quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:07 schreef Isdatzo het volgende:
zonder noemenswaardige brommerervaring (alhoewel ik ook betwijfel of je er wat aan hebt)..
Tip: houd je rug rechtquote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:31 schreef isitreal het volgende:
mmm gister halve draai gehad vond ik eigenlijk best lastig. ik dacht echt de eerste x: sjee dat haal ik nooit
maar het kon toch lol
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:58 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Tip: houd je rug rechtdruk de motor het bochtje door maar blijf zelf "recht" ten opzichte vd grond met je rug. Ook voor op de weg in lange flauwe snelle doordraaiers, waar je toch met maar 60 doorheen moet een fijn iets. Veel meer controle over je lijn heb je dan.
Is het een beetje een mooie winkel motozoom of heb je hem via internet of ergens anders besteld/gekocht?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:36 schreef sander89 het volgende:
Laat ook maar iets van me horen![]()
Textiel motorpak gekocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leren motorpak komt ook nog wel is, maar hier kan ik ieder geval tijd mee voorruit. (ook met regen en in de winter)
Ook heb ik gehoorbescherming aan laten meten, bij de winkel beter horen.
Is wel aardig duur, maar heeft wel aardig goede voorwaardens, als ze niet meer passen binnen 2 jaar krijg je nieuwe en als binnen 1 jaar kwijt raakt of iets krijg je ook nieuwe (10 euro verzekering) .![]()
Vrijdag ga ik voor het eerst echt alleen motor rijden (proefrit![]()
)
Over 3 weken paar dagen een motor gehuurd, de ER-6F 25 KW ga ik ook mee langs familie in het buitenland
Laat wel horen als ik mijn eigen motor heb over 1 a 2 maanden
Motozoom heeft best veel in de winkel en in hun webshop nog meer, maar online bestellen zou ik niet doen als je de kleding niet gepast hebt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:54 schreef tralalala het volgende:
[..]
Is het een beetje een mooie winkel motozoom of heb je hem via internet of ergens anders besteld/gekocht?
Ik zit nu echt te denken om maar alvast kleding aan te schaffen, ik vind die motorkleding van de rijschool toch niet echt fris zeg maar
Ja als je vanaf Weert gaat naar Motozoom in Utrechtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik ben zelf ook naar Motozoom gereden voor een setje Probiker schoenen. Nja die waren als je benzine er bij telt toch vrij prijzig maargoedGa niks op de gok bestellen
Wijchenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:44 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja als je vanaf Weert gaat naar Motozoom in Utrecht![]()
![]()
Had je beter naar een winkel van Louis kunnen gaan, die is de helft dichter bij.
Had je je helm achterstevoren op toen je het las?quote:
"mijn vriend"quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:46 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
WijchenEven ver weg.
Zo net een lesje achter de rug, ging eigenlijk wel prima, alleen kreeg mijn vriend nog wat kritiek, maar ook met hem komt het wel goed donderdagMorgen nog 1.5 uur en dan donderdag is het zo ver
tsja, hoe refereer jij naar Mark dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:12 schreef MrDrako het volgende:
[..]
"mijn vriend"klinkt een beeeeeetje fout..
Vandaag 2 uur les, 1 op de weg, 1 op oefen terrein, mn spijkerbroek, sokken, tshirt en boxer waren doorweekt... maandag examen
ik heb ook maar 5 lessen gehad, in 1x geslaagd.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dan denken dat je het dan beheerst
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanmorgen met het mooie weer afgereden en GESLAAGD! \o/
Dat dusquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:05 schreef arnold-d het volgende:
[..]
ik heb ook maar 5 lessen gehad, in 1x geslaagd.
Niet iedereen is zo slecht als jou![]()
![]()
Ik had het redelijk snel onder de knie, en vond het leuk.
en in 1x geslaagd met avb, als je het wilt, kun je het zo.
geslaagd?quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:45 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Net 2 uur in de regen gereden, ging eigenlijk prima. "mijn vriend"liet nog even zijn achterwiel enkele tientallen meters uitbreken, notabene op hetzelfde laatste stuk waar ik vol weg trok
Oja en 1 rood stoplicht over het hoofd gezien
![]()
Maar verder heerlijk gereden. Nat van binnen door zweet, van buiten door regen...
Kutte is dat ik dus morgen met natte schoenen / handschoenen af moet rijden, maar komop je bent een motorrijder of niet
Hij moest gisterochtend afrijden.quote:
EEEERSTquote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:29 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Hij moest gisterochtend afrijden.
Gisteravond nog iets gereageerd op Fok!
Prikkertje heeft tot nu toe geen mogelijkheid onbenut gelaten om aan te geven hoe goed en makkelijk het allemaal ging, een ware grootmeester op twee wielen. Dus ik gok zomaar dat de examinator hem met beide benen op de grond heeft gezet. Als ie was geslaagd hadden we dat echt wel in geuren en kleuren gehoord. Ik zet een tientje op: gezakt.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:41 schreef MMach het volgende:
Ziezo, ik heb m'n motorijbewijs![]()
20 juni begonnen met lessen geloof ik, 8 lesuurtjes later mijn maneuvers en rit op de openbare weg foutloos uitgevoerd. I'm pretty happy
De kostprijs was in totaal:quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:47 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
In Belgie is het wel stukje goedkoper volgens mij, maar heb je nu een leerling rijbewijs of meteen een volwaardig motorrijbewijs?
Helaas, tegen alle verwachtingen van iedereen in had ik de meest kutte rit tot nu toe...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:00 schreef sander89 het volgende:
Ik zet er 10 euro op dat die geslaagd is![]()
![]()
En de volgende dag meteen een motorongeluk heeft gehad![]()
![]()
Even serieus: Ik hoop dat het goed gaat met Cocktailprikker
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:29 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Hij moest gisterochtend afrijden.
Gisteravond nog iets gereageerd op Fok!
Prikkertje heeft tot nu toe geen mogelijkheid onbenut gelaten om aan te geven hoe goed en makkelijk het allemaal ging, een ware grootmeester op twee wielen. Dus ik gok zomaar dat de examinator hem met beide benen op de grond heeft gezet. Als ie was geslaagd hadden we dat echt wel in geuren en kleuren gehoord. Ik zet een tientje op: gezakt.
Toppie. Als ik mijn motorovereind hou tot die tijd dan.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
..En dan ga ik graag een ritje met je rijden Roquefort![]()
![]()
..
Prachtigquote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:38 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag mijn motor opgehaald, ben nu een trotse bezitter van een Ducati 916 Senna edition![]()
[ afbeelding ]
Jep wel mijn eerste, maar ben zuinig op mijn rijbewijs heb hem hard nodigquote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:25 schreef MMach het volgende:
[..]
Prachtig![]()
Hopelijk toch niet je eerste moto of zo?
Cocktailprutserquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Helaas, tegen alle verwachtingen van iedereen in had ik de meest kutte rit tot nu toe...Vind het volledig terecht dat ik gezakt ben hoor, waar ik met mijn kop was weet ik niet maar iig niet op de motor
Had tijdens de rit zelf al 3 situaties waarvan ik dacht, en nu is het zeker over...
hehe dat was mijn 1e noodstoppie op het examen ook, vroeg zo van moet ik hem daarom overnieuw doen?quote:Op maandag 7 juli 2008 18:43 schreef MrDrako het volgende:
Deel 1 is binnen, wel met een "noodstoppie"maar goed, achterwiel kwam echt FLINK omhoog, was me nog niet eerder gelukt, dus wel een beetje trots (motor met ABS). Hoefde niet over gedaan te worden
quote:Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: 08-07-2008
AVB: 24-07-2008
AVD: 25-08-2008
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
lol, veel rijplezier...quote:Op zondag 6 juli 2008 11:00 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Jep wel mijn eerste, maar ben zuinig op mijn rijbewijs heb hem hard nodig
Ken het gevoel... "wachten" tot je weer grip krijgt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:19 schreef Roquefort het volgende:
...leek wel een ultrakort glijmoment, nou snap ik ineens die focus op rails en putdeksels tijdens de lessen.
Uurtje voor mijn examen nog, afrit iets te enthousiast... Dat is dan wel schrikken, en zodra je grip hebt nog strakken vast houden om die bocht toch ff heel door te komenquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:15 schreef BertV het volgende:
[..]
Ken het gevoel... "wachten" tot je weer grip krijgt.
Een stuur- of rem reflex is iig levensgevaarlijk.
Thnx, krijg ook veel reacties van mensen onderweg, en niet alleen van motorrijdersquote:Op woensdag 9 juli 2008 09:11 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, veel rijplezier...![]()
Je hebt iig direct de mooiste motor ooit gekocht!
Over 2 jaar staat hier zeker wel een zx(?)r op de stoepquote:Op zondag 13 juli 2008 14:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... Ninja's vind ik ook erg mooi. Dat ie zoveel power heeft vind ik dan een nadeel, maar ja, de meningen erover als beginnersmotor zijn zo'n beetje 50-50 verdeeld. Ik ga er gewoon voor denk ik
600 supersport heeft ook rond of boven de 100 pk. Niets mis mee om als beginmotor te hebben hoor. Alles hangt af van je rechterhandjequote:Op woensdag 9 juli 2008 12:41 schreef MMach het volgende:
Wel een beetje fors voor een beginner, +100pk, maar if you can handle it...
Vandaag voor het eerst 40km gereden in de gietende regen op secundaire wegen op m'n eigen moto, zonder ABS. Best glad, af en toe blokkeerde het achterwiel bij het remmen voor het stoplicht terwijl ik niet eens hard aan het remmen was
Echt prettig vond ik het niet nee... Maar jas half open en af en toe beetje gas geven doet wonderenquote:Op zondag 20 juli 2008 12:06 schreef tralalala het volgende:
Moet er niet aan denken om met 30 graden op een parkeerplaats te oefenen
deed ik ook, gewoon je jas half open doen, visier open..quote:Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Echt prettig vond ik het niet nee... Maar jas half open en af en toe beetje gas geven doet wonderen
Mja.. je moet dat gevoel een beetje krijgen, op een gegeven moment gooi je je motor gewoon de bocht om en lukt het. Een constante snelheid/aandrijving houden is wel belangrijk.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:49 schreef wibraman het volgende:
Zo, heb ook een paar lesjes op de motor gehad. En voor zover gaan de bijzondere verrichtingen wel goed, maar het achtje vind ik lastig. Ik kan hem wel maken, maar ik maak hem nčt iets te ruim waardoor ik buiten het vak kom waar ik binnen moet blijven. Rustiger rijden, meer sturen, meer leunen? Iemand tips?
Als je in een bocht moet remmen heb je vantevoren niet goed gekeken. Maar als het niet anders kan : motor recht, remmen, motor in de bocht en zo verder. * Nooit * remmen als je motor schuin ligt. Maar goed, dat staat ook allemaal in je theorieboek.quote:en wat is nou eigenlijk het juiste remgedrag in een bocht? Ik weet dat het liever niet remmen is in de bocht, maar soms bij onverwachte dingen is het onvermijdelijk.
Nooit remmen in een bocht is een goede regel... afschuinen en remmen kosten allebei "grip".quote:Op zondag 27 juli 2008 18:49 schreef wibraman het volgende:
en wat is nou eigenlijk het juiste remgedrag in een bocht? Ik weet dat het liever niet remmen is in de bocht, maar soms bij onverwachte dingen is het onvermijdelijk.
Moto73 heeft wel eens zo'n editie waarin alle modellen van dat jaar te zien zijn.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:53 schreef Zjummie het volgende:
Even inhaken, ben net begonnen met lessen, ja vanmiddag ook weer met 31 graden![]()
Ben ook begonnen met me verdiepen in alle soorten / merken motorfietsen.
Weet iemand een site met handige overzichten van de verschillende types en modellen motorfietsen ?
Bijv. waar alle tourfietsen bij elkaar zijn gegroupeerd ?
BvD
http://www.bikez.com/ staat zo'n beetje alles op.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:53 schreef Zjummie het volgende:
Even inhaken, ben net begonnen met lessen, ja vanmiddag ook weer met 31 graden![]()
Ben ook begonnen met me verdiepen in alle soorten / merken motorfietsen.
Weet iemand een site met handige overzichten van de verschillende types en modellen motorfietsen ?
Bijv. waar alle tourfietsen bij elkaar zijn gegroupeerd ?
BvD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |