abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:43:00 #251
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_69934092
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 03:15 schreef DrDentz het volgende:

[..]

1,6 kilometer, hoe lang duurt het dan wel niet voor je beneden bent als je daar af springt. Langzame zelfdoding.
(tevens schaamteloze TVP)
Angels falls heeft een 10 seconden freefall voordat je je chute zou moeten openen, maak er dus misschien hooguit 20 van tot de bodem. En die is 1000 meter hoog.

zelf uitrekenen voor die 1.6km doe je hier
http://en.wikipedia.org/wiki/Free-fall
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zondag 14 juni 2009 @ 23:29:38 #252
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_70010736
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:09 schreef Mirel het volgende:

quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:28 schreef the_RAVEN het volgende:
Uitleg?
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:39 schreef NED het volgende:
Dat zijn de overgrootvaders van The Backstreet Boys
Ik weet niet of dit al in het topic naar voren is gekomen maar dat lijkt me Monty Python.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:41:38 #253
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_70471083
De gehele site www.nuentoen.nl past ook wel in dit topic. Leuk om 'es rond te bladeren, vind ik.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:18:06 #254
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_71379108
Ik zat vroeg in de avond naar een docu over Robert Capa te kijken, daar kwam o.a. deze foto voorbij:

Van een Amerikaanse soldaat die in het net bevrijde Leipzig op achtergebleven sluipschutters jaagde, en een seconde later zelf doodgeschoten werd. Het jammere is dat de foto die hieraan voorafgaat wel op TV werd getoond (een heel jonge soldaat nog, loerend door zijn vizier) maar niet op internet te vinden is.

Verder nog een paar ouwe bekende foto's:
D-Day

Vietnam (deze is niet van Robert Capa maar van Larry Burrows)
pi_71421027
Is deze foto al voorbijgekomen? Ze hangt in het oorlogsmuseum van Saďgon, heeft destijds blijkbaar in alle kranten gestaan maar ik herinner me niet meer wanneer, noch wie de fotograaf is.

woensdag 29 juli 2009 @ 11:15:13 #256
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71421899
Prachtige foto's!!!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_71430955
En weer een paar die ik aantrof. Niet zozeer bekend, maar wel interessant:

Brand in de Triangle Shirtwaist Factory. Lange naam voor wat in feite een sweatshop is. Op een zaterdagmiddag in 1911, vlak voor sluitingstijd brak er brand uit in het pand. De personen op de achtste en tiende verdieping kwamen relatief makkelijk weg. Op de negende verdieping, waar de meeste onderbetaalde naaisters zaten, waren de deuren op slot gedaan om diefstal te voorkomen. Van de ongeveer 500 aanwezigen kwamen er 146 om.

Eugene Weidmann, ontvoerder en moordenaar, heeft nog enkele seconden te leven. Het is 1939 en Eugene heeft de twijfelachtige eer de laatste te zijn die publiekelijk gechopt wordt in Frankrijk. Ondanks dat het verboden was om guillotineringen vast te leggen, werd er van deze guillotiniering zelfs een filmpje opgenomen. Dit, gecombineerd met het barbaarse gedrag van enkele toeschouwers (vrouwen zouden geprobeerd hebben om na afloop hun zakdoekjes in het gespilde bloed te dopen, een groot aantal mensen was stomdronken), heeft de Franse regering ertoe aangezet om mensen voortaan binnen gevangenismuren te choppen. Hamida Djandoubi was in 1973 de laatste die zo z'n kop mocht verliezen.

USS Virginia staat (onder andere) in de fik. Militair gezien was de aanval op Pearl Harbor een gigantisch succes. Strategisch wat minder. Het hoofddoel, de Amerikaanse vliegdekschepen, waren niet aanwezig op het moment van de aanval. Een slapende reus is wakker gemaakt, aldus admiraal Yamamota.
Moeder, waar is mijn pils?
pi_71434252
Prachtig topic.

De grote rivalen Coppi en Bartali delen een bidonnetje tijdens de Tour.

Hun rivaliteit verdeelde het naoorlogse Italië in twee kampen waartussen je niet neutraal kon blijven. Zo had je vooral strenge katholieken die Bartali steunden en Coppi verfoeiden omwille van zijn affaire met Giulia Locatelli (meisjesnaam Occhini), ook wel de Witte Dame genoemd.
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:31:54 #259
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_71435650
Begrafenis van Bobby Sands

http://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Sands

en idd, de man met de baard is Gerry Adams
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_71437611
@RobertoCarlos, rot eens op met je herhalende reply's
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:20:34 #261
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_71440452
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:33 schreef Tommeke het volgende:
Prachtig topic.

[ afbeelding ]

De grote rivalen Coppi en Bartali delen een bidonnetje tijdens de Tour.
Deze foto doet me denken aan deze, Tom Simpson die de Mont Ventoux niet overleefde.

woensdag 29 juli 2009 @ 21:58:00 #262
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71441703
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:41 schreef Gijsbrecht. het volgende:
@RobertoCarlos, rot eens op met je herhalende reply's
Waarom is dit soort taalgebruik nou nodig? En als er nou een goede reden voor is....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_71441997
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:20 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Deze foto doet me denken aan deze, Tom Simpson die de Mont Ventoux niet overleefde.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De Ventoux is zo mytisch, alleen al door dat verhaal.

Ik heb trouwens bij m'n ouders een boek liggen genaamd 'de 20e eeuw in beeld'
Vol met foto's, als ik dit weekend tijd heb ga ik wel even bladeren en scannen/googelen.
pi_71442517
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarom is dit soort taalgebruik nou nodig? En als er nou een goede reden voor is....
Er is geen reden om 11 keer in een topic "Prachtige foto's!" te posten. Eén keer is wel genoeg. .
En je post zelf oude foto's zonder historische waarde. .
pi_71442974

Geen uitleg nodig
pi_71453105
ik had geen idee dat hoofden eraf hakken nog zolang gebruikt is, sowieso dat de doodstraf nog zolang bestond in frankrijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:57:56 #267
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_71454216
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens

Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangen Voordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Conekiller op 30-07-2009 12:16:21 ]
pi_71455759
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens

Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangen Voordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
toch best misselijkmakend...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_71456229
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
de video trouwens

Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:14:54 #270
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_71456423
Longdrop is nagenoeg foutloos. De tabellen zijn al jaaren bekend en als het fout gaat is dat slordigheid van de hangman, verkeerd wege, verkeerd in de tabel kijken, expres een fout maken.

Kijk The Last Hangman eens. Een geweldige film over Albert Pierrepoint, Met Timothy Spall als Pierrepoint.

En een interessant stukje over beulen en hoe ze ermee om gaan, of juist niet
http://www.flatrock.org.nz/topics/prisons/executioners_song.htm

Maar we gaan offtopic
pi_71463291
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef EricT het volgende:

[..]

Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.
Ik denk dat de guillotine best een humane methode is. Brutaal, dat wel. Ik kan me best voorstellen dat je helemaal shit de bibber bent als je weet dat je kop eraf gaat. Maar het grote pluspunt is dat het enorm snel gaat. Denk aan iets van 20 seconden (ik heb ooit eens het weidmann-filmpje in het Ogrish-topic gepost, doet maar searchen). Ophangen kan trouwens ook snel, misschien dat iemand de film Pierrepoint kent? De Britten waren er behoorlijk bedreven in. Ze konden mensen schijnbaar binnen 10 seconden opknopen.

Het kutte lijkt me wel dat je kop best wel rap (ongeveer 15 km/h?) in dat emmertje flikkert . Lijkt me best pijnlijk, vooral als je bedenkt dat er dan nog enige vorm van bewustzijn is.

Maar we gaan ernstig OT.
Moeder, waar is mijn pils?
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 17:32:29 #272
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71464166
Een injectie is het meest humaan. Eerst raak je onder narcose (als bij een operatie) en dan word je domweg nooit meer wakker. En bij een operatie kunnen ze je lichaam aardig 'slopen' zonder dat je dat voelt (tot je wakker wordt dan ).

Maargoed, zijn de oude plaatjes op ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:54:28 #273
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_71464787
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:32 schreef 2cv het volgende:
Een injectie is het meest humaan. Eerst raak je onder narcose (als bij een operatie) en dan word je domweg nooit meer wakker
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lethal_injection#Controversy:_Arguments_against

en wiki zelf is misschien niet altijd een goede bron. Maar bronvermeldingen staan er wel bij.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 19:59:00 #274
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71468427
Dat is iets waar ik geen rekening mee gehouden heb.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_71706510
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vroeg in de avond naar een docu over Robert Capa te kijken, daar kwam o.a. deze foto voorbij:

[ afbeelding ]

Van een Amerikaanse soldaat die in het net bevrijde Leipzig op achtergebleven sluipschutters jaagde, en een seconde later zelf doodgeschoten werd. Het jammere is dat de foto die hieraan voorafgaat wel op TV werd getoond (een heel jonge soldaat nog, loerend door zijn vizier) maar niet op internet te vinden is.

Verder nog een paar ouwe bekende foto's:
D-Day
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vietnam (deze is niet van Robert Capa maar van Larry Burrows)
[ afbeelding ]
Amerikanen in Leipzig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')