abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58809078
De lessers


Sjoerd102
Eerste rijles: 15-03-08
Theorie: 23-05-08
AVB: 16-06-08
AVD: 26-06-08
Rijschool: Hennie, Swalmen
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

SillyWalks
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 20-03-08
AVB: 06-06-2008
AVD: nnb
Rijschool: Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

Betse
Eerste rijles: 05-04-2008
Theorie: 20-05-08

AVB: 05-06-08
AVD: nnb
Rijschool(plaats): Paul Lam, Nijmegen
Lesmotor: Honda CB 750 (>25KW)

Five_Horizons
Eerste rijles: 15-04-08
Theorie: 20-05-2008
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool : RAS, Spijkenisse
Lesmotor: Honda CBR 500 ABS (>25KW)

Sala-adin
Eerste rijles 16-04-2008
Theorie: 16-01-2008
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Nieuw Amsterdam in Amsterdam West
Lesmotor: ?

Cocktailprikker
Eerste rijles: 03-05-2008
Theorie: 18-06-2008
AVB: 16-06-2008
AVD: nnb
Rijschool: Robby Knoop uit Weurt
Lesmotor: Kawasaki ER6N (25kw)

spanks
Eerste rijles: 10-05-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: RVV, Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

JJH
Eerste rijles: 19-05-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Hubers, Zwolle
Lesmotor: Suzuki GSF600 Bandit (>25KW)

tralala
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)


Halve draai

Snelle Slalom

De Acht

Precisie stop

Vertragings oefening

Uitwijken

Handige sites
Het Centraal Bureau Rijvaardigheid
PDFje van de bijzondere verrichtingen (CBR)
Motor gedeelte op de CBR site
Gratis theorie

Laatste paar delen
Motorrijlessen, deeltje 7! met luie lessers :')
Motorrijlessen! nummero 8! Inc een paar nieuwe lessers *O*
Motorrijlessen nr. 9! Volgas richting A!
Motorrijles topic 10, odz echte mannen lessen in de winter!
Motorrijles deeltje 11, op naar de zomer

Geslaagden 2008

Oosthoek 10-01
Der_Michael 29-01
Fezzizzel 10-03
erik-de-perik 27-03
Isdatzo 24-04
s00z 14-05
Vince22 15-05
arnold-d 19-05
Roquefort 29-05
Sander89 23-06

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 23-06-2008 21:53:05 ]
............................
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:46:28 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58809163
Fipo

Net nog ff een ommetje gereden

En nu voetbal kijken
Huilen dan.
pi_58809306
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:46 schreef Isdatzo het volgende:
Fipo

Net nog ff een ommetje gereden

En nu voetbal kijken
DOH helemaal vergeten effe tv aan zetten


Als iemand nog in de OP wil of nog iets aangepast moet worden zie ik het wel en dan update ik de OP, als ik niet meer kan aanpassen zal hopelijk Five_Horizons het weer willen doen .
............................
pi_58810860
Vandaag voor het eerst achtjes gedraaid
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_58811850
morgen maar eens proberen of ik mijn rijbewijsje kan ophalen..
maandag aangevraagd, en ze zeiden dat ik hem vrijdag na 10:00 kon ophalen..


toch maar proberen
Back to the 70's
pi_58812589
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef arnold-d het volgende:
morgen maar eens proberen of ik mijn rijbewijsje kan ophalen..
maandag aangevraagd, en ze zeiden dat ik hem vrijdag na 10:00 kon ophalen..


toch maar proberen
Je maakt zeker wel een kans denk ik, soms lukt zelf 2 dagen eerder dan voorspelt.
quote:
SP: CBR moet betalen bij wachttijden rijexamen

Het CBR moet opdraaien voor de kosten van extra rijlessen voor leerlingen die langer dan zes weken op hun praktijkexamen moeten wachten. Dat eist de SP van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Met de maatregel wil de partij voorkomen dat leerlingen de dupe worden van de lange wachttijden, zegt Tweede Kamerlid Emile Roemer.

Het kabinet dreigde vorige maand met maatregelen als het CBR niet snel met een structurele oplossing komt voor de lange wachttijden voor rijexamens. Volgens het bureau liggen de wachttijden gemiddeld op drie tot vier maanden.

Leerlingen die in de wacht staan voor een praktijkexamen, moeten wel blijven oefenen. Dit kost hen volgens de SP soms honderden euro's extra. "De minister heeft het CBR genoeg kansen gegeven om aan zijn eigen eis van zes weken te voldoen", zegt Roemer. "Nu moet hij ingrijpen door sancties op te leggen. De problemen van een overheidsinstantie moeten niet op het bordje komen van de nieuwe automobilisten."
Ben wel eens met SP
Maar gaat niet lukken ben ik bang en volgens mij als nog erg lang duurt is het CBR failliet
............................
pi_58812783
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:14 schreef sander89 het volgende:

[..]

Je maakt zeker wel een kans denk ik, soms lukt zelf 2 dagen eerder dan voorspelt.
[..]

Ben wel eens met SP
Maar gaat niet lukken ben ik bang en volgens mij als nog erg lang duurt is het CBR failliet
Ik hoop het wel,.
kan ik morgen lekker de hele dag toeren
maar ik moet er niet vanuit gaan dat het lukt morgen..

enne sander, jij morgen AVB?

Succes he!!
Back to the 70's
pi_58813833
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:22 schreef arnold-d het volgende:

[..]


enne sander, jij morgen AVB?

Succes he!!
Ja dankje, heb er erg naar uit gekeken vanaf ik de datum wist heb er zin in
alleen nu niet zakken

Edje (kijkt voetbal )

[ Bericht 1% gewijzigd door sander89 op 21-05-2008 23:55:33 ]
............................
pi_58814142
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:46 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja dankje, heb er erg naar uit gekeken vanaf ik de datum wist heb er zin in
alleen nu niet zakken

Edje (kijkt voetbal )
zakken?, het is opzich simper
alleen kleine slalom is lastig, maar ging bij mij op het examen in 1x goed
gewoon relaxd blijven
Back to the 70's
pi_58814666
tvp-tje en tevens herhaling van mijn vragen.
welke rijschool in Eindhoven? ervaringen? kosten?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_58815052
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:20 schreef mighty_myte het volgende:
tvp-tje en tevens herhaling van mijn vragen.
welke rijschool in Eindhoven? ervaringen? kosten?
Handig om zelf gewoon langs te gaan bij een paar rijscholen, hier op Fok zit te kleine groep denk ik die beetje goed beeld heeft.
Ook is wel handig naar slagingspercentage te kijken van de rijscholen, ook al zegt dit natuurlijk ook niet alles.
Denk voor ervaring etc je wel aardig wat op MF kan vinden
............................
  donderdag 22 mei 2008 @ 01:00:03 #12
202014 JJH
Knetter. O+
pi_58815354
Eergister voor het eerst gelesd. Heerlijk!!

Vooral de eerste kilometers was erg wennen, ga wel mee achterop, maar dit is toch compleet andere koek. Waar ik het meest tegenop zag voor de eerste les, het koppelen en schakelen ging vrij vlot al lekker soepel.

Gelijk al een begin gemaakt met een boel oefeningen. De langzame slalom, ging na tig keer toch al best wel goed.
Precisiestop, en de uitwijkproef ook al gedaan. Het allerleukste vond ik de snelle slalom! Instructeur zei dat ik kalm aan moest beginnen, maar na zes of zeven keer kachelde ik al vrolijk met bijna 50 tussen de pilonen door!


Heb nu al zin in de volgende keer. Eergister met een 25kw fiets onderweg geweest, maar mijn "vaste" lesfiets word een Bandit

En voor de OP:

JJH
Eerste rijles: 19-05-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Hubers, Zwolle
Lesmotor: Suzuki GSF600 Bandit
pi_58816647
Iets wat me nu pas opvalt ( ): wat is eigenlijk het verschil tussen de stopproef en de noodstop?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_58816784
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Iets wat me nu pas opvalt ( ): wat is eigenlijk het verschil tussen de stopproef en de noodstop?
Lol hadden ze het je nog niet uitgelegd, staat trouwens ook in de OP, in die PDF van CBR.

Noodstop: Je remt zo hard mogelijk zonder de controle te verliezen over de motor, je hoeft niet terug te schakelen. (mag wel)
Stopproef: Bedoeling van deze oefening is dat technische goed remt en je schakelt terug in ze 1e versnelling vlak voordat je stilstaat.
De stop afstand van de stopproef zit ongeveer tussen de noodstop en de precisiestop in.

Maar ik ga vandoor straks effe uurtje inrijden en dan AVB
............................
pi_58816842
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 08:14 schreef sander89 het volgende:

[..]

Lol hadden ze het je nog niet uitgelegd, staat trouwens ook in de OP, in die PDF van CBR.

Noodstop: Je remt zo hard mogelijk zonder de controle te verliezen over de motor, je hoeft niet terug te schakelen. (mag wel)
Stopproef: Bedoeling van deze oefening is dat technische goed remt en je schakelt terug in ze 1e versnelling vlak voordat je stilstaat.
De stop afstand van de stopproef zit ongeveer tussen de noodstop en de precisiestop in.


Dát verschil had ik gezien, maar ik vind het raar dat je niet moet terugschakelen, vandaar dat ik het een vreemde oefening vind.
quote:
Maar ik ga vandoor straks effe uurtje inrijden en dan AVB
Succes!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_58820031
Ik heb inmiddels het roze papiertje pasje in mn portomonnee zitten dus ik mag uit de OP
Wat me nu pas opvalt dat er >25kw bij mn naam staat in de OP.. ik heb natuurlijk op de zware motor afgereden en 2 keer A op mn passie!

Dus even voor de compleetheid:

Vince22
Eerste rijles: 18-01-08
Theorie: 19-02-08
AVB: 19-03-08
AVD: 15-05-08
Rijschool : Toenink te Almelo
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS

Ik wens alle lessers superveel succes en hoop dat jullie het net zoals ik allemaal in 1 keer halen!

Sander succes vandaag met je AVB!

[ Bericht 9% gewijzigd door Vince22 op 22-05-2008 11:24:18 ]
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_58820217
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:18 schreef Vince22 het volgende:
Ik heb inmiddels het roze papiertje pasje in mn portomonnee zitten dus ik mag uit de OP
Wat me nu pas opvalt dat er >25kw bij mn naam staat in de OP.. ik heb natuurlijk op de zware motor afgereden en 2 keer A op mn passie!

Dus even voor de compleetheid:

Vince22
Eerste rijles: 18-01-08
Theorie: 19-02-08
AVB: 19-03-08
AVD: 15-05-08
Rijschool : Toenink te Almelo
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS

Ik wens alle lessers superveel succes en hoop dat jullie het net zoals ik allemaal in 1 keer halen!

Sander succes vandaag met je AVB!
Gefeliciteerd!!!

>25 is toch zwaar?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_58820523
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!

>25 is toch zwaar?
Haha... dat is ook zo Tsssk@mezelf
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_58822118
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef arnold-d het volgende:
morgen maar eens proberen of ik mijn rijbewijsje kan ophalen..
maandag aangevraagd, en ze zeiden dat ik hem vrijdag na 10:00 kon ophalen..


toch maar proberen
In het theoretische geval dat ik volgende week bij mijn herexamen slaag, vraag ik een spoedrijbewijs aan denk ik, want mijn motorbrommert staat al weken op me te wachten.

Maar gisteren ging ik nog met 90 km/h door het rode stoplicht , dat soort kleine dingetjes moeten er echt uit...

Succes vandaag Sander!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58822551
HEB MIJN PASJE NET OPGEHAALD


ga lekker de hele middag toeren


Later!
Back to the 70's
pi_58823641
Ben geslaagd voor AVB ging erg goed


De 7 oefeningen die ik had:

Achteruit parkeren: 1ste keer goed, maar is natuurlijk ook niet zo moeilijk
Langzame slalom: 1ste keer goed, tikte wel met achterbeugel een na laatste pion om, verder ging het helemaal goed dus dat was niet erg.
Halve draai: 1ste keer goed, is de oefening die ik het moeilijkst vind samen met de 8, maar ging perfect
Noodstop: 1ste keer goed, blokeerde wel beetje laatste paar meter, maar loste op tijd een beetje, dus kwam niet met blokerende wielen stil te staan dus was goed
Preciese stop: 1ste keer goed, ging perfect:
Uitwijkoefening: 1ste keer goed, ging perfect
Vertragingoefening: Ging niet echt goed, kwam omdat niet gewend ben 25kw te rijden, want je hebt geen echt rustmoment omdat je langer over doet om op vaart te komen.
Maar boeide verder niet omdat toch al zeker geslaagd was dus hoefte hem ook niet over te doen

Nu nog AVD zal wel juni worden misschien begin juli .


De OP geupdate

[ Bericht 3% gewijzigd door sander89 op 22-05-2008 13:54:15 ]
............................
pi_58823781
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:49 schreef sander89 het volgende:
Ben geslaagd voor AVB ging erg goed
Hoppa! Gefeliciteerd man!

En nu die laatste drempel nog! Nu wordt lessen voor je nóg leuker! Veel plezier en succes met je AVD!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:27:11 #23
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58824554
Ik wil ook gaan beginnen met lessen (straks vakantiegeld) maar ik weet niet precies waar, bij wie en hoelang etc. Heb op de site van het CBR gekeken naar slagingspercentages enzo maar dat zegt ook niet alles. Er zit wel een rijschool heel dicht in de buurt (loopafstand, Drive-Inn pal naast de Haagse Hogeschool) en die is qua prijs ook best okee maar die heeft weer niet zulke hoge slagingspercentages.
Op fiets (gewoon, trappen dus ) zit er ook een ANWB rijschool maar die is weer duur

En moet ik nou een stoomcursus doen zodat ik over een maand op de fiets (kan) zit(ten) of juist langzamer doen en twee lessen per week zodat ik meer weertypes/verkeersituaties meemaak?

Op het MF in het rijlestopic heb ik al gekeken, maar daar wordt alleen maar gebitcht op elkaar Mijn vragen (die ik hier dus ook stel) worden daar gewoon genegeerd
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58825049
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:49 schreef sander89 het volgende:
Ben geslaagd voor AVB ging erg goed


De OP geupdate
Gefeliciteerd!!!!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_58826368
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:27 schreef Elegy het volgende:
En moet ik nou een stoomcursus doen zodat ik over een maand op de fiets (kan) zit(ten) of juist langzamer doen en twee lessen per week zodat ik meer weertypes/verkeersituaties meemaak?

Op het MF in het rijlestopic heb ik al gekeken, maar daar wordt alleen maar gebitcht op elkaar Mijn vragen (die ik hier dus ook stel) worden daar gewoon genegeerd
Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen zo'n stoomcursus weet ik niet of dat wat is, wou het eerst doen maar later toch maar van afgezien.
Ik ben op 19-01 dit jaar begonnen bij een rijschool die hier hoog aangeschreven staat en al jaren een hoog (>90%) slagingspercentage heeft.
Ik heb 1 a 2 keer per week gelest in inderdaad zo'n beetje elk weertype gehad dat er maar was. Met mijn AVB examen heb ik zelfs hagel gehad tijdens het afrijden Naderhand ben ik wel blij dat ik wind, regen, onweer en hagel heb gehad, dan weet je ook hoe dat onder je wielen voelt!

Ieder het zijne maar ik heb het rustig aan gedaan maar wel elke week 1 a 2 keer gelest en uiteindelijk was het voor mij net zo duur als een stoomcursus. Ik heb zo'n 18 lessen gehad (weet niet precies) maar wél alles in 1 keer gehaald.
Ook heb ik zoiets van dat je rijbewijs je leven lang geldig is, dus wat is nu een paar maandjes. ik heb er uiteindelijk 4 maand over gedaan. En dat is zelfs voorbij gevlogen.

Hopelijk heb je wat aan de info. Ik heb trouwens 39 euro per les betaald en 235 voor beide examens.(+ theorie á ¤ 31,40maar dat kun je zelf bij het cbr regelen )

Totaal was ik dus kwijt: 18 x 39+ 235+ 31.40 = ¤ 968,40


MF topic kwam ik eigenlijk alleen maar om te melden als ik geslaagd was ofzo, wat een graftopic zeg. En een afzeikerige lui in daar, niet normaal. Gewoon lui die al lang het rijbewijs hebben en denken dat ze god zijn in dat topic. En als iemand een keer vraagt over het lessen dan wordt er totaal niet op ingegaan. Kut MF-josti's.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_58826736
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:36 schreef Vince22 het volgende:

Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen zo'n stoomcursus weet ik niet of dat wat is, wou het eerst doen maar later toch maar van afgezien.
Ik ben op 19-01 dit jaar begonnen bij een rijschool die hier hoog aangeschreven staat en al jaren een hoog (>90%) slagingspercentage heeft.
Ik heb 1 a 2 keer per week gelest in inderdaad zo'n beetje elk weertype gehad dat er maar was. Met mijn AVB examen heb ik zelfs hagel gehad tijdens het afrijden Naderhand ben ik wel blij dat ik wind, regen, onweer en hagel heb gehad, dan weet je ook hoe dat onder je wielen voelt!

Ieder het zijne maar ik heb het rustig aan gedaan maar wel elke week 1 a 2 keer gelest en uiteindelijk was het voor mij net zo duur als een stoomcursus. Ik heb zo'n 18 lessen gehad (weet niet precies) maar wél alles in 1 keer gehaald.
Ook heb ik zoiets van dat je rijbewijs je leven lang geldig is, dus wat is nu een paar maandjes. ik heb er uiteindelijk 4 maand over gedaan. En dat is zelfs voorbij gevlogen.

Hopelijk heb je wat aan de info. Ik heb trouwens 39 euro per les betaald en 235 voor beide examens.(+ theorie á ¤ 31,40maar dat kun je zelf bij het cbr regelen )

Totaal was ik dus kwijt: 18 x 39+ 235+ 31.40 = ¤ 968,40
Klinkt goed. Niet veel geld en hoog slagingspercentage.
Zoiets zou ik ook willen, alleen dan in twee maanden ofzo.

Was dat een bovag-rijschool?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_58826769
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:48 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Was dat een bovag-rijschool?
Ja dat was BOVAG rijschool Toenink in Almelo.
Slagingspercentages
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:54:25 #28
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58826901
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:36 schreef Vince22 het volgende:
-goed stuk text-
Ik heb deze bij mij in de buurt gevonden: http://www.drive-inn.nl/motor.htm
Een KNMV instructeur en ze zitten dus op loopafstand bij mij. Volgens de CBR site hebben ze dan weer een gemiddeld slagingspercentage van rond de 40-70%
Spoedcursus hoeft van mij ook niet per sé (nuja, ik rij liever vandaag dan morgen ), het gaat mij er vooral om dat ik góed leer rijden. Heb wel al 8 jaar mijn B, dus wegervaring heb ik wel. Hoewel, volgens het MF-publiek is dat papiertje eigenlijk niets waard

Geld is niet zo'n probleem, volgende week krijg ik mijn vakantiegeld en daar moet ik toch wel een aantal rijlessen +examens (+eventuele her) van kunnen betalen. Sparen voor een pak+fiets komt daarna wel.
Ik zit dus vooral met de factor tijd, doordeweek heb ik gewoon een 40 urige werkweek en ben pas rond zessen thuis. Daarom lijkt een stoomcursus mij handig, neem ik gewoon twee weken vakantie voor op. Voor mijn gevoel is één keer per week net even te weinig namelijk. Misschien eerst maar een intake test doen, kijken wat ze er van vinden.

Verder ben ik het met je eens over het gedrag van sommige MF leden in dat topic idd
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58829038
Voor de OP, mag dit aangepast worden aub

Cocktailprikker
Eerste rijles: 03-05-2008
Theorie: 18-06-2008
AVB: 21-06-2008
AVD: nnb
Rijschool: Robby Knoop uit Weurt
Lesmotor: Kawasaki ER6N (>25kw les, 25kw afrijden)

@eligy,

ik werk ook 40 uur per week, ben regelmatig ook laat thuis. Les daarom op zaterdag, en dan 2 uurtjes achter elkaar. Misschien een idee?
pi_58829405
En als je dan toch bezig bent:
Betse
Eerste rijles: 05-04-2008
Theorie: 20-05-08
AVB: 05-06-08
AVD: nnb
Rijschool(plaats): Paul Lam, Nijmegen
Lesmotor: Honda CB 750 (>25KW)

Theorie is dus binnen (4 fout) en verder ben ik vorige week op mijn muil gegaan tijdens een precisiestop. Glad wegdek en wat te abrupt remmen is niet handig. Ik zelf heb er alleen een klein blauw plekje aan over gehouden, maar de motor is er wat minder goed aan toe. Scheef stuur, voetsteun, knipperlichten, glaasje voorlamp en dashboard behuizing waren niet helemaal meer wat ze moesten zijn. Maar hij reedt verder nog wel goed, ben er gewoon mee terug naar de rijschool gereden.
Deze week ging (op een andere, maar zelfde type, motor) gewoon goed. 8tje is geen probleem, maar de langzame slalom blijft toch lastig. Gaat wel goed vaak, maar soms ook gewoon compleet niet.
pi_58829763
Wanneer vorige week gelest? Vrijdag? Ik les op het zelfde terrein als Paul Lam
pi_58830818
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:41 schreef Betse het volgende:

Theorie is dus binnen (4 fout) en verder ben ik vorige week op mijn muil gegaan tijdens een precisiestop. Glad wegdek en wat te abrupt remmen is niet handig. Ik zelf heb er alleen een klein blauw plekje aan over gehouden, maar de motor is er wat minder goed aan toe. Scheef stuur, voetsteun, knipperlichten, glaasje voorlamp en dashboard behuizing waren niet helemaal meer wat ze moesten zijn. Maar hij reedt verder nog wel goed, ben er gewoon mee terug naar de rijschool gereden.
Deze week ging (op een andere, maar zelfde type, motor) gewoon goed. 8tje is geen probleem, maar de langzame slalom blijft toch lastig. Gaat wel goed vaak, maar soms ook gewoon compleet niet.
Erg blij dat een les motor is zeker gelukkig dat je zelf niet veel aan over heb gehouden, maar heeft die dan geen valbeugels die lesmotor?

Laatste hoorde ik verhaal van iemand, want een bekende van hem had motorrijles en reedt op de snelweg, lag iets op de weg(duif ofzo) en kon het niet meer ontwijken.
Toen die er over heen reedt ging die onder uit met zijn motor, had zijn arm en sleutelbeen gebroken en verder ook helemaal bont en blauw

Lol wist niet dat je uitslag nog via email kreeg van CBR




De OP heb ik geupdate.
............................
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:56:44 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58832576
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 00:20 schreef mighty_myte het volgende:
tvp-tje en tevens herhaling van mijn vragen.
welke rijschool in Eindhoven? ervaringen? kosten?
Lees mijn post eens in het vorige topic zou ik zeggen
Huilen dan.
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:58:01 #34
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58837058
Morgen mijn theorie examen.
Net 2 verschillende proef examens gedaan. EEntje van VEjo.
7 fouten
en daarna die van VEKA (wat het CBR ook gebruikt)
daarin had ik 0 fouten.
Net efkes anges
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:11:41 #35
202014 JJH
Knetter. O+
pi_58837752
Geslaagden gefeliciteerd!

Het MF topic moet je met een korreltje zout nemen. Kijk en post er ook wel, maar je moet hier en daar echt ff tussen de regels doorlezen
pi_58842220
Pff, vandaag eerste X gereden, eindelijk rijbweijs kunnen halen.
maar heb toch zeker 1 tank leeg gereden,.. maar 130km :s..

onzuinig?


Maar motor rijden is LEUK
Back to the 70's
pi_58849447
130 km op een tank? hoeveel liter kan daar in?
misschien eens opschakelen?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:53:51 #38
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58860547
Net terug van het theorie examen.
Ik liep compleet vast maar.............................................
heb het gehaald
Net efkes anges
pi_58860856
Sjoerd da man!
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:07:33 #40
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58863274
Gebeurde vandaag dit:






Morgenmiddag rijles dus, heb er zin in uurtje oefeningen uurtje op de weg Rem stug door met 2 vingers, niet zo erg want deed ik toch al het meeste
pi_58864060
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:07 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gebeurde vandaag dit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]



Morgenmiddag rijles dus, heb er zin in uurtje oefeningen uurtje op de weg Rem stug door met 2 vingers, niet zo erg want deed ik toch al het meeste
Snap hem niet echt was dit op je werk ofzo?
............................
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:45:45 #42
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58864121
Ow ja dat was dus op men werk dit... Demontage van Telfort antenne + mast vanaf Bijenkorf Utrecht

Helaas dus ongelukje gebeurd, beetje eigen schuld te gehaast en niet op letten, en nu dus **** last van men vinger, gelukkig niet gebroken. Maar wel flink gekneusd en kan em nauwelijks belasten
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:25:23 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58865007
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:45 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ow ja dat was dus op men werk dit... Demontage van Telfort antenne + mast vanaf Bijenkorf Utrecht

Helaas dus ongelukje gebeurd, beetje eigen schuld te gehaast en niet op letten, en nu dus **** last van men vinger, gelukkig niet gebroken. Maar wel flink gekneusd en kan em nauwelijks belasten
zou je dan wel gaan rijden morgen?
Huilen dan.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:37:01 #44
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58865237
Kan het niet meer af zeggen...Eigen schuld dikke bult helaas

Ik probeer het gewoon, als slechte gewoonte had ik al dat ik maar met 2 vingers rem(de), dat is niet zon probleem. Maar zodra ik er last van heb zal ik niet door gaan nee, dat vind ik dan wel weer onverantwoord

tis dus onderste kootje van ringvinger rechts welke ff niet te gebruiken is
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:38:30 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58865267
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:45 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ow ja dat was dus op men werk dit... Demontage van Telfort antenne + mast vanaf Bijenkorf Utrecht

Helaas dus ongelukje gebeurd, beetje eigen schuld te gehaast en niet op letten, en nu dus **** last van men vinger, gelukkig niet gebroken. Maar wel flink gekneusd en kan em nauwelijks belasten
Werkend Europa kan er weer 4,5 seconden tegenaan dus

Let niet op mij, veel succes en plezier op de motor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:41:11 #46
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58865320
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Werkend Europa kan er weer 4,5 seconden tegenaan dus

Let niet op mij, veel succes en plezier op de motor
Ik ga zo nog even testen of de motoriek van gas geven + remmen voldoende is
pi_58865475
nog een lesser:

Posergoth6667
Eerste rijles: 21-05-2008
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: De Lier Verkeersopleidingen Rotterdam
Lesmotor: Honda 500 (type geef ik later door) (>25KW)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:49:21 #48
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58865507
Iets meer vertellen Hoe ging je les enz
pi_58865684
echt super! echt wat prachtig om op zo'n machine te zitten! ik heb direct een afspraak voor volgende week woensdag gemaakt. het was van half 9 tot tien over tien. ik heb in twee lesuren (2x50 minuten dus) de stof van drie lesuren gehad, volgens de instructeur. ik moest alleen stapvoets gaan rijden, met de voeten op de pedalen, in zijn 1 met 2000 toeren en de achterrem in, dat was wel echt lastig! maar 2 keer af laten slaan dus dat viel me wel weer mee ik kan niet wachten tot de volgende les!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:22:40 #50
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58866314
Gisteren 2 uur les gehad. 1 uur bijzondere verrichtingen. Daarna had persoon die tegelijk met mij aan het lessen was, nog een uur les op de weg met een andere persoon. Helaas (gelukkig voor mij) belde die persoon af, dus kon ik in de plaats. Heerlijk stukje getoerd, en ook nog even getankt.
Net efkes anges
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:13:11 #51
202014 JJH
Knetter. O+
pi_58876864
Wat een weer weer!
Wou dat ik of les had, of mijn rijbewijs had, heerlijk een stuk touren.
  zondag 25 mei 2008 @ 00:14:49 #52
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58890284
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteren 2 uur les gehad. 1 uur bijzondere verrichtingen. Daarna had persoon die tegelijk met mij aan het lessen was, nog een uur les op de weg met een andere persoon. Helaas (gelukkig voor mij) belde die persoon af, dus kon ik in de plaats. Heerlijk stukje getoerd, en ook nog even getankt.
Nja dat dus ongeveer, maar dan vandaag

Had niet zo'n heel erge last van men vinger, deed wel pijn maar ook de noodstop ging nog prima.... Op de weg rijden was lekker, maar beetje kort voor mijn gevoel
  zondag 25 mei 2008 @ 20:48:02 #53
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58905798
Dagje Varsselring in Hengelo deed me geen goed... Wil nu nog meer zsm rijden

  maandag 26 mei 2008 @ 16:33:45 #54
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58921828
Weet iemand nog leuke beginner motors? Zat zelf te denken aan een Honda CB500. Zeker omdat ik hier ook op les.
Net efkes anges
  maandag 26 mei 2008 @ 16:38:11 #55
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58921911
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet iemand nog leuke beginner motors? Zat zelf te denken aan een Honda CB500. Zeker omdat ik hier ook op les.

Dit is wel de ultieme, meest gestelde standaard vraag eh...

De Honda CB500 is een goede keus, betrouwbaar, goedkoop, alleen een beetje "vanille".
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 26 mei 2008 @ 19:29:55 #56
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58925023
- Honda Cb 500
- Suzuki Gs 500
- Kawasaki zx4r
- Honda NX / XR / XL 250
  maandag 26 mei 2008 @ 19:53:44 #57
202014 JJH
Knetter. O+
pi_58925564
Ik heb mijn zinnen gezet op een Yamaha XJ900. Niet echt een standaard beginnersfiets, wel eentje die zo goed als onverwoestbaar is. En minstens net zo belangrijk: Hij is niet duur. Ook in het onderhoud, mede doordat het een cardanfiets is.


Je kunt hem ook nog eens vol hangen met koffers (voor de vakantie) en het schijnt nog geeneens zo heel slecht te sturen.
  maandag 26 mei 2008 @ 19:54:22 #58
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58925579
Kawasaki ER-5 schijnt ook een leuke beginnersmotor te zijn las ik ergens. Iemand ervaringen?
Net efkes anges
  maandag 26 mei 2008 @ 20:19:58 #59
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58926078
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Kawasaki ER-5 schijnt ook een leuke beginnersmotor te zijn las ik ergens. Iemand ervaringen?
Joah, begon ik mee met lessen. Meteen opstappen en wegrijden, laat zich super makkelijk bochten in sturen. Net een brommer Voelt ook lekker licht aan, niet log.
pi_58927011
Nog een lesser

MrDrako
Eerste rijles: 18-04-2008
Theorie: gehaald, 4 foutjes (29-4)
AVB: 7 juli
AVD: 30 juli
Rijschool: Paul Lam in Nijmegen
Lesmotor: Yamaha FZ6 (>25KW)

Deze dus, alleen dan metaalkleurig motorblok, ipv zwart

Betse, heb ik misschien samen met jou een les gehad op het oefenterrein? voor de les vertelde iemand me nog hoe hij een rode honda vrijwel op dezelfde manier had gesloopt
  maandag 26 mei 2008 @ 21:11:46 #61
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58927177
Drako, jij bent toch niet degene die ook op zaterdag lest @ anac, en steeds door mijn oefening rijd op het moment dat ik er door wil?

er is namelijk 1 persoon die bij Lam op de FZ6 lest, en dus steeds na het 8je een halve draai maakt dóór de snelle slalom / stopproeflijn heen.....
pi_58928037
waar moet je op letten als je een motor koopt?
banden, vloeistoffen en olie natuurlijk.
maar verder hoe de ketting en tandwielen er aan toe zijn?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_58928225
les nooit op zaterdag, en ik ben een brave sociale rijder
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:43:26 #64
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58934114
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:48 schreef mighty_myte het volgende:
waar moet je op letten als je een motor koopt?
banden, vloeistoffen en olie natuurlijk.
maar verder hoe de ketting en tandwielen er aan toe zijn?
De staat van de slijtage onderdelen idd. Zowel bij de particulier, maar helaas ook bij een dealer.
Afhankelijk van het type motor, maar bij een moderne sportieve 600 kost een nieuw setje banden 300,-, en een kettingset 175,-

Kijk ook of de km-stand klopt bij de slijtage van de stepjes, het zadel en de lak.
In een paar duizend km ziet dit er hooguit iets versleten uit.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_58936089
Hoe zit het eigenlijk met zwaaien/knikken/voetjes?? Ik reed gister terug richting paul lam vanaf de anac,
en kwam een andere motorrijder tegen. Hij stak een hand op , ik zag het te laat, en heb mijn handjes netjes aan het stuur gehouden...

Maar ik las ergens dat handjes op steken verleden tijd was, en dat het nu bij knikken bleef, of een voet uitsteken of weet ik wat je nog meer kan. Vind persoonlijk het opsteken van een hand leuker, maar goed.
Wel leuk dat motorrijders lessende rijders al vriendelijk begroeten, en zodra je in een auto zit je meteen denkt,
oh daar heb je weer zo'n langzame lestrut..
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:40:07 #66
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58936265
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:33 schreef MrDrako het volgende:
Wel leuk dat motorrijders lessende rijders al vriendelijk begroeten, en zodra je in een auto zit je meteen denkt,
oh daar heb je weer zo'n langzame lestrut..
Ik blijf gewoon zwaaien, hand ff van het stuur.
Bij een lesser weet ik dat ze toch vaak te druk zijn met andere dingen en te laat reageren.

Ik heb zelfs gehoord dat sommige instructeurs het niet willen hebben.
(lekker veel vertrouwen in je lessers)


edit: dat voetje is bij het inhalen, op de snelweg bijv. Als je dan je van het gas gaat is inhalen onmogelijk.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_58939206
Is dat een regionaal gebruik, dat groeten?
Ik had dat groeten wel in mijn achterhoofd zitten (net als ik dat van boten ken), maar ik kan me niet herinneren dat er tijdens mijn lessen de afgelopen weken ook maar 1 motorrijder naar me gezwaaid heeft (Amsterdam).
twee violen en een trommel en een fluit
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:00:58 #68
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58939332
Meeste motorrijders groeten elkaar als ze elkaar tegemoet komen, of naast elkaar staan voor het stoplicht. Dat zie ik tenminste. Op de snelweg meestal niet maar da's logisch.

Als ik in de auto in de file sta ga ik altijd opzij voor een fiets, als ze dan hun handje opsteken zwaai ik ook even terug, geen idee of ze het zien maargoed

Heb ooit wel eens gehoord dat BMW rijders alleen BMW rijders groeten en cruisers en racers elkaar ook negeren maar dat leek me een beetje lulkoek.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58942521
Heb me eerste echte AVD les gehad, ging iets minder dan ik had verwacht.
Maar is vooral gewoon meer ervaring op doen met kijken en schakelen etc, vooral als veel tegelijk moet gedaan worden gaat niet altijd zo vlot.
Maar heb een datum voor AVD examen, 23 juni is de dag

Zal ik totaal iets van rond de 1000 euro kwijt zijn, om mijn motor rijbewijs te halen, als alles goed gaat
............................
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:22:18 #70
37248 BertV
Klei indiaan
pi_58942660
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:56 schreef Roquefort het volgende:
Is dat een regionaal gebruik, dat groeten?
Ik had dat groeten wel in mijn achterhoofd zitten (net als ik dat van boten ken), maar ik kan me niet herinneren dat er tijdens mijn lessen de afgelopen weken ook maar 1 motorrijder naar me gezwaaid heeft (Amsterdam).
Hoe beter het weer, hoe minder er gegroet wordt. (je blijft groeten...)

In de winter is het bijna een omhelzing om lichaamswarmte uit te wisselen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:27:22 #71
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58949161
Dat groeten...
quote:
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.


De "Rossi-groet".


De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand
Ik groet zelf (linkerhand dus, niet voet of rare knik/rooksignalen) meer met slechter / kouder weer, zoals gezegd blijf je anders super veel bezig met mooi weer.

Kon het toch niet laten afgelopen les, en met regelmaat terug gegroet
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:33:57 #72
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58949309
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat groeten...
[..]

Ik groet zelf (linkerhand dus, niet voet of rare knik/rooksignalen) meer met slechter / kouder weer, zoals gezegd blijf je anders super veel bezig met mooi weer.

Kon het toch niet laten afgelopen les, en met regelmaat terug gegroet
Hehehe
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58984613
En Roqie heeft vandaag dan toch bij de tweede poging zijn wegexamen gehaald.
ladiedadiejoepediedee!

Mijn rijleraar dacht dat ik morgen pas mijn rijbewijs kan aanvragen, maar ik ga het toch zo effe proberen, want dan zou ik hem met een spoedprocedure nog voor het weekend al kunnen hebben.
Ik kan niet wachten om op mijn fietsie weg te tuffen.

Blij dat ik niet gejinxt ben, ik kreeg al visioenen van eindeloos zakken...

Voor het eerst een beetje in de regen gereden bij examen, maar wat was het verder weer heerlijk rijweer.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58984669
Ik heb trouwens van de week ergens gelezen over iemand die na het examen niet meer op de lesfiets mocht stappen, maar ik mocht juist lekker in mijn eentje terugrijden als geslaagde, eerste vrije ritje dus. Rijleraar moest mee met gast die na mij examen had. (En al die tijd tijdens mijn examen bij het cbr zat te wachten, arme jongen!)

edit: helaas zit mijn rijschool wel praktisch vlak achter het CBR.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58985406
Gefeliciteerd! Weer een geslaagde!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_58987520
Twee uur later was ik bij het stadsdeel en stond de cbr-info al in hun systeem, dus morgenochtend kan ik mijn spoedrijbewijs ophalen. Kan ik dit weekend eindelijk de weg op, WROAAARWROEM!
twee violen en een trommel en een fluit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')