Het is net windowsquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:51 schreef Remzz het volgende:
Mijn iMac geeft aan dat er geen hardware voor bluetooth is geïnstalleerd terwijl 3 uur geleden de bluetooth het nog gewoon deed
Ik heb de boel zelfs al helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Heb ik lang over na moeten denkenquote:Op woensdag 7 mei 2008 17:36 schreef Svyatagor het volgende:
Lof voor deze tt.
Lekker nooit ..quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:39 schreef vrolijke-frits het volgende:
Mijn huidige abo loopt af, en ik wil dus gewoon een iPhoneMaar wanneer komt dat ding nou hier uit?
Slechte zaak ; wellicht je PRAM zappen met CMD + Option + P + R ?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:51 schreef Remzz het volgende:
Mijn iMac geeft aan dat er geen hardware voor bluetooth is geïnstalleerd terwijl 3 uur geleden de bluetooth het nog gewoon deed
Ik heb de boel zelfs al helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Wachten tot WWDC ..quote:
Een nieuw sim-only abbo afsluiten voor een appel en een ei, en via MP oid een iPhone scoren. Net zo makkelijk.quote:
Leuke dropshadow bij die eerste.quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
TVP. Timemachine Verdween Plotseling.
Ik wil juist die G2, maar is dat nu diegene die hier gaat uikomen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:42 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Wachten tot WWDC ..
En als je er niets om geeft , en er komt dan de iPhone G2 kun je natuurlijk voor een prikkie een G1 scoren.
Geld groeit niet op mijn rugquote:Op woensdag 7 mei 2008 17:43 schreef EvilMarc het volgende:
Voor een paar maandjes met ene oude rondlopen, doe ik ook
Mijn huidige sim-only kan ik ook ff verlengen en dan daarna als 'ie uit is er onbeperkt Internet bij doen, hé that's a planquote:Op woensdag 7 mei 2008 17:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een nieuw sim-only abbo afsluiten voor een appel en een ei, en via MP oid een iPhone scoren. Net zo makkelijk.
Nee, niks mis met Safari. Ik gebruik het sinds ik mijn MacBook heb en ga nooit meer iets anders gebruiken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is bij jullie Safari ook zo'n traag gedrocht? Strandballen, vastlopers en traag bij flashsites...
Wat is het beste alternatief voor Safari?
Alleen al het switchen van tabblad is retetraag.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:59 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Nee, niks mis met Safari. Ik gebruik het sinds ik mijn MacBook heb en ga nooit meer iets anders gebruiken.
Inderdaad. De nieuwe FireFox Beta is wel rap moet ik zeggen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is bij jullie Safari ook zo'n traag gedrocht? Strandballen, vastlopers en traag bij flashsites...
Wat is het beste alternatief voor Safari?
Heb je Safari 3.1.1?quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Alleen al het switchen van tabblad is retetraag.En dat op een macbook met 4gig intern.
Ook onder Tiger was dit al het geval.
Oude MacBooks, dus de een-na-laatste generatie, kan 3GB aan, maar dat is een fluitje van een centquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:11 schreef skiczukie het volgende:
Nu we het toch over MacBooks en geheugen hebben, is het mogelijk om 4 GB geheugen in een ouwe MacBook te zetten op een of andere manier?
Geen problemen mee, vlekkenloosquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Alleen al het switchen van tabblad is retetraag.En dat op een macbook met 4gig intern.
Ook onder Tiger was dit al het geval.
Core Duo 2 GBquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:11 schreef skiczukie het volgende:
Nu we het toch over MacBooks en geheugen hebben, is het mogelijk om 4 GB geheugen in een ouwe MacBook te zetten op een of andere manier?
Ik heb de eerste generatie, dus kan ik maximaal 2 Gb erin hebben dus?quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:12 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Oude MacBooks, dus de een-na-laatste generatie, kan 3GB aan, maar dat is een fluitje van een cent
Op GoT geven ze aan dat van de 1e gen coreduo 2 gig het max is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:11 schreef skiczukie het volgende:
De niet Santa Rosa MacBook kan inderdaad 4 GB hebben en wordt ook weergegeven in systeemprofiel echter als je het gebruikt een ongebruikte geheugen in activiteitenweergave optelt kom je tot de conclusie dat er maar 3 van de 4 GB gebruikt wordt. Dat heeft te maken met de geheugencontroller.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Op GoT geven ze aan dat van de 1e gen coreduo 2 gig het max is.
Bij de core2duo icm GMA 950 3 gig, ook als je er 4 gig instopt (en de 4 gig ook herkend wordt door OS X).
Al is het niet helemaal duidelijk of die laatste gig echt niet gebruikt wordt.
Ik heb zelf de laatste combo (2*2 gig voor 50e...)
Ik heb de 2e variant
Bij de Apple Store (quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Op GoT geven ze aan dat van de 1e gen coreduo 2 gig het max is.
Bij de core2duo icm GMA 950 3 gig, ook als je er 4 gig instopt (en de 4 gig ook herkend wordt door OS X).
Al is het niet helemaal duidelijk of die laatste gig echt niet gebruikt wordt.
Ik heb zelf de laatste combo (2*2 gig voor 50e...)
Ik heb de 2e variant
Dus met mijn zelfingebouwde 3 GB zit ik wel goed?quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:23 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
De niet Santa Rosa MacBook kan inderdaad 4 GB hebben en wordt ook weergegeven in systeemprofiel echter als je het gebruikt een ongebruikte geheugen in activiteitenweergave optelt kom je tot de conclusie dat er maar 3 van de 4 GB gebruikt wordt. Dat heeft te maken met de geheugencontroller.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:23 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
De niet Santa Rosa MacBook kan inderdaad 4 GB hebben en wordt ook weergegeven in systeemprofiel echter als je het gebruikt een ongebruikte geheugen in activiteitenweergave optelt kom je tot de conclusie dat er maar 3 van de 4 GB gebruikt wordt. Dat heeft te maken met de geheugencontroller.
Als je een GMA hebt en Core2Duo zit je inderdaad goed.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:24 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dus met mijn zelfingebouwde 3 GB zit ik wel goed?
Ja nieuw logicboard aanschaffen ..quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:27 schreef skiczukie het volgende:
Maar is het nou mogelijk om op een of andere manier toch meer dan 2 Gb in mijn ouwe MB te zetten? Gekson?
iMac G3 op een school ? De kleuterschool dan toch zeker ?quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:31 schreef skiczukie het volgende:
Tijd voor een iMac en mijn MB alleen nog voot presemtaties en op school gebruiken. Mijn MB is dan nog altijd beter dan die ouwe iMac G3's op mijn school.
Om op te typen op de kunstacademie.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
iMac G3 op een school ? De kleuterschool dan toch zeker ?
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:51 schreef Zotheid het volgende:
Heb vanavond een Macbook (White, 2.4GHz) gekocht.
Benchmark: Upgrading Memory in your MacBookquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:11 schreef skiczukie het volgende:
Welkomquote:Op woensdag 7 mei 2008 22:51 schreef Zotheid het volgende:
Heb vanavond een Macbook (White, 2.4GHz) gekocht.
tis echt vaag...quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:09 schreef DaMook het volgende:
Zo dat is hard gegaan terwijl ik aan het werk was.
welke kunstacademie zit jij??quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:40 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Om op te typen op de kunstacademie.Met Word.
En de huisvrouwen leren er op monteren in Final Cut Express.
Gelukkig zijn er ook nieuwere modeletjes aanwezig, maar nog geen Mac Pro's, enkel G5's.
Wat kost dat geintje je nu in totaal?quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:00 schreef Jarno het volgende:
Ah, m'n iPhone is gerepareerd. Even geld overmaken en dan heb ik 'm hopelijk na het weekend terug!
Laten we zeggen dat ik voor dit geld een nieuwe had kunnen kopen op eBay. Maar goed, op deze manier vergoed de verzekering het, en een nieuwe had ik zelf moeten betalen. Ik heb alles wat aan de buitenkant laten vervangen uiteindelijk: scherm, chromen rand (was ook zwaar beschadigd) en de achterkant voor 350 euro.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat kost dat geintje je nu in totaal?
Flink prijzig maar ja dat maakt niet uit zolang de verzekering het betaald.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ik voor dit geld een nieuwe had kunnen kopen op eBay. Maar goed, op deze manier vergoed de verzekering het, en een nieuwe had ik zelf moeten betalen. Ik heb alles wat aan de buitenkant laten vervangen uiteindelijk: scherm, chromen rand (was ook zwaar beschadigd) en de achterkant voor 350 euro.. Maar goed, zelf kost het me dus niks.
Boeiend, die wedstrijd verliest NL toch...quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:33 schreef super-muffin het volgende:
iPhones in de UK zijn uitverkocht!
Nog een maand trouwens en dan begint het WWDC met een keynote van Steve Jobs. Maar op de zelfde avond speelt Nederland zijn eerste wedstrijd tegen Italië. Dus het is te hopen dat Steve zijn keynote niet te lang duurt.
Ik ga dan naar Bad Religionquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:33 schreef super-muffin het volgende:
iPhones in de UK zijn uitverkocht!
Nog een maand trouwens en dan begint het WWDC met een keynote van Steve Jobs. Maar op de zelfde avond speelt Nederland zijn eerste wedstrijd tegen Italië. Dus het is te hopen dat Steve zijn keynote niet te lang duurt.
DVD player.app CMD + O óf VLC.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:07 schreef bodylotion het volgende:
ff noobvraag..... hoe open je een dvd die in een video_ts map zit?
de DVD player pakt m niet. je zou toch gewoon de video_ts.ifo moeten kunnen openen?quote:
quote:
ik open ze altijd met VLC. je kan ze ook omzetten met Handbrake, doe ik ook wel eensquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de DVD player pakt m niet. je zou toch gewoon de video_ts.ifo moeten kunnen openen?
Je moet de volledige VIDEO_TS map openen ; als hij niet zo heet moet je hem eerst zo hernoemen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de DVD player pakt m niet. je zou toch gewoon de video_ts.ifo moeten kunnen openen?
aaahh oke ik zie het.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je moet de volledige VIDEO_TS map openen ; als hij niet zo heet moet je hem eerst zo hernoemen.
Een enkele schijf neem ik aan ; geen 2 x 500 toch ?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, nieuwe 1 TB FW800 besteld. Die oude gaat terug naar WD.
Gelukkig stond er zoveel niet op, hoewel ik nu wel weer op zoek moet op Usenet naar de Nederlandse versie van CS3
Mighty Mouse niet volgens mij. Ik neem aan dat je die knoppen aan de zijkant bedoelt ?quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:39 schreef Remzz het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om een van de muis knoppen de 'terug' functie te geven(in Safari).
Bij de meeste Logitech muisjes kan je zoiets wel instellen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:39 schreef Remzz het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om een van de muis knoppen de 'terug' functie te geven(in Safari).
Wat ik altijd doe is de map waarin de VIDEO_TS map zich bevindt, de extensie .dvdmedia meegeven. De map wordt dan een DVD-bundel die je gewoon kan openen in DVD Player door erop te dubbelklikken.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:07 schreef bodylotion het volgende:
ff noobvraag..... hoe open je een dvd die in een video_ts map zit?
Hij is al 10x beter dan mijn draadloze eenknop's apple muis. Onvoorstelbaar trouwens dat de standaard instelling gewoon 1 knop is(zowel links als rechts voor links). Nog steeds volhouden aan vroeger, terwijl ik me niet kan voorstellen dat ook maar iemand het fijner vind zonder de rechtermuisknop.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:26 schreef Junkie het volgende:
[..]
Weer een reden om geen Mighty te kopen.
De secundaire knop staat altijd uit inderdaad. Best raar. Trouwens 10x beter dan de BT Apple mouse ? Het is toch dezelfde muis alleen zit er een 'bol' op. Die kun je beter niet hebben ..quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:52 schreef Remzz het volgende:
[..]
Hij is al 10x beter dan mijn draadloze eenknop's apple muis. Onvoorstelbaar trouwens dat de standaard instelling gewoon 1 knop is(zowel links als rechts voor links). Nog steeds volhouden aan vroeger, terwijl ik me niet kan voorstellen dat ook maar iemand het fijner vind zonder de rechtermuisknop.
Ik weet nu iig wel zeker dat Nederland nooit de eerste generatie iPhone gaat krijgen. Ik gok op de tweede generatie iPhone in Nederland in het najaar, zonder exclusieve aanbieder.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb het idee dat de Iphone als allerlaatste in Nederland geïntroduceerd wordt.
Mooi toch.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb het idee dat de Iphone als allerlaatste in Nederland geïntroduceerd wordt.
quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:10 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn nieuwe toestenbord.Op mijn MB is de functie Desktop F11 (Exposé), maar op mijn toetsenbord is dat F5 want F11 is daar het geluid. Met mijn MB is het dus net omgkeerd, daar is F5 het geluid. Welke knop kan ik instellen zodat ik het niet steeds moet veranderen als ik mijn toestenbord losmaak? Hopelijk begrijpen jullie wat ik bdoel.
Okee, dan weet ik dat.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:29 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Tja dat heb je nu eenmaal met een oude MacBook. Daar is volgens mij ook weinig aan te doen.
Echt heel stom, toen ik in januari in New York was, had ik hem moeten halen... 399 dollar... koste toen geen drol met de lage dollarquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Toen wel ja. Momenteel is er geen één meer te krijgen in NY.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:33 schreef Dizer het volgende:
[..]
Echt heel stom, toen ik in januari in New York was, had ik hem moeten halen... 399 dollar... koste toen geen drol met de lage dollar
Volgens de store van apple.com is er een levertijd van 5 a 7 werkdagen... dat valt toch wel mee??quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Toen wel ja. Momenteel is er geen één meer te krijgen in NY.
Niemand?quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:39 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik raak hier licht geirriteerd; elke morgen als m'n systeem opstart moet ik controleren welk inputmenu aanstaat. Normaal zou dit Belgisch moeten zijn, maar om wat voor redenen ook start het systeem regelmatig op met de amerikaanse toetsenbord layout geactiveerd...![]()
Verdomd lastig met een azerty toetsenbord...
Is dit een bug in OS X? Anyone?
In de online store wellicht , maar in New York is de vraag te groot. Maar goed je moet er maar net lang aanwezig zijn om hem in de online store te bestellen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:41 schreef Dizer het volgende:
[..]
Volgens de store van apple.com is er een levertijd van 5 a 7 werkdagen... dat valt toch wel mee??
Leopard onthoud het verschil tussen aangesloten toetsenborden en dus ook de instellingen. Dus je zou het voor allebei gelijk moeten trekken in de instellingen en dan heb je er geen last vanquote:Op donderdag 8 mei 2008 22:10 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn nieuwe toestenbord.Op mijn MB is de functie Desktop F11 (Exposé), maar op mijn toetsenbord is dat F5 want F11 is daar het geluid. Met mijn MB is het dus net omgkeerd, daar is F5 het geluid. Welke knop kan ik instellen zodat ik het niet steeds moet veranderen als ik mijn toestenbord losmaak? Hopelijk begrijpen jullie wat ik bdoel.
Waar wil je het instellen dan? In System prefs kan het in ieder geval niet. Tenminste niet bij mij ik weet niet of het anders is op een Book.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:07 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Leopard onthoud het verschil tussen aangesloten toetsenborden en dus ook de instellingen. Dus je zou het voor allebei gelijk moeten trekken in de instellingen en dan heb je er geen last van.
Je sluit je toetsenbord aan en je kan bij je Toetsenbord gewoon je Expose toetsen e.d. wijzigen? Dan slaat het die verandering op voor *dat* specifieke toetsenbord.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waar wil je het instellen dan? In System prefs kan het in ieder geval niet. Tenminste niet bij mij ik weet niet of het anders is op een Book.
Dat zou kunnen , maar goed het staat bij mij ook standaard ingesteld op F12 en ik start het ook met F4.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je sluit je toetsenbord aan en je kan bij je Toetsenbord gewoon je Expose toetsen e.d. wijzigen? Dan slaat het die verandering op voor *dat* specifieke toetsenbord.
Ja, zo heb ik het inmiddels ook. Alleen Windows houdt zich er niet aanquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:31 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen , maar goed het staat bij mij ook standaard ingesteld op F12 en ik start het ook met F4.
De FN toets is het toverwoord ; geen instelling meer nodig.
Je kan nog altijd iMovie '06 downloaden.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:17 schreef Remzz het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of werkt de nieuwe iMovie(08) veel slechter dan die in de vorige iLife
Ik kan er echt niets mee....
Dat was mijn vraag dus. Beter zo.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:31 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen , maar goed het staat bij mij ook standaard ingesteld op F12 en ik start het ook met F4.
De FN toets is het toverwoord ; geen instelling meer nodig.
Functietoets , op je MacBook zit bijvoorbeeld geen delete knop maar FN + Backspace is delete.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:56 schreef skiczukie het volgende:
Waar is die fn-key eigenlijk voor bedoeld?
Handigquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je kan nog altijd iMovie '06 downloaden.
Dat is toch gewoon een standaard functie?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:50 schreef mrbox het volgende:
weet iemand van jullie dat mss zo direct? bestaat er ook een instelling of applicatie die er voor zorgt dat je backlight automatisch dimt @ batterij en weer op "normaal" gaat als op netstroom ?
Klik even op je battery-icoontje rechtsboven en ga even kijken bij Custom.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:12 schreef mrbox het volgende:
Ow maf, waarom werkt dat hier dan niet....
* mrbox gaat ff op onderzoek uit
Batterij klikken en dan voorkeurpannel energie stand. Kun je instellen wat je wilt bij batterij en lichtnetquote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:50 schreef mrbox het volgende:
weet iemand van jullie dat mss zo direct? bestaat er ook een instelling of applicatie die er voor zorgt dat je backlight automatisch dimt @ batterij en weer op "normaal" gaat als op netstroom ?
Dat zeg ik net.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:46 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Batterij klikken en dan voorkeurpannel energie stand. Kun je instellen wat je wilt bij batterij en lichtnet
50nW is maximaal toegestaan en volkomen ongeschikt.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:18 schreef Anthraxx het volgende:
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat duurdere FM Transmitters een hoger vermogen gebruiken om uit te zenden waardoor je antenne een beter signaal op kan pikken. Helaas is het nadeel dat je ook meteen op een grotere afstand zend, een voeding nodig hebt en dat je illegaal bezig bent. Sowieso is het FM spectrum in Nederland overbezet, dus de kans dat je een vrije frequentie vind is nihill. Ik zou voor de kabel optie gaan. Of als je een casette radio hebt met een speciaal bandje waar je de iPod aan kan prikken.
Statusbalk ftw.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:00 schreef EvilMarc het volgende:
Ik ben de eerste hier!!De 3g iPhone is aangekondigd !
![]()
![]()
![]()
http://www.tuaw.com/2008/05/10/3g-iphone-is-official/
Haha, geweldig. Dat muziekje ook, heerlijk.quote:
Maar ik verdien kudo's omdat ik nog moeite heb gedaan om het te verbergenquote:
Dus mocht je nog in de buurt zijnquote:In Delfzijl hebben ze prachtige pinksterfeesten. En daar hoort een kermis natuurlijk bij.
Gisteren ben ik even langsgeweest, en tot mijn verbazing zag ik een speel automaat waarbij je Iphones kan winnen!!
8Gb en de 16Gb versie. Natuurlijk gevraagd of ik er eentje kon kopen, maar dat was natuurlijk not done!
Het zijn van die behendigheidsgames, 3 keer iets raakschieten, en de Iphone is voor jou! Dus voor 5 euro, en een doses geluk kan die voor jou zijn.
nou vraag ik je....
Er liggen een paar fotorolletjes in.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:24 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Goed hoor. Wanneer ga ik je koelkast plunderen?
nee, op OSxquote:Op maandag 12 mei 2008 11:09 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Onder Windows? die filenames zullen wel met een of andere characterlimit te maken hebben of whatever. Trek even twee minuutjes uit om de tags goed te zetten en je bent er vanaf.
ja, het programma was ook wel wat brak.quote:Op maandag 12 mei 2008 11:25 schreef De_Hertog het volgende:
Ten eerste, ik weet niet welk programma je gebruikt om je bestanden om te zetten, maar de meeste convertors kunnen van bestandsnamen wel betere tags maken dan dit. Als je tags meteen goed staan heb je dit probleem waarschijnlijk ook niet.
Ten tweede, aangezien hij het zo te zien wel als één album ziet, is er waarschijnlijk een foutje in de nummering gelopen. In mijn iTunes heb ik een kolom met nummering staan, ik zie bij jou in de eerste kolom geen nummer. Kijk eens waar dat aan ligt, of vul anders in de info de juiste nummers in.
Kun je ook als podcast downloaden vanuit de iTunes store ..quote:Op maandag 12 mei 2008 15:39 schreef skiczukie het volgende:
Misschien kennen jullie dit al, ik nog niet.
Best leuk om te zien. Bill Gates valt me nog 100% mee.
Nice.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:05 schreef Jarno het volgende:
Ik heb m'n iPhone terug! Ik heb m'n iPhone terug! Yay-whoo!
Ik denk dat er vandaag een nieuwe iPhone komt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:48 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nice.
Zou er vandaag nog wat op stapel staan , immers is het dinsdag ..
Als ze dat ook moesten doen kostte het NOG meer ..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:54 schreef Jarno het volgende:
Het enige jammere is dat ik nu een zilveren achterkantje heb zonder m'n IMEI nummer erin enzo. Dat is vervangen door een generiek (wel Apple origineel) achterkantje, dus alleen met het Apple logo erop. Achja. Verder ziet -ie er wel wel helemaal als nieuw uit zeg, erg mooi. Nu maar hopen dat de verzekering snel terugbetaalt..
Is het niet het standaard kleurtje ofzow? Een mooie schone achterkant is toch mooi meegenomen? En zonder cijfers lijkt me toch mooier?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:54 schreef Jarno het volgende:
Het enige jammere is dat ik nu een zilveren achterkantje heb zonder m'n IMEI nummer erin enzo. Dat is vervangen door een generiek (wel Apple origineel) achterkantje, dus alleen met het Apple logo erop. Achja. Verder ziet -ie er wel wel helemaal als nieuw uit zeg, erg mooi. Nu maar hopen dat de verzekering snel terugbetaalt..
Nu ik er eenmaal aan gewend bent is het wel strakker idd. En het is idd hetzelfde achterkantje (mat zilver met glimmend appeltje), maar dan zonder je IMEI nummer en model 8GB enzo.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
Is het niet het standaard kleurtje ofzow? Een mooie schone achterkant is toch mooi meegenomen? En zonder cijfers lijkt me toch mooier?
Een iomega? Ik heb daar gister ook even naar gekeken op internet, en die bovankant ziet er uit als een LaCie Porsche .. past die LaCie met de pootjes precies op die iomega? Dat zou wel erg wel erg tof zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...nu ook met 1 TB externe HD FW800: op slag meer ruimte.
Oh ja, wie zat hier ook weer op de TU Delft...?
Dat is juist mijn vraag, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, beneden kan ik ook op de computer. Maar het zou wel lekker zijn in de zomer om in de tuin te kunnen zitten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:10 schreef Sjoewe het volgende:
Wil je een laptop of niet? Simpele vraag, simpel antwoord.
En die je alleen zelf kunt beantwoorden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:25 schreef Suga_Mama het volgende:
Dat is juist mijn vraag,
Dus als wij allemaal roepen, dat je een laptop moet kopen dan koop je een laptop?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:25 schreef Suga_Mama het volgende:
[..]
Dat is juist mijn vraag, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, beneden kan ik ook op de computer. Maar het zou wel lekker zijn in de zomer om in de tuin te kunnen zitten.
très simpel. wil je m meenemen/buitenzitten? dan neem je n macbook (al moet ik zeggen dat ik zelden buiten zit met mn macbook)quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Suga_Mama het volgende:
Vraag vraag,
Mijn windhoos pc is dood, dus nu kan ik mooi een Appeltje kopen.
Alleen, wat neem ik? Een macbook of een iMac?
Vrienden en kennissen zeggen dat de iMac sneller/beter/handiger is.
Ik vraag het nog even aan de kenners, ik ga 'm niet gebruiken op school ofzo, gewoon thuis.
Geen oplossing voor je probleem, maar dat programma is Disk Inventory Xquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
On a similar note: hoe heet dat programma ook alweer waarmee je kunt kijken welke files de grootste HD-ruimte innemen?
Neemt TM Applications mee? En je ~/Library? Ik heb alles geexclude, behalve Documents en dat gaat prima.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heeft iemand hier ook last van..? Ik heb een initial backup gedaan met TM en daar de grootste HD-vullers uit weglaten (downloads, films)
[ afbeelding ]
Maar TimeMachine wilde vanochtend al een nieuwe backup maken van 5 GB. Vreemd, maar toegelaten. Nu wil TM een nieuwe backup gaan maken van bijna 19 GB, zonder dat ik snap waar die data vandaan komt. Ik heb hooguit 400 Mb aan nieuwe foto's toegevoegd, but that's it.
[ afbeelding ]
Zo raakt de externe HD natuurlijk wel erg rap vol. Iemand een ideetje..?
On a similar note: hoe heet dat programma ook alweer waarmee je kunt kijken welke files de grootste HD-ruimte innemen?
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat er vandaag een nieuwe iPhone komt.
Dat was vooral omdat Jarno een paar posts hoger meldde dat ie net z'n oude iPhone heb gehad. Alhoewel ik het wel vreemd zou vinden als Apple serieus een maand lang geen / nauwelijks iPhones verkoopt...quote:
That thing s*cks MonkeyBalls..quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:32 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Munk Bogballe turns MacBook into luxury "Workstation"
![]()
![]()
![]()
Price: GBP 3500 = 4049,99 euro![]()
When does the hurting stop?
Ach, stom topic.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu gaan de windows adepten MIJ vertellen hoe het windows logo program in combinatie met driver signing werkt
Living hell.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:53 schreef JoMo0 het volgende:
Anders zit je even 24 uur zonder internet ..
Dat soort dingen mag je niet zeggen! Hier ook niet! Danny leest mee!quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:23 schreef Jarno het volgende:
Godskolere, even hier maar stoom afblazen want in FB krijg je gelijk weer Danny op je dak, maar wat een traag en onbruikbaar kutforum is dat FOK! geworden zeg. En wat zijn die database errors gru-we-lijk irritant.
DOE ER WAT AAN PRUTZ0RZ!!!1111
Helpt het als we er zelf ook van balen?quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:23 schreef Jarno het volgende:
Godskolere, even hier maar stoom afblazen want in FB krijg je gelijk weer Danny op je dak, maar wat een traag en onbruikbaar kutforum is dat FOK! geworden zeg. En wat zijn die database errors gru-we-lijk irritant.
DOE ER WAT AAN PRUTZ0RZ!!!1111
Donder op, ik heb helemaal geen zin in die discussie, wilde gewoon even stoom afblazen omdat je bij elke muisklik een database error krijgt. Volgens mij zit Danny helemaal niet te wachten op donaties omdat geld en hardware helemaal het probleem niet is, wijsneus.quote:
jezus jij bent gefrustreerd! Ga iemand neuqen ofzo.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Donder op, ik heb helemaal geen zin in die discussie, wilde gewoon even stoom afblazen omdat je bij elke muisklik een database error krijgt. Volgens mij zit Danny helemaal niet te wachten op donaties omdat geld en hardware helemaal het probleem niet is, wijsneus.
Tuurlijk, maar hier in een topic zitten te zeiken waar het niet voor bedoeld is, is kansloos. En dan kun je kansloze antwoorden verwachtenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:45 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Ja vreemd hè, dat na zoveel jaren vol gezeik frustraties gaan groeien. Imagine that..
Danny, ben jij het?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:48 schreef Daklem het volgende:
Maar als je het zo kut vind, maak dan zelf een forum, als je denkt dat je het beter kan, en zo niet, niet zeiken!
we moeten gewoon al die kudtnoobs van het forum aftrappen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:53 schreef JoMo0 het volgende:
Het is laatste tijd wel weer raak ja. Ook ben ik steeds uitgelogd.
Ligt het nou aan mij of worden de reacties in de SC steeds puberaler?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:40 schreef Daklem het volgende:
[..]
jezus jij bent gefrustreerd! Ga iemand neuqen ofzo.
Wellicht, maar ik denk persoonlijk dat Apple even wacht op de Montevina chip van Intel, die overigens in Augustus het levenslicht gaat zien.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja die, had 'm al gevonden
De geruchten van nieuwe (alu) macbooks in juni worden steeds sterker
Ik heb weinig gezien.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog iets gehoord over Blue-Ray in de nieuwe Macbooks?
Never nooit. Eerst in de Mac Pro's en zelfs dat zie ik niet eens dit jaar gebeuren. Apple wacht vast af tot Blu-Ray's verkoopcijfers gaan stijgen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog iets gehoord over Blue-Ray in de nieuwe Macbooks?
Sterker nog, de geruchten van dit moment gaan over een nieuwe MacBook in Q3, ofwel: juli - september. dat is op tijd voor Montevina, en back-to-school begint ergens in augustus, dus dit past allemaal primaquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:57 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik denk persoonlijk dat Apple even wacht op de Montevina chip van Intel, die overigens in Augustus het levenslicht gaat zien.
Nee ligt niet aan jou.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of worden de reacties in de SC steeds puberaler?
Inderdaad. Apple was altijd een bedrijf die met alles op de voorgrond moest staan, maar hier zijn ze toch wel erg traag mee helaas.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:16 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik heb weinig gezien.
Ik vindt het erg opmerkelijk dat het zo stil blijft op het Blu-Ray gebied en Apple.
Oh, ik meende dat Intel Augustus meldde op hun roadmap. Misschien hebben ze de lancering vervroegd.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sterker nog, de geruchten van dit moment gaan over een nieuwe MacBook in Q3, ofwel: juli - september. dat is op tijd voor Montevina, en back-to-school begint ergens in augustus, dus dit past allemaal prima
Overigens, op MacRumors verwachten ze Montevina al in juni, waar heb jij augustus vandaan?
Hoezo? Pas sinds een paar maanden weten we dat Blu-Ray de enige grote opvolger zal zijn van de DVD. Ik vind er niks vreemds aan. Bovendien heeft Apple Apple TV, ik weet het, het is een slecht excuus om geen Blu-Ray drives in systemen te shippen, maar het heeft er absoluut mee te maken.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:35 schreef Daklem het volgende:
[..]
Inderdaad. Apple was altijd een bedrijf die met alles op de voorgrond moest staan, maar hier zijn ze toch wel erg traag mee helaas.
Juist Apple stond er altijd bij om een gokje te wagen in hun pc's met vooral nieuwe technieken. Ook al weten ze nu pas dat bluray het heeft gewonnen van HD-DVD, wisten ze al geruimte tijd van te voren dat ze Bluray gingen ondersteunen. Daarom vind ik het vreemd dat ze niet meegeholpen hebben om die stap naar Bluray te vergroten.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:42 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Hoezo? Pas sinds een paar maanden weten we dat Blu-Ray de enige grote opvolger zal zijn van de DVD. Ik vind er niks vreemds aan. Bovendien heeft Apple Apple TV, ik weet het, het is een slecht excuus om geen Blu-Ray drives in systemen te shippen, maar het heeft er absoluut mee te maken.
Speciaal voor jou, Annie..quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of worden de reacties in de SC steeds puberaler?
Nee dankje. Anna zit elke avond naakt op de bank, met mijn Macbook Pro op schoot. Dat is veel beter.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, Annie..
[ afbeelding ]
Verbrandt ze haar beentjes niet met die Macbook op schoot?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee dankje. Anna zit elke avond naakt op de bank, met mijn Macbook Pro op schoot. Dat is veel beter.
Nederland is ook zo'n ontwikkelingsland.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:35 schreef super-muffin het volgende:
De iPhone komt later dit jaar officieel in België, Portugal, Oostenrijk, Roemenië, Polen, Slowakije en Zwitserland en het midden oosten en Afrika.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:26 schreef portier het volgende:
[..]
Nederland is ook zo'n ontwikkelingsland.
Dadelijk mogen wij van Nigerianen een iPhone kopen, en betalen via Western Unionquote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:35 schreef super-muffin het volgende:
De iPhone komt later dit jaar officieel in België, Portugal, Oostenrijk, Roemenië, Polen, Slowakije en Zwitserland en het midden oosten en Afrika.
Waarom?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:52 schreef Daklem het volgende:
Mn macbookje achter moeten laten bij de apple store
hopen dat ie weer snel terug is
de hdd is kapot. Liep vast en startte niet meer op. Kwam een vervelende tik uit de hdd.quote:
Bij de widgets op die kleine 'i' rechtsonder klikken,quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:54 schreef tettenman het volgende:
Heb ik net gemerkt.
't Is even wennen.
En nu ik bezig ben. Die widgets zijn wel ok, maar de weather-widget haalt z'n info van een of andere obscure amerikaanse site, denk ik, klopt alleszins nooit. Zelfde met beurskoersen: enkel vs. Kan ik dat wijzigen? Had ook een mtv-widget gevonden op de apple-site maar die lijkt niet te werken (heb nochtans flip4mac geïnstalleerd).
Hoe oud is je MB?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:55 schreef Daklem het volgende:
[..]
de hdd is kapot. Liep vast en startte niet meer op. Kwam een vervelende tik uit de hdd.
Ook doet mn fan raar. Die maaktte echt een grafherrie.![]()
Hopen dat ze hem helemaal oplappen.
Over een week loopt mn garantie af.quote:
Bedankt, skiczukie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:55 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Bij de widgets op die kleine 'i' rechtsonder klikken,
Welkomquote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:29 schreef tettenman het volgende:
Bedankt?
iTunes.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:18 schreef .Pas het volgende:
Weet iemand een tooltje (gratis) waarmee ik mijn m4a bestanden kan omzetten naar een mp3 formaat? (Batch convert)
Mijn auto radio slikt alleen maar mp3's
We vermoeden al zoiets, maar wisten niet of het waar was. Had ook niks gevonden in het ban-topic.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:12 schreef nietzman het volgende:
Want een ban voor drie weken ofzeu.
Je was het slachtoffer geworden van Bannyquote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:10 schreef nietzman het volgende:
Hè fucking hè, eindelijk terug.
Maar eerlijk is eerlijk, ik had het er naar gemaakt..quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:08 schreef Sjoewe het volgende:
Je was het slachtoffer geworden van Banny
-1 voor de slechte grap
Godverdomme. Ik verwachte een uberflauwe rick roll op Nietz link. Had me er helemaal op ingesteld. Wil ik jouw quote gaan lezen...quote:
Ik wilde alleen nietz pakken.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:31 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Godverdomme. Ik verwachte een uberflauwe rick roll op Nietz link. Had me er helemaal op ingesteld. Wil ik jouw quote gaan lezen...
Ach zoals de Clini-Clowns altijd maar zeggen: humor poep aan je...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:35 schreef nietzman het volgende:
Ik heb humor, ik rickroll niet.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:31 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Godverdomme. Ik verwachte een uberflauwe rick roll op Nietz link. Had me er helemaal op ingesteld. Wil ik jouw quote gaan lezen...
Dat kan wel als je DVD speler AVI's slikt. Anders moet je hem eerst weer omzetten naar DVD e.d. het is dus beter om hele DVD's te downloaden. Branden kan bijvoorbeeld via Toast.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:39 schreef tettenman het volgende:
Help!
Hoe ga ik te werk om dvd's te branden op m'n macbook? Heb net de avi-file en srt-file (met de ondertitels) naar de dvd gesleept en gebrand, maar heb zo'n lichtbruin vermoeden dat dat niet de juiste methode is.
rechtbijstand verzekering. Kost je 4 tientjes per jaar. Goedkoper dan applecare en ook inzetbaar bij arbeidsconflicten en ander juridisch geneuzel.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:45 schreef Q. het volgende:
Tja, recht hebben op garantie en het krijgen zijn twee dingen...
Dan duurt het alsnog een half jaar voordat je macbook gemaakt kan worden, na al die juridische rompslomp. Een computer is om op te werken, niet om naar te kijken terwijl 2 partijen ruzie zitten te maken.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
rechtbijstand verzekering. Kost je 4 tientjes per jaar. Goedkoper dan applecare en ook inzetbaar bij arbeidsconflicten en ander juridisch geneuzel.
Ik vermoed dat ze al overstag gaan als je je rechtsbijstand verzekering alleen MELDT. En ik weet zeker dat ze direct tot reparatie overgaan zodra de brief binnen valt van de rechtsbijstand.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:32 schreef Daklem het volgende:
[..]
Dan duurt het alsnog een half jaar voordat je macbook gemaakt kan worden, na al die juridische rompslomp. Een computer is om op te werken, niet om naar te kijken terwijl 2 partijen ruzie zitten te maken.
waarom 300 euro uitgeven als het ook voor 100 kan, en dan nog een jaar extra van die garantie kunt genieten? Al die rompslomp is mij die 100 euro extra wel waard, zeker als je weet dat je nog die 2 jaar extra van je laptop wilt genietenquote:Op zondag 18 mei 2008 17:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze al overstag gaan als je je rechtsbijstand verzekering alleen MELDT. En ik weet zeker dat ze direct tot reparatie overgaan zodra de brief binnen valt van de rechtsbijstand.
Maar goed, geef jij lekker 300 euro uit voor iets waar je al recht op hebt
Wat moet je er voor hebben?quote:Op zondag 18 mei 2008 19:26 schreef JoMo0 het volgende:
iPhone te koop .. iPhone te koop![]()
Een hele mooie 16 GB.
waarom doe je hem weg? Niet dat ik interesse in het toestel heb, maar wel algemene interessequote:Op zondag 18 mei 2008 19:26 schreef JoMo0 het volgende:
iPhone te koop .. iPhone te koop![]()
Een hele mooie 16 GB.
Ga binnenkort maar even langs de applestore met voor die cases, kijken wat ze te zeggen hebben. Of vervalt mn garantie als ik mn hd vervang..quote:Op zondag 18 mei 2008 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Zijn die cases dan buiten de garantie gescheurd? Naast het feit dat je natuurlijk gewoon 2 jaar garantie hebt ondanks wat apple ook blaat.
We doen ons bestquote:Op maandag 19 mei 2008 16:03 schreef Superhuuper het volgende:
Het is de laatste tijd wel rustig in hier..
Hoog tijd voor een nieuw deeltje.. Wie maakt dit deel vol?
Ik heb een oude macbook die volgens mij maar 2GB geheugen kan hebben. Ik ga dan wel voor 2x1GB van Kingston. Bedankt voor je reactie.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:21 schreef Superhuuper het volgende:
De niewste serie van de MacBook ondersteund tot 4GB geheugen, terwijl de eerdere series maximaal 3GB geheugen aankunnen.
Kingston heeft ‘speciaal’ voor Mac getest geheugen. Dit is te krijgen in een set met 2 x 2GB, of los in plankjes van 1GB per stuk.
Set van 4GB: Kingston KTA-MB667K2/4G (verkrijgbaar voor ongeveer ¤70,- per set)
Plankje van 1GB: Kingston KTA-MB667/1G (Verkrijgbaar voor ongeveer ¤20,- per stuk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |