Dit kan Hitler niet geweest zijn, omdat hij in zijn bekende snorretje pas in de jaren '20 is gaan dragen. De ''Hitlersnor'' heeft hij afgekeken van Charlie Chaplin en stond in het 3e Rijk bekend onder de naam: Modell ''Schicklgrüber''quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:30 schreef poldergeist het volgende:
Ik blijf deze indrukwekkend vinden. Dat die ene man in de menigte jaren later heel Duitsland en de wereld veranderde.
[ afbeelding ]
In het kort de achtergrond van de foto;
Adolf Hitler in a crowd, Munich, 2 August 1914."
‘Adolf Hitler among the huge crowd which heard the announcement of war outside Field Marshals' Hall, Munich on 2 August 1914'. Hitler in the crowd listening to the announcement of the start of the First World War."
Heftig. Die jongen heeft van angst in zijn broek geplast.quote:
Hoe werd Che eigenlijk geëxecuteerd? Ik las dat hij doodgeschoten werd maar het lijkt op die foto's wel alsof hij is opgehangen ofzo.quote:Op zondag 22 februari 2009 02:01 schreef TheMagnificent het volgende:
Che Guevara, de dag na zijn executie op 10 oktober 1967, wanneer zijn dode lichaam in de wasserij van het Vallegrande-ziekenhuis tentoon wordt gesteld aan de wereldpers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doodgeschoten in een hinderlaag. En daarna door de CIA nog een paar dagen op ijs gezet. Het lichaam is van hot naar her gesleept voordat deze foto's gemaakt zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:38 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Hoe werd Che eigenlijk geëxecuteerd? Ik las dat hij doodgeschoten werd maar het lijkt op die foto's wel alsof hij is opgehangen ofzo.
Ja, 't lijkt net of zijn nek helemaal aan flarden is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Doodgeschoten in een hinderlaag. En daarna door de CIA nog een paar dagen op ijs gezet. Het lichaam is van hot naar her gesleept voordat deze foto's gemaakt zijn.
Hij is toch geëxecuteerd? Gewond geraakt na een hinderlaag, vervolgens gevangen genomen en doodgeschoten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Doodgeschoten in een hinderlaag. En daarna door de CIA nog een paar dagen op ijs gezet. Het lichaam is van hot naar her gesleept voordat deze foto's gemaakt zijn.
Ja zo was het...even bij wiki opgezocht:quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:58 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Hij is toch geëxecuteerd? Gewond geraakt na een hinderlaag, vervolgens gevangen genomen en doodgeschoten.
quote:Op 8 oktober 1967 werd Guevara opgepakt tijdens een door de CIA georganiseerde militaire operatie van het Boliviaanse leger. Hoewel de CIA hem voor ondervraging in leven wilde houden, werd Guevara door het Boliviaanse leger geëxecuteerd. In juli 1997 zijn de overblijfselen van Guevara en zes van zijn kameraden naar Cuba overgebracht en in oktober 1997 met militaire eer bijgezet in een mausoleum in Santa Clara.
quote:On April 29, 1945, the bodies of Mussolini and his mistress were taken to the Piazzale Loreto (in Milan) and hung upside down on meathooks from the roof of a gas station, then stoned by civilians from below. This was done both to discourage any fascists from continuing the fight and as an act of revenge for the hanging of many partisans in the same place by Axis authorities. The corpse of the deposed leader became subject to ridicule and abuse.
After he himself was captured and sentenced to death, Fascist loyalist Achille Starace was taken to the Piazzale Loreto and shown the body of Mussolini. Starace, who once said of Mussolini "He is a God",[63] saluted what was left of his leader just before he was shot. The body of Starace was subsequently strung up next to the body of Mussolini.
After his death and the display of his corpse in Milan, Mussolini was buried in an unmarked grave in Musocco, the municipal cemetery to the north of the city. On Easter Sunday 1946 his body was located and dug up by Domenico Leccisi and two other neo-Fascists. Making off with their hero, they left a message on the open grave: "Finally, O Duce, you are with us. We will cover you with roses, but the smell of your virtue will overpower the smell of those roses."
On the loose for months—and a cause of great anxiety to the new Italian democracy—the Duce's body was finally 'recaptured' in August, hidden in a small trunk at the Certosa di Pavia, just outside Milan. Two Fransciscan brothers were subsequently charged with concealing the corpse, though it was discovered on further investigation that it had been constantly on the move. Unsure what to do, the authorities held the remains in a kind of political limbo for 10 years, before agreeing to allow them to be re-interred at Predappio in Romagna, his birth place, after a campaign headed by Leccisi and the Movimento Sociale Italiano.
Bron: Wikipedia
Die emoties op beide gezichtenquote:
quote:Van 18 tot 28 december 1995 werd de Hubble-ruimtetelescoop 10 dagen aaneengesloten op een klein stukje hemel gericht. De foto die daaruit voortkwam, het 'Hubble Deep Field', laat sterrenstelsels zien op afstanden tot ongeveer 11 miljard lichtjaar — dat kun je al bijna 'de rand van het heelal' noemen. Het gebiedje dat op de foto te zien is, is ongeveer zo groot als het oog van koningin Beatrix op een dubbeltje dat je op armlengte afstand houdt. Er zijn ongeveer 100 miljard sterrenstelsels in het voor ons zichtbare heelal, elk met tientallen tot honderden miljarden sterren.
quote:The Hubble Deep Field (HDF) is an image of a small region in the constellation Ursa Major, constructed from a series of observations by the Hubble Space Telescope. It covers an area 2.5 arcminutes across, two parts in a million of the whole sky, which is equivalent in angular size to a 65 mm tennis ball at a distance of 100 metres. The image was assembled from 342 separate exposures taken with the Space Telescope's Wide Field and Planetary Camera 2 over ten consecutive days between December 18 and December 28, 1995.
The field is so small that only a few foreground stars in the Milky Way lie within it; thus, almost all of the 3,000 objects in the image are galaxies, some of which are among the youngest and most distant known. By revealing such large numbers of very young galaxies, the HDF has become a landmark image in the study of the early universe, with the associated scientific paper receiving over 800 citations by the end of 2008.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iets heel anders:
[ afbeelding ]
De Hubble Deep Field en Hubble Ultra Deep Field foto's zijn ook historisch te noemen, gemaakt in 1995 en 2003.
Deze foto's laten duizenden en duizenden melkwegstelsels zien en dat in slechts een miniscuul stukje van de sterrenhemel zoals wij die zien wanneer we omhoog kijken.
Zo'n foto zet je aan het denken hoe onvoorstelbaar groot het universum wel niet is en hoeveel wij nog te ontdekken hebben.
En tegelijkertijd ook het besef dat wij de daadwerkelijke ontdekking en reis naar dat soort plekken niet in ons leven mee zullen maken.![]()
[..]
[..]
Prachtige foto's !!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:00 schreef Gwywen het volgende:
Dit vind ik ook wel een historische foto: Tunguska 1908: een exploderende meteoriet heeft 2000 m2 bos platgelegd (= ongeveer formaat New York City)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is toch in scene gezet?quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:51 schreef ImmovableMind het volgende:
Dat deze foto er nog niet bij zit, vreemd
Iwo Jima
[ afbeelding ]
Wikipedia weet het. Het antwoord is, nee.quote:
Ja.quote:
1,6 kilometer, hoe lang duurt het dan wel niet voor je beneden bent als je daar af springt. Langzame zelfdoding.quote:
Angels falls heeft een 10 seconden freefall voordat je je chute zou moeten openen, maak er dus misschien hooguit 20 van tot de bodem. En die is 1000 meter hoog.quote:Op donderdag 11 juni 2009 03:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
1,6 kilometer, hoe lang duurt het dan wel niet voor je beneden bent als je daar af springt. Langzame zelfdoding.![]()
(tevens schaamteloze TVP)
quote:
quote:
Ik weet niet of dit al in het topic naar voren is gekomen maar dat lijkt me Monty Python.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:39 schreef NED het volgende:
Dat zijn de overgrootvaders van The Backstreet Boys
Deze foto doet me denken aan deze, Tom Simpson die de Mont Ventoux niet overleefde.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:33 schreef Tommeke het volgende:
Prachtig topic.
[ afbeelding ]
De grote rivalen Coppi en Bartali delen een bidonnetje tijdens de Tour.
Waarom is dit soort taalgebruik nou nodig?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:41 schreef Gijsbrecht. het volgende:
@RobertoCarlos, rot eens op met je herhalende reply's
De Ventoux is zo mytisch, alleen al door dat verhaal.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Deze foto doet me denken aan deze, Tom Simpson die de Mont Ventoux niet overleefde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is geen reden om 11 keer in een topic "Prachtige foto's!" te posten. Eén keer is wel genoeg.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom is dit soort taalgebruik nou nodig?En als er nou een goede reden voor is....
toch best misselijkmakend...quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens
Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangenVoordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens
Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangenVoordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
Ik denk dat de guillotine best een humane methode is. Brutaal, dat wel. Ik kan me best voorstellen dat je helemaal shit de bibber bent als je weet dat je kop eraf gaat. Maar het grote pluspunt is dat het enorm snel gaat. Denk aan iets van 20 seconden (ik heb ooit eens het weidmann-filmpje in het Ogrish-topic gepost, doet maar searchen). Ophangen kan trouwens ook snel, misschien dat iemand de film Pierrepoint kent? De Britten waren er behoorlijk bedreven in. Ze konden mensen schijnbaar binnen 10 seconden opknopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef EricT het volgende:
[..]
Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:32 schreef 2cv het volgende:
Een injectie is het meest humaan. Eerst raak je onder narcose (als bij een operatie) en dan word je domweg nooit meer wakker
Amerikanen in Leipzig?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vroeg in de avond naar een docu over Robert Capa te kijken, daar kwam o.a. deze foto voorbij:
[ afbeelding ]
Van een Amerikaanse soldaat die in het net bevrijde Leipzig op achtergebleven sluipschutters jaagde, en een seconde later zelf doodgeschoten werd. Het jammere is dat de foto die hieraan voorafgaat wel op TV werd getoond (een heel jonge soldaat nog, loerend door zijn vizier) maar niet op internet te vinden is.
Verder nog een paar ouwe bekende foto's:
D-Day
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vietnam (deze is niet van Robert Capa maar van Larry Burrows)
[ afbeelding ]
Volgens mij is de guillotine geïntroduceerd omdat meneer Guillotine een doodstraf zocht die snel en humaan zou zijn in vergelijking met voorgaande methodes.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
de video trouwens
Ik weet niet waar ik het bij zag op tv maar dat ging ook over die dodelijke injecties. Verkeerde hoeveelheden waardoor het verlammende middel minder snel inkickt dan het middel wat je zenuwen etc aanspreekt. Waardoor je op de één of andere manier verschrikkelijke krampen krijgt etc.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:54 schreef Conekiller het volgende:
[..]
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lethal_injection#Controversy:_Arguments_against
en wiki zelf is misschien niet altijd een goede bron. Maar bronvermeldingen staan er wel bij.
Is niet nep, het is gewoon een vette foto van Hitler in een locomotief!quote:
Ik vond het hoofd een beetje buiten proportie, en ook dat er Engelse tekst in een duitse loc stond, vond ik een beetje vreemd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 04:08 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Is niet nep, het is gewoon een vette foto van Hitler in een locomotief!
Constanze Mozart overleed in 1842, hoe oud is die foto dan wel niet?quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:33 schreef Roi het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal link zou de vrouw van Mozart moeten zijn, Constanze Mozart.
quote:Some scholars, including the editors of the Grove Dictionary, judge that a surviving photographic image from the mid 19th century includes the 78-year-old Constanze Mozart. The picture was supposedly taken in Altötting in Bavaria in 1840. Not all Mozart scholars endorse this view, however. For instance, it is claimed that the picture was taken with a short exposure that, for technical reasons, was not yet possible in 1840.[15] Selby (1999) states that Constanze could not have traveled to visit Maximillian Keller during the period when the photograph was taken, as she suffered from crippling arthritis at the time.
Het lijkt wel alsof hij van achteren veel feller is verlicht dan je zou verwachten in een trein cabine...dat laat mij ook vermoeden dat het nep is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:23 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik vond het hoofd een beetje buiten proportie, en ook dat er Engelse tekst in een duitse loc stond, vond ik een beetje vreemd.
Lisztquote:Op zondag 9 augustus 2009 12:59 schreef Conekiller het volgende:
gaan we op de muziektour?
Richard Wagner
[ afbeelding ]
Chopin 1848
[ afbeelding ]
Puchini
[ afbeelding ]
Brahms
[ afbeelding ]
Een jonge Mahler
[ afbeelding ]
Zelfs Beethoven
[ afbeelding ]
Lizt
[ afbeelding ]
Welke foto bedoel je, die van de locomotief of... ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:44 schreef Conekiller het volgende:
die foto is nep, ik heb het origineel in een van m''n boeken staan, komt van een foto op een informele bijeenkomst, volgens mij in het Adelaarsnest.
van de loc, ik heb geen scanner maar als ik 'm kan vinden noem ik het boek + pagina welquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:10 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Welke foto bedoel je, die van de locomotief of... ?
En als je de onbewerkte foto hebt, zou je die misschien kunnen inscannen?
PRACHTIG!quote:Op zondag 9 november 2008 14:35 schreef De_Hertog het volgende:
Had trouwens nog een mooie site in mijn favorieten staan: http://lcweb2.loc.gov/pp/pgzhtml/pgzarr.html
Allemaal oude ansichtkaarten (Fotochroom, ingekleurde zwart-wit-foto's) van rond 1900.
Een 'kleine' selectie van plaatsen die in 1900 duidelijk anders waren dan nu:
[ afbeelding ]
Cranz, voormalige Duitse badplaats aan de oostzee, tegenwoordig in de Russische enclave Kaliningrad
[ afbeelding ]
Stettin, nu Szczecin, Polen, waar het Ijzeren gordijn begon volgens Churchill
[ afbeelding ]
De Rijn bij Bingen
[ afbeelding ]
Karslbad, Bohemen, Oostenrijk-Hongarije (tegenwoordig Karlovy Vary, Tsjechië)
[ afbeelding ]
Sarajevo
[ afbeelding ]
Laibach, tegenwoordig Ljubljana
[ afbeelding ]
Plitvice, Kroatië
[ afbeelding ]
Split, Kroatië
[ afbeelding ]
Bethlehem
[ afbeelding ]
Damascus
[ afbeelding ]
Jaffa (Tel Aviv)
[ afbeelding ]
Jeruzalem
En een paar uit eigen land:
[ afbeelding ]
Amsterdam
[ afbeelding ]
Arnhem
[ afbeelding ]
Den Haag
[ afbeelding ]
Nijmegen
[ afbeelding ]
Rotterdam
En nog heel veel meer op de site zelf...
De foto waar jij op doelt, komt uit de speelfilm Die Brücke. Dat is weliswaar een goede film, maar hij geeft wel een bepaald beeld dat in 'het plaatje' van na de oorlog past. Wil je de jongens vanuit een andere invalshoek zien, ga dan naar:quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Heftig. Die jongen heeft van angst in zijn broek geplast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |