abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62470263
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:02 schreef ki_ki het volgende:

[..]

http://link.brightcove.co(...)05399/bctid176904403

beetje mosterd na de maaltijd maar wel leuk
Wat een leuke site! *bookmark
Geeft niks want ik heb toevallig weer een pompoen in de koelkast liggen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62470363
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat een leuke site! *bookmark
Geeft niks want ik heb toevallig weer een pompoen in de koelkast liggen.
jaaaah die site is echt leuk
zat een keer ongemerkt heeel lang recepten te bekijken
pi_62484927
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoog tijd voor een schop.

Ik heb net een hele zak tamme kastanjes gekregen van mijn schoonmoeder en aangezien ik daar nog nooit iets mee gedaan heb wil ik tips!
Ik heb wel een speciale pan om kastanjes te poffen met zo'n tangetje om ze makkelijker te kunnen pellen maar die heb ik nog nooit gebruikt. En om ze nou allemaal te poffen... Ik heb begrepen dat puree ook lekker is en dat je er iets mee kunt als sausje voor bij wild maar hoe?
Dus kom maar op! Wat zijn jouw succesnummers met kastanjes?
Koken, pureren met wat bouillon en room. Dunne reepje rode paprike erin. Kastanjesoep!

Ik zou wel een lekker toetje willen met kastanjes. Iemand?
pi_62485004
Off the top of my head: kun je niet een bodem van korstdeeg vullen met kastanjepuree, met wat suiker en specerijen en evt eieren ofzo ter versteviging?
pi_62487688
Klinkt allemaal erg leuk.

Heeft iemand ook nog een idee om er iets mee te doen zodat het wat langer te bewaren is? Invriezen? Inmaken? Hoe en wat is lekker? Of moet het allemaal zo snel mogelijk op?
pi_62499395
Heb hier twee patrijsjes liggen, wilde ze volgens volgend recept bereiden:
quote:
Bedek het borstgedeelte van de patrijzen met het spek.
Verwarm de boter in een braadpan en bak hierin de patrijzen rondom bruin.
Plaats de deksel schuin op de pan en braad de patrijzen, gedurende ca. 35 minuten.
Neem de patrijzen uit de pan en voeg water of bouillon toe voor het maken van jus.
Halveer de patrijzen in de lengte en serveer ze op een verwarmde schaal.

TIP: Controleer of de patrijzen gaar zijn door het vlees bij de poten los te maken. Gaat dit gemakkelijk, dan zijn de patrijzen gaar.
Wilde als erbij een hele lichte tagliatelle met wat saus gemaakt van braadvocht ot pastinaakpuree maken.

Of zijn er betere ideeen voor bereiden en bijgerecht?
Sweet and innocent...
pi_62501557
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:05 schreef Innocence het volgende:
Heb hier twee patrijsjes liggen, wilde ze volgens volgend recept bereiden:
[..]

Wilde als erbij een hele lichte tagliatelle met wat saus gemaakt van braadvocht ot pastinaakpuree maken.

Of zijn er betere ideeen voor bereiden en bijgerecht?
Ik twijfel over de pastinaak maar ik heb zo ook niet echt een betere optie eigenlijk.
pi_62502192
Geen probleem, het wordt gewoon aardappelpuree met wat truffelboter erdoorheen en sjalotjes uit het braadvet erbij. Kon zo snel nergens pastinaak krijgen.
Tijden voor het braden van de patrijzen loopt nogal uiteen op de diverse websites, maar ik zie vanzelf wel hoe hard het gaat.
Sweet and innocent...
pi_62502344
Patrijs droogt nogal snel uit (vandaar het spek) dus ik zou het zeker niet te lang doen. Heb je geen kernthermometer? Als die ongeveer 70 C aangeeft is hij klaar.
Sjalotjes zijn ook lekker als je die in port gaar stooft, volgens mij past dat ook prima bij patrijs.

Hoe laat mogen we aanschuiven?
pi_62523944

Was helemaal geslaagd. Vlees was nog net rose en de smaak geweldig. Gewoon rustig braden en vaak bedruipen.

Had geen port, dus heb de sjalotjes in een lekkere rode wijn gestoofd, was ook niet gek.
Sweet and innocent...
pi_62525327
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:20 schreef Innocence het volgende:

Was helemaal geslaagd. Vlees was nog net rose en de smaak geweldig. Gewoon rustig braden en vaak bedruipen.

Had geen port, dus heb de sjalotjes in een lekkere rode wijn gestoofd, was ook niet gek.
Klinkt allemaal erg goed.
pi_62525598
Regel een pasje en ga naar de Hanos!
Daar zijn ze deze week 3,75 per stuk.
Sweet and innocent...
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:51:23 #163
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62615741
Ik zag laatst kokosmelk staan, en vroeg me af wat ik daarmee zou kunnen maken? .
pi_62615920
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:51 schreef Nantes het volgende:
Ik zag laatst kokosmelk staan, en vroeg me af wat ik daarmee zou kunnen maken? .
Het grote curry(pasta) topic!

Kan ook in een cocktail of door de rijst.
Sweet and innocent...
pi_62696065
Ik heb een zak citroenbonen gekocht. Gewoon, omdat het kon.
En die kan ik natuurlijk gewoon koken en dan eten maar ik doe er liever iets leukers mee. Maar ik weet niet wat.
Tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')