Nja dat dus ongeveer, maar dan vandaagquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteren 2 uur les gehad. 1 uur bijzondere verrichtingen. Daarna had persoon die tegelijk met mij aan het lessen was, nog een uur les op de weg met een andere persoon. Helaas (gelukkig voor mij) belde die persoon af, dus kon ik in de plaats. Heerlijk stukje getoerd, en ook nog even getankt.
quote:Op maandag 26 mei 2008 16:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet iemand nog leuke beginner motors? Zat zelf te denken aan een Honda CB500. Zeker omdat ik hier ook op les.
Joah, begon ik mee met lessen. Meteen opstappen en wegrijden, laat zich super makkelijk bochten in sturen. Net een brommerquote:Op maandag 26 mei 2008 19:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Kawasaki ER-5 schijnt ook een leuke beginnersmotor te zijn las ik ergens. Iemand ervaringen?
De staat van de slijtage onderdelen idd. Zowel bij de particulier, maar helaas ook bij een dealer.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:48 schreef mighty_myte het volgende:
waar moet je op letten als je een motor koopt?
banden, vloeistoffen en olie natuurlijk.
maar verder hoe de ketting en tandwielen er aan toe zijn?
Ik blijf gewoon zwaaien, hand ff van het stuur.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:33 schreef MrDrako het volgende:
Wel leuk dat motorrijders lessende rijders al vriendelijk begroeten, en zodra je in een auto zit je meteen denkt,
oh daar heb je weer zo'n langzame lestrut..
Hoe beter het weer, hoe minder er gegroet wordt. (je blijft groeten...)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:56 schreef Roquefort het volgende:
Is dat een regionaal gebruik, dat groeten?
Ik had dat groeten wel in mijn achterhoofd zitten (net als ik dat van boten ken), maar ik kan me niet herinneren dat er tijdens mijn lessen de afgelopen weken ook maar 1 motorrijder naar me gezwaaid heeft (Amsterdam).
Ik groet zelf (linkerhand dus, niet voet of rare knik/rooksignalen) meer met slechter / kouder weer, zoals gezegd blijf je anders super veel bezig met mooi weer.quote:De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossi-groet".
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand
Hehehequote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat groeten...![]()
[..]
Ik groet zelf (linkerhand dus, niet voet of rare knik/rooksignalen) meer met slechter / kouder weer, zoals gezegd blijf je anders super veel bezig met mooi weer.
Kon het toch niet laten afgelopen les, en met regelmaat terug gegroet![]()
gefeliciteerd, ben nu wel jaloersquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:52 schreef Roquefort het volgende:
Twee uur later was ik bij het stadsdeel en stond de cbr-info al in hun systeem, dus morgenochtend kan ik mijn spoedrijbewijs ophalen. Kan ik dit weekend eindelijk de weg op, WROAAARWROEM!
Nee niet veel, want kijken gewoon tijdens pauze effe met wat koffie/thee er bij.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
@ Sander89
Dat lijkt me wel hel fijn ja om te zien, maar ben je dan niet veel lestijd kwijt ?
quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:10 schreef sander89 het volgende:
Gefeliciteerd roquefort![]()
Welk scheur ijzer ga je morgen de weg mee op?(pics
)
Mijn rijschool had dat niet.quote:Trouwens effe heel iets anders, bij mijn rijschool heeft rij instructeur een camera op zijn motor, zodat je terug kan kijken hoe je reedt.
Dit doen we dan halverwege de rijles meestal want heeft een mini laptop bij zich en aan het einde van de rijles. Wel super handig is dat, want zo kan je gewoon nog rustig terug kijken en tips en aanwijzingen krijgen etc.
Volgens mij hebben steeds meer rijscholen een camera op de motor zodat je beelden terug kan kijken?
Shhht, laat mijn vrouw het niet horen....quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zozo RoquefortEt mag wat kosten
![]()
Gefeliciteerd hé !
Mooie fiets! Kost dat?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je deze binnenkort in centrum amsterdam tegenkomt, dan ben ik het.
BMW F 650 CS Scarver.
Ideale beginnersfiets, maar je ziet hem nauwelijks in het wild.
Stuurt als geen ander, vandaar de naam, is in de stad in zijn element.
(maar komt prima mee op de snelweg hoor)
ABS, handvatverwarming, en riemaandrijving ipv ketting - dus lekker onderhoudsarm.
Love-it-or-hate-it-model geloof ik.
Waar bij een gewone fiets de tank zit, zit hier de stuffbay (bergruimte)
Tank onder het zadel.
1-cilinder, vibreert lekker.
[..]
Mijn rijschool had dat niet.
Mijn instructeur had niet eens een motor.
Deze was ongeveer 5000 euro, uit 2004 met 11.000 op de teller.quote:
Oh, nou, dan moet ik eerst maar eens beginnen met lessen, kan ik ondertussen sparen. Wel mooi ding vind ikquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:18 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Deze was ongeveer 5000 euro, uit 2004 met 11.000 op de teller.
Thanks.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:21 schreef Elegy het volgende:
[..]
Oh, nou, dan moet ik eerst maar eens beginnen met lessen, kan ik ondertussen sparen. Wel mooi ding vind ik
Volgens die anwb meneer kon ie wel een plug erin doen, maar dan moest hij het gaatje groter maken, en dan kon ik wel naar huis rijden, maar dan vervolgens niet doorrijden en zo snel mogelijk nieuwe band erop laten zetten.quote:
Ja dat zal ik wel geweest zijn, want er is/was maar 1 rode hondaquote:Op maandag 26 mei 2008 21:03 schreef MrDrako het volgende: [..]
Betse, heb ik misschien samen met jou een les gehad op het oefenterrein? voor de les vertelde iemand me nog hoe hij een rode honda vrijwel op dezelfde manier had gesloopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |