Ach beetje waterquote:Op donderdag 5 juni 2008 01:25 schreef Isdatzo het volgende:
hmm vandaag met een paar vrienden naar snowworld in landgraaf gegaan.. 't was mooi weer, dus ik dacht: motor.
Máár.. eenmaal diep, diep in limburg begon het me een partij te regenen zeg
Oja, en over ongeveer 1000 km een verbruik van 1:24.3, en dan rijd ik niet rustig..
quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:07 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Ach beetje watermaar 1:24, ik hoorde dat de motor die ik wil maar 1:15 haalt
Wat voor een motor heb je dan??
quote:Op maandag 19 mei 2008 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat gezeik nu eens afgelopen?![]()
Laat ik dan (eindelijk) maar wat foto's van mijn EK2008-ready motor posten![]()
Bladeren op de weg kunnen verraderlijk glad zijn, gewoon rekening mee houden.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:12 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zou ook willen beginnen met lessen, maar ik ben straks drie maanden weg. Is lessen in de herfst een beetje te doen?
Ha! en hoe vind je em rijden? :p Heel verschil met de er5 he....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:40 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had gisteren mijn 5e les. Eerst begon ik met de langzame slalom maar dat ging echt bagger en toen gingen we door naar snelle slalom en dat ging eerst wat moeizaam maar daarna best wel goed.
En de rijschool heeft nieuwe lesmotors aangeschaft
Van dit
[ afbeelding ]
Naar dit
[ afbeelding ]
Hij zit wel lekker, je kan je knieen goed om de tank klemmen. voor de rest ben ik niet zo een ervaren rijder om nog extra dingen op te merkenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ha! en hoe vind je em rijden? :p Heel verschil met de er5 he....
Erg mooie lesmotorquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:40 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had gisteren mijn 5e les. Eerst begon ik met de langzame slalom maar dat ging echt bagger en toen gingen we door naar snelle slalom en dat ging eerst wat moeizaam maar daarna best wel goed.
En de rijschool heeft nieuwe lesmotors aangeschaft
Van dit
[ afbeelding ]
Naar dit
[ afbeelding ]
quote:Hey post 1 van jullie niet op Fok?![]()
Nee kan ik jammer genoeg al lang niet meerquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:48 schreef SillyWalks het volgende:
Hey Sander, is de OP nog aan te passen?
Hmmm lief aankijken... waar zit die knop?quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:45 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nee kan ik jammer genoeg al lang niet meer![]()
(alleen binnen 24/36 uur ofzo)
Je kan Five_Horizons misschien lief aan kijken of die het weer wilt doen
Gewoon "quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Hmmm lief aankijken... waar zit die knop?
* Roquefort steekt vinger opquote:
Dat heb ik dus. Ik heb echt heel erg veel moeite met avb oefeningen, vooral met langzame slalom en de 8quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ligt eraan.
Als je al even je autorijbewijs / brommerrijbewijs hebt wel denk ik. Anders is het nog wennen, hoe het verkeer werkt.
Dat waren bij mij ook de moeilijke oefeningen. De rest ging op een gegeven moment wel.quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:15 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Dat heb ik dus. Ik heb echt heel erg veel moeite met avb oefeningen, vooral met langzame slalom en de 8
Ja dat kloptquote:Op donderdag 12 juni 2008 22:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat waren bij mij ook de moeilijke oefeningen. De rest ging op een gegeven moment wel.
Op mijn AVB gingen de langzame slalom en de 8 dus goed, en de snelle slalom die ik blind kan ging fout... :S
Heb volgende week pas mijn eerste echte verkeersdeelname les.
Trouwens, woon je in Diemen?
Hehe daar ben ik opgegroeid, woon er nu niet meer, maar wel in de buurtquote:
Diemen is tofquote:Op vrijdag 13 juni 2008 02:40 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Hehe daar ben ik opgegroeid, woon er nu niet meer, maar wel in de buurt
quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:52 schreef MrDrako het volgende:
mij is verteld door iemand die ook bij paul lam lest, en z'n avb pas gehaald had, dat het relatief makkelijk is,
en dat ze bij paul lam veel strenger opleiden dat het getest werd, dat zei de examinator iig tegen hem..
Ik doe nu gelukkig alle oefeningen zo'n beetje met mn ogen dicht, 8tje is te simpel en de langzame slalom is helemaal simpel als je de voetrem er bij gebruikt..
Hehe ok als je niet zo'n snelheidsmaniak bent gaan we een keer tourenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:09 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Diemen is tofIk woon in Diemen Centrum
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:13 schreef sander89 het volgende:
Word beetje gek van het wachten, ik wil me motorrijbewijs![]()
![]()
Merk wel dat elke motor opmerk die ik zie rijden tegenwoordig, terwijl vroeger niet zo veel op lette.
23 juni mag ik me rijbewijs proberen te halen, alleen lijkt nog erg lang te duren![]()
![]()
Hopelijk ook snel mijn geld van de belasting terug, kan ik me eigen kleding kopen![]()
Hopelijk kan ik dan een motor kopen in juli![]()
Zo te zien had ik dezelfde examinator (aan het nummertje te zien), en zo te zien heeft hij jou vakjes wel netjes aangevinktquote:
he flapdrol, dat was geen betse waar je thuis zat, dat was bij mijquote:Op maandag 9 juni 2008 20:00 schreef Cocktailprikker het volgende:
Wat filmpjes van tijdens lessen![]()
..filmpjes..
wehehe zaterdagavond zomaar Betse ontmoet, bleek dat ik bij hem thuis zat![]()
[..]
Kan niet wachten op het examen de 21e, zit gewoon uit men neus te eten nu op et avb terrein
dat was mn zatte kop strategie, flink wijzen, en zodra ze dat ziet komt ze naar je toe en vraagt ze wat je staat te wijzen, om vervolgens te reageren met iets als "iemand vroeg me wie ik bedoelde met dat mega lekkere meisje waar ik het over had"quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:40 schreef Cocktailprikker het volgende:
_0- hahaha
ich bin gepwnd wie unne Noob
maar ze was wel lekker ja, alleen 1 tip, volgende keer niet zo wijzen![]()
Lijstjesquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:24 schreef sander89 het volgende:
Denk gewoon lekker proefritjes moet gaan maken of misschien ook is een motor huren als je niet precies weet wat je voor motor wilt.
Zelf ben ik dit ook van plan ook al zal wel wat lastig worden met 25 kw![]()
Begin al beetje zenuwachtig te worden deze keer voor AVD examen die ik maandag heb![]()
![]()
Bij AVB examen had ik dit niet, maar wist toch zowat zeker dat ik zou slagen want alle oefeningen kon ik wel voldoende.![]()
Nu is het een ander verhaal, maak soms nog stomme foutjes en kijk niet altijd even goed.![]()
Maar als ik rustig blijf en gewoon effe goed presteer op het juiste moment moet het goed komen
Ben effe aan het rekenen, alles totaal: proefles, gewone rijles, AVB en AVD examens, uur inrijden voor examen, motor huur voor examens, medische verklaring, theorie halen.
Ben ik 1200 euro kwijt![]()
![]()
![]()
Nu alleen zorgen dat dit niet meer word![]()
![]()
Kan wel nog een uitgebreid lijstje van maken alles jullie het interessant vinden.![]()
SOWIESOquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:44 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oja grote kans dat ik op een GS500 opstap, Streetbike stuurtje + andere demper of compleet systeem in de planning zoiezo![]()
19 uur motor les: ----------- 787.50 euro (2 uur proefles zit hier bij)quote:
Theorie is altijd al handig als die hebt, zou maar nu al een afspraak gaan maken meestal moet je toch 1 a 2 maanden wachten.quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:53 schreef Mr.Nash het volgende:
Nu had ik een vraag: Is het handig om eerst je theorie te doen voordat je gaat lessen? En het gemiddelde aan lessen, althans wat ik kan opmaken na het doorlezen van deze topics, is +- 12. Klopt dat?
Oki, bedankt voor je antwoord. Ik ga dan uit van 25 uur met toch wel veel verkeersdeelname ervaring maar zonder ervaring op een brommer. Ik ga binnenkort informeren en zal dan hopelijk ook een kort lijstje kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:35 schreef sander89 het volgende:
[..]
Totaal: ------------------------- 1215.90![]()
![]()
[..]
Theorie is altijd al handig als die hebt, zou maar nu al een afspraak gaan maken meestal moet je toch 1 a 2 maanden wachten.
Gemiddeld aantal lessen is moeilijk te zeggen, hangt ook af of je ervaring hebt met (schakel)brommer en je autorijbewijs hebt en hoeveel verkeersdeelname ervaring je daarmee al hebt.
Als je al wat ervaring heb ga maar uit van 15 a 25 uur les totaal.(maar verschilt altijd nog per persoon)
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:55 schreef Mr.Nash het volgende:
[..]
Trouwens: die 1a2 maanden wachten is dat echt nodig voor je theorie? Ik weet nog bij de vorige keer (auto theorie b) dat ik gewoon naar binnen liep en bij de tweede ronde mee mocht doen met het examen omdat er een aantal uit waren gevallen. Is dat tegenwoordig niet meer zo?
Zoek gewoon een cbr waar de wachtrij niet zolang is...Voor mij is Arnhem het meest dichtbij, maar ik ga in Leusden.quote:
Waar kan ik het snelst examen doen
ZWOLLE maandag 23 juni 2008 11:30 uur
ROTTERDAM maandag 23 juni 2008 11:30 uur
RYSWYK ZH dinsdag 24 juni 2008 11:30 uur
APELDOORN dinsdag 24 juni 2008 11:30 uur
BREDA dinsdag 24 juni 2008 11:30 uur
LEIDEN woensdag 25 juni 2008 11:30 uur
TERNEUZEN woensdag 25 juni 2008 11:30 uur
GRONINGEN donderdag 26 juni 2008 11:30 uur
BERGEN OP ZOOM donderdag 26 juni 2008 11:30 uur
HAARLEM vrijdag 27 juni 2008 15:00 uur
ALKMAAR woensdag 02 juli 2008 11:30 uur
VENLO donderdag 03 juli 2008 13:30 uur
EINDHOVEN maandag 07 juli 2008 11:30 uur
AMSTERDAM maandag 07 juli 2008 20:30 uur
SPYKENISSE dinsdag 08 juli 2008 11:30 uur
GOES dinsdag 08 juli 2008 11:30 uur
LEUSDEN dinsdag 08 juli 2008 11:30 uur
UTRECHT woensdag 09 juli 2008 20:30 uur
HEERLEN donderdag 10 juli 2008 11:30 uur
MAASTRICHT maandag 14 juli 2008 09:00 uur
LEEUWARDEN maandag 14 juli 2008 13:30 uur
S HERTOGENBOSCH donderdag 17 juli 2008 11:30 uur
BERKEL ENSCHOT vrijdag 18 juli 2008 11:30 uur
HORN vrijdag 18 juli 2008 11:30 uur
NYMEGEN maandag 21 juli 2008 11:30 uur
DORDRECHT dinsdag 22 juli 2008 11:30 uur
ARNHEM woensdag 23 juli 2008 11:30 uur
ASSEN maandag 28 juli 2008 11:30 uur
DOETINCHEM dinsdag 29 juli 2008 11:30 uur
HOOGEVEEN dinsdag 29 juli 2008 13:30 uur
ENSCHEDE dinsdag 12 augustus 2008 11:30 uur
Mja oefenexamens van 50 vragen? Gewoon zsm reserverenquote:Op zondag 22 juni 2008 12:03 schreef Mr.Nash het volgende:
Zo, heb net een contact opgenomen voor een mogelijkheid tot een proefles. Als dat goed gaat zal ik in de eerste week van juli beginnen met de echte lessen.
Uit welke theorieboek (met oefenvragen en eventueel cdrom) hebben jullie geleerd voor het examen? Wil het eerst doorgenomen hebben voordat ik online het examen reserveer alhoewel ik niet echt zenuwachtig ben; heb net twee oefenexamens online gemaakt en bij beiden was ik "geslaagd".
Zowel Verjo als Vekabest gebruikt altijd weg goed. Tsja zo snel omdat ze toevallig nog een blok niet ingeplanned hadden,. wilden eigenlijk terug verkopen aan CBR... Ze zitten alleen met lessen krap maar ik denk dat ook wel goed moet komen, of ik nou 3 dagen een les neem of elke week 1quote:Op zondag 22 juni 2008 12:28 schreef Betse het volgende:
Je moet idd gewoon dat theorie examen aanvragen je hebt genoeg tijd om te leren. En een paar keer dat boekje doorlezen (ik had Verjo), een paar oefenexamens maken op internet (Vekabest had ik) en dan moet het wel lukken
Dan al AVD? Waarom zo snel al? Ik kan echt pas eind augustus...Ach misschien moet ik eens gaan slijmen bij de mensen die de examens inplannen, dat als er een AVD eerder vrijkomt ze mij moeten bellen...
Welke kosten, mijn rijschool rekent 235 euro voor het examen ?quote:praktijkexamen A Verkeersdeelneming ¤ 101,40
De bedragen zijn exclusief de kosten van de rijschool.
Kosten van 1 uur inrijden en de motorhuur tijdens examen en de tijd die instructeur kwijt is tijdens het examen en het terug rijden naar de rijschool?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:42 schreef gelly het volgende:
trouwens, van de CBR site :
[..]
Welke kosten, mijn rijschool rekent 235 euro voor het examen ?
Ik moest 225 betalen + 1 uur rijleskosten, meen ik mij te herinneren..quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:47 schreef sander89 het volgende:
[..]
Kosten van 1 uur inrijden en de motorhuur tijdens examen en de tijd die instructeur kwijt is tijdens het examen en het terug rijden naar de rijschool?
Als dat er allemaal bij in zit klopt die prijs wel aardig, als je nog dingen bij moet betalen is het wel erg duur.
Medische verklaring was ik nog vergeten te noemen, vraag me niet waarom dat 20 euro moet kosten?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik moest 225 betalen + 1 uur rijleskosten, meen ik mij te herinneren..
hoe dan ook, ze verdienen er goed aan (het cbr, én ook de rijschool)![]()
Mja.. je doet er weinig aan hè..
Ja stelt niks voor dat is het blaadje voor het examen met die vragen en als 10 keer nee is dan is het goed, dit moet je onderteken bij het CBR voor dat je examen begint.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:30 schreef gelly het volgende:
Medische verklaring ? Ik heb vantevoren nog 2 uur les, dat zit niet bij dit geld in.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 15:17 schreef tralalala het volgende:
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: 08-07-2008
AVB: 16-07-2008
AVD: 25-08-2008
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |