Er zijn nog wel meer plannen voor enorm hoge gebouwen: http://en.wikipedia.org/w(...)dings_and_structures Maar voorlopig is de Burj Dubai de enige die ook daadwerkelijk in aanbouw is. Al zie ik die Al Burj daar ook nog wel verschijnen, ze zijn echt bouwziek daarquote:
Ja, ga er 3 dagen later weer verder over zeiken....quote:Op vrijdag 7 november 2008 07:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Goed. Dit topic gaat dus niet over foto's die historisch zijn. Nou, dan kan ik wel een heleboel foto's gaan posten....
quote:Op donderdag 6 november 2008 23:53 schreef EdmondDantes het volgende:
[Hier moest eigenlijk een foto staan van de eerste wereldoorlog waar een soldaat vlak voor de camera neergeschoten wordt. Volgens mij een vrij bekende foto, maar ik kan em nergens vinden.]
Toch een mooi schip hé? Daarom maar deze foto's:quote:Op donderdag 6 november 2008 23:53 schreef EdmondDantes het volgende:
Mooi topic!
Toen ik de topictitel zag moest ik eigenlijk meteen denken aan de Hindenburg die in vlammen neerstort, maar ik zag dat die al gepost is.
[ afbeelding ]
De Titanic
Ik weet welke foto je bedoeld. Die met de Franse soldaat die over niemansland rennend wordt neergeschoten nietwaar? Die is nep. Komt uit een film uit, als ik me niet vergis, 1925.quote:[Hier moest eigenlijk een foto staan van de eerste wereldoorlog waar een soldaat vlak voor de camera neergeschoten wordt. Volgens mij een vrij bekende foto, maar ik kan em nergens vinden.]
Dat is inderdaad de foto die ik bedoelde!! Ik meende me te herinneren dat het een WO1 foto was.quote:Op zondag 9 november 2008 14:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze? Een foto van Robert Capa, maar da's van de Spaanse burgeroorlog. Uit WO1 kan ik me zo'n foto niet voor de geest halen.
My bad, ik bedoelde dus die Roberto Capa foto..quote:Op zondag 9 november 2008 20:28 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Toch een mooi schip hé? Daarom maar deze foto's:
[ afbeelding ]
Ik weet welke foto je bedoeld. Die met de Franse soldaat die over niemansland rennend wordt neergeschoten nietwaar? Die is nep. Komt uit een film uit, als ik me niet vergis, 1925.
Was die niet in scene gezet?quote:Op zondag 9 november 2008 14:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze? Een foto van Robert Capa, maar da's van de Spaanse burgeroorlog. Uit WO1 kan ik me zo'n foto niet voor de geest halen.
Dat is omstreden. Volgens mij is dat nooit bewezen, en gesteld dat deze echt is, dan is het natuurlijk ‘een te mooi moment om waar te zijn’; dus zulke geruchten zullen er altijd wel zijn.quote:
Wel zo handig om nog wat bij die laatste foto (evenals andere foto's in dit topic) wat te vermelden.quote:Op zondag 9 november 2008 22:10 schreef Roi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NSB-ers en kaalgeschoren "moffenmeiden" worden opgebracht door leden van de B.S.(Binnenlandse Strijdkrachten).
[ afbeelding ]
De persoon op de laatste foto is volgens mij James Dean. Een voormalig Amerikaanse acteur die bekend stond om zijn charisma en uiteindelijk overleden is na een auto-ongeluk. De foto is volgens mij geschoten door Dennis Stock.quote:Op zondag 9 november 2008 22:14 schreef dubidub het volgende:
[..]
Wel zo handig om nog wat bij die laatste foto (evenals andere foto's in dit topic) wat te vermelden.
hoe wordt dat in godesnaam ingekleurdquote:Op zondag 9 november 2008 14:35 schreef De_Hertog het volgende:
Had trouwens nog een mooie site in mijn favorieten staan: http://lcweb2.loc.gov/pp/pgzhtml/pgzarr.html
Allemaal oude ansichtkaarten (Fotochroom, ingekleurde zwart-wit-foto's) van rond 1900.
Een 'kleine' selectie van plaatsen die in 1900 duidelijk anders waren dan nu:
[ afbeelding ]
Cranz, voormalige Duitse badplaats aan de oostzee, tegenwoordig in de Russische enclave Kaliningrad
[ afbeelding ]
Stettin, nu Szczecin, Polen, waar het Ijzeren gordijn begon volgens Churchill
[ afbeelding ]
De Rijn bij Bingen
[ afbeelding ]
Karslbad, Bohemen, Oostenrijk-Hongarije (tegenwoordig Karlovy Vary, Tsjechië)
[ afbeelding ]
Sarajevo
[ afbeelding ]
Laibach, tegenwoordig Ljubljana
[ afbeelding ]
Plitvice, Kroatië
[ afbeelding ]
Split, Kroatië
[ afbeelding ]
Bethlehem
[ afbeelding ]
Damascus
[ afbeelding ]
Jaffa (Tel Aviv)
[ afbeelding ]
Jeruzalem
En een paar uit eigen land:
[ afbeelding ]
Amsterdam
[ afbeelding ]
Arnhem
[ afbeelding ]
Den Haag
[ afbeelding ]
Nijmegen
[ afbeelding ]
Rotterdam
En nog heel veel meer op de site zelf...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fotochroomquote:Op maandag 10 november 2008 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoe wordt dat in godesnaam ingekleurd
Dat blijf ik ook een topper vindenquote:Op zondag 9 november 2008 20:28 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Ook maar ff hier posten dan:
[ afbeelding ]
Soldaat Conrad Schumann springt over de grens van Oost- naar West-Duitsland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |