ja wel zozo een bosduif dan he.quote:Op maandag 5 mei 2008 18:09 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Pas je wel op, meeste duiven zijn ziek...![]()
Toch?
Zou wel even op onderzoek gaan als ik jou was..
Oef, nou ja, euhm, ik doe altijd maar wat, een half uurtje, drie kwartier?quote:Op maandag 5 mei 2008 20:01 schreef Lips het volgende:
Vraagje nog over die linzen, hoe lang moet je die dingen koken??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mixomatosequote:Op maandag 5 mei 2008 20:04 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
ja wel zozo een bosduif dan he.
maar idd vliegende ratten zijn het. zijn konijnen ook ziek? ik wil terug naar de oertijd.
een haas dan..quote:Op maandag 5 mei 2008 20:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mixomatose
Ik heb gisteren rode linzen soep gemaaktquote:Op maandag 5 mei 2008 20:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oef, nou ja, euhm, ik doe altijd maar wat, een half uurtje, drie kwartier?
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 17:26 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik heb gisteren rode linzen soep gemaakt
Had een lente-uitje, een rode paprika en 2 stengels bleekselderij aangefruit, toen water erop en 1,5 bouillonblokje en natuurlijk de linzen erin. Daarna lading uit het kruidenkastje en een half uur laten staan.
Ik was erg positief verrast!! Er was veel dus vanavond eet ik weer soep
Ja, dat hadden ze bij het kruidenkraampje op de markt ik Groningen. En het was rozequote:Op maandag 12 mei 2008 01:57 schreef Nembrionic het volgende:
Himalayazout?
quote:Op maandag 12 mei 2008 02:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ja, dat hadden ze bij het kruidenkraampje op de markt ik Groningen. En het was rozeen er zaten meer mineralen in volgens de kruidenmevrouw, en het was roze
en het is heel zout zout.
Duidelijkquote:Maar het was vooral een leuk-roze-dus-moet-ik-hebben-momentje.
ziet er altijd zo lekker uit hequote:Op maandag 12 mei 2008 01:52 schreef Karammel het volgende:
Een topic waar vreemde dingen gemaakt worden. Laat ik nou net de persoon zijn die in restaurants of in de winkel altijd dingen uitzoekt die ik nog nooit heb gegeten. Hier zal ik dus genoeg ideeën op kunnen doen. Ben alleen niet zo kookfiguur dus zie dit maar als een tvp.
Gister wel een vreemd soort fruit gegeten trouwens. Hoef je gelukkig niet klaar te maken.
Een Kiwano.
[ afbeelding ]
Erg vreemde vrucht. Smaakt een beetje naar kiwi, maar dan niet een heel sterke smaak.
Het is alleen net of je kikkerdril met pitten aan het happen bent. Voor de textuur hoef je het dus niet te doen. Blijft voor mij dus bij eenmalig iets. Smaak is niet overdonderend lekker en textuur is verschrikkelijk.
Duiven leken me wel lekker trouwens. Alleen lever ben ik toch niet zo'n fan van. Zal het toch zelf een keer moeten ondervinden
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:42 schreef Oblivion het volgende:
*vast klaar gaat liggen voor MinderMutsig...![]()
Ik heb ook zo'n ding gekocht!
Dat is wel een leuk idee.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:36 schreef SHE het volgende:
De dragonfruit ziet er spectaculair uit, maar smaakt nergens naar. Ik hol 'm altijd uit, snijd het vruchtvlees in blokjes en schik dat tussen de mango en limoenijs die ik dan in de vrucht stop.
Ik maak het veel als toetje na een BBQ
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:29 schreef Oblivion het volgende:
Ik begin maar eens met de soep van Razztwizzle!![]()
-staat al op-!
Heb je die hele pompoen erdoor gedaan? En heb je het gegeten als maaltijdsoep of als voorgerechtje? En als de hele pompoen erin zit, zijn jullie dan grote eters?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:33 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat was best te naggelen, manlief en zoonlief vonden het ook lekker.
Wel heb ik aan het einde rode Tuzot erbij gedaan.
Voor zoonlief dus niet.![]()
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is wel een leuk idee.![]()
Heb je ook nog goddelijke recepten voor butternut squash?
Oh dat is ook wel een goed idee.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:49 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Kan het echte filmpje niet vinden maar het recept wat ik ooit heb gemaakt lijkt op deze.
Deze is proberen?quote:Op maandag 5 mei 2008 00:36 schreef MinderMutsig het volgende:
In het kader van nieuwe dingen uitproberen heb ik een maand of twee geleden gedroogde leliebloemen (tjiem tjiem) meegenomen uit een toko in Leuven maar ik heb er nog niks mee gedaan. Voornamelijk omdat ik niet weet wat ik er mee moet doen.![]()
Ik kan natuurlijk wel een recept gaan googelen maar misschien is er een fokker die een géwéldíg recept heeft?
Het zijn gedroogde bloemen dus dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:42 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Deze is proberen?
Heb het nog niet gemaakt, maar misschien wel lekker........
Denk alleen dat je lelies nu wel verpietert zijn hihi....
Yep de hele pompoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Heb je die hele pompoen erdoor gedaan? En heb je het gegeten als maaltijdsoep of als voorgerechtje? En als de hele pompoen erin zit, zijn jullie dan grote eters?
maar is het nou een beetje lekker pompoen? Waar is de smaak mee te vergelijken? Volgens mijn vriend is het vrij smakeloos en dat zou ik zonde van de moeite vinden eigenlijk...quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Yep de hele pompoen.
Ik had een kipfilet gebakken, brood erbij en lekkere citroen mayonaise.
Alles bij elkaar en maar eten!![]()
En nee we zijn geen grote eters, heb dus meer dan helft weg moeten gooien...
Mijn moeder maakt wel eens pompoensoep of pompoen-paprikasoep, dat vindt iedereen heerlijk. Ik vind het zelf inderdaad iets te weinig smaak hebben, maar dan gooi ik er een handje geraspte oude kaas door en dan is mijn soepie ook heerlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:06 schreef Muck het volgende:
[..]
maar is het nou een beetje lekker pompoen? Waar is de smaak mee te vergelijken? Volgens mijn vriend is het vrij smakeloos en dat zou ik zonde van de moeite vinden eigenlijk...
Dat klinkt wel lekker eigenlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:11 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Mijn moeder maakt wel eens pompoensoep of pompoen-paprikasoep, dat vindt iedereen heerlijk. Ik vind het zelf inderdaad iets te weinig smaak hebben, maar dan gooi ik er een handje geraspte oude kaas door en dan is mijn soepie ook heerlijk
quote:De butternut is een smaakvolle pompoensoort die de vorm van een peer of pindapeul heeft. De kleur van de schil is zalmkleurig tot beige. Het vruchtvlees van de butternut heeft een gele tint. Ze is net als andere pompoen soorten voor diverse gerechten te gebruiken.
Het voordeel van deze pompoen is dat hij niet te groot is. 1 vrucht is net voldoende voor 2 personen
Butterneut-pompoenen bevatten complexe koolhydraten, ze zijn rijk aan bètacaroteen, aan voedingsvezels, vitamine C,
magnesium, mangaan, kalium, enzovoorts.
Ik voel me al gezond als ik het leesquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:12 schreef Oblivion het volgende:
Nou je moet wel met kruiden werken ja.
Maar:
[..]
Het is wel gezond!
quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En nee we zijn geen grote eters, heb dus meer dan helft weg moeten gooien...
Hmmm...quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:12 schreef Oblivion het volgende:
Het voordeel van deze pompoen is dat hij niet te groot is. 1 vrucht is net voldoende voor 2 personen
Die van mij is veel groter en dikker.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:39 schreef Isegrim het volgende:
Butternut squash is ook wel sexy:
[ afbeelding ]
ziet er flink doorrookt uit trouwens. zo zwartquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:37 schreef Isegrim het volgende:
Yeah, ik heb iets voor in dit topic.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'Rookvlees op Bosnische wijze'. Gekocht bij de Turk. Geen idee wat zij ermee doen en ook nog geen idee wat ik ermee ga doen. Ideeën?
moest ik ook nog aan denken jaquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Eigenlijk niet.![]()
Ik kom niet veel verder dan in stukjes door een stamppotje.
Het heeft een prachtige, donkerrood/paarse kleur.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ziet er flink doorrookt uit trouwens. zo zwart
miss gewoon in plakjes bij de borrel? offeehm door een maaltijdsalade?
Ik heb dit weekend nog stamppot raapstelen gehad met zongedroogde tomaatjes en kaas.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
moest ik ook nog aan denken jamaar ik zou met dit weer helemaaaal een zin hebben in stamppotjes. hoewel, andijvie is nog wel lekker nu
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |