DOH helemaal vergetenquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:46 schreef Isdatzo het volgende:
Fipo![]()
Net nog ff een ommetje gereden![]()
![]()
En nu voetbal kijken
Je maakt zeker wel een kans denk ik, soms lukt zelf 2 dagen eerder dan voorspelt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef arnold-d het volgende:
morgen maar eens proberen of ik mijn rijbewijsje kan ophalen..
maandag aangevraagd, en ze zeiden dat ik hem vrijdag na 10:00 kon ophalen..
toch maar proberen
Ben wel eens met SPquote:SP: CBR moet betalen bij wachttijden rijexamen
Het CBR moet opdraaien voor de kosten van extra rijlessen voor leerlingen die langer dan zes weken op hun praktijkexamen moeten wachten. Dat eist de SP van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Met de maatregel wil de partij voorkomen dat leerlingen de dupe worden van de lange wachttijden, zegt Tweede Kamerlid Emile Roemer.
Het kabinet dreigde vorige maand met maatregelen als het CBR niet snel met een structurele oplossing komt voor de lange wachttijden voor rijexamens. Volgens het bureau liggen de wachttijden gemiddeld op drie tot vier maanden.
Leerlingen die in de wacht staan voor een praktijkexamen, moeten wel blijven oefenen. Dit kost hen volgens de SP soms honderden euro's extra. "De minister heeft het CBR genoeg kansen gegeven om aan zijn eigen eis van zes weken te voldoen", zegt Roemer. "Nu moet hij ingrijpen door sancties op te leggen. De problemen van een overheidsinstantie moeten niet op het bordje komen van de nieuwe automobilisten."
Ik hoop het wel,.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Je maakt zeker wel een kans denk ik, soms lukt zelf 2 dagen eerder dan voorspelt.
[..]
Ben wel eens met SP![]()
Maar gaat niet lukken ben ik bang en volgens mij als nog erg lang duurt is het CBR failliet
Ja dankje, heb er erg naar uit gekeken vanaf ik de datum wistquote:Op woensdag 21 mei 2008 23:22 schreef arnold-d het volgende:
[..]
enne sander, jij morgen AVB?
Succes he!!
zakken?, het is opzich simperquote:Op woensdag 21 mei 2008 23:46 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja dankje, heb er erg naar uit gekeken vanaf ik de datum wistheb er zin in
![]()
alleen nu niet zakken![]()
Edje(kijkt voetbal
)
Handig om zelf gewoon langs te gaan bij een paar rijscholen, hier op Fok zit te kleine groep denk ik die beetje goed beeld heeft.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:20 schreef mighty_myte het volgende:
tvp-tje en tevens herhaling van mijn vragen.
welke rijschool in Eindhoven? ervaringen? kosten?
Lol hadden ze het je nog niet uitgelegd, staat trouwens ook in de OP, in die PDF van CBR.quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Iets wat me nu pas opvalt (): wat is eigenlijk het verschil tussen de stopproef en de noodstop?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Lol hadden ze het je nog niet uitgelegd, staat trouwens ook in de OP, in die PDF van CBR.
Noodstop: Je remt zo hard mogelijk zonder de controle te verliezen over de motor, je hoeft niet terug te schakelen. (mag wel)
Stopproef: Bedoeling van deze oefening is dat technische goed remt en je schakelt terug in ze 1e versnelling vlak voordat je stilstaat.
De stop afstand van de stopproef zit ongeveer tussen de noodstop en de precisiestop in.
Succes!quote:Maar ik ga vandoor straks effe uurtje inrijden en dan AVB![]()
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:18 schreef Vince22 het volgende:
Ik heb inmiddels het roze papiertje pasje in mn portomonnee zitten dus ik mag uit de OP
Wat me nu pas opvalt dat er >25kw bij mn naam staat in de OP.. ik heb natuurlijk op de zware motor afgereden en 2 keer A op mn passie!
Dus even voor de compleetheid:
Vince22
Eerste rijles: 18-01-08
Theorie: 19-02-08
AVB: 19-03-08
AVD: 15-05-08
Rijschool : Toenink te Almelo
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS
Ik wens alle lessers superveel succes en hoop dat jullie het net zoals ik allemaal in 1 keer halen!
Sander succes vandaag met je AVB!
Haha... dat is ook zoquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!
>25 is toch zwaar?
In het theoretische geval dat ik volgende week bij mijn herexamen slaag, vraag ik een spoedrijbewijs aan denk ik, want mijn motorbrommert staat al weken op me te wachten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef arnold-d het volgende:
morgen maar eens proberen of ik mijn rijbewijsje kan ophalen..
maandag aangevraagd, en ze zeiden dat ik hem vrijdag na 10:00 kon ophalen..
toch maar proberen
Hoppa!quote:
Gefeliciteerd!!!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:49 schreef sander89 het volgende:
Ben geslaagd voor AVB![]()
![]()
ging erg goed
![]()
![]()
De OP geupdate
Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen zo'n stoomcursus weet ik niet of dat wat is, wou het eerst doen maar later toch maar van afgezien.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:27 schreef Elegy het volgende:
En moet ik nou een stoomcursus doen zodat ik over een maand op de fiets (kan) zit(ten) of juist langzamer doen en twee lessen per week zodat ik meer weertypes/verkeersituaties meemaak?
Op het MF in het rijlestopic heb ik al gekeken, maar daar wordt alleen maar gebitcht op elkaarMijn vragen (die ik hier dus ook stel) worden daar gewoon genegeerd
Klinkt goed. Niet veel geld en hoog slagingspercentage.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:36 schreef Vince22 het volgende:
Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen zo'n stoomcursus weet ik niet of dat wat is, wou het eerst doen maar later toch maar van afgezien.
Ik ben op 19-01 dit jaar begonnen bij een rijschool die hier hoog aangeschreven staat en al jaren een hoog (>90%) slagingspercentage heeft.
Ik heb 1 a 2 keer per week gelest in inderdaad zo'n beetje elk weertype gehad dat er maar was. Met mijn AVB examen heb ik zelfs hagel gehad tijdens het afrijdenNaderhand ben ik wel blij dat ik wind, regen, onweer en hagel heb gehad, dan weet je ook hoe dat onder je wielen voelt!
Ieder het zijne maar ik heb het rustig aan gedaan maar wel elke week 1 a 2 keer gelest en uiteindelijk was het voor mij net zo duur als een stoomcursus. Ik heb zo'n 18 lessen gehad (weet niet precies) maar wél alles in 1 keer gehaald.
Ook heb ik zoiets van dat je rijbewijs je leven lang geldig is, dus wat is nu een paar maandjes. ik heb er uiteindelijk 4 maand over gedaan. En dat is zelfs voorbij gevlogen.
Hopelijk heb je wat aan de info. Ik heb trouwens 39 euro per les betaald en 235 voor beide examens.(+ theorie á ¤ 31,40maar dat kun je zelf bij het cbr regelen )
Totaal was ik dus kwijt: 18 x 39+ 235+ 31.40 = ¤ 968,40
Ik heb deze bij mij in de buurt gevonden: http://www.drive-inn.nl/motor.htmquote:
Erg blij dat een les motor is zekerquote:Op donderdag 22 mei 2008 17:41 schreef Betse het volgende:
Theorie is dus binnen (4 fout) en verder ben ik vorige week op mijn muil gegaan tijdens een precisiestop. Glad wegdek en wat te abrupt remmen is niet handig. Ik zelf heb er alleen een klein blauw plekje aan over gehouden, maar de motor is er wat minder goed aan toe. Scheef stuur, voetsteun, knipperlichten, glaasje voorlamp en dashboard behuizing waren niet helemaal meer wat ze moesten zijn. Maar hij reedt verder nog wel goed, ben er gewoon mee terug naar de rijschool gereden.
Deze week ging (op een andere, maar zelfde type, motor) gewoon goed. 8tje is geen probleem, maar de langzame slalom blijft toch lastig. Gaat wel goed vaak, maar soms ook gewoon compleet niet.
Lees mijn post eens in het vorige topic zou ik zeggenquote:Op donderdag 22 mei 2008 00:20 schreef mighty_myte het volgende:
tvp-tje en tevens herhaling van mijn vragen.
welke rijschool in Eindhoven? ervaringen? kosten?
Snap hem niet echtquote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:07 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gebeurde vandaag dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgenmiddag rijles dus, heb er zin inuurtje oefeningen uurtje op de weg
Rem stug door met 2 vingers, niet zo erg want deed ik toch al het meeste
zou je dan wel gaan rijden morgen?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:45 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ow ja dat was dus op men werk dit...Demontage van Telfort antenne + mast vanaf Bijenkorf Utrecht
![]()
Helaas dus ongelukje gebeurd, beetje eigen schuld te gehaast en niet op letten, en nu dus **** last van men vinger, gelukkig niet gebroken. Maar wel flink gekneusd en kan em nauwelijks belasten
Werkend Europa kan er weer 4,5 seconden tegenaan dusquote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:45 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ow ja dat was dus op men werk dit...Demontage van Telfort antenne + mast vanaf Bijenkorf Utrecht
![]()
Helaas dus ongelukje gebeurd, beetje eigen schuld te gehaast en niet op letten, en nu dus **** last van men vinger, gelukkig niet gebroken. Maar wel flink gekneusd en kan em nauwelijks belasten
Ik ga zo nog even testen of de motoriek van gas geven + remmen voldoende isquote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Werkend Europa kan er weer 4,5 seconden tegenaan dus
Let niet op mij, veel succes en plezier op de motor
Nja dat dus ongeveer, maar dan vandaagquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteren 2 uur les gehad. 1 uur bijzondere verrichtingen. Daarna had persoon die tegelijk met mij aan het lessen was, nog een uur les op de weg met een andere persoon. Helaas (gelukkig voor mij) belde die persoon af, dus kon ik in de plaats. Heerlijk stukje getoerd, en ook nog even getankt.
quote:Op maandag 26 mei 2008 16:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet iemand nog leuke beginner motors? Zat zelf te denken aan een Honda CB500. Zeker omdat ik hier ook op les.
Joah, begon ik mee met lessen. Meteen opstappen en wegrijden, laat zich super makkelijk bochten in sturen. Net een brommerquote:Op maandag 26 mei 2008 19:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Kawasaki ER-5 schijnt ook een leuke beginnersmotor te zijn las ik ergens. Iemand ervaringen?
De staat van de slijtage onderdelen idd. Zowel bij de particulier, maar helaas ook bij een dealer.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:48 schreef mighty_myte het volgende:
waar moet je op letten als je een motor koopt?
banden, vloeistoffen en olie natuurlijk.
maar verder hoe de ketting en tandwielen er aan toe zijn?
Ik blijf gewoon zwaaien, hand ff van het stuur.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:33 schreef MrDrako het volgende:
Wel leuk dat motorrijders lessende rijders al vriendelijk begroeten, en zodra je in een auto zit je meteen denkt,
oh daar heb je weer zo'n langzame lestrut..
Hoe beter het weer, hoe minder er gegroet wordt. (je blijft groeten...)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:56 schreef Roquefort het volgende:
Is dat een regionaal gebruik, dat groeten?
Ik had dat groeten wel in mijn achterhoofd zitten (net als ik dat van boten ken), maar ik kan me niet herinneren dat er tijdens mijn lessen de afgelopen weken ook maar 1 motorrijder naar me gezwaaid heeft (Amsterdam).
Ik groet zelf (linkerhand dus, niet voet of rare knik/rooksignalen) meer met slechter / kouder weer, zoals gezegd blijf je anders super veel bezig met mooi weer.quote:De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossi-groet".
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand
Hehehequote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat groeten...![]()
[..]
Ik groet zelf (linkerhand dus, niet voet of rare knik/rooksignalen) meer met slechter / kouder weer, zoals gezegd blijf je anders super veel bezig met mooi weer.
Kon het toch niet laten afgelopen les, en met regelmaat terug gegroet![]()
gefeliciteerd, ben nu wel jaloersquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:52 schreef Roquefort het volgende:
Twee uur later was ik bij het stadsdeel en stond de cbr-info al in hun systeem, dus morgenochtend kan ik mijn spoedrijbewijs ophalen. Kan ik dit weekend eindelijk de weg op, WROAAARWROEM!
Nee niet veel, want kijken gewoon tijdens pauze effe met wat koffie/thee er bij.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
@ Sander89
Dat lijkt me wel hel fijn ja om te zien, maar ben je dan niet veel lestijd kwijt ?
quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:10 schreef sander89 het volgende:
Gefeliciteerd roquefort![]()
Welk scheur ijzer ga je morgen de weg mee op?(pics
)
Mijn rijschool had dat niet.quote:Trouwens effe heel iets anders, bij mijn rijschool heeft rij instructeur een camera op zijn motor, zodat je terug kan kijken hoe je reedt.
Dit doen we dan halverwege de rijles meestal want heeft een mini laptop bij zich en aan het einde van de rijles. Wel super handig is dat, want zo kan je gewoon nog rustig terug kijken en tips en aanwijzingen krijgen etc.
Volgens mij hebben steeds meer rijscholen een camera op de motor zodat je beelden terug kan kijken?
Shhht, laat mijn vrouw het niet horen....quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zozo RoquefortEt mag wat kosten
![]()
Gefeliciteerd hé !
Mooie fiets! Kost dat?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je deze binnenkort in centrum amsterdam tegenkomt, dan ben ik het.
BMW F 650 CS Scarver.
Ideale beginnersfiets, maar je ziet hem nauwelijks in het wild.
Stuurt als geen ander, vandaar de naam, is in de stad in zijn element.
(maar komt prima mee op de snelweg hoor)
ABS, handvatverwarming, en riemaandrijving ipv ketting - dus lekker onderhoudsarm.
Love-it-or-hate-it-model geloof ik.
Waar bij een gewone fiets de tank zit, zit hier de stuffbay (bergruimte)
Tank onder het zadel.
1-cilinder, vibreert lekker.
[..]
Mijn rijschool had dat niet.
Mijn instructeur had niet eens een motor.
Deze was ongeveer 5000 euro, uit 2004 met 11.000 op de teller.quote:
Oh, nou, dan moet ik eerst maar eens beginnen met lessen, kan ik ondertussen sparen. Wel mooi ding vind ikquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:18 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Deze was ongeveer 5000 euro, uit 2004 met 11.000 op de teller.
Thanks.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:21 schreef Elegy het volgende:
[..]
Oh, nou, dan moet ik eerst maar eens beginnen met lessen, kan ik ondertussen sparen. Wel mooi ding vind ik
Volgens die anwb meneer kon ie wel een plug erin doen, maar dan moest hij het gaatje groter maken, en dan kon ik wel naar huis rijden, maar dan vervolgens niet doorrijden en zo snel mogelijk nieuwe band erop laten zetten.quote:
Ja dat zal ik wel geweest zijn, want er is/was maar 1 rode hondaquote:Op maandag 26 mei 2008 21:03 schreef MrDrako het volgende: [..]
Betse, heb ik misschien samen met jou een les gehad op het oefenterrein? voor de les vertelde iemand me nog hoe hij een rode honda vrijwel op dezelfde manier had gesloopt
Ach beetje waterquote:Op donderdag 5 juni 2008 01:25 schreef Isdatzo het volgende:
hmm vandaag met een paar vrienden naar snowworld in landgraaf gegaan.. 't was mooi weer, dus ik dacht: motor.
Máár.. eenmaal diep, diep in limburg begon het me een partij te regenen zeg
Oja, en over ongeveer 1000 km een verbruik van 1:24.3, en dan rijd ik niet rustig..
quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:07 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Ach beetje watermaar 1:24, ik hoorde dat de motor die ik wil maar 1:15 haalt
Wat voor een motor heb je dan??
quote:Op maandag 19 mei 2008 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat gezeik nu eens afgelopen?![]()
Laat ik dan (eindelijk) maar wat foto's van mijn EK2008-ready motor posten![]()
Bladeren op de weg kunnen verraderlijk glad zijn, gewoon rekening mee houden.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:12 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zou ook willen beginnen met lessen, maar ik ben straks drie maanden weg. Is lessen in de herfst een beetje te doen?
Ha! en hoe vind je em rijden? :p Heel verschil met de er5 he....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:40 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had gisteren mijn 5e les. Eerst begon ik met de langzame slalom maar dat ging echt bagger en toen gingen we door naar snelle slalom en dat ging eerst wat moeizaam maar daarna best wel goed.
En de rijschool heeft nieuwe lesmotors aangeschaft
Van dit
[ afbeelding ]
Naar dit
[ afbeelding ]
Hij zit wel lekker, je kan je knieen goed om de tank klemmen. voor de rest ben ik niet zo een ervaren rijder om nog extra dingen op te merkenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ha! en hoe vind je em rijden? :p Heel verschil met de er5 he....
Erg mooie lesmotorquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:40 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had gisteren mijn 5e les. Eerst begon ik met de langzame slalom maar dat ging echt bagger en toen gingen we door naar snelle slalom en dat ging eerst wat moeizaam maar daarna best wel goed.
En de rijschool heeft nieuwe lesmotors aangeschaft
Van dit
[ afbeelding ]
Naar dit
[ afbeelding ]
quote:Hey post 1 van jullie niet op Fok?![]()
Nee kan ik jammer genoeg al lang niet meerquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:48 schreef SillyWalks het volgende:
Hey Sander, is de OP nog aan te passen?
Hmmm lief aankijken... waar zit die knop?quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:45 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nee kan ik jammer genoeg al lang niet meer![]()
(alleen binnen 24/36 uur ofzo)
Je kan Five_Horizons misschien lief aan kijken of die het weer wilt doen
Gewoon "quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Hmmm lief aankijken... waar zit die knop?
* Roquefort steekt vinger opquote:
Dat heb ik dus. Ik heb echt heel erg veel moeite met avb oefeningen, vooral met langzame slalom en de 8quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ligt eraan.
Als je al even je autorijbewijs / brommerrijbewijs hebt wel denk ik. Anders is het nog wennen, hoe het verkeer werkt.
Dat waren bij mij ook de moeilijke oefeningen. De rest ging op een gegeven moment wel.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:15 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Dat heb ik dus. Ik heb echt heel erg veel moeite met avb oefeningen, vooral met langzame slalom en de 8
Ja dat kloptquote:Op donderdag 12 juni 2008 22:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat waren bij mij ook de moeilijke oefeningen. De rest ging op een gegeven moment wel.
Op mijn AVB gingen de langzame slalom en de 8 dus goed, en de snelle slalom die ik blind kan ging fout... :S
Heb volgende week pas mijn eerste echte verkeersdeelname les.
Trouwens, woon je in Diemen?
Hehe daar ben ik opgegroeid, woon er nu niet meer, maar wel in de buurtquote:
Diemen is tofquote:Op vrijdag 13 juni 2008 02:40 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Hehe daar ben ik opgegroeid, woon er nu niet meer, maar wel in de buurt
quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:52 schreef MrDrako het volgende:
mij is verteld door iemand die ook bij paul lam lest, en z'n avb pas gehaald had, dat het relatief makkelijk is,
en dat ze bij paul lam veel strenger opleiden dat het getest werd, dat zei de examinator iig tegen hem..
Ik doe nu gelukkig alle oefeningen zo'n beetje met mn ogen dicht, 8tje is te simpel en de langzame slalom is helemaal simpel als je de voetrem er bij gebruikt..
Hehe ok als je niet zo'n snelheidsmaniak bent gaan we een keer tourenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:09 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Diemen is tofIk woon in Diemen Centrum
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:13 schreef sander89 het volgende:
Word beetje gek van het wachten, ik wil me motorrijbewijs![]()
![]()
Merk wel dat elke motor opmerk die ik zie rijden tegenwoordig, terwijl vroeger niet zo veel op lette.
23 juni mag ik me rijbewijs proberen te halen, alleen lijkt nog erg lang te duren![]()
![]()
Hopelijk ook snel mijn geld van de belasting terug, kan ik me eigen kleding kopen![]()
Hopelijk kan ik dan een motor kopen in juli![]()
Zo te zien had ik dezelfde examinator (aan het nummertje te zien), en zo te zien heeft hij jou vakjes wel netjes aangevinktquote:
he flapdrol, dat was geen betse waar je thuis zat, dat was bij mijquote:Op maandag 9 juni 2008 20:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Wat filmpjes van tijdens lessen![]()
..filmpjes..
wehehe zaterdagavond zomaar Betse ontmoet, bleek dat ik bij hem thuis zat![]()
[..]
Kan niet wachten op het examen de 21e, zit gewoon uit men neus te eten nu op et avb terrein
dat was mn zatte kop strategie, flink wijzen, en zodra ze dat ziet komt ze naar je toe en vraagt ze wat je staat te wijzen, om vervolgens te reageren met iets als "iemand vroeg me wie ik bedoelde met dat mega lekkere meisje waar ik het over had"quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:40 schreef Cocktailprikker het volgende:
_0- hahaha
ich bin gepwnd wie unne Noob
maar ze was wel lekker ja, alleen 1 tip, volgende keer niet zo wijzen![]()
Lijstjesquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:24 schreef sander89 het volgende:
Denk gewoon lekker proefritjes moet gaan maken of misschien ook is een motor huren als je niet precies weet wat je voor motor wilt.
Zelf ben ik dit ook van plan ook al zal wel wat lastig worden met 25 kw![]()
Begin al beetje zenuwachtig te worden deze keer voor AVD examen die ik maandag heb![]()
![]()
Bij AVB examen had ik dit niet, maar wist toch zowat zeker dat ik zou slagen want alle oefeningen kon ik wel voldoende.![]()
Nu is het een ander verhaal, maak soms nog stomme foutjes en kijk niet altijd even goed.![]()
Maar als ik rustig blijf en gewoon effe goed presteer op het juiste moment moet het goed komen
Ben effe aan het rekenen, alles totaal: proefles, gewone rijles, AVB en AVD examens, uur inrijden voor examen, motor huur voor examens, medische verklaring, theorie halen.
Ben ik 1200 euro kwijt![]()
![]()
![]()
Nu alleen zorgen dat dit niet meer word![]()
![]()
Kan wel nog een uitgebreid lijstje van maken alles jullie het interessant vinden.![]()
SOWIESOquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:44 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oja grote kans dat ik op een GS500 opstap, Streetbike stuurtje + andere demper of compleet systeem in de planning zoiezo![]()
19 uur motor les: ----------- 787.50 euro (2 uur proefles zit hier bij)quote:
Theorie is altijd al handig als die hebt, zou maar nu al een afspraak gaan maken meestal moet je toch 1 a 2 maanden wachten.quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:53 schreef Mr.Nash het volgende:
Nu had ik een vraag: Is het handig om eerst je theorie te doen voordat je gaat lessen? En het gemiddelde aan lessen, althans wat ik kan opmaken na het doorlezen van deze topics, is +- 12. Klopt dat?
Oki, bedankt voor je antwoord. Ik ga dan uit van 25 uur met toch wel veel verkeersdeelname ervaring maar zonder ervaring op een brommer. Ik ga binnenkort informeren en zal dan hopelijk ook een kort lijstje kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:35 schreef sander89 het volgende:
[..]
Totaal: ------------------------- 1215.90![]()
![]()
[..]
Theorie is altijd al handig als die hebt, zou maar nu al een afspraak gaan maken meestal moet je toch 1 a 2 maanden wachten.
Gemiddeld aantal lessen is moeilijk te zeggen, hangt ook af of je ervaring hebt met (schakel)brommer en je autorijbewijs hebt en hoeveel verkeersdeelname ervaring je daarmee al hebt.
Als je al wat ervaring heb ga maar uit van 15 a 25 uur les totaal.(maar verschilt altijd nog per persoon)
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:55 schreef Mr.Nash het volgende:
[..]
Trouwens: die 1a2 maanden wachten is dat echt nodig voor je theorie? Ik weet nog bij de vorige keer (auto theorie b) dat ik gewoon naar binnen liep en bij de tweede ronde mee mocht doen met het examen omdat er een aantal uit waren gevallen. Is dat tegenwoordig niet meer zo?
Zoek gewoon een cbr waar de wachtrij niet zolang is...Voor mij is Arnhem het meest dichtbij, maar ik ga in Leusden.quote:
Waar kan ik het snelst examen doen
ZWOLLE maandag 23 juni 2008 11:30 uur
ROTTERDAM maandag 23 juni 2008 11:30 uur
RYSWYK ZH dinsdag 24 juni 2008 11:30 uur
APELDOORN dinsdag 24 juni 2008 11:30 uur
BREDA dinsdag 24 juni 2008 11:30 uur
LEIDEN woensdag 25 juni 2008 11:30 uur
TERNEUZEN woensdag 25 juni 2008 11:30 uur
GRONINGEN donderdag 26 juni 2008 11:30 uur
BERGEN OP ZOOM donderdag 26 juni 2008 11:30 uur
HAARLEM vrijdag 27 juni 2008 15:00 uur
ALKMAAR woensdag 02 juli 2008 11:30 uur
VENLO donderdag 03 juli 2008 13:30 uur
EINDHOVEN maandag 07 juli 2008 11:30 uur
AMSTERDAM maandag 07 juli 2008 20:30 uur
SPYKENISSE dinsdag 08 juli 2008 11:30 uur
GOES dinsdag 08 juli 2008 11:30 uur
LEUSDEN dinsdag 08 juli 2008 11:30 uur
UTRECHT woensdag 09 juli 2008 20:30 uur
HEERLEN donderdag 10 juli 2008 11:30 uur
MAASTRICHT maandag 14 juli 2008 09:00 uur
LEEUWARDEN maandag 14 juli 2008 13:30 uur
S HERTOGENBOSCH donderdag 17 juli 2008 11:30 uur
BERKEL ENSCHOT vrijdag 18 juli 2008 11:30 uur
HORN vrijdag 18 juli 2008 11:30 uur
NYMEGEN maandag 21 juli 2008 11:30 uur
DORDRECHT dinsdag 22 juli 2008 11:30 uur
ARNHEM woensdag 23 juli 2008 11:30 uur
ASSEN maandag 28 juli 2008 11:30 uur
DOETINCHEM dinsdag 29 juli 2008 11:30 uur
HOOGEVEEN dinsdag 29 juli 2008 13:30 uur
ENSCHEDE dinsdag 12 augustus 2008 11:30 uur
Mja oefenexamens van 50 vragen? Gewoon zsm reserverenquote:Op zondag 22 juni 2008 12:03 schreef Mr.Nash het volgende:
Zo, heb net een contact opgenomen voor een mogelijkheid tot een proefles. Als dat goed gaat zal ik in de eerste week van juli beginnen met de echte lessen.
Uit welke theorieboek (met oefenvragen en eventueel cdrom) hebben jullie geleerd voor het examen? Wil het eerst doorgenomen hebben voordat ik online het examen reserveer alhoewel ik niet echt zenuwachtig ben; heb net twee oefenexamens online gemaakt en bij beiden was ik "geslaagd".
Zowel Verjo als Vekabest gebruikt altijd weg goed. Tsja zo snel omdat ze toevallig nog een blok niet ingeplanned hadden,. wilden eigenlijk terug verkopen aan CBR... Ze zitten alleen met lessen krap maar ik denk dat ook wel goed moet komen, of ik nou 3 dagen een les neem of elke week 1quote:Op zondag 22 juni 2008 12:28 schreef Betse het volgende:
Je moet idd gewoon dat theorie examen aanvragen je hebt genoeg tijd om te leren. En een paar keer dat boekje doorlezen (ik had Verjo), een paar oefenexamens maken op internet (Vekabest had ik) en dan moet het wel lukken
Dan al AVD? Waarom zo snel al? Ik kan echt pas eind augustus...Ach misschien moet ik eens gaan slijmen bij de mensen die de examens inplannen, dat als er een AVD eerder vrijkomt ze mij moeten bellen...
Welke kosten, mijn rijschool rekent 235 euro voor het examen ?quote:praktijkexamen A Verkeersdeelneming ¤ 101,40
De bedragen zijn exclusief de kosten van de rijschool.
Kosten van 1 uur inrijden en de motorhuur tijdens examen en de tijd die instructeur kwijt is tijdens het examen en het terug rijden naar de rijschool?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:42 schreef gelly het volgende:
trouwens, van de CBR site :
[..]
Welke kosten, mijn rijschool rekent 235 euro voor het examen ?
Ik moest 225 betalen + 1 uur rijleskosten, meen ik mij te herinneren..quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:47 schreef sander89 het volgende:
[..]
Kosten van 1 uur inrijden en de motorhuur tijdens examen en de tijd die instructeur kwijt is tijdens het examen en het terug rijden naar de rijschool?
Als dat er allemaal bij in zit klopt die prijs wel aardig, als je nog dingen bij moet betalen is het wel erg duur.
Medische verklaring was ik nog vergeten te noemen, vraag me niet waarom dat 20 euro moet kosten?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik moest 225 betalen + 1 uur rijleskosten, meen ik mij te herinneren..
hoe dan ook, ze verdienen er goed aan (het cbr, én ook de rijschool)![]()
Mja.. je doet er weinig aan hè..
Ja stelt niks voor dat is het blaadje voor het examen met die vragen en als 10 keer nee is dan is het goed, dit moet je onderteken bij het CBR voor dat je examen begint.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:30 schreef gelly het volgende:
Medische verklaring ? Ik heb vantevoren nog 2 uur les, dat zit niet bij dit geld in.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:17 schreef tralalala het volgende:
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: 08-07-2008
AVB: 16-07-2008
AVD: 25-08-2008
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
Denk dat ik dat ook maar doe, heb dat af en toe met spiegelen. Terwijl ik dat super veel doe maar dan kijk ik met mijn ogen, niet mijn hoofd.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag dus een klote les gehad. Volgens instructeur kijk ik niet goed genoeg in de zijstraatjes. Lag er deels aan dat ik volgens hem een vrij 'diepe'houding op de motor heb en hij daardoor mijn helm niet goed kan zien. Heb er nu dus maar op zijn verzoek maar een streep met duck-tape opgeplakt
. Hopelijk helpt het want achter minder dan 48 uur is het zover
Dit vind ik ook nog lastig hoor.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:30 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Denk dat ik dat ook maar doe, heb dat af en toe met spiegelen. Terwijl ik dat super veel doe maar dan kijk ik met mijn ogen, niet mijn hoofd.
Ik krijg in totaal 5 lessen van 1,5 uur voor het voertuigbeheersingquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:42 schreef Mr.Nash het volgende:
Zo, net contact gehad en heb volgend week zaterdag m'n intakeles! Volgens hem is 1 les per special handeling best snel en is er meestal anderhalf tot twee lessen voor nodig. Is dit bij jullie ook zo geweest?
quote:Op donderdag 26 juni 2008 14:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Helaas nipt gezakt met AVD. Bij terugkomst was de examinator aan het twijfelen wat hij zou doen. Ik laat je toch slagen, maar het ging niet soepel.
Sjoerd102:Vond het zelf niet echt soepel gaan moet ik eerlijk zeggen.
Instructeur:Oh ik heb een fout gemaakt, ik heb je instructeur laten weten dat je gezakt bent, en je geeft het zelf ook al aan. Daarom laat ik je niet slagen.
Sjoerd102:![]()
22 augustus (*dacht ik) mag ik weer. Kan er een paar dagen naast zitten.quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:09 schreef Isdatzo het volgende:
net weer een stukje heerlijk gereden
helaas Sjoerd102, shit happens.. wel op een lullige manier.. en weer lang wachten
![]()
En dan denken dat je het dan beheerstquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:54 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik krijg in totaal 5 lessen van 1,5 uur voor het voertuigbeheersing
Ik heb het in 4 x 1.5 u + 45 min proefles? En ik durf te zeggen dat ik het wel beheers ja, heb tot slot mijn AVBquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dan denken dat je het dan beheerst
Denk dat jij die dan ook wel beheerstquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:24 schreef isitreal het volgende:
jaj theorie gehaald afgelopen maandag. en zonder fouten flawless dus
Dat hoor je mij niet zeggen...quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dan denken dat je het dan beheerst
Dat zegt niets over het al dan niet beheersen. Dat zegt alleen dat je het 'kunstje' (want zo zien veel instructeurs en leerlingen het) een keertje zonder fouten kan uitvoeren.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:14 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik heb het in 4 x 1.5 u + 45 min proefles? En ik durf te zeggen dat ik het wel beheers ja, heb tot slot mijn AVB
Tijd zegt niks over het al dan niet beheersen van wat dan ook. Vriend van me is al een 1.5 jaar bezig met autorijbewijs, terwijl ik dat ook met weinig lessen al in de zak hadquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt niets over het al dan niet beheersen. Dat zegt alleen dat je het 'kunstje' (want zo zien veel instructeurs en leerlingen het) een keertje zonder fouten kan uitvoeren.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:07 schreef Isdatzo het volgende:
zonder noemenswaardige brommerervaring (alhoewel ik ook betwijfel of je er wat aan hebt)..
Tip: houd je rug rechtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:31 schreef isitreal het volgende:
mmm gister halve draai gehad vond ik eigenlijk best lastig. ik dacht echt de eerste x: sjee dat haal ik nooit
maar het kon toch lol
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:58 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Tip: houd je rug rechtdruk de motor het bochtje door maar blijf zelf "recht" ten opzichte vd grond met je rug. Ook voor op de weg in lange flauwe snelle doordraaiers, waar je toch met maar 60 doorheen moet een fijn iets. Veel meer controle over je lijn heb je dan.
Is het een beetje een mooie winkel motozoom of heb je hem via internet of ergens anders besteld/gekocht?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:36 schreef sander89 het volgende:
Laat ook maar iets van me horen![]()
Textiel motorpak gekocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leren motorpak komt ook nog wel is, maar hier kan ik ieder geval tijd mee voorruit. (ook met regen en in de winter)
Ook heb ik gehoorbescherming aan laten meten, bij de winkel beter horen.
Is wel aardig duur, maar heeft wel aardig goede voorwaardens, als ze niet meer passen binnen 2 jaar krijg je nieuwe en als binnen 1 jaar kwijt raakt of iets krijg je ook nieuwe (10 euro verzekering) .![]()
Vrijdag ga ik voor het eerst echt alleen motor rijden (proefrit![]()
)
Over 3 weken paar dagen een motor gehuurd, de ER-6F 25 KW ga ik ook mee langs familie in het buitenland
Laat wel horen als ik mijn eigen motor heb over 1 a 2 maanden
Motozoom heeft best veel in de winkel en in hun webshop nog meer, maar online bestellen zou ik niet doen als je de kleding niet gepast hebt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:54 schreef tralalala het volgende:
[..]
Is het een beetje een mooie winkel motozoom of heb je hem via internet of ergens anders besteld/gekocht?
Ik zit nu echt te denken om maar alvast kleding aan te schaffen, ik vind die motorkleding van de rijschool toch niet echt fris zeg maar
Ja als je vanaf Weert gaat naar Motozoom in Utrechtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik ben zelf ook naar Motozoom gereden voor een setje Probiker schoenen. Nja die waren als je benzine er bij telt toch vrij prijzig maargoedGa niks op de gok bestellen
Wijchenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:44 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja als je vanaf Weert gaat naar Motozoom in Utrecht![]()
![]()
Had je beter naar een winkel van Louis kunnen gaan, die is de helft dichter bij.
Had je je helm achterstevoren op toen je het las?quote:
"mijn vriend"quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:46 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
WijchenEven ver weg.
Zo net een lesje achter de rug, ging eigenlijk wel prima, alleen kreeg mijn vriend nog wat kritiek, maar ook met hem komt het wel goed donderdagMorgen nog 1.5 uur en dan donderdag is het zo ver
tsja, hoe refereer jij naar Mark dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:12 schreef MrDrako het volgende:
[..]
"mijn vriend"klinkt een beeeeeetje fout..
Vandaag 2 uur les, 1 op de weg, 1 op oefen terrein, mn spijkerbroek, sokken, tshirt en boxer waren doorweekt... maandag examen
ik heb ook maar 5 lessen gehad, in 1x geslaagd.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dan denken dat je het dan beheerst
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanmorgen met het mooie weer afgereden en GESLAAGD! \o/
Dat dusquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef arnold-d het volgende:
[..]
ik heb ook maar 5 lessen gehad, in 1x geslaagd.
Niet iedereen is zo slecht als jou![]()
![]()
Ik had het redelijk snel onder de knie, en vond het leuk.
en in 1x geslaagd met avb, als je het wilt, kun je het zo.
geslaagd?quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:45 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Net 2 uur in de regen gereden, ging eigenlijk prima. "mijn vriend"liet nog even zijn achterwiel enkele tientallen meters uitbreken, notabene op hetzelfde laatste stuk waar ik vol weg trok
Oja en 1 rood stoplicht over het hoofd gezien
![]()
Maar verder heerlijk gereden. Nat van binnen door zweet, van buiten door regen...
Kutte is dat ik dus morgen met natte schoenen / handschoenen af moet rijden, maar komop je bent een motorrijder of niet
Hij moest gisterochtend afrijden.quote:
EEEERSTquote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:29 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Hij moest gisterochtend afrijden.
Gisteravond nog iets gereageerd op Fok!
Prikkertje heeft tot nu toe geen mogelijkheid onbenut gelaten om aan te geven hoe goed en makkelijk het allemaal ging, een ware grootmeester op twee wielen. Dus ik gok zomaar dat de examinator hem met beide benen op de grond heeft gezet. Als ie was geslaagd hadden we dat echt wel in geuren en kleuren gehoord. Ik zet een tientje op: gezakt.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:41 schreef MMach het volgende:
Ziezo, ik heb m'n motorijbewijs![]()
20 juni begonnen met lessen geloof ik, 8 lesuurtjes later mijn maneuvers en rit op de openbare weg foutloos uitgevoerd. I'm pretty happy
De kostprijs was in totaal:quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:47 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
In Belgie is het wel stukje goedkoper volgens mij, maar heb je nu een leerling rijbewijs of meteen een volwaardig motorrijbewijs?
Helaas, tegen alle verwachtingen van iedereen in had ik de meest kutte rit tot nu toe...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:00 schreef sander89 het volgende:
Ik zet er 10 euro op dat die geslaagd is![]()
![]()
En de volgende dag meteen een motorongeluk heeft gehad![]()
![]()
Even serieus: Ik hoop dat het goed gaat met Cocktailprikker
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:29 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Hij moest gisterochtend afrijden.
Gisteravond nog iets gereageerd op Fok!
Prikkertje heeft tot nu toe geen mogelijkheid onbenut gelaten om aan te geven hoe goed en makkelijk het allemaal ging, een ware grootmeester op twee wielen. Dus ik gok zomaar dat de examinator hem met beide benen op de grond heeft gezet. Als ie was geslaagd hadden we dat echt wel in geuren en kleuren gehoord. Ik zet een tientje op: gezakt.
Toppie. Als ik mijn motorovereind hou tot die tijd dan.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
..En dan ga ik graag een ritje met je rijden Roquefort![]()
![]()
..
Prachtigquote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:38 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag mijn motor opgehaald, ben nu een trotse bezitter van een Ducati 916 Senna edition![]()
[ afbeelding ]
Jep wel mijn eerste, maar ben zuinig op mijn rijbewijs heb hem hard nodigquote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:25 schreef MMach het volgende:
[..]
Prachtig![]()
Hopelijk toch niet je eerste moto of zo?
Cocktailprutserquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Helaas, tegen alle verwachtingen van iedereen in had ik de meest kutte rit tot nu toe...Vind het volledig terecht dat ik gezakt ben hoor, waar ik met mijn kop was weet ik niet maar iig niet op de motor
Had tijdens de rit zelf al 3 situaties waarvan ik dacht, en nu is het zeker over...
hehe dat was mijn 1e noodstoppie op het examen ook, vroeg zo van moet ik hem daarom overnieuw doen?quote:Op maandag 7 juli 2008 18:43 schreef MrDrako het volgende:
Deel 1 is binnen, wel met een "noodstoppie"maar goed, achterwiel kwam echt FLINK omhoog, was me nog niet eerder gelukt, dus wel een beetje trots (motor met ABS). Hoefde niet over gedaan te worden
quote:Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: 08-07-2008
AVB: 24-07-2008
AVD: 25-08-2008
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
lol, veel rijplezier...quote:Op zondag 6 juli 2008 11:00 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Jep wel mijn eerste, maar ben zuinig op mijn rijbewijs heb hem hard nodig
Ken het gevoel... "wachten" tot je weer grip krijgt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:19 schreef Roquefort het volgende:
...leek wel een ultrakort glijmoment, nou snap ik ineens die focus op rails en putdeksels tijdens de lessen.
Uurtje voor mijn examen nog, afrit iets te enthousiast... Dat is dan wel schrikken, en zodra je grip hebt nog strakken vast houden om die bocht toch ff heel door te komenquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:15 schreef BertV het volgende:
[..]
Ken het gevoel... "wachten" tot je weer grip krijgt.
Een stuur- of rem reflex is iig levensgevaarlijk.
Thnx, krijg ook veel reacties van mensen onderweg, en niet alleen van motorrijdersquote:Op woensdag 9 juli 2008 09:11 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, veel rijplezier...![]()
Je hebt iig direct de mooiste motor ooit gekocht!
Over 2 jaar staat hier zeker wel een zx(?)r op de stoepquote:Op zondag 13 juli 2008 14:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... Ninja's vind ik ook erg mooi. Dat ie zoveel power heeft vind ik dan een nadeel, maar ja, de meningen erover als beginnersmotor zijn zo'n beetje 50-50 verdeeld. Ik ga er gewoon voor denk ik
600 supersport heeft ook rond of boven de 100 pk. Niets mis mee om als beginmotor te hebben hoor. Alles hangt af van je rechterhandjequote:Op woensdag 9 juli 2008 12:41 schreef MMach het volgende:
Wel een beetje fors voor een beginner, +100pk, maar if you can handle it...
Vandaag voor het eerst 40km gereden in de gietende regen op secundaire wegen op m'n eigen moto, zonder ABS. Best glad, af en toe blokkeerde het achterwiel bij het remmen voor het stoplicht terwijl ik niet eens hard aan het remmen was
Echt prettig vond ik het niet nee... Maar jas half open en af en toe beetje gas geven doet wonderenquote:Op zondag 20 juli 2008 12:06 schreef tralalala het volgende:
Moet er niet aan denken om met 30 graden op een parkeerplaats te oefenen
deed ik ook, gewoon je jas half open doen, visier open..quote:Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Echt prettig vond ik het niet nee... Maar jas half open en af en toe beetje gas geven doet wonderen
Mja.. je moet dat gevoel een beetje krijgen, op een gegeven moment gooi je je motor gewoon de bocht om en lukt het. Een constante snelheid/aandrijving houden is wel belangrijk.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:49 schreef wibraman het volgende:
Zo, heb ook een paar lesjes op de motor gehad. En voor zover gaan de bijzondere verrichtingen wel goed, maar het achtje vind ik lastig. Ik kan hem wel maken, maar ik maak hem nèt iets te ruim waardoor ik buiten het vak kom waar ik binnen moet blijven. Rustiger rijden, meer sturen, meer leunen? Iemand tips?
Als je in een bocht moet remmen heb je vantevoren niet goed gekeken. Maar als het niet anders kan : motor recht, remmen, motor in de bocht en zo verder. * Nooit * remmen als je motor schuin ligt. Maar goed, dat staat ook allemaal in je theorieboek.quote:en wat is nou eigenlijk het juiste remgedrag in een bocht? Ik weet dat het liever niet remmen is in de bocht, maar soms bij onverwachte dingen is het onvermijdelijk.
Nooit remmen in een bocht is een goede regel... afschuinen en remmen kosten allebei "grip".quote:Op zondag 27 juli 2008 18:49 schreef wibraman het volgende:
en wat is nou eigenlijk het juiste remgedrag in een bocht? Ik weet dat het liever niet remmen is in de bocht, maar soms bij onverwachte dingen is het onvermijdelijk.
Moto73 heeft wel eens zo'n editie waarin alle modellen van dat jaar te zien zijn.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:53 schreef Zjummie het volgende:
Even inhaken, ben net begonnen met lessen, ja vanmiddag ook weer met 31 graden![]()
Ben ook begonnen met me verdiepen in alle soorten / merken motorfietsen.
Weet iemand een site met handige overzichten van de verschillende types en modellen motorfietsen ?
Bijv. waar alle tourfietsen bij elkaar zijn gegroupeerd ?
BvD
http://www.bikez.com/ staat zo'n beetje alles op.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:53 schreef Zjummie het volgende:
Even inhaken, ben net begonnen met lessen, ja vanmiddag ook weer met 31 graden![]()
Ben ook begonnen met me verdiepen in alle soorten / merken motorfietsen.
Weet iemand een site met handige overzichten van de verschillende types en modellen motorfietsen ?
Bijv. waar alle tourfietsen bij elkaar zijn gegroupeerd ?
BvD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |