quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:32 schreef hasse8 het volgende:
Kun je er een uitleg bij geven AryaMehr? Ziet er heel spannend uit maar het zegt me helemaal niets
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Lincoln_Rockwellquote:George Lincoln Rockwell (center) at Nation of Islam Rally
Rockwell's principal message was racial separation and attempted to form friendly associations with the Nation of Islam. He praised Elijah Muhammad as the "Black people's Hitler," and for doing the best job in promoting integrity and pride among his people. Rockwell also admired Malcolm X and saw him as the next true leader for Black America.
Da's bizarquote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:58 schreef Mof het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lycings.
En niemand lijkt het erg te vinden bij de zwarte lijken te poseren.
Ikea?quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:09 schreef Dunckie het volgende:
Hangt hier in de woonkamer, maar dan groter
Ik niet, hij straalt iets uit. Iets van onbezorgdheid, iets surrealistisch, en een soort optimisme. Van 'we kunnen wel naar beneden gaan, maar dit is net zo makkelijk'. Het ziet eruit alsof die gasten totaal niet doorhebben wat ze aan het doen zijn, en waar ze zitten. Gaaf tochquote:
Volgens mij maakten ze er zelfs ansichtkaarten van. Beschaafd land, dat Amerika.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:58 schreef Mof het volgende:
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:58 schreef Mof het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lycings.
Misschien ook niet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:15 schreef _stilte het volgende:
. Misschien hadden deze negers ook wel iets op hun kerfstok...
Resize die laatste foto evenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:06 schreef _stilte het volgende:
Even geen oorlog en wat minder politiek
[ afbeelding ]
Alexander Graham Bell gebruikt de eerste telefoon ooit
[ afbeelding ]
Het eerste olympische comitee, in 1896
[ afbeelding ]
De eerste electronische, digitale computer
[ afbeelding ]
De Dubai Toren, hoogste wolkenkrabber ter wereld. Hij is hoger dan 600 meter en als hij af is, is ie hoger dan 800 meter. Wat mij betreft nu al een historische foto. Hoelang duurt het nog voordat er torens gebouwd worden die meer dan een kilometer hoog zijn?
Moet ik alsnog de nodige mb's aan foto downloaden.quote:
Bell is een ordinaire dief:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:06 schreef _stilte het volgende:
Even geen oorlog en wat minder politiek
[ afbeelding ]
Alexander Graham Bell gebruikt de eerste telefoon ooit
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:06 schreef _stilte het volgende:
[ afbeelding ]
De Dubai Toren, hoogste wolkenkrabber ter wereld. Hij is hoger dan 600 meter en als hij af is, is ie hoger dan 800 meter. Wat mij betreft nu al een historische foto. Hoelang duurt het nog voordat er torens gebouwd worden die meer dan een kilometer hoog zijn?
quote:Saudi-Arabië wil wolkenkrabber van 1,6 km
De Burj Dubai, die nu nog in aanbouw is, zal met zijn 800 meter straks het hoogste gebouw ter wereld zijn. Maar in Saudi-Arabië willen ze dubbel zo hoog gaan.
Eind maart kondigde Saudi-Arabië aan dat het de Mile High Tower wil bouwen. De toren zou oprijzen in een 'ministad' bij de haven van Jeddah. Bedoeling is dat het gebouw 1.600 meter hoog wordt - vier Empire State Buildings op elkaar.
De Mile High Tower is het geesteskind van prins Al-Walid bin Talal, een lid van de Saudische koninklijke familie. Volgens Forbes is hij 14 miljard euro waard, waarmee hij op 19 staat in de lijst van 's werelds rijksten.
De toren zou gebouwd worden door de Britse firma Hyder Consulting, en zou 6,25 miljard euro kosten.
Bron: De Standaard
quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Bell is een ordinaire dief:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonio_Meucci
Bedankt ik zocht al heel lang die foto van dat paard en die man.quote:
Verschrikkelijk. Ik blijf het vreemd vinden dat negers niet werden gezien als mensen. Op de tweede foto is het volgens mij zelf nog een kind.quote:
Ik ben zo vrij geweest hem even voor je in te scannen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:44 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Bedankt ik zocht al heel lang die foto van dat paard en die man.
Sorry hij is het niet.
Ik zoek al heel lang die foto uit de eerste wereld oorlog van een man die op een paard zit met een gasmasker op en een speer in zijn hand.
Je bent me held!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:37 schreef Mof het volgende:
[..]
Ik ben zo vrij geweest hem even voor je in te scannen.
[ afbeelding ]
Mijn Godquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:06 schreef _stilte het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien één van de eerste slapstickkomedies ooit?quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:32 schreef Palomar het volgende:
[..]
Probeer er van alles van te maken, maar wtf is dit??
Een zin uit psalm 23: Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I fear no evil, for thou art with me....quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is Valley of the Shadow of the Death precies eigenlijk?
Zo, das knap, die hadden toen dus al een websitequote:Op vrijdag 19 september 2008 15:38 schreef rundin het volgende:
[ afbeelding ]
Dolle mina's! Zij voerden in de jaren 70 acties voor de rechten van vrouwen
Want? Is dit de eerste foto van de aarde of wat?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:04 schreef Cheiron het volgende:
Kwam deze tegen in het ruimtevaart topic, past hier ook wel denk ik![]()
[ afbeelding ]
Beschrijving die er bij stond was dat dit de eerste "aarde-opgang" die een mens vanaf de maan zag.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want? Is dit de eerste foto van de aarde of wat?
quote:While Billy the Kid was right-handed, it was widely assumed in the 20th century that he was left-handed. This belief stemmed from the fact that the only known photograph of Bonney, an undated ferrotype, shows him with a Model 1873 Winchester rifle in his right hand and a gun belt with a holster on his left side, where a left-handed person would typically wear a pistol..
Late in the 20th century, it was discovered that the familiar ferrotype was actually a reverse image.
Je moet wel weinig kennis van de wereldgeschiedenis hebben wil je zo'n achterlijke uitspraak doen.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:10 schreef Mirel het volgende:
Zo historisch vind ik het niet.
Adelaars en vlaggen... Amerika zijn echt de nieuwe nazi'squote:Op woensdag 5 november 2008 23:15 schreef AryaMehr het volgende:
Nu toch al redelijk historisch te noemen:
De speech van Barack Obama nadat bekend is geworden dat hij als de eerste zwarte president van Amerika is gekozen:
[ afbeelding ]
Dan snap je de bedoeling van dit topic niet....... het gaat om belangrijke historische foto's. Die plaatjes van jou zijn niet historisch en wereldberoemd en horen dus niet in dit topic thuisquote:Op donderdag 6 november 2008 00:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je moet wel weinig kennis van de wereldgeschiedenis hebben wil je zo'n achterlijke uitspraak doen.
Een van die foto's is volgens mij zelfs door iemand als ansichtskaart gebruikt. "Groetjes van Kees uit Alabama"quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:58 schreef Mof het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lycings.
Eerste zwarte president in Amerika vind ik best een historisch feitje anders.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan snap je de bedoeling van dit topic niet....... het gaat om belangrijke historische foto's. Die plaatjes van jou zijn niet historisch en wereldberoemd en horen dus niet in dit topic thuis
Dit topic is leuk omdat er mooie oude foto's tussen zitten. Als je Obama foto's neerzet dan kan je net zo goed Wallstreet foto's plaatsen die over de leningcrisis gaan ofzo. Het maakt het topic minder interessant vind ik.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:00 schreef Keltie het volgende:
[..]
Eerste zwarte president in Amerika vind ik best een historisch feitje anders.
Iets wat historisch is hoeft niet per se oud te zijn. Als je niet beseft dat wat paar dagen geleden is gebeurt historisch is, heb je nogmaals weinig kennis van de wereldgeschiedenis. Vooral als je een pagina terug kijkt en je foto's van Afro-Amerikanen ziet die tientallen jaren geleden nog op barbaarse manier gelyncht werden.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:10 schreef Mirel het volgende:
[..]
Dit topic is leuk omdat er mooie oude foto's tussen zitten. Als je Obama foto's neerzet dan kan je net zo goed Wallstreet foto's plaatsen die over de leningcrisis gaan ofzo. Het maakt het topic minder interessant vind ik.
Dat maakt de gebeurtenis niet minder historisch.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:58 schreef Mirel het volgende:
Ik heb zat kennis over de wereldgeschiedenisDit topic is gewoon interessanter als het over dingen gaan die niet actueel zijn en die je toch al op 24469 zenders kan zien.
Er zijn nog wel meer plannen voor enorm hoge gebouwen: http://en.wikipedia.org/w(...)dings_and_structures Maar voorlopig is de Burj Dubai de enige die ook daadwerkelijk in aanbouw is. Al zie ik die Al Burj daar ook nog wel verschijnen, ze zijn echt bouwziek daarquote:
Ja, ga er 3 dagen later weer verder over zeiken....quote:Op vrijdag 7 november 2008 07:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Goed. Dit topic gaat dus niet over foto's die historisch zijn. Nou, dan kan ik wel een heleboel foto's gaan posten....
quote:Op donderdag 6 november 2008 23:53 schreef EdmondDantes het volgende:
[Hier moest eigenlijk een foto staan van de eerste wereldoorlog waar een soldaat vlak voor de camera neergeschoten wordt. Volgens mij een vrij bekende foto, maar ik kan em nergens vinden.]
Toch een mooi schip hé? Daarom maar deze foto's:quote:Op donderdag 6 november 2008 23:53 schreef EdmondDantes het volgende:
Mooi topic!
Toen ik de topictitel zag moest ik eigenlijk meteen denken aan de Hindenburg die in vlammen neerstort, maar ik zag dat die al gepost is.
[ afbeelding ]
De Titanic
Ik weet welke foto je bedoeld. Die met de Franse soldaat die over niemansland rennend wordt neergeschoten nietwaar? Die is nep. Komt uit een film uit, als ik me niet vergis, 1925.quote:[Hier moest eigenlijk een foto staan van de eerste wereldoorlog waar een soldaat vlak voor de camera neergeschoten wordt. Volgens mij een vrij bekende foto, maar ik kan em nergens vinden.]
Dat is inderdaad de foto die ik bedoelde!! Ik meende me te herinneren dat het een WO1 foto was.quote:Op zondag 9 november 2008 14:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze? Een foto van Robert Capa, maar da's van de Spaanse burgeroorlog. Uit WO1 kan ik me zo'n foto niet voor de geest halen.
My bad, ik bedoelde dus die Roberto Capa foto..quote:Op zondag 9 november 2008 20:28 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Toch een mooi schip hé? Daarom maar deze foto's:
[ afbeelding ]
Ik weet welke foto je bedoeld. Die met de Franse soldaat die over niemansland rennend wordt neergeschoten nietwaar? Die is nep. Komt uit een film uit, als ik me niet vergis, 1925.
Was die niet in scene gezet?quote:Op zondag 9 november 2008 14:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze? Een foto van Robert Capa, maar da's van de Spaanse burgeroorlog. Uit WO1 kan ik me zo'n foto niet voor de geest halen.
Dat is omstreden. Volgens mij is dat nooit bewezen, en gesteld dat deze echt is, dan is het natuurlijk ‘een te mooi moment om waar te zijn’; dus zulke geruchten zullen er altijd wel zijn.quote:
Wel zo handig om nog wat bij die laatste foto (evenals andere foto's in dit topic) wat te vermelden.quote:Op zondag 9 november 2008 22:10 schreef Roi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NSB-ers en kaalgeschoren "moffenmeiden" worden opgebracht door leden van de B.S.(Binnenlandse Strijdkrachten).
[ afbeelding ]
De persoon op de laatste foto is volgens mij James Dean. Een voormalig Amerikaanse acteur die bekend stond om zijn charisma en uiteindelijk overleden is na een auto-ongeluk. De foto is volgens mij geschoten door Dennis Stock.quote:Op zondag 9 november 2008 22:14 schreef dubidub het volgende:
[..]
Wel zo handig om nog wat bij die laatste foto (evenals andere foto's in dit topic) wat te vermelden.
hoe wordt dat in godesnaam ingekleurdquote:Op zondag 9 november 2008 14:35 schreef De_Hertog het volgende:
Had trouwens nog een mooie site in mijn favorieten staan: http://lcweb2.loc.gov/pp/pgzhtml/pgzarr.html
Allemaal oude ansichtkaarten (Fotochroom, ingekleurde zwart-wit-foto's) van rond 1900.
Een 'kleine' selectie van plaatsen die in 1900 duidelijk anders waren dan nu:
[ afbeelding ]
Cranz, voormalige Duitse badplaats aan de oostzee, tegenwoordig in de Russische enclave Kaliningrad
[ afbeelding ]
Stettin, nu Szczecin, Polen, waar het Ijzeren gordijn begon volgens Churchill
[ afbeelding ]
De Rijn bij Bingen
[ afbeelding ]
Karslbad, Bohemen, Oostenrijk-Hongarije (tegenwoordig Karlovy Vary, Tsjechië)
[ afbeelding ]
Sarajevo
[ afbeelding ]
Laibach, tegenwoordig Ljubljana
[ afbeelding ]
Plitvice, Kroatië
[ afbeelding ]
Split, Kroatië
[ afbeelding ]
Bethlehem
[ afbeelding ]
Damascus
[ afbeelding ]
Jaffa (Tel Aviv)
[ afbeelding ]
Jeruzalem
En een paar uit eigen land:
[ afbeelding ]
Amsterdam
[ afbeelding ]
Arnhem
[ afbeelding ]
Den Haag
[ afbeelding ]
Nijmegen
[ afbeelding ]
Rotterdam
En nog heel veel meer op de site zelf...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fotochroomquote:Op maandag 10 november 2008 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoe wordt dat in godesnaam ingekleurd
Dat blijf ik ook een topper vindenquote:Op zondag 9 november 2008 20:28 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Ook maar ff hier posten dan:
[ afbeelding ]
Soldaat Conrad Schumann springt over de grens van Oost- naar West-Duitsland.
Google Blog.quote:LIFE Photo Archive available on Google Image Search
11/18/2008 08:17:00 AM
The Zapruder film of the Kennedy assassination; The Mansell Collection from London; Dahlstrom glass plates of New York and environs from the 1880s; and the entire works left to the collection from LIFE photographers Alfred Eisenstaedt, Gjon Mili, and Nina Leen. These are just some of the things you'll see in Google Image Search today.
We're excited to announce the availability of never-before-seen images from the LIFE photo archive. This effort to bring offline images online was inspired by our mission to organize all the world's information and make it universally accessible and useful. This collection of newly-digitized images includes photos and etchings produced and owned by LIFE dating all the way back to the 1750s.
Only a very small percentage of these images have ever been published. The rest have been sitting in dusty archives in the form of negatives, slides, glass plates, etchings, and prints. We're digitizing them so that everyone can easily experience these fascinating moments in time. Today about 20 percent of the collection is online; during the next few months, we will be adding the entire LIFE archive — about 10 million photos.
Volgens mij is de foto niet zo oud als het op het eerste gezicht lijkt.quote:
Lekker boeiend. Niet echt een van de vier belangrijkste gebeurtenissen van de 20e eeuw, lijkt mij.quote:Op maandag 16 juni 2008 01:19 schreef _stilte het volgende:
Vier foto's over de meest belangrijke gebeurtenissen uit de 20e eeuw.
[ afbeelding ]
15 augustus 1947, op deze dag werd India, net als zoveel andere kolonies in die periode, onafhankelijk. De eerste premier van India, Jawaharlal Nehru, toont zich voor een grote menigte om de onafhankelijkheid te vieren.
Een van de mooiste en meest veelzeggende foto's uit die periode, samen met deze 2quote:Op zondag 9 november 2008 20:28 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Ook maar ff hier posten dan:
[ afbeelding ]
Soldaat Conrad Schumann springt over de grens van Oost- naar West-Duitsland.
[..]
quote:About one year after the construction of the wall, Fechter attempted to flee from the GDR (German Democratic Republic) together with his friend Helmut Kulbeik. The plan was to hide in a carpenter's workshop near the wall in Zimmerstrasse and, after observing the border guards from there, to jump out of a window into the so-called death-strip (a strip running between the main wall and a parallel fence which they had recently started to construct), run across it, and climb over the two metre (6.5 ft) wall topped with barbed wire into the Kreuzberg district of West Berlin near Checkpoint Charlie.
While both reached the wall, guards fired at them. Although Kulbeik succeeded in crossing the wall, Fechter, still on the wall, was shot in the pelvis in plain view of hundreds of witnesses. He fell back into the death-strip on the Eastern side, where he remained in view of Western onlookers, including journalists. Despite his screams, he received no medical assistance either from the East or the West side. He bled to death after about an hour. Hundreds in West Berlin formed a spontaneous demonstration, shouting "Murderers!" at the border guards.
The lack of medical assistance for Peter Fechter was attributed to mutual fear: western bystanders were apparently prevented at gunpoint from assisting him, although according to a report in TIME magazine, a U.S. second-lieutenant on the scene received specific orders from the US Commandant in West Berlin to stand firm and do nothing. It also emerged during the trial that any aid attempt from the West had indeed been made impossible, but according to a report from forensic pathologist Otto Prokop, "Fechter had no chance of survival. The shot in the right hip had caused severe internal injuries." Likewise the head of the GDR border platoon stated that he was afraid to intervene, because of an incident just three days earlier when a GDR soldier Rudi Arnstadt had probably been shot by a Western federal policeman. Nonetheless, the GDR border soldiers did retrieve Peter Fechter's dead body an hour after he had fallen.
quote:Fish arrived in March 1935, and was executed on January 16, 1936, in the electric chair at Sing Sing. He entered the chamber at 11:06 p.m. and was pronounced dead three minutes later. He was buried in the Sing Sing Prison Cemetery. He was recorded to have said that electrocution would be "the supreme thrill of my life". Just before the switch was flipped, he stated "I don't even know why I am here." According to one witness present, it took two jolts before Fish died, creating the legend that the apparatus was short-circuited by the needles Fish previously inserted into his body.
als je 0,0 verstand hebt van fotografie, post dan aub niet.quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Helaas inmiddels geschiedenis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:43 schreef dork22 het volgende:
[ afbeelding ]
deze foto wordt standaart gebruikt om beeldbewerk software te testen (tevens eerste (gepubliceerde) jpeg ooit)
[ [url=http://www.mosaicbaptist.com/wp-content/uploads/2008/08/kevin-carter-vulture2.jpg[img]
uitgehongerd kind gefotografeed door kevin carter (bangbangclub) niemand keek verder om naar het kind, de fotograaf won de pulitzerprijs, maar pleegde niet veel later zelfmoord
[img]http://photosthatchangedtheworld.com/wp-content/uploads/2008/07/napalm-girlt.jpg]afbeelding[/url] ]
deze kennen we allemaal wel
D'r is zelfs een film van:quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:22 schreef Moozze het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste foto vanuit de ruimte, tevens tvp!
Apart dan waren de russen dus helemaal niet als eerste in de ruimtequote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:42 schreef fFarl het volgende:
[..]
D'r is zelfs een film van:
1946 met een V2, tsk
quote:Op donderdag 18 december 2008 00:02 schreef dork22 het volgende:
[ afbeelding ]
De bekendste misschien wel, van Kevin Carter, hij pleegde een aantal maanden na deze plaat zelfmoord. Wat er met het kind gebeurd is weet niemand maar kan iedereen raden
quote:Hij had de natuur kunnen verstoren. Evengoed zijn foto kunnen maken. Daarna het kind kunnen redden. De gier weg kunnen jagen, het kind mee kunnen nemen in de auto, naar het voedselkamp, 2 kilometer verderop. Een daad van naastenliefde. Had hij kunnen doen. Hij deed het niet. Hij maakte de foto die hem de Pulitzer prijs van 1994 zou opleveren, stapte in, en reed verder, dromend van de roem die de foto hem zou opleveren, het stervende kind achterlatend.
heel kort door de bocht. Sommige gaan nu eenmaal dood zonder dat je er nog iets aan kan doen. Die quote gaat er echt van uit dat dat kind er helemaal bovenop zou komen en (bij wijze van) de nieuwe president van Amerika zou worden. Beetje kort door de bochtquote:
Duidelijk een parade van de KKK op Penssylvania Avenuequote:
Ik dacht dat ze alleen witte puntmutsen droegen die het hele gezicht bedekte.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Duidelijk een parade van de KKK op Penssylvania Avenue
toen nog niet hoor. Toen was de ook nog een hele berg prominenten uit de senaat en rechters lid. Het was wat meer geaccepteerd toenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:18 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze alleen witte puntmutsen droegen die het hele gezicht bedekte.
indrukwekkendquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:07 schreef Mister1977 het volgende:
Kijk eens naar de fotoverzameling die op onderstaand forum gepost zijn.
nazi in colour:
http://community.livejournal.com/photo_polygon/991878.html
Bedoel je Otto Lilienthal?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:21 schreef Mirel het volgende:
Er waren toch mensen vóór de Wright broers die hebben gevlogen. Zag ooit bij Discovery dat er een Duitser was die het eerder deed maar vanwege de 2 oorlogen is zijn verhaal in de doofpot gestopt ofzo.
Vond ik ook! Door de grootte en kleur ademen ze veel sfeer uit (van de ene kant mooi van de andere kant creepy). Ze komen allemaal uit het recent geopende Life archief zo te zien.quote:
Heel raar, maar met die kleurenfoto's lijkt het allemaal echter dan dat het normaal is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:07 schreef Mister1977 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:58 schreef huhggh het volgende:
[..]
Heel raar, maar met die kleurenfoto's lijkt het allemaal echter dan dat het normaal is.
Eigenlijk lijkt het met die kleuren ook wat dichter bij huis te komen omdat het meer lijkt op wat we tegenwoordig gewend zijn van foto's.
Best wel eng zo, die foto's van hitler en al die aanhangers.....wat een mensenmassa zeg.
Ik vind die foto van hem onderuitgezakt in een stoel nog het mooist en tegelijk het meest angstwekkend. Het is net een mens op die foto, en misschien nog best een toffe peer ook.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:58 schreef huhggh het volgende:
[..]
Heel raar, maar met die kleurenfoto's lijkt het allemaal echter dan dat het normaal is.
Eigenlijk lijkt het met die kleuren ook wat dichter bij huis te komen omdat het meer lijkt op wat we tegenwoordig gewend zijn van foto's.
Best wel eng zo, die foto's van hitler en al die aanhangers.....wat een mensenmassa zeg.
Inderdaad! dat representeert precies dat stukje geschiedenis met deze wolf in schaapskleren als hoofdrolspeler.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind die foto van hem onderuitgezakt in een stoel nog het mooist en tegelijk het meest angstwekkend. Het is net een mens op die foto, en misschien nog best een toffe peer ook.
Capa zelf is omgekomen doordat hij in Vietnam op een mijn stapte.quote:Capa's bekendste werk in de Tweede Wereldoorlog was de fotoreportage van de landing op Omaha Beach op 6 juni 1944 (D-Day), waar hij met de eerste aanvalsgolf mee aan land zwom gewapend met twee Contax II camera's en verschillende filmrolletjes. Van de 108 opnames die hij toen maakte zijn er echter slechts acht bewaard gebleven wegens een fout tijdens de ontwikkeling van de negatieven. Het verloren gaan van die opnamen wordt door sommige bronnen toegeschreven aan Larry Burrows.
Daar zitten tenminste zijn handen er nog aan...quote:Op zondag 22 februari 2009 02:01 schreef TheMagnificent het volgende:
Che Guevara, de dag na zijn executie op 10 oktober 1967, wanneer zijn dode lichaam in de wasserij van het Vallegrande-ziekenhuis tentoon wordt gesteld aan de wereldpers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die foto bij de Reichstag ook...propaganda doeleinden...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:15 schreef Mirel het volgende:
Kijk 1 man kan een vlag best pakken, daar heb je er niet 4 voor nodig zoals bij Iwo Jima. Die foto schijnt in scene gezet te zijn.
quote:Notorious train robber Tom "Black Jack" Ketchum is prepared for the gallows on April 26th, 1901. Due to human error, the rope would be too long- -allowing his body to fall too quickly during the drop, decapitating him.
Helemaal links hangt een vrouw, hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:26 schreef Conekiller het volgende:
de executie van de mannen die verantwoordelijk waren voor de dood van Lincoln
[ afbeelding ]
Foto is 2 dagen later gemaakt inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:15 schreef Mirel het volgende:
Kijk 1 man kan een vlag best pakken, daar heb je er niet 4 voor nodig zoals bij Iwo Jima. Die foto schijnt in scene gezet te zijn.
idd, Mary Surratt, sorry. Was ik even vergetenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helemaal links hangt een vrouw, hoor.
Nope, dit is niet de eerste vlag die opgehesen is. Die was te klein en toen hebben ze deze gehesen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Foto is 2 dagen later gemaakt inderdaad.
Robert E. Lee, daar kan deze ook bij:quote:
Wat heeft die man om zijn hoofd ? Tevens TVP welgens ernstig interessant topic.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:54 schreef AryaMehr het volgende:
[ afbeelding ]
Howard Hughes. Wat een markant figuur was dat toch.
Dit kan Hitler niet geweest zijn, omdat hij in zijn bekende snorretje pas in de jaren '20 is gaan dragen. De ''Hitlersnor'' heeft hij afgekeken van Charlie Chaplin en stond in het 3e Rijk bekend onder de naam: Modell ''Schicklgrüber''quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:30 schreef poldergeist het volgende:
Ik blijf deze indrukwekkend vinden. Dat die ene man in de menigte jaren later heel Duitsland en de wereld veranderde.
[ afbeelding ]
In het kort de achtergrond van de foto;
Adolf Hitler in a crowd, Munich, 2 August 1914."
‘Adolf Hitler among the huge crowd which heard the announcement of war outside Field Marshals' Hall, Munich on 2 August 1914'. Hitler in the crowd listening to the announcement of the start of the First World War."
Heftig. Die jongen heeft van angst in zijn broek geplast.quote:
Hoe werd Che eigenlijk geëxecuteerd? Ik las dat hij doodgeschoten werd maar het lijkt op die foto's wel alsof hij is opgehangen ofzo.quote:Op zondag 22 februari 2009 02:01 schreef TheMagnificent het volgende:
Che Guevara, de dag na zijn executie op 10 oktober 1967, wanneer zijn dode lichaam in de wasserij van het Vallegrande-ziekenhuis tentoon wordt gesteld aan de wereldpers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doodgeschoten in een hinderlaag. En daarna door de CIA nog een paar dagen op ijs gezet. Het lichaam is van hot naar her gesleept voordat deze foto's gemaakt zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:38 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Hoe werd Che eigenlijk geëxecuteerd? Ik las dat hij doodgeschoten werd maar het lijkt op die foto's wel alsof hij is opgehangen ofzo.
Ja, 't lijkt net of zijn nek helemaal aan flarden is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Doodgeschoten in een hinderlaag. En daarna door de CIA nog een paar dagen op ijs gezet. Het lichaam is van hot naar her gesleept voordat deze foto's gemaakt zijn.
Hij is toch geëxecuteerd? Gewond geraakt na een hinderlaag, vervolgens gevangen genomen en doodgeschoten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Doodgeschoten in een hinderlaag. En daarna door de CIA nog een paar dagen op ijs gezet. Het lichaam is van hot naar her gesleept voordat deze foto's gemaakt zijn.
Ja zo was het...even bij wiki opgezocht:quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:58 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Hij is toch geëxecuteerd? Gewond geraakt na een hinderlaag, vervolgens gevangen genomen en doodgeschoten.
quote:Op 8 oktober 1967 werd Guevara opgepakt tijdens een door de CIA georganiseerde militaire operatie van het Boliviaanse leger. Hoewel de CIA hem voor ondervraging in leven wilde houden, werd Guevara door het Boliviaanse leger geëxecuteerd. In juli 1997 zijn de overblijfselen van Guevara en zes van zijn kameraden naar Cuba overgebracht en in oktober 1997 met militaire eer bijgezet in een mausoleum in Santa Clara.
quote:On April 29, 1945, the bodies of Mussolini and his mistress were taken to the Piazzale Loreto (in Milan) and hung upside down on meathooks from the roof of a gas station, then stoned by civilians from below. This was done both to discourage any fascists from continuing the fight and as an act of revenge for the hanging of many partisans in the same place by Axis authorities. The corpse of the deposed leader became subject to ridicule and abuse.
After he himself was captured and sentenced to death, Fascist loyalist Achille Starace was taken to the Piazzale Loreto and shown the body of Mussolini. Starace, who once said of Mussolini "He is a God",[63] saluted what was left of his leader just before he was shot. The body of Starace was subsequently strung up next to the body of Mussolini.
After his death and the display of his corpse in Milan, Mussolini was buried in an unmarked grave in Musocco, the municipal cemetery to the north of the city. On Easter Sunday 1946 his body was located and dug up by Domenico Leccisi and two other neo-Fascists. Making off with their hero, they left a message on the open grave: "Finally, O Duce, you are with us. We will cover you with roses, but the smell of your virtue will overpower the smell of those roses."
On the loose for months—and a cause of great anxiety to the new Italian democracy—the Duce's body was finally 'recaptured' in August, hidden in a small trunk at the Certosa di Pavia, just outside Milan. Two Fransciscan brothers were subsequently charged with concealing the corpse, though it was discovered on further investigation that it had been constantly on the move. Unsure what to do, the authorities held the remains in a kind of political limbo for 10 years, before agreeing to allow them to be re-interred at Predappio in Romagna, his birth place, after a campaign headed by Leccisi and the Movimento Sociale Italiano.
Bron: Wikipedia
Die emoties op beide gezichtenquote:
quote:Van 18 tot 28 december 1995 werd de Hubble-ruimtetelescoop 10 dagen aaneengesloten op een klein stukje hemel gericht. De foto die daaruit voortkwam, het 'Hubble Deep Field', laat sterrenstelsels zien op afstanden tot ongeveer 11 miljard lichtjaar — dat kun je al bijna 'de rand van het heelal' noemen. Het gebiedje dat op de foto te zien is, is ongeveer zo groot als het oog van koningin Beatrix op een dubbeltje dat je op armlengte afstand houdt. Er zijn ongeveer 100 miljard sterrenstelsels in het voor ons zichtbare heelal, elk met tientallen tot honderden miljarden sterren.
quote:The Hubble Deep Field (HDF) is an image of a small region in the constellation Ursa Major, constructed from a series of observations by the Hubble Space Telescope. It covers an area 2.5 arcminutes across, two parts in a million of the whole sky, which is equivalent in angular size to a 65 mm tennis ball at a distance of 100 metres. The image was assembled from 342 separate exposures taken with the Space Telescope's Wide Field and Planetary Camera 2 over ten consecutive days between December 18 and December 28, 1995.
The field is so small that only a few foreground stars in the Milky Way lie within it; thus, almost all of the 3,000 objects in the image are galaxies, some of which are among the youngest and most distant known. By revealing such large numbers of very young galaxies, the HDF has become a landmark image in the study of the early universe, with the associated scientific paper receiving over 800 citations by the end of 2008.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iets heel anders:
[ afbeelding ]
De Hubble Deep Field en Hubble Ultra Deep Field foto's zijn ook historisch te noemen, gemaakt in 1995 en 2003.
Deze foto's laten duizenden en duizenden melkwegstelsels zien en dat in slechts een miniscuul stukje van de sterrenhemel zoals wij die zien wanneer we omhoog kijken.
Zo'n foto zet je aan het denken hoe onvoorstelbaar groot het universum wel niet is en hoeveel wij nog te ontdekken hebben.
En tegelijkertijd ook het besef dat wij de daadwerkelijke ontdekking en reis naar dat soort plekken niet in ons leven mee zullen maken.![]()
[..]
[..]
Prachtige foto's !!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:00 schreef Gwywen het volgende:
Dit vind ik ook wel een historische foto: Tunguska 1908: een exploderende meteoriet heeft 2000 m2 bos platgelegd (= ongeveer formaat New York City)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is toch in scene gezet?quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:51 schreef ImmovableMind het volgende:
Dat deze foto er nog niet bij zit, vreemd
Iwo Jima
[ afbeelding ]
Wikipedia weet het. Het antwoord is, nee.quote:
Ja.quote:
1,6 kilometer, hoe lang duurt het dan wel niet voor je beneden bent als je daar af springt. Langzame zelfdoding.quote:
Angels falls heeft een 10 seconden freefall voordat je je chute zou moeten openen, maak er dus misschien hooguit 20 van tot de bodem. En die is 1000 meter hoog.quote:Op donderdag 11 juni 2009 03:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
1,6 kilometer, hoe lang duurt het dan wel niet voor je beneden bent als je daar af springt. Langzame zelfdoding.![]()
(tevens schaamteloze TVP)
quote:
quote:
Ik weet niet of dit al in het topic naar voren is gekomen maar dat lijkt me Monty Python.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:39 schreef NED het volgende:
Dat zijn de overgrootvaders van The Backstreet Boys
Deze foto doet me denken aan deze, Tom Simpson die de Mont Ventoux niet overleefde.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:33 schreef Tommeke het volgende:
Prachtig topic.
[ afbeelding ]
De grote rivalen Coppi en Bartali delen een bidonnetje tijdens de Tour.
Waarom is dit soort taalgebruik nou nodig?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:41 schreef Gijsbrecht. het volgende:
@RobertoCarlos, rot eens op met je herhalende reply's
De Ventoux is zo mytisch, alleen al door dat verhaal.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Deze foto doet me denken aan deze, Tom Simpson die de Mont Ventoux niet overleefde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is geen reden om 11 keer in een topic "Prachtige foto's!" te posten. Eén keer is wel genoeg.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom is dit soort taalgebruik nou nodig?En als er nou een goede reden voor is....
toch best misselijkmakend...quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens
Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangenVoordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens
Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangenVoordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
Ik denk dat de guillotine best een humane methode is. Brutaal, dat wel. Ik kan me best voorstellen dat je helemaal shit de bibber bent als je weet dat je kop eraf gaat. Maar het grote pluspunt is dat het enorm snel gaat. Denk aan iets van 20 seconden (ik heb ooit eens het weidmann-filmpje in het Ogrish-topic gepost, doet maar searchen). Ophangen kan trouwens ook snel, misschien dat iemand de film Pierrepoint kent? De Britten waren er behoorlijk bedreven in. Ze konden mensen schijnbaar binnen 10 seconden opknopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef EricT het volgende:
[..]
Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:32 schreef 2cv het volgende:
Een injectie is het meest humaan. Eerst raak je onder narcose (als bij een operatie) en dan word je domweg nooit meer wakker
Amerikanen in Leipzig?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vroeg in de avond naar een docu over Robert Capa te kijken, daar kwam o.a. deze foto voorbij:
[ afbeelding ]
Van een Amerikaanse soldaat die in het net bevrijde Leipzig op achtergebleven sluipschutters jaagde, en een seconde later zelf doodgeschoten werd. Het jammere is dat de foto die hieraan voorafgaat wel op TV werd getoond (een heel jonge soldaat nog, loerend door zijn vizier) maar niet op internet te vinden is.
Verder nog een paar ouwe bekende foto's:
D-Day
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vietnam (deze is niet van Robert Capa maar van Larry Burrows)
[ afbeelding ]
Volgens mij is de guillotine geïntroduceerd omdat meneer Guillotine een doodstraf zocht die snel en humaan zou zijn in vergelijking met voorgaande methodes.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
de video trouwens
Ik weet niet waar ik het bij zag op tv maar dat ging ook over die dodelijke injecties. Verkeerde hoeveelheden waardoor het verlammende middel minder snel inkickt dan het middel wat je zenuwen etc aanspreekt. Waardoor je op de één of andere manier verschrikkelijke krampen krijgt etc.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:54 schreef Conekiller het volgende:
[..]
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lethal_injection#Controversy:_Arguments_against
en wiki zelf is misschien niet altijd een goede bron. Maar bronvermeldingen staan er wel bij.
Is niet nep, het is gewoon een vette foto van Hitler in een locomotief!quote:
Ik vond het hoofd een beetje buiten proportie, en ook dat er Engelse tekst in een duitse loc stond, vond ik een beetje vreemd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 04:08 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Is niet nep, het is gewoon een vette foto van Hitler in een locomotief!
Constanze Mozart overleed in 1842, hoe oud is die foto dan wel niet?quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:33 schreef Roi het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal link zou de vrouw van Mozart moeten zijn, Constanze Mozart.
quote:Some scholars, including the editors of the Grove Dictionary, judge that a surviving photographic image from the mid 19th century includes the 78-year-old Constanze Mozart. The picture was supposedly taken in Altötting in Bavaria in 1840. Not all Mozart scholars endorse this view, however. For instance, it is claimed that the picture was taken with a short exposure that, for technical reasons, was not yet possible in 1840.[15] Selby (1999) states that Constanze could not have traveled to visit Maximillian Keller during the period when the photograph was taken, as she suffered from crippling arthritis at the time.
Het lijkt wel alsof hij van achteren veel feller is verlicht dan je zou verwachten in een trein cabine...dat laat mij ook vermoeden dat het nep is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:23 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik vond het hoofd een beetje buiten proportie, en ook dat er Engelse tekst in een duitse loc stond, vond ik een beetje vreemd.
Lisztquote:Op zondag 9 augustus 2009 12:59 schreef Conekiller het volgende:
gaan we op de muziektour?
Richard Wagner
[ afbeelding ]
Chopin 1848
[ afbeelding ]
Puchini
[ afbeelding ]
Brahms
[ afbeelding ]
Een jonge Mahler
[ afbeelding ]
Zelfs Beethoven
[ afbeelding ]
Lizt
[ afbeelding ]
Welke foto bedoel je, die van de locomotief of... ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:44 schreef Conekiller het volgende:
die foto is nep, ik heb het origineel in een van m''n boeken staan, komt van een foto op een informele bijeenkomst, volgens mij in het Adelaarsnest.
van de loc, ik heb geen scanner maar als ik 'm kan vinden noem ik het boek + pagina welquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:10 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Welke foto bedoel je, die van de locomotief of... ?
En als je de onbewerkte foto hebt, zou je die misschien kunnen inscannen?
PRACHTIG!quote:Op zondag 9 november 2008 14:35 schreef De_Hertog het volgende:
Had trouwens nog een mooie site in mijn favorieten staan: http://lcweb2.loc.gov/pp/pgzhtml/pgzarr.html
Allemaal oude ansichtkaarten (Fotochroom, ingekleurde zwart-wit-foto's) van rond 1900.
Een 'kleine' selectie van plaatsen die in 1900 duidelijk anders waren dan nu:
[ afbeelding ]
Cranz, voormalige Duitse badplaats aan de oostzee, tegenwoordig in de Russische enclave Kaliningrad
[ afbeelding ]
Stettin, nu Szczecin, Polen, waar het Ijzeren gordijn begon volgens Churchill
[ afbeelding ]
De Rijn bij Bingen
[ afbeelding ]
Karslbad, Bohemen, Oostenrijk-Hongarije (tegenwoordig Karlovy Vary, Tsjechië)
[ afbeelding ]
Sarajevo
[ afbeelding ]
Laibach, tegenwoordig Ljubljana
[ afbeelding ]
Plitvice, Kroatië
[ afbeelding ]
Split, Kroatië
[ afbeelding ]
Bethlehem
[ afbeelding ]
Damascus
[ afbeelding ]
Jaffa (Tel Aviv)
[ afbeelding ]
Jeruzalem
En een paar uit eigen land:
[ afbeelding ]
Amsterdam
[ afbeelding ]
Arnhem
[ afbeelding ]
Den Haag
[ afbeelding ]
Nijmegen
[ afbeelding ]
Rotterdam
En nog heel veel meer op de site zelf...
De foto waar jij op doelt, komt uit de speelfilm Die Brücke. Dat is weliswaar een goede film, maar hij geeft wel een bepaald beeld dat in 'het plaatje' van na de oorlog past. Wil je de jongens vanuit een andere invalshoek zien, ga dan naar:quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Heftig. Die jongen heeft van angst in zijn broek geplast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |