abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32965238
Hoi
Gister weer eens roti gegeten. Daar zit meestal vlees bij met zo'n sausje / jus achtig iets erbij. Ik denk oa kerrie ofzo?
Weet iemand wat ik bedoel? Ben op zoek naar een receptje om het zelf te maken
  zaterdag 10 december 2005 @ 09:39:02 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32965274
quote:
Roti

Ingrediėnten voor de roti plaat:
750 gr zelfrijzend bakmeel, 5 deciliter water, beetje olie, 500 gamr gekookte aardappelen, 1 teent knoflook geperst,
snufje kerrie, zout en peper,

Bereidingswijze voor de roti plaat:
Maak van het bakmeel en water een samenhangend elastisch deeg. Smeer de bovenkant in met olie en laat het 1 uur afgedekt rusten. Prak de aardappelen fijn en kruid ze met kerrie, knoflook zout en peper. Vorm ongeveer 18 ballen van het deeg. Maak ze een beetje plat en leg in het midden wat van de aardappelen. draai dicht en druk de naad in en beetje bloem. rol het deeg met deegroller nu voorzichtig tot een ronde dunne lap de vulling moet binnenin zitten en mag niet door het deeg heen komen. (Vraagt enige handigheid niet te hard drukken). Verwarm een koekenpan tot heet, smeer een klein beetje olie in de pan en leg hier de roti in. Druk de randen plat als hij begint op te bollen. Bak aan allebei de kanten tot de roti droog is (mag niet bruin worden).

Ingrediėnten voor de roti vulling:
2 kilogram drumsticks (niet gemarineerd), 1 ui gesnipperd, 150 gram soepgroente gesneden, 2 teentjes knoflook, 2 eelepels kerrie (madras), 1 eetlepel sambal (of madam janet peper), 1 blikje tomatenpuree, 2 bouilonblokje,s olie en boter, 4 grote aardappelen.

Bereidingswijze voor vulling roti:
Was de kip in water met azijn en verwijder het vel. Was de kip hierna weer in schoon water. Maak de kip droog. Verhit olie in een grote braadpan of wok en voeg wat boter toe Bak de kip in porties bruin. Bak de ui, knoflook en soepgroenten mee. Bestrooi het geheel met kerriepoeder. Voeg de tomatenpuree en bouillonblokjes toe. Voeg de gehalveerde aardappelen toe. Voeg er zoveel water aan toe dat alles onder staat en laat 1 a 2 uur zachtjes gaar worden. Dit gerecht smaakt het lekkerst als het een dag van te voren gemaakt wordt
Als ik het recept zo kijk dan is de saus vooral tomaten puree, Sambal of madam janet, bouilon, kerrie of madras, ui en knoflook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32965301
Alleen het sausje is een veel simpelere manier:

Kippeboullion, madras (kerrie), even laten koken, schepje sambal en dan even maizena met koud water aanmaken en er zachtjes tot de dikte die je wilt hebben inschenken.
Vind je dit een beetje zurig dan kan je er een schep bruine suiker doorheen doen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_32965319
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 09:45 schreef Oblivion het volgende:
Alleen het sausje is een veel simpelere manier:

Kippeboullion, madras (kerrie), even laten koken, schepje sambal en dan even maizena met koud water aanmaken en er zachtjes tot de dikte die je wilt hebben inschenken.
Vind je dit een beetje zurig dan kan je er een schep bruine suiker doorheen doen.
thanks

wat is madras precies. ken wel kip madras van iglo ofzo
pi_32967340
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 09:49 schreef Classics het volgende:

[..]

thanks

wat is madras precies. ken wel kip madras van iglo ofzo

Deze kan je halen bij een toko of de turk.
pi_32976576
Och zie nu pas dat ik het helemaal verkeerd getikt heb...
Het is helemaal geen madras, maar masala!
Mijn excuses.
pi_32976654
The shmoopy-way:

2 uien in grote stukken snijden en in een beetje olie aanfruiten
kerrie erbij (die van Obli idd) 3 eetlepels
4 teentjes knoflook en wat sambal en nog even doorroeren
dan stukken kip erbij doen en even aanbraden, scheut water erbij en een paar kippenbouillionblokjes en pruttelen maar.

Ik kook de kouseband, de eieren en de aardappels altijd eerst even apart, en doe die er de laatste 10 minuten bij, al is dat wel een heel gehannes met volle pannen enzo.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:00:13 #8
65409 warteltje
man made machine
pi_32982262
van een echte rotiemaker die ook zelf het vlees maakt (btw; ben een hindoestaanse suri)
vlees( en het saus) een grote ui snipperen,drie teentjes knoflook en een peper (madam jeanette) snijden. Olie in de wok en flink heet laten worden, dan de ui, de knoflook en de peper erbij. Een beetje bruin laten worden. Kip erbij ,kerrie (masala)en zout naar smaak en dan de deksel erop en het vuur wat zachter zetten ( half). Af en toe omroeren. Na een tijdje moet dan het vlees onderstaan van de sappen van het vlees. Het vuur dan nog zachter zetten, de deksel er wel op schuin ophouden zodat het water en beetje kan verdampen, en het vlees laten sudderen tot het gaar is. Als er teveel water verdampt en het dan te droog word kan je er water bijvoegen. De saus word vanzelf dikker. Je kan eventueel een aardappel meekoken; dan word de saus zeker dik.
pi_32984196
Bedankt voor alle reacties Ik ga het proberen het is niet zo moeilijk als ik het zo lees ... nu de praktijk nog
pi_33031731
Wow, ik zoek al een tijdje naar een Roti-recept. Bedankt! Ik ga het meteen proberen van de week!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:04:46 #11
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_52256914
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:00 schreef warteltje het volgende:
van een echte rotiemaker die ook zelf het vlees maakt (btw; ben een hindoestaanse suri)
vlees( en het saus) een grote ui snipperen,drie teentjes knoflook en een peper (madam jeanette) snijden. Olie in de wok en flink heet laten worden, dan de ui, de knoflook en de peper erbij. Een beetje bruin laten worden. Kip erbij ,kerrie (masala)en zout naar smaak en dan de deksel erop en het vuur wat zachter zetten ( half). Af en toe omroeren. Na een tijdje moet dan het vlees onderstaan van de sappen van het vlees. Het vuur dan nog zachter zetten, de deksel er wel op schuin ophouden zodat het water en beetje kan verdampen, en het vlees laten sudderen tot het gaar is. Als er teveel water verdampt en het dan te droog word kan je er water bijvoegen. De saus word vanzelf dikker. Je kan eventueel een aardappel meekoken; dan word de saus zeker dik.
Hoeveel masala doe je er ongeveer bij?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:05:37 #12
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_52256953
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:23 schreef Oblivion het volgende:

[..]

[afbeelding]

Deze kan je halen bij een toko of de turk.
Ook bij de Jumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')