Ik denk dat de guillotine best een humane methode is. Brutaal, dat wel. Ik kan me best voorstellen dat je helemaal shit de bibber bent als je weet dat je kop eraf gaat. Maar het grote pluspunt is dat het enorm snel gaat. Denk aan iets van 20 seconden (ik heb ooit eens het weidmann-filmpje in het Ogrish-topic gepost, doet maar searchen). Ophangen kan trouwens ook snel, misschien dat iemand de film Pierrepoint kent? De Britten waren er behoorlijk bedreven in. Ze konden mensen schijnbaar binnen 10 seconden opknopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef EricT het volgende:
[..]
Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:32 schreef 2cv het volgende:
Een injectie is het meest humaan. Eerst raak je onder narcose (als bij een operatie) en dan word je domweg nooit meer wakker
Amerikanen in Leipzig?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vroeg in de avond naar een docu over Robert Capa te kijken, daar kwam o.a. deze foto voorbij:
[ afbeelding ]
Van een Amerikaanse soldaat die in het net bevrijde Leipzig op achtergebleven sluipschutters jaagde, en een seconde later zelf doodgeschoten werd. Het jammere is dat de foto die hieraan voorafgaat wel op TV werd getoond (een heel jonge soldaat nog, loerend door zijn vizier) maar niet op internet te vinden is.
Verder nog een paar ouwe bekende foto's:
D-Day
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vietnam (deze is niet van Robert Capa maar van Larry Burrows)
[ afbeelding ]
Volgens mij is de guillotine geïntroduceerd omdat meneer Guillotine een doodstraf zocht die snel en humaan zou zijn in vergelijking met voorgaande methodes.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens
Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangenVoordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
Ik weet niet waar ik het bij zag op tv maar dat ging ook over die dodelijke injecties. Verkeerde hoeveelheden waardoor het verlammende middel minder snel inkickt dan het middel wat je zenuwen etc aanspreekt. Waardoor je op de één of andere manier verschrikkelijke krampen krijgt etc.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:54 schreef Conekiller het volgende:
[..]
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lethal_injection#Controversy:_Arguments_against
en wiki zelf is misschien niet altijd een goede bron. Maar bronvermeldingen staan er wel bij.
Is niet nep, het is gewoon een vette foto van Hitler in een locomotief!quote:
Ik vond het hoofd een beetje buiten proportie, en ook dat er Engelse tekst in een duitse loc stond, vond ik een beetje vreemd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 04:08 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Is niet nep, het is gewoon een vette foto van Hitler in een locomotief!
Constanze Mozart overleed in 1842, hoe oud is die foto dan wel niet?quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:33 schreef Roi het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal link zou de vrouw van Mozart moeten zijn, Constanze Mozart.
quote:Some scholars, including the editors of the Grove Dictionary, judge that a surviving photographic image from the mid 19th century includes the 78-year-old Constanze Mozart. The picture was supposedly taken in Altötting in Bavaria in 1840. Not all Mozart scholars endorse this view, however. For instance, it is claimed that the picture was taken with a short exposure that, for technical reasons, was not yet possible in 1840.[15] Selby (1999) states that Constanze could not have traveled to visit Maximillian Keller during the period when the photograph was taken, as she suffered from crippling arthritis at the time.
Het lijkt wel alsof hij van achteren veel feller is verlicht dan je zou verwachten in een trein cabine...dat laat mij ook vermoeden dat het nep is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:23 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik vond het hoofd een beetje buiten proportie, en ook dat er Engelse tekst in een duitse loc stond, vond ik een beetje vreemd.
Lisztquote:Op zondag 9 augustus 2009 12:59 schreef Conekiller het volgende:
gaan we op de muziektour?
Richard Wagner
[ afbeelding ]
Chopin 1848
[ afbeelding ]
Puchini
[ afbeelding ]
Brahms
[ afbeelding ]
Een jonge Mahler
[ afbeelding ]
Zelfs Beethoven
[ afbeelding ]
Lizt
[ afbeelding ]
Welke foto bedoel je, die van de locomotief of... ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:44 schreef Conekiller het volgende:
die foto is nep, ik heb het origineel in een van m''n boeken staan, komt van een foto op een informele bijeenkomst, volgens mij in het Adelaarsnest.
van de loc, ik heb geen scanner maar als ik 'm kan vinden noem ik het boek + pagina welquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:10 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Welke foto bedoel je, die van de locomotief of... ?
En als je de onbewerkte foto hebt, zou je die misschien kunnen inscannen?
PRACHTIG!quote:Op zondag 9 november 2008 14:35 schreef De_Hertog het volgende:
Had trouwens nog een mooie site in mijn favorieten staan: http://lcweb2.loc.gov/pp/pgzhtml/pgzarr.html
Allemaal oude ansichtkaarten (Fotochroom, ingekleurde zwart-wit-foto's) van rond 1900.
Een 'kleine' selectie van plaatsen die in 1900 duidelijk anders waren dan nu:
[ afbeelding ]
Cranz, voormalige Duitse badplaats aan de oostzee, tegenwoordig in de Russische enclave Kaliningrad
[ afbeelding ]
Stettin, nu Szczecin, Polen, waar het Ijzeren gordijn begon volgens Churchill
[ afbeelding ]
De Rijn bij Bingen
[ afbeelding ]
Karslbad, Bohemen, Oostenrijk-Hongarije (tegenwoordig Karlovy Vary, Tsjechië)
[ afbeelding ]
Sarajevo
[ afbeelding ]
Laibach, tegenwoordig Ljubljana
[ afbeelding ]
Plitvice, Kroatië
[ afbeelding ]
Split, Kroatië
[ afbeelding ]
Bethlehem
[ afbeelding ]
Damascus
[ afbeelding ]
Jaffa (Tel Aviv)
[ afbeelding ]
Jeruzalem
En een paar uit eigen land:
[ afbeelding ]
Amsterdam
[ afbeelding ]
Arnhem
[ afbeelding ]
Den Haag
[ afbeelding ]
Nijmegen
[ afbeelding ]
Rotterdam
En nog heel veel meer op de site zelf...
De foto waar jij op doelt, komt uit de speelfilm Die Brücke. Dat is weliswaar een goede film, maar hij geeft wel een bepaald beeld dat in 'het plaatje' van na de oorlog past. Wil je de jongens vanuit een andere invalshoek zien, ga dan naar:quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Heftig. Die jongen heeft van angst in zijn broek geplast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |