Angels falls heeft een 10 seconden freefall voordat je je chute zou moeten openen, maak er dus misschien hooguit 20 van tot de bodem. En die is 1000 meter hoog.quote:Op donderdag 11 juni 2009 03:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
1,6 kilometer, hoe lang duurt het dan wel niet voor je beneden bent als je daar af springt. Langzame zelfdoding.![]()
(tevens schaamteloze TVP)
quote:
quote:
Ik weet niet of dit al in het topic naar voren is gekomen maar dat lijkt me Monty Python.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:39 schreef NED het volgende:
Dat zijn de overgrootvaders van The Backstreet Boys
Deze foto doet me denken aan deze, Tom Simpson die de Mont Ventoux niet overleefde.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:33 schreef Tommeke het volgende:
Prachtig topic.
[ afbeelding ]
De grote rivalen Coppi en Bartali delen een bidonnetje tijdens de Tour.
Waarom is dit soort taalgebruik nou nodig?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:41 schreef Gijsbrecht. het volgende:
@RobertoCarlos, rot eens op met je herhalende reply's
De Ventoux is zo mytisch, alleen al door dat verhaal.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Deze foto doet me denken aan deze, Tom Simpson die de Mont Ventoux niet overleefde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is geen reden om 11 keer in een topic "Prachtige foto's!" te posten. Eén keer is wel genoeg.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom is dit soort taalgebruik nou nodig?En als er nou een goede reden voor is....
toch best misselijkmakend...quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens
Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangenVoordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens
Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangenVoordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
Ik denk dat de guillotine best een humane methode is. Brutaal, dat wel. Ik kan me best voorstellen dat je helemaal shit de bibber bent als je weet dat je kop eraf gaat. Maar het grote pluspunt is dat het enorm snel gaat. Denk aan iets van 20 seconden (ik heb ooit eens het weidmann-filmpje in het Ogrish-topic gepost, doet maar searchen). Ophangen kan trouwens ook snel, misschien dat iemand de film Pierrepoint kent? De Britten waren er behoorlijk bedreven in. Ze konden mensen schijnbaar binnen 10 seconden opknopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef EricT het volgende:
[..]
Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:32 schreef 2cv het volgende:
Een injectie is het meest humaan. Eerst raak je onder narcose (als bij een operatie) en dan word je domweg nooit meer wakker
Amerikanen in Leipzig?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vroeg in de avond naar een docu over Robert Capa te kijken, daar kwam o.a. deze foto voorbij:
[ afbeelding ]
Van een Amerikaanse soldaat die in het net bevrijde Leipzig op achtergebleven sluipschutters jaagde, en een seconde later zelf doodgeschoten werd. Het jammere is dat de foto die hieraan voorafgaat wel op TV werd getoond (een heel jonge soldaat nog, loerend door zijn vizier) maar niet op internet te vinden is.
Verder nog een paar ouwe bekende foto's:
D-Day
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vietnam (deze is niet van Robert Capa maar van Larry Burrows)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |