quote:Verlies in oefenduel met PAOK; rood voor Cássio Ramos
03 mei 2008 21:00
PSV heeft zaterdagavond in Thessaloniki een vriendschappelijke wedstrijd tegen POAK met 2-1 verloren. Het team van Sef Vergoossen eindigde met tien man, nadat Cássio Ramos een kwartier voor tijd het veld moest verlaten met een rode kaart. De doelman haalde in de ogen van de arbiter een doorgebroken speler neer.
Mogelijkheden voor PSV
PSV, met slechts vijftien spelers afgereisd naar Griekenland, speelde in het begin van het duel wat onwennig. Een achterhoede met Fagner, Eric Addo, Dirk Marcellis en Mike Zonneveld en Bas Roorda op doel begon en op het middenveld maakte Ismail Aissati zijn opwachting. PSV kreeg naar mate de eerste helft vorderde steeds meer de controle over de wedstrijd, de tegenstander uit Thessaloniki stelde in de eerste helft voornamelijk haar reservespelers op. Kansen waren er voor Otman Bakkal en Balázs Dzsudzsák van afstand, maar de grootste mogelijkheid was voor Danko Lazovic. De Serviër stuitte echter tweemaal op de doelman. Aan de kant van PAOK speelde oud-Vitesse-speler Ruud Knol de gehele eerste helft mee.
Voorsprong via Zeefuik
Na de pauze stond er een compleet nieuw elftal aan de kant van PAOK Saloniki, het eerste elftal van de ploeg dat net als PSV al klaar is in de competitie. De Grieken misten net de play-offs en waren daardoor 20 april al uitgespeeld. Toch kwam PSV, dat ook een aantal wijzigingen had doorgevoerd op voorsprong. Género Zeefuik, ingevallen voor Danny Koevermans, kopte een uitstekende voorzet van Dzsudzsák bij de tweede paal binnen: 0-1. Lang kon PSV echter niet genieten van deze voorsprong, nadat Cássio Ramos in de ogen van de scheidsrechter een doorgebroken speler had neergelegd kon de Braziliaan vertrekken. PAOK kreeg via een strafschop de gelegenheid weer op gelijk hoogte te komen. Lazaros Hristodoulopoulos, een spits die in de belangstelling staat van FC Porto, zag zijn inzet in eerste instantie gekeerd door Roorda, maar hij maakte het in de rebound alsnog af. Roorda was na de rode kaart van Ramos in het veld gekomen voor Dzsudzsák. Met tien man viel er voor PSV weinig eer meer te behalen, tien minuten voor tijd pakte kwam de thuisploeg de volle winst. Middenvelder Vasilis Lakis kwam uit de rug van Rens van Eijden en scoorde beheerst: 2-1. Op het moment dat de scheidsrechter affloot voor het einde, bestormden de fans het veld. De meeste PSV’ers waren op dat moment al naar binnen, verdediger Van Eijden was helaas te laat en werd alom bejubeld door de Grieken. Maandag keert PSV terug naar Eindhoven.
Statistieken:
Stadion: Toumba Stadion, Thessaloniki.
Aantal toeschouwers: 6.500.
Doelpunten: (68) Zeefuik 0-1; (75, pen.) Hristodoulopoulos 1-1; (80) Lakis 2-1.
Rode kaart: (74) Cássio Ramos (PSV).
Opstelling PSV:
Roorda (46, Cássio Ramos), Fagner, Addo, Marcellis (65, Van Eijden), Zonneveld, Simons (70, Van der Leegte), Aissati, Bakkal, Dzsudzsák (74, Roorda), Koevermans (67, Zeefuik) en Lazovic.
Niemand gaat de waarheid zeggen, want Gomes is misleid, Lemic doet dat zelden en De Visser praat naar de mond vanuit zijn specifieke invalshoek (opdrachtgever). Reker heeft heus steken laten vallen, maar in deze is het sowieso begrijpelijk dat hij er alles aan heeft gedaan om Gomes voor PSV te behouden, die indruk heb ik van bijvoorbeeld Valckx geen moment meegekregen. Hij wapperde als een wimpel aan de Lemic-vlaggestok.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:06 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vandaag heb ik eerst de Vi gelezen waarin een heel stuk stond vanuit het oogpunt van De Visser en daarna het Brabants Dagblad waarin het hele verhaal van De Visser juist wordt weerlegd en Reker gelijk krijgt. Ik begrijp er vrij weinig van eerlijk gezegt.
Mag dat in een echte wedstrijd ook? Een speler die is gewisseld terughalen?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 22:39 schreef Lemming22 het volgende:
Roorda eerste helft gekeept, Cassio in de tweede helft rood en Roorda komt er weer in. Het is net volleybal![]()
Nee.quote:Op zondag 4 mei 2008 00:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Mag dat in een echte wedstrijd ook? Een speler die is gewisseld terughalen?
quote:Op zondag 4 mei 2008 00:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Mag dat in een echte wedstrijd ook? Een speler die is gewisseld terughalen?
Want PSV = Gomes. Volgens mij is voetbal nog altijd een teamsport en is Gomes slechts één van de elf pionnetjes. Reken jezelf maar niet te rijk, want volgend jaar doet PSV gewoon weer mee om de titel.quote:
dat ie er dit seizoen er zo bovenuit stak komt mede door het heerlijke aanvallende spel van PSV.. Door dat verdedigende spel heb je sneller dat een klein foutje meteen leidt tot een schot op doel..quote:Op zondag 4 mei 2008 11:30 schreef RayMania het volgende:
[..]
Want PSV = Gomes. Volgens mij is voetbal nog altijd een teamsport en is Gomes slechts één van de elf pionnetjes. Reken jezelf maar niet te rijk, want volgend jaar doet PSV gewoon weer mee om de titel.
Als je vier topverdedigers hebt, dan hoeft de keeper ook minder in actie te komen.
Bepaal jij dat?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:19 schreef WooZ het volgende:
Dat is pertinent onjuist. Reker heeft meerdere fouten gemaakt afgelopen jaar, wat ook hijzelf heeft toegegeven. Deze fouten zijn van dien aard dat de heer Reker daarvoor afgerekend dient te worden cq. aan de schandpaal moet worden genageld.
Amen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:19 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dat is pertinent onjuist. Reker heeft meerdere fouten gemaakt afgelopen jaar, wat ook hijzelf heeft toegegeven. Deze fouten zijn van dien aard dat de heer Reker daarvoor afgerekend dient te worden cq. aan de schandpaal moet worden genageld.
Nu is het weer van *oops i did it again*, daarmee toch weer met een schone lei beginnen en volgend jaar wederom een vrijbrief om fouten te maken
Helemaal niet.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar één ding is zeker: waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Ajax moet op eigen kracht kampioen worden of Gomes blijft of niet we hebben het zelf laten liggen afgelopen jaren.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zo jammer dat deze hele toestand niet tijdens de competitie is ontstaan.
Ik denk dat de betrokkenen er allen baat bij hadden dat PSV kampioen zou worden.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Deze hele toestand liep al tijdens de competitie. enige verschil is dat nu iedereen er van weet.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat is het verschil met de rest van de "topclubs". Bij ons komt het vaak op gunstige momenten.quote:Op zondag 4 mei 2008 22:06 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Deze hele toestand liep al tijdens de competitie. enige verschil is dat nu iedereen er van weet.
neequote:Op zondag 4 mei 2008 23:05 schreef ruud.nl het volgende:
Zoooo,terug van vakantie, is de crisis al opgelost?
crisis?quote:Op zondag 4 mei 2008 23:05 schreef ruud.nl het volgende:
Ja bijna. Alleen Gomes moet nog bekijken of hij blijft.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:05 schreef ruud.nl het volgende:
quote:
quote:'Nijland was vorig jaar in beeld als algemeen directeur'
Volgens RTV Noord had PSV vorig seizoen, na een zoektocht van bijna een jaar voor een nieuwe algemeen directeur, ook aangeklopt bij Hans Nijland van Fc Groningen. Nijland besloot toen echter bij FC Groningen te blijven.
quote:'Koevermans niet te betalen voor Feyenoord'
BRON: Sportweek
Onlangs gingen er geruchten dat Feyenoord opnieuw belangstelling zou hebben voor Danny Koevermans. De zaakwaarnemer van de spits maakte in Sportweek echter een einde aan de geruchten. "Danny is onhaalbaar voor Feyenoord. Hij is te duur."
quote:'PSV betaalt meer aan makelaarskosten dan club als Man. United'
Volgens Hugo Borst betaalt PSV per jaar aan makelaarskosten meer dan bijvoorbeeld Manchester United dat een velen malen hogere begroting heeft. Borst meldde dat in het programma Studio Voetbal. Dat zou mee hebben gewogen in de beslissing van de Raad van Commissarissen om Jan Reker de opdracht te geven schoon schip te maken.
Crisis? Er zijn enkele bedrijfsmatige maatregelen getroffen, daar waar sommige mensen zich niet meer inzetten voor PSV.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:05 schreef ruud.nl het volgende:
Daar blijkt maar uit dat de supportersvereniging ook niet serieus te nemen is. Wel uitvoerig doeken maken voor een graai-keeper, maar niet tegen deze diefstal te hoop lopen. Cijfertjes niet relevantquote:'PSV betaalt meer aan makelaarskosten dan club als Man. United'
Precies, en dat is een van de weinig positieve dingen aan dit hele verhaal. Dat het niet tijdens de competitie al op straat lagquote:Op zondag 4 mei 2008 22:06 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Deze hele toestand liep al tijdens de competitie. enige verschil is dat nu iedereen er van weet.
Hoe zou de supportersvereniging dit dan moeten weten? Niet dat ik hen überhaupt serieus neem. Tjonge wat zijn dat een stel amateurs.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:04 schreef okee6 het volgende:
Daar blijkt maar uit dat de supportersvereniging ook niet serieus te nemen is. Wel uitvoerig doeken maken voor een graai-keeper, maar niet tegen deze diefstal te hoop lopen. Cijfertjes niet relevant
In principe vangt de supportersvereniging geld zodat mensen met extra plezier een PSV-pakkie aan kunnen trekken en zich lam zuipen. Maar, je moet ook je club kritisch volgen en niet alleen het team. Het lijkt me duidelijk dat je je dan ook in de jaarrekening verdiept, en dit soort noten naar boven werkt. Als je dat niet doet, heeft het clubbestuur vrijbrief om met geld te smijten. En ik hoef Grrrrrrr niet te vragen om daar een paar andere voorbeelden van op te diepen. PSV heeft daar zonder incompetente bestuurders doorgaans al geen moeite mee. Erg zonde, want PSV moet ondanks de CL-voorspoed toch al elke cent omdraaien.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:31 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hoe zou de supportersvereniging dit dan moeten weten? Niet dat ik hen überhaupt serieus neem. Tjonge wat zijn dat een stel amateurs.
Gomes had er nog speciaal op gewacht, denk dat hij goed genoeg heeft beseft wat er zou gebeuren tijdens het seizoen...quote:Op maandag 5 mei 2008 10:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, en dat is een van de weinig positieve dingen aan dit hele verhaal. Dat het niet tijdens de competitie al op straat lag.
TVP dusquote:Toen PSV kampioen werd, was ik al niet blij, maar ja, ik woon dan ook in Amsterdam, dus verwacht van mij geen uitzinnige vreugdedans als zo'n poenerige club lampenkappen de schaal de lucht in gooit. Maar dat er dan beelden van het Stadhuisplein (Mijn God! Die originele naamgeving! De patatkraam heet daar zeker Het Patatkraam?) werden uitgezonden, maakte het er niet beter op. Jan Joost van Gangelen moet dan Eendhovens volk interviewen.
- Gefeliciteerd.
- Eendhoven de gekste!
- En wat ga je nu doen?
- Zuipen. Kotsen. Nog meer zuipen.
- Jaja. Verder niks?
- Tieten roepen! Kut roepen!
- O. Ja. Oké. Terug naar jou, Humberto.
Kut roepen. Dat doen ze in Eendhoven dus kennelijk als ze kampioen worden. Ik geef toe, het is de vierde keer op rij, echt reden voor feest is het dan misschien allemaal niet meer, maar toch. Om dan als een Tourettelijer over het Stadhuisplein te gaan hossen en maar roepen van tieten, kut, kut, tieten, tieten, tieten, kut, kut, kut en weer braken en weer zuipen en nog meer braken: ik weet niet of ik met zulke fans wel kampioen zou durven worden, zou ik gezegend zijn met het talent van een - ik noem - Lucius of Marcellis. Ik zou denk ik op de slotdag van de competitie zoveel mogelijk eigen goals willen scoren.
Maar let bygones be bygones, ze zijn kampioen geworden en als ik intelligente teksten van Amsterdamse fans wil horen ("Het doet me werkelijk deugd dat de kampioensschaal dit jaar weer eens op het bordes boven de Stadsschouwburg aan den volke kan worden getoond. Wat ik verder vandaag ga doen? Ik ben voornemens enige abri's te slopen teneinde aan mijn enthousiasme uiting te geven, daarna zal ik wat kunstwerken gaan aanschaffen in het Spiegelkwartier, maar deze keer zal ik niet betalen") dan moet ik maar moeten wachten tot 2022, als Ajax misschien weer eens kampioen wordt.
Dat Eendhovenaren op hun eigen wijze blij zijn met kampioenschappen, dat went misschien op den duur. Maar wat lees ik in de krant? Nu is Eendhoven alweer de crimineelste stad van Nederland! Als ik het goed begrijp ben je al gerold voor je goed en wel de trein met als eendbestemming Eendhoven bent binnengestapt. Stap je te Eendhoven uit, dan word je op het perron nog gegangbangd, waarna je met schrijnende lichaamsopeningen bij de EHBO aangekomen ook nog het slachtoffer wordt van pinpasfraude. Zou dat ook reden zijn voor een Eendhovens feestje? En hoe zou dat in zijn werk gaan? Peter R. de Vries op het Gevangenisplein, live:
- Gefeliciteerd.
- Eendhoven de gekste!
- Wat gaat u nou doen?
- Zuipen, kotsen, weer zuipen, tieten roepen, kut roepen.
- Ja maar, dat deden de voetbalfans ook al, toen PSV kampioen werd?
- Tieten! Kut! Tieten! Tieten! Kut! Kut! Kut! Tieten!
Mijn inschatting: we kunnen Eendhoven elk denkbare prijs toekennen, meer dan Tieten en Kut zal er vermoedelijk niet uitkomen. Eendhoven, stad met de meeste incestkelders van Nederlanders. Over naar jou, Jaap Jongbloed. Gefeliciteerd, wat ga je nou doen? Tieten roepen, kut roepen. Eendhoven, stad met de meeste inteeltmismaakten, over naar jou, Cees Grimbergen, gefeliciteerd, hoe geef je dat nou een plekje, kut roepen, Eendhoven, de stad met meet TBS-ontsnapten dan stoeptegels, over naar jou Pieter Paulusma...
Ik weet bijna zeker dat de uitzendingen van TV8 (of hoe heet die lokale zender in Eendhoven) vrij eentonig zullen zijn. Het weerbericht met Sjors den Eendhovenaar: Morgen tietenweer, donderdag kutweer.) En ook als we Eendhoven geen prijs toekennen, maar we gaan er heen voor een stukje spontane gewonemensenjournalistiek, zo van: hallo, je hebt geen prijs gewonnen, wat ga je nu doen vandaag, o gewoon, tieten roepen, kut roepen, zuipen, braken, zuipen, kut roepen, tieten roepen, zuipen, kut roepen, braken, tieten roepen, zuipen...
Dus eh. Resumerend: Tieten! Kut!
Hier in het zuiden zeggen we "friet", patat is voor randstadmongolen.quote:De patatkraam heet daar zeker Het Patatkraam?
quote:Gomes mogelijk nooit meer bij PSV
EINDHOVEN - Doelman Heurelho Gomes heeft mogelijk zijn laatste officiële daad voor PSV al verricht. De Braziliaan verblijft al even in zijn vaderland en heeft inmiddels toestemming van de clubleiding om dit seizoen weg te blijven.
PSV traint nog een paar keer en speelt alleen nog oefenwedstrijdjes tegen amateurteams. In Eindhoven vonden ze het niet de moeite Gomes daarvoor terug te roepen.
Hoewel de club officieel nog altijd niet weet of de goalie uit Nederland zal vertrekken, gaat PSV daar wel steeds meer vanuit. Gomes heeft nog geen moment aangegeven dat hij nu anders tegen de situatie bij zijn club aankijkt dan een paar weken geleden. Toen zei de doelman in een interview ‘Reker eruit of ik eruit’. De Raad van Commissarissen heeft toegezegd dat de algemeen-directeur bij PSV blijft.
Al dat gesuggereer door de media. Gomes heeft in dat interview dit gezegd, dus zal hij dat ook wel doen. Laten we een artikel schrijven met als titel "Gomes vertrekt bij PSV" of iets dergelijks. Zolang hij nog niet gepresenteerd is bij een andere club of zelf iets in die strekking heeft gezegd is er van een vertrek nog geen sprake.quote:
Maar ik acht de kans dat Gomes ook volgend seizoen nog bij PSV onder de lat zal staan vrij nihil.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:22 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Al dat gesuggereer door de media. Gomes heeft in dat interview dit gezegd, dus zal hij dat ook wel doen. Laten we een artikel schrijven met als titel "Gomes vertrekt bij PSV" of iets dergelijks. Zolang hij nog niet gepresenteerd is bij een andere club of zelf iets in die strekking heeft gezegd is er van een vertrek nog geen sprake.
quote:Nilis twee jaar langer spitsentrainer PSV
Luc Nilis heeft met PSV overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract. De Belgische spitsentrainer blijft zodoende twee jaar langer in functie, weet De Telegraaf.
Nilis was al tot een akkoord gekomen met technisch directeur Stan Valckx, maar wilde ook met toekomstig hoofdtrainer Huub Stevens praten. Volgens algemeen directeur Jan Reker heeft dat gesprek inmiddels plaatsgevonden.
De oud-spits van Anderlecht, PSV en Aston Villa was eerder dit seizoen even assistent-trainer, als rechterhand van interim-trainer Jan Wouters. Na de komst van de nieuwe interim-coach Sef Vergoossen viel hij weer terug in de rangorde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |