was een groot succes, de was van de kaarsjes vatte vlam in het rechaud, waarna ik het wilde uitblazen, met als gevolg een steekvlam en m'n hele rechaud in de hensquote:
En? Proef je zo de asperges nog wel? Als het lekker was, wil ik het recept wel.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij eten straks asperges uit de oven met ham, bechamelsaus, cherrytomaatjes en geraspte kaas. Daarbij gebakken aardappeltjes. Recept van het COOP-blad geloof ik, kreeg het van mijn moeder. Ik ben benieuwd!
Ja hoor, het was eigenlijk heel lekker! We hadden wel iets dikkere asperges gekocht (bij de boerquote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
En? Proef je zo de asperges nog wel? Als het lekker was, wil ik het recept wel.
Ik heb gado gado gegeten
Het zijn deze:quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:49 schreef ColdFeet het volgende:
Bweuh, ik ben nog aan het werk en de supermarkten zijn dicht. Dus dat wordt of afhalen, of zo'n verdrietig pakje noedels eten als avondetenwat is wijsheid?
Vivi, vertel eens wat meer over die koekjes? Is 't een succes? Mijn vaste NL leverancier komt morgen weer langs en ik vind het lekker klinken!
Ja, ik ben ook wel van de kokos. Ik stuur de Mr even een sms dat ie ze meeneemt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het zijn deze:
[ afbeelding ]
Maar dan de "Coco Choco" uitvoering, ik vind ze lekker (vreetaaneenstukdoorhetpakleeg-lekker), maar ik ben een sucker voor cocos-vreetsels...die zachte balletjes die sommige drogisterijen ook hebben met cocos...![]()
Neem meteen drie pakken! Er zitten er maar 9 in nml.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook wel van de kokos. Ik stuur de Mr even een sms dat ie ze meeneemt.
Ik heb ook ontzettend jeugdsentiment bij de nizza's van verkadeVeul lekkerder dan de goedkope kokosbiskwie!
quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Neem meteen drie pakken! Er zitten er maar 9 in nml.
In wat voor gat woon jij dan?quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:49 schreef ColdFeet het volgende:
Bweuh, ik ben nog aan het werk en de supermarkten zijn dicht.
quote:
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
In een niet-al-te-grote stad in Vlaanderen. Ze hebben er wel avondwinkels, gelukkig. Maar de gewone supermarkten gaan om half of om 8 uur dicht.
't Is wel even wennen na jaren in Den Haag met de turk op de hoek en de Appie tot 10 uur open, ja
Melanzane!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:49 schreef Tezz het volgende:
Goede vraag: wat eten we vandaag?
Doe eens wat suggesties jongens en meisjes! Ik heb echt geen inspiratie vandaag. Mijn koelkast is vol (heb net boodschappen gedaan) dus heb best wel wat in huis. (en anders is de supermarkt op loopafstand). Doe eens wat leuke suggesties! Heb je recepten die ik gewoon gegeten MOET hebben?? Post ze! Graag zelfs!
(ik ben geen visliefhebber en ook geen liefhebber van de Oosterse keuken, maar voor de rest:: roept u maar!)
Da's een goeie Obli! En ik heb ook nog eens gewoon alles in huis! Wat eet je erbij? Rijst of zo?quote:
Ciabatta of stokbrood.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:21 schreef Tezz het volgende:
[..]
Da's een goeie Obli! En ik heb ook nog eens gewoon alles in huis! Wat eet je erbij? Rijst of zo?
Hmm, dan ga ik nu nog even een voorgerechtje met vlees bedenken, want bij manlief is een maaltijd zonder vlees geen maaltijdquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ciabatta of stokbrood.
Vult echt heel erg!
Anders maak je er een paar met gehakt en parmazaanse kaas ertussen?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:30 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hmm, dan ga ik nu nog even een voorgerechtje met vlees bedenken, want bij manlief is een maaltijd zonder vlees geen maaltijd.
Of ik maak allemaal lekkere metzes/tapas/antipasta! Gezellig een tafeltje vol!
Joepie! Inspiratie en kook-zin is weer terug!
quote:* 1 bak verse perline met rauwe ham gevulde pastabuideltjes koelvak 250 g)
* 1 citroen schoongeboend
* 2 eetlepels Italiaanse olijfolie
* 1 zak rucolasla (75 g) gehalveerd
* 100 g parmezaanse kaas in krullen
Bereiden
Kook de perline volgens de aanwijzingen op de verpakking. Rasp de gele schil van de citroen en pers de vrucht uit. Verwarm de olie samen met de citroenrasp. Laat de perline goed uitlekken, schep ze om met het citroensap en bak ze 1-2 minuten in de citroenolie. Schep de laatste 30 seconden de rucola erdoor, laat de blaadjes een klein beetje slinken en bestrooi het gerecht met de kaaskrullen. Breng op smaak met zout en peper.
oh dat klinkt leuk.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:51 schreef SHE het volgende:
Ik ga dronken avocado-soep maken
paar avocado's
1/2 litertje kippen bouillion
150 ml melk, paar scheuten sherry
op smaak brengen met citroen, tabasco en zout.
Daarbij zure room & bieslook
verder wat gegrilde garnaaltjes en knoflook brood du Sjors.
sucukquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:06 schreef Isegrim het volgende:
Een krentenbol met hagelslag en eentje met pindakaas. En ja, dat vind ik lekker.![]()
Vanavond wordt het groenten (aubergine, paprika, lente-ui, champignons) uit de oven met daarbij gebakken Turkse knoflookworst.
Net op. Smaakte best goed! Zat alleen niet super veel vlees aan, dus zat niet vol, maar wat ik had smaakte goed.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:35 schreef Simsfan88 het volgende:
Albert Heijn Spareribs met barbecue smaak. Ben zó benieuwd, heb nog niet eerder spareribs gehad (heel slecht, ik weet het) en volgens spareribstest.nl zijn ze helemaal niet lekker
inmiddels doe ik het op mijn gevoel, maar ben begonnen met de recepten van Smoopy en warteltjequote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:16 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
oh.... lekker,
maak je die zelf?
heb je een goed recept? wil ik ook wel eens proberen........
oké bedankt !quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
inmiddels doe ik het op mijn gevoel, maar ben begonnen met de recepten van Smoopy en warteltje
Roti saus - wat zit erin hoe te maken
Tis de moeite waardquote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:43 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
oké bedankt !
ga ik proberen
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Tis de moeite waardEn zo simpel als ik weet niet wat
![]()
Hier staat de kip nu lekker te pruttelen en het ruikt zooooo lekker. Zo nog even de aardappels schillen en bij gebrek aan kouseband hier in de super, de sperziebonen schoonmaken, eitjes koken en we hebben weer een heerlijk maaltje zo op de zaterdagavond
Kaassoep? Vertel!!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:23 schreef Terpentin07 het volgende:
Nu een Grolsch Weizen.Straks word gekookt: Kaassoep!
Erg lekker.Heeft mijn Oma altijd gemaakt.Vandaag zelf gekookt sinds jaren.quote:
Ok, opgeslagenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:55 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Erg lekker.Heeft mijn Oma altijd gemaakt.Vandaag zelf gekookt sinds jaren.
Wat je nodig hebt:
500g gehakt
Smeltkaas naturel 150-200g
Smeltkaas kruiden 150-200g
1-2 uien
1 stang prei ( ik ben lui en heb de kant en klare van de appie gehaald.Zit ca 300g in een zak, heb hiervan de
helft gebruikt)
Champigons 1 blik ( vind ik zelf smerig dus niet gebruikt.Maar als je paddestoelen lekker vind dan hoort het
erbij)
1 blokje bouillon
Water 400-500ml
Evt. nog een kleine beetje witte wijn.
En een verse stokbrood.
Ja. Godver is lekker. MikeyMo had het gisteren bij zn neef in de kroeg besteld.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:03 schreef Isegrim het volgende:
Orgasmedrankjes?
Ik heb gister aardig wat gedronken dus ik had zin in iets vets. Heb een sucukworstje opgebakken en dat op een paar crackers gedaan. Smaakte eigenlijk best goed.
Wat zit erin dan?quote:Op zondag 1 juni 2008 16:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja. Godver is lekker. MikeyMo had het gisteren bij zn neef in de kroeg besteld.
Die drink je in kleine glaasjes als shotshet is zo dik als zaad, en heerlijk zoet.
Ik heb geen flauw idee. Op internet staan wel recepten maar dat zijn niet de goeie. IIg jus de orange. Zal het eens navragen binnenkortquote:Op zondag 1 juni 2008 17:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat zit erin dan?
Vriendlief had zin in roti en dus werd het roti.
Tomaatjes zien er smakelijk uit.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:19 schreef computergirl het volgende:
net gegeten:
[ afbeelding ]
Kip met harissa, kerstomaatjes en olijven uit de oven, met daarbij komkommersalade
Dat ziet er erg fraai uit.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:19 schreef computergirl het volgende:
net gegeten:
[ afbeelding ]
Kip met harissa, kerstomaatjes en olijven uit de oven, met daarbij komkommersalade
ooh jezus, daar heb ik zin in. Een raspatat oorlog met allejezus veel uienquote:Op maandag 2 juni 2008 19:24 schreef Xennia het volgende:
Patat oorlog, broodje hamburger speciaal en een witbiertje
ik ben zó benieuwd hoe dat eruit gaat zien, wil je er een foto van maken?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:31 schreef DarkElf het volgende:
vanavond een frisse salade:
parmaham met rucola (laagje ham, laagje sla, laagje ham etc... oprollen en reepjes snijden), kleine mozarrellabollejes en aardbeien met balsamicoazijn eroverheen ...
erbij een stokbroodje met een klein beetje boter en een fles evian
als ik eraan denk zal ik het doenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik ben zó benieuwd hoe dat eruit gaat zien, wil je er een foto van maken?
Maar natuurlijkquote:Op maandag 2 juni 2008 20:09 schreef Isegrim het volgende:
Oeh, kikkererwten.Vertel ons eens het recept van je salade?
Dat klinkt heerlijk!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:28 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Geroosterde-paprika salade met kikkererwten (voor 2 personen)
Ingrediënten:
2 rode paprika's
1 gele paprika
1 blik (400 gram) kikkererwten
3 trostomaten
1 eetlepel citroensap
4 eetlepels olijfolie
zout en peper
mespunt gemalen komijn
2 eetlepels gesnipperde peterselie of koriander
Bereiding:Halveer de paprika's. Paprika's in de oven grillen tot het velletje zwart is (ik heb zelf een grillstand op mijn oven). Paprika's wat af laten koelen en dan het velletje verwijderen. Kikkererwten ondertussen afspoelen. Tomaten in stukjes snijden. Dressing kloppen van het citroensap, de olie, komijn, zout en peper. In een schaal alles door elkaar mengen en dan de peterselie of koriander er over heen.
Ik maak zelf altijd wat meer dressing, anders proef je hem niet zo goed. Ik doe er ook wel vaker nog wat feta en/of komkommer doorheen als ik hem nog wat vullender wil maken.
Eet smakelijk!
Dat wordt gaandeweg tijdens het koken bedacht.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:09 schreef ColdFeet het volgende:
Isegrim: perzikenchutney?Recept, heel graag!
Krokodil?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:36 schreef SHE het volgende:
Krokodil! ( don't ask ) met een paprika-tomaat-room saus.
Bijgerecht moet ik nog verzinnen.
En het handtasje krijg je er gratis bij, bij afname van een grootverpakking?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:20 schreef SHE het volgende:
Krokodil smaakt naar vis en vlees tegelijk. Het is echt vlezig, maar heeft de kleur van vis.
Ja, is ontzettend lekker..maar verwacht geen uitgesproken smaak.
Komt van een horeca-groothandel met een obscuur assortiment
En dat zie er dan zo uit..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik ben zó benieuwd hoe dat eruit gaat zien, wil je er een foto van maken?
Oeh!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
En dat zie er dan zo uit..
[ afbeelding ]
aardbeiplakjes-> erover wat balsamico, zeezout en peper.
Parmaham-> blaadjes basilicum erop en rolletjes maken en stukjes snijden.
Kleine bolletjes mozarrella-> op bord in tweeën scheuren. Aardbei plakjes erbij/doorheen...
Rucola door achtergelaten balsamico halen en wat olijfolie erover en dat op de mozarrellabolletjes en aardbei en dan de stukjes parmaham met basilicum erop..
nog wat olijfolie erover gesprenkeld en tis errug lekker
he je moet wat als manlief weer eens werktquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:38 schreef SHE het volgende:
Die DE, feestje maken voor zichzelf.
Een voorbeeld voor alle vrouwen!
Misschien kan je voortaan beter wijn drinken als je kookt dan koken als je wijn drinkt, subtiel verschil, maar voor die tonijn is het soms een kwestie van leven of doodquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:06 schreef SHE het volgende:
Dat is ook mijn stijl; koken als ik wijn drink.
Dat pakt overigens voor sommige gerechten niet altijd goed uitZo stond ik ooit eens luid lallend, a la swedish chef mijn verse tonijn te zouten met zeezout.
Die prachtige rode tonijn heeft niemand ooit geproefd, want die was gepekeld.
herkenbaar, maar ik ben ook met enige regelmaat alleen en ik hou van eten en dus kook ik wel/probeer ik van alles uitquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het niet zo leuk, vor mezelf alleen koken.Mijn grootste genot in koken is dat een ander ervan geniet.
[/feeder]
en terechtquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:45 schreef SHE het volgende:
Ik vind het heel zoet en baal dat ik van de avondmaaltijd van gisteren geen foto heb gemaakt, want ik heb dezelfde schik-techniek gebruikt als jij.
Eerst de zalmhaas op het bord, dragon-boter saus eromheen gegoten, toen de lente-aardappeltjes en broccoli om en om eromheen geschikt in een rondje ( zoals je aardbeien )
En blij dat ik dan ben mezelf
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:27 schreef mascara-klodder het volgende:
Mijn courgette-koekjes zien er beter uit![]()
Ziet er allemaal wel erg lekker uit heur, inc de koekjes
Nouja, lastig is hij ook weer niet, maar couscous vindt hij gewoon raar en ik moet ook geen rare fratsen met rozijnen en pijnboompitten e.d. gaan uithalen. Dus dan maar kleine stapjes, dan went 't vanzelfquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:13 schreef Isegrim het volgende:
Lastig, hè, zo'n vriend. De mijne is ook geen makkelijke eter...
Als rozijnen en pijnboompitten al rare fratsen zijn...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nouja, lastig is hij ook weer niet, maar couscous vindt hij gewoon raar en ik moet ook geen rare fratsen met rozijnen en pijnboompitten e.d. gaan uithalen. Dus dan maar kleine stapjes, dan went 't vanzelf. Maar dit was in principe gewoon rijst met kip en courgette
dus dat beviel wel.
enieweequote:Op woensdag 4 juni 2008 13:53 schreef miepmuis het volgende:
??
Zeg PM haar ofzo, of vraag het in de SCquote:
Ze heeft zich er speciaal voor aangemeld, vieze stalkerquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:21 schreef Tezz het volgende:
Mag dat bericht van MiepMuis verwijderd worden, hier word ik namelijk erg boos van.
Waar zitten Muck en Isa???quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ze heeft zich er speciaal voor aangemeld, vieze stalker
thanksquote:
quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:16 schreef Tezz het volgende:
Oke, voor niets in de keuken gestaan.
Ik ging net mijn dochter ophalen bij de spelletjesmiddag van de buurtvereniging, zitten alle kinderen aan een lange tafel met in het midden een berg friet en een berg knakworsten, en er omheen allemaal hoopjes mayo, curry en appelmoes.
Kind heeft dus een volle buik en ik inmiddels ook (tja, meehelpen opruimen was in dit geval: jezelf door stapels patat heenwerken).
Hmm, als je ineens trek krijgt in zure bommen met slagroom dan moet je toch ff een testje gaan halen!quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
lekker toch
![]()
Mijn moeder belde vanochtend af voor vanaaf, dus geen sushi vandaag.
Heb verse rode kool, aardappels en een knofferige bal gehakt op het menu staan.
Heb de laatste tijd steeds zo'n zin in een simpel prakkie, de laatste keer dat ik dat had was ik zwanger
Ik lustte NOOIT augurken. Tot 4 weken geleden. En ik ben echt niet zwanger hoorquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:25 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hmm, als je ineens trek krijgt in zure bommen met slagroom dan moet je toch ff een testje gaan halen!
Ik ga maar eens een toetje maken: een smoothie met banaan en aardbeien, jummie!
Die blender heb ik ookquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:16 schreef Isegrim het volgende:
Fruitshake! Het wordt eentonig, maar sinds ik de blender heb ontdekt, ben ik verslaafd aan fruitshakes.
[ afbeelding ]
Fruitshakes zijn heerlijk en even wat anders dan die kleffe boterham op de vroege ochtendquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:16 schreef Isegrim het volgende:
Fruitshake! Het wordt eentonig, maar sinds ik de blender heb ontdekt, ben ik verslaafd aan fruitshakes.
[ afbeelding ]
Nee, geen sapcentrifuge, die zijn zo'n gedoe om schoon te maken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Fruitshakes zijn heerlijk en even wat anders dan die kleffe boterham op de vroege ochtend![]()
Heb je ook een sapcentrifuge? Ook een vette aanrader, ik ben iig verkocht sinds ik dat apparaat heb
Hier gaan ze ook met de verwarming bezig.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:35 schreef Qwea het volgende:ze zijn hier met de ketel bezig. Ik heb geen water, dus ik kan niet eens thee zetten
Mr DE heeft dat zaterdag gemaakt en wel aan stokjes geregen zoals ze zeiden,,, ziet er leuk uitquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:11 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb gister een recept uit de delicious gemaakt, had zo'n zin iets nieuws te koken.
Het is het vrijdag recept geworden uit het afgelopen nummer; turks/Marokkaans: gehaktspiezen met couscoussalade en yoghurtsaus. Het zijn alleen geen spiesen maar kleine hamburgertjes geworden want dat is veel handiger! De yoghurtsaus is tzatziki en die was zooo lekker! (het hele gerecht was erg geslaagd) maar vnvnd word het dus een pita shoarma met de overgebleven yoghurtsaus en ernaast een restje couscoussalade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |