DOH helemaal vergetenquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:46 schreef Isdatzo het volgende:
Fipo![]()
Net nog ff een ommetje gereden![]()
![]()
En nu voetbal kijken
Je maakt zeker wel een kans denk ik, soms lukt zelf 2 dagen eerder dan voorspelt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef arnold-d het volgende:
morgen maar eens proberen of ik mijn rijbewijsje kan ophalen..
maandag aangevraagd, en ze zeiden dat ik hem vrijdag na 10:00 kon ophalen..
toch maar proberen
Ben wel eens met SPquote:SP: CBR moet betalen bij wachttijden rijexamen
Het CBR moet opdraaien voor de kosten van extra rijlessen voor leerlingen die langer dan zes weken op hun praktijkexamen moeten wachten. Dat eist de SP van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Met de maatregel wil de partij voorkomen dat leerlingen de dupe worden van de lange wachttijden, zegt Tweede Kamerlid Emile Roemer.
Het kabinet dreigde vorige maand met maatregelen als het CBR niet snel met een structurele oplossing komt voor de lange wachttijden voor rijexamens. Volgens het bureau liggen de wachttijden gemiddeld op drie tot vier maanden.
Leerlingen die in de wacht staan voor een praktijkexamen, moeten wel blijven oefenen. Dit kost hen volgens de SP soms honderden euro's extra. "De minister heeft het CBR genoeg kansen gegeven om aan zijn eigen eis van zes weken te voldoen", zegt Roemer. "Nu moet hij ingrijpen door sancties op te leggen. De problemen van een overheidsinstantie moeten niet op het bordje komen van de nieuwe automobilisten."
Ik hoop het wel,.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Je maakt zeker wel een kans denk ik, soms lukt zelf 2 dagen eerder dan voorspelt.
[..]
Ben wel eens met SP![]()
Maar gaat niet lukken ben ik bang en volgens mij als nog erg lang duurt is het CBR failliet
Ja dankje, heb er erg naar uit gekeken vanaf ik de datum wistquote:Op woensdag 21 mei 2008 23:22 schreef arnold-d het volgende:
[..]
enne sander, jij morgen AVB?
Succes he!!
zakken?, het is opzich simperquote:Op woensdag 21 mei 2008 23:46 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja dankje, heb er erg naar uit gekeken vanaf ik de datum wistheb er zin in
![]()
alleen nu niet zakken![]()
Edje(kijkt voetbal
)
Handig om zelf gewoon langs te gaan bij een paar rijscholen, hier op Fok zit te kleine groep denk ik die beetje goed beeld heeft.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:20 schreef mighty_myte het volgende:
tvp-tje en tevens herhaling van mijn vragen.
welke rijschool in Eindhoven? ervaringen? kosten?
Lol hadden ze het je nog niet uitgelegd, staat trouwens ook in de OP, in die PDF van CBR.quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Iets wat me nu pas opvalt (): wat is eigenlijk het verschil tussen de stopproef en de noodstop?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Lol hadden ze het je nog niet uitgelegd, staat trouwens ook in de OP, in die PDF van CBR.
Noodstop: Je remt zo hard mogelijk zonder de controle te verliezen over de motor, je hoeft niet terug te schakelen. (mag wel)
Stopproef: Bedoeling van deze oefening is dat technische goed remt en je schakelt terug in ze 1e versnelling vlak voordat je stilstaat.
De stop afstand van de stopproef zit ongeveer tussen de noodstop en de precisiestop in.
Succes!quote:Maar ik ga vandoor straks effe uurtje inrijden en dan AVB![]()
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:18 schreef Vince22 het volgende:
Ik heb inmiddels het roze papiertje pasje in mn portomonnee zitten dus ik mag uit de OP
Wat me nu pas opvalt dat er >25kw bij mn naam staat in de OP.. ik heb natuurlijk op de zware motor afgereden en 2 keer A op mn passie!
Dus even voor de compleetheid:
Vince22
Eerste rijles: 18-01-08
Theorie: 19-02-08
AVB: 19-03-08
AVD: 15-05-08
Rijschool : Toenink te Almelo
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS
Ik wens alle lessers superveel succes en hoop dat jullie het net zoals ik allemaal in 1 keer halen!
Sander succes vandaag met je AVB!
Haha... dat is ook zoquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!
>25 is toch zwaar?
In het theoretische geval dat ik volgende week bij mijn herexamen slaag, vraag ik een spoedrijbewijs aan denk ik, want mijn motorbrommert staat al weken op me te wachten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef arnold-d het volgende:
morgen maar eens proberen of ik mijn rijbewijsje kan ophalen..
maandag aangevraagd, en ze zeiden dat ik hem vrijdag na 10:00 kon ophalen..
toch maar proberen
Hoppa!quote:
Gefeliciteerd!!!!quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:49 schreef sander89 het volgende:
Ben geslaagd voor AVB![]()
![]()
ging erg goed
![]()
![]()
De OP geupdate
Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen zo'n stoomcursus weet ik niet of dat wat is, wou het eerst doen maar later toch maar van afgezien.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:27 schreef Elegy het volgende:
En moet ik nou een stoomcursus doen zodat ik over een maand op de fiets (kan) zit(ten) of juist langzamer doen en twee lessen per week zodat ik meer weertypes/verkeersituaties meemaak?
Op het MF in het rijlestopic heb ik al gekeken, maar daar wordt alleen maar gebitcht op elkaarMijn vragen (die ik hier dus ook stel) worden daar gewoon genegeerd
Klinkt goed. Niet veel geld en hoog slagingspercentage.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:36 schreef Vince22 het volgende:
Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen zo'n stoomcursus weet ik niet of dat wat is, wou het eerst doen maar later toch maar van afgezien.
Ik ben op 19-01 dit jaar begonnen bij een rijschool die hier hoog aangeschreven staat en al jaren een hoog (>90%) slagingspercentage heeft.
Ik heb 1 a 2 keer per week gelest in inderdaad zo'n beetje elk weertype gehad dat er maar was. Met mijn AVB examen heb ik zelfs hagel gehad tijdens het afrijdenNaderhand ben ik wel blij dat ik wind, regen, onweer en hagel heb gehad, dan weet je ook hoe dat onder je wielen voelt!
Ieder het zijne maar ik heb het rustig aan gedaan maar wel elke week 1 a 2 keer gelest en uiteindelijk was het voor mij net zo duur als een stoomcursus. Ik heb zo'n 18 lessen gehad (weet niet precies) maar wél alles in 1 keer gehaald.
Ook heb ik zoiets van dat je rijbewijs je leven lang geldig is, dus wat is nu een paar maandjes. ik heb er uiteindelijk 4 maand over gedaan. En dat is zelfs voorbij gevlogen.
Hopelijk heb je wat aan de info. Ik heb trouwens 39 euro per les betaald en 235 voor beide examens.(+ theorie á ¤ 31,40maar dat kun je zelf bij het cbr regelen )
Totaal was ik dus kwijt: 18 x 39+ 235+ 31.40 = ¤ 968,40
Ik heb deze bij mij in de buurt gevonden: http://www.drive-inn.nl/motor.htmquote:
Erg blij dat een les motor is zekerquote:Op donderdag 22 mei 2008 17:41 schreef Betse het volgende:
Theorie is dus binnen (4 fout) en verder ben ik vorige week op mijn muil gegaan tijdens een precisiestop. Glad wegdek en wat te abrupt remmen is niet handig. Ik zelf heb er alleen een klein blauw plekje aan over gehouden, maar de motor is er wat minder goed aan toe. Scheef stuur, voetsteun, knipperlichten, glaasje voorlamp en dashboard behuizing waren niet helemaal meer wat ze moesten zijn. Maar hij reedt verder nog wel goed, ben er gewoon mee terug naar de rijschool gereden.
Deze week ging (op een andere, maar zelfde type, motor) gewoon goed. 8tje is geen probleem, maar de langzame slalom blijft toch lastig. Gaat wel goed vaak, maar soms ook gewoon compleet niet.
Lees mijn post eens in het vorige topic zou ik zeggenquote:Op donderdag 22 mei 2008 00:20 schreef mighty_myte het volgende:
tvp-tje en tevens herhaling van mijn vragen.
welke rijschool in Eindhoven? ervaringen? kosten?
Snap hem niet echtquote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:07 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gebeurde vandaag dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgenmiddag rijles dus, heb er zin inuurtje oefeningen uurtje op de weg
Rem stug door met 2 vingers, niet zo erg want deed ik toch al het meeste
zou je dan wel gaan rijden morgen?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:45 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ow ja dat was dus op men werk dit...Demontage van Telfort antenne + mast vanaf Bijenkorf Utrecht
![]()
Helaas dus ongelukje gebeurd, beetje eigen schuld te gehaast en niet op letten, en nu dus **** last van men vinger, gelukkig niet gebroken. Maar wel flink gekneusd en kan em nauwelijks belasten
Werkend Europa kan er weer 4,5 seconden tegenaan dusquote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:45 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ow ja dat was dus op men werk dit...Demontage van Telfort antenne + mast vanaf Bijenkorf Utrecht
![]()
Helaas dus ongelukje gebeurd, beetje eigen schuld te gehaast en niet op letten, en nu dus **** last van men vinger, gelukkig niet gebroken. Maar wel flink gekneusd en kan em nauwelijks belasten
Ik ga zo nog even testen of de motoriek van gas geven + remmen voldoende isquote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Werkend Europa kan er weer 4,5 seconden tegenaan dus
Let niet op mij, veel succes en plezier op de motor
Nja dat dus ongeveer, maar dan vandaagquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteren 2 uur les gehad. 1 uur bijzondere verrichtingen. Daarna had persoon die tegelijk met mij aan het lessen was, nog een uur les op de weg met een andere persoon. Helaas (gelukkig voor mij) belde die persoon af, dus kon ik in de plaats. Heerlijk stukje getoerd, en ook nog even getankt.
quote:Op maandag 26 mei 2008 16:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet iemand nog leuke beginner motors? Zat zelf te denken aan een Honda CB500. Zeker omdat ik hier ook op les.
Joah, begon ik mee met lessen. Meteen opstappen en wegrijden, laat zich super makkelijk bochten in sturen. Net een brommerquote:Op maandag 26 mei 2008 19:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Kawasaki ER-5 schijnt ook een leuke beginnersmotor te zijn las ik ergens. Iemand ervaringen?
De staat van de slijtage onderdelen idd. Zowel bij de particulier, maar helaas ook bij een dealer.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:48 schreef mighty_myte het volgende:
waar moet je op letten als je een motor koopt?
banden, vloeistoffen en olie natuurlijk.
maar verder hoe de ketting en tandwielen er aan toe zijn?
Ik blijf gewoon zwaaien, hand ff van het stuur.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:33 schreef MrDrako het volgende:
Wel leuk dat motorrijders lessende rijders al vriendelijk begroeten, en zodra je in een auto zit je meteen denkt,
oh daar heb je weer zo'n langzame lestrut..
Hoe beter het weer, hoe minder er gegroet wordt. (je blijft groeten...)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:56 schreef Roquefort het volgende:
Is dat een regionaal gebruik, dat groeten?
Ik had dat groeten wel in mijn achterhoofd zitten (net als ik dat van boten ken), maar ik kan me niet herinneren dat er tijdens mijn lessen de afgelopen weken ook maar 1 motorrijder naar me gezwaaid heeft (Amsterdam).
Ik groet zelf (linkerhand dus, niet voet of rare knik/rooksignalen) meer met slechter / kouder weer, zoals gezegd blijf je anders super veel bezig met mooi weer.quote:De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossi-groet".
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand
Hehehequote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat groeten...![]()
[..]
Ik groet zelf (linkerhand dus, niet voet of rare knik/rooksignalen) meer met slechter / kouder weer, zoals gezegd blijf je anders super veel bezig met mooi weer.
Kon het toch niet laten afgelopen les, en met regelmaat terug gegroet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |