Als je op de eerste vriendelijk gesteld vraag normaal gereageerd had in plaats van smakkend te negeren, had je haar misschien op een vriendelijke manier kunnen uitleggen dat er nog meer printers in het gebouw staan en dat je het om 1 uur zou gaan fixen.quote:Wij: *vreet* *smak* *frot*
Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Trut: "Ja HALLO! Kun je nou even kijken, ik moet om 1u op vergadering!"
Wij: "*frot* Meenuurbejjdeerste *munch* *kauw*
Trut: "WAT? "
MAAR WEL EEN HELE KNAPPE!quote:
wat hij zegt.Ik begrijp dat je moet eten, maar jullie worden toch ingehuurd om te computers en het netwerk te runnen?quote:Op donderdag 24 april 2008 14:04 schreef Whatashockr het volgende:
Ga dan in 2 ploegen eten lomperds. Tis 2008 hoor!
TS is een ambtenaar ICT'er, schat ik zo...quote:Op donderdag 24 april 2008 14:04 schreef Whatashockr het volgende:
Ga dan in 2 ploegen eten lomperds. Tis 2008 hoor!
[WOW] Lekker wijf tijdens mijn lunch geholpen met de printer.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef Lushy het volgende:
En als ze het nou aardig had gevraagd c.q. als het een lekker wijf was geweest, had je het dan wel gedaan?
Oh nee, nee, nee. Je was er duidelijk niet bij, anders had je dat echt niet gezegd. Niet op die manier waarop zij binnen kwam zeilen. Noem het arrogantie of wat dan ook, maar je springt maar lekker van het dak af met die houding. (Niet jij, zij)quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef CasualMark het volgende:
Dat wat Whatashockr zegt.
En:
[..]
Als je op de eerste vriendelijk gesteld vraag normaal gereageerd had in plaats van smakkend te negeren, had je haar misschien op een vriendelijke manier kunnen uitleggen dat er nog meer printers in het gebouw staan en dat je het om 1 uur zou gaan fixen.
ghehehe, als iemand dat doetquote:Op donderdag 24 april 2008 14:11 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon wat kinderporno op haar PC planten, daarna bij een volgende routine check 'vind' je het, en je werkt die heks het bedrijf uit
Zo doen ICT-ers dat toch!?
idd..quote:
En chips natuurlijk...quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef IQM het volgende:
ICT-mensen lunchen niet, die eten cookies!
Precies, heb je het gemeld bij de servicedesk oid? Nee, doe dat eerst maar even. Problemen mee, dit is het nummer van de managerquote:Op donderdag 24 april 2008 14:19 schreef nerd4sale het volgende:
Dan vraag je of ze er al een RB245c formulier voor heeft ingevuld, en zeg je dat je zonder dat formulier niks mag doen.
Feitelijk klopt dat wel, maar wij zijn daadwerkelijk gesloten tot één uur.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:04 schreef Whatashockr het volgende:
Ga dan in 2 ploegen eten lomperds. Tis 2008 hoor!
Met zo'n houding kom je er wel!quote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef CasualMark het volgende:
En daar hebben die gebruikers misschien een reden voor?
Bij slecht functionerende ICT liggen tegenwoordig grote delen van bedrijfsprocessen stil. Oftewel, inzet van ICT Beheerders is op zo'n moment cruciaal.
Daarnaast, ICT beheerders zijn altijd zo arrogant, eigenwijs en koppig tegelijk dat ik geen enkele reden meer heb om vriendelijk tegen ze te doen.
Tussen de middag dicht.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Feitelijk klopt dat wel, maar wij zijn daadwerkelijk gesloten tot één uur.
Mijn collega's zijn geen beheerders, dus die hebben er weinig last van he?quote:Op donderdag 24 april 2008 14:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Met zo'n houding kom je er wel!![]()
![]()
Zijn je collega's ook blij met je?
hoop voor jou dat jij nooit ergens problemen mee krijgt want als jij zo doet tegen de beheerders dan kunnen die beheerders nog wel eens de neiging hebben je te "vergeten"quote:Op donderdag 24 april 2008 14:29 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Mijn collega's zijn geen beheerders, dus die hebben er weinig last van he?
vertel wat voor type is dat dan wel niet, kijken of ik er aan voldoenquote:Op donderdag 24 april 2008 14:30 schreef Liquidootje het volgende:
Waarom zijn alle systeembeheerders overal hetzelfde
Het moet echt een type persoon zijn die dat werk doet
Ik weet zeker dat als het een lekker wijf was en dat jij alleen op kantoor zat.. dat je dan meteen als een loopse hond achter haar kontgat zat te sniffen richting defecte printer.
Je springt maar fijn in de sloot met je zekere wetenschap. Dit wijf WAS lekker. En enorm irritant.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:30 schreef Liquidootje het volgende:
Waarom zijn alle systeembeheerders overal hetzelfde
Het moet echt een type persoon zijn die dat werk doet
Ik weet zeker dat als het een lekker wijf was en dat jij alleen op kantoor zat.. dat je dan meteen als een loopse hond achter haar kontgat zat te sniffen richting defecte printer.
Yep, het ligt inderdaad aan mij. Dat ICT Beheerders denken alles beter te weten en dat ook nog koppig weten vol te houden heeft er inderdaad niets mee te maken.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:30 schreef golden_angel het volgende:
[..]
hoop voor jou dat jij nooit ergens problemen mee krijgt want als jij zo doet tegen de beheerders dan kunnen die beheerders nog wel eens de neiging hebben je te "vergeten"
Wat allemaal wel niet had gekundquote:Op donderdag 24 april 2008 14:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
je had ook gewoon meteen normaal antwoord kunnen geven op haar vraag
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?quote:Op donderdag 24 april 2008 14:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Maar for everybody's sake zal ik er nog even een regel bij in zetten... we zijn namelijk dicht in de middagpauze en iedereen weet dat.
Lol, ik ben dan geen beheerder, maar ik zit ook in de ICT, dus ik weet dondersgoed wat je werk inhoud.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef golden_angel het volgende:
Jij blijft er volgens mij van uit gaan dat een ict beheerder niets anders doet dan zorgen dat de gebruikers geen problemen hebben. maar wie installeert dan de nieuwe pc's en wie verbetert de prestaties van het netwerk? ja dat zijn dingen die jullie niet direct zien en daarom worden ze voor het gemak vaak vergeten.
Ja dus , slechte planning aan haar kant is geen noodsituatie voor de ICT kant. Die vrouw is gewoon slecht, vervangen voor een betere die wel nadenktquote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
achja, die vrouw zal hoogstens een paar flauwe grappen naar d'r hoofd krijgen tijdens die vergadering...quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
dan weet je ook dat gebruikers behoorlijk vervelend kunnen doenquote:Op donderdag 24 april 2008 14:44 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Lol, ik ben dan geen beheerder, maar ik zit ook in de ICT, dus ik weet dondersgoed wat je werk inhoud.
nee want dan zou hij hem al om 10.30 gemaakt kunnen hebben omdat hij elk kwartier alle logs nalooptquote:Op donderdag 24 april 2008 14:44 schreef Liquidootje het volgende:
let op. Zo meteen zegt ie dat de printer volgens de log bestanden al sinds 10:00 offline is. Dus die vrouw weet heel goed dat ze om 13:00 gesloten zijn en wacht expres totdat de mannen een uitgebreide lunch met broodjes kaas in hun mond aan het duwen zijn.
Jij begint me aardig de keel uit te hangen, vriend.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
Oh ja zo gaat dat. Ik wil ook zulke systeembeheerders waar ik werk!quote:Op donderdag 24 april 2008 14:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
nee want dan zou hij hem al om 10.30 gemaakt kunnen hebben omdat hij elk kwartier alle logs naloopt
Ik ben je vriend niet.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij begint me aardig de keel uit te hangen, vriend.
Leer lezen en flikker anders op.
Als de klanten ook eens het besef zouden hebben dat ze weer terug kunnen gaan naar pen en papier , brieven posten ipv emailen en de type machine als ICT er niet zou zijn . Dan zou dat ook schelen ipv altijd neerkijkend op de ICT dienstverlening. Met de geintjes van om 5 uur aankloppen met je laptop want je wil thuis werken en nu doet hij het niet. of in de schaarse pauzes die er zijn ( onze ICT is gewoon van 8:30 - 17:00 continu open) komen zeuren dat een printer het niet doet, ipv gewoon een andere printer te gebruiken.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef CasualMark het volgende:
@golden_angel
Ja dat weet ik, en als je daar moeite mee hebt moet je een ander beroep kiezen.
Verder gewoon je bek houden en je werk doen, je zit namelijk bij een dienstverlendende afdeling. En niet zomaar een, trek maar eens de stekker uit de ICT en het bedrijf ligt stil.
@Lord Dreamer & immortalsean
As usual worden de (verborgen) kosten van slecht functionerende ICT facaliteiten weer onderschat.
ik heb er helemaal geen moeite mee als de gebruikers ook normaal tegen mij toe kunnen doen. Ik wil ze best in mijn pauze helpen maar wel op een fatsoenlijke manier.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef CasualMark het volgende:
@golden_angel
Ja dat weet ik, en als je daar moeite mee hebt moet je een ander beroep kiezen.
Verder gewoon je bek houden en je werk doen, je zit namelijk bij een dienstverlendende afdeling. En niet zomaar een, trek maar eens de stekker uit de ICT en het bedrijf ligt stil.
@Lord Dreamer & immortalsean
As usual worden de (verborgen) kosten van slecht functionerende ICT facaliteiten weer onderschat.
Aan de andere kant had de TS best in 1 zin kunnen vertellen dat mevrouw een andere printer had kunnen pakken in plaats van arrogant het lunchje heilig houden en na drie keer negeren smakkend vertellen dat ze om 1 uur de eerste is.quote:
Voila!quote:Op donderdag 24 april 2008 15:01 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Aan de andere kant had de TS best in 1 zin kunnen vertellen dat mevrouw een andere printer had kunnen pakken in plaats van arrogant het lunchje heilig houden en na drie keer negeren smakkend vertellen dat ze om 1 uur de eerste is.
ja totdat je hoort dat mevrouw stond te drammen, en je niet eens de kans gaf om je mond leeg te eten.quote:
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:12 schreef golden_angel het volgende:
[..]
ja totdat je hoort dat mevrouw stond te drammen, en je niet eens de kans gaf om je mond leeg te eten.
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.
Probeer toch te begrijpen dat het niet persoonlijk is en help die mevrouw gewoon.
[Ja, ze had het beter voor moeten bereiden, ow maar wacht, misschien heeft ze de kans daartoe niet gehad, of ze heeft bij deze geleerd van die fout]
Waarom mag iedereen pauze hebben behalve de IT afdeling? pure onzin, als het écht zo belangrijk was had die trut gewoon eerder moeten printen en niet alles tot het laatste moment uitstellen. Verantwoording afwentelen noem ik dat en als ik ERGENS een schijthekel aan hebquote:Op donderdag 24 april 2008 14:51 schreef Tommeke het volgende:
TS = ICT medewerker
TS = klantonvriendelijk, hoewel ik begrijp dat je zo'n toon niet pikt, maar iemand in je pauze ff helpen vind ik niet zo heel abnormaal.
Conclusie:
TS = Nerd
ik mij persoonlijk aangetast voelen nee hoor de gebruikers hier zijn tevreden over het functioneren van de afdeling... het komt bijna niet voor dat er niet geprint kan worden. en als dat al gebeurd dan zijn we binnen 10 min. ter plekke. ook als het onze pauze betreft. normaal zijn we met zijn 4en en dan hebben we idd in 2 ploegen pauze maar het kan dus gebeuren dat collega's een vrije dag hebben en je wel met zijn 2 tegelijk pauze neemt. Dan is er overigens nog geen probleem omdat wij een half uurtje pauzeren en niet een uur. Al met al loopt het hier allemaal prima. Ik ga nu maar weer es wat doen want er zijn weer mensen met problemen...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ow jeetje, je voelt je persoonlijk in je eer aangetast, omdat mevrouw zodadelijk een hele belangrijke vergadering heeft waar ze al een week zenuwachtig voor is en waarbij alles op het laatste moment fout gaat.
Probeer toch te begrijpen dat het niet persoonlijk is en help die mevrouw gewoon.
[Ja, ze had het beter voor moeten bereiden, ow maar wacht, misschien heeft ze de kans daartoe niet gehad, of ze heeft bij deze geleerd van die fout]
quote:Op donderdag 24 april 2008 15:19 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.
Het wordt tijd dat men de eerste actie gaat afkeuren en niet de reacties. Dat is zo typisch. Iemand zit een ander de pis lauw te maken de ander reageert en dan valt iedereen over degene die reageert. Omgekeerde wereld.
Als er nou dit stondquote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Ofquote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: Sorry we zijn nu echt gesloten om 13:00, maar je kun wel de printer op verdieping 2 gebruiken
Trut: "Wtf je staat nu op kutnerd of ik verbrijzel je en rapporteer je bij de baas! "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Dan begrijp ik het wel een beetje.quote:Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet. Kijk eens! Ik heb hem binnen nu en 3 minuten nodig"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Flexibiliteit, begrip en een olifantenhuid hoor je te hebben in een dienstverlenende functie. Anders hoor je niet thuis in die baanquote:Op donderdag 24 april 2008 15:19 schreef tong_poh het volgende:
Daar komt bij, dat ze het ondanks de stress op een normale manier kan zeggen. Anders hoor je niet thuis in die baan.
Klopt allemaal, maar daarintegen is normaal omgaan met je collega's, want JA dat zijn ICTers ook nog gewoon is zeker niet teveel gevraagd he?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:25 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Flexibiliteit, begrip en een olifantenhuid hoor je te hebben in een dienstverlenende functie. Anders hoor je niet thuis in die baan
Trouwens, ik zeg niet dat haar manier van vragen goed is, en je mag daar zeker wat van zeggen, maar dat betekend niet dat onvriendelijkheid jou ontslaat van jou taak als dienstverlenende afdeling. Dus.
ICT Beheerders horen in ploegen pauze te houden.
Een kapotte printer zal ook inderdaad een cruciale impact hebben op het bedrijfsprocesquote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef CasualMark het volgende:
En daar hebben die gebruikers misschien een reden voor?
Bij slecht functionerende ICT liggen tegenwoordig grote delen van bedrijfsprocessen stil. Oftewel, inzet van ICT Beheerders is op zo'n moment cruciaal.
Daarnaast, ICT beheerders zijn altijd zo arrogant, eigenwijs en koppig tegelijk dat ik geen enkele reden meer heb om vriendelijk tegen ze te doen.
Ook dat, alles is ook maar van bedrijfskritisch belang, goh, misschien had je 15 min eerder alles klaar moeten hebben, domme zaadsnol?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Een kapotte printer zal ook inderdaad een cruciale impact hebben op het bedrijfsproces
Of niet dicht gaan tussen de middag als dienstverlener?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat, alles is ook maar van bedrijfskritisch belang, goh, misschien had je 15 min eerder alles klaar moeten hebben, domme zaadsnol?.
Als dat gewoon zo werkt in dat bedrijf, dat zal TS niet verzonnen hebben he?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:32 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Of niet dicht gaan tussen de middag als dienstverlener?
I'm not youre guy, buddyquote:
Idd, ze vraagt het redelijk netjes als ik het zo lees zoals het in de OP staat. Dus je zeurt gewoon om niets. Je had gewoon gelijk moeten antwoorden en als ze dan nog door gaat zeuren was het terecht. Maar nu dus nietquote:Op donderdag 24 april 2008 15:24 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Ze vraagt het vrij netjes: "Kun je even kijken?"
weet jij dan hoeveel tijd er tussen de eerste vraag en het hallo zat.. als daar 5 sec tussen zat en hij zijn mond niet leeg kon eten dan is het niet zo raar toch dat er geen antwoord kwam?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:36 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Idd, ze vraagt het redelijk netjes als ik het zo lees zoals het in de OP staat. Dus je zeurt gewoon om niets. Je had gewoon gelijk moeten antwoorden en als ze dan nog door gaat zeuren was het terecht. Maar nu dus niet
Als je dat vindt, hoe onbelangrijk is ICT dan wel niet? Die helpt mensen onbelangrijk werk uit te voeren...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:31 schreef showmelove het volgende:
De algehele tendens is dat gebruikers denken dat de ICT afdeling altijd voor hun klaarstaat, om ze te helpen om hun oh-zo-belangrijke werk uit te kunnen voeren.
Leer engels....quote:Op donderdag 24 april 2008 15:35 schreef davako het volgende:
[..]
I'm not youre guy, buddy
i'm not youre buddy, pal.
i'm not youre pal, guy.
Jankennnnnnquote:
en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:46 schreef ruud.nl het volgende:
Tja, als je een dienstverlenend beroep hebt, krijg je af en toe wat over je heen.
Overigens had TS natuurlijk gewoon even netjes antwoord kunnen geven in plaats van zich zo arrogant te gedragen.
En het is ook belachelijk dat die afdeling 'dicht' is.
Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaanquote:Op donderdag 24 april 2008 15:45 schreef davako het volgende:
[..]
Jankennnnnn
maar speciaal voor jou.
I'm not YOUR PAL, BUDDY!!
Nu blij? Kan je nu eindelijk slapen?
Nee maar jij ook niet. En er staat ook nergens dat er maar 5 sec tussen stonden of dat de TS aanstalte maakte om te gaan antwoorden.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:39 schreef golden_angel het volgende:
[..]
weet jij dan hoeveel tijd er tussen de eerste vraag en het hallo zat.. als daar 5 sec tussen zat en hij zijn mond niet leeg kon eten dan is het niet zo raar toch dat er geen antwoord kwam?
Deadquote:Op donderdag 24 april 2008 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaan.
En nee, haal hier "The greatest kick of life is dead, That's why they safe it last..."" ook eerst de belachelijke taalfouten maar eens uit.
Als het bedrijf dat zo besloten heeft dan heeft die trol er idd niets tegen in te brengen. Je weet toch ook van wanneer tot wanneer de kantine open is? Of ga ja dan ook om 16:00 nog een kroket eisen?quote:Op donderdag 24 april 2008 15:49 schreef golden_angel het volgende:
[..]
en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...
en voor de andere vraag zie mijn post hierboven.
Als ik zo in haar fobo kijk dan ken ze beter geen kroketten meer eten.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het bedrijf dat zo besloten heeft dan heeft die trol er idd niets tegen in te brengen. Je weet toch ook van wanneer tot wanneer de kantine open is? Of ga ja dan ook om 16:00 nog een kroket eisen?
Wedden dat kantine juffrouws dit dan op de viva forum zeggen. Komt zo'n brutale nerd nog een kroket eisen om 16:00.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het bedrijf dat zo besloten heeft dan heeft die trol er idd niets tegen in te brengen. Je weet toch ook van wanneer tot wanneer de kantine open is? Of ga ja dan ook om 16:00 nog een kroket eisen?
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:49 schreef golden_angel het volgende:
[..]
en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...
en voor de andere vraag zie mijn post hierboven.
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:quote:Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
Hey het betaalt lekker, mij hoor je verder daarover niet klagenquote:Op donderdag 24 april 2008 15:40 schreef EasyDakota het volgende:
[..]
Als je dat vindt, hoe onbelangrijk is ICT dan wel niet? Die helpt mensen onbelangrijk werk uit te voeren...
Save it for last?quote:
ITILquote:Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:
Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.
Procedures zijn baas!
De afdeing die printers aan de praat moet krijgen lijkt me niet de belangrijkste ondersteunende afdeling.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
Inderdaadquote:Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:
Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.
Procedures zijn baas!
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort het volgende:
"Gesloten tijdens de lunch"![]()
Welke bedrijf hebben we het hier over?
En na de lunch ga je weer lekker fokken zeker?![]()
ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
Een uur lange lunchen, grinnik, zo lang had je er vroeger op school nog niet eens voor toen je nog een kind was.![]()
Complimenten met je vooroorlogse arbeidsvoorwaarden.
kan niet anders dan het hier mee eens zijn. voor de werkelijk kritische processen is idd 24/7 iemand beschikbaar. Maar een printer die het niet doet... dat is geen ramp dan maar even behelpen zonder een papiertje...quote:Op donderdag 24 april 2008 16:07 schreef Robar het volgende:
Er zijn maar weinig incidenten, die daadwerkelijk direct opgepakt dienen te worden.
Ik mag aannemen, dat de echte bedrijfskritische processen 24/7 ondersteund worden in het bewuste bedrijf.
We hebben het hier over een fucking printer, die het niet doet.
Al was het de enige printer in dat hele gebouw, dan nog kan dat nooit een cruciaal probleem zijn.
Dat daar een uurtje geen ondersteuning op is, moet men maar accepteren.
En voor de rest SLA'squote:Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.
Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten.
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".quote:Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.
Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten.
ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".
En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
Minderbegaafden, dat is een mooie!quote:Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".
En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:29 schreef golden_angel het volgende:
[..]
ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Minderbegaafden, dat is een mooie!
Wist je dat ICT'ers gemiddeld 1.5 keer meer verdienen dan "tiktteven"? En waarom? Omdat ze daadwerkelijk iets KUNNEN!
...
Je vergeet even dat we het nu over 1 tikteef hebben, die uit de OP.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.
Zolang jouw collega's in jouw ogen "tikteven" zijn, kun je er vergif opnemen dat je vergelijkbare ongefundeerde arrogantie voor terugkrijgt. Maar de gemiddelde ICT-er is helaas sociaal benedengemiddeld begaafd, dus boert en smakt zich door de lunch, en klaagt na de lunch op fok! luidkeels huilie over de boersheid van zijn collegae....
100% mee eens...quote:Op donderdag 24 april 2008 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]Het probleem zit hem 100% aan de gebruikers kant, gedraag je als een normale collega en niemand is te beroerd je te helpen. Maar zodra je gaat eisen kan je aan het gas. Ik heb mijn werk, jij het jouwe. Waarom mag ik wel gestoord worden als ik ergens mee bezig ben en jij niet?
Surequote:Op donderdag 24 april 2008 16:37 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.
The greatest kick of life is death, that's why they saved it for lastquote:Op donderdag 24 april 2008 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaan.
En nee, haal hier "The greatest kick of life is dead, That's why they safe it last..."" ook eerst de belachelijke taalfouten maar eens uit.
Alsof de gemiddelde ICT'er in staat is iemand te 'pwnen'quote:Op donderdag 24 april 2008 16:42 schreef Armageddon het volgende:
Volgens mij is die Roquefort een paar keer goed GEPNED door een ICT'er. Zo aan de reacties te zien.
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:47 schreef Roquefort het volgende:
Men, ik verdien geld aan ICT'ers gelukkig, het zijn mijn klanten. Leuke lui om op de kast te jagen, maar 95% zit zodanig vast op hun eigen denkspoor, het eigen leefwereldje van de ict'er, dat ik me gelukkig prijs dat ik er niet dagelijks fulltime door omringd wordt. Lang leve het middel en kleinbedrijf, in mijn omgeving eten we het broodje gewoon achter de pc tussen het werk door, en hoeft niemand het te wagen om tussen de middag een uur lang onbereikbaar te zijn. Klanten bedienen we de hele dag tijdens werktijd.
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
TS is een lakse baas.
Toen ik in een winkel werkte werden er wel klanten geholpen tijdens de lunch![]()
Zeker als je met 2 of meer man werkt wil dat toch best?
Je hoeft je lunch ook niet te onderbreken, maar zoals al eerder is gezegd, zou er in 2 ploegen geluncht kunnen worden, mits er meerdere systeembeheerders zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:02 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:
- ow bloed spoed dit moet gefixed worden! bel je op dat het gefixed is "ja kijk over 30min wel na de lunch"
- Of in 80% van de gevallen is het weer eens user error.
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........quote:Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.
schreeuwen hoeft niet hoor.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?
DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!
Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
Ik ga er vanuit dat de printers het doen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:
[..]
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
quote:Op donderdag 24 april 2008 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?
De TS werkt in een bedrijf waar de BAAS!!! heeft bepaald dat ze dicht gaan, dan gaan ze toch dicht? En dan heeft dus niemand het recht om te komen janken.
Dan moet de gebruiker lekker bij de baas gaan klagen dat dat lastig is, maar ja, een half uurtje is natuurlijk idd rampzalig als je 8 uur de tijd hebt om je eigen meuk te regelen.....
Afwentelen, leuke bezigheid, maar niet op mij.
En dat gelul over denkspoor en leefwereld is echt te achterlijk voor woorden, echt. Je hebt geen idee...
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
ICT'ers.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?
DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!
Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.
Het 5 minuten naar de kantine lopen, 5 minuten moelijk doen, en dan alsnog een half uur wachten, is veel duurder.
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:06 schreef CasualMark het volgende:
[..]
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.
Hell, misschien weet ze niet eens hoe ze een andere printer op haar PC moet kiezen. Voor veel gebruikers is een computer (helaas) nog erg ingewikkeld.
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:
[..]
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!quote:Op donderdag 24 april 2008 17:12 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?quote:Op donderdag 24 april 2008 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.
Laat mij 1 kantoor vacature zien waarin "gedegen kennis van computers, met name office" niet een vereiste is?
Maar jouw functie is wel om "die JIJ" van dienst te zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!
"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..
Grow up...
Ik overdrijf een beetje hoorquote:Op donderdag 24 april 2008 17:15 schreef CasualMark het volgende:
[..]
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?
Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.
Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?
Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
Ja, tijdens de normale werktijden, onder normale omstandigheden en met een normale omgangsvorm. Enige vorm van "dwang" of eisen en je zoekt het lekker uit.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Maar jouw functie is wel om "die JIJ" van dienst te zijn.
zodat je weer lekker door kan Fok!ken.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik overdrijf een beetje hoor.
Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?
Ik ben totaal niet inflexible, alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen, en ik hoef zeker zo'n toon niet te pikken. Dan tief ik je mijn kamer namelijk uit...
Echte dingen, is het helpen van gebruikers niet "echt", niet belangrijk?quote:Op donderdag 24 april 2008 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik overdrijf een beetje hoor.
Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?
Wie dan wel?quote:...alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen...
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
zodat je weer lekker door kan Fok!ken.
zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat men er maar van uitgaat dat de ander ruim tijd heeft om alles driendubbel vantevoren te regelen, en dat het eigen schuld is als het dan niet lukt.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!
"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..
Grow up...
Voor mij niet nee, ik doe backoffice, gebruikers boeien me nietquote:Op donderdag 24 april 2008 17:20 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Echte dingen, is het helpen van gebruikers niet "echt", niet belangrijk?
[..]
Wie dan wel?
Tuurlijk, maar "jij-en" gaan er maar vanuit dat een ICTer er wel meteen tijd voor heeft. Nu is het voorbeeld van lunchen niet zo goed dan, maar verder.....quote:Op donderdag 24 april 2008 17:20 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat men er maar van uitgaat dat de ander ruim tijd heeft om alles driendubbel vantevoren te regelen, en dat het eigen schuld is als het dan niet lukt.
quote:Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort de volgende profetische woorden:
..
ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
..
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:19 bevestigde HeatWave de profetie:
[..]
...
Wel eens een tramchauffeur geprobeerd op te laten schieten oid? Dat er nou file staat boeit je niet, want JIJ Moet naar huis! Nou, je kan lopen hoor...
ZO!quote:
OWNED@11quote:Op donderdag 24 april 2008 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ZO!
NU heb je me hoor! Echt! bril-fucking-jant!.
Wel daar heb je ook gelijk in, maar als ik mijn dingetjes zo snel mogelijk kan hebben zou ik hoog inzetten,.Zui ik zeggen Dit is een spoedgeval!! en niet: goh, als jullie misschien nog wat tijd over hebben zouden jullle dan..quote:Op donderdag 24 april 2008 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar "jij-en" gaan er maar vanuit dat een ICTer er wel meteen tijd voor heeft. Nu is het voorbeeld van lunchen niet zo goed dan, maar verder.....
Spoedgevalletjes kunnen echt wel behandeld worden hoor, maar idd op een normale toon. Ik heb het overigens niet perse over de OP ofzo hoor, kan best zijn dat de TS niet correct antwoordde, maar dan nog is het zijn fout niet. Hij "moet" dicht...quote:Op donderdag 24 april 2008 17:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Wel daar heb je ook gelijk in, maar als ik mijn dingetjes zo snel mogelijk kan hebben zou ik hoog inzetten,.Zui ik zeggen Dit is een spoedgeval!! en niet: goh, als jullie misschien nog wat tijd over hebben zouden jullle dan..
Maar wat ik er van lees wat de trut ook een megagetresst type
1. Nogmaals, als het de regel is in het bedrijf dat de hele afdeling tegelijk pause en iedereen inclusief de gebruikers is daarvan op de hoogte dan is dat zo. Echte spoedgevallen gaan natuurlijk wel voor dan maar iets later of eerder pauzeren.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:33 schreef FortunaHome het volgende:
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:
1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
Elke gebruiker krijgt standaard toch wel de dichstbijzijnde en minstens ook de eerstvolgende printer. Toner leeg, storing, grote opdracht van iemand anders, paper jam, allemaal redenen dat mensen even uit willen wijken.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:15 schreef CasualMark het volgende:
[..]
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?
Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.
Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?
Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
Zó erg is 't ook weer niet.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:11 schreef Emimich het volgende:
Karrs, je hebt een bijzonder irritant ICT-hoofd.
Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copierquote:Op donderdag 24 april 2008 20:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Elke gebruiker krijgt standaard toch wel de dichstbijzijnde en minstens ook de eerstvolgende printer. Toner leeg, storing, grote opdracht van iemand anders, paper jam, allemaal redenen dat mensen even uit willen wijken.
Het selecteren van een printer is erg primair.
Mooi verhaal.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:
Als medewerker van een ICT-afdeling binnen een middelgrote vestiging ontkom je niet aan de stuitende brutaliteit en het tenenkrommende onbegrip van het af en toe walgelijke fenomeen dat zich jouw klant noemt.
Ik heb het niet over gebrek aan kennis, al valt ook daar een nieuw topic over te openen (hetgeen in het verleden ook meermalen gebeurd is). Onkunde kan voor hilariteit zorgen, niet voor afkeer. Zo'n houding zou ook ronduit arrogant zijn, niettegenstaande de onkunde van sommigen het niveau van "hoe adem ik ook alweer?" nauwelijks overstijgt.
Nee, deze keer heb ik het over de onbeschofte, zelfs a-sociale, gewoonte van gebruikers te denken dat de ICT-afdeling 100% van de tijd tot hun beschikking staat. Zelfs als de ICT-afdeling op dat moment druk doende is om eten in hun hoofd te stoppen.
Als u nog kunt volgen waar ik het over heb, bent u knapper dan ik want ik ben de draad allang kwijt. Ik zal mijn toevlucht nemen tot smileys, ter verduidelijking van bovenstaande.
Tijdstip: Vandaag, 12:35. Note: wij zijn dicht tijdens de lunch; iedereen weet dat op het bedrijf. Wij zijn er overigens wél van 7:30 tot 18:30 elke dag, dus ga niet zeuren over gebrek aan service.
Plaats: Kantine
Wij: *vreet**smak* *frot*
Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch**slurp* *frot*
*njak* *smak*
Trut: "Hallo...? "
Wij:* kauw* *vreet*
*yam* *frot* *njak*
Trut: "Ja HALLO!Kun je nou even kijken, ik moet om 1u op vergadering!"
Wij: "*frot* Meenuurbejjdeerste*munch* *kauw*
Trut: "WAT?"
Wij: "*slik* Om een uur zijn we weer open, dan komen we wel even langs. Zoals je ziet, namelijk, zitten we nu even te eten."
Trut: "En om één uur zitten WIJ op vergadering. Dan eet je later maar, maar ik wil dat je NU naar die printer komt kijken."
(Oh, maar natUURlijk. Voel je vrij om als wij aan het eten zijn, ons van de stoel te sleuren om jouw probleem op te gaan lossen. We houden niet eens van eten en bovendien bestaan wij om te dienen.![]()
Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen. Echt, het LEF van die wangedrochten soms.)
Ik: "Sorry, maar ik vind je gedrag niet normaal. Wij zitten hier te eten en jij verwacht dat we op stel en sprong alles in de steek laten omdat jij een probleem hebt. Nee, je verwacht het niet, je EIST het. Sorry, maar dat gaat niet gebeuren. Om één uur ben je de eerste en nou goedemiddag."
Daar had het walgelijke stuk vreten geen antwoord op gelukkig en ze is boos ("noh!") weggestampt.
Ik zal 't nog wel horen van de (overigens zeer geschikte) manager. Vanzelfsprekend is de printer inmiddels weer functioneel, maar over dingen als dit kan ik me nog dagen lopen opwinden.
Samenvatting: Trut eist hulp tijdens lunch
Klacht: Trutten eisen wel eens hulp tijdens lunch
Dit zinnetje had ik niet eens gezien, dus het mormel had 0 recht om te komen janken ook nog eensquote:Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen
quote:Op donderdag 24 april 2008 22:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zinnetje had ik niet eens gezien, dus het mormel had 0 recht om te komen janken ook nog eens.
Nadenken, het wordt alleen vereist van ICTers.
Een FP-redacteur hoort te weten dat 'heel' een bijwoord is!quote:
Ach, overal waar ik gewerkt heb, heb ik in de pauze wel eens mensen (klanten/collega's ) moeten helpen, dat is gewoon collegialiteit of klantvriendelijkheid. Uiteraard ligt het, zoals ik al zei, wel aan de manier waarop iemand iets brengt...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom mag iedereen pauze hebben behalve de IT afdeling? pure onzin, als het écht zo belangrijk was had die trut gewoon eerder moeten printen en niet alles tot het laatste moment uitstellen. Verantwoording afwentelen noem ik dat en als ik ERGENS een schijthekel aan heb![]()
Ofwel: eens met TS.
quote:Op donderdag 24 april 2008 22:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een FP-redacteur hoort te weten dat 'heel' een bijwoord is!![]()
nou spelletjes doen wou dat ik er tijd voor had.. ja ik reageer nou ook op fok maar ik zit thuis...quote:Op vrijdag 25 april 2008 07:16 schreef VC4 het volgende:
Overigens roepen veel ICT-afdelingen het ook over zichzelf af dat ze 'slecht' behandeld worden. Ik vraag niet gauw hulp mbt computers, maar als je dan een keer een vraag hebt dan zie je die gasten weer met z'n allen gamen of domme filmpjes kijken en krijg je een mompelend vaag antwoord terwijl ze je niet eens even aankijken maar hun blik strak op hun scherm gericht hebben.
Is het zo moeilijk om normaal je werk te doen en even sociaal te reageren?
kijk,... en daar gaat het mis.. een ict-afdeling is een ondersteunende afdeling voor operations. Al die nerds die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze per ongeluk leuk met een pc'tje kunnen prutsen moeten natuurlijk wél gewoon hun plek kennen. Een dienstverlening waarbij ICT zegt dat ze gesloten zijn is echt niet van deze tijd.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Feitelijk klopt dat wel, maar wij zijn daadwerkelijk gesloten tot één uur.
Kijk, en daar ga ook jij de mist in!quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
kijk,... en daar gaat het mis.. een ict-afdeling is een ondersteunende afdeling voor operations. Al die nerds die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze per ongeluk leuk met een pc'tje kunnen prutsen moeten natuurlijk wél gewoon hun plek kennen. Een dienstverlening waarbij ICT zegt dat ze gesloten zijn is echt niet van deze tijd.
Hulde voor de dame die hier géén genoegen mee neemt
doe usquote:Op vrijdag 25 april 2008 09:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kijk, en daar ga ook jij de mist in!
Ik leg het nog 1 keer uit kleine kleutertjes van me.
De baas van het bedrijfje, laten we hem "spongebob" noemen voor al jullie pindabreintjes, heeft besloten dat de ICT afdeling (dat zijn bob de bouwers die je MSN doos maken als ie stuk is) een half uurtje dicht gaat om te eten. Dus dat doen de brave bobjes dus, want dat moet van Spongebob!
En nu komt er een beetje een domme mevrouw die niet kan klokkijken nog, en die wil dat de bobjes haar komen helpen met haar MSN doos, maar dat mag niet van Spongebob. Maar dan wordt de domme mevrouw boos op bob! Dat is toch de schuld van spongebob? Die heeft dat aan bob verteld, en spongebob is de baas!
En de domme mevrouw had ook nog eens prima door kunnen MSN'en, want er was een 2de MSN!
Zo een beetje duidelijk? Of moet het in Jip en Janneketaal?
Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doenquote:Op vrijdag 25 april 2008 09:13 schreef teamlead het volgende:
ow.. en dat die spongebob niet helemaal is meegegaan naar de 21e eeuw lijkt me duidelijk
Bob had ook normaal antwoord kunnen geven op de eerste vraag.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doen. Dus bob had gewoon gelijk
.
Ik kan zo ongeveer 50 printers verspreid door het hele gebouw selecterenquote:Op donderdag 24 april 2008 22:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copier.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
doe us![]()
want wat ik nog steeds niet snap is dat al deze computermeneertjes en mevrouwtjes niet snappen dat als de rest van het bedrijf hun werk niet kan doen, er niet genoeg centjes binnenkomen om de allermooiste en allernieuwste spulletjes te kopen waarmee ze dan stoer kunnen doen op het schoolplein internetforum.
Kom op zeg.. hoe fucking moeilijk is het om je werk te doen en even te zorgen dat dat mens kan printen? Dan neem je die 3 minuten pauze daarna.. lekker belangrijk...![]()
mensen die denken dat ze in de pauze helemaal niets mogen doen
ict-er zeker?quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:01 schreef HeatWave het volgende:
"dan neem je die 3 min pauze erna"
Ach ja, en dat gaat dan elke dag gebeuren, en meerdere keren, want ze komen toch wel!
Grenzen aan je dienstverlening, niets mis mee...
ICT-er en ambtenaar waarschijnlijk. Die hebben meestal de flexibiliteit van een baksteen.quote:
En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Precies. Klote ICT'ers die denken dat het geld bij hun op de afdeling verdiend word hebben we hier ook zat.
Ik heb ook wel eens lunchvergaderingen, moet ik werken en wordt er nog lunchtijd van me afgeschreven ook. The horror....
yepquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
ict-er zeker?
edit: en die grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als die prutsers bij ict daar zouden begrijpen dat ze écht écht écht niet allemaal tegelijk hoeven te lunchen......
nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggenquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
yep.
nee, de grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als de baas, de man die de salarissen betaalt, dus ook die van de printmuts, daar niet voor gekozen had.
Zijn bedrijf, zijn regels, deal with it.
Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggen
maar goed.. in de meeste organisaties gebeurt dat pas als de beste man zélf een probleem heeft rond lunchtijd
.... kan de ict-afdeling ook zelf initiatief nemenquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....
Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:06 schreef Robar het volgende:
[..]
En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.
Beide takken van sport zijn nodig binnen een bedrijf, het een kan niet zonder het ander.
En een goede ICT organisatie zorgt ervoor, dat jij efficienter kan werken, dus indirect wordt daar heel veel geld mee verdient. Meer dan jij je waarschijnlijk kunt voorstellen.
Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:49 schreef Robar het volgende:
[..]
Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).
Daar ben ik het dus niet mee eens.
ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.quote:Neem als voorbeeld de financiele diensten die wij leveren.
Wat denk je wat de ontwikkeling van systemen als online bankieren, online verzekeren, online "andere fianciele diensten", salarissystemen, personeelssystemen, klantensystemen, elektronisch dataverkeer enzovoorts hebben bijgedragen aan de omzet van deze organisatie?
Besef je hoeveel makkelijker het "jouw" werk heeft gemaakt?
Vertel eens wat jij allemaal digitaal doet tegenwoordig?
Hoeveel mensen zijn er denk je nodig om die systemen die jij gebruikt aan de praat te krijgen en te houden?
Probeer eens uit te rekenen, hoeveel meer diensten jij kunt leveren door het gebruik van al deze systemen.
Besef ook, dat de ICT afdeling altijd bezig is met innovatie, om jouw werk nog makkelijker en efficienter te maken.
Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.quote:En wat is in jouw ogen dan een "slechte" ICT organisatie.
Dat een beheerafdeling niet direct reageert op een "printprobleem"?
Dat ze voor dat soort problemen dicht zijn voor de lunch?
Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.quote:Ik vind ook, dat een "servicedesk", want daar hebben we het in principe over, de gehele werkdag ondersteuning moet bieden, maar als dat onverhoopt niet "direct" gedaan wordt, betekent het nog niet, dat de ICT organisatie slecht is.
En het is al vaak genoeg bewezen, dat outsourcen geen verbetering is voor de ICT organisatie.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen".
Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.
En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....
Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen".
Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.
En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....
Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
Als de ICT geoutsourced wordt, heb je toch nog steeds met een noodzakelijke ICT organisatie te maken?quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.
Vroeger kwam het werk ook klaar, maar probeer maar eens vandaag de dag op de oude manier de strijd aan te gaan met de concurrentie, ik denk dat je binnen een paar maanden failliet bent.quote:[..]
ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.
Nog zo'n illusie is die dat er door ICT minder papier zou komen in een organisatie. De hoeveelheid papier bij ons in de organisatie is alleen maar groter geworden.
Hoe weet je nou dat de organisatie slecht is?quote:[..]
Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.
Inderdaad de houding van TS en zijn afdeling, welke dus niet de gehele ICT organisatie vertegenwoordigd!quote:[..]
Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.
Ik ben intern, maar het uurloon wat doorberekend wordt naar de klant (ik ben projectleider) is per week meer dan mijn bruto maandloonquote:Op vrijdag 25 april 2008 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.
Okay, je ziet nu dus jezelf en die vrouw als gelijkwaardige collega's. Kan ik mij prima in vinden.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.![]()
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.
<verhaal>
Game on.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.![]()
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.
Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit. Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.
En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?
Superioriteitsgevoel en wantrouwen.
Puur om het feit dat bij sommigen het idee leeft, dat de ICT een ondersteunende afdeling is die zelf niets verdient en alleen maar geld kóst. Dat deze stelling 100% onzin is, doet daar niets aan af. Sommige mensen beschouwen dus de ICT-afdeling als een kostenpost en krijgen daardoor een bepaald verwachtingspatroon. Dat uit zich ook in de houding naar ICT'ers toe; onbewust verwachten ze dat ICT'ers dankbaar moeten zijn dat ze iets mogen doen en dat ze zich dus onderdanig, zelfs verontschuldigend, dienen op te stellen. Het kost immers alleen maar geld? De werknemer, díe verdient geld. En kan dat niet omdat er wat kapot is aan systemen die híj/zíj bij elkaar heeft verdiend.
Dit idee wordt ook nog gevoed door het idee dat ICT een 'noodzakelijk kwaad' is en uit 'tovenaars' bestaat. Mensen zijn altijd al wantrouwend geweest tegen dingen die zij niet kennen. ICT-afdelingen hebben al-tijd problemen met inkopers (tenzij dat zelf ICT'ers zijn), omdat een inkoper geen idéé heeft waarom er een server van 10.000¤ moet komen als hij er op internet ook één heeft gezien van ¤1.500
Ziehier het conflict. Als een werknemer naar een ICT'er gaat, een grote bek opzet dat de printer NU nagekeken moet worden en daar geen respons op krijgt, dan is dat arrogant en betweterig van de ICT'er. Als een werknemer naar (bijvoorbeeld) een medewerker verkoopafdeling gaat, NU ONMIDDELLIJK een bijgewerkt overzicht wil hebben van de juiste verkoopcijfers van maart en daar geen respons op krijgt, dan is het opeens beláchelijk dat hij die cijfers niet eerder heeft opgevraagd.
Game on.
of wie er gewerkt heeft en het is opgevallen hoe verschrikkelijk niet-klantgericht de nerds hun werk doenquote:Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.![]()
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.
zou je verwachten ja.. toch kent iedereen die bij een béétje organisatie werkt legio voorbeelden van ict-ers die overduidelijk no clue hebben. Vergeet niet dat de gebruikers over het algemeen alleen te maken hebben met de service-desk. En nee.. daar zitten over het algemeen niet de échte kenners.quote:Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit.
omdat mensen als jij schijnen te denken dat een cursus "hoe reset ik een password als een user een debiel is" meer voorstelt dan een cursus "hoe typ ik foutloos". Die volstrekt misplaatste arrogantie van (vooral) de servicedesk medewerkers, die geen flauw benul hebben van het belang van een goed lopende ict-omgeving in een organisatie en daarom collega's vooral willen afschilderen als dom.quote:Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.
En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?
Dan wacht ik tot na de lunch. Zoals ieder ander doet. En zal ik ZEKER NIET de administratie de schuld geven dat ik mijn urenstaat kwijt ben.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:08 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Okay, je ziet nu dus jezelf en die vrouw als gelijkwaardige collega's. Kan ik mij prima in vinden.
Stel nu dat jij over een uur vergadering hebt met je manager over een loonsverhoging, maar je bent je urenstaat kwijt. Je gaat gestresst naar de administratie (je bent immers een beetje laat) om een kopie te vragen, maar je wordt niet beantwoord op je vraag doordat er een paar mensen aan het kauwen zijn. Hoe reageer jij dan?
Een stomme opmerking. Als auto's niet kapot konden zijn garages overbodig. Alsof een garage alleen auto's repareert.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.
En dat is precies de spiegel die de heren () ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.
Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Nou niet generaliseren he!quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.
En dat is precies de spiegel die de heren () ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.
Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
1. eens, zonder procedure hadden ze dat ook onderling kunnen regelen.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:33 schreef FortunaHome het volgende:
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:
1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
Ik zie dit nu pasquote:Op donderdag 24 april 2008 15:24 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
[..]
Als er nou dit stond
[..]
Of
[..]
Dan begrijp ik het wel een beetje.
Maar dat staat er dus niet he.
Ze vraagt het vrij netjes: "Kun je even kijken?"
Lijkt mij wel. Hoeveel klootzak-macht denk je wel niet te hebbenquote:Op vrijdag 25 april 2008 13:36 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
1. eens, zonder procedure hadden ze dat ook onderling kunnen regelen.
2. IT heeft te zorgen dat het werkt ja.. binnen de SLA's die daarvoor gelden. en verder is printer onderhoud geoutsourced en moet er een externe organisatie komen waardoor de IT-er de dame niet eens kan helpen.
het probleemoplossend vermogen is wat aan de lage kant bij de dame in kwestie.
3. boe-fucking-hoealsof de dame in kwestie daarna uberhaupt nog serieus geholpen gaat worden.
Dat argument zou opgaan als je je ict uit handen geeft. Maar in dit geval is dat niet zo, de ict'er en de vrouw in kwestie zijn collega's. De filosofie daarachter is dat je samen, evenals je 1000+ collega's het bedrijf zo goed mogelijk draaiende houdt. Dus gooi die afdelingsmentaliteit gewoon eens overboord, je bent met zijn allen verantwoordelijk voor het draaien van het bdrijf. Dus niet tegenwerken, maar samenwerken.quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:51 schreef Rapaille het volgende:
Het grote probleem is dat ICT-ers werknemers zien als gebruikers die alleen maar dingen kunnen verstoren in hun wereldje. De ICT-afdeling moet iedere werknemer eigenlijk zien als een (interne) klant. ICT blijft een ondersteunende afdeling en moet gewoon servicegericht zijn. ICT-ers lijken niet te begrijpen niet dat zonder gebruikers er geen ICT-afdeling is.
Yeah right. Alsof mijn taak uit het doen van hun werk bestaatquote:Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:39 schreef GambitRS het volgende:
Hier bij mij op stage hadden ze een soortgelijke verhouding met hun ICT afdeling als jij nu schetst. Alleen toen hebben ze de ICT afdeling zo gereorganiseerd (lees: de koppige mensen ontslagen) dat ze echt in dienst staan van het bedrijf. Alles loopt nu lekker soepel en iedereen is aardig voor elkaar.Misschien een tip voor jouw werkgever.
Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.quote:
Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.
Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:27 schreef HeatWave het volgende:
De werkplekken zijn al in de support van de helpdesk. En hun taak bestaat uit het laten werken van de PC. Niet het uitleggen hoe het moet!
Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....
Precies, ik heb een dure opleiding gehad. Maar 0,0 over gebruikers ondersteuning. Zo'n Schroeverstutje heeft dat allemaal "geleerd". Maar ICT moet het uitzoeken als ze het niet weet.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:49 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.
Bij ons is het ook allemaal prima in orde hoorquote:Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.
Je weet dat als je als ict' er op zo een plek gaat werken, dat je in principe ook altijd beschikbaar moet zijn. Daarvoor is je positie gewoonweg te waardevol in een gemiddeld bedrijf.
Uiteindelijk ga je per slot van rekening toch ook niet met de hele afdeling buiten even een peukje roken?
Overigens neem ik aan dat jullie ook front- en end office hebben. Frontoffice moet gewoonweg altijd beschikbaar zijn. Wanneer iemand met een probleem opbelt en hij krijgt van de front te horen dat de end binnen een half uur beschikbaar is en er dan meteen aan komt, is dat al een stuk minder frustrerend dan wanneer zijn klacht geheel niet wordt aangehoord.
Okay, ik ging er voor mijn verhaal vanuit dat het wel kan, alleen dat die regel er nog niet is.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bij ons is het ook allemaal prima in orde hoor. We hebben 24/7 iemand standby. Maar als dat niet de bedrijfspolicy is en het daar dus niet zo is, waarom is het de taak van de ICTer? De boekhouding hoeft toch niet aanwezig te zijn? Of PZ? Of de directie?
Zodra het via het management is geregeld (daar zijn die flippo's voor) kan het ingevoerd worden. Natuurlijk KAN je het zelf doen, maar wat als de manager nou gewoon 1 lunch window wil? Omdat de keuken het anders niet aankan oid?
Iemand die mij het leven zuur probeert te maken die krijgt een koekje van eigen deeg.quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:48 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Hoeveel klootzak-macht denk je wel niet te hebben
Ja, je zou eens doen waarvoor je op je werk zit....quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:19 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Iemand die mij het leven zuur probeert te maken die krijgt een koekje van eigen deeg.
En dan is er veel geoorloofd ja
quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef IQM het volgende:
ICT-mensen lunchen niet, die eten cookies!
Dus je was het wél.quote:Op vrijdag 25 april 2008 17:15 schreef Roquefort het volgende:
Grappig dat ook geen enkele van de verongelijkte ICT'ers in dit topic ook maar een moment doorheeft dat het woord TRUT als openingswoord van de titel de toon van de oppositie bepaalt. Alsof ik genuanceerd ga reageren in een topic met als uithangsbord "mijn collega is een TRUT" van een of andere boerige zeik-ICT'er met een communicatiestoornis.
Het werk wordt wel gedaan, misschien moet je het topic eens even lezen!quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:26 schreef Trannellius het volgende:
Ja, je zou eens doen waarvoor je op je werk zit....
Gast, groei op, groei erover heen en doe je werk.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:41 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.
Yep... Er zit een developer op project die standaard: Eerst mailt, 15min later belt dat ie gemaild heeft, een uur later nog eens belt wat de status is. Vervolgens komt ie nog eens langslopenquote:Op vrijdag 25 april 2008 16:51 schreef Mythik het volgende:
Mooie vind ik ook altijd als ICT'er dat er vaak van je verwacht wordt dat je dingen zsm oppakt en ook altijd berijkbaar bent. Op zich ook wel logisch maar zodra je andere afdelingen/mensen belt of nodig hebt gebeurt het vaak dat je niemand kan berijken of dan heeft men het opeens "te druk" etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |