SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TS trapt af:
Ik zag gisteren bij de poelier op de markt duifjes liggen en omdat ik nog nooit duif heb gegeten heb ik er twee gekocht. De grote vraag is dus nu: hoe maak ik het klaar?
There is no love sincerer than the love of food.
dat heb ik dus ook jaquote:Op zondag 4 mei 2008 15:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Whehe, ik koop zo vaak dingen die me lekker lijken, maar waar ik geen idee van heb hoe ik het klaar moet maken. Ik waag me alleen niet aan gekke, rare, enge, of vieze dingen.
Wat voor saus?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:52 schreef Frumzel het volgende:
Ik heb tagiatelli gekocht en heb wel kant en klaar saus (voor spaghetti e.d.) staan, maar kan ik er nog iets aan toevoegen? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Een berg aspergesquote:
Ah kijk, er zijn meer mensen met vragen.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:52 schreef Frumzel het volgende:
Ik heb tagiatelli gekocht en heb wel kant en klaar saus (voor spaghetti e.d.) staan, maar kan ik er nog iets aan toevoegen? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Het klinkt wel heel goed dus ik denk dat ik dit ga maken inderdaad. Ik moet voor dat recept de filetjes en de bouten eraf hakken, dan houd ik dus twee karkasjes over. Kan ik daar nog iets mee in de richting van fond of bouillon en hoe?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:58 schreef Oblivion het volgende:
Neem je toch een ander kruid dan dragon?
Iets wat je zelf heel lekker vind en er bij past?
Gebeurt het jou ook regelmatig dat je het dan na een week verlept weggooit?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Whehe, ik koop zo vaak dingen die me lekker lijken, maar waar ik geen idee van heb hoe ik het klaar moet maken. Ik waag me alleen niet aan gekke, rare, enge, of vieze dingen.
quote:Op zondag 4 mei 2008 15:54 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wat voor saus?
Tomaten saus? Wat zit er in de saus?
Het is een tomatensaus ja. Verder heb ik nog wel gehakt in huis, een uitje. En voor de rest, wat er niet is, kan ik nog kopenquote:Op zondag 4 mei 2008 15:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ah kijk, er zijn meer mensen met vragen.![]()
Wat voor saus heb je? En wat heb je in huis?
quote:Op zondag 4 mei 2008 16:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het klinkt wel heel goed dus ik denk dat ik dit ga maken inderdaad. Ik moet voor dat recept de filetjes en de bouten eraf hakken, dan houd ik dus twee karkasjes over. Kan ik daar nog iets mee in de richting van fond of bouillon en hoe?
Ik heb worteltjes, bosui, bleekselderij, platte peterselie, verse thijm en rozemarijn dus op zich zou dat moeten kunnen toch?
Ik hou het zelf altijd heel simpel met pastasaus.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:23 schreef Frumzel het volgende:
[..]
[..]
Het is een tomatensaus ja. Verder heb ik nog wel gehakt in huis, een uitje. En voor de rest, wat er niet is, kan ik nog kopen
Hoeveel water, worteltjes, bosui, knoflook (?) en kruiden wil ik gebruiken voor die twee kleine karkasjes zodat mijn bouillon wel naar duif gaat smaken en niet alleen naar groente?quote:Op zondag 4 mei 2008 16:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Koken maar met die hap!![]()
En daarna in ijsblokplasticzakjes doen en invriezen.
Heb je het altijd bij de hand als je sausjes en of soep gaat maken.
Zeker, zekerquote:Op zondag 4 mei 2008 16:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Gebeurt het jou ook regelmatig dat je het dan na een week verlept weggooit?
quote:Op zondag 4 mei 2008 17:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zeker, zeker
Of, in het geval van houdbare dingen: dat er een stoflaagje ontstaat
quote:
Eventueel nog even onder de grill? Of op bord eerst kaas en dan de saus erover (smelt de kaas ook zo lekker vanquote:Op zondag 4 mei 2008 16:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik hou het zelf altijd heel simpel met pastasaus.
Zou het gehakt rullen, uitje erbij, knoflook en het potje saus. (Zitten waarschijnlijk al kruiden in? )
En geraspte kaas natuurlijk!
Niet echt nee!quote:Op zondag 4 mei 2008 17:02 schreef Oblivion het volgende:
Gewoon de duifjes onder water zetten en dan spul erbij doen.
Niet teveel en niet te weinig.
(Kan je ook geen fluit mee...)
Ik heb wel lekkere nieuwe roseval aardappeltjes (ook nog nooit gehad overigens) maar ik vermoed dat het zonde is om daar puree van te maken (?) en ik heb geen kastanjes.quote:Wat eet je bij duif? Geen flauw idee...
Lekkere groentes?
Oh, oh, oh...euhm...
Aardappelpuree en dan de kastanjes ermee in gepureerd?
Ik ben er achter dat ik niet zo gek ben op duif.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:14 schreef Oblivion het volgende:
Klinkt ontzettend lekker!
Ben benieuwd of het jullie smaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even achter een spoilertagje omdat mensen bang worden van mijn groene duiven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Peper en zout op de duifjes.
Daarna aanbraden in boter, afblussen met witte wijn en een tijdje laten stoven.
Sjalotjes carameliseren in boter en honing.
Asperges en bosui in de wok.
Creatief met paprika.
Waarom makkelijk doen als het leuk kan?Ik was hier dus het velletje aan het zwart schroeien zodat ik het makkelijk kon verwijderen. Daarna in stukjes snijden en even meewokken maar daar heb ik geen foto van.
Op het eind de duifjes uit de pan en slagroom bij het vocht gieten en even laten inkoken tot de gewenste dikte. Op smaak brengen met peper, zout en citroensap en dan serveren.
En dat ziet er dan ongeveer zo uit. In het echt leek het smakelijker.![]()
Duif heeft een heel fijne structuur en een haast leverachtige smaak en laat ik daar nou helemaal niet van houden. Ik vond de duif dus niet zo'n succes maar voor de liefhebbers van wild en lever is het vast een succesnummertje. De asperges vond ik gewokt op zich wel lekker maar ik houd toch meer van de traditionele bereidingswijze.
De roseval aardappeltjes en de sjalotjes waren super.![]()
En nu even uitbuiken met de rest van de wijn.
[ Bericht 3% gewijzigd door MinderMutsig op 05-05-2008 00:07:35 ]There is no love sincerer than the love of food.
Vies hè?!quote:
Good girl!quote:
Zo beter?quote:
Ik vond het ook tegenvallen maar dat weet je pas als je het geprobeerd hebt hè, zal het niet nog een keer maken vermoed ik.quote:Verder klinkt het als iets wat ik absoluut niet lekker zou vinden, maar hé, dat mag de pret niet drukken.
En geen lam en geen kuiken en geen varken en geen schaap en geen geit....quote:
oh dat welquote:Op maandag 5 mei 2008 00:37 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En geen lam en geen kuiken en geen varken en geen schaap en geen geit....![]()
Ze waren twee euro per stuk en op zich vond ik dat wel meevallen maar als je kijkt hoe weinig vlees eraan zit dan zijn ze eigenlijk toch best duur.quote:Op maandag 5 mei 2008 09:06 schreef Innocence het volgende:
Wow, ziet er lekker uit MM! Vooral je gekarameliseerde sjalotjes en de duifjes lijken me super. Wat betaal je nu ongeveer voor twee van die duifjes?
Oh dat wil ik ook wel eens proberen inderdaad. Je schijnt er lekkere soep mee te kunnen maken maar ik heb het nog nooit gehad.quote:Op maandag 5 mei 2008 16:21 schreef Lips het volgende:
Ik heb vorige week rode linzen gekocht. Weet dus alleen niet hoe ik ze klaar moet maken en wat ik er dan mee kan doen
Iemand ideeën?? (Vegetarisch graag)
quote:Op maandag 5 mei 2008 16:21 schreef Lips het volgende:
Ik heb vorige week rode linzen gekocht. Weet dus alleen niet hoe ik ze klaar moet maken en wat ik er dan mee kan doen
Iemand ideeën?? (Vegetarisch graag)
Oudje...quote:Op donderdag 28 december 2006 14:45 schreef Oblivion het volgende:
Even nieuw leven in blazen.![]()
Rode linzen soep:
Zo lekker, zoooooooooooooooo lekker!![]()
Boter in de pan, uitje erbij, fruiten.
2 kleine aardappeltjes of 1 grote in stukken snijden
3 handjes rode linzen.
knoflookje.
liter water
2-3 tl tomatenpuree.
en 1 tablet rundeboullion, kan ook groente bouillon.
Laten garen en sudderen.
Totdat alles gaar is, dan met de staafmixer goed glad maken.
Daarna doe ik er altijd nog een beetje koksroom of culinesse spul in.
Op smaak maken met peper en zout.
Dan heb je een heerlijke basis soep.
Die je kan op-pimpen met gehaktballetjes, stukken brie, fijngehakte peterselie, etc etc...![]()
Pas je wel op, meeste duiven zijn ziek...quote:Op maandag 5 mei 2008 17:56 schreef Amokzaaier het volgende:
ik zal eens een duif proberen te vangen.. dan heb je echt vers!
idem met konijn.
ik zat te denken aan in de oven met olijfolie, peper zout, -ui, knoflook prei, rozemarijn erin-, buitenkant rode wijn, tijm. miss zonder rozemarijn om het simpeler te houden en omdat konijn net als rozemarijn beetje zwaar smaakt.
ja wel zozo een bosduif dan he.quote:Op maandag 5 mei 2008 18:09 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Pas je wel op, meeste duiven zijn ziek...![]()
Toch?
Zou wel even op onderzoek gaan als ik jou was..
Oef, nou ja, euhm, ik doe altijd maar wat, een half uurtje, drie kwartier?quote:Op maandag 5 mei 2008 20:01 schreef Lips het volgende:
Vraagje nog over die linzen, hoe lang moet je die dingen koken??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mixomatosequote:Op maandag 5 mei 2008 20:04 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
ja wel zozo een bosduif dan he.
maar idd vliegende ratten zijn het. zijn konijnen ook ziek? ik wil terug naar de oertijd.
een haas dan..quote:Op maandag 5 mei 2008 20:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mixomatose
Ik heb gisteren rode linzen soep gemaaktquote:Op maandag 5 mei 2008 20:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oef, nou ja, euhm, ik doe altijd maar wat, een half uurtje, drie kwartier?
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 17:26 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik heb gisteren rode linzen soep gemaakt
Had een lente-uitje, een rode paprika en 2 stengels bleekselderij aangefruit, toen water erop en 1,5 bouillonblokje en natuurlijk de linzen erin. Daarna lading uit het kruidenkastje en een half uur laten staan.
Ik was erg positief verrast!! Er was veel dus vanavond eet ik weer soep
Ja, dat hadden ze bij het kruidenkraampje op de markt ik Groningen. En het was rozequote:Op maandag 12 mei 2008 01:57 schreef Nembrionic het volgende:
Himalayazout?
quote:Op maandag 12 mei 2008 02:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ja, dat hadden ze bij het kruidenkraampje op de markt ik Groningen. En het was rozeen er zaten meer mineralen in volgens de kruidenmevrouw, en het was roze
en het is heel zout zout.
Duidelijkquote:Maar het was vooral een leuk-roze-dus-moet-ik-hebben-momentje.
ziet er altijd zo lekker uit hequote:Op maandag 12 mei 2008 01:52 schreef Karammel het volgende:
Een topic waar vreemde dingen gemaakt worden. Laat ik nou net de persoon zijn die in restaurants of in de winkel altijd dingen uitzoekt die ik nog nooit heb gegeten. Hier zal ik dus genoeg ideeën op kunnen doen. Ben alleen niet zo kookfiguur dus zie dit maar als een tvp.
Gister wel een vreemd soort fruit gegeten trouwens. Hoef je gelukkig niet klaar te maken.
Een Kiwano.
[ afbeelding ]
Erg vreemde vrucht. Smaakt een beetje naar kiwi, maar dan niet een heel sterke smaak.
Het is alleen net of je kikkerdril met pitten aan het happen bent. Voor de textuur hoef je het dus niet te doen. Blijft voor mij dus bij eenmalig iets. Smaak is niet overdonderend lekker en textuur is verschrikkelijk.
Duiven leken me wel lekker trouwens. Alleen lever ben ik toch niet zo'n fan van. Zal het toch zelf een keer moeten ondervinden
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:42 schreef Oblivion het volgende:
*vast klaar gaat liggen voor MinderMutsig...![]()
Ik heb ook zo'n ding gekocht!
Dat is wel een leuk idee.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:36 schreef SHE het volgende:
De dragonfruit ziet er spectaculair uit, maar smaakt nergens naar. Ik hol 'm altijd uit, snijd het vruchtvlees in blokjes en schik dat tussen de mango en limoenijs die ik dan in de vrucht stop.
Ik maak het veel als toetje na een BBQ
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:29 schreef Oblivion het volgende:
Ik begin maar eens met de soep van Razztwizzle!![]()
-staat al op-!
Heb je die hele pompoen erdoor gedaan? En heb je het gegeten als maaltijdsoep of als voorgerechtje? En als de hele pompoen erin zit, zijn jullie dan grote eters?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:33 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat was best te naggelen, manlief en zoonlief vonden het ook lekker.
Wel heb ik aan het einde rode Tuzot erbij gedaan.
Voor zoonlief dus niet.![]()
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is wel een leuk idee.![]()
Heb je ook nog goddelijke recepten voor butternut squash?
Oh dat is ook wel een goed idee.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:49 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Kan het echte filmpje niet vinden maar het recept wat ik ooit heb gemaakt lijkt op deze.
Deze is proberen?quote:Op maandag 5 mei 2008 00:36 schreef MinderMutsig het volgende:
In het kader van nieuwe dingen uitproberen heb ik een maand of twee geleden gedroogde leliebloemen (tjiem tjiem) meegenomen uit een toko in Leuven maar ik heb er nog niks mee gedaan. Voornamelijk omdat ik niet weet wat ik er mee moet doen.![]()
Ik kan natuurlijk wel een recept gaan googelen maar misschien is er een fokker die een géwéldíg recept heeft?
Het zijn gedroogde bloemen dus dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:42 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Deze is proberen?
Heb het nog niet gemaakt, maar misschien wel lekker........
Denk alleen dat je lelies nu wel verpietert zijn hihi....
Yep de hele pompoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Heb je die hele pompoen erdoor gedaan? En heb je het gegeten als maaltijdsoep of als voorgerechtje? En als de hele pompoen erin zit, zijn jullie dan grote eters?
maar is het nou een beetje lekker pompoen? Waar is de smaak mee te vergelijken? Volgens mijn vriend is het vrij smakeloos en dat zou ik zonde van de moeite vinden eigenlijk...quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Yep de hele pompoen.
Ik had een kipfilet gebakken, brood erbij en lekkere citroen mayonaise.
Alles bij elkaar en maar eten!![]()
En nee we zijn geen grote eters, heb dus meer dan helft weg moeten gooien...
Mijn moeder maakt wel eens pompoensoep of pompoen-paprikasoep, dat vindt iedereen heerlijk. Ik vind het zelf inderdaad iets te weinig smaak hebben, maar dan gooi ik er een handje geraspte oude kaas door en dan is mijn soepie ook heerlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:06 schreef Muck het volgende:
[..]
maar is het nou een beetje lekker pompoen? Waar is de smaak mee te vergelijken? Volgens mijn vriend is het vrij smakeloos en dat zou ik zonde van de moeite vinden eigenlijk...
Dat klinkt wel lekker eigenlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:11 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Mijn moeder maakt wel eens pompoensoep of pompoen-paprikasoep, dat vindt iedereen heerlijk. Ik vind het zelf inderdaad iets te weinig smaak hebben, maar dan gooi ik er een handje geraspte oude kaas door en dan is mijn soepie ook heerlijk
quote:De butternut is een smaakvolle pompoensoort die de vorm van een peer of pindapeul heeft. De kleur van de schil is zalmkleurig tot beige. Het vruchtvlees van de butternut heeft een gele tint. Ze is net als andere pompoen soorten voor diverse gerechten te gebruiken.
Het voordeel van deze pompoen is dat hij niet te groot is. 1 vrucht is net voldoende voor 2 personen
Butterneut-pompoenen bevatten complexe koolhydraten, ze zijn rijk aan bètacaroteen, aan voedingsvezels, vitamine C,
magnesium, mangaan, kalium, enzovoorts.
Ik voel me al gezond als ik het leesquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:12 schreef Oblivion het volgende:
Nou je moet wel met kruiden werken ja.
Maar:
[..]
Het is wel gezond!
quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En nee we zijn geen grote eters, heb dus meer dan helft weg moeten gooien...
Hmmm...quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:12 schreef Oblivion het volgende:
Het voordeel van deze pompoen is dat hij niet te groot is. 1 vrucht is net voldoende voor 2 personen
Die van mij is veel groter en dikker.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:39 schreef Isegrim het volgende:
Butternut squash is ook wel sexy:
[ afbeelding ]
ziet er flink doorrookt uit trouwens. zo zwartquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:37 schreef Isegrim het volgende:
Yeah, ik heb iets voor in dit topic.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'Rookvlees op Bosnische wijze'. Gekocht bij de Turk. Geen idee wat zij ermee doen en ook nog geen idee wat ik ermee ga doen. Ideeën?
moest ik ook nog aan denken jaquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Eigenlijk niet.![]()
Ik kom niet veel verder dan in stukjes door een stamppotje.
Het heeft een prachtige, donkerrood/paarse kleur.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ziet er flink doorrookt uit trouwens. zo zwart
miss gewoon in plakjes bij de borrel? offeehm door een maaltijdsalade?
Ik heb dit weekend nog stamppot raapstelen gehad met zongedroogde tomaatjes en kaas.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
moest ik ook nog aan denken jamaar ik zou met dit weer helemaaaal een zin hebben in stamppotjes. hoewel, andijvie is nog wel lekker nu
Zie inderdaad veel recepten voor stoofpotten. Met vijgen, Indisch of Antilliaans...quote:
Klinkt leuk maar waar haal ik in godsnaam limoenbladeren vandaan?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:59 schreef Liejannuh het volgende:
Een (erg lekker!) recept voor pompoen en voor linzen!
Pompoensoep met linzen
Ingrediënten (voor 2 personen en minimaal 2 eenpersoons porties extra, om in te vriezen voor noodgevallen)
1 kg schoongemaakte pompoen in stukjes
150 gr rode linzen
1,5 l groentebouillon
2 wortelen in stukjes
1 gesnipperde ui
2 teentjes fijngehakte knoflook
stukje gember, geschild en fijngehakt
2 theel kerrie
1 theel sambal
1 theel garam masala
1 laurierblaadje
2 djeroek poeroetblaadjes (limoenblad)
1 pijpje kaneel
rasp van 1 limoen of citroen
verse koriander
olie, zout, peper
Verhit de olie in een flinke pan met stevige bodem. Fruit daarin de ui, knoflook en gember. Voeg kerrie, garam masala en eventueel wat sambal toe.
Laat de (gewassen) linzen en de in stukjes gesneden wortelen even meebakken, doe er dan de pompoenblokjes bij en roer alles nog even op hoog vuur door.
Voeg de bouillon toe, breng alles aan de kook en doe er nog de resterende ingrediënten bij: rasp van 1 limoen, 2 djeroek poeroetblaadjes, kaneelpijpje en 1 laurierblaadje.
Laat alles een klein halfuurtje koken. Haal de kaneelstokjes en blaadjes laurier en djeroek poeroet eruit.
Pureer de soep desgewenst, maar het hoeft niet.
Maak op smaak af met zout en peper en serveer met wat verse koriander.
Lekker is ook nog een scheutje kokosmelk er doorheen.
Ik heb zelf trouwens postelein gekocht. Wat kan ik daar mee doen?
Hey, bedankt!quote:Op zondag 8 juni 2008 16:03 schreef SHE het volgende:
Isegrim; die 'bosnische' Bresoala eet je gewoon door de salade, of zo op een bordje rucola met wat citroen en olijfolie.
Je moet het gewoon gebruiken als ham.
Ik vind er geen flikker aan, maar het is zeker de moeite van het proberen waard.
Was ik ook wel van plan.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:58 schreef Liejannuh het volgende:
Bij de toko ofzo?
Je kunt ze ook eruit laten hoor.
Dat soort vleeswaren worden vaak als snackvoer gegeten, met brood en drank erbij.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:37 schreef Isegrim het volgende:
Yeah, ik heb iets voor in dit topic.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'Rookvlees op Bosnische wijze'. Gekocht bij de Turk. Geen idee wat zij ermee doen en ook nog geen idee wat ik ermee ga doen. Ideeën?
Qua pepertjes zou je er hele chilipepertjes in kunnen doen die je even mee laat pruttelen en dan weer verwijderd. Of een spaanse peper waarbij je niet alleen de zaadjes maar ook de zaadlijsten goed verwijderd, die laatste zorgen namelijk voor de pittigheid. Snijd die goed weg en je hebt wel de smaak maar niet de scherpte.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:16 schreef Nouwk het volgende:
Ik hou ook erg van koken, maar ben niet zo snel geneigd om pompoenen op te zoeken of duiven te schieten...![]()
Maar toch heb ik een vraagje/voorstel.
Laatst at ik bij de Italiaan 'Penne in een pannetje'(het had een verschrikkelijke moeilijke naam, die ik niet meer weet, dus noem het nu zo
). Zoals jullie al raden was het Penne in een koekenpannetje, met spek, gesmolten kaas of een kaassaus, pepertjes en pistachenoten. En het was ZO lekker!
Dit wil ik zelf dus ook maken. Maaar, nu: wat kan ik voor de pepertjes gebruiken? Vond het zelf vrij pittig, wel lekker, maar (zelf)gemalen peper toevoegen leek me niet de optie. Ook de saus/gesmolten kaas zit ik even mee. Ik heb nu creme fraiche, geraspte milde kaas en AHroomkaas. Ik zit eens even te bedenken hoe ik dat het lekkerste voor elkaar krijg en dat in mijn pannetje weet te mieteren!
![]()
Iemand leuke varianten of tips? Of andere lekkere gerechten (zonder duif en pompoenen? )
Ik weet zelf trouwens nog een kleine variatie op witte rijstGewoon na het afgieten wat vloeibare boter van Blueband o.i.d. erdoor en dan een eetlepel kippenbouillion (ik heb zelf die van maggi).. Niet teveel, anders wordt het zout! Maar is supereenvoudig maar wel een lekkere variatie.
![]()
Was heerlijk!quote:
Ik heb hem vanmiddag ontdekt na tips op fok. Fantastisch winkeltje.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:52 schreef sigme het volgende:
Meiraapjes. Ik zou ze in boter stoven.
Ik vind ze erg lekker maar vriendlief lust het niet. Ik gooi(de) ze in de (willekeurige) stoofpot. Of gewoon in patatten gesneden gekookt, maar dat is wel een beetje flauwig. In een prut-voor-bij-pasta wil het ook wel, in blokjes.
MinderMutsig, kom je wel eens bij de Souk? De Noord-afrikaan in de Folkingestraat?
Ik mag hopen dat je nog niet zolang in Stad woont..quote:Op maandag 7 juli 2008 20:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb hem vanmiddag ontdekt na tips op fok. Fantastisch winkeltje.
Ik woon zelfs helemaal niet in de stad maar in een klein dorpje maar ik woon hier al wel ruim vier jaar.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je nog niet zolang in Stad woont..
Je kent Bazarz wel, neem ik aan?
Foei toch!quote:Op maandag 7 juli 2008 20:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik woon zelfs helemaal niet in de stad maar in een klein dorpje maar ik woon hier al wel ruim vier jaar.
Ik was al heel lang op zoek naar een goed/leuk Turks of Marokkaans winkeltje. Bazarz ken ik ook niet, waar zit die en wat hebben ze zoal?
Weet jij trouwens een winkeltje dat Turkse theepotjes verkoopt? Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Kijk dan ook gelijk voor Turkse thee glaasjes.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik woon zelfs helemaal niet in de stad maar in een klein dorpje maar ik woon hier al wel ruim vier jaar.
Ik was al heel lang op zoek naar een goed/leuk Turks of Marokkaans winkeltje. Bazarz ken ik ook niet, waar zit die en wat hebben ze zoal?
Weet jij trouwens een winkeltje dat Turkse theepotjes verkoopt? Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Dat wil ik wel maar daar heb ik dus echt, echt, écht geen plek meer voor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:08 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Kijk dan ook gelijk voor Turkse thee glaasjes.
Met of zonder schoteltje.
Dit heb ik gister gemaakt en het was erg lekker:quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:47 schreef Inderdaad het volgende:
HoiIk heb kabeljauw gehaald. Ik wil dit graag maken met een tomatensausje (ofzo). Ooit gegeten namelijk en het was lekker.
Maar ik heb nog nooit vis klaargemaakt.
Weet iemand een recept ervoor? Google kent er veel, maar de vorige die ik via daar heb gevonden mislukte bij mij heel erg.
Alvast bedankt.
Ik hou niet zo van quiche. Ik heb de kabeljauw gekookt en de pastasaus warm gemaakt. Samengevoegd later met frietjes erbij. Was wel lekker. :pquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit heb ik gister gemaakt en het was erg lekker:
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?rq=quiche+kabeljauw&id=265778
Ik had 't alleen met zeewolf i.p.v. kabeljauw gemaakt.
quote:Op maandag 21 juli 2008 20:38 schreef Isegrim het volgende:
Er zit hier in Rotterdam een slager (Slagerij Schell) die zulke exotische zaken als kalfshersenen en bokkenkloten verkoopt.
Ik ook wel maar ik geloof dat ik hier nog iets groter voor moet groeien.quote:
Als je het zelf gemaakt hebt wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:33 schreef Underdoggy het volgende:
Telt hond-soep en gestoofde leguaan ook mee in dit topic?
Beiden overigens aan te raden
Insecten wil ik ook wel 's proberen inderdaad. Waren ze lekker, die sprinkhanen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook wel maar ik geloof dat ik hier nog iets groter voor moet groeien.![]()
Ik heb al wel eens chocoladesprinkhanen gegeten dus ik ben op de goede weg.
Ze waren knapperig en hadden pootjes maar ze waren in chocolade gedipt en dat maakte veel goed.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Insecten wil ik ook wel 's proberen inderdaad. Waren ze lekker, die sprinkhanen?
Hmmm goed puntquote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als je het zelf gemaakt hebt wel.
Dan maak je het toch na? Genoeg honden in Nederland.quote:
http://link.brightcove.co(...)05399/bctid176904403quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Nou ik heb dus afgelopen zaterdag een butternut pompoen gekocht op de markt en ik ben weer op zoek naar tips en ervaringen.![]()
Recepten googelen kan natuurlijk maar ik vind het leuker om recepten te krijgen waar anderen enthousiast over zijn.![]()
Wat een leuke site! *bookmarkquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:02 schreef ki_ki het volgende:
[..]
http://link.brightcove.co(...)05399/bctid176904403
beetje mosterd na de maaltijd maar wel leuk
jaaaah die site is echt leukquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat een leuke site! *bookmark
Geeft niks want ik heb toevallig weer een pompoen in de koelkast liggen.
Koken, pureren met wat bouillon en room. Dunne reepje rode paprike erin. Kastanjesoep!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoog tijd voor een schop.![]()
Ik heb net een hele zak tamme kastanjes gekregen van mijn schoonmoeder en aangezien ik daar nog nooit iets mee gedaan heb wil ik tips!
Ik heb wel een speciale pan om kastanjes te poffen met zo'n tangetje om ze makkelijker te kunnen pellen maar die heb ik nog nooit gebruikt.En om ze nou allemaal te poffen... Ik heb begrepen dat puree ook lekker is en dat je er iets mee kunt als sausje voor bij wild maar hoe?
Dus kom maar op! Wat zijn jouw succesnummers met kastanjes?
Wilde als erbij een hele lichte tagliatelle met wat saus gemaakt van braadvocht ot pastinaakpuree maken.quote:Bedek het borstgedeelte van de patrijzen met het spek.
Verwarm de boter in een braadpan en bak hierin de patrijzen rondom bruin.
Plaats de deksel schuin op de pan en braad de patrijzen, gedurende ca. 35 minuten.
Neem de patrijzen uit de pan en voeg water of bouillon toe voor het maken van jus.
Halveer de patrijzen in de lengte en serveer ze op een verwarmde schaal.
TIP: Controleer of de patrijzen gaar zijn door het vlees bij de poten los te maken. Gaat dit gemakkelijk, dan zijn de patrijzen gaar.
Ik twijfel over de pastinaak maar ik heb zo ook niet echt een betere optie eigenlijk.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:05 schreef Innocence het volgende:
Heb hier twee patrijsjes liggen, wilde ze volgens volgend recept bereiden:
[..]
Wilde als erbij een hele lichte tagliatelle met wat saus gemaakt van braadvocht ot pastinaakpuree maken.
Of zijn er betere ideeen voor bereiden en bijgerecht?
Klinkt allemaal erg goed.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:20 schreef Innocence het volgende:
Was helemaal geslaagd. Vlees was nog net rose en de smaak geweldig. Gewoon rustig braden en vaak bedruipen.
Had geen port, dus heb de sjalotjes in een lekkere rode wijn gestoofd, was ook niet gek.
Het grote curry(pasta) topic!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:51 schreef Nantes het volgende:
Ik zag laatst kokosmelk staan, en vroeg me af wat ik daarmee zou kunnen maken?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |