abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71463291
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef EricT het volgende:

[..]

Nouja humaner weet ik niet. Nek breken door ophanging gaat ook niet altijd even netjes.
Ik denk dat de guillotine best een humane methode is. Brutaal, dat wel. Ik kan me best voorstellen dat je helemaal shit de bibber bent als je weet dat je kop eraf gaat. Maar het grote pluspunt is dat het enorm snel gaat. Denk aan iets van 20 seconden (ik heb ooit eens het weidmann-filmpje in het Ogrish-topic gepost, doet maar searchen). Ophangen kan trouwens ook snel, misschien dat iemand de film Pierrepoint kent? De Britten waren er behoorlijk bedreven in. Ze konden mensen schijnbaar binnen 10 seconden opknopen.

Het kutte lijkt me wel dat je kop best wel rap (ongeveer 15 km/h?) in dat emmertje flikkert . Lijkt me best pijnlijk, vooral als je bedenkt dat er dan nog enige vorm van bewustzijn is.

Maar we gaan ernstig OT.
Moeder, waar is mijn pils?
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 17:32:29 #272
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71464166
Een injectie is het meest humaan. Eerst raak je onder narcose (als bij een operatie) en dan word je domweg nooit meer wakker. En bij een operatie kunnen ze je lichaam aardig 'slopen' zonder dat je dat voelt (tot je wakker wordt dan ).

Maargoed, zijn de oude plaatjes op ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:54:28 #273
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_71464787
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:32 schreef 2cv het volgende:
Een injectie is het meest humaan. Eerst raak je onder narcose (als bij een operatie) en dan word je domweg nooit meer wakker
dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lethal_injection#Controversy:_Arguments_against

en wiki zelf is misschien niet altijd een goede bron. Maar bronvermeldingen staan er wel bij.
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 19:59:00 #274
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71468427
Dat is iets waar ik geen rekening mee gehouden heb.
pi_71706510
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vroeg in de avond naar een docu over Robert Capa te kijken, daar kwam o.a. deze foto voorbij:

[ afbeelding ]

Van een Amerikaanse soldaat die in het net bevrijde Leipzig op achtergebleven sluipschutters jaagde, en een seconde later zelf doodgeschoten werd. Het jammere is dat de foto die hieraan voorafgaat wel op TV werd getoond (een heel jonge soldaat nog, loerend door zijn vizier) maar niet op internet te vinden is.

Verder nog een paar ouwe bekende foto's:
D-Day
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vietnam (deze is niet van Robert Capa maar van Larry Burrows)
[ afbeelding ]
Amerikanen in Leipzig?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:31:52 #276
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_71706821
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef Conekiller het volgende:
Ik vond het altijd nog verbazingwekkender dat de guillotine nog steeds gebruikt werd. OPhanging is toch een stuk humaner, sneller en minder belastend voor de aanwezigen.
de video trouwens

Volledig offtopic: Ze hebben veel gefilosofeerd over wat je laatste gedachte zou zijn als je hoofd eraf gehakt word. En uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat omdat je niet direct sterft (duurt een fractie van een seconde) je de grond nog op je af zal zien komen en daardoor je allerlaatste reflex/reactie zou zijn om je handen uit te steken om jezelf op te vangen Voordat je door hebt dat je hoofd niet meer aan je lichaam vast zit zal ben je al dood dus dat zal waarschijnlijk idd het laatste zijn wat je denkt.
Volgens mij is de guillotine geïntroduceerd omdat meneer Guillotine een doodstraf zocht die snel en humaan zou zijn in vergelijking met voorgaande methodes.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:33:49 #277
158452 IQM
I am the one
pi_71706857
Tvp.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:34:50 #278
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_71706871
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:54 schreef Conekiller het volgende:

[..]

dream on, in het grootste deel van de gevallen gaat het niet zo als ze je doen geloven. Vergeet niet dat degene die het doen niet medisch geschoold zijn (Eed van Hippocrates verbied atsen hieraan mee te helpen) en er heel veel fout gaat. Van verkeerd prikken tot het compleet verkeerd aansluiten van de verschillende gifstoffen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lethal_injection#Controversy:_Arguments_against

en wiki zelf is misschien niet altijd een goede bron. Maar bronvermeldingen staan er wel bij.
Ik weet niet waar ik het bij zag op tv maar dat ging ook over die dodelijke injecties. Verkeerde hoeveelheden waardoor het verlammende middel minder snel inkickt dan het middel wat je zenuwen etc aanspreekt. Waardoor je op de één of andere manier verschrikkelijke krampen krijgt etc.
pi_71707545
Wat bijzondere foto's uit het Derde Rijk en WOII:

Liefdadigheid van de SturmAbteilung tijdens de kerstdagen

Ik had eerst 1200 van dergelijke foto's opgeslagen alleen die ben ik een jaar geleden allemaal kwijtgeraakt op wat geuploade pics na Ik heb nog meer foto's zoals deze maar die post ik alleen als er animo voor is, ga niet voor jan lul een hele pagina volzetten met foto's die niet gewaardeerd worden binnen het kader van dit topic dus als iemand nog meer dergelijke foto's gepost wil zien worden, laat het maar weten

[ Bericht 7% gewijzigd door Sturmvogel op 08-08-2009 14:20:57 ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:23:44 #280
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_71707778
Tuurlijk willen wij meer foto's zien. Daar is dit topic voor.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:49:16 #281
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71708262
Ik ook. Echter, en verhaal bij de foto's is ook wel leuk.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:24:56 #282
236264 crew  capricia
pi_71710019
Sturmvogel:
Ik vind die foto's heel erg interesssant!
Nog mooier zou zijn als je er iets meer bij zou kunnen vertellen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71710174

Volgens mij is deze nep...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:28:54 #284
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_71717903
Ook intresse in die foto's Sturmvogel
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:11:20 #285
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71720455
Ik heb ook interesse
Vroeger kocht ik zo nu en dan nog wel eens originele foto's voor de 'heb'.
pi_71724303
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:34 schreef fratsman het volgende:
<knip>

Volgens mij is deze nep...
Is niet nep, het is gewoon een vette foto van Hitler in een locomotief!

Wat de info van de foto's betreft, jammer genoeg heb ik de originele namen niet meer (had de foto's ook eerst gecatagoriseerd per legereenheid enz. als in Waffen-SS, Wehrmacht, Kriegsmarine etc. ) maar de eerste foto's zijn van Hitler en zijn Duitse Herder Blondi. Ook zie je Eva Braun samen met Adolf Hitler en zijn Schotse Terriërs en Blondi op de Berghof. Die kleine koter is Adolf toen hij nog onschuldig was, oftewel een normaal kind zoals elk potentiëel kwaad

De overige foto's moeten jullie toch echt zelf invullen met historische kennis en wat nuchtere fantasie, vind het zelf overigens ook jammer dat ik de details van de overige foto's niet heb maar uiteindelijk doen de exacte locaties er toch niet toe.

Niw, hier wat foto's voor de zondagmorgen:

SS- UnterscharFührer aan de schaak met een 'Arische schone'

Reichssportführer Hans von Tschammer und Osten

Alois Hitler, Adolf's vader

Gerechtigheid voor de gealliëerden met de Nüremberg-rechtzaken die leiden tot de executies van een aantal prominente leden binnen de hoogste top van het Derde Rijk. Geëxecutuurde: Anton Dustler.

De zoveelste metaalfabriek die eind jaren '30 over ging op de ontwikkeling van oorlogsmateriaal.

Adolf Hitler als soldaat 1916

NSDAP bijeenkomst anno 1926 toen Anton Drexler allang gevlogen was.

Heinrich Himmler en Adolf Hitler

Mars van de Wehrmacht

De volgende lading komt morgen.

Had eigenlijk ook nog veel mooie foto's van o.a de Bund Deutscher Mädel maar die komen nog wel een keer als ik ze zelf weer heb. Zoals ik al zei, als er animo is voor mooie foto's uit de diepste diepsten van het 'duistere Derde Rijk' dan zal ik nog wel een paar posts volgooien Wat overigens weer kenmerkend is voor foto's zoals bovenstaand; het laat zien dat de 'moffen' ook maar mensen waren, hetgeen ik zo mooi vind aan deze foto's. In de geschiedenisboeken kom je de Duitser vaak terug als duivels wezen, terwijl het ook neerkomt op een volk wat vrijwel verscheurt werd door oorlogen en de machtsvacuüms die daarop volgden en Europa de volgende decennia in hun greep hielden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sturmvogel op 09-08-2009 04:47:59 ]
pi_71725026
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 04:08 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

Is niet nep, het is gewoon een vette foto van Hitler in een locomotief!

Ik vond het hoofd een beetje buiten proportie, en ook dat er Engelse tekst in een duitse loc stond, vond ik een beetje vreemd.

Maar wat een ontzettend vette foto's, Sturmvogel! Zitten echt mooie tussen.
pi_71725161
mooie foto`s!

Moet wel zeggen dat er veel propaganda foto`s bij zitten.
pi_71727859

Helemaal link zou de vrouw van Mozart moeten zijn, Constanze Mozart.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_71728217
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:33 schreef Roi het volgende:
[ afbeelding ]

Helemaal link zou de vrouw van Mozart moeten zijn, Constanze Mozart.
Constanze Mozart overleed in 1842, hoe oud is die foto dan wel niet?
pi_71728414
quote:
Some scholars, including the editors of the Grove Dictionary, judge that a surviving photographic image from the mid 19th century includes the 78-year-old Constanze Mozart. The picture was supposedly taken in Altötting in Bavaria in 1840. Not all Mozart scholars endorse this view, however. For instance, it is claimed that the picture was taken with a short exposure that, for technical reasons, was not yet possible in 1840.[15] Selby (1999) states that Constanze could not have traveled to visit Maximillian Keller during the period when the photograph was taken, as she suffered from crippling arthritis at the time.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:59:15 #292
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_71728578
gaan we op de muziektour?

Richard Wagner

Chopin 1848

Puchini

Brahms

Een jonge Mahler

Zelfs Beethoven

Lizt
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:05:07 #293
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71728759
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:23 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik vond het hoofd een beetje buiten proportie, en ook dat er Engelse tekst in een duitse loc stond, vond ik een beetje vreemd.
Het lijkt wel alsof hij van achteren veel feller is verlicht dan je zou verwachten in een trein cabine...dat laat mij ook vermoeden dat het nep is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:44:50 #294
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_71729873
die foto is nep, ik heb het origineel in een van m''n boeken staan, komt van een foto op een informele bijeenkomst, volgens mij in het Adelaarsnest.
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:07:30 #295
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71730680
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:59 schreef Conekiller het volgende:
gaan we op de muziektour?

Richard Wagner
[ afbeelding ]

Chopin 1848
[ afbeelding ]

Puchini
[ afbeelding ]

Brahms
[ afbeelding ]

Een jonge Mahler
[ afbeelding ]

Zelfs Beethoven
[ afbeelding ]

Lizt
[ afbeelding ]
Liszt

Foto 2 en 3 werken niet => uploaden naar tinypic ofzo.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_71730806
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:44 schreef Conekiller het volgende:
die foto is nep, ik heb het origineel in een van m''n boeken staan, komt van een foto op een informele bijeenkomst, volgens mij in het Adelaarsnest.
Welke foto bedoel je, die van de locomotief of... ?

En als je de onbewerkte foto hebt, zou je die misschien kunnen inscannen?
pi_71731056
Beethoven op een foto? Weet je dat zeker? Hij is gestorven in 1827, terwijl de eerste foto in 1826 is genomen. Dat lijkt me dus erg sterk
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:56:36 #298
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_71732433
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:10 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

Welke foto bedoel je, die van de locomotief of... ?

En als je de onbewerkte foto hebt, zou je die misschien kunnen inscannen?
van de loc, ik heb geen scanner maar als ik 'm kan vinden noem ik het boek + pagina wel en dan weet ik wss meer van de foto om 'm op te zoeken
pi_71732788
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:35 schreef De_Hertog het volgende:
Had trouwens nog een mooie site in mijn favorieten staan: http://lcweb2.loc.gov/pp/pgzhtml/pgzarr.html

Allemaal oude ansichtkaarten (Fotochroom, ingekleurde zwart-wit-foto's) van rond 1900.

Een 'kleine' selectie van plaatsen die in 1900 duidelijk anders waren dan nu:
[ afbeelding ]
Cranz, voormalige Duitse badplaats aan de oostzee, tegenwoordig in de Russische enclave Kaliningrad

[ afbeelding ]
Stettin, nu Szczecin, Polen, waar het Ijzeren gordijn begon volgens Churchill

[ afbeelding ]
De Rijn bij Bingen

[ afbeelding ]
Karslbad, Bohemen, Oostenrijk-Hongarije (tegenwoordig Karlovy Vary, Tsjechië)

[ afbeelding ]
Sarajevo

[ afbeelding ]
Laibach, tegenwoordig Ljubljana

[ afbeelding ]
Plitvice, Kroatië

[ afbeelding ]
Split, Kroatië

[ afbeelding ]
Bethlehem

[ afbeelding ]
Damascus

[ afbeelding ]
Jaffa (Tel Aviv)

[ afbeelding ]
Jeruzalem

En een paar uit eigen land:
[ afbeelding ]
Amsterdam

[ afbeelding ]
Arnhem

[ afbeelding ]
Den Haag

[ afbeelding ]
Nijmegen

[ afbeelding ]
Rotterdam

En nog heel veel meer op de site zelf...
PRACHTIG!
pi_71924870
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Heftig. Die jongen heeft van angst in zijn broek geplast.
De foto waar jij op doelt, komt uit de speelfilm Die Brücke. Dat is weliswaar een goede film, maar hij geeft wel een bepaald beeld dat in 'het plaatje' van na de oorlog past. Wil je de jongens vanuit een andere invalshoek zien, ga dan naar:
http://www.veltmaete.nl/in-gleichem-schritt/
Und jedem Anfang wohnt ein Zauber inne. (Hermann Hesse)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')