abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2008 @ 13:31:22 #229
75969 isitreal
or is it riel
pi_59752048
mmm gister halve draai gehad vond ik eigenlijk best lastig. ik dacht echt de eerste x: sjee dat haal ik nooit
maar het kon toch lol
if you dont have a social life, you can talk about mine.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 14:54:15 #230
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59753639
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 21:07 schreef Isdatzo het volgende:
zonder noemenswaardige brommerervaring (alhoewel ik ook betwijfel of je er wat aan hebt)..
Wat mensen ook beweren, ik merk in ieder geval dat ik er veel baat bij heb gehad dat ik 3 jaar brommer heb gereden, en 1 jaar auto. Ook voor de auto merkte ik het verschil al, je weet immer al een beetje hoe het verkeer werkt

Gister weer 1.5 uur op de weg gelest, enige probleem wat zich voordeed was een vizier dat openklapte toen ik bij 120 opzij keek... Bleek hij niet goed in de sluiting te zitten Maar dat is nu weer gefixt Instructeur zei dat wij heb rbw A écht verdienden, dat het geen probleem moet worden donderdag

ja ik heb zowaar zeer netjes gereden, bijna overal aan de snelheid gehouden, goed op borden (strikroutes:P) gelet. Kan het wel dus
  zaterdag 28 juni 2008 @ 14:58:21 #231
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59753713
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 13:31 schreef isitreal het volgende:
mmm gister halve draai gehad vond ik eigenlijk best lastig. ik dacht echt de eerste x: sjee dat haal ik nooit
maar het kon toch lol
Tip: houd je rug recht druk de motor het bochtje door maar blijf zelf "recht" ten opzichte vd grond met je rug. Ook voor op de weg in lange flauwe snelle doordraaiers, waar je toch met maar 60 doorheen moet een fijn iets. Veel meer controle over je lijn heb je dan.
  zondag 29 juni 2008 @ 20:25:56 #232
75969 isitreal
or is it riel
pi_59778015
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 14:58 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Tip: houd je rug recht druk de motor het bochtje door maar blijf zelf "recht" ten opzichte vd grond met je rug. Ook voor op de weg in lange flauwe snelle doordraaiers, waar je toch met maar 60 doorheen moet een fijn iets. Veel meer controle over je lijn heb je dan.

Ik zal het morgen eens proberen dan heb ik weer les. bedankt in elk geval voor de tip
pi_59815019
Laat ook maar iets van me horen

Textiel motorpak gekocht

Leren motorpak komt ook nog wel is, maar hier kan ik ieder geval tijd mee voorruit. (ook met regen en in de winter)

Ook heb ik gehoorbescherming aan laten meten, bij de winkel beter horen.
Is wel aardig duur, maar heeft wel aardig goede voorwaardens, als ze niet meer passen binnen 2 jaar krijg je nieuwe en als binnen 1 jaar kwijt raakt of iets krijg je ook nieuwe (10 euro verzekering) .

Vrijdag ga ik voor het eerst echt alleen motor rijden (proefrit )
Over 3 weken paar dagen een motor gehuurd, de ER-6F 25 KW ga ik ook mee langs familie in het buitenland

Laat wel horen als ik mijn eigen motor heb over 1 a 2 maanden

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 01-07-2008 11:43:31 ]
............................
pi_59815465
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:36 schreef sander89 het volgende:
Laat ook maar iets van me horen

Textiel motorpak gekocht

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Leren motorpak komt ook nog wel is, maar hier kan ik ieder geval tijd mee voorruit. (ook met regen en in de winter)

Ook heb ik gehoorbescherming aan laten meten, bij de winkel beter horen.
Is wel aardig duur, maar heeft wel aardig goede voorwaardens, als ze niet meer passen binnen 2 jaar krijg je nieuwe en als binnen 1 jaar kwijt raakt of iets krijg je ook nieuwe (10 euro verzekering) .

Vrijdag ga ik voor het eerst echt alleen motor rijden (proefrit )
Over 3 weken paar dagen een motor gehuurd, de ER-6F 25 KW ga ik ook mee langs familie in het buitenland

Laat wel horen als ik mijn eigen motor heb over 1 a 2 maanden
Is het een beetje een mooie winkel motozoom of heb je hem via internet of ergens anders besteld/gekocht?

Ik zit nu echt te denken om maar alvast kleding aan te schaffen, ik vind die motorkleding van de rijschool toch niet echt fris zeg maar
pi_59820988
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:54 schreef tralalala het volgende:

[..]

Is het een beetje een mooie winkel motozoom of heb je hem via internet of ergens anders besteld/gekocht?

Ik zit nu echt te denken om maar alvast kleding aan te schaffen, ik vind die motorkleding van de rijschool toch niet echt fris zeg maar
Motozoom heeft best veel in de winkel en in hun webshop nog meer, maar online bestellen zou ik niet doen als je de kleding niet gepast hebt.

Wat wel sommige doen is eerste kleding passen bij Motozoom en dan bestellen bij www.louis.de, die is meestal wel een stuk goedkoper dan Motozoom.
Voor mij was niet veel prijsverschil(20 euro ofzo) dus heb ik gewoon in de winkel gekocht bij Motozoom, vind ik zelf met garantie ook iets makkelijker.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:29:26 #236
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59823073
Ik ben zelf ook naar Motozoom gereden voor een setje Probiker schoenen. Nja die waren als je benzine er bij telt toch vrij prijzig maargoed Ga niks op de gok bestellen
pi_59823350
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik ben zelf ook naar Motozoom gereden voor een setje Probiker schoenen. Nja die waren als je benzine er bij telt toch vrij prijzig maargoed Ga niks op de gok bestellen
Ja als je vanaf Weert gaat naar Motozoom in Utrecht
Had je beter naar een winkel van Louis kunnen gaan, die is de helft dichter bij.
pi_59823656
Ik ga donderdag denk ik even kijken in Utrecht, sowieso voor een helm en misschien wel meer als ik iets leuks zie.

Vandaag 2e les gehad, ging eigenlijk niet echt lekker.
Had veel moeite met de oefeningen en die hitte erbij is ook niet echt lekker.
Langzame slalom ging met mijn eerste rijles perfect en nu wou het niet meer lukken echt raar.
Ik gok maar op een slecht dagje donderdagavond weer
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:46:15 #239
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59828181
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:44 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja als je vanaf Weert gaat naar Motozoom in Utrecht
Had je beter naar een winkel van Louis kunnen gaan, die is de helft dichter bij.
Wijchen Even ver weg.

Zo net een lesje achter de rug, ging eigenlijk wel prima, alleen kreeg mijn vriend nog wat kritiek, maar ook met hem komt het wel goed donderdag Morgen nog 1.5 uur en dan donderdag is het zo ver
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:16:37 #240
75969 isitreal
or is it riel
pi_59828949
gister bijna dood motor sloeg af terwijl ik een drukke weg overstak. bij het stoppen vergeten in de 1 te zetten. kwam toch mooi ff een vrachtwagen aan. was best dicht bij toen ik hem weer aan de praat had. maar ging gelukkig goed.
pi_59829585
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:46 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Wijchen Even ver weg.
Wist niet dat daar een Motozoom zit
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:42:27 #242
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59829627
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef sander89 het volgende:

[..]

Wist niet dat daar een Motozoom zit
Had je je helm achterstevoren op toen je het las? Ik wóón in Wijchen, en ben naar Utrecht gereden voor die schoenen
pi_59841623
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:46 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Wijchen Even ver weg.

Zo net een lesje achter de rug, ging eigenlijk wel prima, alleen kreeg mijn vriend nog wat kritiek, maar ook met hem komt het wel goed donderdag Morgen nog 1.5 uur en dan donderdag is het zo ver
"mijn vriend" klinkt een beeeeeetje fout..

Vandaag 2 uur les, 1 op de weg, 1 op oefen terrein, mn spijkerbroek, sokken, tshirt en boxer waren doorweekt... maandag examen
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:56:51 #244
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59846710
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:12 schreef MrDrako het volgende:

[..]

"mijn vriend" klinkt een beeeeeetje fout..

Vandaag 2 uur les, 1 op de weg, 1 op oefen terrein, mn spijkerbroek, sokken, tshirt en boxer waren doorweekt... maandag examen
tsja, hoe refereer jij naar Mark dan?

Ik ga zo voor een uur of 1.5 de weg op, hoop dat men schoenen en handschoenen morgenmiddag droog zijn
pi_59847606
met deze regen zullen ze wel nat worden ja :D

en "een maat van mij" of "een vriend" klinkt al heel anders dan "mijn vriend".
Ik zie jullie al gezellig samen in een strak leren pakje op een motor rijden
Beetje village people idee zeg maar, die kerel met die snor en pet.
pi_59850925
vanmorgen met het mooie weer afgereden en GESLAAGD! \o/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:05:25 #247
139483 arnold-d
Evolution
pi_59852462
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En dan denken dat je het dan beheerst
ik heb ook maar 5 lessen gehad, in 1x geslaagd.

Niet iedereen is zo slecht als jou

Ik had het redelijk snel onder de knie, en vond het leuk.
en in 1x geslaagd met avb, als je het wilt, kun je het zo.
Back to the 70's
pi_59852586
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanmorgen met het mooie weer afgereden en GESLAAGD! \o/
Gefeliciteerd \
3 keer is scheepsrecht, ofniet?
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:45:44 #249
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59853564
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef arnold-d het volgende:

[..]

ik heb ook maar 5 lessen gehad, in 1x geslaagd.

Niet iedereen is zo slecht als jou

Ik had het redelijk snel onder de knie, en vond het leuk.
en in 1x geslaagd met avb, als je het wilt, kun je het zo.
Dat dus

Net 2 uur in de regen gereden, ging eigenlijk prima. "mijn vriend" liet nog even zijn achterwiel enkele tientallen meters uitbreken, notabene op hetzelfde laatste stuk waar ik vol weg trok Oja en 1 rood stoplicht over het hoofd gezien Maar verder heerlijk gereden. Nat van binnen door zweet, van buiten door regen...

Kutte is dat ik dus morgen met natte schoenen / handschoenen af moet rijden, maar komop je bent een motorrijder of niet
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:41:39 #250
139483 arnold-d
Evolution
pi_59885042
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:45 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Dat dus

Net 2 uur in de regen gereden, ging eigenlijk prima. "mijn vriend" liet nog even zijn achterwiel enkele tientallen meters uitbreken, notabene op hetzelfde laatste stuk waar ik vol weg trok Oja en 1 rood stoplicht over het hoofd gezien Maar verder heerlijk gereden. Nat van binnen door zweet, van buiten door regen...

Kutte is dat ik dus morgen met natte schoenen / handschoenen af moet rijden, maar komop je bent een motorrijder of niet
geslaagd?
Back to the 70's
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:29:11 #251
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_59886423
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:41 schreef arnold-d het volgende:

[..]

geslaagd?
Hij moest gisterochtend afrijden.
Gisteravond nog iets gereageerd op Fok!

Prikkertje heeft tot nu toe geen mogelijkheid onbenut gelaten om aan te geven hoe goed en makkelijk het allemaal ging, een ware grootmeester op twee wielen. Dus ik gok zomaar dat de examinator hem met beide benen op de grond heeft gezet. Als ie was geslaagd hadden we dat echt wel in geuren en kleuren gehoord. Ik zet een tientje op: gezakt.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:57:22 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_59887125
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:29 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Prikkertje heeft tot nu toe geen mogelijkheid onbenut gelaten om aan te geven hoe goed en makkelijk het allemaal ging, een ware grootmeester op twee wielen. Dus ik gok zomaar dat de examinator hem met beide benen op de grond heeft gezet. Als ie was geslaagd hadden we dat echt wel in geuren en kleuren gehoord. Ik zet een tientje op: gezakt.
EEEERST
Ik zet dr heul niks op, maar ik wil wel dat tientje innen als ie geslaagd is
Huilen dan.
pi_59887226
Ik zet er 10 euro op dat die geslaagd is

En de volgende dag meteen een motorongeluk heeft gehad

Even serieus: Ik hoop dat het goed gaat met Cocktailprikker
pi_59887751
Hij is met de uitwijkoefening gewoon kei hard een sloot in gereden en ligt nu in het ziekenhuis met 10 kilo gips
pi_59887896
Om half 11 naar het gelredome gereden, wat een kut weer hagel, onweer, wind, keiharde regen een tunnel die half blank stond en dat 2 uur lang had van 9 tot half 11 ook al les gehad en de oefeningen gingen best goed.
Gisteren ook nieuwe motorkleding gekocht en een nieuwe helm met zonnevizier
Ik begin het lessen nu ook leuker te vinden, omdat de oefeningen beter lukken
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:41:23 #256
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_59888289
Ziezo, ik heb m'n motorijbewijs
20 juni begonnen met lessen geloof ik, 8 lesuurtjes later mijn maneuvers en rit op de openbare weg foutloos uitgevoerd. I'm pretty happy
pi_59888441
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:41 schreef MMach het volgende:
Ziezo, ik heb m'n motorijbewijs
20 juni begonnen met lessen geloof ik, 8 lesuurtjes later mijn maneuvers en rit op de openbare weg foutloos uitgevoerd. I'm pretty happy
Gefeliciteerd
In Belgie is het wel stukje goedkoper volgens mij, maar heb je nu een leerling rijbewijs of meteen een volwaardig motorrijbewijs?

Je hebt wel goed voor elkaar zo te zien
Motorpak en motor heb je ook al.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:51:11 #258
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_59888517
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:47 schreef sander89 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
In Belgie is het wel stukje goedkoper volgens mij, maar heb je nu een leerling rijbewijs of meteen een volwaardig motorrijbewijs?
De kostprijs was in totaal:
18¤ theorie
595¤ voor 8 motorijlessen
36¤voor het praktijkexamen (maneuvers en openbare weg zijn in 1 examen, ongeveer een uurtje in totaal)

Ik heb meteen een volwaardig rijbewijs, en voor +25kW (omdat ik ouder ben dan 21).
Een voorlopig rijbewijs kan je aanvragen na 6u rijles, en dan moet je nog 3 maanden oid op jezelf rijden. Niet aan te raden, want de maneuvers verleer je op de lange duur wel.
(moto-duwen, slalom, 2x een achtje, lange bocht, ontwijken aan 50 km/h, lange bocht, 12 seconden over 10m, lange bocht, noodstop aan >50km/h is het hier. Dat zal wel redelijk gelijkaardig zijn)
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:51:06 #259
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59900048
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:00 schreef sander89 het volgende:
Ik zet er 10 euro op dat die geslaagd is

En de volgende dag meteen een motorongeluk heeft gehad

Even serieus: Ik hoop dat het goed gaat met Cocktailprikker
Helaas, tegen alle verwachtingen van iedereen in had ik de meest kutte rit tot nu toe... Vind het volledig terecht dat ik gezakt ben hoor, waar ik met mijn kop was weet ik niet maar iig niet op de motor Had tijdens de rit zelf al 3 situaties waarvan ik dacht, en nu is het zeker over...

quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:29 schreef Roquefort het volgende:

[..]

een ware grootmeester op 2 wielen heb ik nooit beweerd, maar als jij dat zo wil zien ga je gang Als de instructeurs die ik gehad heb tegen mij zeggen dat het rbw geen enkel probleem moet zijn, en ik merk dat alles tot nu toe eigenlijk wel prima ging, waarom zou ik dan niet eerlijk zeggen hoe het mij afgaat?

Ik kan nu wel allerlei "excusen" gaan neertypen maar ach, ik hoef me niet te verdedigen op Fok hoor. Eind augustus is er pas weer plek... Ga er dan vanuit dat het ik natuurlijk wel haal En dan ga ik graag een ritje met je rijden Roquefort

Suc6 alle anderen verder,
pi_59900805
Jammer Cocktailprikker.
Nu kan je wel nog effe verder sparen voor een mooie fiets.

Ja een motorfiets
pi_59904713
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
..En dan ga ik graag een ritje met je rijden Roquefort

..
Toppie. Als ik mijn motorovereind hou tot die tijd dan.
Je kan wel een prik hebben toch?

Eind augustus is wel vervelend lang wachten trouwens zeg, ik kon gelukkig na de eerste poging vier weken later al weer op. Motorrijden is basically niet zo heel moeilijk natuurlijk, maar op zo'n examen moet je toch ook wel een beetje geluk hebben met de situaties die je tegenkomt in dat halve uurtje ofzo, blijft toch altijd een loterij-element houden in mijn ogen. Ik hoop voor je dat we een tropische nazomer hebben in september, dan tuf ik als halfbejaarde opstapper wel achter je aan hoor terwijl jij de schade inhaalt.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 16:58:04 #262
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_59910453
Zo, m'n eerste rijles achter de rug. Ben gelijk de weg op geweest na het leren schakelen etc op een simulatie. Dit was verassend genoeg wel erg behulpzaam.

Overal ging het matig, ik had moeite met het nemen van bochten en ik vergat m'n wijsvinger elke keer mee te nemen bij het remmen en de koppeling.

Volgend week nog een les voordat ik begin met de oefeningen

Eerste rijles: 05-07-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Motorrijschool de Jong, Rotterdam
Lesmotor: Honda nog iets, volgend week ff te type nummer noteren (>25KW)

Ik wil voor medio oktober m'n rijbewijs hebben dus zal na +- 10 lessen direct het examen aanvragen.
idem dito..
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:38:34 #263
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_59913208
Vandaag mijn motor opgehaald, ben nu een trotse bezitter van een Ducati 916 Senna edition

[ Bericht 0% gewijzigd door Der_Michael op 05-07-2008 19:45:03 ]
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  zaterdag 5 juli 2008 @ 22:25:48 #264
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_59915986
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 19:38 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag mijn motor opgehaald, ben nu een trotse bezitter van een Ducati 916 Senna edition
[ afbeelding ]
Prachtig
Hopelijk toch niet je eerste moto of zo?
  zondag 6 juli 2008 @ 11:00:15 #265
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_59921839
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:25 schreef MMach het volgende:

[..]

Prachtig
Hopelijk toch niet je eerste moto of zo?
Jep wel mijn eerste, maar ben zuinig op mijn rijbewijs heb hem hard nodig
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
pi_59923829
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Helaas, tegen alle verwachtingen van iedereen in had ik de meest kutte rit tot nu toe... Vind het volledig terecht dat ik gezakt ben hoor, waar ik met mijn kop was weet ik niet maar iig niet op de motor Had tijdens de rit zelf al 3 situaties waarvan ik dacht, en nu is het zeker over...
Cocktailprutser

Achja, ik heb zo'n idee dat ik morgen de motor half sloop op examen deeltje 1, dus ach.
pi_59953677
Deel 1 is binnen, wel met een "noodstoppie" maar goed, achterwiel kwam echt FLINK omhoog, was me nog niet eerder gelukt, dus wel een beetje trots (motor met ABS). Hoefde niet over gedaan te worden
  maandag 7 juli 2008 @ 19:35:08 #268
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59954738
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:43 schreef MrDrako het volgende:
Deel 1 is binnen, wel met een "noodstoppie" maar goed, achterwiel kwam echt FLINK omhoog, was me nog niet eerder gelukt, dus wel een beetje trots (motor met ABS). Hoefde niet over gedaan te worden
hehe dat was mijn 1e noodstoppie op het examen ook, vroeg zo van moet ik hem daarom overnieuw doen? Nee begon 5 cm te vroeg met remmen

Maar goed dat je je AVB binnen hebt Vd winter samen toeren
pi_59972511
Zo twee weekjes geleden mijn AVB en Theorie gehaald in dezelfde week. Afgelopen zondag eerste les op de snelweg gehad. Rondje A10 haasje over. Erg relaxed!
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_59976546
Vanochtend ook mijn theorie gehaald
quote:
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: 08-07-2008
AVB: 24-07-2008
AVD: 25-08-2008
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
pi_59989378
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:00 schreef Der_Michael het volgende:

[..]

Jep wel mijn eerste, maar ben zuinig op mijn rijbewijs heb hem hard nodig
lol, veel rijplezier...

Je hebt iig direct de mooiste motor ooit gekocht!
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:41:37 #272
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_59993036
Wel een beetje fors voor een beginner, +100pk, maar if you can handle it...

Vandaag voor het eerst 40km gereden in de gietende regen op secundaire wegen op m'n eigen moto, zonder ABS. Best glad, af en toe blokkeerde het achterwiel bij het remmen voor het stoplicht terwijl ik niet eens hard aan het remmen was
pi_59997081
Ik gisteren en eergisteren ook voor het eerst door de stromende regen. Stad en ringweg, geen hoge snelheden, maar elke tramrail waar ik overheen moest laveren (en dat waren er nogal wat, ik rij ongeveer een tramroute naar huis) leek wel een ultrakort glijmoment, nou snap ik ineens die focus op rails en putdeksels tijdens de lessen.

Nee, dan de ringweg, kon op de motor mooi die kettingbotsing op de linkerbaan van dichtbij bewonderen. Ik had bijna getoeterd en mijn 14.gif-duim omhoog gestoken. ABS on board.
pi_59998602
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:19 schreef Roquefort het volgende:
...leek wel een ultrakort glijmoment, nou snap ik ineens die focus op rails en putdeksels tijdens de lessen.
Ken het gevoel... "wachten" tot je weer grip krijgt.

Een stuur- of rem reflex is iig levensgevaarlijk.
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:56:10 #275
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_59999807
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:15 schreef BertV het volgende:

[..]

Ken het gevoel... "wachten" tot je weer grip krijgt.

Een stuur- of rem reflex is iig levensgevaarlijk.
Uurtje voor mijn examen nog, afrit iets te enthousiast... Dat is dan wel schrikken, en zodra je grip hebt nog strakken vast houden om die bocht toch ff heel door te komen Enige wat je kan doen is hopen dat je het juiste doet, want andere reflexen resulteren in een beschadigd ego
  zaterdag 12 juli 2008 @ 20:14:39 #276
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_60064048
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:11 schreef BertV het volgende:

[..]

lol, veel rijplezier...

Je hebt iig direct de mooiste motor ooit gekocht!
Thnx, krijg ook veel reacties van mensen onderweg, en niet alleen van motorrijders
pi_60071227
Hoi allemaal!

Aspirant motorrijder meldt zich!
Gisteren m'n eerste les gehad. Meteen m'n motor-outfit aangeschaft daarna Rijschool in Rotterdam en op een Honda CBF 500 ABS >25kw
pi_60072993
vorigende week m'n roze papiertje ingeruild voor het truttige pasje met A en gratis kinderfiets erbij (>25 kw).
wat zijn er toch veel rijbewijzen mogelijk tegenwoordig.

heb al 3 keer gereageerd op een leuke motor, ook bij hpmotoren. nu wachten op een reactie
k'ga trouwens ook direct aan de 109 pk
pi_60073325
109pk? Wat voor motor is dat? Ik zit te denken aan een ZX6R Maar ja, als het zover is, eerst effe proefrijden. Krijg je tegenwoordig zo'n pasje? Beetje jammer, ik wil gewoon m'n roze papiertje houden
pi_60075232
de CBR 600 F waar ik naar zoek heeft iets in die richting aan vermogen. een ninja was eerst ook mijn doel, maar dat heeft -nog- meer
m'n instructeur had me dat afgeraden. ik blijf het wel erg mooie motoren vinden, die ninjas.
pi_60075419
Ja... Ninja's vind ik ook erg mooi. Dat ie zoveel power heeft vind ik dan een nadeel, maar ja, de meningen erover als beginnersmotor zijn zo'n beetje 50-50 verdeeld. Ik ga er gewoon voor denk ik
pi_60133730
Blijkt dat mijn instructrice dacht dat ik al <21 was, dus ik heb al 6 lessen met vol vermogen gereden en vandaag dus beperkt, damn wat gaat dat LANGZAAM met acceleratie en nog best even wennen voor avb ook hij reageert helemaal niet soepel .
Viel me al telkens op dat we zelf mochten kiezen welke motor we houden terwijl de andere leerlingen vaak al veel ouder waren, maar ik heb er nooit wat van gezegd
Heb nu al zin in over 2 jaar
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... Ninja's vind ik ook erg mooi. Dat ie zoveel power heeft vind ik dan een nadeel, maar ja, de meningen erover als beginnersmotor zijn zo'n beetje 50-50 verdeeld. Ik ga er gewoon voor denk ik
Over 2 jaar staat hier zeker wel een zx(?)r op de stoep
pi_60191266
Dinsdag 26 augustus 1e les
Nou nog laarzen, handschoenen en een helm kopen. Een pak kan ik gelukkig van iemand lenen, maar ik heb er zin an!!!!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:17:11 #284
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_60194275
Heb vandaag m'n 3de les gehad. Halve draai nog steeds niet consistent onder de knie :S. Ik blijf maar problemen houden met het constant houden van de toeren, en aan het eind doet m'n rechterhand ook heel erg pijn :S. Ik let er goed op dat ik niet te strak m'n gas vasthoud maar toch lukt het niet. Heb het wel een paar keer goed gedaan, hetzelfde met de 8.

Iemand nog tips?

Trouwens, weet iemand nog een goede kledingzaak in omgeving Rotterdam? Wil een pak en schoenen kopen in de komende weken maar wil toch geen standaarddingen van de rijschool kopen..
idem dito..
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:57:25 #285
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60194991
Halve draai / 8je / trekkende motor tip:

Leg je hand voor de helft op je stuurgewichtje/stuurbeugel en doseer echt alleen maar met je achterrem.

Over kleding, ga wat motorzaken langs zo nu en dan, en neus wat rond. Koop je niks, dan heb je vaak alsnog een goed idee van wat je wel en niet wil Ook qua motor
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:50:28 #286
12079 koele
The Koeler, the better
pi_60198894
Ik heb me net aangemeld voor het theorie examen (12 augustus) en ben nu opzoek naar een cdtje met oefenvragen, iemand klaar met zn theorie en een cdtje over?!

gr Koele
pi_60222256
Woensdag en donderdag nog lessen en maandagmiddag op voor avb, hoop niet dat het weer als een gek gaat onweren gezien de voorspellingen, omdat remmen mijn minste punt is, maar dat is nu wel voldoende denk ik.
Hopen dat ik het haal, eindelijk van die parkeerplaats af en lekker de hele les rijden, zeker als de zomer echt gaat beginnen. Moet er niet aan denken om met 30 graden op een parkeerplaats te oefenen
pi_60222946
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:41 schreef MMach het volgende:
Wel een beetje fors voor een beginner, +100pk, maar if you can handle it...

Vandaag voor het eerst 40km gereden in de gietende regen op secundaire wegen op m'n eigen moto, zonder ABS. Best glad, af en toe blokkeerde het achterwiel bij het remmen voor het stoplicht terwijl ik niet eens hard aan het remmen was
600 supersport heeft ook rond of boven de 100 pk. Niets mis mee om als beginmotor te hebben hoor. Alles hangt af van je rechterhandje
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 20 juli 2008 @ 13:41:36 #289
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60224031
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:06 schreef tralalala het volgende:
Moet er niet aan denken om met 30 graden op een parkeerplaats te oefenen
Echt prettig vond ik het niet nee... Maar jas half open en af en toe beetje gas geven doet wonderen
  maandag 21 juli 2008 @ 12:12:38 #290
139483 arnold-d
Evolution
pi_60242065
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Echt prettig vond ik het niet nee... Maar jas half open en af en toe beetje gas geven doet wonderen
deed ik ook, gewoon je jas half open doen, visier open..

en als je op afstand moet aankomen rijden, gewoon flink wat gas geven dat het tocht, veel lekkerder..

nou maar hopen dat er zoiezo wel een warme zomer aan komt.
Back to the 70's
pi_60242155
ANOELD!!!
pi_60381709
Zo, heb ook een paar lesjes op de motor gehad. En voor zover gaan de bijzondere verrichtingen wel goed, maar het achtje vind ik lastig. Ik kan hem wel maken, maar ik maak hem nčt iets te ruim waardoor ik buiten het vak kom waar ik binnen moet blijven. Rustiger rijden, meer sturen, meer leunen? Iemand tips?

en wat is nou eigenlijk het juiste remgedrag in een bocht? Ik weet dat het liever niet remmen is in de bocht, maar soms bij onverwachte dingen is het onvermijdelijk.
pi_60381864
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:49 schreef wibraman het volgende:
Zo, heb ook een paar lesjes op de motor gehad. En voor zover gaan de bijzondere verrichtingen wel goed, maar het achtje vind ik lastig. Ik kan hem wel maken, maar ik maak hem nčt iets te ruim waardoor ik buiten het vak kom waar ik binnen moet blijven. Rustiger rijden, meer sturen, meer leunen? Iemand tips?
Mja.. je moet dat gevoel een beetje krijgen, op een gegeven moment gooi je je motor gewoon de bocht om en lukt het. Een constante snelheid/aandrijving houden is wel belangrijk.
quote:
en wat is nou eigenlijk het juiste remgedrag in een bocht? Ik weet dat het liever niet remmen is in de bocht, maar soms bij onverwachte dingen is het onvermijdelijk.
Als je in een bocht moet remmen heb je vantevoren niet goed gekeken. Maar als het niet anders kan : motor recht, remmen, motor in de bocht en zo verder. * Nooit * remmen als je motor schuin ligt. Maar goed, dat staat ook allemaal in je theorieboek.
pi_60382501
morgen kijken voor een CBR 600 F. hopen dat 't wat is en dan als de sodemieter een garagebox huren
pi_60389904
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:49 schreef wibraman het volgende:
Nooit remmen in een bocht is een goede regel... afschuinen en remmen kosten allebei "grip".
Het kan dus wel, maar juist in een noodsituatie rem je je zo omver. ...zelfs met ABS...
pi_60393899
Even inhaken, ben net begonnen met lessen, ja vanmiddag ook weer met 31 graden
Ben ook begonnen met me verdiepen in alle soorten / merken motorfietsen.

Weet iemand een site met handige overzichten van de verschillende types en modellen motorfietsen ?

Bijv. waar alle tourfietsen bij elkaar zijn gegroupeerd ?

BvD
pi_60398192
AVB Binnen
pi_60399863
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:53 schreef Zjummie het volgende:

Weet iemand een site met handige overzichten van de verschillende types en modellen motorfietsen ?

BvD
Moto73 heeft wel eens zo'n editie waarin alle modellen van dat jaar te zien zijn.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60399892
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:53 schreef Zjummie het volgende:

BvD
http://www.bikez.com/ staat zo'n beetje alles op.

net trouwens AVB binnen gehaald
pi_60408456
Bedankt voor die link. Ziet er goed uit.

En gefeliciteerd met jullie AVB's Ik mag donderdag op
pi_60408833
CBR 600 F net opgehaald!! mijn eerste echte motor \o/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')