abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juli 2008 @ 20:14:39 #276
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_60064048
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:11 schreef BertV het volgende:

[..]

lol, veel rijplezier...

Je hebt iig direct de mooiste motor ooit gekocht!
Thnx, krijg ook veel reacties van mensen onderweg, en niet alleen van motorrijders
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
pi_60071227
Hoi allemaal!

Aspirant motorrijder meldt zich!
Gisteren m'n eerste les gehad. Meteen m'n motor-outfit aangeschaft daarna Rijschool in Rotterdam en op een Honda CBF 500 ABS >25kw
pi_60072993
vorigende week m'n roze papiertje ingeruild voor het truttige pasje met A en gratis kinderfiets erbij (>25 kw).
wat zijn er toch veel rijbewijzen mogelijk tegenwoordig.

heb al 3 keer gereageerd op een leuke motor, ook bij hpmotoren. nu wachten op een reactie
k'ga trouwens ook direct aan de 109 pk
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_60073325
109pk? Wat voor motor is dat? Ik zit te denken aan een ZX6R Maar ja, als het zover is, eerst effe proefrijden. Krijg je tegenwoordig zo'n pasje? Beetje jammer, ik wil gewoon m'n roze papiertje houden
pi_60075232
de CBR 600 F waar ik naar zoek heeft iets in die richting aan vermogen. een ninja was eerst ook mijn doel, maar dat heeft -nog- meer
m'n instructeur had me dat afgeraden. ik blijf het wel erg mooie motoren vinden, die ninjas.
pi_60075419
Ja... Ninja's vind ik ook erg mooi. Dat ie zoveel power heeft vind ik dan een nadeel, maar ja, de meningen erover als beginnersmotor zijn zo'n beetje 50-50 verdeeld. Ik ga er gewoon voor denk ik
pi_60133730
Blijkt dat mijn instructrice dacht dat ik al <21 was, dus ik heb al 6 lessen met vol vermogen gereden en vandaag dus beperkt, damn wat gaat dat LANGZAAM met acceleratie en nog best even wennen voor avb ook hij reageert helemaal niet soepel .
Viel me al telkens op dat we zelf mochten kiezen welke motor we houden terwijl de andere leerlingen vaak al veel ouder waren, maar ik heb er nooit wat van gezegd
Heb nu al zin in over 2 jaar
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... Ninja's vind ik ook erg mooi. Dat ie zoveel power heeft vind ik dan een nadeel, maar ja, de meningen erover als beginnersmotor zijn zo'n beetje 50-50 verdeeld. Ik ga er gewoon voor denk ik
Over 2 jaar staat hier zeker wel een zx(?)r op de stoep
pi_60191266
Dinsdag 26 augustus 1e les
Nou nog laarzen, handschoenen en een helm kopen. Een pak kan ik gelukkig van iemand lenen, maar ik heb er zin an!!!!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:17:11 #284
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_60194275
Heb vandaag m'n 3de les gehad. Halve draai nog steeds niet consistent onder de knie :S. Ik blijf maar problemen houden met het constant houden van de toeren, en aan het eind doet m'n rechterhand ook heel erg pijn :S. Ik let er goed op dat ik niet te strak m'n gas vasthoud maar toch lukt het niet. Heb het wel een paar keer goed gedaan, hetzelfde met de 8.

Iemand nog tips?

Trouwens, weet iemand nog een goede kledingzaak in omgeving Rotterdam? Wil een pak en schoenen kopen in de komende weken maar wil toch geen standaarddingen van de rijschool kopen..
idem dito..
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:57:25 #285
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60194991
Halve draai / 8je / trekkende motor tip:

Leg je hand voor de helft op je stuurgewichtje/stuurbeugel en doseer echt alleen maar met je achterrem.

Over kleding, ga wat motorzaken langs zo nu en dan, en neus wat rond. Koop je niks, dan heb je vaak alsnog een goed idee van wat je wel en niet wil Ook qua motor
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:50:28 #286
12079 koele
The Koeler, the better
pi_60198894
Ik heb me net aangemeld voor het theorie examen (12 augustus) en ben nu opzoek naar een cdtje met oefenvragen, iemand klaar met zn theorie en een cdtje over?!

gr Koele
pi_60222256
Woensdag en donderdag nog lessen en maandagmiddag op voor avb, hoop niet dat het weer als een gek gaat onweren gezien de voorspellingen, omdat remmen mijn minste punt is, maar dat is nu wel voldoende denk ik.
Hopen dat ik het haal, eindelijk van die parkeerplaats af en lekker de hele les rijden, zeker als de zomer echt gaat beginnen. Moet er niet aan denken om met 30 graden op een parkeerplaats te oefenen
pi_60222946
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:41 schreef MMach het volgende:
Wel een beetje fors voor een beginner, +100pk, maar if you can handle it...

Vandaag voor het eerst 40km gereden in de gietende regen op secundaire wegen op m'n eigen moto, zonder ABS. Best glad, af en toe blokkeerde het achterwiel bij het remmen voor het stoplicht terwijl ik niet eens hard aan het remmen was
600 supersport heeft ook rond of boven de 100 pk. Niets mis mee om als beginmotor te hebben hoor. Alles hangt af van je rechterhandje
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 20 juli 2008 @ 13:41:36 #289
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60224031
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:06 schreef tralalala het volgende:
Moet er niet aan denken om met 30 graden op een parkeerplaats te oefenen
Echt prettig vond ik het niet nee... Maar jas half open en af en toe beetje gas geven doet wonderen
  maandag 21 juli 2008 @ 12:12:38 #290
139483 arnold-d
Evolution
pi_60242065
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Echt prettig vond ik het niet nee... Maar jas half open en af en toe beetje gas geven doet wonderen
deed ik ook, gewoon je jas half open doen, visier open..

en als je op afstand moet aankomen rijden, gewoon flink wat gas geven dat het tocht, veel lekkerder..

nou maar hopen dat er zoiezo wel een warme zomer aan komt.
Back to the 70's
pi_60242155
ANOELD!!!
pi_60381709
Zo, heb ook een paar lesjes op de motor gehad. En voor zover gaan de bijzondere verrichtingen wel goed, maar het achtje vind ik lastig. Ik kan hem wel maken, maar ik maak hem nèt iets te ruim waardoor ik buiten het vak kom waar ik binnen moet blijven. Rustiger rijden, meer sturen, meer leunen? Iemand tips?

en wat is nou eigenlijk het juiste remgedrag in een bocht? Ik weet dat het liever niet remmen is in de bocht, maar soms bij onverwachte dingen is het onvermijdelijk.
pi_60381864
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:49 schreef wibraman het volgende:
Zo, heb ook een paar lesjes op de motor gehad. En voor zover gaan de bijzondere verrichtingen wel goed, maar het achtje vind ik lastig. Ik kan hem wel maken, maar ik maak hem nèt iets te ruim waardoor ik buiten het vak kom waar ik binnen moet blijven. Rustiger rijden, meer sturen, meer leunen? Iemand tips?
Mja.. je moet dat gevoel een beetje krijgen, op een gegeven moment gooi je je motor gewoon de bocht om en lukt het. Een constante snelheid/aandrijving houden is wel belangrijk.
quote:
en wat is nou eigenlijk het juiste remgedrag in een bocht? Ik weet dat het liever niet remmen is in de bocht, maar soms bij onverwachte dingen is het onvermijdelijk.
Als je in een bocht moet remmen heb je vantevoren niet goed gekeken. Maar als het niet anders kan : motor recht, remmen, motor in de bocht en zo verder. * Nooit * remmen als je motor schuin ligt. Maar goed, dat staat ook allemaal in je theorieboek.
pi_60382501
morgen kijken voor een CBR 600 F. hopen dat 't wat is en dan als de sodemieter een garagebox huren
  maandag 28 juli 2008 @ 08:40:44 #295
37248 BertV
Klei indiaan
pi_60389904
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:49 schreef wibraman het volgende:
Nooit remmen in een bocht is een goede regel... afschuinen en remmen kosten allebei "grip".
Het kan dus wel, maar juist in een noodsituatie rem je je zo omver. ...zelfs met ABS...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_60393899
Even inhaken, ben net begonnen met lessen, ja vanmiddag ook weer met 31 graden
Ben ook begonnen met me verdiepen in alle soorten / merken motorfietsen.

Weet iemand een site met handige overzichten van de verschillende types en modellen motorfietsen ?

Bijv. waar alle tourfietsen bij elkaar zijn gegroupeerd ?

BvD
pi_60398192
AVB Binnen
pi_60399863
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:53 schreef Zjummie het volgende:

Weet iemand een site met handige overzichten van de verschillende types en modellen motorfietsen ?

BvD
Moto73 heeft wel eens zo'n editie waarin alle modellen van dat jaar te zien zijn.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60399892
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:53 schreef Zjummie het volgende:

BvD
http://www.bikez.com/ staat zo'n beetje alles op.

net trouwens AVB binnen gehaald
pi_60408456
Bedankt voor die link. Ziet er goed uit.

En gefeliciteerd met jullie AVB's Ik mag donderdag op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')