief goed merk?
Hoi,quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:32 schreef Angeliquetje het volgende:
Idd een zeer nette klok!.
Bedankt ook voor je reactie.
Ik heb na lang zelf zoeken dit horoge gevonden:
[ afbeelding ]
En ik vind hem mooi qua uiterlijk. Maar ook het mechaniek lijkt me mooi en technisch hoogstalig. Kijk maar:
[ afbeelding ]
.
Hij kost wel 200 euro en ik ben niet hoog geschoold. Kunnen jullie mij dit uurwerk aanraden?
Of weten jullie een beter mechanisch horloge?
edit: Maatjes!!!
Als je een echte duiker met bewezen track record wil dan neem je een Vostok Amphibianquote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:57 schreef Jackal_Omega het volgende:
Met dit mooie weer ontbrak er eigenlijk bij mij nog een soort horloge: een duiker.
Ik heb de U1, EZM3, Sub, Panerai gehad. Allemaal duikers maar allemaal ook weer vertrokken.
Het enige echte waterdicht wat ik nog had was de Mudman. Ik was dus eigenlijk op zoek naar een duiker. Ik had niet echt een horloge voor in de zomer te dragen in het zwembad. Ook wil ik mijn leren banden wat sparen en om nu altijd de Speedmaster om te hebben.
Samurai heb ik gehad en Monster vind ik ook echt een Monster. Wilde ook wel wat anders dan een Seiko.
Op dat moment kwam de PRS van Timothy langs. Nog even over getwijfeld maar toch de knoop doorgehakt.
Heb hem nu een kwartiertje om, maar wat een vette klok zeg. Dik, maar alles in verhouding. Bezel is dik, dus makkelijk te bewegen.
Voelt echt solide aan, bijna geen speling op de bezel. dik saffierglas. Kast is lekker toolish, lekker gladde afwerking.
Qua lume is het net een zaklamp zo fel. Super duidelijk afleesbaar. Asymmetrische kast vind ik ook erg gaaf.
Mocht er iemand interesse in de Adanac dan stuur maar een PM, qua uiterlijk lijken ze nogal op elkaar en ik merk dat ik de Precista toch mooier vind.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Been there, done that. Heb twee Amphibian gehad. Die kroon is echt een lachtertje. Soort hoesje wat je erop schroeft. De bezel zat ook niet goed vast. heb die veer zelf maar evn aangepast.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:09 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Als je een echte duiker met bewezen track record wil dan neem je een Vostok Amphibian![]()
http://wereldhorloges.nl/wereld_details/1096
Kost weining en kan 20 ATM hebben
Is steeds verschillend dat is het hem net, ik heb hem gister gewoon eens rond 12 verzet, kan ik kijken of hij vanavond wel goed omspringt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 06:59 schreef StateOfMind het volgende:
Kun je aangeven rond welk tijdstip hij wel verspringt?
Je bedoelt zo soort van haakje waarmee je het pinnetje kan indrukken?quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:14 schreef Stansfield het volgende:
Weet iemand waar je een apparaatje kan kopen om je bandjes te verwisselen?
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:32 schreef Angeliquetje het volgende:
Idd een zeer nette klok!.
Bedankt ook voor je reactie.
Ik heb na lang zelf zoeken dit horoge gevonden:
[ afbeelding ]
En ik vind hem mooi qua uiterlijk. Maar ook het mechaniek lijkt me mooi en technisch hoogstalig. Kijk maar:
[ afbeelding ]
.
Hij kost wel 200 euro en ik ben niet hoog geschoold. Kunnen jullie mij dit uurwerk aanraden?
Of weten jullie een beter mechanisch horloge?
edit: Maatjes!!!
eBayquote:Op woensdag 28 mei 2008 09:14 schreef Stansfield het volgende:
Weet iemand waar je een apparaatje kan kopen om je bandjes te verwisselen?
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:50 schreef Adsum het volgende:
Zet deze maar op mijn verlanglijstje:
[ afbeelding ]
Patek 5970
Foto zelf gemaakt @ Baselworld 2008
Bummerquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:30 schreef w00h00 het volgende:
tering!
[ afbeelding ]
Me chotovelli enige tijd geleden opgestuurd en nu duurt het nog 2 maanden voordat deze gerepareerd wordt, omdat het onderdeel niet op voorraad is. Als alternatief mag ik voor een een nieuwe chotovelli uitzoeken.
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:13 schreef Koen_74 het volgende:
Ik ga zoeken naar een nieuw horloge:
prijs tussen de 1000 en 1500
automaat
witte / lichte wijzerplaat
geen stalen band.
Wie heeft een goede tip. Merk is niet belangrijk.
quote:
Iemand?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:37 schreef Koen_74 het volgende:
Is er iemand die zo snel kon zien welk horloge René van der Gijp gisteren omhad bij Studio Sportzomer?
zag er wel stoer uit maar het was slecht te zien of hij echt mooi was.
Als opvolger van bovenstaande beestje,ga ik denk ik voor een van de onderste twee...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:30 schreef w00h00 het volgende:
tering!
[ afbeelding ]
Me chotovelli enige tijd geleden opgestuurd en nu duurt het nog 2 maanden voordat deze gerepareerd wordt, omdat het onderdeel niet op voorraad is. Als alternatief mag ik voor een een nieuwe chotovelli uitzoeken. Maar ik dat wil ik helemaaal niet
![]()
![]()
![]()
Volgens mij is dat een limited serie van 250 en zijn ze niet meer te koop.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:40 schreef Koen_74 het volgende:
Echt heel mooi. Dit zoek ik eigenlijk:
[ afbeelding ]
Zal wel in een hogere prijsklasse vallen dan waar ik naar op zoek ben
Dat is een van der gang 1. Ik dacht dat die rond de 6500 euro kostte. Ik heb een tijdje zo'n klok ge-eyeballed maar ik kreeg te horen dat de van der gang 1's uitverkocht zijn (gelimiteerde oplage van 250). Alternatief zijn de andere Van der Gang horloges of natuurlijk de IWC portuguese chrono die 1000 euro goedkoper is en er veel op lijkt. (minus glazen achterkant en datum)quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:40 schreef Koen_74 het volgende:
Echt heel mooi. Dit zoek ik eigenlijk:
[ afbeelding ]
Zal wel in een hogere prijsklasse vallen dan waar ik naar op zoek ben
Ik ben nog op zoek naar zoiets, maar dan wel met een zwarte band, voor mijn bruiloft.quote:
Tissot heeft voor dat budget leuke klokjes. Er is ook een Le Locle met geguillocheerde wijzerplaat met Romeinse cijfers. Zeer mooi! Klassieke uitstraling. Ik heb hem omgehad.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:12 schreef Kang-He het volgende:
Leuke klokjes die Tissot's.
Ik ben nog wel opzoek naar een dergelijk horloge met een wat klassieker uiterlijk. Iemand ervaringen met winkels in Amsterdam? Budget is tot zo'n 600E.
Misschien zelfs wel bij de Bijenkorf. Anders moet je vragen of die een goed adres weten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:45 schreef Stansfield het volgende:
Kan je in amsterdam ergens zo'n bandjeswisselaar kopen? Bij de siebel ofzo?
Bedankt zal het wel even gaan vragen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Misschien zelfs wel bij de Bijenkorf. Anders moet je vragen of die een goed adres weten.
Zo die ziet er wel erg mooi uit. Goede site ook. Heb je hem daar ook besteld? of alleen het plaatje vandaan?quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:19 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Verwacht ik deze week te ontvangen, ter vervanging van deze
Thnx! Beiden komen van Signswachtes vandaan. Ik heb al meerdere horloges bij SIgnswatches gekocht en als gevolg daarvan lopen veel vrienden en bekenden ook met horloges van Signswatches. Echtquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:20 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Bedankt zal het wel even gaan vragen.
[..]
Zo die ziet er wel erg mooi uit. Goede site ook. Heb je hem daar ook besteld? of alleen het plaatje vandaan?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:02 schreef Cahir het volgende:
Weet iemand nog een leuk voorbeeld/foto van een horloge met een vierkante klok + brede (bruine)leren armband?
Kwalitatief is er niks mis mee, wel redelijk duur en voor sommige modellen is de levertijd lang.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:56 schreef N_Rado het volgende:
Hoi!
Via Google ben ik op jullie, experst, gestuit. Ik ga onderstaand horloge kopen, weten jullie nog leuke weetjes over het merk? Kwaliteit lijkt me bewezen van hoog niveau toch?
[ afbeelding ]
Ik gebruik altijd de parafinewas ('Proofide') die ik ook gebruik voor mijn leren fietszadel.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:17 schreef Mr.G het volgende:
Tips om lederen banden een beetje te beschermen tijdens de droge zomermaanden?
Ik dacht zelf aan een heel klein beetje vaseline en dan goed inwrijven en oppoetsen.
Bandenvet van Breitling werkt ook goed. 10 euro voor een potje + doekje en te bestellen bij de officiële dealer.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd de parafinewas ('Proofide') die ik ook gebruik voor mijn leren fietszadel.
hey selang, jij staat bij mij bekend als iemand met ziek mooie horloges, zou je mischien een paar pics kunnen plaatsen? (A) alvast bedankt.quote:
Je verwart mij vast met iemand anders, want ik heb maar één horloge en niet eens zo'n dure (maar wel mooi, vind ikquote:Op zondag 15 juni 2008 20:18 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
hey selang, jij staat bij mij bekend als iemand met ziek mooie horloges, zou je mischien een paar pics kunnen plaatsen? (A) alvast bedankt.
Die ML is schitterend!quote:Op zondag 15 juni 2008 22:01 schreef StateOfMind het volgende:
Dan zal ik mijn 'collectie' ook maar weer eens showen![]()
[ afbeelding ]
Hoe triest moet je zijn om met nep te gaan lopenquote:Op maandag 16 juni 2008 15:05 schreef Mr.G het volgende:
Kijk op marktplaats voor neppe Panerai modellen ed.
Voor 200e heb je een Diesel automaat, het is een nogal beperkt budget.
Weer een goed excuus om mijn 'collectie' ook weer eens te plaatsenquote:Op zondag 15 juni 2008 22:01 schreef StateOfMind het volgende:
Dan zal ik mijn 'collectie' ook maar weer eens showen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 juni 2008 19:59 schreef Adsum het volgende:
De IWC gaat eruit voor een Rolex Submariner
Ja sorryquote:
tvpquote:Op maandag 16 juni 2008 14:38 schreef Angeliquetje het volgende:
Weet iemand nog een mooi mechanisch horloge van max 200 euro?
quote:Op maandag 16 juni 2008 14:38 schreef Angeliquetje het volgende:
Weet iemand nog een mooi mechanisch horloge van max 200 euro?
Ik vind het een afgrijselijk ding.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:34 schreef ForrestX het volgende:
[..]
wat is mooi? De Seiko Monster hier boven is een automaat voor minder dan 150 euro...maar mooi? Daar zijn veel discussies over gaande...ik persoonlijk vind hem wel stoer...
Over smaak valt...quote:Op maandag 16 juni 2008 21:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind het een afgrijselijk ding.
Een Seiko 5 is wel cool. Koop je al voor $79
Stowa heeft mooie mechanische horloges voor weinig, al ga je een nieuwe voor ¤200 waartschijnlijk niet redden.
Ruim een jaar geleden wou ik hem voor me vriendin kopen, maar ik vond hem nogal duur. Maar bij die website betaal je omgerekend 119 euro, dat valt wel weer reuze mee.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:23 schreef Cahir het volgende:
Wil hem mischien ook kopen, prachtig ding!
http://www.redfingerprint(...)alvin_Klein/cK_Flash
quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:49 schreef Cahir het volgende:
Hoezo kunnen sommige horloges oplopen tot 4000 euro?
Het klokwerk zie je toch nietEn die van de HEma van 10 euro zijn al puik.
I know, ben er ook echt blij mee!quote:
119 euro! Mijn ex heeft er 300 euro voor betaald!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:25 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ruim een jaar geleden wou ik hem voor me vriendin kopen, maar ik vond hem nogal duur. Maar bij die website betaal je omgerekend 119 euro, dat valt wel weer reuze mee.
Misschien toch maar eens informeren.. thnx!
Misschien kunnen we er twee halen en een betalen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:35 schreef Cahir het volgende:
Na 1 september of december zou dat zelf importheffing vrij zijn.
300.000e is toch niks.... Hier heb je er eentje van 1,25 miljoen:quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:00 schreef ForrestX het volgende:
[..]
maak van die ¤ 4.000,- trouwens maar 300.000,- (zijn wel uitzonderingen) maar ik denk dat de Richard Mille hierboven wel die kant op gaat....net als de Jeager LeCoultre hoerboven, wat naar mijn mening een ultiem kwijl uurwek is! Wat g**l!!!
betreft de zichtbaarheid van de uurwerken: zie de post hierboven...
als je het verschil niet ziet...dan ga je toch naar de Hema...of de kermis?
quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:43 schreef Adsum het volgende:
[..]
300.000e is toch niks.... Hier heb je er eentje van 1,25 miljoen:
[ afbeelding ]
Vacheron Constantin Tour de L'ille
Uiteraard:quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
![]()
Heb je ook een pic van de PP Sky Moon Tourbillon toevallig?
Ik zie er eentje. Linksonder met de stalen band.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:37 schreef Bleekmiddel het volgende:
en tenminste geen 1 rolex te bekennen op die foto
toch?
Yep. Die vind ik samen met de Zenith, de Panerais en dat horloge met zwarte band en kast de minst mooie.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:38 schreef Adsum het volgende:
[..]
Ik zie er eentje. Linksonder met de stalen band.
Gefeliciteerd Steef! Al zou ik er persoonlijk de IWC niet voor weggedaan hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:40 schreef Adsum het volgende:
En vanaf morgen mag deze mijn pols sieren.
De Rolex Submariner 14060M COSC:
[ afbeelding ]
IWC was ook een superklok, alleen met die ontzettend dikke leren band niet zo prettig voor de zomer!quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Steef! Al zou ik er persoonlijk de IWC niet voor weggedaan hebben.
Dat is er niet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:38 schreef Cahir het volgende:
Wat is het voordeel van z'n super ingewikkeld uurwerk?
Zit wel wat in. Vroeger vond ik IWC's vanaf foto's 'mwoah, wel aardig', totdat ik ze in het echt zag en omgehad heb. Dan wordt het heel anders.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:53 schreef Adsum het volgende:
[..]
IWC was ook een superklok, alleen met die ontzettend dikke leren band niet zo prettig voor de zomer!
En wat Roel al zegt op DZVL "Het is echt vreemd... zo'n kroon... je moet echt zelf een exemplaar gehad hebben om er goed over te kunnen oordelen..." is 100% waar. Voordat ik mijn eerste kocht in dec. '07 moest ik er ook niet zo veel van hebben.
Maar het is gewoon een superklok, lekker robuust en goed onder een pak te dragen ook (vind ik dan).
quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:00 schreef Cahir het volgende:
Dus in feite zijn al die tand-radjes-gevallen gewoon een omweg van de omzetting?
Dat is met de Rolex Submariner Date en staal/gouden Datejust zeker zo ja.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:58 schreef Feitosa het volgende:
Persoonlijk vind ik een Rolex een beetje "ordinair" schreeuwerig, omdat iedereen gelijk ziet dat het een Rolex is.
Heb zelf een Omega gehad en wil nog een keer een Girard Perregaux aanschaffen.
The_Silencer = Acour_Jeroenquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:07 schreef StateOfMind het volgende:
By the way, wie zijn er hier allemaal op DZVL te vinden?
Adsum=Steef
Jackal_Omega=Tom
StateOfMind=StateOfMind
ik vind dit echt niet mooi. Je kan kijken voor een uboat. of ander gewoon een flinke panerai. Vind dat online kopen van dit soort horloges toch net niet. Squigly vind ik wel prima omdat ik weer hoe een swatch is. maar een plaatje wat je nu laat zien kan ik me totaal geen voorstelling maken hoe het in het echt er uit gaan zien. (ik zou twijfels hebben over dat stukje waar de band aan zit.quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:34 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraag aan de horloge experts.
Eigenlijk zoek ik een beetje een stoer marinehorloge.
Een beetje in deze stijl:
[ afbeelding ]
Dus een beetje in deze stijl maar dan niet van een of ander bekend merk wat al in kledingwinkels ligt.
Rado vind ik persoonlijk prima te doen. Heb zelf 2 rado's en in dit huis hebben we in totaal 6 rado's dus echt een rado gezinquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:56 schreef N_Rado het volgende:
Hoi!
Via Google ben ik op jullie, experst, gestuit. Ik ga onderstaand horloge kopen, weten jullie nog leuke weetjes over het merk? Kwaliteit lijkt me bewezen van hoog niveau toch?
[ afbeelding ]
*meldt als: Forrestxquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:07 schreef StateOfMind het volgende:
By the way, wie zijn er hier allemaal op DZVL te vinden?
Adsum=Steef
Jackal_Omega=Tom
StateOfMind=StateOfMind
Lees er ook dagelijks, als Rekkie (vandaag eindelijk maar eens geregistreerd)quote:Op donderdag 19 juni 2008 05:32 schreef Ottaav het volgende:
Als Ottaav, geen posts verder. Lees er dagelijks.
Was inderdaad een Horomundi meeting (groot internationaal forum) Eerst naar Martens in Maastricht. Toen naar de mergelgrotten en uiteindelijk dineren in Chateau Neercanne.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:34 schreef StateOfMind het volgende:
WOW!!!!!!!
Wat een s-c-h-i-t-t-e-r-e-n-d-e horloges!!!!!!!
En die uurwerken!!!!! Vooral die van de Breguet Tourbillon (), de Lange en de JLC.
Wat voor een meeting was dat? Lijkt me geweldig om zulke meesterwerken eens in het echt aanschouwd te mogen hebben! Ik kan er uren naar kijken.
Overigens loopt er in KLB een topic over horloges. Wellicht kunnen de liefhebbers uit deze reeks ook wat posten daar.
Is nog van de oude layout, had een andere link. Zal hem ff wijzigenquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:59 schreef Bleekmiddel het volgende:
Jackal_Omega leuke signatuur maar waarom link je niet daar de beginpagina
Er is inderdaad de 18de juli weer een meeting in Eindhoven, stuur me even een PMquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:28 schreef StateOfMind het volgende:
Nu er hier toch een aantal DZVLers zijn: zijn er vaak DZVL-meetingen per jaar?
Lijkt me wel een keer leuk om wat mede-enthousiastelingen te ontmoeten.
Ja iets U-boat of deze achtigs maar dan nog niet zo dat het overal te koop is. Of bestaat dat niet?quote:
Was atmquote:Het horloge heeft een quartz uurwerk en is tot 3 atm. waterdicht.
Atmosfeer... 3 atm houdt in de praktijk dat het horloge spatwaterdicht is...de afwas doen, handen wassen, heel misschien douchen maar meer water is niet aan te raden...quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:34 schreef Cahir het volgende:
http://www.watchesbuynet.nl/horloge/86-Calvin-Klein-Flash.html
[..]
Was atm?
-edit-
Godver, blijkt een dames horloge te zijn.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:46 schreef Adsum het volgende:
Sinds vandaag weer in het blijde bezit van een Rolex Submariner.
Zat nog ernstig te twijfelen tussen een Date en de geupdate No Date, en ben toch voor de laatste gevallen!
Aanvankelijk schreef ik, toen ik mijn IWC had, dat ik de Sub niet miste, maar iets in mij miste het horloge toch.
Ik weet niet wat het is, maar nu hij mijn pols weer siert kijk ik er met een glimlach naar, het blijft voor mij gewoon een topper!! :up:
Zoals gezegd heb ik deze keer gekozen voor de chronometer versie. Vond mijn oude toch net iets te kaal zonder de tekst, al was de wijzerplaat van dat model wel beter in balans.
Deze heeft ook de RRR-rehautgravure, waar ik eerst ontzettend aan moest wennen. Tijdens het dragen valt het nauwelijks op eigenlijk, en het geeft het horloge toch ook weer iets extra's.
Ik hoop deze wel wat langer te houden, beetje kijken hoe hij er met verschillende Nato's uitziet etc...
Needless to say, ik ben weer een blij man![]()
Nu, foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hey dat is mijn horloge!!quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:34 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraag aan de horloge experts.
Eigenlijk zoek ik een beetje een stoer marinehorloge.
Een beetje in deze stijl:
[ afbeelding ]
Dus een beetje in deze stijl maar dan niet van een of ander bekend merk wat al in kledingwinkels ligt.
Stuk voor stuk prachtige hoorloges dat valt zeker niet te ontekennen maar komop een TON voor een horloge? ik heb zelfs nog liever een tag heuer carrera voor 2kquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:01 schreef Jackal_Omega het volgende: allerlei foto's
Mja, de keuze: een ton voor een klein flatje, of een ton voor een horloge.. daar ben ik zelf ook nog niet uitquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:21 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
Stuk voor stuk prachtige hoorloges dat valt zeker niet te ontekennen maar komop een TON voor een horloge? ik heb zelfs nog liever een tag heuer carrera voor 2k
Ik heb mijn Fossil in 2001 gekocht...loopt tot op de dag van vandaag perfect! 1 keer batterijtje verwisselt...voor de rest no problemo...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 22:56 schreef mercurial3 het volgende:
beste vrienden, hoe is de kwaliteit van fossil?
ik stond serieus ook op het punt zo iets te posten. en toen bedacht ik me en had het toch maar niet gepost.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:01 schreef StateOfMind het volgende:
$4500???
Met alle respect (ieder zijn smaak), maar dat is er niet aan af te zien.
Het is inderdaad een horloge voor een meer casual look!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:01 schreef StateOfMind het volgende:
$4500???
Met alle respect (ieder zijn smaak), maar dat is er niet aan af te zien.
Ben benieuwd naar foto;s van je collectie - Whistshotsquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:04 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Het is inderdaad een horloge voor een meer casual look!
Maar kijk maar is op http://www.bellross.com/
Het is gewoon een relatief duur merk.
Maar ik heb ook één Panerai (PAM088) en 2 IWC horloges.
oeh, heb je daar wel eens een foto van gepost? ook daar ben ik benieuwd naar hoe die er uit zietquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb sinds een paar weken m'n breitling weer regelmatig om. Ik wist niet dat ik nog een schakel had liggen
Ja, mooi ook dat je je eerste band gratis krijg van CvdK... Helaas wel nodig, want ik ben niet erg te spreken over de kwaliteit van de band eigenlijk.quote:
Zeker een mooi horloge!quote:
vette klokken, maar wel tiepisch een klok die je koopt als je al een paar andere neutralere hebt!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:50 schreef Salt_Seafood het volgende:
M'n nieuwe Bell & Ross:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
$4500 op ebay, inc bijbehorende documenten en mooie doos met daarop 't type.
Ik vind t zoiezo een mooi ding, die je niemand ziet dragen en daarbij is t wanneer Oranje speelt helemaal toepasselijk!
ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:55 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Zeker een mooi horloge!
en plaatjes van m'n PAM en IWC's post ik binnenkort, ik ga nu naar vrienden de wedstrijd kijken!
Mooi horloge! Is dit de mirror of de black?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:04 schreef Kluts het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ooit dit Flash horloge van Calvin Klein gekregen, vind 'm echt schitterend, en krijg er zeker eens per week een compliment over![]()
Moet 'm alleen al 2 maanden missen vanwege reparatie, er zit een barst in de glasplaat
Prefereer ook absoluut de Sub boven de Datejust...maar ja, smaken verschillen! (gelukkig!)quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:36 schreef Jackal_Omega het volgende:
De oude datejust daarentegen is wel erg mooi!
die heb ik ookquote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:40 schreef akaeenkutwijf het volgende:
Mijn laatste, voor mn verjaardag gekregen(alweer wat maandjes geleden):
[ afbeelding ]
ikquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:59 schreef mercurial3 het volgende:
heeft iemand ervaring met profuomo horloges?
http://www.profuomoshop.com/shop.asp
Die informatie hou ik liever voor mij zelf. Ik kan je zeggen: ervaar het voor jezelf.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:30 schreef mercurial3 het volgende:
en wat is jullie ervaring er mee dan?
is het een beetje kwaliteit of pure troep?
alvast bedankt.
het zou me meer helpen als je het gewoon verteldquote:Op zondag 29 juni 2008 16:50 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
Die informatie hou ik liever voor mij zelf. Ik kan je zeggen: ervaar het voor jezelf.
Eens!quote:Op maandag 30 juni 2008 19:28 schreef mercurial3 het volgende:
veel te groot
Niet eens!quote:hij lijkt goedkoop daardoor.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:47 schreef Aardbeikwark het volgende:
Ik heb een tissot prc200 en ik ben er net mee op mijn bek gegaan op mijn racefiets. Nu zitten er krassen op het chroom aan de buitenkant, weet iemand wat ik hier mee zou kunnen doen? Of zit ik nu gewoon vast aan de krassen en moet ik een nieuw horloge kopen?
Wat is de volgende? Een koekkoeksklok om je pols?quote:Op maandag 30 juni 2008 17:05 schreef w00h00 het volgende:
Dit had de postbode vandaag voor mij in petto:
[ afbeelding ]
![]()
iemand nog wat te vertelle over JL liverpool?quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:02 schreef ukga het volgende:
ik wil zo iets kopen. niet al te duur (180 tot 230 euro) Jaques Lemans Liverpool. iemand ervaring met de kwaliteit enzo? of een leuk alternatief voor die prijs
[ afbeelding ]
enige vereiste voordat je het klokje gaat kopen is:quote:Op zondag 13 juli 2008 01:01 schreef ukga het volgende:
[..]
iemand nog wat te vertelle over JL liverpool?
Ik was namelijk van plan hem deze week te kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in deze uitvoering (staal/leren band): ¤ 1313,- als ik me niet vergisquote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:28 schreef hatsjoe het volgende:
http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?ln=en&id_collection=11&id_product=80
wat kost deze ongev.?
Die is errug mooi!!!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:28 schreef hatsjoe het volgende:
http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?ln=en&id_collection=11&id_product=80
wat kost deze ongev.?
Seamaster goede keus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:15 schreef LENUS het volgende:
Ik ben lange tijd opzoek geweest naar een mooie 2ehands Tag Heuer Carrera. Tijdens het zoeken, kwam ik meerdere malen in aanraking met de Omega Seamaster. Omdat deze toch iets mooier vind en beter bij me vind passen, heb ik mijn interesse verlegd naar de seamaster.
Op marktplaats ben ik de volgende advertentie tegengekomen: http://link.marktplaats.nl/179414251. Voor de kenners, is dit een goede prijs?
Speedmasters zijn ook nice, ik kan alleen soms door de bomen door het bos niet meer zien. Omdat er ook zoveel verschillende types zijn en verschillende uitgaven door de jaren heen. Hoe kun je goed de waarde van een horloge inschatten?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:32 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Seamaster goede keus.Ik wil zelf nog een mooie Speedmaster op de kop tikken.
Bij Speedmasters valt het volgens mij wel mee...Ik denk dat er nog veel meer verschillende Seamasters zijn hoor...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:41 schreef LENUS het volgende:
[..]
Speedmasters zijn ook nice, ik kan alleen soms door de bomen door het bos niet meer zien. Omdat er ook zoveel verschillende types zijn en verschillende uitgaven door de jaren heen. Hoe kun je goed de waarde van een horloge inschatten?
geen duidelijker foto van het horloge? Tourbillon?quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:46 schreef ssebass het volgende:
Ah ook even die van mij posten:
[ afbeelding ]
Dit is de Frederique Constant heartbeat technologie. Een raampje aan de voorkant waardoor je het automatische uurwerk weer net iets beter ziet.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
geen duidelijker foto van het horloge? Tourbillon?
De 4 klopt nietquote:Op zondag 3 augustus 2008 20:46 schreef ssebass het volgende:
Ah ook even die van mij posten:
[ afbeelding ]
Nee dat weet ik niet, zal vast wel echt zijn. Maar volgens de Romeinse numerologie is een 4 een IV en geen IIIIquote:
heidens, balans... het is maar waar de juweliers zich druk om maken en ik snap nog steeds niet waarom het zo is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:15 schreef ssebass het volgende:
Ik heb het toen bij de juwelier gevraagd. Mijn Raymond Weill heeft hetzelfde ook de IIII ipv de IV. Dit is omdat het andere heidens is. In een ander topic hebben we het hier ook over gehad en daar zei iemand dat het hierdoor meer in balans is.
Volgens mij is dit bij alle zwitsere horloges.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:49 schreef StateOfMind het volgende:
Ik krijg bij de L&B een beetje de indruk van een Chinees merk met een 'interessant' klinkende naam.
Hele vette klok! Omega's met arabische cijfers op de plaat zijn echt ontzettend mooi!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:30 schreef x3ro het volgende:
Nou 2 dagen geleden van juwelier tehoren gekregen dat die band wat besteld was toch niet de goede was en dat ie dus niet meer te krijgen bleek te zijn.
En nou dus vandaag ben ik in de stad en wat zie ik waarempel liggen bij een andere juwelier.. Mijn horloge maar dan met stalen band. En dan ook nog in 100% perfecte staat. Geeneens krasjes(mijn had paar kleine beschadigingen) Dus ik naar binnen en even later kom ik naar buiten zonder mijn oude horloge en met mijn in nieuwstaat verkerende omega met stalen band =)
Foto's
[ afbeelding ]
Ik weet nu via die juwelier dus ook dat dit model (omega dynamic) weinig verkocht is. En dat circa meer dan 80% met leren band geleverd is. En de stalen band wordt niet meer gemaakt voor dit horloge. Dus deze wat ik gevonden heb heb ik ook erg geluk mee gehadquote:Op zondag 10 augustus 2008 09:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hele vette klok! Omega's met arabische cijfers op de plaat zijn echt ontzettend mooi!
Moest je nog veel meebetalen voor deze mooie klok?quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:39 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik weet nu via die juwelier dus ook dat dit model (omega dynamic) weinig verkocht is. En dat circa meer dan 80% met leren band geleverd is. En de stalen band wordt niet meer gemaakt voor dit horloge. Dus deze wat ik gevonden heb heb ik ook erg geluk mee gehad
Ik dacht voor 200 een nieuwe band te vinden maar aangezien ze niet meer gemaakt worden heb ikquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:59 schreef LENUS het volgende:
[..]
Moest je nog veel meebetalen voor deze mooie klok?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:54 schreef Dikke-Doei het volgende:
http://clockwise.nl/nl/product.php?product=1143 of deze zonder die 2 lelijke bijklokjes: http://clockwise.nl/nl/product.php?product=1181 bij deze heb ik er ook voor zitten nadenken om deze te kopen maar ik ga toch denk ik voor iets anders sparen
1 van de 2 bijklokjes is je secondewijzer bij dat horloge. Die wat normaal gesproken de secondewijzer is, is van de stopwatch.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:54 schreef Dikke-Doei het volgende:
http://clockwise.nl/nl/product.php?product=1143 of deze zonder die 2 lelijke bijklokjes: http://clockwise.nl/nl/product.php?product=1181 bij deze heb ik er ook voor zitten nadenken om deze te kopen maar ik ga toch denk ik voor iets anders sparen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |