quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:43 schreef Schuttingbeer het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop.
Heeft te maken met mijn persoonlijke interesse. De Afrikaners die in die, voor velen onbekende, tijd die als afstammelingen van Nederlanders het weten op te nemen tegen het machtige Groot-Brittanië. En nog bijna winnen ook. Mannen in keurige zakenkleding. Ze zouden zo in een bank kunnen werken, maar toch met een geweer in hun handen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:27 schreef Mirel het volgende:
Vanwaar die 3e foto?
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:43 schreef Schuttingbeer het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:55 schreef Mof het volgende:
Plaats hier je eigen top-3 van historische foto's.
Voor mij, in willekeurige volgorde:
[ afbeelding ]
Bevoorrading in Normandië - 1944
[ afbeelding ]
Verbinding van de oost en de westkust van de Verenigde Staten - 1869
[ afbeelding ]
Afrikaner Boeren in de Tweede Boerenoorlog - 1902
je weet dat deze foto in scene is gezet?quote:
Dat geld voor meer foto´s hier getoont... die van de amerikaanse vlag op Iwo Jima is ook een gereconstrueerde fotoquote:Op zondag 24 februari 2008 15:20 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
je weet dat deze foto in scene is gezet?
Doet dat afbreuk dan ?quote:Op zondag 24 februari 2008 15:20 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
je weet dat deze foto in scene is gezet?
Als je het plaatje de titel "Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop" wil geven wel ja, aangezien ik er niet veel trots, geloof en hoop vanaf zie stralen...quote:
En wat heeft het in scene zetten van de foto daar nou weer mee te maken?quote:Op zondag 24 februari 2008 15:37 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
Als je het plaatje de titel "Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop" wil geven wel ja, aangezien ik er niet veel trots, geloof en hoop vanaf zie stralen...
Yep. The Godfather van de in scene gezette fotoquote:
Wat ik weet over die foto is dat deze gemaakt is op 1 mei, Dag van de Arbeid, en dat Rusland zooo graag deze foto wou hebben voor hun land, dat ze terwijl er aan 2 kanten van de Rechstag nog gevochten werd een soldat en fotograaf het dak op zijn gegaan en daarna deze foto hebben gemaakt. Dit is dus niet een remake maar een voorbedachte foto, voor mij is zo'n foto net zo mooi als dat er leven op mars isquote:Op zondag 24 februari 2008 22:20 schreef Suvorov het volgende:
[..]
En wat heeft het in scene zetten van de foto daar nou weer mee te maken?
De scene is een "remake" van een historisch moment, toen er geen fotograaf aanwezig was. Neil Armstong's "one small step for man, but a great leap for mankind" was vantevoren bedacht. Doet echter geen afbreuk aan de historische waarde van het moment.
Niet juist. Quote van Wiki:quote:Op zondag 24 februari 2008 22:26 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
Wat ik weet over die foto is dat deze gemaakt is op 1 mei, Dag van de Arbeid, en dat Rusland zooo graag deze foto wou hebben voor hun land, dat ze terwijl er aan 2 kanten van de Rechstag nog gevochten werd een soldat en fotograaf het dak op zijn gegaan en daarna deze foto hebben gemaakt. Dit is dus niet een remake maar een voorbedachte foto, voor mij is zo'n foto net zo mooi als dat er leven op mars is
Het is dus wel een "remake" en 1 mei heeft er niks mee te maken...quote:The original flag raising happened at 10:40 PM on April 30, 1945 when 23-year old Mikhail Minin climbed the statue and inserted the flag into the mounted statue, Germania's, crown. As this happened at night it was too dark to take a photograph. The next day the flag was taken down by Nazi holdouts who were only defeated after a few days of fighting. Finally on May 2, 1945 Khaldei scaled the now pacified Reichstag to take his picture with two hand picked soldiers: Georgian Meliton Kantaria (to please Stalin who was also Georgian) and the Russian Mikhail Yegorov.[1]
Nietus.quote:Op zondag 24 februari 2008 22:23 schreef Roi het volgende:
Yep. The Godfather van de in scene gezette foto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |