Meen je dit nou? Jij vindt 'iedereen liegt, alleen ik vertel de waarheid' een goed verhaal?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:01 schreef Jakobw het volgende:
Dit is toch een goed verhaal: http://www.nos.nl/nosstud(...)draaiendefeiten.html
Dat is pertinent onjuist. Reker heeft meerdere fouten gemaakt afgelopen jaar, wat ook hijzelf heeft toegegeven. Deze fouten zijn van dien aard dat de heer Reker daarvoor afgerekend dient te worden cq. aan de schandpaal moet worden genageld.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:03 schreef knep het volgende:
En dan zowel voor de crisis zelf als de kleuters die zonder achtergrondkennis meteen op mensen 'kotsen' en het ene media verzinsel afkraken en het andere ophemelen.
quote:Een supportersactie tijdens de training van PSV is vrijdag grotendeels mislukt. Ongeveer tachtig supporters hadden zich via internet aangemeld om actie te voeren met spandoeken en liederen. Omdat er maar zo'n twintig mensen kwamen opdagen, heeft de organisator de actie afgeblazen. De supporters wilden actievoeren tegen algemeen directeur Jan Reker. Ze houden hem verantwoordelijk voor de onrust binnen de voetbalclub.
Hoe weet jij zo goed dat hij meerdere fouten heeft gemaakt? Omdat dit zo in de media naar buiten is gebracht? Moet je een algemeen directeur bijvoorbeeld verantwoordelijk houden voor een administratieve blunder (opstellen niet speel gerechtigde speler)?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:19 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dat is pertinent onjuist. Reker heeft meerdere fouten gemaakt afgelopen jaar, wat ook hijzelf heeft toegegeven. Deze fouten zijn van dien aard dat de heer Reker daarvoor afgerekend dient te worden cq. aan de schandpaal moet worden genageld.
Nu is het weer van *oops i did it again*, daarmee toch weer met een schone lei beginnen en volgend jaar wederom een vrijbrief om fouten te maken
Helaas, maar dan wordt het nu tijd voor Stevens om niet meer te leunen op de exceptionele kwaliteiten van Gomes, maar twee goede verdedigers en een goede keeper te kopen, zodat we "gemiddeld" qua verdedigingskwaliteiten weer op het niveau van nu zitten.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:25 schreef Fiskus het volgende:
einde FC Gomes.
Daar meen jij echt niets vanquote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:26 schreef Chadi het volgende:
Wel jammer want die man is geweldig om te zien keepen.
Naja dat heeft Waterreus wel bewezen in de CL de jaren daarvoor. Zelfs met topspelers als Nilis, v Nistelrooy, Robben etc. nog niet verder komenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:20 schreef Morrigun99 het volgende:
Zonder hem moeten we het ook maar kunnen.
Wij kots op Reker. Ik hoor het Gomes gewoon zeggen...quote:Op zaterdag 3 mei 2008 02:06 schreef Zapper het volgende:
Inderdaad, er had "wij" moeten staan.
TS is egoïst!
ik denk dat als PSV toen op dezelfde manier zou spelen als nu, dat we dan ook wel de 2e ronde gehaald zouden hebben hoor. Toen gingen we nog wel eens proberen te voetballen in een uitwedstrijd ;')quote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:44 schreef WooZ het volgende:
[..]
Naja dat heeft Waterreus wel bewezen in de CL de jaren daarvoor. Zelfs met topspelers als Nilis, v Nistelrooy, Robben etc. nog niet verder komen
Maar ook dat artikel in het vorige topic over De Visser, dat maar 3 van zijn 23 spelers iets waren. De ene was het er mee eens (feiten) en de andere noemde het onzin, dus dat bedoelde knep misschien ook welquote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:19 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dat is pertinent onjuist. Reker heeft meerdere fouten gemaakt afgelopen jaar, wat ook hijzelf heeft toegegeven. Deze fouten zijn van dien aard dat de heer Reker daarvoor afgerekend dient te worden cq. aan de schandpaal moet worden genageld.
Nu is het weer van *oops i did it again*, daarmee toch weer met een schone lei beginnen en volgend jaar wederom een vrijbrief om fouten te maken
quote:Jan Reker: Aanval maanden zien aankomen
door Mike Verweij
EINDHOVEN - De kritiek van superscout Piet de Visser, technisch manager Stan Valckx en keeper Heurelho Gomes op zijn functioneren en persoonlijkheid raakt Jan Reker niet. "Deze aanval zag ik aankomen vanaf het moment dat ik maanden geleden zei dat Vlado Lemic te veel macht heeft binnen PSV. Als een zaakwaarnemer of adviseur wil zeggen wie de nieuwe trainer of assistent wordt, gaat dat te ver. Als ik nu zie wie me voor leugenaar uitmaken, stoort me dat niet. Ik weet - zonder in details te treden - precies wat er aan de hand is en wordt intern gesteund, heb de raad van commissarissen pal achter me staan en krijg ook steunbetuigingen van veel mensen buiten PSV."
De algemeen directeur bestrijdt dat hij op de stoel van de technisch manager, laat staan trainer, is gaan zitten. "Ik heb me níét bemoeid met het technisch vlak." De opmerking van Gomes dat Jonathan Reis een minimumaantal wedstrijden van 25 zou zijn beloofd, betitelt hij als de grootst mogelijke onzin. "Daar heb ik het nooit met Gomes of Jonathan over gehad. Ik weet overigens wel waar dat vandaan komt. Tijdens het vriendschappelijke toernooi in Moskou raakte de technisch directeur van Real Madrid, Predrag Mijatovic, onder de indruk van Reis. In een gesprek met Lemic, Valckx en mij vertelde hij hem te willen kopen, waarna ik stelde dat dit onbespreekbaar was. Ik sprak de verwachting uit dat hij 20 à 25 duels zou kunnen gaan spelen, waarna Mijatovic zei na dit seizoen voor elke wedstrijd één miljoen euro te betalen. Dan speelt-ie er 34, zei ik nog gekscherend. De manier waarop en in welke verkeerde vorm dit bij de speler zelf terecht is gekomen, laat zich raden."
Ook de ergernis dat Cassio Ramos de belofte zou zijn gedaan tweede doelman te worden, wimpelt hij weg. "Hij is aangetrokken als tweede doelman, maar heeft dat nog niet waargemaakt. Hij moest wennen aan het niveau, de taal en de coaching. Niet één, maar drie trainers gaven aan Bas Roorda de voorkeur. Dat kan Cassio mij niet verwijten." Ook ontkent Reker dat hij de Braziliaanse keeperstrainer Flavio Tenius, die op voorspraak van Gomes naar Eindhoven zou komen, als oud vuil heeft behandeld. "We hebben Tenius via zijn zaakwaarnemer Lemic een aanbieding gedaan die staat als een huis. Een van de voorwaarden was echter dat hij een werkvergunning voor Nederland zou krijgen. Volgens Lemic en Valckx was dat geen probleem, maar dat papiertje is nog steeds niet geregeld. Als hij nu niet meer wil tekenen, is dat zijn goed recht."
zou niet weten of het al gepost isquote:PSV ziet niets in een transfer van Gomes
De clash tussen Jan Reker en Heurelho Gomes blijft voor problemen zorgen in Eindhoven. Nadat de raad van commissarissen zich volledig achter de algemeen directeur schaarde, heeft de Braziliaan zijn conclusies getrokken.
Hoewel Gomes nadenkt over een vertrek uit Eindhoven, ziet voorzitter Schuitema dat niet zitten. "Over Gomes zijn we helder: we hebben niet voor niets zijn contract steeds opengebroken en verbeterd. Wij willen Gomes helemaal niet kwijt."
Tot op heden zijn er ook geen clubs die zich officieel hebben gemeld bij PSV voor de diensten van Gomes. "We hebben geen aanwijzingen dat andere clubs hem willen aantrekken. En we zouden wel gek zijn om hem te verkopen."
Het wordt tijd dat Huubke naar Eindhoven komt. Vanaf wanneer begint hij echter? Vanaf 1 juli toch? Hij zal wel wat duidelijkheid door de club laten waaien, denk ik.quote:Van der Vaart weggestuurd van training
Uitgegeven: 3 mei 2008 12:29
Laatst gewijzigd: 3 mei 2008 12:31
AMSTERDAM - Rafael van der Vaart heeft de vrijdagtraining van Hamburger SV niet afgemaakt. Na een emotionele reactie tijdens de training werd de aanvoerder voortijdig weggestuurd.
HSV heeft al zes wedstrijden niet gewonnen en dat zorgt voor frustraties bij de spelers. Een overwinning zaterdag bij Hansa Rostock zou de spanning enigszins weg kunnen nemen.
Door de drie punten uit de afgelopen zes wedstrijden is het gat met de derde plaats, die recht geeft op voorronde Champions League, gegroeid tot zes punten. De vierde plaats wordt gedeeld met Bayer Leverkusen en VfB Stuttgart. HSV zal bij Rostock op zoek moeten naar doelpunten, want de club heeft al vier duels niet gescoord.
Van der Vaart zei in een reactie op het trainingsincident dat er weinig aan de hand was. "Ik reageerde gewoon iets te emotioneel. Het was een goede training. Dit kan wel eens gebeuren. Je wilt honderd procent geven, ook op de training, en dan kun je wel eens over het randje gaan."
Van der Vaart reageerde ook op de geruchten dat Martin Jol kandidaat is om de naar PSV vertrekkende Huub Stevens op te volgen. "Ik ken Martin niet persoonlijk, maar hij heeft het goed gedaan in Nederland en ook bij Tottenham. Ik denk dat iedere Nederlander wel goed bij HSV past."
Die cd bezorgt me net als deze gehele affaire een beschamend gevoel.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik gooi de kampioens cd nog maar eens in de speler, dan voel ik meteen een stuk beter!
OH EINDHOVEN!! IS WONDERFULL!
Het is geen toeval dat zoveel verschillende personen een aanvaring hebben gehad met Reker (R koeman, E koeman, Gomes, Stevens, Visser, Valkx, 2e doelman, etc etcquote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:43 schreef okee6 het volgende:
Beetje apart die TT, er zullen ook PSV-ers zijn die kotsen op Gomes en/of Lemic. Lekker egocentrisch, dat tekent wel de successupporters die er tegenwoordig zijn bij PSV. Immers, het bestuur en dan inclusief Reker is je club, Gomes is en voor zover blijft een werknemer!
Slaap jij samen met Lemic ofzo? Jij ziet de zaken precies 180 graden omgekeerd!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:09 schreef RijstNatie het volgende:
Een algemeen directeur die zich met technische zaken bezig houdt...
Guus wilde president van Philips (sv) worden, zoals hij dat ook in Zuid-Korea was. Helaas vond niet iedereen dat een goed plan, maar ach, hij kon het toch proberen, want de fans liepen met hem weg.quote:Guus wilde volgens mij vroeger per se Trainer en Technisch directeur zijn, om dit soort randzaken te voorkomen.
Dat lijkt me de meest logische oplossing. De volle waarheid zal nooit precies bekend worden, dus je blijft altijd gissen wie de waarheid spreekt. Het zal wel ergens in het midden liggen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:30 schreef Neoktheone het volgende:
Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik kots dus ook niet op Reker. Zijn woorden klinken ook erg aannemelijk. Misschien is het gewoon beter dat iedereen, die iets met deze affaire te maken heeft, vertrekt...
zei Aristoteles zo ongeveerquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:34 schreef cultheld het volgende:
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
quote:Verlies in oefenduel met PAOK; rood voor Cássio Ramos
03 mei 2008 21:00
PSV heeft zaterdagavond in Thessaloniki een vriendschappelijke wedstrijd tegen POAK met 2-1 verloren. Het team van Sef Vergoossen eindigde met tien man, nadat Cássio Ramos een kwartier voor tijd het veld moest verlaten met een rode kaart. De doelman haalde in de ogen van de arbiter een doorgebroken speler neer.
Mogelijkheden voor PSV
PSV, met slechts vijftien spelers afgereisd naar Griekenland, speelde in het begin van het duel wat onwennig. Een achterhoede met Fagner, Eric Addo, Dirk Marcellis en Mike Zonneveld en Bas Roorda op doel begon en op het middenveld maakte Ismail Aissati zijn opwachting. PSV kreeg naar mate de eerste helft vorderde steeds meer de controle over de wedstrijd, de tegenstander uit Thessaloniki stelde in de eerste helft voornamelijk haar reservespelers op. Kansen waren er voor Otman Bakkal en Balázs Dzsudzsák van afstand, maar de grootste mogelijkheid was voor Danko Lazovic. De Serviër stuitte echter tweemaal op de doelman. Aan de kant van PAOK speelde oud-Vitesse-speler Ruud Knol de gehele eerste helft mee.
Voorsprong via Zeefuik
Na de pauze stond er een compleet nieuw elftal aan de kant van PAOK Saloniki, het eerste elftal van de ploeg dat net als PSV al klaar is in de competitie. De Grieken misten net de play-offs en waren daardoor 20 april al uitgespeeld. Toch kwam PSV, dat ook een aantal wijzigingen had doorgevoerd op voorsprong. Género Zeefuik, ingevallen voor Danny Koevermans, kopte een uitstekende voorzet van Dzsudzsák bij de tweede paal binnen: 0-1. Lang kon PSV echter niet genieten van deze voorsprong, nadat Cássio Ramos in de ogen van de scheidsrechter een doorgebroken speler had neergelegd kon de Braziliaan vertrekken. PAOK kreeg via een strafschop de gelegenheid weer op gelijk hoogte te komen. Lazaros Hristodoulopoulos, een spits die in de belangstelling staat van FC Porto, zag zijn inzet in eerste instantie gekeerd door Roorda, maar hij maakte het in de rebound alsnog af. Roorda was na de rode kaart van Ramos in het veld gekomen voor Dzsudzsák. Met tien man viel er voor PSV weinig eer meer te behalen, tien minuten voor tijd pakte kwam de thuisploeg de volle winst. Middenvelder Vasilis Lakis kwam uit de rug van Rens van Eijden en scoorde beheerst: 2-1. Op het moment dat de scheidsrechter affloot voor het einde, bestormden de fans het veld. De meeste PSV’ers waren op dat moment al naar binnen, verdediger Van Eijden was helaas te laat en werd alom bejubeld door de Grieken. Maandag keert PSV terug naar Eindhoven.
Statistieken:
Stadion: Toumba Stadion, Thessaloniki.
Aantal toeschouwers: 6.500.
Doelpunten: (68) Zeefuik 0-1; (75, pen.) Hristodoulopoulos 1-1; (80) Lakis 2-1.
Rode kaart: (74) Cássio Ramos (PSV).
Opstelling PSV:
Roorda (46, Cássio Ramos), Fagner, Addo, Marcellis (65, Van Eijden), Zonneveld, Simons (70, Van der Leegte), Aissati, Bakkal, Dzsudzsák (74, Roorda), Koevermans (67, Zeefuik) en Lazovic.
Niemand gaat de waarheid zeggen, want Gomes is misleid, Lemic doet dat zelden en De Visser praat naar de mond vanuit zijn specifieke invalshoek (opdrachtgever). Reker heeft heus steken laten vallen, maar in deze is het sowieso begrijpelijk dat hij er alles aan heeft gedaan om Gomes voor PSV te behouden, die indruk heb ik van bijvoorbeeld Valckx geen moment meegekregen. Hij wapperde als een wimpel aan de Lemic-vlaggestok.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:06 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vandaag heb ik eerst de Vi gelezen waarin een heel stuk stond vanuit het oogpunt van De Visser en daarna het Brabants Dagblad waarin het hele verhaal van De Visser juist wordt weerlegd en Reker gelijk krijgt. Ik begrijp er vrij weinig van eerlijk gezegt.
Mag dat in een echte wedstrijd ook? Een speler die is gewisseld terughalen?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 22:39 schreef Lemming22 het volgende:
Roorda eerste helft gekeept, Cassio in de tweede helft rood en Roorda komt er weer in. Het is net volleybal![]()
Nee.quote:Op zondag 4 mei 2008 00:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Mag dat in een echte wedstrijd ook? Een speler die is gewisseld terughalen?
quote:Op zondag 4 mei 2008 00:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Mag dat in een echte wedstrijd ook? Een speler die is gewisseld terughalen?
Want PSV = Gomes. Volgens mij is voetbal nog altijd een teamsport en is Gomes slechts één van de elf pionnetjes. Reken jezelf maar niet te rijk, want volgend jaar doet PSV gewoon weer mee om de titel.quote:
dat ie er dit seizoen er zo bovenuit stak komt mede door het heerlijke aanvallende spel van PSV.. Door dat verdedigende spel heb je sneller dat een klein foutje meteen leidt tot een schot op doel..quote:Op zondag 4 mei 2008 11:30 schreef RayMania het volgende:
[..]
Want PSV = Gomes. Volgens mij is voetbal nog altijd een teamsport en is Gomes slechts één van de elf pionnetjes. Reken jezelf maar niet te rijk, want volgend jaar doet PSV gewoon weer mee om de titel.
Als je vier topverdedigers hebt, dan hoeft de keeper ook minder in actie te komen.
Bepaal jij dat?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:19 schreef WooZ het volgende:
Amen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:19 schreef WooZ het volgende:
[..]
Helemaal niet.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar één ding is zeker: waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Ajax moet op eigen kracht kampioen worden of Gomes blijft of niet we hebben het zelf laten liggen afgelopen jaren.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zo jammer dat deze hele toestand niet tijdens de competitie is ontstaan.
Ik denk dat de betrokkenen er allen baat bij hadden dat PSV kampioen zou worden.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Deze hele toestand liep al tijdens de competitie. enige verschil is dat nu iedereen er van weet.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat is het verschil met de rest van de "topclubs". Bij ons komt het vaak op gunstige momenten.quote:Op zondag 4 mei 2008 22:06 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Deze hele toestand liep al tijdens de competitie. enige verschil is dat nu iedereen er van weet.
neequote:Op zondag 4 mei 2008 23:05 schreef ruud.nl het volgende:
Zoooo,terug van vakantie, is de crisis al opgelost?
crisis?quote:Op zondag 4 mei 2008 23:05 schreef ruud.nl het volgende:
Ja bijna. Alleen Gomes moet nog bekijken of hij blijft.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:05 schreef ruud.nl het volgende:
quote:
quote:'Nijland was vorig jaar in beeld als algemeen directeur'
Volgens RTV Noord had PSV vorig seizoen, na een zoektocht van bijna een jaar voor een nieuwe algemeen directeur, ook aangeklopt bij Hans Nijland van Fc Groningen. Nijland besloot toen echter bij FC Groningen te blijven.
quote:'Koevermans niet te betalen voor Feyenoord'
BRON: Sportweek
Onlangs gingen er geruchten dat Feyenoord opnieuw belangstelling zou hebben voor Danny Koevermans. De zaakwaarnemer van de spits maakte in Sportweek echter een einde aan de geruchten. "Danny is onhaalbaar voor Feyenoord. Hij is te duur."
quote:'PSV betaalt meer aan makelaarskosten dan club als Man. United'
Volgens Hugo Borst betaalt PSV per jaar aan makelaarskosten meer dan bijvoorbeeld Manchester United dat een velen malen hogere begroting heeft. Borst meldde dat in het programma Studio Voetbal. Dat zou mee hebben gewogen in de beslissing van de Raad van Commissarissen om Jan Reker de opdracht te geven schoon schip te maken.
Crisis? Er zijn enkele bedrijfsmatige maatregelen getroffen, daar waar sommige mensen zich niet meer inzetten voor PSV.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:05 schreef ruud.nl het volgende:
Daar blijkt maar uit dat de supportersvereniging ook niet serieus te nemen is. Wel uitvoerig doeken maken voor een graai-keeper, maar niet tegen deze diefstal te hoop lopen. Cijfertjes niet relevantquote:'PSV betaalt meer aan makelaarskosten dan club als Man. United'
Precies, en dat is een van de weinig positieve dingen aan dit hele verhaal. Dat het niet tijdens de competitie al op straat lagquote:Op zondag 4 mei 2008 22:06 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Deze hele toestand liep al tijdens de competitie. enige verschil is dat nu iedereen er van weet.
Hoe zou de supportersvereniging dit dan moeten weten? Niet dat ik hen überhaupt serieus neem. Tjonge wat zijn dat een stel amateurs.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:04 schreef okee6 het volgende:
Daar blijkt maar uit dat de supportersvereniging ook niet serieus te nemen is. Wel uitvoerig doeken maken voor een graai-keeper, maar niet tegen deze diefstal te hoop lopen. Cijfertjes niet relevant
In principe vangt de supportersvereniging geld zodat mensen met extra plezier een PSV-pakkie aan kunnen trekken en zich lam zuipen. Maar, je moet ook je club kritisch volgen en niet alleen het team. Het lijkt me duidelijk dat je je dan ook in de jaarrekening verdiept, en dit soort noten naar boven werkt. Als je dat niet doet, heeft het clubbestuur vrijbrief om met geld te smijten. En ik hoef Grrrrrrr niet te vragen om daar een paar andere voorbeelden van op te diepen. PSV heeft daar zonder incompetente bestuurders doorgaans al geen moeite mee. Erg zonde, want PSV moet ondanks de CL-voorspoed toch al elke cent omdraaien.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:31 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hoe zou de supportersvereniging dit dan moeten weten? Niet dat ik hen überhaupt serieus neem. Tjonge wat zijn dat een stel amateurs.
Gomes had er nog speciaal op gewacht, denk dat hij goed genoeg heeft beseft wat er zou gebeuren tijdens het seizoen...quote:Op maandag 5 mei 2008 10:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, en dat is een van de weinig positieve dingen aan dit hele verhaal. Dat het niet tijdens de competitie al op straat lag.
TVP dusquote:Toen PSV kampioen werd, was ik al niet blij, maar ja, ik woon dan ook in Amsterdam, dus verwacht van mij geen uitzinnige vreugdedans als zo'n poenerige club lampenkappen de schaal de lucht in gooit. Maar dat er dan beelden van het Stadhuisplein (Mijn God! Die originele naamgeving! De patatkraam heet daar zeker Het Patatkraam?) werden uitgezonden, maakte het er niet beter op. Jan Joost van Gangelen moet dan Eendhovens volk interviewen.
- Gefeliciteerd.
- Eendhoven de gekste!
- En wat ga je nu doen?
- Zuipen. Kotsen. Nog meer zuipen.
- Jaja. Verder niks?
- Tieten roepen! Kut roepen!
- O. Ja. Oké. Terug naar jou, Humberto.
Kut roepen. Dat doen ze in Eendhoven dus kennelijk als ze kampioen worden. Ik geef toe, het is de vierde keer op rij, echt reden voor feest is het dan misschien allemaal niet meer, maar toch. Om dan als een Tourettelijer over het Stadhuisplein te gaan hossen en maar roepen van tieten, kut, kut, tieten, tieten, tieten, kut, kut, kut en weer braken en weer zuipen en nog meer braken: ik weet niet of ik met zulke fans wel kampioen zou durven worden, zou ik gezegend zijn met het talent van een - ik noem - Lucius of Marcellis. Ik zou denk ik op de slotdag van de competitie zoveel mogelijk eigen goals willen scoren.
Maar let bygones be bygones, ze zijn kampioen geworden en als ik intelligente teksten van Amsterdamse fans wil horen ("Het doet me werkelijk deugd dat de kampioensschaal dit jaar weer eens op het bordes boven de Stadsschouwburg aan den volke kan worden getoond. Wat ik verder vandaag ga doen? Ik ben voornemens enige abri's te slopen teneinde aan mijn enthousiasme uiting te geven, daarna zal ik wat kunstwerken gaan aanschaffen in het Spiegelkwartier, maar deze keer zal ik niet betalen") dan moet ik maar moeten wachten tot 2022, als Ajax misschien weer eens kampioen wordt.
Dat Eendhovenaren op hun eigen wijze blij zijn met kampioenschappen, dat went misschien op den duur. Maar wat lees ik in de krant? Nu is Eendhoven alweer de crimineelste stad van Nederland! Als ik het goed begrijp ben je al gerold voor je goed en wel de trein met als eendbestemming Eendhoven bent binnengestapt. Stap je te Eendhoven uit, dan word je op het perron nog gegangbangd, waarna je met schrijnende lichaamsopeningen bij de EHBO aangekomen ook nog het slachtoffer wordt van pinpasfraude. Zou dat ook reden zijn voor een Eendhovens feestje? En hoe zou dat in zijn werk gaan? Peter R. de Vries op het Gevangenisplein, live:
- Gefeliciteerd.
- Eendhoven de gekste!
- Wat gaat u nou doen?
- Zuipen, kotsen, weer zuipen, tieten roepen, kut roepen.
- Ja maar, dat deden de voetbalfans ook al, toen PSV kampioen werd?
- Tieten! Kut! Tieten! Tieten! Kut! Kut! Kut! Tieten!
Mijn inschatting: we kunnen Eendhoven elk denkbare prijs toekennen, meer dan Tieten en Kut zal er vermoedelijk niet uitkomen. Eendhoven, stad met de meeste incestkelders van Nederlanders. Over naar jou, Jaap Jongbloed. Gefeliciteerd, wat ga je nou doen? Tieten roepen, kut roepen. Eendhoven, stad met de meeste inteeltmismaakten, over naar jou, Cees Grimbergen, gefeliciteerd, hoe geef je dat nou een plekje, kut roepen, Eendhoven, de stad met meet TBS-ontsnapten dan stoeptegels, over naar jou Pieter Paulusma...
Ik weet bijna zeker dat de uitzendingen van TV8 (of hoe heet die lokale zender in Eendhoven) vrij eentonig zullen zijn. Het weerbericht met Sjors den Eendhovenaar: Morgen tietenweer, donderdag kutweer.) En ook als we Eendhoven geen prijs toekennen, maar we gaan er heen voor een stukje spontane gewonemensenjournalistiek, zo van: hallo, je hebt geen prijs gewonnen, wat ga je nu doen vandaag, o gewoon, tieten roepen, kut roepen, zuipen, braken, zuipen, kut roepen, tieten roepen, zuipen, kut roepen, braken, tieten roepen, zuipen...
Dus eh. Resumerend: Tieten! Kut!
Hier in het zuiden zeggen we "friet", patat is voor randstadmongolen.quote:De patatkraam heet daar zeker Het Patatkraam?
quote:Gomes mogelijk nooit meer bij PSV
EINDHOVEN - Doelman Heurelho Gomes heeft mogelijk zijn laatste officiële daad voor PSV al verricht. De Braziliaan verblijft al even in zijn vaderland en heeft inmiddels toestemming van de clubleiding om dit seizoen weg te blijven.
PSV traint nog een paar keer en speelt alleen nog oefenwedstrijdjes tegen amateurteams. In Eindhoven vonden ze het niet de moeite Gomes daarvoor terug te roepen.
Hoewel de club officieel nog altijd niet weet of de goalie uit Nederland zal vertrekken, gaat PSV daar wel steeds meer vanuit. Gomes heeft nog geen moment aangegeven dat hij nu anders tegen de situatie bij zijn club aankijkt dan een paar weken geleden. Toen zei de doelman in een interview ‘Reker eruit of ik eruit’. De Raad van Commissarissen heeft toegezegd dat de algemeen-directeur bij PSV blijft.
Al dat gesuggereer door de media. Gomes heeft in dat interview dit gezegd, dus zal hij dat ook wel doen. Laten we een artikel schrijven met als titel "Gomes vertrekt bij PSV" of iets dergelijks. Zolang hij nog niet gepresenteerd is bij een andere club of zelf iets in die strekking heeft gezegd is er van een vertrek nog geen sprake.quote:
Maar ik acht de kans dat Gomes ook volgend seizoen nog bij PSV onder de lat zal staan vrij nihil.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:22 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Al dat gesuggereer door de media. Gomes heeft in dat interview dit gezegd, dus zal hij dat ook wel doen. Laten we een artikel schrijven met als titel "Gomes vertrekt bij PSV" of iets dergelijks. Zolang hij nog niet gepresenteerd is bij een andere club of zelf iets in die strekking heeft gezegd is er van een vertrek nog geen sprake.
quote:Nilis twee jaar langer spitsentrainer PSV
Luc Nilis heeft met PSV overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract. De Belgische spitsentrainer blijft zodoende twee jaar langer in functie, weet De Telegraaf.
Nilis was al tot een akkoord gekomen met technisch directeur Stan Valckx, maar wilde ook met toekomstig hoofdtrainer Huub Stevens praten. Volgens algemeen directeur Jan Reker heeft dat gesprek inmiddels plaatsgevonden.
De oud-spits van Anderlecht, PSV en Aston Villa was eerder dit seizoen even assistent-trainer, als rechterhand van interim-trainer Jan Wouters. Na de komst van de nieuwe interim-coach Sef Vergoossen viel hij weer terug in de rangorde.
Ben ik met je eens. Maar dat Gomes aangeeft (ga ik vanuit in ieder geval) in Brazilië te willen blijven en PSV die daar mee akkoord gaat; dat zegt natuurlijk ook wel wat. Ik denk gewoon niet dat hij nog terugkomt. De suggestieve toon van dat artikel begrijp ik natuurlijk ook wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:22 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Al dat gesuggereer door de media. Gomes heeft in dat interview dit gezegd, dus zal hij dat ook wel doen. Laten we een artikel schrijven met als titel "Gomes vertrekt bij PSV" of iets dergelijks. Zolang hij nog niet gepresenteerd is bij een andere club of zelf iets in die strekking heeft gezegd is er van een vertrek nog geen sprake.
quote:‘Van Basten belde Sulejmani’
AMSTERDAM – Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat Miralem Sulejmani een contract tekent bij Ajax. De middenvelder staat al geruime tijd in de belangstelling van de Amsterdammers en volgens De Pers belde Marco van Basten zondag zelfs al met de Serviër.
Sulejmani wordt gezien als een mogelijke vervanger van Edgar Davids. De huidige captain van de Amsterdammers heeft aangegeven dat hij hoogstwaarschijnlijk volgend seizoen niet verder gaat bij Ajax.
De beide clubs ontkennen echter in alle toonaarden dat ze in gesprek zijn over een overgang van de middenvelder naar Ajax. Ook de hoofdstedelingen zeggen dat ze Heerenveen nog niet officieel hebben benaderd voor de speler.
Zondag beweerde Wilfred Genee in het programma RTL Voetbal Insite al dat zaakwaarnemer Lemic bezig was om Sulejmani bij Ajax te stallen. De nieuwe Ajax-trainer Van Basten wilde hier zondag in de uitzending echter niets over kwijt.
Ik acht die kans ook niet groot. Ik stoor me alleen mateloos aan die berichten waarin van die dikke aannamen worden gedaan die totaal niet gegrond zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Maar ik acht de kans dat Gomes ook volgend seizoen nog bij PSV onder de lat zal staan vrij nihil.
Nu snel naar Ajax huppelen wat een viezerikquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:25 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar dat Gomes aangeeft (ga ik vanuit in ieder geval) in Brazilië te willen blijven en PSV die daar mee akkoord gaat; dat zegt natuurlijk ook wel wat. Ik denk gewoon niet dat hij nog terugkomt. De suggestieve toon van dat artikel begrijp ik natuurlijk ook wel.
[..]
quote:Supportersvereniging PSV schaart zich achter Reker
Nadat eerder de Raad van Commissarissen al de steun uitspraak voor Jan Reker, heeft ook de supportersvereniging van PSV zich achter de algemeen directeur van de club geschaard. Dit liet voorzitter Ger van Os dinsdag weten in een verklaring.
Reker kwam onder vuur te liggen nadat hij in een interview van doelman Gomes werd betiteld als leugenachtig en onbetrouwbaar. De Braziliaan dreigde zelfs met een vertrek wanneer Reker niet zou gaan. ‘Het is hij eruit, of ik eruit’, luidde de boodschap van de goalie.
Volgen de supportersvereniging is het echter niet Gomes die achter deze uitspraken zit, maar zijn veelbesproken zaakwaarnemer Vlado Lemic. “De enige die gebaat was bij de uitlatingen van Gomes was Lemic zelf,” zegt Van Os in het Algemeen Dagblad. “De eigen inkomsten van de huismakelaar en zijn vertrouwelingen Piet de Visser en Stan Valckx liepen gevaar.”
Volgens de fans is het dan ook zaak dat PSV zo snel mogelijk schoon schip maakt, zonder aanzien des persoons. “Reker moet zo snel mogelijk laten zien wie er nu de baas is bij PSV.” Daarnaast moet ook Gomes water bij de wijn doen. “De doelman zal zijn uitlatingen die voor 95 procent zijn gebaseerd op misverstanden, veronderstellingen en verkeerde vertalingen moeten terugnemen.”
quote:6/5/2008 - Statement Supportersvereniging: Eindelijk tegengas van directie en Raad van Commissarissen
(Gepost door RvN)
De Supportersvereniging heeft vandaag het volgende persbericht uitgegeven naar aanleiding van de onrust bij PSV en de verklaring van de Raad van Commissarissen:
Vanaf eind vorige week is er de nodige duidelijkheid gekomen over de vermeende aantijgingen t.a.v. Jan Reker. In de landelijke pers en in het Eindhovens Dagblad is op ons uitdrukkelijk verzoek gereageerd op o.a. de uitlatingen van Gomes en Piet de Visser, langzaam maar zeker wordt een en ander duidelijk.
Reeds eerder heeft Jan Reker, “de Bulldozer” genaamd, aangegeven dat hij een aantal beginnersfouten heeft gemaakt. Hij zal vaker tot tien gaan tellen voordat hij in de toekomst gaat reageren.
Het interview van Gomes was wel voor 95% gebaseerd op anderen dan over zijn eigen situatie. Verkeerde vertalingen, veronderstellingen en “verkeerd begrepen”waren de bronnen van Gomes, gevoed door zijn zaakwaarnemer en ondersteund door Piet de Visser en Stan Valckx.
Logisch nietwaar? Beide heren zien de bui al hangen, veel minder invloed bij PSV en dus gaat het om veel, heel veel makelaarsgeld dat PSV moet betalen en heeft betaald.
Dat Gomes moet blijven staat buiten kijf, hij heeft de sleutel in de hand.
Na een inhoudelijk gesprek met een vertegenwoordiger namens de Raad van Commissarissen en de directie is uitvoerig gesproken over de achtergronden, de publicaties en de beschuldigingen in de pers. Uiteraard was alles niet nieuw voor ons maar toch alle feiten overziende moest er schoon schip worden gemaakt. Hugo Borst zei het al: “PSV heeft meer makelaarskosten gemaakt dan Manchester United”. Deze opmerking komt niet zomaar uit de lucht vallen. Uit het persoonlijk gesprek en onderbouwde informatie terzake, kunnen wij nu niet anders concluderen dat de Algemeen Directeur zo snel mogelijk met ieders ondersteuning moet zorgdragen dat de directie, met op de achtergrond de Raad van Commissarissen, meer laat zien wie naar buiten uit de baas is in de onderneming PSV. Het gaat ons om de club PSV. Niemand, ook Gomes, Piet de Visser of Jan Reker, is groter dan de club!
Het bericht van afgelopen woensdag uit De Telegraaf van de voorzitter van de Raad van Commissarissen heeft naar onze mening geen positieve bijdrage geleverd omtrent de beeldvorming van PSV: “Als men niets wil zeggen, handel daar ook naar”, aldus Ger van Os, voorzitter van de Supportersvereniging PSV.
Reeds eerder hebben wij in ons clubblad aangegeven hoe we dachten over de kwestie Ronald Koeman, de daaropvolgende trainerscarrousel, het vertrek van Perez en de situatie rond Aissati. Ten aanzien van Aissati hebben wij Sef Vergoossen gevraagd waarom hij niet werd ingezet. Het antwoord was: “Het moet passen in het systeem”.
Jan Reker kon slechts ons verzoek overbrengen, de trainer beslist. Ondanks alles werd PSV kampioen en natuurlijk waren bepaalde wedstrijden niet om aan te zien maar uiteindelijk konden we toch een lange neus trekken naar al diegene die ons het kampioenschap niet gunden.
Dat in het seizoen 2007-2008 een dikke winst wordt gemaakt komt maar sporadisch in de publiciteit, het negatief vermogen van ongeveer 20 miljoen is in drie jaar tijd weggewerkt, zeker 50% daarvan werd dit jaar gerealiseerd, een fantastische prestatie waarbij PSV niet eerst weer moet verkopen om te kopen!
We hebben in het persoonlijk gesprek heel sterk aangedrongen om zo snel mogelijk met het resultaat omtrent de eventuele aankoop van Rodriguez naar buiten te komen. Ook hebben wij verzocht voor de nabije toekomst meer openheid te betrachten over de gang van zaken bij PSV om supporters, daar waar het kan, tijdig te informeren.
Wij vragen ons verder af of een vertaler op het veld de communicatie moet herstellen, Nederlandse woorden leren lijkt ons de beste methode om zogenaamde “misverstanden” te voorkomen.
Voor de jeugdspelers van de A-selectie zal een aparte begeleiding worden geregeld. Een en ander in overleg met Huub Stevens. Tevens zal er een nieuwe technisch manager moeten worden aangetrokken waarbij een taakafbakening zal worden vastgelegd tussen hem en de algemeen directeur.
Tenslotte mogen wij u niet onthouden dat Jan Reker bij zijn aantreden flinke instructies heeft meegekregen, namelijk de financiën op orde te krijgen en tevens sportief te blijven van presteren. Hierin is hij naar onze mening geslaagd.
De Supportersvereniging PSV gaat naar aanleiding van de reacties van de directie en Raad van Commissarissen van de afgelopen dagen en na het inhoudelijk en persoonlijk gesprek met hen eensgezind het nieuwe seizoen in.
Ik denk dat dit meer een prestatie van Ajax in Europa is geweest dan van Reker en zijn gang.quote:Dat in het seizoen 2007-2008 een dikke winst wordt gemaakt komt maar sporadisch in de publiciteit, het negatief vermogen van ongeveer 20 miljoen is in drie jaar tijd weggewerkt, zeker 50% daarvan werd dit jaar gerealiseerd, een fantastische prestatie waarbij PSV niet eerst weer moet verkopen om te kopen!
Dit lijkt een waarheid als een koe te zijn. Eigenlijk is het bijzonder knap dat het zo lang geduurd heeft voordat deze rel naar buiten kwam.quote:Op zondag 4 mei 2008 22:15 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Dat is het verschil met de rest van de "topclubs". Bij ons komt het vaak op gunstige momenten.
Gomes komt zo wel extreem lui over. Eerst driemaal zijn contract laten liften, door Lemic. En nu op vakantie gegaan, na de club boos te hebben gemaakt, met woorden van Lemic. Net alsof ie een droid isquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:25 schreef Morrigun99 het volgende:
Ben ik met je eens. Maar dat Gomes aangeeft (ga ik vanuit in ieder geval) in Brazilië te willen blijven en PSV die daar mee akkoord gaat; dat zegt natuurlijk ook wel wat. Ik denk gewoon niet dat hij nog terugkomt. De suggestieve toon van dat artikel begrijp ik natuurlijk ook wel.
Ik dus ook. De man verkloot zelf door zijn beleid PSV. Maar goed dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dit lijkt een waarheid als een koe te zijn. Eigenlijk is het bijzonder knap dat het zo lang geduurd heeft voordat deze rel naar buiten kwam.
Ben ook oprecht verbaasd over de steun die Reker krijgt.
Ondertussen weten we het al hoor, jij moet Gomes niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:09 schreef okee6 het volgende:
[..]
Gomes komt zo wel extreem lui over. Eerst driemaal zijn contract laten liften, door Lemic. En nu op vakantie gegaan, na de club boos te hebben gemaakt, met woorden van Lemic. Net alsof ie een droid is
mis gegokt, ik moet Afellay niet. Gomes is er ingestonken, maar daar kan hij niks aan doen, want hij kan onvoldoende Nederlands begrijpen. Lemic heeft hem aan een touwtje.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:43 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ondertussen weten we het al hoor, jij moet Gomes niet.
Yup, er zit gewoon een hoop mazzel bij. En de sportieve prestaties zijn ook niet "op pijl" gebleven. Vergelijk de cijfers maar eens met voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:16 schreef WooZ het volgende:
Supportersvereniging
Enige argument dat ze voor hebben om Reker te laten blijven is de huidige financiele situatie![]()
Maar waar komt dat geld vandaan? Westerhof heeft de boel goed geregeld in de tijd dat hij voorzitter was. Daarnaast heeft de CL volgens mij nog het meeste geld opgeleverd. En dat komt dan weer door spelers als Gomes, Cocu, Alex (indirect dus door de Visser) en het feit dan 020 zich niet geplaatst heeft
De grote jongens zijn er niet dankzij De Visser gekomen, maar dankzij Guus "Corleone" Hiddink. Soms moet je zaken gewoon bij de naam gaan noemen. Guus heeft het naar zijn zin in Rusland.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Yup, er zit gewoon een hoop mazzel bij. En de sportieve prestaties zijn ook niet "op pijl" gebleven. Vergelijk de cijfers maar eens met voorgaande jaren.
Boehoe, ik heb zo'n hekel aan de 020-arrogantiequote:Op woensdag 7 mei 2008 03:31 schreef Jakobw het volgende:
Volgend jaar "gewoon" weer kampioen.
Maar dat behoeft geen enkele uitleg.
quote:De Visser: mijn naam wordt bezoedeld
Piet de Visser liet in een interview met het blad Sportweek weten niet te begrijpen dat de RvC de kant van Reker kiest. "Reker plaatst zichzelf boven een fenomenale keeper als Gomes en boven mij als internationaal scout. Het is vreemd dat de RvC zich achter Reker blijft opstellen. Ik had veel vertrouwen in voorzitter Schuitema, maar dit valt me erg tegen van hem."
Volgens De Visser wordt er bij PSV een spelletje gespeeld, wat zijn naam niet ten goede komt. "Ik zou ze kunnen aanklagen. Ik word in verband gebracht met maffiapraktijken, dat is zeer kwalijk. Mijn naam wordt bezoedeld. Er wordt vuil spel gespeeld, door via de plaatselijke krant allemaal valste berichten naar buiten te brengen. Ik gooi niet met modder, ik ben niet kwetsend en ik heb niemand een leugenaar genoemd. Maar Reker kan geen club runnen, daarom stop ik er mee."
quote:De Visser: andere clubs hebben inmiddels geïnformeerd
In het blad Sportweek laat Piet de Visser weten zeker door te gaan als scout. "Mijn contract bij PSV loopt eind juni af en dat ga ik niet verlengen. Maar ik stop niet als scout en laat alle opties open." Ajax zou geïnteresseerd zijn om De Visser in te lijven. "Van Ajax heb ik niks gehoord, er zijn wel andere clubs die geïnformeerd hebben."
Crap, toch niet die Mexicaan waar velen zo negatief over warenquote:AD: PSV blijft in de markt voor Rodriguez en Lee, AC Milan voor Gomes
Volgens het Algemeen Dagblad zal PSV een serieuze poging ondernemen om de Mexicaan Francisco Rodriguez naar Eindhoven te halen. Reker zou net als de scouts onder de indruk zijn geraakt. PSV is ook nog altijd in de markt voor Young-pyo Lee, die bij Tottenham Hotspur mag vertrekken.
Volgens het AD zou AC Milan nu de belangrijkste gegadigde zijn om doelman Heurelho Gomes over te nemen.
Het blijft lekker rommelen!quote:Farfán en Méndez weg zonder bericht
Jefferson Farfán en Edison Méndez verblijven zonder toestemming van PSV in hun vaderland. De twee Zuid-Amerikanen hadden zich zaterdag moeten melden voor de trip van PSV naar Griekenland, maar kwamen niet opdagen.
Farfán heeft zijn geplande vakantie voor deze week zonder medeweten van PSV enkele dagen vervroegd. Zijn zaakwaarnemer heeft inmiddels laten weten dat Farfán om privé-redenen zo heeft gehandeld en excuses aangeboden. Méndez had om privé-redenen toestemming om enkele dagen weg te gaan, maar heeft zich niet meer gemeld.
PSV accepteert de houding van het tweetal niet, maar algemeen directeur Jan Reker wilde nog niet uitweiden over eventuele strafmaatregelen. "We hebben Farfán en Méndez nog niet zelf kunnen spreken, dus we zijn niet op de hoogte van de exacte achtergrond", vertelt het bestuurslid in het Eindhovens Dagblad. "Pas als we het waarom weten, kunnen we het beoordelen."
Trainer Sef Vergoossen tast ook in het duister over de beweegredenen van het tweetal. "Daarom zeg ik er nog weinig over. Je kunt je best iets voorstellen bij de wens om bij de familie te zijn, maar dat moet dan natuurlijk in overleg gebeuren."
Lekker boeiend, over 3,5 maand is de rust wedergekeerd in het Eindhovense en gaan we gewoon voor de 5e titel op rijquote:
Hebben ze volgend jaar nog wel genoeg selectiespelers dan?quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:14 schreef PyTh het volgende:
[..]
Lekker boeiend, over 3,5 maand is de rust wedergekeerd in het Eindhovense en gaan we gewoon voor de 5e titel op rij
Ik hoor juist veel dat AC Milan 15 miljoen over heeft voor Frey en die bijna binnen had. En Fiorentina wou van dat geld die keeper van CSKA Moskou halen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:30 schreef Neoktheone het volgende:
Geen dag zonder een sappig bericht:
[..]
[..]
[..]
Crap, toch niet die Mexicaan waar velen zo negatief over waren
Lee
Die bron is dan wel weerquote:Een delegatie van PSV is komend weekeinde aanwezig bij de ontmoeting tussen Valenciennes en Olympique Nice. De doelman van de bezoekende partij, Hugo Lloris, moet een eventueel vertrek van Heurelho Gomes opvangen. (Voetbalzone.nl)
ik maak me niet zo druk om het aantal spelers, meer om de kwaliteit ervan..quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hebben ze volgend jaar nog wel genoeg selectiespelers dan?
Die is al best oud, wel geniaal thoughquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:56 schreef Morrigun99 het volgende:
Los van PSV, ik kwam deze tegen![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:56 schreef Morrigun99 het volgende:
Los van PSV, ik kwam deze tegen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Jan Reker.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Toch ff een tvp'tje, wat blijft er over van dit PSV?
Reker deed wat goed is voor de club, hij is zelf ook een passant, misschien gaat hij ook nog weg. Dat steeds maar over poppetjes praten, mensen zullen onderhand wel de indruk hebben dat er geen hersenen rondlopen bij PSVquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Toch ff een tvp'tje, wat blijft er over van dit PSV?... het gaat aardig de verkeerde kant op als je dit zo hoort en leest.
Goh, ik ben het een keer volledig met je eens.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:18 schreef okee6 het volgende:
[..]
Reker deed wat goed is voor de club, hij is zelf ook een passant, misschien gaat hij ook nog weg. Dat steeds maar over poppetjes praten, mensen zullen onderhand wel de indruk hebben dat er geen hersenen rondlopen bij PSV![]()
Waar in de TT Reker staat, behoort eigenlijk Valckx te staan, als je dan toch op een PSV-er wilt kotsen. Lemic is uiteraard de meest uitgelezen persoon, maar die hoort gelukkig niet meer bij PSV.
ga je me vertellen dat psv de afgelopen 10 jaar geen identiteit had?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:27 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
manier om PSV z'n eigen identiteit te laten behouden.
Ik had wel eens het idee dat het een Fc Hiddink was, waar de koeien achteraan dromden. Op zich niet slecht, maar een boer zonder voldoende centjes ziet alles verpieteren.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:53 schreef WooZ het volgende:
[..]
ga je me vertellen dat psv de afgelopen 10 jaar geen identiteit had?
Complete drogrede.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:02 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik had wel eens het idee dat het een Fc Hiddink was, waar de koeien achteraan dromden. Op zich niet slecht, maar een boer zonder voldoende centjes ziet alles verpieteren.
Jij bent dus een koe, no offense. PSV was bijna failliet en jij gaat achter Hiddink staan, die net als De Visser netto geen winst heeft opgeleverd.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:27 schreef WooZ het volgende:
[..]
Complete drogrede.
fc hiddink haalde wel voor het eerst in 8 jaar de volgende ronde CL, de halve finale. Het jaar erop wederom achtste finale. Enkele malen kampioen op rij. Alsof dat geen geld oplevert
Dit gebeurd elke jaar toch...quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:42 schreef HL_Dog43 het volgende:
Vraag me af waarom Farfan en Mendez wegblijven.. zou het misschien zo zijn dat het met de situatie te maken heeft en ook wegwillen?
Hmm..
Mijn mening? Reker rot op.
dank de heer Westerhof maar even voor het negatieve vermogen. Falliet is trouwens nog 5 bruggen verder. De Cashflow was positief dus falliet ben je dan nog lang niet!quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:27 schreef okee6 het volgende:
[..]
Jij bent dus een koe, no offense. PSV was bijna failliet en jij gaat achter Hiddink staan, die net als De Visser netto geen winst heeft opgeleverd.
PSV heeft onder Hiddink z'n Europees gezicht weer wat opgepoetst, maar kan daar gezien de Nederlandse thuismarkt geen moer mee doen, omdat het op zijn eentje is en er geen serieus te nemen concurrenten zijn. Alsof Guus daar een moer om gaf, dan had ie wel in Amsterdam aan de slag gegaan, lafaard.
Ik had je toch hoger ingeschat, een betaald voetbalclub organisatie hoort zwarte cijfers te schrijven. Als het dat doet dankzij de concurrent, dan is er sprake van mismanagement en ben je 'failliet'. Zo'n inkomstenpost uit Europees voetbal is waanzin. Hiddink wilde zelfs nog verder gaan, met minder mensen (=minder controle).quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dank de heer Westerhof maar even voor het negatieve vermogen. Falliet is trouwens nog 5 bruggen verder. De Cashflow was positief dus falliet ben je dan nog lang niet!
Westerhof heeft door het omzetten van het investeringsfonds in een lening een verlies van effectief 10 miljoen gemaakt....... ja dan gaat het hard.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:19 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik had je toch hoger ingeschat, een betaald voetbalclub organisatie hoort zwarte cijfers te schrijven. Als het dat doet dankzij de concurrent, dan is er sprake van mismanagement en ben je 'failliet'. Zo'n inkomstenpost uit Europees voetbal is waanzin. Hiddink wilde zelfs nog verder gaan, met minder mensen (=minder controle).
Dat het Westerhof zijn schuld is, nee, die is later ingestapt. Westerhof was ook iemand die minder populaire maatregelen moest treffen. Alleen vind ik van Westerhof dat hij geen leidinggevende rol in een grote club als PSV had moeten willen vervullen. Reker is dan wel een voetbalman, met kennis van zaken en tact. Als je de doorsnee PSV-fan vraagt, zal ie daar geen waardering voor op kunnen brengen. Toch is Reker niet diegene die een windje liet of uiteindelijk de stront heeft uitgesmeerd.
tactquote:Reker is dan wel een voetbalman, met kennis van zaken en tact.
Dat is een waar woord, alleen liep elke PSV'er met hem weg, en misschien ook wel terecht. het leven is goed...quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:36 schreef Radegast het volgende:
Harry van Raaij heeft ellende gezaaid, en nu wordt er eindelijk geoogst.
Ga je weer... nette cijfers zijn niet altijd gevolg van gezond beleid. Van Raaij regeerde met open portemonnee, met open ogen notabene.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:38 schreef rubbereend het volgende:
onder de totale tijd onder van Raaij is er gewoon een nette 0 gedraaid geen verlies geen winst.
Dat moest gebeuren, want anders claims. En hoe kwam dat investeringsfonds tot stand? Wie zette daar druk? Jij weet het.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Westerhof heeft door het omzetten van het investeringsfonds in een lening een verlies van effectief 10 miljoen gemaakt....... ja dan gaat het hard.
Tijdens de competitie geen stakingen, wel Gomes en een titel bovendienquote:tact![]()
quote:Aissati stuurt aan op breuk met PSV
Door PETER VAN DUYL en CHRIS VAN NIJNATTEN
EINDHOVEN - Ismail Aissati voelt zich niet meer gebonden aan de contractverlenging die hij eind vorig jaar met PSV overeenkwam.
Het vernieuwde dienstverband, lopend tot de zomer van 2011, lag nog niet geheel ondertekend op de burelen bij de landskampioen. De in het afgelopen halfjaar opgelopen teleurstellingen bij de club brachten de 19-jarige tot zijn beslissing om af te zien van ondertekening. Zijn huidige 'oude' overeenkomst loopt in juli 2009 af.
De zaakwaarnemer van de Utrechter, Rodger Linse, bevestigde gistermiddag het voornemen van zijn pupil.
,,Je kunt zeggen dat je een mondeling akkoord had, maar PSV is zijn afspraken op het sportieve vlak aan Ismail totaal niet nagekomen. Zo is hem beloofd dat hij in de tweede helft beduidend meer aan spelen zou toekomen,'' zegt Linse.
,,Daar is totaal niets van terecht gekomen. Ismail gaat nu opnieuw nadenken over zijn toekomst en voelt zich niet meer gebonden aan de wederzijdse afspraken die in december tussen de club en hem zijn gemaakt.''
Het is een bekend gegeven, dat Aissati gefrustreerd het recente kampioenschap vierde. Vorig jaar speelde hij een uitstekend half seizoen bij FC Twente, maar sinds hij door PSV werd teruggehaald, waren er voor hem weinig speelminuten meer. Onder Jan Wouters kwam hij het meest aan spelen toe. Tot aan de winterstop stond hij vijf keer in de basiself, mocht hij elf keer invallen, waarvan drie keer in de Champions League. Na de winterstop viel de olympisch international nog slechts drie keer in, wat hem in totaal 45 speelminuten opleverde. Blessures speelden hem parten, maar het geringe aantal minuten scoorde hij vooral doordat hij weinig vertrouwen genoot van de technische staf.
Op de avond van 20 januari, na de wedstrijd VVV-PSV, was er contact over deze kwestie tussen algemeen directeur Jan Reker van PSV en Linse. In dat gesprek beloofde de bestuurder nogmaals dat het jonge talent 'liefst iedere wedstrijd' aan spelen zou toekomen. Die belofte werd ook gedaan, omdat PSV weigerde Aissati te verhuren.
Ook nu weer hebben clubs zich gemeld om de speler volgend seizoen te kunnen huren. Onder anderen Jan-Willem van Dop meldde zich namens FC Utrecht hiervoor bij Reker.
Het kamp Aissati beraadt zich nu op de situatie. De speler speelt graag bij PSV, met de nadruk op spélen. Afgelopen winter meldde Ajax zich nog bij PSV om Aissati tegen een in zijn contract vastgestelde vergoeding over te nemen.
Die transfer ging niet door, ook omdat de voetballer zich goed voelde bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Dat het contract nog steeds ongetekend lag, kwam door een verschil van mening van fiscale aard tussen club en management van de speler. Onlangs stelde PSV Linse daarover in het gelijk.
,,Dat hebben we schriftelijk laten weten, het ging om een btw-kwestie,'' aldus Reker. ,,Ik ben ervan overtuigd dat wij daarom nu een bindend contract in bezit hebben. Volgens mij kan niemand daar onderuit. Ik ga ervan uit dat Ismail daarom bij ons blijft.''
dat fonds was netjes ingericht dat het risicodragend was......... dat de heren in de RvC die ook investeerders waren vervolgens misbruik van hun positie hebben gemaakt is niet bepaald chic. Volgens de contracten hadden de investeerders gewoon pech als er geen transfersom werd gevangen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:50 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat moest gebeuren, want anders claims. En hoe kwam dat investeringsfonds tot stand? Wie zette daar druk? Jij weet het.
[..]
ik heb veel gehoord dit seizoen maar nog nooit iets van tact bij Reker.quote:Tijdens de competitie geen stakingen, wel Gomes en een titel bovendienMet de te hoge makelaarskosten mocht hij zich niet bemoeien, kennelijk.
omgquote:Op donderdag 8 mei 2008 00:58 schreef cultheld het volgende:
Dit kan er ook nog wel bij:
bron: Sportwereld
[..]
wordt ie na een half jaartje weer verkocht aan 020, nee dank uquote:Op donderdag 8 mei 2008 01:10 schreef venomsnake het volgende:
Kom maar naar Grunn, dan ben je zeker van een basisplaats jongen..
Wat begrijp je niet aan de woorden 'laten behouden'?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:53 schreef WooZ het volgende:
[..]
ga je me vertellen dat psv de afgelopen 10 jaar geen identiteit had?
Hij voelt zich vast genoeg slaaf bij onsquote:Op donderdag 8 mei 2008 09:23 schreef SCH het volgende:
Kom maar bij ons Aissati. Beerens vindt het ook leuk bij ons
Dat valt dus ook weer meequote:PSV in contact met Mendez en Farfan
Het Algemeen Dagblad meldt dat PSV inmiddels direct in contact is met Mendez en Farfan over diens afwezigheid de afgelopen dagen. Het bezoek van Mendez aan zijn zieke moeder zou zijn uitgelopen. Farfan had zijn vakantie vervroegd en dat wel al via zijn zaakwaarnemer laten weten
precies.. hier kijk ik niet echt van op.. alleen hoop ik wel dat ze Aissati weten te behouden..quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:05 schreef dndiek het volgende:
Lemic en Linse zijn 2 handen op 1 buik dus dit was te verwachten
Waarom dan wel? op m volgend seizoen weer op de bank te laten verpieteren?quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:23 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
precies.. hier kijk ik niet echt van op.. alleen hoop ik wel dat ze Aissati weten te behouden..
Stevens is geen Vergoossen. Aissati gaat zijn kansen wel krijgen. Vooral omdat ik denk dat Afellay deze zomer nog wel eens zou kunnen vertrekken.quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:25 schreef navigator het volgende:
[..]
Waarom dan wel? op m volgend seizoen weer op de bank te laten verpieteren?
Stevens krijgt ook de tijd om iets te bouwen en uit te proberen. Daar heeft Vergoosen nooit tijd voor gehadquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:36 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Stevens is geen Vergoossen. Aissati gaat zijn kansen wel krijgen. Vooral omdat ik denk dat Afellay deze zomer nog wel eens zou kunnen vertrekken.
quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:08 schreef neilpad het volgende:
Ach ik maak me gewoon niet meer zo druk totdat de competitie ook daadwerkelijk weer begint.
Elke potentiele rel rondom PSV wordt nu groot opgeblazen.
quote:PSV gaat het zonder Lemic doen
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Nu de kruitdampen in Eindhoven het zicht op de toekomst niet langer vertroebelen, is het tijd voor de nieuwe realiteit. Bij PSV, al jaren dé succesclub van het Nederlandse voetbal, is met ingang van deze week alles anders.
Vlado Lemic (links) gefotografeerd op de tribune bij Ajax-PSV, in de zomer van 2007. FOTO PRO SHOTS
Nu de club zo rigoureus gebroken heeft met 'het kamp Lemic' moet de clubleiding bewijzen dat zij ook op eigen kracht in staat is top te blijven.
De allesoverheersende vraag in het oosten van Brabant is natuurlijk: Wat is PSV eigenlijk precies kwijtgeraakt nu het zo bewust en nadrukkelijk heeft gebroken met scout Piet de Visser, de invloedrijke adviseur Vlado Lemic en - in diens spoor - technisch manager Stan Valckx?
Hoewel vrijwel niemand zich openlijk over de situatie bij PSV wil uitlaten, is er in de Nederlandse voetbalwereld veel begrip voor de keuze die de landskampioen heeft gemaakt. De tendens onder clubbestuurders en makelaars is: Als een club het gevoel heeft dat iemand van buiten de organisatie (in dit geval Lemic) te veel grip op zaken krijgt, zijn harde maatregelen per definitie onontkoombaar.
Feit blijft dat Lemic de afgelopen jaren veel werk voor PSV heeft gedaan. Niet alleen bij het aanbrengen van nieuwe spelers, ook bij het leggen van contact met versterkingen die ze in Eindhoven op het oog hadden. Niet voor niets zei Guus Hiddink pas nog dat je mensen als Lemic nodig hebt om sportieve vooruitgang te boeken.
Nu de Serviër en ook Valckx zijn verdwenen, zullen allerlei praktische zaken door anderen moeten worden overgenomen. ,,Vlado legde vaak de contacten, dat gaan we nu zelf doen,'' zegt algemeen-directeur Jan Reker.
Er bestaat gerede twijfel of dat wel zo simpel zal zijn. Met Lemic - altijd op de achtergrond en dus de ideale man om ergens anoniem op af te sturen - is een belangrijk netwerk bij PSV verdwenen. De Serviër is goed bevriend met Pedrag Mijatovic, de technisch directeur van Real Madrid. Bovendien heeft hij uitstekende contacten bij Chelsea. De Visser had die in Zuid-Amerika. Binnen PSV is er op dit moment niemand met een indrukwekkende bellijst. Zeker op korte termijn zou het de slagkracht van de club nadelig kunnen beïnvloeden.
Desondanks maakt Reker zich daarover niet al te veel zorgen. Bij PSV stellen ze zich op het standpunt dat er via Lemic weliswaar versterkingen binnenkwamen, maar dat er ook missers tussen zaten. Bovendien hoopt PSV dat de eenheid binnen de club zich vanaf dit moment zal herstellen nu een invloedrijk groepje mensen is verdwenen. Voor de directie en de raad van commissarissen staat het buiten kijf dat Lemic als een soort splijtzwam in de spelersgroep fungeerde.
Verder houdt PSV zich vast aan de gedachte dat er in Europa honderden clubs zijn die het best redden zonder Lemic. Reker gaat er vanuit dat het vacuüm dat in Eindhoven is ontstaan razendsnel door anderen zal worden opgevuld. ,,We hebben nog nooit zoveel aanbiedingen van managers en makelaars gehad als nu,'' zegt hij. ,,We kunnen een tribune vol zetten met nieuwe talenten.''
PSV heeft er in elk geval voor gezorgd dat het fundament onder het huidige elftal in orde is en de plannen voor komend jaar klaar liggen. De club is erin geslaagd de contracten van vrijwel alle sleutelspelers open te breken en te verlengen. Garanties zijn er nooit maar als er spelers worden weggekocht, levert dat in elk geval veel geld op.
En verder weten ze in Eindhoven precies wat ze willen. Het is de bedoeling dat de Mexicaanse verdediger Francisco Rodriguez volgend seizoen voor PSV speelt en ook een terugkeer van Young-pyo Lee is nog steeds niet van de baan. Een goede opvolger vinden voor doelman Gomes zal wel een heidens karwei worden. In dat verband is de naam van Piet Velthuizen gevallen. Ook zal PSV op zoek moeten naar een nieuwe technisch-manager. Valckx wil onder geen beding meer onder Reker werken. Hij hoopt op een redelijke afvloeiingsregeling. Want het is zeker dat PSV een vervanger voor Valckx zal aantrekken, het liefst iemand die nog deze zomer zijn werk kan beginnen. ,,Ik ga dat werk in elk geval niet doen,'' zegt Reker. ,,We moeten we op de kortst mogelijke termijn een nieuwe technisch manager hebben. Eigenlijk kun je in de zomer niet zonder.''
Aissati is natuurlijk al zwaar genaaid met die contractverlenging. Onbegrijpelijk hoe PSV dit soort fantastische talenten weet te verneuken. Al jarenlang durven ze hem niet te gebruiken en dan moet hij nog maar een jaartje wachten? Direct vertrekken naar een club die hem wel op waarde weet te schatten. Ik zeg Heerenveen, Twente of Ajax. Een stap naar het buitenland lijkt me te vroeg, aangezien hij dankzij z'n eigen werkgever amper eredivisie-ervaring heeft, op een periode Twente na.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:36 schreef Neoktheone het volgende:
Stevens is geen Vergoossen. Aissati gaat zijn kansen wel krijgen. Vooral omdat ik denk dat Afellay deze zomer nog wel eens zou kunnen vertrekken.
Elke PSV-liefhebber zal toch ronduit jodelen dat Valckx niet meer over aankoop/verkoop gaat. Dat is 200% verbetering, zo niet meer. Ik snap mensen niet, alsof ze op het hoofd geslagen zijn. De journalistiek heeft daar ook een handje van, Lemic wordt bijvoorbeeld heel netjes neergezet. Het bestaat niet dat hij en Hiddink alle journalisten in de zak hebbenquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:15 schreef Morrigun99 het volgende:
én een redelijk positief stuk erbij:
quote:Niet voor niets zei Guus Hiddink pas nog dat je mensen als Lemic nodig hebt om sportieve vooruitgang te boeken.
Met andere woorden PSV is in een gat gevallen waar het een tijd nodig heeft om uit te komen.quote:Er bestaat gerede twijfel of dat wel zo simpel zal zijn. Met Lemic - altijd op de achtergrond en dus de ideale man om ergens anoniem op af te sturen - is een belangrijk netwerk bij PSV verdwenen. De Serviër is goed bevriend met Pedrag Mijatovic, de technisch directeur van Real Madrid. Bovendien heeft hij uitstekende contacten bij Chelsea. De Visser had die in Zuid-Amerika. Binnen PSV is er op dit moment niemand met een indrukwekkende bellijst. Zeker op korte termijn zou het de slagkracht van de club nadelig kunnen beïnvloeden.
Geen Gomes naar AC Milan dus?quote:Fiorentina heeft een officieel bod gedaan op Igor Akinfeev. De doelman van CSKA Moskou moet de opvolger worden van Sébastien Frey, die waarschijnlijk naar AC Milan vertrekt. (Diverse Italiaanse media)
Als hij prijzen wil winnen kan 'ie beter bij PSV blijvenquote:
PSV woont in een gat dat eredivisie heet. Misschien was je dat nog niet opgevallen. En nu gaan we het weer legaal doen, met boekhouding en minder onkosten. Ik vind dat fijn, sommige kruimelcriminelen vinden dat minder.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:48 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Met andere woorden PSV is in een gat gevallen waar het een tijd nodig heeft om uit te komen.
Dude het is niet eens Juni.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:00 schreef Paaskonijn het volgende:
Waar blijven de transfer geruchten van PSV eigenlijk?
Het enige wat ik hoor is ene Rodriguez uit Mexico die niet al te goed was...
Dus..?quote:
Genoeg geruchten hoor ik al overalquote:Op donderdag 8 mei 2008 13:16 schreef HL_Dog43 het volgende:
Dus.. meestal komt de transfermarkt later opgang. :p
Ligt eraan of Gomes nog weggaat. Anders een keeper en een verdediger.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:30 schreef _Mike_ het volgende:
Wat voor versterkingen hebben jullie eigenlijk nodig?
Eens.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:39 schreef okee6 het volgende:
[..]
Elke PSV-liefhebber zal toch ronduit jodelen dat Valckx niet meer over aankoop/verkoop gaat. Dat is 200% verbetering, zo niet meer. Ik snap mensen niet, alsof ze op het hoofd geslagen zijn. De journalistiek heeft daar ook een handje van, Lemic wordt bijvoorbeeld heel netjes neergezet. Het bestaat niet dat hij en Hiddink alle journalisten in de zak hebbenLekker onderzoekje starten zou ik zeggen, de sporen liggen nu aan de oppervlakte
Eens2quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
PSV woont in een gat dat eredivisie heet. Misschien was je dat nog niet opgevallen. En nu gaan we het weer legaal doen, met boekhouding en minder onkosten. Ik vind dat fijn, sommige kruimelcriminelen vinden dat minder.
Verdediging. Het liefst een ervaren iemand. Dat heeft toch wel écht de prioriteit denk ik.quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:30 schreef _Mike_ het volgende:
Wat voor versterkingen hebben jullie eigenlijk nodig?
Hoeft toch niet? Aissati speelde toch al nooit, dan hoef je er toch geen vervanger voor te halenquote:Op donderdag 8 mei 2008 13:33 schreef HL_Dog43 het volgende:
En als Aissati ook nog eens weggaat een middenvelder. :|
Hoezo, hij speelde toch nooit?quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:33 schreef HL_Dog43 het volgende:
En als Aissati ook nog eens weggaat een middenvelder. :|
Dat zijn volgens mij toch echt aanvallers en geen verdedigers rabbitboyquote:
Amrabat speelt toch soms ook rechtshangend ofzoiets?quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:36 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij toch echt aanvallers en geen verdedigers rabbitboy
Dat vind ik nou ook, wij zitten toch vaak op een lijn Suijk ondanks onze liefde voor 2 totaal verschillende clubsquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:08 schreef Suijk het volgende:
Heeft Aissati wel eens ooit iets van zelfkritiek laten horen? Het ligt wel altijd aan een ander bij hem.
Zou jij dat nog geloven als je dat al zo'n 2 jaar te horen krijgt?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:36 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Daar zijn ze denk ik te professioneel voor.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:59 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ik niet. Ik weet zelf dat ik op een dag wel ga spelen anders verkopen ze me wel.
Daarbij is PSV mijn club dus zou ik blijven maar goed. Zo'n PSV fan is volgens mij geen enkele PSV speler nu of wel?
Mijn god, als 020 zichzelf opheft heb er natuurlijk ook begrip voorquote:Hoewel vrijwel niemand zich openlijk over de situatie bij PSV wil uitlaten, is er in de Nederlandse voetbalwereld veel begrip voor de keuze die de landskampioen heeft gemaakt.
omg, alsof er ook maar 1 fucking makelaar bestaat die alleen maar wereldspelers laat contracterenquote:Desondanks maakt Reker zich daarover niet al te veel zorgen. Bij PSV stellen ze zich op het standpunt dat er via Lemic weliswaar versterkingen binnenkwamen, maar dat er ook missers tussen zaten.
Precies...quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:13 schreef WooZ het volgende:
omg, alsof er ook maar 1 fucking makelaar bestaat die alleen maar wereldspelers laat contracteren
Allemaal 100% integere mensen met de beste talenten ter wereld!!quote:Reker gaat er vanuit dat het vacuüm dat in Eindhoven is ontstaan razendsnel door anderen zal worden opgevuld. ,,We hebben nog nooit zoveel aanbiedingen van managers en makelaars gehad als nu,'' zegt hij. ,,We kunnen een tribune vol zetten met nieuwe talenten.''
Lee Lee Lee Lee Lee Lee Lee Lee Lee Leequote:Op donderdag 8 mei 2008 13:00 schreef Paaskonijn het volgende:
Waar blijven de transfer geruchten van PSV eigenlijk?
Het enige wat ik hoor is ene Rodriguez uit Mexico die niet al te goed was...
quote:
Als hij daarheen gaat, weten we in ieder geval dat het niet helemaal goed met zijn smaak zit.quote:
Ik snap hem volkomen, wat Vergoossen tegen hem had is mij eerlijk gezegd ook niet duidelijk, wel dat hij steeds héél ver ging om hem maar niet te laten spelen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:37 schreef peaceman het volgende:
Ik snap Aisaiti wel hoor... Beloftes zijn niet nagekomen... ik kan me nog herinneren dat ie onder geen beding naar Ajax mocht en vervolgens wordt ie weinig tot niet gebruikt... Beetje vreemd toch wel.
Inderdaad, veel te aanvallend voetbal voor een "echtequote:Op donderdag 8 mei 2008 18:46 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Als hij daarheen gaat, weten we in ieder geval dat het niet helemaal goed met zijn smaak zit.
Kiezen voor mooi voetbal is inderdaad moeilijk te begrijpen voor een Psv/Chelsea fan.quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:46 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Als hij daarheen gaat, weten we in ieder geval dat het niet helemaal goed met zijn smaak zit.
Als ik het me goed herinner balde hij vorig seizoen nog bij de Tukkers.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zou jij dat nog geloven als je dat al zo'n 2 jaar te horen krijgt?
Ach gossie wat is hij toch zielig. Die jongen komt net kijken en vindt al dat hij bij een topclub dingen mag eisen. Ga toch fietsen.quote:En nu moet hij wéér wachten? Echt niet, wegwezen en naar een club gaan waar je wel gewaardeerd wordt. Als ik in zijn schoenen stond deed ik precies hetzelfde.
Lijkt me logischquote:Reker: Stevens moet snel met Aissati om de tafel
Jan Reker heeft tegenover het Eindhovens Dagblad laten weten dat de nieuwe coach Huub Stevens snel met Ismail Aissati om de tafel moet om de sportieve intenties voor volgend seizoen te bespreken. Aissati wil zijn overeengekomen contractverlenging niet ondertekenen omdat hij vindt dat afspraken het afgelopen jaar niet zijn overeengekomen.
Ja... Ik weet het niet hoor... Ik ken hem niet, maar veel positieve geluiden heb ik nog niet gehoord.quote:Komst verdediger Rodriguez lijkt dichtbij
Het Brabants Dagblad meldt dat de komst van de Mexicaanse verdediger Francisco Rodriguez dichtbij lijkt. De onderhandelingen tussen PSV en Chivas Guadalajara zijn volgens de krant inmiddels in een vergevorderd stadium.
Als die beloftes niet waargemaakt kunnen worden moet Reker ze niet doen. Tuurlijk is hem meer speeltijd beloofd, zo werkt dat als je spelers niet bij willen tekenen omdat ze te weinig spelen. Dan ga je ze paaien met mooie praatjes over dat het allemaal anders wordt in de nabije toekomst.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:05 schreef ErikT het volgende:
Dat er in dit topic serieus gediscussieerd wordt over beloftes om te spelen.
Hoe is het mogelijk. Een belofte om te spelen. Het is dat het zo extreem triest is, maar anders waren deze smileys gepast![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er is wel een behoorlijk verschil tussen er over hebben dat een speler waarschijnlijk toch wel aan een x aantal wedstrijden gaat komen en dan uiteindelijk nog geen 45 minuten in een hafljaar speelt.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:05 schreef ErikT het volgende:
Dat er in dit topic serieus gediscussieerd wordt over beloftes om te spelen.
Hoe is het mogelijk. Een belofte om te spelen. Het is dat het zo extreem triest is, maar anders waren deze smileys gepast![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ajax-aanhang kotst "eigen" "supporter" navigator uitquote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:24 schreef navigator het volgende:
Zijn er vandaag al rellen en/of ruzies uitgelekt?
quote:'FC Utrecht meldt zich bij PSV voor Ismail Aissati'
FC Utrecht heeft zich bij PSV gemeld voor Ismail Aissati (foto, rechts), meldt het Eindhovens Dagblad. De negentienjarige middenvelder is niet bereid zijn handtekening te zetten onder het nieuwe contract, omdat PSV sportieve afspraken niet is nagekomen. Algemeen directeur Jan Reker is ervan overtuigd dat PSV een rechtsgeldige overeenkomst in zijn bezit heeft en dat Aissati tot 2011 (en niet tot 2009) vastligt in Eindhoven.
Los van het dispuut over het contract is Reker het eens met de wens van Aissati om meer speeltijd. ‘Daar is geen discussie over. Ismail moet wedstrijden gaan spelen, dat is gewoon heel belangrijk. Daarom is het goed dat hij en Huub Stevens snel met elkaar gaan praten.’ (MA)
Dat mensen geen dingen moeten beloven die ze niet kunnen waarmaken ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 08:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als die beloftes niet waargemaakt kunnen worden moet Reker ze niet doen. Tuurlijk is hem meer speeltijd beloofd, zo werkt dat als je spelers niet bij willen tekenen omdat ze te weinig spelen. Dan ga je ze paaien met mooie praatjes over dat het allemaal anders wordt in de nabije toekomst.
Nee, als Aissati dat heeft geloofd is hij enorm naïef. Als je bij een topclub voetbalt, is voetballen in het eerste geen zekerheid, voor niemand. Je moet je simpelweg in de basis voetballen. Dat heeft hij blijkbaar niet gedaan. Vette pech voor Ismaïl (en voor mij, want ik zie hem graag spelen), maar geen reden om te gaan huilen en weg te willen.quote:In welke vorm PSV dat gedaan heeft kan ik niet zeggen maar dat het gebeurd is is evident. Aissati heeft dan ook gewoon gelijk in deze.
Ja, maar dit verschil doet er niet toe. Zie hierboven.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Er is wel een behoorlijk verschil tussen er over hebben dat een speler waarschijnlijk toch wel aan een x aantal wedstrijden gaat komen en dan uiteindelijk nog geen 45 minuten in een hafljaar speelt.
Appels en peren.quote:Bij je eigen baan heb je toch ook altijd een startgesprek en wat je verwachtingen er van zijn. Zo is dat bij voetballers ook. En dan zal er echt niet op de wedstrijd precies gekeken worden of je dat aantal haalt, maar bij zo'n groot verschil zou ik als speler ook wel weer twee nagaan denken over een eventueel langer verblijf.
Stevens zal zeggen: "ik zie het in je zitten, maar ik beloof niks, want zo werkt het niet bij voetbal. Ga je best doen, dan zien we wel weer verder."quote:Reker: Stevens moet snel met Aissati om de tafel
[q]Jan Reker heeft tegenover het Eindhovens Dagblad laten weten dat de nieuwe coach Huub Stevens snel met Ismail Aissati om de tafel moet om de sportieve intenties voor volgend seizoen te bespreken. Aissati wil zijn overeengekomen contractverlenging niet ondertekenen omdat hij vindt dat afspraken het afgelopen jaar niet zijn overeengekomen.
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Pieters naar PSV, Aissati naar Utrecht Ajax.
Denk dat Alcides gewonnen heeft. Die heeft wel wat ervaring met drive-by shootings.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:41 schreef Morrigun99 het volgende:
Ondanks die laatste zin van Reker, merk je wel dat hij wat voorzichtiger is. Hij benadrukt voor Aissati enkel het belang om te spelen; hij belooft hem niet weer iets. Maar eerlijk gezegd zie ik het nog wel goed komen met Aissati. Maak me er niet zo druk om.
Dat Utrecht zicht meldt betekent niets natuurlijk.
Fotoverslag van paintbalmiddag PSV-selectie...![]()
http://www.psv.nl/web/show/id=118705/contentid=23282
quote:'AC Milan wil Heurelho Gomes overnemen van PSV'
Sportweek.nl Datum: 9-mei-2008 10:11
AC Milan richt zijn pijlen op doelman Heurelho Gomes, schrijft het Italiaanse Tuttosport vrijdag. De Rossoneri zien in de Braziliaan van PSV de ideale vervanger van diens landgenoot Dida. De kans dat Gomes, die nog een doorlopend contract heeft, vertrekt bij PSV is groter geworden sinds hij zijn ruzie met directeur Jan Reker openbaar maakte.
De 27-jarige Gomes zei twee weken geleden in Voetbal International dat hij niet langer met Reker wilde werken. 'Hij eruit of ik ga weg', aldus de Braziliaan.
Deivid zal toch niet naar PSV willen? Geweldige speler voor PSV, maar lijkt me dat hij lekker daar wil blijven, verdient hij meer.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
Dit is trouwens ook leuk om te horen:
http://fanatik.ekolay.net/Fanatik/Default.aspx?aType=Detail&articleID=107048&CatId=34
PSV heeft Deivid de Souza benadert. Goede speler
Goede speler inderdaad, wat staat er op die site?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://fanatik.ekolay.net/Fanatik/Default.aspx?aType=Detail&articleID=107048&CatId=34
Naïef? Aissati gelooft gewoon zijn algemeen directeur als die op wat voor manier dan ook de schijn wekt dat hij meer speeltijd gaat krijgen. Als Reker die indruk gewekt heeft (en dat heeft hij, anders had Aissati contractverlenging niet eens overwogen) moet hij gewoon zorgen dat dat ook gebeurt.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat mensen geen dingen moeten beloven die ze niet kunnen waarmaken ben ik met je eens.
De rest is niet te achterhalen.
Nee, als Aissati dat heeft geloofd is hij enorm naïef. Als je bij een topclub voetbalt, is voetballen in het eerste geen zekerheid, voor niemand. Je moet je simpelweg in de basis voetballen. Dat heeft hij blijkbaar niet gedaan. Vette pech voor Ismaïl (en voor mij, want ik zie hem graag spelen), maar geen reden om te gaan huilen en weg te willen.
Dat is toch die Deivid van Fenerbace? Geef eens 1 reden waarom hij die club zou verruilen voor PSVquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
Hij heeft altijd al eens onder Jan Reker willen werken, duh!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:13 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Dat is toch die Deivid van Fenerbace? Geef eens 1 reden waarom hij die club zou verruilen voor PSV
Die lijkt me niet haalbaar.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
Succes in Europa!!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:13 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Dat is toch die Deivid van Fenerbace? Geef eens 1 reden waarom hij die club zou verruilen voor PSV
Hebben wij itt jullie niet nodigquote:
roflquote:
Jammer dat Gomes en Reker er niet bij waren.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:41 schreef Morrigun99 het volgende:
Ondanks die laatste zin van Reker, merk je wel dat hij wat voorzichtiger is. Hij benadrukt voor Aissati enkel het belang om te spelen; hij belooft hem niet weer iets. Maar eerlijk gezegd zie ik het nog wel goed komen met Aissati. Maak me er niet zo druk om.
Dat Utrecht zicht meldt betekent niets natuurlijk.
Fotoverslag van paintbalmiddag PSV-selectie...![]()
http://www.psv.nl/web/show/id=118705/contentid=23282
Daar is Aissati ook bij volgens mij. De "we spelen goed weer" propaganda.....Ik ben daar trouwens ook ooit wezen paintballen. Écht een aanrader. SUPER toffe "baan".
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
quote:'Deivid slaat interesse PSV af'
Diverse Turkse sportsites melden vandaag het gerucht dat de Braziliaanse flankspeler Deivid interesse van PSV heeft afgewimpeld. PSV zou de Braziliaan aanvaller hebben benaderd voor het komende seizoen. Die geeft echter de voorkeur voor een langer verblijf bij de Turkse topclub Fenerbahce.
quote:9/5/2008 - OPROEP: Kom vanavond naar 't stadhuisplein!
(Gepost door phoolie040)
Iedereen die PSV een warm hart toe draagt worden door de organisatoren van de ludieke actie massaal oproepen om vanavond deel te nemen aan de actie. 'Wij als supporters kunnen vanavond onze steun aan het team uiten en aangezien het weer goed is er genoeg sfeer is zal het een super gezellige en vooral gemoedelijke avond worden. Ook in moeilijke tijden willen we onze club steunen. Hoe meer supporters er vanavond zijn, hoe groter het effect is naar PSV. Er moet snel een oplossing komen want we willen ook dit jaar weer succes! dus kom vanavond om 19.00 naar het stadhuisplein om onze club een warm hart toe te dragen.'
PSV Netwerk
Namens Lighttown Madness, PSV Fans United, Supportersvereniging PSV en de organisator willen we jullie alvast bedanken!
PSV Netwerk
RUST EN GEMOEDELIJKHEID, MAAKT DE 22e SCHAAL EEN FEIT!
Dat is toch allang voorbijquote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:02 schreef MaatjeTho het volgende:
Ben benieuwd hoe druk het op het Stadhuisplein is vanavond.
[..]
quote:Het was te rustig op t stadhuisplein... een handje vol supporters en op de kar (lees: open vrachtwagen) een stuk of 40/50 man. Neemt niet weg dat de actie natuurlijk goed is!
Ik had ook niet anders verwachtquote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:15 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dat is toch allang voorbij
van netwerk:
[..]
omdat 99% vd supporters vindt dat eerst reker op moet rotten voordat er ook maar enige positiviteit getoond wordtquote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:21 schreef denthemen het volgende:
Waarom heeft iedereen er een grote klep over maar als er iets gepland staat haken ze af?
Famous for travelling toch ofzo?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:21 schreef denthemen het volgende:
Waarom heeft iedereen er een grote klep over maar als er iets gepland staat haken ze af?
Dat is ie welquote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
Hij is niet 41 voudig international bij Mexico
quote:,,Op de kampioensreceptie liep Jan rond te bazuinen dat ik in januari de transfer van Rodriguez heb geblokkeerd. Maar kijk, hier een stuk in het AD van januari. Daarin zegt hij nota bene zelf dat er te veel twijfels zijn. Ik had Rodriguez live gezien en was niet erg onder de indruk. Jan heeft op mijn
kantoor dvd's zitten kijken en vond hem ook niet geweldig.
quote:,,Ajax had belangstelling voor Aissati, wij wilden zijn contract verlengen. In die fase heeft Jan aan Kees Ploegsma verteld welke clausule Aissati precies in zijn contract had staan. Nota bene via Ploegsma – erelid van PSV – is dat bij Ajax terecht gekomen. Eerst bij Martin van Geel, later ook bij Maarten Fontein. Toen die met Jan belde, kon hij het alleen maar bevestigen. Ongelooflijk.''
quote:,,Wat er nu over Piet de Visser wordt gezegd, vind ik laag en niveauloos. Hij wordt neergezet als iemand die de club vooral veel geld heeft gekost, die vooral miskopen achter zijn naam heeft. Allemaal kritiek gevoed door Jan. Het is onzin. Ik wil hier gezegd hebben: aan de honderd miljoen die PSV de afgelopen jaren heeft binnengehaald via de Champions League heeft Piet een grote bijdrage geleverd.
quote:,,Jan zegt dat hij veel steunbetuigingen heeft gehad. Dat zal wel uit Oost-Brabant zijn. Ik heb telefoontjes uit de hele wereld gekregen, niemand snapt wat er in vredesnaam bij PSV aan de hand is. Het mooiste compliment kreeg ik van Bobby Robson (oud-trainer bij PSV, red.). Die zei: Stan ik ben trots op je.''
Hoelang ben je weggeweest dan?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 09:38 schreef appelsientje het volgende:
Ga je ff een op huwelijksreis.. kom je terug... lees je dit allemaal
Je kan ook nooit rustig op vakantie gaan
Alles is goedgekomen en iedereen houdt weer van Rekerquote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:10 schreef -SG- het volgende:
Terug van vakantie.
Iemand een samenvatting van de afgelopen week?
Dit is natuurlijk opnieuw het verhaal van een teleurgesteld iemand maar in al die verhalen (Gomes, de Visser en nu Valckx) komt Reker over als iemand die het niet zo nauw neemt met de waareheid en weinig tactvol is. Rekerquote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Leuke artikelen in het AD: Intern onderzoek naar Valckx en Werken met Jan gaat niet meer.
Hier helemaal gepost trouwens.
Gomes is gewoon weg hoor, geen weg meer terug.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Volgende week word er gepraat met Tottenham over Lee
Hoppelijk komt het onderwerp Gomes niet in het gesprek
quote:Lee ------------ Simons ------------ Kromkamp
--------Salcido - Maza - Marcellis
Kromkamp?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:24 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Gomes is gewoon weg hoor, geen weg meer terug.
Die verdediging van volgend jaar, zal dat zoiets worden?
[..]
Puike verdediging opzich, jammer van Kromkampquote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:24 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Gomes is gewoon weg hoor, geen weg meer terug.
Die verdediging van volgend jaar, zal dat zoiets worden?
[..]
quote:NAC onderzoekt voorzichtig de mogelijkheden om Piet de Visser komend seizoen nader bij de club te betrekken. De persoonlijke scout van Chelsea-eigenaar Roman Abramovich heeft nog tot 1 juli een dienstverband bij PSV. Wat De Visser daarna gaat doen, is nog niet bekend. (BN/De Stem)
Was hij maar naar PSV gekomenquote:De ooit door PSV begeerde Andrés Guardado wil een stap hogerop. De Mexicaanse middenvelder van Deportivo la Coruña staat komende welwillend tegenover een transfer naar de Spaanse top. (Diverse Spaanse media)
quote:
Tsja, ik weet niet hoe het met Fagner staat, verdedigend was het niet zoveel naar ik begreep. Tegen teams die met 2 spitsen spelen kan dat ook een optie zijn natuurlijk. Alleen dan schuift de RB door naar het middenveld met Fagner als middenvelder.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:28 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Puike verdediging opzich, jammer van Kromkamp
Zo slecht is ie nou ook weer niet, toch?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:28 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Puike verdediging opzich, jammer van Kromkamp
Hij zou een aardige rechtshalf zijn...Verdedigen kan hij helaas nietquote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:42 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Zo slecht is ie nou ook weer niet, toch?
Joh Valckx, ROT gewoon OP! Ga als een echte vent dan het gesprek met Reker aan als je zó gepikeerd bent. Maar ga niet de zielepoot uithangen in de media. Komt bijzonder amateuristisch over mijns inziens.quote:Valckx kan niet langer zwijgen en haalt uit naar Reker
10/05/2008 10:28
Stan Valckx lucht zijn hart in het AD. De technisch directeur van PSV vertelt over zijn compleet verstoorde verhouding met directeur Jan Reker, die liegt en bedriegt en beschuldigt Valckx ervan te verdienen aan transfers. De Limburger pikt dat niet.
'Ik ga liever zelf de strijd aan dan dat via de rechter te doen', vertelt Valckx. 'Ik weet wie Jan is en wat de waarheid is. Ik heb het vertrouwen in hem opgezegd, dan weet je dat je een hoop narigheid over je heen krijgt.'
'Ik zeg ook weer niet dat ik nooit een rechter zal inschakelen. Hij heeft die opmerking over verdienen aan transfers verschillende malen gemaakt, in het bijzijn van commercieel directeur Marcel van den Bunder.'
Reker zegt elders in het AD dat een onderzoek naar de rol van Valckx een te zware benaming is. ‘We hebben er even naar gekeken. We wilden weten of onder de contracten wel de namen van de juiste zaakwaarnemers stonden. Dat bleek het geval te zijn.’
Valckx hecht weinig waarde aan de uitspraken van Reker meer. ‘Jan weet vaak niet meer wat hij nou precies zegt en tegen wie. Hij denkt nooit na, roept zomaar wat. En echt, hij vertelt leugens. Waar dat uit blijkt? Er zijn zoveel voorbeelden.'
Valckx is ondanks zijn breuk met Reker toch gebleven bij PSV. 'Ik geloof niet eens dat hij erg schrok toen ik het vertrouwen in hem opzegde. Jan zei alleen: Pak een paar dagen vakantie en denk er goed over na. Ik ben gewoon gaan werken en uiteindelijk ben ik gebleven. PSV is te mooi om zomaar te verlaten.'
Dat is al lang gebeurd remember? Reker heeft de was buiten gehangen, Stan reageert daar nu op, begrijpelijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:02 schreef Morrigun99 het volgende:
't staat nu ook op VI.nl:
[..]
Joh Valckx, ROT gewoon OP! Ga als een echte vent dan het gesprek met Reker aan als je zó gepikeerd bent. Maar ga niet de zielepoot uithangen in de media. Komt bijzonder amateuristisch over mijns inziens.
Bronlquote:
Werken met Jan, het kán niet meer'
Door PETER VAN DUYL en CHRIS VAN NIJNATTEN
EINDHOVEN - Technisch manager Stan Valckx botste frontaal met PSV-directeur Jan Reker. In AD Sportwereld Pro doet Valckx zijn verhaal. ,,Echt, Jan Reker vertelt leugens.’’
Als altijd liggen ze binnen handbereik, het zijn voor Stan Valckx bijna aanvullende lichaamsdelen. Maar als hij vertelt over een jaar met Jan Reker blijven zelfs het pakje sigaretten en de telefoon lange tijd onaangeroerd. De oud-international, technisch-manager van PSV, is aangedaan door de controverse met algemeen directeur Reker en de onvermijdelijke breuk met PSV. Maar Valckx kan er niet omheen, ook hij móet een keer zijn verhaal kwijt.
En om maar meteen met het belangrijkste te beginnen: Stan Valckx heeft nooit geld verdiend aan transfers. Hij werpt de suggestie dat hij samen met de invloedrijke adviseur Vlado Lemic een vals spel speelde zelfs verre van zich.
,,Ik heb op 24 april een gesprek gehad met Jan en commercieel-directeur Marcel van den Bunder. Toen zei Jan: 'Jij wordt betaald door PSV, maar je werkt voor Lemic'. Er wordt gesuggereerd dat ik geld in mijn zak heb gestopt. Ik had zoiets wel verwacht, maar ik weet wat de waarheid is. Nog nooit heb ik ook maar één euro aangenomen, dat zal ik ook nooit doen. Mensen die mij kennen, weten dat ik niet alleen in geld geïnteresseerd ben. Als dat zo zou zijn, had ik nu mijn mond gehouden en twee jaar gewoon mijn geld opgestreken.
,,Ik weet dat ze binnen PSV met een onderzoek bezig zijn naar twee transfers. Die van Dzsudzsak en die van de Mexicaan Rodriguez. Dat gaat ook weer zo amateuristisch. Op de dag dat ze daarmee begonnen, wist ik er al van. Ze doen maar. Ze kunnen honderd jaar zoeken, ze zullen nooit iets vinden. Jan creëert dat beeld, ik heb dat van verschillende mensen gehoord.
,,Ik heb er wel eens aan gedacht om naar de rechter te stappen. Ik ga echter liever zelf de strijd aan dan dat via de rechter te doen. Ik weet wie Jan is en wat de waarheid is. Ik heb het vertrouwen in hem opgezegd, dan weet je dat je een hoop narigheid over je heen krijgt. Ik zeg ook weer niet dat ik nooit een rechter zal inschakelen. Hij heeft die opmerking over verdienen aan transfers verschillende malen gemaakt, in het bijzijn van Van den Bunder.''
TRAINERS
,,Ik heb al eerder het vertrouwen opgezegd in Jan. Dat was op 12 november, naar aanleiding van de manier waarop hij de opvolging van Ronald Koeman heeft geregeld. Kort en krachtig: daar heeft hij een grote puinhoop van gemaakt.
,,We hadden een lijstje met drie trainers: Martin Jol, Fred Rutten en Huub Stevens. We zijn begonnen bij Jol, maar die kon niet per direct komen. Dat gold uiteindelijk ook voor Rutten en Stevens. Toen eenmaal duidelijk was dat Sef Vergoossen het seizoen zou afmaken, hadden we de tijd.
,,Jol en Rutten hadden aangegeven dat ze met ingang van het nieuwe seizoen wél beschikbaar waren. Als je dat weet, begin je van voor af aan. Overleg je dingen opnieuw: wat is het beste voor het nieuwe seizoen? Jan is veel te hard van stapel gelopen, heeft alles op eigen houtje gedaan en is daarbij niet zorgvuldig genoeg geweest.
,,Ik was het daar niet mee eens en heb gezegd dat ik zou stoppen. Ik geloof niet eens dat hij erg schrok, Jan zei alleen: pak een paar dagen vakantie en denk er goed over na. Ik ben gewoon gaan werken en uiteindelijk ben ik gebleven. PSV is te mooi om zomaar te verlaten.''
LEUGENS
,,Jan weet vaak niet meer wat hij nou precies zegt en tegen wie. Hij denkt nooit na, roept zomaar wat. En echt, hij vertelt leugens. Waar dat uit blijkt? Er zijn zoveel voorbeelden.
,,Toen hij met Fred Rutten sprak, was ik daar niet bij. Ik heb daar wel vier, vijf verschillende verklaringen voor gehoord. Op de televisie, bij Voetbal Insite, vertelde hij dat het een concreet gesprek betrof. In de VI zei hij later dat ik niet door één deur kan met Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Rutten. In een gesprek met mij heeft hij wel eens gezegd dat ik weigerde mee te gaan en bij jullie in het AD had hij het weer over een informeel gesprek met Rutten.
,,Nog een voorbeeld. Gomes had aangegeven dat hij niet meer met Joop Hiele verder wilde. Dat wilden wij trouwens ook niet. Toen heeft Gomes gezegd dat hij een goede keeperstrainer kende: Flavio Tenius. Op een gegeven moment werd echter duidelijk dat PSV ook Hans Seegers als keeperstrainer erbij zou nemen.
,,Gomes was echt woest. Toen zei Jan tegen mij: 'Zeg maar tegen Gomes dat hij alleen met Flavio hoeft te werken'. Ik vroeg of Seegers en ook Wiljan Vloet (PSV's nieuwe hoofd jeugdopleidingen, red.) daarvan op de hoogte waren. Jan beweerde glashard dat dat zo was. Maar toen ik Seegers aan de lijn had, was hij totaal verrast. Hij ging in paniek Huub Stevens bellen. En Vloet wist ook van niets.
,,Jan zegt altijd dat hij nooit liegt en nooit fouten maakt. Maar hier heb ik een artikel uit de Volkskrant van 20 november. Daarin geeft hij toe dat hij heeft gelogen over het eerste contact met Martin Jol en dat hij daarin fouten heeft gemaakt. Hoe zit het nou?
,,Op de kampioensreceptie liep Jan rond te bazuinen dat ik in januari de transfer van Rodriguez heb geblokkeerd. Maar kijk, hier een stuk in het AD van januari. Daarin zegt hij nota bene zelf dat er te veel twijfels zijn. Ik had Rodriguez live gezien en was niet erg onder de indruk. Jan heeft op mijn kantoor dvd's zitten kijken en vond hem ook niet geweldig.
,,Nog meer? Ik heb dus op 24 april met de directie gesproken. Daarin heb ik het vertrouwen in Jan opgezegd, waarop hij zei dat hij ook niet meer met mij wilde werken. Op 29 april hebben we voor de tweede keer om de tafel gezeten. Nu ontkende Reker dat hij dat ooit tegen mij had gezegd. Toen zei Van den Bunder nog: 'Jawel Jan, je hebt woorden van die strekking gebruikt'. Weer glashard liegen.
,,Dat eerste gesprek was ook heel vervelend. Ik was emotioneel. Ik heb Jan gezegd dat ik mezelf elke morgen in de spiegel kon aankijken. Toen zei hij dat dat voor hem ook geldt. Waarop ik zei dat er dan wel veel barsten in de spiegel zouden komen.''
BELOFTES
,,Jan heeft tegen Jonathan (Reis, red.), Cassio Ramos en ook Aissati gezegd dat ze regelmatig bij de selectie zouden zitten. Ik heb hem letterlijk tegen Vlado Lemic horen zeggen: 'Dat regel ik wel met Sef'. Ik heb het daar ook wel eens met Sef over gehad en die zei ook: 'Het zou best eens kunnen dat Jan dat heeft gezegd'.
,,Hij deed toezeggingen die hij niet kón nakomen. Het is ook een van de redenen dat Aissati nog niet heeft bijgetekend. Het hele jaar heb ik woedende zaakwaarnemers aan de lijn gehad. Ik heb het hele jaar brandjes moeten blussen. Tot twee keer toe gaf Jan toestemming om een speler te gaan halen. Dan werd de hele boel gemobiliseerd en was het de volgende dag weer anders.
,,Natuurlijk wist ik dat Jan dingen beloofde die hij niet waar kon maken. Toch voel ik me daarvoor niet medeverantwoordelijk. Ik zat toen al in een fase van 'laat maar lullen'. Hij is nu eenmaal iemand die geen rekening houdt met anderen. Wat ik toen ook had gezegd, het had niets uitgemaakt.
,,Jan is ook rampzalig als het gaat om het verspreiden van informatie. Echt, die zegt gewoon tegen de leider van het tweede elftal wat Edward Sturing (het scheidend hoofd jeugdopleidingen, red.) verdient. Valencia deed een bod op Salcido. Dat heeft Jan nota bene aan Vlado verteld.
,,Ajax had belangstelling voor Aissati, wij wilden zijn contract verlengen. In die fase heeft Jan aan Kees Ploegsma verteld welke clausule Aissati precies in zijn contract had staan. Nota bene via Ploegsma – erelid van PSV – is dat bij Ajax terecht gekomen. Eerst bij Martin van Geel, later ook bij Maarten Fontein. Toen die met Jan belde, kon hij het alleen maar bevestigen. Ongelooflijk.''
VLADO LEMIC
,,Ik werk gewoon graag met hem samen. Op zijn vakgebied is Vlado buitencategorie. Hij heeft een geweldig netwerk, komt met ideeën en heeft strategisch inzicht. Vlado heeft ook altijd veel informatie. Weet vaak wat ongeveer de prijs van spelers is. Zonder hem had bijvoorbeeld Timmy Simons niet eens bij ons gespeeld. Die was naar Feyenoord gegaan.
,,Ik weet dat Vlado vaak op de Herdgang is geweest en dat het voor sommige spelers een bron van irritatie was. Misschien hadden we die afspraken ergens anders moeten plannen. Aan de andere kant zeg ik: Er zijn ook wel redenen dat Vlado er zo vaak was.
,,Er waren gewoon heel veel problemen, bijvoorbeeld rond het contract van Gomes, die wordt geadviseerd door Vlado. Op 20 september heeft Jan al de belofte gedaan dat het in orde zou komen, maar in november was het nog niet geregeld. Bovendien is Vlado soms tolk geweest tussen de technische staf en de spelers en dan waren er nog de normale gespreken, besprekingen en afspraken.
,,Soms werkt Vlado met ons, soms zit hij tegenover ons. Nou en? Vlado en ik kunnen dat goed scheiden. En hij heeft absoluut iets met PSV. Zegt ook: 'Wij zijn kampioen'. Hij heeft voor PSV dingen gedaan waarvoor hij geen factuur heeft gestuurd. En PSV is niet minder van hem geworden. Gomes, Alex, daar was hij nauw bij betrokken. En als Chelsea Alex aan een andere club had verhuurd, had hij meer commissie gekregen. Zo is het echt.
,,Het verwijt aan mij is dat ik te veel leun op Vlado Lemic. Maar wat betekent dat dan? Wat zijn dat voor kreten?
,,Verreweg de meeste spelers in de selectie zijn helemaal niet via hem binnen gekomen. Ik heb contacten over de hele wereld. Natuurlijk zou ik goed kunnen functioneren zonder Lemic. Maar hij is top of the bill, dus werk ik graag mét hem.
,,Ik heb ook het verwijt gehad dat ik Zeljko Petrovic erbij wilde hebben. Ik vond hem een geschikte assistent-trainer. Spreekt zijn talen, is als speler internationaal gelouterd. Maar dat werd uitgelegd als zou ik 'ons kamp' willen versterken, dat het ongezond zou zijn.
,,Jan wilde het liefst Adrie Koster halen, dat was zo goed als rond. Dan hadden we een hoofdtrainer (Stevens), een assistent (Koster) en een hoofd jeugdopleidingen (Vloet) uit de stal van zaakwaarnemer Kees Ploegsma gehad. Was dat wel gezond geweest dan?''
PIET DE VISSER
,,Wat er nu over Piet de Visser wordt gezegd, vind ik laag en niveauloos. Hij wordt neergezet als iemand die de club vooral veel geld heeft gekost, die vooral miskopen achter zijn naam heeft. Allemaal kritiek gevoed door Jan. Het is onzin. Ik wil hier gezegd hebben: aan de honderd miljoen die PSV de afgelopen jaren heeft binnengehaald via de Champions League heeft Piet een grote bijdrage geleverd.
,,Jan is overal zieltjes aan het winnen. Waarom mag Gomes wel blijven en ik niet? Hij heeft zich veel harder uitgesproken dan ik. De supportersvereniging steunt hem. Waarom? Die hebben helemaal niet met mij of Piet de Visser of Lemic gesproken. Hoe kan dat dan?''
PERSOONLIJK
,,Ik ken Jan Reker al dertig jaar, we hebben samen zó ontzettend veel meegemaakt en zó ontzettend veel lol gehad. Dit heeft me echt heel veel pijn gedaan. Ik had nooit kunnen denken dat ik voor Jan geen emoties meer zou hebben.
,,Ik heb er tegenaan gehikt om dit te vertellen. Ik loop er al heel lang mee, maar wilde sowieso mijn mond houden tot de titel binnen was. Ik wilde nooit mijn eigenbelang boven dat van de club stellen. En Jan gooit nu alles op één hoop, maar ik had dit verhaal óók verteld als Gomes en De Visser niet naar buiten waren gekomen of als Lemic niet op deze wereld was geweest.
,,Dit jaar heeft me heel veel wijzer gemaakt, veel ervaringen opgeleverd. Dat je vertrouwen moet hebben in jezelf. Dat je ergens voor moet staan en op je eigen gevoel af moet gaan. PSV is een deel van mijn leven, ik wíl helemaal niet weg. Maar mijn gevoel zegt: met Jan Reker wil ik niet meer werken. Het kán niet meer.
,,Jan zegt dat hij veel steunbetuigingen heeft gehad. Dat zal wel uit Oost-Brabant zijn. Ik heb telefoontjes uit de hele wereld gekregen, niemand snapt wat er in vredesnaam bij PSV aan de hand is. Het mooiste compliment kreeg ik van Bobby Robson (oud-trainer bij PSV, red.). Die zei: Stan ik ben trots op je.''
Jan Reker was niet voor commentaar bereikbaar.
Hij moet worden opgenomen. Sowieso, waarom kun je niet wat aan zelfreflectie doen, hij maakt zich compleet belachelijk. En waarvoor? Ontslagen is ie toch al, koester dan je spelerscarriere als je zo genadeloos flopt in je nieuwe bestaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:02 schreef Morrigun99 het volgende:
't staat nu ook op VI.nl:
[..]
Joh Valckx, ROT gewoon OP! Ga als een echte vent dan het gesprek met Reker aan als je zó gepikeerd bent. Maar ga niet de zielepoot uithangen in de media. Komt bijzonder amateuristisch over mijns inziens.
Inderdaad begrijpelijk, zeker als je dan ook nog door Reker beschuldigd wordt van corruptie. Al denk ik niet dat het vertrek van Valckx een echt verlies is voor PSV.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is al lang gebeurd remember? Reker heeft de was buiten gehangen, Stan reageert daar nu op, begrijpelijk.
Sinds wanneer is Lee een middenvelder?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat hoop ik dat Lee terug komt zegGoeie middenvelder!
PSV is een professionele organisatie. Als je dat met emotie wilt leiden, zoals Stan Valckx, dan word je gebruikt en krijg je uiteindelijk een drive-by te verwerken. Zo doet men dat in Rusland, Amerika, kórtom overal waar men zaken wil doen. En dat wil PSV.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad begrijpelijk, zeker als je dan ook nog door Reker beschuldigd wordt van corruptie. Al denk ik niet dat het vertrek van Valckx een echt verlies is voor PSV.
Das waar, maar als ook maar de helft waar is van wat er beweerd wordt over Reker (door Aissati, Valckx, Gomes, de Visser, Erwin Koeman) dan hebben we gewoon een heel beroerde AD in huis. Dat is erg jammer.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad begrijpelijk, zeker als je dan ook nog door Reker beschuldigd wordt van corruptie. Al denk ik niet dat het vertrek van Valckx een echt verlies is voor PSV.
Los van wat wel of niet waar is wat over Reker gezegd is betwijfel ik of Valckx echt geschikt is voor een functie van TD. In Reker heb ik trouwens ook geen vertrouwen meer in.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Das waar, maar als ook maar de helft waar is van wat er beweerd wordt over Reker (door Aissati, Valckx, Gomes, de Visser, Erwin Koeman) dan hebben we gewoon een heel beroerde AD in huis. Dat is erg jammer.
In welke zin dan? Hij heeft aangegeven dat er geen vertrouwensrelatie meer is en dientengevolge wat de consequenties daarvan zijn. Verder heeft hij helder toegelicht waarom hij één en ander deed zoals dat ging en voorts wat hem zelf te verwijten was. Kortom, hij heeft een helder beeld van de situatie én zichzelf.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb de indruk dat Reker zelf ook met emotie regeert
Als ie zijn mond had gehouden, hadden anderen dat voor hem ingevuld. Je kunt je dat niet permitteren in de huidige wereld. Dat is hetzelfde als dat vertrouwelijke woorden tussen -plaatsvervanger- Reker en de zaakwaarnemer maanden later in ander verband bij gelegenheid voor een klaagzang worden gebruikt. Reker verdraait er niks mee, hij doet zijn werk. In het betaald voetbalbedrijf kun je nou eenmaal niet altijd rechtuit gaan, want dan loopt men je links en rechts voorbijquote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:47 schreef TargaFlorio het volgende:
In welke zin? Zie heel die soap rond de opvolger van Koeman. In plaats van gewoon z'n mond te houden tot alles rond was zat hij gewoon uit z'n nek te lullen dat het binnen een week rond zou zijn.
Valckx kon niet met Reker werken, beter met externe mensen als Lemic, De Visser. Dan moet je opstappen, deed ie niet! Reker heeft Gomes en Aissati tot aan de zomer voor PSV behouden, en ze zijn nog niet weg. Valckx had ze verleden zomer al verkocht, als ie had gekund.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 16:43 schreef djnospinzone het volgende:
okee6, haal je hoofd eens uit je reetde dingen die je valckx verwijt, kun je reker ook verwijten.
quote:Rodriguez: "Droom die voor mij uitkomt"
Franscisco Rodriguez is blij dat hij de overstap maakt van Chivas Guadalajara naar PSV. Dat vertelde de Mexicaan dit weekend tijdens een persconferentie. "Het is een droom die voor mij uitkomt."
"Ik weet niets over de hoogte van bedragen, maar ik ben verheugd over het nieuws dat er een principecontract overeengekomen is", aldus de 26-jarige verdediger. "Ik ben blij en een beetje gespannen door de op handen zijnde overstap. Maar ik ben er ook klaar voor. Mijn doel is nu wel eerst om hier bij Chivas te vertrekken als kampioen."
Momeneel is Rodriguez bezig aan zijn zesde seizoen in dienst van Chivas. Hij speelde tot dusver 41 interlands, waarvan één op het afgelopen WK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |